Om 1 uur ging ik maar naar Alkmaar. Ik ging alleen en dat is best wel even wennen moet ik zeggen. In Alkmaar aangekomen, liep ik volgens de instructies naar Parkhof. In Parkhof aan de bar gezeten en wat gepraat me de mensen daar.
Volgens het schema zou Extreem Eczeem om 15:00 beginnen, maar dat liep uit tot iets van 15:30.
Extreem Eczeem
Leuke openener. Ik vond ze wel leuk spelen. Goede opwarmer en aan het eind een leuke cover van Carcass (verbeter me als ik fout zit).
Isle of Man
Ik had al wat goede verhalen over ze gehoord en ik vond ze live erg sterk. Denk niet dat ik de cd zo snel zou kopen, maar ze kwamen live in ieder geval goed over. Erg veel beweging en de zanger die regelmatig het publiek inloopt. Vermakelijk bandje.
Slechtvalk
Na Isle of Man mocht Slechtvalk het podium betreden. Ik was wel benieuwd hoe ze zouden zijn. De laatste cd vind ik wel om aan te horen. Ze hadden opzich wel een leuke podium prestatie, maar het geluid was slecht. De keyboards en de zang waren niet goed te horen, waardoor het niet allemaal even goed overkwam. Jammer, maar misschien een andere keer beter.
Transmission0
Tijdens deze band ging ik even eten. Wat ik er buiten van hoorde vond ik nou niet zo geweldig. Doom is niks voor mij.
Flesh Made Sin
Dit was de band waar ik toch het meest naar uitkeek. Op cd zijn ze misschien een beetje saai, maar live komen ze erg goed over en is het gewoon uit je dak gaan. Lekker Thrash zoals het hoort.
Prostitute Disfigurement
Ik heb van deze band alleen het eerst nummer gemist, maar toen ik binnnen kwam stonden er veel mensen lekker los te gaan op deze Brutal Death Metal band. Ik vond ze erg goed. Ik vind de solo's die ze hebben ook erg gaaf, dat hoor je niet zovaak in een Death Metal band., maar het klonk gewoon goed.
Severe Torture
Als het ene geweld over is komt het andere en ik moet zeggen live kwam Severe Toruture ook erg goed over. Ik had alleen wat meer op wat oudere nummers gehoopt. Ik ben dan niet zo een Death Metal fan, maar ik vond het gitaar werk op hun 2e cd erg goed, maar ik heb me er verder wel vermaakt.
Macabre
Daarna kwam Macabre, de headliner van de avond en waar duidelijk het meeste publiek voor was gekomen. Ik heb helaas maar 3 of 4 nummer kunnen mee maken, omdat ik de trein moest halen, maar wat ik gezien heb klonk lekker en was erg gaaf.
De terug weg verliep trouwens niet helemaal goed. Volgens OV9292 zou de laatste trein om 0:57 gaan, maar dat was dus 0:17 en die had ik gemist. Dan maar me pappa bellen.
Het was in ieder geval een gave avond. Heb nog gesproken met Fetuskiller, SatanicA, Dark Angel en SatanicA's Angel.
Foto's:
Extreem Eczeem
Isle of Man
Slechtvalk
Transmission0
Flesh Made Sin
Prostitute Disfigurement
Severe Torture
Macabre
Meer foto's op:
http://spaces.msn.com/members/metalork/