Fear Factory

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
NothinG

Bericht door NothinG » di aug 30, 2005 3:24 pm

Soulcollector schreef:heb het op die 3voor12 site geluisterd, maar ik vind het niks. het is slap en zonder inspiratie en het machinale vond ik juist het gave van de band, wat nu bijna niet meer erin te horen is.
hmmmmm, ik snap het ook niet...

ach, nou wil ik niet mierenneuken en het geeft ook niet of jij het een feit of een mening vind. Het gaat zich erom dat inspiratieloos een woord is wat eigenlijk niet in een review/recensie voor zou mogen komen. Inspiratie moet je zien vanuit het oogpunt van een artiest, niet vanuit iemand die de muziek beoordeeld. Het inspiratiepunt is namelijk hetgene waarvoor hij deze muziek schrijft, die jij misschien niet pruimt....

maarja, whatever...
www.contradefused.com
www.myspace.com/ariseoutofleftfield

goddethroned

Bericht door goddethroned » di aug 30, 2005 7:22 pm

ik vind de nieuwe cd ook niet geweldig,toch maar weer es demanufacture opzetten
[i]In the shadow of the light from a black sun
Frigid statue standing icy blue and numb
Where are the frost giants I've begged for protection?
I'm freezing [/i]

valdrgalga

Bericht door valdrgalga » ma sep 05, 2005 10:41 pm

Na even getwijfeld te hebben, heb ik me toch Transgression aangeschaft en hij bevalt me , enigzins tegen m'n eigen verwachtingen in, enorm.

De machinale riffs zijn zeker nog in overvloed aanwezig, maar komen, dankzij de afwisseling met meer experimentelere (maar toch brute riffs), beter uit de verf. Hierdoor komt een nummer als Moment of Impact plots als een pletwals uit je boxen gerold.

Burton's zang is eveens heel wat afwisselender en zelfzekerder.

De 3 rustigere nummers, incl. U2 cover (evenveels als op Archetype dus ;)) zijn wel even wennen, vooral Supernova.

Al bij al vind ik deze cd best interessanter dan Archetype en verdient ze zeker niet al die negatieve reacties, naar mijn mening.

Laus
Contacteer:

Bericht door Laus » ma sep 05, 2005 10:47 pm

zoals ik al aangaf bij de review vind is mijn mening enigzins andersom.

Daarmee zeg ik niet dat ik hem ruk vind, maar hij knalt bij mij niet zo lekker als Archetype.

HellcommandeR

Bericht door HellcommandeR » za okt 29, 2005 4:37 pm

Na lange tijd maar even dat album weer geluisterd. Ik moet zeggen dat ik het album toch wel goed begin te vinden. Het is even wennen dat wel. Alleen het bonusnummer "Empire" is pure bagger.

king_pin
Contacteer:

Bericht door king_pin » zo okt 30, 2005 9:43 pm

empire sucks, maar de andere bonustrack ' My Grave' is wel weer vet
[url]http://rutgergrotius.blogspot.com[/url]

HellcommandeR

Bericht door HellcommandeR » zo okt 30, 2005 10:57 pm

Dat nummer ken ik niet. Ik wist niet dat er nog meer bonusnummers waren.

r1Co
Contacteer:

..

Bericht door r1Co » ma okt 31, 2005 9:51 am

Ik heb geen bonustracks? :( heb dan wel weer een dvdke erbij, wat ik altijd leuk vind ^^

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » do jan 24, 2008 8:25 pm

binnenkort verschijnt er een cd van FF-zanger Burton C Bell zijn project Ascension of the Watchers

de cd heeft als titel Numinosum en bevat ambient achtige kabbelsongs die een beetje soundtrack achtig aan doen

http://www.thewatchers.org

ik heb over een uurtje een telefonisch interview met burton

iemand die deze cd ook al kent?
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Flaw
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Flaw » do jan 24, 2008 8:50 pm

Ik heb 'm ook. Klinkt op zich niet verkeerd, maar met metal heeft het niks vandoen. Ik denk niet dat ik 'm elke week zal draaien. Er zitten te veel stukken in waarin naar mijn smaak te weinig gebeurt.

Succes met je interview :)

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » do jan 24, 2008 9:41 pm

we hebben vooral gepraat over fetish partys

oja, en fear factory is vrij dood en zonder platenlabel

zonde van zo'n band die ooit op het punt stond om totaal door te breken

Flaw
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Flaw » do jan 24, 2008 10:33 pm

volgens mij waren ze halverwege de jaren 90 flink doorgebroken, maar ze hebben het niet door kunnen zetten. een label vinden moet geen probleem zijn, een goeie plaat schrijven daarentegen...

maar wat vind je van die ascension of the watchers-cd, of lezen we dat wel in de review?

Vlammy

Bericht door Vlammy » vr jan 25, 2008 12:10 am

Kriestof schreef:binnenkort verschijnt er een cd van FF-zanger Burton C Bell zijn project Ascension of the Watchers

de cd heeft als titel Numinosum en bevat ambient achtige kabbelsongs die een beetje soundtrack achtig aan doen

http://www.thewatchers.org

ik heb over een uurtje een telefonisch interview met burton

iemand die deze cd ook al kent?
Heb ooit nog eens een topic aangemaakt over AotW ( http://www.metalfan.nl/forum/viewtopic. ... te+watchrs )

Ben benieuwd naar je interview en naar Numinosum (vanaf 19 februari te bestellen via hun webstore).

king_pin
Contacteer:

Bericht door king_pin » wo jan 30, 2008 3:28 pm

toch wel heel erg jammer dat FF nu langzaam aan t doodbloeden is... ik vond/vind ze geweldig, met of zonder dino.

Marissie
Contacteer:

Bericht door Marissie » wo jan 30, 2008 8:21 pm

Het wordt idd tijd voor een nieuw schijfje...
[url=http://www.last.fm/user/o0Nefertem0o/?chartstyle=basicrt10][img]http://imagegen.last.fm/basicrt10/recenttracks/5/o0Nefertem0o.gif[/img][/url]

TMDC Wordfuhrer

Bericht door TMDC Wordfuhrer » do jan 31, 2008 1:20 am

volgens mij waren ze halverwege de jaren 90 flink doorgebroken, maar ze hebben het niet door kunnen zetten. een label vinden moet geen probleem zijn, een goeie plaat schrijven daarentegen...
Ze donderen Dino eruit. Die man heeft die stijl uitgevonden. Olde Wolbers doet hem na, maar dan kutter. Bell's vocals waren destijds een verademing. Nu is het schijtirritant. "Kijk eens hoe goed ik kan afwisselen tussen grunt en clean."

Demanufacture en Obsolete zijn briljant. De rest is slappe inspiratieloze hap
[b]Dako schreef[/b]
De houding van TMDC kennende bedoelt meneer iets als 'we klooiden maar wat aan, en toch speelden we de rest van de Nederlandse scene helemaal zoek'. Pre Order: @ www.monolith-deathcult.com/popup.htm

Thorvir

Bericht door Thorvir » do jan 31, 2008 9:57 am

Daar sluit ik mij bij aan, Ik denk dat FF na Rammstein voor mij de tweede metal band was die mij echt kon boeien toen ik begon met metal luisteren. Ik vind het aleen zonde dat ik ze toen nooit live heb kunnen zien en pas twee jaar geleden in actie heb kunnen zien op Wacken waar ze echt kk hard kont zogen. Al vond ik Raymond Herrera wel behoorlijk goed live

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » ma feb 11, 2008 5:33 pm

hier ook maar plaatsen, ik had deze maand een gesprekje met burton c bell

http://www.metalfan.nl/interviews.php?id=612

donnerwetter

Bericht door donnerwetter » ma feb 11, 2008 8:37 pm

valdrgalga schreef:Na even getwijfeld te hebben, heb ik me toch Transgression aangeschaft en hij bevalt me , enigzins tegen m'n eigen verwachtingen in, enorm.

