Thrash/Speed metal III

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Karlijn

Bericht door Karlijn » di sep 06, 2005 4:18 pm

defenderofsteel schreef:dit is meer via lobieen gebeurd. ken een paar mensen die toen zelf in die tijd jong waren en nog steeds actief zijn. die kennen dan weer de mensen die nu niet meer actief zijn en dan heb je welles geluk. deze kerel ken ik niet en heb ik nooit gezien. is via iemand andes gegaan
Erg handig als je er een beetje tussen inzit dus en contacten hebt.. Ik moet het doen met Dollhouse en Kroese wat dus niet op schiet :?

defenderofsteel

Bericht door defenderofsteel » di sep 06, 2005 4:20 pm

daar ligt wellis wat alleen nooit de orginele uitgaven. blijft zoeken maar dit is inderdaad een gelukje zo goedkoopt heb ik zulke cds ook nog niet gehad
www.myspace.com/suddenthrash

Karlijn

Bericht door Karlijn » di sep 06, 2005 4:29 pm

defenderofsteel schreef:daar ligt wellis wat alleen nooit de orginele uitgaven. blijft zoeken maar dit is inderdaad een gelukje zo goedkoopt heb ik zulke cds ook nog niet gehad
Ja, een originele cd vind ik helaas bijna nooit, vaak kom ik toch weer op een re-release uit. Dan moet je idd blijven zoeken en het internet afspeuren..

Karlijn

Bericht door Karlijn » wo sep 07, 2005 4:12 pm

Ik weet niet zeker of het hier thuis hoort maar wat vinden jullie van Metal Church? De ereste twee albums vind ik nog behoorlijk thrashy overkomen.. Het is één van mijn favoriete bands en zet minstens eens in de week een cd van ze op, en dan met name Metal Church-Metal Church en Metal Church-The Dark(de erste twee dus). Daar staan erg gave (klassiekers?? )nummers op als Watch The Children Pray,
Gods Of Wrath, Ton Of Bricks, Over My Dead Body en Metal Church..
Iemand?

Saxon 747

Bericht door Saxon 747 » wo sep 07, 2005 4:14 pm

Hellfire's Dominion schreef:Ik weet niet zeker of het hier thuis hoort maar wat vinden jullie van Metal Church? De ereste twee albums vind ik nog behoorlijk thrashy overkomen.. Het is één van mijn favoriete bands en zet minstens eens in de week een cd van ze op, en dan met name Metal Church-Metal Church en Metal Church-The Dark(de erste twee dus). Daar staan erg gave (klassiekers?? )nummers op als Watch The Children Pray,
Iemand?
Ik vind Metal Church hier zeker thuis horen. Een geweldige band!
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Karlijn

Bericht door Karlijn » wo sep 07, 2005 4:16 pm

Saxon 747 schreef:[..]

Met jou kan ik praten!

Tja, ik twijfelde tussen dit topic of het nwobhm topic :P Maar dat klopt natuurlijk ook niet..

Wat zijn jouw favo platen?

Saxon 747

Bericht door Saxon 747 » wo sep 07, 2005 4:25 pm

Hellfire's Dominion schreef:[..]

Met jou kan ik praten!

Tja, ik twijfelde tussen dit topic of het nwobhm topic :P Maar dat klopt natuurlijk ook niet..

Wat zijn jouw favo platen?
Van MC? The Dark.

Nee, inderdaad, nwobhm is iets anders hahahaha.

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

defenderofsteel

Bericht door defenderofsteel » wo sep 07, 2005 4:28 pm

Hellfire's Dominion schreef:Ik weet niet zeker of het hier thuis hoort maar wat vinden jullie van Metal Church? De ereste twee albums vind ik nog behoorlijk thrashy overkomen.. Het is één van mijn favoriete bands en zet minstens eens in de week een cd van ze op, en dan met name Metal Church-Metal Church en Metal Church-The Dark(de erste twee dus). Daar staan erg gave (klassiekers?? )nummers op als Watch The Children Pray,
Iemand?
het is zelf bay area.

dacht dat het zo lag. vroeger verstond men wat metal church speelde onder thrash. maar in de loop van de jaren is thrash wat opgeschoven naar de wat snellere hardere etc ect kant. vandaar de link. de invloeden zijn op de eerste 2 in iedergeval goed te horen. nu ken ik ook alleen deze 2

Lone Starr

Bericht door Lone Starr » wo sep 07, 2005 4:29 pm

Metal Church is zeker erg thrashy, alleen vind ik er zelf niks aan.
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

defenderofsteel

Bericht door defenderofsteel » wo sep 07, 2005 4:30 pm

kan iemand mij helpen aan de bootleg opnamens van laazrockit op dynamo van 88 dacht ik. deze zijn voor de radio opgenomen en ook uitgezonden.
dus daarom waarschijnlijk de enige goed klinkende bootlegopnames van laaz rockit naast die van dynamo '05.

kan je de opnamens van '05 voor terug geven

Karlijn

Bericht door Karlijn » wo sep 07, 2005 4:35 pm

defenderofsteel schreef:[..]

het is zelf bay area.

dacht dat het zo lag. vroeger verstond men wat metal church speelde onder thrash. maar in de loop van de jaren is thrash wat opgeschoven naar de wat snellere hardere etc ect kant. vandaar de link. de invloeden zijn op de eerste 2 in iedergeval goed te horen. nu ken ik ook alleen deze 2
Ja dat klopt ook wel. Vind de erste twee albums ook het meest als thrash klinken, later neigt het meer naar heavy metal denk ik al blijven de thrashinvloeden nog steeds goed hoorbaar. De eerste twee cd's zijn ook de beste trouwens dus denk dat je wel de goede hebt gekocht ;)

De tour is nu geloof ik bijna afgelopen en dan beginnen ze aan de nieuwe cd :)

Karlijn

Bericht door Karlijn » wo sep 07, 2005 4:36 pm

Van MC? The Dark.

Nee, inderdaad, nwobhm is iets anders hahahaha.
Dat weet ik, maar vind er soms ook wat invloeden van terug bij Metal church vandaar.

Saxon 747

Bericht door Saxon 747 » wo sep 07, 2005 4:37 pm

Ja dat klopt ook wel. Vind de erste twee albums ook het meest als thrash klinken, later neigt het meer naar heavy metal denk ik al blijven de thrashinvloeden nog steeds goed hoorbaar. De eerste twee cd's zijn ook de beste trouwens dus denk dat je wel de goede hebt gekocht ;)

De tour is nu geloof ik bijna afgelopen en dan beginnen ze aan de nieuwe cd :)
Maar wat bedoelde jij nu, favo Metal Church albums of thrash/speed algemeen?

defenderofsteel

Bericht door defenderofsteel » wo sep 07, 2005 4:37 pm

denk dat we het beste qua metal church nu al lang wel op plaat staat.

Saxon 747

Bericht door Saxon 747 » wo sep 07, 2005 4:39 pm

Dat weet ik, maar vind er soms ook wat invloeden van terug bij Metal church vandaar.
Niet heel erg gek, NWOBHM is natuurlijk een invloed geweest voor de thrash.

Karlijn

Bericht door Karlijn » wo sep 07, 2005 4:40 pm

Maar wat bedoelde jij nu, favo Metal Church albums of thrash/speed algemeen?
Favo albums, was wel nieuwsgierig of er nog meer mensen luisterden naar Metal Church

En aan defender of steel: dat weet ik wel zeker, maar mag toch nog wel een beetje hoop hebben ;)

Saxon 747

Bericht door Saxon 747 » wo sep 07, 2005 4:41 pm

Een knappe band die nu nog met beter werk kan komen dan dat ze in hun vroegere jaren maakten. Ik zou er niet zo snel op 1 kunnen komen.

Karlijn

Bericht door Karlijn » wo sep 07, 2005 4:43 pm

Niet heel erg gek, NWOBHM is natuurlijk een invloed geweest voor de thrash.
Ja, daarom. Al is het een beetje lastig voor een Amerikaanse band op nwobhm te zijn lijkt me haha ;)

Saxon 747

Bericht door Saxon 747 » wo sep 07, 2005 4:44 pm

Ja, daarom. Al is het een beetje lastig voor een Amerikaanse band op nwobhm te zijn lijkt me haha ;)
Ach ja.

Ik heb laatst een cdtje van Ulysses Siren gekregen van ons aller Rattlehead, maar zeg, dat rost als een tiet! Wat een gave thrash!

defenderofsteel

Bericht door defenderofsteel » wo sep 07, 2005 4:46 pm

ik vind de kant die destruction op is gegaan na hun comeback album gaver dan hun oude werk.

eigenlijk alles na all hell breaks loose vind ik gaver dan hun oudere werk. heb de nieuwe cd nog niet gehoord trouwens.

waarom? oude werk komt bij mij wat slap over tegenover het nieuwere werk. zal productie wel het een en ander mee te maken hebben. klinkt me ook allemaal wat amerikaanser in de oren wat ik alleen maar goedkeur

Karlijn

Bericht door Karlijn » wo sep 07, 2005 4:46 pm

Saxon 747 schreef:Een knappe band die nu nog met beter werk kan komen dan dat ze in hun vroegere jaren maakten. Ik zou er niet zo snel op 1 kunnen komen.
Ik vind Heathen goed op weg als ik de demo hoor van hun aankomende cd.. En zo zijn er vast wel meer hoor, al hebben de meeste thrashbands hun bloeiperiode inderdaad al gehad :(

valkyrian

Bericht door valkyrian » wo sep 07, 2005 4:47 pm

metal church, ik vind t zeer gave muziek, vooral the dark. maar ik vind t meer heavymetal, dan thrash, hoewel er zeker thrashriffs en invloeden in zitten

Oblivion
Contacteer:

Bericht door Oblivion » wo sep 07, 2005 4:48 pm

dan zou ik t eerder Speed metal noemen dan Heavy metal
"Poep, Zweet en Tranen"

[quote="Fear_Of_The_Dark"]Hij heb een beetje een roggelstem, vind ik eigenlijk wel lache[/quote]

defenderofsteel

Bericht door defenderofsteel » wo sep 07, 2005 4:49 pm

valkyrian schreef:metal church, ik vind t zeer gave muziek, vooral the dark. maar ik vind t meer heavymetal, dan thrash, hoewel er zeker thrashriffs en invloeden in zitten
klopt maar vroeger scheen men het ook onder het kopje thrash te gooien. nu inderdaad niet meer. en ze kwamen gelijk op met de rest van de bay area scene

valkyrian

Bericht door valkyrian » wo sep 07, 2005 4:50 pm

ik vind speed metal eigenlijk een beetje vervelende term, t zit overal een beetje tussenin

Karlijn

Bericht door Karlijn » wo sep 07, 2005 4:53 pm

defenderofsteel schreef:ik vind de kant die destruction op is gegaan na hun comeback album gaver dan hun oude werk.

eigenlijk alles na all hell breaks loose vind ik gaver dan hun oudere werk. heb de nieuwe cd nog niet gehoord trouwens.

waarom? oude werk komt bij mij wat slap over tegenover het nieuwere werk. zal productie wel het een en ander mee te maken hebben. klinkt me ook allemaal wat amerikaanser in de oren wat ik alleen maar goedkeur
Dat heb ik dus ook, vind Destruction maar slapjes klinken. Mis het agresieve wat bij thrash hoort.

Oblivion
Contacteer:

Bericht door Oblivion » wo sep 07, 2005 4:55 pm

@valkyrian:

Ik vind t wel toepasselijk bij sommige bands die wel snel gaan maar die ik net geen thrash noem zoals: Toxik, Megadeth etc.
"Poep, Zweet en Tranen"

[quote="Fear_Of_The_Dark"]Hij heb een beetje een roggelstem, vind ik eigenlijk wel lache[/quote]

Karlijn

Bericht door Karlijn » wo sep 07, 2005 4:55 pm

Wat verstaat men onder speed? Weet eigenlijk niet wat de term inhoudt?

Saxon 747

Bericht door Saxon 747 » wo sep 07, 2005 4:57 pm

Tsja, Metal Church Speed Metal? Wat maakt het ook uit. Alles beter dan de verachtelijke US Powermetal term.

valkyrian

Bericht door valkyrian » wo sep 07, 2005 4:57 pm

Oblivion schreef:@valkyrian:

Ik vind t wel toepasselijk bij sommige bands die wel snel gaan maar die ik net geen thrash noem zoals: Toxik, Megadeth etc.
nou bij megadeth is het voor mij niet echt snel, het is meer net niet snel, zit er een beetje tegenaan te hikken

Oblivion
Contacteer:

Bericht door Oblivion » wo sep 07, 2005 5:00 pm

sommige nummers op So far so good so what en rust in peace bijv. gaan behoorlijk snel hoor
"Poep, Zweet en Tranen"

The Horseman

Bericht door The Horseman » wo sep 07, 2005 5:06 pm

Is snelheid nu het criteria ?
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]

Oblivion
Contacteer:

Bericht door Oblivion » wo sep 07, 2005 5:09 pm

nee
"Poep, Zweet en Tranen"

defenderofsteel

Bericht door defenderofsteel » wo sep 07, 2005 5:10 pm

Oblivion schreef:@valkyrian:

je kan natuurlijk eeuwen blijven mierenneuken over wel geen speed/thrash. vind beide voorbeelden die je noemt thrash. kan der ergens wel inkomen, maar wil het ook geen speed noemen.

speed blijft bij mij gewoon powermetal op snelheid. heel recht door zee gezegt. beide bands toxik en zeker niet megadeth verdienen die vergelijking niet.

maar het is toch maar net waar je de grens legt.

wat zou dan de puurste vorm van thrash moeten zijn?
ik zou zeggen slayer van hell awaits tot south of heaven. maar blijft een persoonlijk iets. ben wel benieuwd naar andere meningen

Destructor

Bericht door Destructor » wo sep 07, 2005 5:10 pm

The Horseman schreef:Is snelheid nu het criteria ?
dat slaat inderdaad nergens op....Er zijn hoop thrash bands die even of nog wel sneller spelen dan Speed Metal bands.

Saxon 747

Bericht door Saxon 747 » wo sep 07, 2005 5:11 pm

Destructor schreef:[..]

dat slaat inderdaad nergens op....Er zijn hoop thrash bands die even of nog wel sneller spelen dan Speed Metal bands.
Alsof Speed Metal bij voorbaat snel is. Bands als Assault,.nou, echt snel zijn ze niet.

ruben somewhere online

Bericht door ruben somewhere online » wo sep 07, 2005 5:11 pm

defenderofsteel schreef:ik vind de kant die destruction op is gegaan na hun comeback album gaver dan hun oude werk.

Luister dan eens naar Live without Sense van Destruction, daar knallen hun oude nummers echt heerlijk en besef je misschien dat hun oude nummers toch echt wel beter zijn dan het nieuwe werk.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

defenderofsteel

Bericht door defenderofsteel » wo sep 07, 2005 5:12 pm

denk niet dat je speed in SPEEDmetal zo letterlijk moet nemen nee

Oblivion
Contacteer:

Bericht door Oblivion » wo sep 07, 2005 5:12 pm

@destructor:

er werd nooit beweerd dat dat niet zo was
"Poep, Zweet en Tranen"

Saxon 747

Bericht door Saxon 747 » wo sep 07, 2005 5:12 pm

defenderofsteel schreef:denk niet dat je speed in SPEEDmetal zo letterlijk moet nemen nee
Nee, dat doe ik ook niet.

valkyrian

Bericht door valkyrian » wo sep 07, 2005 5:12 pm

ruben somewhere online schreef:[..]

