Symphonische black metal
- bowel decomposition
Daar sluit ik me bij aan.zwarte krijser schreef:In principe heerst het genre, er zit alleen ook veel bagger tussen.
Ik vind zowel symblack als black goed, dus over de grens hoef ik me niet zo druk te maken.
En ajattara is inderdaad gaaf, hoewel ik khold ook goed kan waarderen.
[b][i]And thus your nostrils shall be raped in eternity...[/i][/b]
Ik ik blijf maar bands uitschijten, Mactätus is een eveneens goede band.
Symphonische black die mij het meest doet denken aan de wat oudere Dimmu Borgir en aan Satyricon.
Ik heb alleen maar Suicide maar deze leg ik geregeld wel eens op, leuke groep.
Dark Fortress is ook een goede groep, afkomstig uit Duitsland maakt deze groep symphonische black in de stijl van de Dimmu Borgir's - Enthrone Darkness Triumphant met een vleugje Satyricon toegevoegd.
Over hun Profane Genocidal Creations cd was ik niet zo te spreken, na drie nummers zakte die cd in en was hij niet zo zeer boeiend maar over hun nieuwe Stab Wounds ben ik zeer te spreken.
Waar de vorige teleurstelde maakt deze alles dubbel en dwars goed.
Zeer genietbaar en o.a. Jens Rydén van Naglfar en Herr Morbid van Forgotten Tomb screamen een stukje mee.
Op de digipack van Stab Wounds staat trouwens een leuke cover van Katatonia's Endtime.
Symphonische black die mij het meest doet denken aan de wat oudere Dimmu Borgir en aan Satyricon.
Ik heb alleen maar Suicide maar deze leg ik geregeld wel eens op, leuke groep.
Dark Fortress is ook een goede groep, afkomstig uit Duitsland maakt deze groep symphonische black in de stijl van de Dimmu Borgir's - Enthrone Darkness Triumphant met een vleugje Satyricon toegevoegd.
Over hun Profane Genocidal Creations cd was ik niet zo te spreken, na drie nummers zakte die cd in en was hij niet zo zeer boeiend maar over hun nieuwe Stab Wounds ben ik zeer te spreken.
Waar de vorige teleurstelde maakt deze alles dubbel en dwars goed.
Zeer genietbaar en o.a. Jens Rydén van Naglfar en Herr Morbid van Forgotten Tomb screamen een stukje mee.
Op de digipack van Stab Wounds staat trouwens een leuke cover van Katatonia's Endtime.
Bambix schreef:Is Khold ook al sympho dan?
Zo ja...
Wat een fucking loze term toch weer! Bijna net zo loos als Stoner of Emo...
Bah bah bah.

Nee, maar Khold maakt ook mid-tempo black net zoals Ajattara maar Ajattara gebruikt keyboards die geheel veel symphonischer maken.
En als je geen Stoner kent: luister een naar Kyuss.
En voor Emo moet je maar eens From Autumn To Ashes beluisteren.
Je wilt niet weten wat voor "stoner" en "emo" ik allemaal zelf luister, maar het zijn gewoon termen die nergens op slaan verder, in ieder geval niet op de muziek.iscariah schreef:[..]
Nee, maar Khold maakt ook mid-tempo black net zoals Ajattara maar Ajattara gebruikt keyboards die geheel veel symphonischer maken.
En als je geen Stoner kent: luister een naar Kyuss.
En voor Emo moet je maar eens From Autumn To Ashes beluisteren.
Beide bands ken ik trouwens, allebei goed te pruimen!

Natural Born Negative
- CALIBANaan
- Contacteer:
Stormlord is ook een zeer goede Symphonische Black metal band.
Ik heb de drie full-cd's van deze band en ze zijn alledrie zeer sterk.
Symphonische Black waarbij ieder hoekje en gaatje gevuld wordt door geweld van keyboards, drums, gitaren, bas en zang, zeer sterk.
De band klinkt agressief maar toch melodieus net zoals een band als Anorexia Nervosa.
Mijn favoriete cd van deze band is At The Gates Of Utopia, vooral het eerste nummer Under The Samnites Spears is een van de sterkste Symphonische Black nummers die ik ooit gehoord heb.
Ik heb de drie full-cd's van deze band en ze zijn alledrie zeer sterk.
Symphonische Black waarbij ieder hoekje en gaatje gevuld wordt door geweld van keyboards, drums, gitaren, bas en zang, zeer sterk.
De band klinkt agressief maar toch melodieus net zoals een band als Anorexia Nervosa.
Mijn favoriete cd van deze band is At The Gates Of Utopia, vooral het eerste nummer Under The Samnites Spears is een van de sterkste Symphonische Black nummers die ik ooit gehoord heb.
-
ben erg onder de indruk van Sternenstaub uit oostenrijk. www.sternenstaub.org
- Hieronimus
STERFFFF!!!arnibes schreef:In a nighttime eclipse.....
HET IS IN THE NIGHTSIDE ECLIPSE!!!!!!
@Procrustus: Verdomme, daar was ik eerst ook nog naar op zoek. Hoe klinkt dat?
[editslet]
Hm, eens wat gedowned. Klinkt best aardig.