De machinale riffs zijn zeker nog in overvloed aanwezig, maar komen, dankzij de afwisseling met meer experimentelere (maar toch brute riffs), beter uit de verf. Hierdoor komt een nummer als Moment of Impact plots als een pletwals uit je boxen gerold.

Burton's zang is eveens heel wat afwisselender en zelfzekerder.

De 3 rustigere nummers, incl. U2 cover (evenveels als op Archetype dus ;)) zijn wel even wennen, vooral Supernova.

Al bij al vind ik deze cd best interessanter dan Archetype en verdient ze zeker niet al die negatieve reacties, naar mijn mening.

Helemaal mee eens. Al MET al ;-)

donnerwetter

Bericht door donnerwetter » ma feb 11, 2008 8:40 pm

TMDC Wordfuhrer schreef:
Ze donderen Dino eruit. Die man heeft die stijl uitgevonden. Olde Wolbers doet hem na, maar dan kutter. Bell's vocals waren destijds een verademing. Nu is het schijtirritant. "Kijk eens hoe goed ik kan afwisselen tussen grunt en clean."

Demanufacture en Obsolete zijn briljant. De rest is slappe inspiratieloze hap
Tja, je hebt altijd van die zeikerds ....
Ik denk dat het niet zo vreemd is dat ze Dino eruitgeschopt hebben.
Voor de rest ben ik het gewoon helemaal niet met je eens voor wat het waard is.

king_pin
Contacteer:

Bericht door king_pin » do apr 09, 2009 1:27 am

Onverwacht maar goed nieuws:
A brand new project has been formed featuring original FEAR FACTORY members Dino Cazares (guitar) and Burton C. Bell (vocals). The band, which is rumored to also include bassist Byron Stroud (who played on the last two FEAR FACTORY albums in addition to touring and recording with STRAPPING YOUNG LAD and ZIMMERS HOLE) and legendary drummer Gene Hoglan (DETHKLOK, STRAPPING YOUNG LAD, DARK ANGEL, DEATH, TESTAMENT), will play a number of shows this summer as well as record a studio album.
Bass en Drums van SYL en Vocalen en Gitaar van Fear Factory, gave line up!!! ben benieuwd wat hieruit gaat komen.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za jul 18, 2009 12:56 pm

Ik zit momenteel te luisteren naar Years in the darkness van Arkaea. Het nieuwe bandje/projectje van Christian Olde Wolbers en Raymond Herrera aangevult met Jon Howard en Pat Kavanagh van Threat signal.

Ik zal beginnen door te zeggen dat dit best een aardig album is geworden.
Het is ook allemaal een stukje strakker en consequenter dan de laatste 4 Fear factory albums.

Maar toch blijf ik enorm met het gevoel zitten dat Years in the darkness niet veel meer is dan een Demanufacture light. Vooral het wegvallen van het machinale karakter van FF is een gemis. En dan is daar nog de zanger. Hij zingt niet onverdienstelijk maar dit soort muziek heeft iets bruters nodig. De beste man klinkt als het boze broertje van Chester Bennington (Linkin park).

Dit alles maakt dat Arkaea eerder klinkt als een harde nu-metal band dan als de mechanische machine waar ik op gehoopt had.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

CTTS
Contacteer:

Bericht door CTTS » za jul 18, 2009 1:26 pm

XnegativeX schreef:Ik zit momenteel te luisteren naar Years in the darkness van Arkaea. Het nieuwe bandje/projectje van Christian Olde Wolbers en Raymond Herrera aangevult met Jon Howard en Pat Kavanagh van Threat signal.

Ik zal beginnen door te zeggen dat dit best een aardig album is geworden.
Het is ook allemaal een stukje strakker en consequenter dan de laatste 4 Fear factory albums.

Maar toch blijf ik enorm met het gevoel zitten dat Years in the darkness niet veel meer is dan een Demanufacture light. Vooral het wegvallen van het machinale karakter van FF is een gemis. En dan is daar nog de zanger. Hij zingt niet onverdienstelijk maar dit soort muziek heeft iets bruters nodig. De beste man klinkt als het boze broertje van Chester Bennington (Linkin park).

Dit alles maakt dat Arkaea eerder klinkt als een harde nu-metal band dan als de mechanische machine waar ik op gehoopt had.
Voor wat jij omschrijft kan je denk beter bij Divine Heresy zijn.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za jul 18, 2009 1:34 pm

Indeed! Het vorige album vond ik in ieder geval erg gaaf. Van het nieuwe album heb ik ook al wat dingetjes gehoord. Die vond ik minder dan het vorige album (erg veel cleane zang) maar nog steeds erg gaaf en zeker beter dan Arkaea.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

CTTS
Contacteer:

Bericht door CTTS » za jul 18, 2009 1:54 pm

De cleane zang is inderdaad in ruime voorraad aanwezig op de nieuwe Divine Heresy, maar over het algemeen stoort me dat niet zo heel erg.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo dec 23, 2009 12:31 pm

De nieuwe shit klinkt erg goed! Doet me weer denken aan Demanufacture en Obsolete.

goddethroned

Bericht door goddethroned » wo dec 23, 2009 12:41 pm

Ik vond het vrij goed klinken zo na een eerste luisterbeurt. Deed me inderdaad ook wel denken aan Demanufacture en Obsolete.
[i]In the shadow of the light from a black sun
Frigid statue standing icy blue and numb
Where are the frost giants I've begged for protection?
I'm freezing [/i]

Crises

Bericht door Crises » wo dec 23, 2009 3:22 pm

Wat mij betreft is het degelijk. Niets meer, niets minder.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

metallicattim
Contacteer:

Bericht door metallicattim » wo dec 23, 2009 9:07 pm

XnegativeX schreef:

De nieuwe shit klinkt erg goed! Doet me weer denken aan Demanufacture en Obsolete.
Owyeah [headbang]
I've lost
all my beliefs
to a world
of hypocrisy

John Lydon

Bericht door John Lydon » di dec 29, 2009 10:18 pm

Al staat Mechanize pas voor Februari 2010 op de rol(als ik me niet vergis,kan ook iets eerder of later) hij is nu al te downloaden en het is een fantastisch album geworden. De vergelijking met Demanufacture komt uiteraard naar voren. het is Fear Factory op z'n best. Digimortal was,vond ik,erg zwak en Mechanize heeft mij weer terug gehaald als fan. Zeker kopen zodra Mechanize in de winkel ligt..
You tell me that I'm a sinner.You say I'm going to hell. So once your judgement condemns You,I shall see you there....

Geheim_502

Bericht door Geheim_502 » wo dec 30, 2009 12:09 pm

Mijn idee ook inderdaad. Het nummer klinkt lekker bruut met de nodige melodieuze afwisseling die de band kenmerkt.
FACTA NON VERBA

Amibor

Bericht door Amibor » za jan 23, 2010 8:02 pm

zo, de nieuwe Fear Factory eens even aangezet, voor old times sake. En inderdaad, de geruchten zijn waar, ze lijken weer helemaal terug bij hun glorietijd met Demanufacture en Obsolete. Heerlijke brute, SYL-achtige riffs met een loeizware bas, desolate zang en verslindende varkensvellen. Ja, dit is weer eens lekker.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

MetalJan

Bericht door MetalJan » wo feb 10, 2010 8:09 pm

Vanmiddag Mechanize gekocht, en op het eerste gehoor klinkt ie behoorlijk tof!

Soulcollector
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » wo feb 10, 2010 10:38 pm

Ik had nooit veel interesse in Fear Factory en kon ook hun betere platen nooit in hun volledigheid aanhoren, maar deze plaat, mede door hun comeback en Gene Hoglan, heb ik toch nog es een kans gegeven. Een kans die ze van veel verdienen, want dit is een erg vette plaat geworden. Herkenbaar als FF, maar zonder al teveel of in ieder geval goed uitgevoerde clichés en zwaar agressief. En toch ook af en toe een stuk technischer dan ik me van ze kan herinneren.

Ik heb em in ieder geval inmiddels aangeschaft. Ik ben deze plaat in zíjn geheel nog zeker niet beu.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Laus
Contacteer:

Bericht door Laus » do feb 11, 2010 10:42 am

nu ja, ik vond Archetype heel erg goed. Transgression mss nog beter. Voor beide gold dat ze in beginsel niet bleven hangen, maar na een aantal keren luisteren steeds beter werden. Heb het gevoel dat dat met Mechanize nauwelijks is veranderd. Vond het bij de eerste keer inspiratieloos, inmiddels is deze gewoon ontzettend goed.

Vergelijken met platen als Obsolete/Demanufacture gaat gewoon niet op, het is gewoon een andere stijl. Maar wel vrijwel even goed.

Alleen die kansloze @$%*#*@#$%-covers mogen ze mee kappen. Werkt gewoon niet. Basta.

Ekibyougami
Contacteer:

Bericht door Ekibyougami » do feb 11, 2010 2:03 pm

Ik kan Mechanize goed waarderen. Het beukt er lekker in, klinkt wel erg vertrouwd, maar goed dat is niet echt een slecht iets.
Speak ov me not as one
Speak ov me not as none
Speak ov me not at all
For I am continual!

Agent Orange
Contacteer:

Bericht door Agent Orange » di feb 16, 2010 1:33 pm

Het is goed te merken dat Dino Cazares weer terug in de band is. Vergeleken met het wat 'lege' geluid wat Christian Olde-Wolbers produceerde op gitaar is Dino's gitaarspel veel zwaarder en dus meer geschikt voor de band. Ben dan ook dik tevreden met Mechanize, alhoewel ik eigenlijk al hun reguliere albums wel kan waarderen (zelfs Digimortal, waarvan de meeste nummers me toch wel goed in het gehoor lagen).

Enig minpuntje is hoe ze Olde-Wolbers en Herrera aan de kant hebben geschoven. Vonden ze Arkaea een bedreiging voor de toekomst van Fear Factory of zo?

RadiumAngel

Bericht door RadiumAngel » di feb 16, 2010 2:06 pm

Ik kan meerdere nummers van Fear Factory (soms) best waarderen, maar dat geblaf is uiteindelijk niet echt iets voor mij. Het beste nummer van de band vind ik met afstand dan ook Resurrection.
Afbeelding

metallicattim
Contacteer:

Bericht door metallicattim » wo feb 17, 2010 9:58 am

Agent Orange schreef:Het is goed te merken dat Dino Cazares weer terug in de band is. Vergeleken met het wat 'lege' geluid wat Christian Olde-Wolbers produceerde op gitaar is Dino's gitaarspel veel zwaarder en dus meer geschikt voor de band. Ben dan ook dik tevreden met Mechanize, alhoewel ik eigenlijk al hun reguliere albums wel kan waarderen (zelfs Digimortal, waarvan de meeste nummers me toch wel goed in het gehoor lagen).
Helemaal met je eens!!
Enig minpuntje is hoe ze Olde-Wolbers en Herrera aan de kant hebben geschoven. Vonden ze Arkaea een bedreiging voor de toekomst van Fear Factory of zo?
Mweh, waarom zetten ze dan tour info van Arkaea op de FF site en de myspace?

02/16 - Manchester, UK - Academy 2
02/17 - Wolverhampton, UK - Wulfrun Hall
02/18 - Glasgow, UK - Garage
02/19 - London, UK - Electric Ballroom
02/21 - Brusels, BEL - VK
02/22 - Amsterdam, NETH - Melkweg
02/23 - Herford, GER - Club X
02/24 - Berlin, GER - Columbia Club
02/27 - Malmö, SWE - KB
02/28 - Gothenburg, SWE - Brewhouse
03/01 - Stockholm, SWE - Medis
03/03 - Helsinki, FIN - Nostri
03/05 - Copenhagen, DEN - Pumpehuset
03/06 - Hamburg, GER - Markthalle
03/07 - Köln, GER - Essigfabrik
03/08 - Frankfurt, GER - Batschkapp
03/09 - München, GER - Backstage Halle/Werk
03/11 - Milan, ITA - Magazzini Generali

Gaat er nog iemand?

Ik ben sterk het twijfelen of ik naar Köln ga op 7 maart. Al hoop ik wel dat ze dan de verwarming aan zetten want 2 feb. met Hypocrisy in de Essigfabrik was het bar koud binnen tijdens de hele show!
I've lost
all my beliefs
to a world
of hypocrisy

Gilbert
Lult over cdtjes

Bericht door Gilbert » wo feb 17, 2010 10:23 am

metallicattim schreef:
Mweh, waarom zetten ze dan tour info van Arkaea op de FF site en de myspace?
Omdat die websites in handen zijn van Olde-Wolbers en Herrera. Of is het je soms niet opgevallen dat er op die sites helemaal geen info is te vinden over het nieuwe album en de tour van de "nieuwe" line-up van Fear Factory?

metallicattim
Contacteer:

Bericht door metallicattim » wo feb 17, 2010 11:46 am

Ehmmm, jah dat is wel bizar jah, nu je het zegt.
I've lost
all my beliefs
to a world
of hypocrisy

necropsy

Bericht door necropsy » za feb 20, 2010 1:50 pm

WTF.....fear factory in de melkweg maandag,wist ik geen eens man....tnx metallicattim 8)

ik vind het nieuwe album erg lekker klinken,beukt weer als vanouds.
Daar ben ik voor geholpen...

Took
Contacteer:

Bericht door Took » za feb 27, 2010 1:40 pm

ik zag gister bij de Fame de boxset liggen van de nieuwe cd..... 100 euro...

zelfs bij de Free Rukker Shop is hij goedkoper te bestellen.

Content: The box will be a tool box including digipak CD, carpenter
pencil, hammer, screwdriver, calliper, folding rule, measuring tape,
patch (12cm x 5cm), poster DIN A2 (folded to A4), certificate with
serial number and sticker.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

CTTS
Contacteer:

Bericht door CTTS » za feb 27, 2010 3:59 pm

Een of andere dude heeft de hele show opgenomen. Prima beeld en geluid.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FJe6Tzqs ... re=channel[/youtube]

Siego

Re: Fear Factory

Bericht door Siego » do jun 07, 2012 4:58 pm

Nieuwe album staat op de luisterpaal, zo even een luisterbeurtje gunnen

http://3voor12.vpro.nl/luisterpaal/albu ... ctory.html

dallandra

Bericht door dallandra » do jun 07, 2012 5:27 pm

Het zal je niet verrassen

Siego

Bericht door Siego » do jun 07, 2012 7:30 pm

Niet bepaald nee...

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » do jun 07, 2012 9:43 pm

Hier ook niet echt verrassend. Maar het luistert wel weer lekker weg. Die cleane zanglijnen van Burton C. Bell zijn op plaat toch altijd weer sterk.
Facebook band

All life is temporary - what lasts is consciousness

Last.fm profiel

Cjmormon

Bericht door Cjmormon » do jun 07, 2012 10:30 pm

KoenM schreef:......Die cleane zanglijnen van Burton C. Bell zijn op plaat toch altijd weer sterk.
jammer dat daar live geen spaan van heel blijft

yowannuzz

Bericht door yowannuzz » ma jun 11, 2012 11:16 pm

Draai hem erg vaak, die nieuwe, en hij bevalt me uitstekend.
Die drumcomputer past uitstekend binnen het mechanische karakter van FF.

Erg lekker, FF blijft een relevante band !!
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Plaats reactie