Black Metal Worship pt. DCLXVI

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Gebruikersavatar
Johannes de Dopeste
Berichten: 819
Lid geworden op: do jul 14, 2005 1:08 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Johannes de Dopeste » ma sep 05, 2005 1:13 pm

Waarom luister je naar Black Metal?
Omdat ik het kankernaat vind, dope riffs, wrede drums, flexe vocalen!

Wat drijft je?
Mijn homeboys en dope gasten om me heen luisteren die shit ook! Ik loop gewoon graag mee.

Is er een bepaalde overtuiging die maakt dat je naar BM luistert en het ook nog eens koopt?
Voornamelijk het donkere sfeertje eromheen, weet je. Dat trekt me gewoon. Evil, dark en dan zo satan en zo. Ik vind dat de bomb!

Waarom die en die band, uitgerekend?
Omdat die chille bands een snaar in me weten te raken waar ik gewoon keihard uit mijn dak op kan gaan! Ik dig die shit enorm, jeweettoch?!

Peace.
[img]http://i72.photobucket.com/albums/i191/jeweett/satans1.gif[/img]

Gebruikersavatar
Procrustus
Berichten: 1252
Lid geworden op: wo jul 27, 2005 7:04 pm
Locatie: Breda

Bericht door Procrustus » ma sep 05, 2005 1:13 pm

Black Metal is voor mij vooral een vorm van... noem het maar compensatie. Een uitlaatklep van agressie die ik niet op een andere manier of door middel van een andere muzieksoort (zoals punk of hardcore) kwijt kan.

Waarom ik de bands uitkies die ik luister is vrij eenvoudig, het zijn de bands die mij het meest aanspreken met hun muziek. Zij maken de muziek waarmee ik me het best kan afreageren, het beste op kan bangen, meescreamen enzovoorts.

Gebruikersavatar
K.
Berichten: 5115
Lid geworden op: zo dec 19, 2004 9:42 am

Bericht door K. » ma sep 05, 2005 1:14 pm

Lafawijn schreef:[..]
Is er een bepaalde overtuiging die maakt dat je naar BM luistert en het ook nog eens koopt?

Misschien mijn anti-christelijke overtuiging
Zeg knaap, ik vroeg je een paar dagen geleden nog of je ook een band als Horde (christelijke 'black' metal) zou luisteren als de muziek gaaf was en toen zei je dat het je om de muziek ging, wat heeft dat dan te maken met jouw anti-christelijke overtuiging?

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » ma sep 05, 2005 1:17 pm

Johannes de Dopeste schreef:Waarom luister je naar Black Metal?
Omdat ik het kankernaat vind, dope riffs, wrede drums, flexe vocalen!

Wat drijft je?
Mijn homeboys en dope gasten om me heen luisteren die shit ook! Ik loop gewoon graag mee.

Is er een bepaalde overtuiging die maakt dat je naar BM luistert en het ook nog eens koopt?
Voornamelijk het donkere sfeertje eromheen, weet je. Dat trekt me gewoon. Evil, dark en dan zo satan en zo. Ik vind dat de bomb!

Waarom die en die band, uitgerekend?
Omdat die chille bands een snaar in me weten te raken waar ik gewoon keihard uit mijn dak op kan gaan! Ik dig die shit enorm, jeweettoch?!

Peace.
Kan je echt niet normaal antwoorden?
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
Johannes de Dopeste
Berichten: 819
Lid geworden op: do jul 14, 2005 1:08 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Johannes de Dopeste » ma sep 05, 2005 1:18 pm

Plaag schreef:Kan je echt niet normaal antwoorden?
Ja.
[img]http://i72.photobucket.com/albums/i191/jeweett/satans1.gif[/img]

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11071
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » ma sep 05, 2005 1:18 pm

Plaag schreef:Vraagje(s) voor als men wakker wordt:

Waarom luister je naar Black Metal?

Vrij simpel: omdat ik veel muziek in dat genre goed vind.

Wat drijft je?

Die vraag is al heel wat lastiger. Ik denk dat het voor mij persoonlijk een soort uitlaatklep is voor alles wat je om je heen ziet. Vooral als ik dieper na gaat denken over levensvragen en tot de conclusie kom dat er geen bevredigend antwoord op te vinden is (in de zin dat er voor mij geen zin te ontdekken is en ook geen "geruststellend" idee voor een eeuwig leven geldt), merk ik dat ik meer naar genres als black metal (en noise) ga luisteren, omdat naar mijn gevoel dat algehele idee van zinloosheid gekanaliseerd wordt in de muziek. Je put zo in feite kracht uit die zinloosheid: zie het als grijnzend met de wereld ten onder gaan.


Is er een bepaalde overtuiging die maakt dat je naar BM luistert en het ook nog eens koopt?

Geen specifieke geloofsovertuiging of politieke overtuiging, of iets anders dat ik duidelijker dan net onder woorden kan brengen in ieder geval.

Waarom die en die band, uitgerekend?

Heel moeilijk uit te leggen: vaak is het gewoon net dat de ene band wél een bepaald gevoel bij je weet op te wekken en een andere band gewoon goed klinkt, maar dat gevoel niet kan opwekken. Duidelijk kan ik het niet formuleren.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » ma sep 05, 2005 1:20 pm

Johannes de Dopeste schreef:[..]

Ja.
Bink.

Echt.