[/editslet]
Laatst gewijzigd door Hieronimus op zo aug 14, 2005 10:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
-
in 1 woord geweldigHieronimus schreef:[..]
STERFFFF!!!
HET IS IN THE NIGHTSIDE ECLIPSE!!!!!!
@Procrustus: Verdomme, daar was ik eerst ook nog naar op zoek. Hoe klinkt dat?

De zang zit alleen misschien wat ver naar voren in de mix (niet te, maar gewoon duidelijk en zeer verstaanbaar aanwezig), maar verder kan ik daar niet over klagen. Bovendien is de zang behoorlijk okay. Een goede scream, niet dat hoge Dani Filth gegil (wat op z'n tijd ook best lekker klinkt hoor, maar niet te vaak aub). De keyboards zijn duidelijk aanwezig, maar niet vervelend overheersend. Bovendien klinken de imitatie klanken redelijk als daadwerkelijke fluiten en violen en niet zo my-first-casio achtig zoals bij sommige bands Het tempo over het algemeen niet verschrikkelijk hoog.
Kan het aanraden.
Edit: heb het album trouwens ook in mp3s op mn comp (niet verschrikkelijk hoge kwaliteit, 96kbs), dus als je het wil hebben...
-
- Hieronimus
Gaafjes! En bedankt voor het aanbod, maar ik zal eens kijken of ik het in hogere kwaliteit kan krijgen, als je die ook nog wilt moet je het maar ff zeggen.Procrustus schreef:in 1 woord geweldig
De zang zit alleen misschien wat ver naar voren in de mix (niet te, maar gewoon duidelijk en zeer verstaanbaar aanwezig), maar verder kan ik daar niet over klagen. Bovendien is de zang behoorlijk okay. Een goede scream, niet dat hoge Dani Filth gegil (wat op z'n tijd ook best lekker klinkt hoor, maar niet te vaak aub). De keyboards zijn duidelijk aanwezig, maar niet vervelend overheersend. Bovendien klinken de imitatie klanken redelijk als daadwerkelijke fluiten en violen en niet zo my-first-casio achtig zoals bij sommige bands Het tempo over het algemeen niet verschrikkelijk hoog.
Kan het aanraden.
Edit: heb het album trouwens ook in mp3s op mn comp (niet verschrikkelijk hoge kwaliteit, 96kbs), dus als je het wil hebben...

Toffe band is dan ook nog Transcending Bizarre? Een mengeling tussen Arcturus en Lunaris, zo noem ik het. Het Black Metal-gehalte van Lunaris, samen met het industriële sfeertje van hen en de rare samples en het gebruik van synths van Arcturus. The Four Scissors heet hun cd en is een fijn debuut. Aanrader!
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
- Johannes de Dopeste
Conspectu Mortis (o.a. nummer met Star Wars riedeltje), ArthemesiA, Butterfly Temple, Sad Legend, Daemonic Alchemy, Liar of Golgotha, Meza Virs, Misanthrope, Odes of Ecstacy, Sternenstaub, Taranis, Tvangeste, Elysian Fields, Dismal Euphony.
Allemaal bands die mij zeker weten te boeien.
[img]http://i72.photobucket.com/albums/i191/jeweett/satans1.gif[/img]
- HellcommandeR
-
niet nodig, ik heb de CDHieronimus schreef:[..]
Gaafjes! En bedankt voor het aanbod, maar ik zal eens kijken of ik het in hogere kwaliteit kan krijgen, als je die ook nog wilt moet je het maar ff zeggen.
Toffe band is dan ook nog Transcending Bizarre? Een mengeling tussen Arcturus en Lunaris, zo noem ik het. Het Black Metal-gehalte van Lunaris, samen met het industriële sfeertje van hen en de rare samples en het gebruik van synths van Arcturus. The Four Scissors heet hun cd en is een fijn debuut. Aanrader!

Zal TB maar eens opzoeken dan. Klinkt interessant.
-
Liar of Golgotha vond ik redelijk slaapverwekkend vorig jaar in de night town. Maar Tvangeste en Butterfly Temple zijn zeker goed jaJohannes de Dopeste schreef:Conspectu Mortis (o.a. nummer met Star Wars riedeltje), ArthemesiA, Butterfly Temple, Sad Legend, Daemonic Alchemy, Liar of Golgotha, Meza Virs, Misanthrope, Odes of Ecstacy, Sternenstaub, Taranis, Tvangeste, Elysian Fields, Dismal Euphony.
- CALIBANaan
- Contacteer:
-
- the true Thorko
- Hellhammer
- arnibes
- Contacteer:
Mooi want ik heb de special edition in de schappen zien liggen voor een leuk prijsjethe_dying schreef:[..]
De eerste cd's zijn supergoed, maar absoluut niet symfonisch. Wil je avangardische keys etc., neem dan het laatste album Epic. Knap album!

Ik zag dat album ook even gaan beluisterenPlaag schreef:[..]
The Olden Domain. Verder is het een kutband.
- Hieronimus
Alles van Borknagar is goed.
Maar Black Metal kun je het niet meer noemen op de laatste paar cd's.
Maar Black Metal kun je het niet meer noemen op de laatste paar cd's.
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
-
- CALIBANaan
- Contacteer:
- CALIBANaan
- Contacteer: