Lowlands 2005

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Miss G. Fish
Berichten: 1004
Lid geworden op: ma jan 17, 2005 11:18 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door Miss G. Fish » wo aug 24, 2005 11:58 am

Fear_Of_The_Dark schreef:[..]


Vielen de Murphys echt zo tegen? Meestal hoor je dat die gasten een fucking goede set spelen, en dat het 1 groot feest is.
Ach ja, feest is het altijd wel met DM, maar wat ik jammer vond was dat ze vrijwel precies dezelfde show gaven als vorig jaar en dat de kwaliteit iets achteruit was gegaan...
"Doe zelf eens normaal man!"

Miss G. Fish
Berichten: 1004
Lid geworden op: ma jan 17, 2005 11:18 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door Miss G. Fish » wo aug 24, 2005 12:21 pm

Markje schreef:
Marilyn Manson: Hij begon 10 minuten later, en het publiek erbij halen is niet zijn sterkste punt, maar voor de rest beukt hij er gewoon lekker tegenaan.

Tja, een echte dame komt altijd iets later he.... :roll:
Dit was de 5de keer dat ik ze zag, en ik vond dat ze nog redelijk op tijd waren, en ook had hij meer contact met het publiek dan alle andere keren, ik ben echt dik tevreden. 'k had ook nog eens een plectrum gekregen van Tim Skold (de bassist van MM) dus mijn dag kon niet meer stuk! :D


Foo Fighters: Een gedeelde 1e plaats met Franz Ferdinand wat mij betreft. Het hele optreden lieten Dave Grohl en de zijnen iedereen uit zijn dak gaan, en tijdens de toegift kroop hij zelf nog even achter de drums om te bewijzen dat hij wel degelijk de ruigste drummer is die bestaat.
De Foo Fighters waren geweldig, ik heb er echt geen woorden voor, die kerel lulde een eind weg met het publiek, ze speelden erg goed en de show zat vol afwisseling, ik heb echt heel erg van ze genoten!
"Doe zelf eens normaal man!"

Gebruikersavatar
Metalmatje
Berichten: 501
Lid geworden op: vr mar 19, 2004 1:26 pm
Locatie: Kerkdriel

Bericht door Metalmatje » wo aug 24, 2005 12:37 pm

Foo Fighters waren gaaf ja. Ze hadden oude nummers goed afgewisseld met nieuwe nummers: Everlong, Monkey Wrench, Break-Out, Best Of You en nog veel meer gaafs. Springen dat ik gedaan heb.

Gebruikersavatar
FT
Berichten: 204
Lid geworden op: vr apr 23, 2004 1:34 pm
Locatie: Leidschendam

Bericht door FT » wo aug 24, 2005 1:54 pm

Ik heb geweldig genoten op Lowlands. Was voor mij de vierde keer en ik ben weer dik tevreden. Het weer zat behoorlijk mee, de sfeer was dik in orde en de bands waren over het algemeen top!

Positieve uitschieters waren wat mij betreft:
- Korn
- Marylin Manson
- Kaiser Chiefs
- Arcade Fire (helaas niet heel veel van gezien i.v.m. optijd naar Nightwish)
- Foo Fighters
- Incubus

Nightwish was ook dik in orde al vond ik ze een tijdje terug in Paradiso beter spelen.

Queens of the stoneage was ik erg benieuwd naar en vond ik zeker niet slecht al maakte ze ook weer geen verpletterende indruk.

Verder gewoon erg naar m'n zin gehad net als de rest van mijn mede-lowlandsgangers.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » wo aug 24, 2005 7:01 pm

iscariah schreef:[..]
Ben je gek? QotSA is pure genialiteit.
Kun je me uitleggen wat er zo geniaal aan is?
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Laus
Berichten: 6997
Lid geworden op: di dec 18, 2001 10:16 pm
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door Laus » wo aug 24, 2005 7:22 pm

Foo Fighters niet gezien. Ik moest met de trein enzo.

The subways vond ik erg leuk optreden en verder Qotsa hardstikke gaaf spelen. Hoogtepunt waren voor mij de Lama´s. Pijn in me kaken van het lachen.

Gebruikersavatar
Chucknorris
Berichten: 2314
Lid geworden op: za apr 16, 2005 1:37 pm
Locatie: WELL Favoriete standje:1t/m69

Bericht door Chucknorris » wo aug 24, 2005 8:10 pm

mijn lowlands:

donderdag aangekomen, crewbandjes en catering gehad (hmmmmmm), paar uurtjes werken en op naar de 24uurstent (jahaa.. donderdag zat hij VOL!)

vrijdag na het achter de bar rondhupsen, bieren en 3 uurtjes slaap werd ik met een fikse kater (om 8 uur) wakker; douchen, bij de catering een HEERLIJK ontbijtje en hierna te werken. Tussentijds natuurlijk weer hapjes van de catering ('s middags broodjes noemmaarop (hamburger, kroket, frikandel etc..) en 's avonds een heerlijk avondhapje (dat ga ik niet helemaal beschrijven, te uitgebreid) wat eindigde op een stuk taart!)