Je weet het niet hè? Je kan je gedachten erover niet normaal onder woorden brengen hè?
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
Krijst
Berichten: 5164
Lid geworden op: di jan 18, 2005 6:17 pm

Bericht door Krijst » ma sep 05, 2005 1:33 pm

Plaag schreef:[..]
Hee, Plaagstra, ga je er zelf ook nog antwoord op geven, of hoe zit dat?
The Frog in the Face of god
[img]http://i19.photobucket.com/albums/b194/Krijst/ban.gif[/img]
Het mutileren van de genitaliën, zoals in Australië voorkomt, is een eerbetoon aan de penis van de kangoeroe. [Uit: “dus jij denkt dat je een mens bent?”]

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » ma sep 05, 2005 1:34 pm

Krijst schreef:[..]


Hee, Plaagstra, ga je er zelf ook nog antwoord op geven, of hoe zit dat?
Eens, als ik zin heb, Krijstra. Ik stel nu de vragen.

Maar er komt wel eens een verhaal van mijn kant.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
Johannes de Dopeste
Berichten: 819
Lid geworden op: do jul 14, 2005 1:08 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Johannes de Dopeste » ma sep 05, 2005 1:36 pm

Plaag schreef:Je weet het niet hè? Je kan je gedachten erover niet normaal onder woorden brengen hè?
Mijn woordenschat is te klein om al mijn gevoelens die in me opkomen te beschrijven. Als ik zo een liedje luister, he, nou, niet te mooi meer wat voor euforische lichamelijke gewaarwordingen dan uitvaren. Om nog niet te spreken van de esoterische onstoffelijke sferen die zich mijn zelfstandig optredend menselijk wezen moet getroosten. Als erudiet stijg ik uit boven dikwerf infantiele, edoch gewis bête wezens uit de sociale klasse, door middel van het luisterend waarnemen van de klanken behorende tot het BM-genre.
[img]http://i72.photobucket.com/albums/i191/jeweett/satans1.gif[/img]

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » ma sep 05, 2005 1:39 pm

Johannes de Dopeste schreef:[..]


Mijn woordenschat is te klein om al mijn gevoelens die in me opkomen te beschrijven. Als ik zo een liedje luister, he, nou, niet te mooi meer wat voor euforische lichamelijke gewaarwordingen dan uitvaren. Om nog niet te spreken van de esoterische onstoffelijke sferen die zich mijn zelfstandig optredend menselijk wezen moet getroosten. Als erudiet stijg ik uit boven dikwerf infantiele, edoch gewis bête wezens uit de sociale klasse, door middel van het luisterend waarnemen van de klanken behorende tot het BM-genre.
Een erudiet schrijft volzinnen die kloppen en goed te volgen zijn, maar je doet je best.

Daar gaat het om. Dit is al een stuk beter.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
Johannes de Dopeste
Berichten: 819
Lid geworden op: do jul 14, 2005 1:08 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Johannes de Dopeste » ma sep 05, 2005 1:47 pm

Plaag schreef:Een erudiet schrijft volzinnen die kloppen en goed te volgen zijn, maar je doet je best.

Daar gaat het om. Dit is al een stuk beter.
Elke zin klopt. Aan de lezer is het of die het kan volgen of niet.
[img]http://i72.photobucket.com/albums/i191/jeweett/satans1.gif[/img]

Gebruikersavatar
Krijst
Berichten: 5164
Lid geworden op: di jan 18, 2005 6:17 pm

Bericht door Krijst » ma sep 05, 2005 1:55 pm

Plaag schreef:[..]


Eens, als ik zin heb, Krijstra. Ik stel nu de vragen.

Maar er komt wel eens een verhaal van mijn kant.
Binnen afzienbare tijd?
The Frog in the Face of god
[img]http://i19.photobucket.com/albums/b194/Krijst/ban.gif[/img]
Het mutileren van de genitaliën, zoals in Australië voorkomt, is een eerbetoon aan de penis van de kangoeroe. [Uit: “dus jij denkt dat je een mens bent?”]

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » ma sep 05, 2005 1:57 pm

Johannes de Dopeste schreef:[..]


Elke zin klopt. Aan de lezer is het of die het kan volgen of niet.
Ik moet toegeven dat, na een wat minder vluchtige lezing van je relaas, blijkt dat de zinnen wel degelijk kloppen,echter, ik krijg toch het gevoel dat je de boel niet helemaal serieus neemt en dat gorgelen van gemalen glas je rest.

We dwalen af.


@ Krijstra: Ja, binnen afzienbare tijd.
Laatst gewijzigd door Plaag op ma sep 05, 2005 2:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8458
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Bericht door AmnesJAn » ma sep 05, 2005 2:00 pm

Het is moeilijk te beschrijven wat black metal voor mij is. De stijl behoort zeker tot mijn favoriete stijlen samen met death en thrash. Binnen de black echter zijn er ook weer zoveel varianten dat je verschillende gevoelens krijgt.
Immortal is bijvoorbeeld mijn favoriete band en deze band betekent op allerlei gebied erg veel voor mij. Het geeft echter een ander gevoel dan bijvoorbeeld Darkthrone weet te doen. Die gaan qua gevoel denk ik een stuk dieper. Daar spreekt de kou, het nihilisme en de volkomen kapotte sfeer me het meest aan en geeft een gevoel dat tot je diepste binnendringt.
Een band als Marduk daarentegen die ik ook veel luister brengt weer eerder een gevoel van algehele razernij over en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ik ben er niet over uit of black metal mijn favoriete stijl is aangezien mijn smaak binnen en ook buiten de metal erg breed is.
Veel binnen black metal trekt mij erg aan maar veel andere elementen stoten mij juist erg af.
Desalniettemin brengt de stijl, mits goed uitgevoerd, mij een apart gevoel bij het luisteren. Dit kan echter wel op verschillende manieren zich manifesteren.
לֹא אעבוד

Gebruikersavatar
Othrys
Berichten: 3432
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 11:16 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Othrys » ma sep 05, 2005 3:38 pm

Plaag schreef:Vraagje(s) voor als men wakker wordt:

Waarom luister je naar Black Metal?
Wat drijft je?
Is er een bepaalde overtuiging die maakt dat je naar BM luistert en het ook nog eens koopt?
Waarom die en die band, uitgerekend?