Luister dan eens naar Live without Sense van Destruction, daar knallen hun oude nummers echt heerlijk en besef je misschien dat hun oude nummers toch echt wel beter zijn dan het nieuwe werk.
nadeel van de oude nummers is dat ze een vrij slechte geluidskwaliteit hebben

defenderofsteel

Bericht door defenderofsteel » wo sep 07, 2005 5:13 pm

ruben somewhere online schreef:[..]

klopt dat moet ik toegeven, daar rost het al weer een stuk meer.
nu wil ik niet direct ingaan op je 2e zin. want daar ken ik het album niet goed genoeg voor.

maar blijf van mening dat ze op de oude studio albums slap blijven overkomen

The Horseman

Bericht door The Horseman » wo sep 07, 2005 5:13 pm

Het gaat naar mijn mening meer mening meer om een feeling/gevoel.

ruben somewhere online

Bericht door ruben somewhere online » wo sep 07, 2005 5:14 pm

valkyrian schreef:nadeel van de oude nummers is dat ze een vrij slechte geluidskwaliteit hebben
Daar heb je gelijk in, verpest de nummers ook enigzins, maar je moet er 'gewoon' doorheen luisteren.
Laatst gewijzigd door ruben somewhere online op wo sep 07, 2005 5:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

The Horseman

Bericht door The Horseman » wo sep 07, 2005 5:14 pm

valkyrian schreef:[..]

Je bedoelt een rauw geluid neem ik aan ?

Saxon 747

Bericht door Saxon 747 » wo sep 07, 2005 5:15 pm

The Horseman schreef:Het gaat naar mijn mening meer mening meer om een feeling/gevoel.
Jep, zeer zeker. Daar ook de grens tussen epic metal/doom metal en powermetal.

valkyrian

Bericht door valkyrian » wo sep 07, 2005 5:15 pm

@ horseman: een niet echt vol geluid
Laatst gewijzigd door valkyrian op wo sep 07, 2005 5:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Destructor

Bericht door Destructor » wo sep 07, 2005 5:16 pm

defenderofsteel schreef:[..]

je kan natuurlijk eeuwen blijven mierenneuken over wel geen speed/thrash. vind beide voorbeelden die je noemt thrash. kan der ergens wel inkomen, maar wil het ook geen speed noemen.

speed blijft bij mij gewoon powermetal op snelheid. heel recht door zee gezegt. beide bands toxik en zeker niet megadeth verdienen die vergelijking niet.

maar het is toch maar net waar je de grens legt.

wat zou dan de puurste vorm van thrash moeten zijn?

ik zou zeggen slayer van hell awaits tot south of heaven. maar blijft een persoonlijk iets. ben wel benieuwd naar andere meningen
Oude Slayer, Exodus, Testament, Razor, Evil Dead, Kill 'Em All van Metallica. een hoop Bay Erea Bands vind ik pure thrash. Duits thrash vind ik bijvoorbeeld altijd iets duisterde en zwaarder, terwijl New York thrash altijd wat meer Speed en Hardcore achtig is.
Laatst gewijzigd door Destructor op wo sep 07, 2005 5:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

defenderofsteel

Bericht door defenderofsteel » wo sep 07, 2005 5:16 pm

valkyrian schreef:[..]

dat vinden er veel toch juist een must? ik ben meer voorstander van de modernere mixen.

voorbeelden. metaldischarge en tempo of the damned doen mij meer dan eternal devastation of bonded by blood

defenderofsteel

Bericht door defenderofsteel » wo sep 07, 2005 5:20 pm

maar aangezien er nu zoveel mensen actief zijn in deze topic?

iemand de radio opnamens van laazrockt dynamo '88?

ruilen tegen de opnamens van dit jaar dynamo of kan ook nog wel de beeldopnamens van het taste for rebellion live album regelen

Gesloten