8 uur was ik klaar, toen had ik eerst Franz ferdinand bekeken, daarna gegeten, en kats van de kaart de rest van de prodigi gekeken (oja ook nog 2 minuten social distortion gekeken.. kutpunkers!). Halverwege was ik daar weg gelopen om wat te eten te halen. Hier ben ik de pizza stand en Tom Vek tegengekomen. Moordende combinatie deze 2! na 7 stukken pizza en de rest van Tom Vek was ik doorgelopen naar de bravo. Hier heb ik een stuk gezien van onze technovriend (ja ik luister ook best wat techno, yeah!) Michael mayer, en hierna onze drum n' bass aapje Ronni Size.

Zaterdag Slapen kwam er ook pas om 6 uur van ofzo, dus besloot ik die dag volgens mij niet te douchen. Dus heb ik tot half 10 geslapen, en de catering wederom een goed bezoek gepleegd, en lekker gewerkt. Ik was na het werken lekker uitgebreid gaan douchen, en ben hierna maar voor de lol backstage gekropen bij marylin manson; GAAP! welke sukkel maakt er nou een 10 minuut durende intro, en begint vervolgens niet met een knallend nummer, maar een opbouwende... achja, stuk voor stuk hebben ze daar een handicap!

Ik ben hierna wederom naar de Bravo en dergelijke gegaan. Hier heb ik een hele lange tijd in de middelste tent gezeten (die met de coctailbar), waar een kerel gruwelijk gaaf draaide (een mix van lounge, jazz, dance, rap etc.. ZEER geslaagd!) waarna ik doorging naar Bart Skills. Ook dit was zeer geslaagd, hoewel ik van zijn collega die na hem draaide meer genoot; Ellen Alien.

zondag Wederom was ik laat thuis en brak de volgende dag, maar gelukkig hoefde we maar tot 12 uur te werken... als jullie klootzakken niet zoveel gezopen hadden!! we moesten eerst tot 3 uur, en daarna toch maar tot half 7 doorgaan met werken! (achteraf ben ik opzich wel blij, niets gemist en weer een paar centjes rijker!). Na het werken heb ik snel even wat van het avondeten in een bakje gepropt.. als iemand napoleon dynamite na zag doen op zondag, was ik dat.. want we hadden AARDAPPELKROKETJEEEES!!!!!

Nagenietend van de aardappelkroketjes gingen we naar Incubus wat opzich wel aardig was. Toen dit was afgelopen waren ik en een vriend (en mede collega) via de backstage (muhaha) naar het eerste vlak gegaan, waar we vervolgens ons redelijk vooraan hebben kunnen zetten, om van de foo fighters te genieten! Bij de hardere stukken, waar iedereen ging springen werd je helemaal fijngeperst.. wat opzich een knus sfeertje gaf.. haha. de foo fighters waren in iedergeval helemaal top!

Van de Foo Fighters gingen we even naar de audio bullies. Was zeer vermakelijk, heb er alleen weinig van meegekregen want door een communicatiefout zat ik oppeens op de crewcamping, bijna te slapen (nuchter dit keer).. terwijl er nog lui op het terrein waren. Dus ik mij weer aankleden en genieten van de "une dj suprise..."; Miss Kitten! Tsja, gewoon supervet!

maandag Nog eventjes mijn tentje afbreken en douchen (had alle tijd natuurlijk!) en toen ben ik naar huis gegaan. En ben om 8 uur weer naar bed gegaan...

samengevat?

vet festival, geld verdienen, ehm ja wat nog meer? gaaf!

Gebruikersavatar
Flaw
Lult over cdtjes
Berichten: 2556
Lid geworden op: ma jun 20, 2005 3:51 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Flaw » wo aug 24, 2005 8:18 pm

Fear_Of_The_Dark schreef:[..]


Vielen de Murphys echt zo tegen? Meestal hoor je dat die gasten een fucking goede set spelen, en dat het 1 groot feest is.
M'n vriendin, een punkliefhebber, vond er geen reet aan en dat wil wat zeggen. Zelf vond ik het geluid behoorlijk bagger en ben ik sowieso geen groot fan van deze band.

Markje
Berichten: 41
Lid geworden op: wo aug 10, 2005 12:15 pm
Locatie: Schinveld
Contacteer:

Bericht door Markje » wo aug 24, 2005 10:21 pm

Klopt. Ik vond het geluid in de Alfa-tent sowieso niet altijd bijster duidelijk en zo. Maar als andere bands daar wel mee om konden gaan, waarom de Murphy's dan niet? Want dat was *echt* niet goed.
Een signature zegt ook niet alles.

Gebruikersavatar
phobia4
Berichten: 697
Lid geworden op: zo jul 04, 2004 5:58 pm
Locatie: Leiden
Contacteer:

Bericht door phobia4 » wo aug 24, 2005 10:33 pm

t was zeker weer gaaf, ondanks dat er geen metal speelde. Foo Fighters, Marilyn Manson & Face Tomorrow vielen mij t meeste op.