Graag serieus antwoord en niet "omdat het beukt", of iets in die richting. Maak er iets moois van. Ik ben ernstig nu.
Wie me nu niet serieus neemt moet gemalen glas gorgelen.

Of vraag ik nu te veel?
Waarom stel jij eigenlijk zoveel belang in de drijfveren van je mede-forumgebruiker?

Ik zou in het juiste gezelschap over dit soort vragen uren kunnen verhandelen onder het genot van een sloot bier en een stapel CDs, maar ik ga er geen post op een internetforum aan vuil maken.
The True North, Strong and Free

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » ma sep 05, 2005 3:41 pm

Othrys schreef:[..]


Waarom stel jij eigenlijk zoveel belang in de drijfveren van je mede-forumgebruiker?

Ik zou in het juiste gezelschap over dit soort vragen uren kunnen verhandelen onder het genot van een sloot bier en een stapel CDs, maar ik ga er geen post op een internetforum aan vuil maken.
Zo'n forum is er anders aardig geschikt voor, dacht ik.

Maar met een sloot bier erbij is het natuurlijk beter, ja.

Aan de andere kant, zulke kwesties kunnen een topic als deze toch best interessant maken, je krijgt wat gerichte gesprekken, wellicht en niet dat van de hak op de tak gedoe, wat hier vaak gaande is.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
Othrys
Berichten: 3432
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 11:16 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Othrys » ma sep 05, 2005 3:57 pm

Plaag schreef:[..]


Zo'n forum is er anders aardig geschikt voor, dacht ik.

Maar met een sloot bier erbij is het natuurlijk beter, ja.

Aan de andere kant, zulke kwesties kunnen een topic als deze toch best interessant maken, je krijgt wat gerichte gesprekken, wellicht en niet dat van de hak op de tak gedoe, wat hier vaak gaande is.
Akkoord. De vragen die jij stelt vind ik wel redelijk persoonlijke dingen die ik niet met jan en alleman bespreek. Ik ga de discussie graag aan, maar dan wel met mensen waarvan ik weet dat ze zich genoeg in de materie verdiept hebben om te weten waar ik het over heb. En waar zij het over hebben. Bovendien kan ik mijn visie in deze zaken niet in een paar regels neerpennen, daarvoor betekent Black Metal simpelweg te veel voor mij.

Vandaar mijn vorige post.
The True North, Strong and Free

Gebruikersavatar
Krijst
Berichten: 5164
Lid geworden op: di jan 18, 2005 6:17 pm

Bericht door Krijst » ma sep 05, 2005 4:47 pm

Plaag schreef:Vraagje(s) voor als men wakker wordt:

Waarom luister je naar Black Metal?
Wat drijft je?
Is er een bepaalde overtuiging die maakt dat je naar BM luistert en het ook nog eens koopt?
Waarom die en die band, uitgerekend?

Graag serieus antwoord en niet "omdat het beukt", of iets in die richting. Maak er iets moois van. Ik ben ernstig nu.
Wie me nu niet serieus neemt moet gemalen glas gorgelen.

Of vraag ik nu te veel?
Nou Plaagstra, het moet er dan maar van komen.
Waarom ik naar BM luister? simpel: omdat het beukt.

Eerst even een kleine uiteenzetting van 'werelden'
wereld 1: de 'werkelijke wereld' waar jij en ik in bestaan. Hier zijn de dingen zoals ze zijn.
wereld 2: de 'fantasie' wereld, de utopische wereld: Mijn wereld. De wereld zoals ik zou willen dat wereld 1 eruit zou zien.
wereld 3: de brug tussen wereld 1 en wereld 2. De wereld waarin ik van wereld 1 wil dat het wereld 2 wordt en zichzelf (wereld 3) vernietigd.
Wereld 4: de wereld van totale fantasie. geen utopie. natuurwetten zoals deze voorkomen in wereld 1 zijn hier, in tegenstelling tot in die van wereld 2, totaal onbelangrijk.
Wereld 3, de brug, daarbinnen heb ik BM 'nodig'. Het is de frustratie. Met de strijdbijl in de hand, het geweld aan geluid rondom mij, hak ik alles aan barrelen dat zorgt voor de discrepantie tussen wereld 1 en wereld 2.
BM is boosheid en kwaadheid die zijn oorsprong vindt in wanhoop en frustratie. BM is ook individualiteit. Ik heb niks op met individualiteit opzich. Ik, als mens, ben een sociaal dier. Maar ik voel me lang niet altijd op mijn gemak (om het zo maar eens te zeggen) tussen mijn 'soortgenoten'. Ik heb het dan niet zo zeer over het sociale aspect zelf, maar meer over de ideeen die mensen er op na houden. Ik sta niet achter de ideeen die in veel mensen geworteld zitten. Ik haat veel van hun ideeen (de personen zelf niet). Je zou kunnen zeggen dat ik veroordeeld ben om individueel te zijn. Het is niet dat ik het perse wil, maar ik heb geen keus, als gevolg van logische gevolgtrekkingen van mijn ideeen tov veel anderen.
Als gevolg van dit luister ik ook maar een kleine groep bands. Ik moet niets hebben van onserieuze bands die muziek spelen om stoer te zijn. Ook heb ik niets op met aandachtshoeren.
Overigens is BM/muziek wel aardig belangrijk voor me, maar is het zeker niet het enige dat telt voor mij. Humor vind ik bijvoorbeeld ook erg belangrijk (een aantal zeikstralen hier op het forum zouden dat ook eens moeten in zien). Abbath van Immortal lijkt me daarom ook wel een tof ventje. Aan de ene kant goede muziek maken en aan de andere kant de humor niet vergeten. (ik heb een concert gezien, en daar vond ik hem best humoristisch). En daarnaast zijn er nog wat dingen die ik erg belangrijk vind, maar hier verder niet zal noemen.
BM is ook satanisme. Satanisme is voor mij de religie tegen elke andere religie. het vormt de paradoxale laatste schakel die de kop en de staart van de cirkel der religieën aan elkaar knoopt en de afvalbak in flikkert. Het Christendom (in mijn geval) heeft voor een groot deel mijn leven beinvloedt. Negatief beinvloedt en dat doet het nog steeds. Steeds loop ik weer tegen ideeen van andere mensen op, ideeen die een christelijke achtergrond hebben (en ja, veel van de blackmetalmannetjes en vrouwtjes zijn doordrenkt van de christelijke, en dus slechte/verkeerde, moraal). Het is allemaal heel fijn voor je als je er geen problemen mee hebt, maar ik heb met die christelijke moraal wel problemen. Het belemmerd in grote mate de wording van wereld 1 in wereld 2.
En ik zeg het nog maar eens, mijn boosheis is vooral gericht op de ideeen/moraal van mensen, en niet op de mensen zelf. De mensen zelf zijn zwak en kunnen niet anders dan wat ze doen (en ja, ik ben zelf natuurlijk ook zwak. Maar met BM in de hand lijkt dat allemaal niet meer zo te zijn, en natuurlijk denk ik, net als ieder ander, dat ik het het beste weet van allemaal, dat ik gelijk heb!)
BM dus. En uiteindelijk is deze hele beschrijving natuurlijk maar een kleine deel van het 'waarom'. Dit is min of meer het rationele aspect. Maar er is ook nog een emotioneel aspect, een gevoel. En dat is alleen te omschrijven met goede BM-muziek zelf. En of je dat gevoel dan ook krijgt, geen idee. Doet er verder niet zo toe, ik weet dat ik het wel krijg. Het waarom van dat gevoel interesseert me dan verder niet zoveel, ik weet dat ik het heb en er van krijg, en daarom luister ik BM. Datzelfde gevoel kan ik ook wel krijgen bij andere stijlen van muziek, maar het komt voornamelijk bij BM voor, bij mij.

Zo zo, wat een geouwehoer. Ik hoop dat je tevreden bent Plaagje. Ik verwacht een uitgebreid verslag van je. En natuurlijk verwacht ik nu ook bij je elite-black-metal-clubje te mogen horen.
The Frog in the Face of god
[img]http://i19.photobucket.com/albums/b194/Krijst/ban.gif[/img]
Het mutileren van de genitaliën, zoals in Australië voorkomt, is een eerbetoon aan de penis van de kangoeroe. [Uit: “dus jij denkt dat je een mens bent?”]

Gebruikersavatar
Lafawijn
Berichten: 904
Lid geworden op: zo aug 07, 2005 6:53 pm
Locatie: Balkbrug
Contacteer:

Bericht door Lafawijn » ma sep 05, 2005 5:30 pm

K. schreef:[..]


Zeg knaap, ik vroeg je een paar dagen geleden nog of je ook een band als Horde (christelijke 'black' metal) zou luisteren als de muziek gaaf was en toen zei je dat het je om de muziek ging, wat heeft dat dan te maken met jouw anti-christelijke overtuiging?

je hebt gelijk....

ik heb een anti-christelijke overtuiging en ik luister slechtvalk... dat klopt niet... maar ja...
http://www.Lafawijn-records.tk

Gebruikersavatar
Jepster
Berichten: 5358
Lid geworden op: di apr 15, 2003 6:31 pm
Locatie: Nieuw Vennep

Bericht door Jepster » ma sep 05, 2005 5:53 pm

Plaag schreef:Vraagje(s) voor als men wakker wordt:

Waarom luister je naar Black Metal?


Als ik het mooi vind klinken, en gewoon gaaf vind, luister ik het. Maar echt veel luister ik het niet. Eigenlijk alleen symfonische black metal.

Wat drijft je?

Een verlangen naar gave muziek.

Is er een bepaalde overtuiging die maakt dat je naar BM luistert en het ook nog eens koopt?
Een geloof of overtuiging heeft niets met mijn muzieksmaak te maken.

Graag serieus antwoord en niet "omdat het beukt", of iets in die richting. Maak er iets moois van. Ik ben ernstig nu.
Wie me nu niet serieus neemt moet gemalen glas gorgelen.

Of vraag ik nu te veel? Valt best mee hoor.

Gebruikersavatar
Zorya
Berichten: 2850
Lid geworden op: wo feb 23, 2005 5:14 pm

Bericht door Zorya » ma sep 05, 2005 6:36 pm

Waarom ik black metal luister?

Heel simpel.

Omdat het me in tegenstelling tot andere metalsoorten heel kalm maakt.
Wanneer ik het luister kan ik mijn gedachten volledig afsluiten van andere dingen.

Ik denk dat ik met door naar black metal te luisteren iets bereik wat andere mensen bereiken met meditatie.
Je word er helemaal in meegesleept en dat vind ik echt heerlijk.

Nu jij Plaagmans.
From their torment springs its delight.

Gebruikersavatar
AltarOfSacrifice
Berichten: 8287
Lid geworden op: zo sep 12, 2004 10:20 am
Contacteer:

Bericht door AltarOfSacrifice » ma sep 05, 2005 6:40 pm

Krijst, jij heerscht.
[size=75]That's why they call me 'full throttle' - I like a good time
it all started at a bar with a friend of mine
Well she had to hook me up - she said she'd blow my mind
I've been up for four days so cut me out another line[/size]

Indur
Berichten: 471
Lid geworden op: za feb 26, 2005 1:19 pm

Bericht door Indur » ma sep 05, 2005 7:06 pm

Inderdaad, Krijst Heerscht.

Waarom ik BM luister?

Het roept bij mij een speciaal gevoel op, iets wat de meeste metal, buiten black dan, niet weet te doen.
Hoe ik dat gevoel moet omschrijven weet ik helaas niet.
Ook spreekt de "duistere" sfeer rond de muziek me erg aan.
Dit is nogal standaard, maar goed.
[url=http://www.sloganizer.net/en/][img]http://www.sloganizer.net/en/style3,Indur.png[/img][/url]

Gebruikersavatar
nuberus
Berichten: 3775
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 10:55 am
Locatie: Helversum

Bericht door nuberus » ma sep 05, 2005 7:25 pm

Graupel - Auf Alten Wegen........... een zojuist uitgebrachte schijf van deze Duitse band. Een voorbeeld waarom ik naar het gezwel luister dat black metal heet, in dit geval een meer old school voorbeeld.

Verder is de boodschap nu wel helder, waarom een ieder naar bm luistert. Laat de verzinner nu zelf maar 'ns bloeden de gedachte neer te pennen.

Back to business maar weer, voordat dit topic zo gaat zweven dat het beter esoterisch topic kan gaan heten.
En de man zal heersen.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma sep 05, 2005 7:45 pm

Ik weet niet of de band hier al genoemd is, maar ik heb net een nummer gedownload van het album Altered states of divinity van het Poolse Kriegsmachine.

Ik kan maar weinig vinden over deze band. Ik weet alleen dat ze dus uit Polen komen, dat ze pas sinds 2002 bestaan en dat ze een vorm van religieuse black metal maken. Mij doet deze sample me het meest denken aan een agressievere Ondskapt of iets dergelijks.

Mijn interesse is in ieder geval gewekt. Kan iemand me meer vertellen over deze band?

http://www.kriegsmaschine.pl
Laatst gewijzigd door XnegativeX op ma sep 05, 2005 11:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

syarych
Berichten: 135
Lid geworden op: za jul 03, 2004 12:26 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door syarych » ma sep 05, 2005 10:28 pm

Throndt, kent iemand dat? Ik was vanmiddag bij Boudisque op zoek naar iets anders, en tijdens het zoeken trok de cover van de CD 'Throndt' (naar mijn weten het enige full-length album van deze duitse black-metal band) mijn aandacht. De eerste luisterbeurt was direct positief.
Dit album bestaat uit in totaal 11 nummers. Het begint met 'Heimat': een korte sample (wind), een prachtige acoustische gitaar, en na reeds 17 seconden barst de hel los. Gek genoeg valt er in dit nummer een soort van 'folk'-melodie te bespeuren, doch leveren ze qua agressiviteit niets in. Zowel het geluid als de riffs (van de meeste nrs althans) lijken sterk op dat van Darkthrone.
De nummers zijn hoofdzakelijk zeer snel, met uitzondering van nrs 6 (Im Kerker) en 11 (Ausklang). Deze laatste heeft qua riffs overigens meer weg van Leviathan (USA) dan van Darkthrone.
Leuk detail is dat de nummers 3, 5, 7 en 9 zogeheten 'Zwischenspiele' zijn (vertaling volgens Google: intermediate play). Weer die acoustische gitaar, en daar blijft het bij. Tussen de bijna continue blastbeats door een welkome afwisseling.
De vocalen hebben iets weg van die van Sargeist (op het album 'Satanic Black Devotion' wel te verstaan), maar dan een stuk lager.

Gave band.

Bij gebrek aan een bandsite heb ik zelf maar iets online gezet:
Throndt - Des Menschen Tag (mp3, 7.51 MB)
Laatst gewijzigd door syarych op ma sep 05, 2005 10:59 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Listen to the water
that surrounds our shore -
To the wind
that blows into our face -
To the stories they tell
before all disappears in darkness.

Gebruikersavatar
nuberus
Berichten: 3775
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 10:55 am
Locatie: Helversum

Bericht door nuberus » ma sep 05, 2005 10:40 pm

al klinkt het op het eerste gehoor wat simplistisch, met name de drums, ga ik het nog een keer luisteren. Ergo, het is niet instant poep.
En de man zal heersen.

Gebruikersavatar
Procrustus
Berichten: 1252
Lid geworden op: wo jul 27, 2005 7:04 pm
Locatie: Breda

Bericht door Procrustus » ma sep 05, 2005 11:21 pm

syarych schreef:Leuk detail is dat de nummers 3, 5, 7 en 9 zogeheten 'Zwischenspiele' zijn (vertaling volgens Google: intermediate play).
Of gewoon tussenspel in het nederlands... Wat is daar precies bijzonder aan? Maar vooruit, de omschrijving klinkt interessant genoeg om het eens te downloaden.

The Chosen
Berichten: 4342
Lid geworden op: zo nov 14, 2004 1:55 pm
Locatie: Hilversum

Bericht door The Chosen » di sep 06, 2005 12:50 am

Zorya, wat jij zegt ben ik het compleet mee eens.
Zo denk ik er ook over.

