Hey Mortukai, ben je een beetje boos omdat ik zei dat je geen smaak had jongen?
Maar serieus, ik snap waar je vandaan komt aangezien ik zelf ik principe ook nooit les heb gehad. Pas na jaren spelen (en idd heeeeeeeeel veel boeken/sites doorspitten e.d.) heb ik meer een soort van clinics gevolgd bij meester gitarist Richard Hallebeek. Nu studeer ik alweer een tijdje "compositie & productie" en dat kan ik voor mezelf ook toepassen op gitaar. En juist omdat ik het op deze manier heb gedaan heeft me dat een aantal dingen geleerd!
- Zonder leraar is het heel makkelijk om foute technieken aan te leren, met fout bedoel ik dan "beperkende" technieken. I know, ik heb in het begin een verkeerde handhouding voor rechts EN links aangeleerd, een houding die ik vooral bij HEEL veel metalgitaristen nog steeds zie!
- Een gitaarleraar kan je op dingen wijzen waar je zelf niet was opgekomen. Dan kan je wel zeggen van aah, ik merk dat soort dingen wel. Nou dat kan dus niet, want het gaat juist om dingetjes die je zelf niet ziet!
Verder probeer ik niet op zo'n ouderwetse manier les te geven als waar jij het over hebt. Ik heb geen instelling van "ik heb altijd gelijk". Het gaat mij erom dat de leerling vooruit gaat, en dan vooral in zijn eigen ogen!
ff wat anders, ik zie ID in je profile staan, zit je ook op KMT?