Cool politics was ook gaaf, sjonge jonge die Nawijn is nog dommer dan ik voor mogelijk hield. Wel respect dat ie durfde te komen naar een festival als LL waar toch voornamelijk linkse lui op af komen.

Laus
Berichten: 6997
Lid geworden op: di dec 18, 2001 10:16 pm
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door Laus » do aug 25, 2005 9:40 am

Markje schreef:Klopt. Ik vond het geluid in de Alfa-tent sowieso niet altijd bijster duidelijk en zo. Maar als andere bands daar wel mee om konden gaan, waarom de Murphy's dan niet? Want dat was *echt* niet goed.
het is al jaren zo dat het geluid in de Alpha te zacht is en bovendien altijd slecht. Nooit helder. Bij de Queens was het wel goed trouwens. Verder bij geen enkele andere band die ik gezien heb daar.

In de Grolsch tent is het geluid doorgaans erg acceptabel.

Gebruikersavatar
samson
zonder Gert
Berichten: 3363
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:02 pm

Bericht door samson » do aug 25, 2005 10:35 am

Duhu, goed bier, goed geluid. Alfa bier zuigt, dus kutgeliud :P
I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. It's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor … and surviving

Laus
Berichten: 6997
Lid geworden op: di dec 18, 2001 10:16 pm
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door Laus » do aug 25, 2005 11:09 am

maar Alfa is toch geen Alpha?

Miss G. Fish
Berichten: 1004
Lid geworden op: ma jan 17, 2005 11:18 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door Miss G. Fish » do aug 25, 2005 11:39 am

Laus schreef:
Hoogtepunt waren voor mij de Lama´s. Pijn in me kaken van het lachen.
Ja die wilde ik ook graag zien, ik kwam 5 kwartier voor aanvang aanzetten en toen stonden er al zo'n 3000 mensen terwijl er maar 1300 in die tent konden... :(
"Doe zelf eens normaal man!"

Miss G. Fish
Berichten: 1004
Lid geworden op: ma jan 17, 2005 11:18 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door Miss G. Fish » do aug 25, 2005 11:44 am

Laus schreef:[..]


het is al jaren zo dat het geluid in de Alpha te zacht is en bovendien altijd slecht.
Ik vond het geluid over het algemeen prima! En te zacht stond het zeker niet! Ik heb 2 dagen bijna alleen maar vooraan gestaan en ik heb nu nog steeds een piep in m'n oren....
"Doe zelf eens normaal man!"

Laus
Berichten: 6997
Lid geworden op: di dec 18, 2001 10:16 pm
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door Laus » do aug 25, 2005 11:49 am

hmmm...ik heb toch aardig gevoelige oortjes. Maar je moet natuurlijk niet recht voor die boxen gaan staan. 3 dagen lagn 150000 watt is niet echt gezond.


Bij de lama´s kwamen we een 3 kwartier van te voren aan. Door de binnenbocht te nemen konden we nog net naar binnen. We bijna uitgeperst maarja....

Gebruikersavatar
Astra Domitor
Berichten: 43
Lid geworden op: wo aug 24, 2005 10:00 pm
Locatie: Dussen

Bericht door Astra Domitor » do aug 25, 2005 2:40 pm

ik ben zelf niet geweest omdat ik vond dat er een te zwakke (in mijn ogen) line-up was, alleen Nick Cave had ik graag gezien, wat vonden diegene die wel geweest zijn ervan?
One death is a tragedy, a thousand deaths a static

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » do aug 25, 2005 6:50 pm

Astra Domitor schreef:ik ben zelf niet geweest omdat ik vond dat er een te zwakke (in mijn ogen) line-up was, alleen Nick Cave had ik graag gezien, wat vonden diegene die wel geweest zijn ervan?
Ik heb Nick Cave gezien en vond het een indrukwekkend optreden.
Ben niet heel erg bekend met man's ouevre,maar zijn performance was erg overtuigend.Toegewijd artiest.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Flaw
Lult over cdtjes
Berichten: 2556
Lid geworden op: ma jun 20, 2005 3:51 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Flaw » do aug 25, 2005 7:08 pm

Laus schreef:[..]


het is al jaren zo dat het geluid in de Alpha te zacht is en bovendien altijd slecht. Nooit helder. Bij de Queens was het wel goed trouwens. Verder bij geen enkele andere band die ik gezien heb daar.

In de Grolsch tent is het geluid doorgaans erg acceptabel.
Geluid bij zowel Incubus als de Foo Fighters was dik in orde. Ook bij Nightwish een dag eerder trouwens. Binnenkort een verslag op deze site.

Gebruikersavatar
Sirius
Berichten: 1805
Lid geworden op: do mei 13, 2004 9:05 pm
Locatie: Hoogvliet-Rotterdam

Bericht door Sirius » do aug 25, 2005 7:16 pm

ben dit jaar (helaasch) niet geweest, maar de meeste namen die ik had willen zien die op lowlands moesten spelen had ik al eens gezien (op lowlands ook nog eens de meeste daarvan) dus ik heb er vrede mee dat ik niet ben geweest alhoewel ik toch wel graag queens of the stone age had willen zien, maar ja......
Born to live forever more!!!

Plaats reactie