Oak
Berichten: 3718
Lid geworden op: ma feb 28, 2005 10:40 pm

Bericht door Oak » di sep 06, 2005 1:45 am

Tot een jaartje geleden ofzo was ik helemaal leip van black metal. Nu niet meer. In de loop der tijd kwam ik er achter dat 90% van de blekkie meuk tiet zuigt als een hongerige baby. Slechts een paar 'pure' black metal bands kunnen mij nog echt interesseren. En ik luister deze bands simpelweg omdat ik vind dat ze goede muziek maken en omdat het een bepaalde emotie uitstraalt.
Ik mag graag een bepaald gevoel of emotie krijgen als ik muziek draai, maar de hoeveelheid black metal bands die mij een apart gevoel geven zijn op een vingerkootje te tellen.
Als een black metal band naar mijn mening goede muziek maakt EN de teksten zijn ook nog eens goed (wat zondermeer het meeste bijdraagt aan de 'uitstraling' van een nummer en het voelen van een bepaalde emotie), dan heb je mij te pakken (kijk, daar hebben we de overige 10%).

Voorbeelden van bands die ik ervaar als (goede) 'black metal':
1349
Bathory - eerste drie albums
Buzum - Filosofem
Dimmu Borgir - eerste twee albums
Kampfar
Taake

Verder moet ik het ook ook hebben van specifiek werk (!) van bijvoorbeeld Absurd, Nokturnal Mortum, Mordaehoth, Graveland en Enslaved. Maar dit specifieke werk kun je naar mijn mening geen black metal noemen en is in dit geval dus niet relevant.

syarych
Berichten: 135
Lid geworden op: za jul 03, 2004 12:26 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door syarych » di sep 06, 2005 4:51 am

Procrustus schreef:[..]Of gewoon tussenspel in het nederlands... Wat is daar precies bijzonder aan? Maar vooruit, de omschrijving klinkt interessant genoeg om het eens te downloaden.
syarych schreef:Leuk detail is dat de nummers 3, 5, 7 en 9 zogeheten 'Zwischenspiele' zijn (vertaling volgens Google: intermediate play). Weer die acoustische gitaar, en daar blijft het bij. Tussen de bijna continue blastbeats door een welkome afwisseling.
'Bijzonder'? Waar?

edit: kleine aanvulling: http://metal-archives.com/band.php?id=14777
Listen to the water
that surrounds our shore -
To the wind
that blows into our face -
To the stories they tell
before all disappears in darkness.

Gebruikersavatar
Krijst
Berichten: 5164
Lid geworden op: di jan 18, 2005 6:17 pm

Bericht door Krijst » di sep 06, 2005 8:38 am

Oak schreef:Tot een jaartje geleden ofzo was ik helemaal leip van black metal. Nu niet meer. In de loop der tijd kwam ik er achter dat 90% van de blekkie meuk tiet zuigt als een hongerige baby. Slechts een paar 'pure' black metal bands kunnen mij nog echt interesseren. En ik luister deze bands simpelweg omdat ik vind dat ze goede muziek maken en omdat het een bepaalde emotie uitstraalt.
Ik mag graag een bepaald gevoel of emotie krijgen als ik muziek draai, maar de hoeveelheid black metal bands die mij een apart gevoel geven zijn op een vingerkootje te tellen.
Als een black metal band naar mijn mening goede muziek maakt EN de teksten zijn ook nog eens goed (wat zondermeer het meeste bijdraagt aan de 'uitstraling' van een nummer en het voelen van een bepaalde emotie), dan heb je mij te pakken (kijk, daar hebben we de overige 10%).

Voorbeelden van bands die ik ervaar als (goede) 'black metal':
1349
Bathory - eerste drie albums
Buzum - Filosofem
Dimmu Borgir - eerste twee albums
Kampfar
Taake

Verder moet ik het ook ook hebben van specifiek werk (!) van bijvoorbeeld Absurd, Nokturnal Mortum, Mordaehoth, Graveland en Enslaved. Maar dit specifieke werk kun je naar mijn mening geen black metal noemen en is in dit geval dus niet relevant.
Met Absurd, Burzum en Graveland heb je wel weer gelijk 3 bands te pakken waarvan ik zeg, tja, moet dat nou? Het zijn volgens mij de drie top NSBM bands en dus eigenlijk ook weer geen 'echte' BM bands.

Edit: Die hele Absurd-hype die hier heerst begrijp ik overigens niet zo goed. Is het nou echt nodig om een band pas echt gaaf te vinden als men een negertje heeft afgeslacht? Er is tegenwoordig vrij veel nodig om de papa's en de mama's een beetje te shockeren, of niet?
The Frog in the Face of god
[img]http://i19.photobucket.com/albums/b194/Krijst/ban.gif[/img]
Het mutileren van de genitaliën, zoals in Australië voorkomt, is een eerbetoon aan de penis van de kangoeroe. [Uit: “dus jij denkt dat je een mens bent?”]

Gebruikersavatar
Jepster
Berichten: 5358
Lid geworden op: di apr 15, 2003 6:31 pm
Locatie: Nieuw Vennep

Bericht door Jepster » di sep 06, 2005 8:55 am

Krijst schreef:[..]

Met Absurd, Burzum en Graveland heb je wel weer gelijk 3 bands te pakken waarvan ik zeg, tja, moet dat nou? Het zijn volgens mij de drie top NSBM bands en dus eigenlijk ook weer geen 'echte' BM bands.

Edit: .Die hele Absurd-hype die hier heerst begrijp ik overigens niet zo goed. Is het nou echt nodig om een band pas echt gaaf te vinden als men een negertje heeft afgeslacht? Er is tegenwoordig vrij veel nodig om de papa's en de mama's een beetje te shockeren, of niet?
Is dat echt waar?

Gebruikersavatar
nuberus
Berichten: 3775
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 10:55 am
Locatie: Helversum

Bericht door nuberus » di sep 06, 2005 8:58 am

Krijst schreef:[..]

Met Absurd, Burzum en Graveland heb je wel weer gelijk 3 bands te pakken waarvan ik zeg, tja, moet dat nou? Het zijn volgens mij de drie top NSBM bands en dus eigenlijk ook weer geen 'echte' BM bands.

Edit: Die hele Absurd-hype die hier heerst begrijp ik overigens niet zo goed. Is het nou echt nodig om een band pas echt gaaf te vinden als men een negertje heeft afgeslacht? Er is tegenwoordig vrij veel nodig om de papa's en de mama's een beetje te shockeren, of niet?
Shockeren is meer dan het halve werk om het warrige pubervolk aan je zijde te scharen.
En de man zal heersen.

Gebruikersavatar
Krijst
Berichten: 5164
Lid geworden op: di jan 18, 2005 6:17 pm

Bericht door Krijst » di sep 06, 2005 9:03 am

Fear_Of_The_Dark schreef:[..]


Is dat echt waar?
Ga maar eens rondzoeken op het net. Het moet allemaal niet zo moeilijk zijn. Een leuk begin is www.nsbm.com. De hakenkruizen zullen je tegemoetkomen. Daar tussendoor zie je Absurd-verheerlijking en kun je ook aan de naam van de kerel achter absurd komen. Type zijn naam in in google, en je zult diverse interviews vinden en andere aanverwante dingen van hem vinden. Hij ontkent de moord niet, en voorzover ik het me kan herinneren heeft ie geen spijt, en was het motief racistisch. Succes met uw zoektocht.

@ nuberus: Blijkbaar en helaas.
Laatst gewijzigd door Krijst op di sep 06, 2005 9:05 am, 1 keer totaal gewijzigd.
The Frog in the Face of god
[img]http://i19.photobucket.com/albums/b194/Krijst/ban.gif[/img]
Het mutileren van de genitaliën, zoals in Australië voorkomt, is een eerbetoon aan de penis van de kangoeroe. [Uit: “dus jij denkt dat je een mens bent?”]

Gebruikersavatar
Krijst
Berichten: 5164
Lid geworden op: di jan 18, 2005 6:17 pm

Bericht door Krijst » di sep 06, 2005 9:04 am

dubbelpost. foutje, vergeef me.
The Frog in the Face of god
[img]http://i19.photobucket.com/albums/b194/Krijst/ban.gif[/img]
Het mutileren van de genitaliën, zoals in Australië voorkomt, is een eerbetoon aan de penis van de kangoeroe. [Uit: “dus jij denkt dat je een mens bent?”]

Gebruikersavatar
N.E.
Berichten: 693
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 3:07 pm
Contacteer:

Bericht door N.E. » di sep 06, 2005 9:57 am

Krijst schreef:[..]

Met Absurd, Burzum en Graveland heb je wel weer gelijk 3 bands te pakken waarvan ik zeg, tja, moet dat nou? Het zijn volgens mij de drie top NSBM bands en dus eigenlijk ook weer geen 'echte' BM bands.

Edit: Die hele Absurd-hype die hier heerst begrijp ik overigens niet zo goed. Is het nou echt nodig om een band pas echt gaaf te vinden als men een negertje heeft afgeslacht? Er is tegenwoordig vrij veel nodig om de papa's en de mama's een beetje te shockeren, of niet?
Het feit dat jij dat vindt, is te danken aan jouw beperkte mechanische redeneersysteem.
Laatst gewijzigd door N.E. op di sep 06, 2005 9:59 am, 1 keer totaal gewijzigd.
http://www.forum-europae.com - Forum Europae
http://www.blazing.ws - Blazing Productions
http://www.blazing.ws/shop - Mailorder
http://www.blazing.ws/melita/melita_black_metal_webzine.htm - Melita Black Metal Web-Zine

Gebruikersavatar
Krijst
Berichten: 5164
Lid geworden op: di jan 18, 2005 6:17 pm

Bericht door Krijst » di sep 06, 2005 9:59 am

N.E. schreef:[..]


Het feit dat jij dat vindt, ligt meer aan jouw beperkte mechanische redeneersysteem dan wat dan ook.
Wat vind ik en wat is precies het probleem? (leg eens uit wat je bedoelt met mechanisch redeneersysteem)
The Frog in the Face of god
[img]http://i19.photobucket.com/albums/b194/Krijst/ban.gif[/img]
Het mutileren van de genitaliën, zoals in Australië voorkomt, is een eerbetoon aan de penis van de kangoeroe. [Uit: “dus jij denkt dat je een mens bent?”]

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di sep 06, 2005 10:04 am

*kuch*
XnegativeX schreef:Ik weet niet of de band hier al genoemd is, maar ik heb net een nummer gedownload van het album Altered states of divinity van het Poolse Kriegsmachine.

Ik kan maar weinig vinden over deze band. Ik weet alleen dat ze dus uit Polen komen, dat ze pas sinds 2002 bestaan en dat ze een vorm van religieuse black metal maken. Mij doet deze sample me het meest denken aan een agressievere Ondskapt of iets dergelijks.

Mijn interesse is in ieder geval gewekt. Kan iemand me meer vertellen over deze band?

http://www.kriegsmaschine.pl
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
AltarOfSacrifice
Berichten: 8287
Lid geworden op: zo sep 12, 2004 10:20 am
Contacteer:

Bericht door AltarOfSacrifice » di sep 06, 2005 10:04 am

Krijst schreef:[..]


Wat vind ik en wat is precies het probleem? (leg eens uit wat je bedoelt met mechanisch redeneersysteem)
Hehe, daar ben ik ook wel curieus naar.
[size=75]That's why they call me 'full throttle' - I like a good time
it all started at a bar with a friend of mine
Well she had to hook me up - she said she'd blow my mind
I've been up for four days so cut me out another line[/size]

Gebruikersavatar
Krijst
Berichten: 5164
Lid geworden op: di jan 18, 2005 6:17 pm

Bericht door Krijst » di sep 06, 2005 10:05 am

XnegativeX schreef:*kuch*

[..]
Sorry xnegx, nog nooit van gehoord.
The Frog in the Face of god
[img]http://i19.photobucket.com/albums/b194/Krijst/ban.gif[/img]
Het mutileren van de genitaliën, zoals in Australië voorkomt, is een eerbetoon aan de penis van de kangoeroe. [Uit: “dus jij denkt dat je een mens bent?”]

Gebruikersavatar
nuberus
Berichten: 3775
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 10:55 am
Locatie: Helversum

Bericht door nuberus » di sep 06, 2005 10:12 am

XnegativeX schreef:*kuch*

[..]
nooit van gehoord, nu wel ff beluisterd. Het gaat X, het gaat. Allicht dat dit nog gaat groeien.
En de man zal heersen.

nightwing
Berichten: 22593
Lid geworden op: do mar 27, 2003 4:35 pm

Bericht door nightwing » di sep 06, 2005 10:37 am

nuberus schreef:[..]


nooit van gehoord, nu wel ff beluisterd. Het gaat X, het gaat. Allicht dat dit nog gaat groeien.
reageer jij eens even op je pm.
www.last.fm/user/robenroll

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di sep 06, 2005 10:43 am

Krijst schreef:[..]


Sorry xnegx, nog nooit van gehoord.
Kan gebeuren. Jij bent ook niet perfect :wink:

Ik ben het trouwens wel met je eens wat betreft die NSBM bands.
Absurd is pure troep.
Graveland had vroeger z'n momenten maar is nooit speciaal geweest.
En van Burzum vind ik de eerste 3 albums wel gaaf. Maar ook hier geld dat er veel betere bands rondlopen.

Maar dat geld net zo goed voor Darkthrone, Beherit, Mayhem, etc. etc.
Hun kvlt status is de enige reden voor hun bekendheid.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24909
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » di sep 06, 2005 10:45 am

XnegativeX schreef:[..]


Kan gebeuren. Jij bent ook niet perfect :wink:

Ik ben het trouwens wel met je eens wat betreft die NSBM bands.
Absurd is pure troep.
Graveland had vroeger z'n momenten maar is nooit speciaal geweest.
En van Burzum vind ik de eerste 3 albums wel gaaf. Maar ook hier geld dat er veel betere bands rondlopen.

Maar dat geld net zo goed voor Darkthrone, Beherit, Mayhem, etc. etc.
Hun kvlt status is de enige reden voor hun bekendheid.
je moet echt eens beter luisteren naar darkthrone hoor
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di sep 06, 2005 10:47 am

Dus jij wilt zeggen dat, als je Darkthrone naast een Ondskapt of een Deathspell omega legt, ze echt zo'n geweldig goede band zijn?
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Krijst
Berichten: 5164
Lid geworden op: di jan 18, 2005 6:17 pm

Bericht door Krijst » di sep 06, 2005 11:09 am

XnegativeX schreef:Dus jij wilt zeggen dat, als je Darkthrone naast een Ondskapt of een Deathspell omega legt, ze echt zo'n geweldig goede band zijn?
Luister Hate Them eens.
The Frog in the Face of god
[img]http://i19.photobucket.com/albums/b194/Krijst/ban.gif[/img]
Het mutileren van de genitaliën, zoals in Australië voorkomt, is een eerbetoon aan de penis van de kangoeroe. [Uit: “dus jij denkt dat je een mens bent?”]

Gebruikersavatar
Krijst
Berichten: 5164
Lid geworden op: di jan 18, 2005 6:17 pm

Bericht door Krijst » di sep 06, 2005 11:12 am

XnegativeX schreef:[..]


Kan gebeuren. Jij bent ook niet perfect :wink:

Ik ben het trouwens wel met je eens wat betreft die NSBM bands.
Absurd is pure troep.
Graveland had vroeger z'n momenten maar is nooit speciaal geweest.
En van Burzum vind ik de eerste 3 albums wel gaaf. Maar ook hier geld dat er veel betere bands rondlopen.

Maar dat geld net zo goed voor Darkthrone, Beherit, Mayhem, etc. etc.
Hun kvlt status is de enige reden voor hun bekendheid.
Hmm... als ik al niet perfect ben! :wink:
Maar goed, waar het mij om ging is dat je bij bands als Absurd en Graveland, en ik denk ook bij Burzum niet om de NS-ideeen heen kunt. De muziek los zien van die ideeen die er achter zitten is waanzin. Dat is schijt bekijken en de geur en de kleur van de drol los van elkaar zien. Maar dat slaat nergens op, want de geur en de kleur maken de drol tot wat hij is.
The Frog in the Face of god
[img]http://i19.photobucket.com/albums/b194/Krijst/ban.gif[/img]
Het mutileren van de genitaliën, zoals in Australië voorkomt, is een eerbetoon aan de penis van de kangoeroe. [Uit: “dus jij denkt dat je een mens bent?”]

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di sep 06, 2005 11:14 am

Krijst schreef:[..]


Luister Hate Them eens.
Is best een leuk album ja. Maar dat is dan weer een nieuw album die geen kvlt status heeft. En trouwens, dan zet ik nog liever het laatste album van Gehenna op.

En wat Burzum betreft, Varg heeft zijn ideeen en de muziek ook altijd gescheiden gehouden. Tenminste, op de eerste 3 albums is geen enkele nazi invloed te horen/lezen/zien.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gesloten