Black Metal Worship pt. DCLXVI
- ik stamp je kapot
- Contacteer:
- ruben somewhere online
Oeh, misanthropisch hoor!!!ik stamp je kapot schreef:pfft
dikke onzin allemaal
het gata hier over black metal, de muziek vanb satan en neit dat mieterige save the world en zorg voor een toekomst voor eht blanke ras
het blanke ras kan me gestolen worden, netzals het bruine en het gele en het rode ras..
alles meot kapot en die kankertoekomst kan me al helemaal verrekken!
ik hoop dat alles kapot gaat!
Transilvanian Hunger, denk eraan.Fear_Of_The_Dark schreef:Wauw, mensen, ik heb vandaag eindelijk Darkthrone "ontdekt". Ben nu Hate Them aan het luisteren, en heb net A Blaze geluisterd. Wat een ubergave band!
Volledig mee eens.Othrys schreef:[..]
Ik wilde Thorwulf precies diezelfde vraag stellen. Hoewel ik me wel kan vinden in de Heidense (anti-Judeochristelijke en anti-westerse) filosofie van het Pagan Front en het idee van de 'pan-Europese natie' zoals zij dat voorstaan, kan ik mij niet identificeren met hun fascistische en anti-semitische instelling.
From their torment springs its delight.
Welnu ik ben geen expert, maar hier is mijn interpretatie:AmnesJAn schreef:[..]
Ik ben weliswaar niet geheel thuis in deze materie, maar wat moet ik mij voorstellen bij een pan-Europese natie?
En ik vraag me af wat het alternatief volgens hun is voor de westerse samenleving die zij verfoeien.
het alternatief voor de westerse samenleving zoals wij die nu kennen is een terugkeer naar heidense normen en waarden die prevalent waren in het Europa van voor de introductie van het Christendom. Dat is niet in een zin samen te vatten, maar denk o.a. aan respect voor de natuur en een soort eenheid met de 'kosmische orde' zo je wil. Zaken als vaderlandse trots horen daar ook bij, vanwaaruit het pagan front helaas de link naar racisme maakt.
De pan-Europese natie is het idee dat alle Europese volkeren in den beginne een identieke heidense religie en dito samenleving hadden. De goden hadden andere namen (Odin, Wotan, Perun), maar belichaamden dezelfde normen en waarden. In zekere zin zijn alle Europeanen dus een volk.
Wat het pagan front volgens mij wil is een terugkeer naar een dergelijke vorm van samenleving, hetgeen onder andere het uitbannen van vreemde elementen (denk bijv. aan de miljoenen islamitische immigranten) inhoudt.
Lees de IJslandse Edda anders eens als je meer inzicht wilt in wat heidense normen en waarden voorstaan. De Christelijke kerk heeft ons doen geloven dat heidenen ongecivilizeerde dombo's waren, die duivels aanbeden en er geen niveau van beschaving van enige naam op nahielden. Wie zich meer in de historie van de vroege Europeanen verdiept zal ontdekken dat het tegendeel waar is.
The True North, Strong and Free
- ik stamp je kapot
- Contacteer:
- AmnesJAn
- Lult over cdtjes
@Othrys:
De Edda lezen lag inderdaad al eens in de planning.
Ik vraag me alleen toch af hoe onze maatschappij zou functioneren als, heel hypothetisch gesproken, de Pagan Front idealen nu daadwerkelijk voet aan de grond zouden krijgen. Alleen al als je gaat kijken naar de sociale en economische veranderingen die dat met zich zou meebrengen.
Ik vraag me alleen toch af hoe onze maatschappij zou functioneren als, heel hypothetisch gesproken, de Pagan Front idealen nu daadwerkelijk voet aan de grond zouden krijgen. Alleen al als je gaat kijken naar de sociale en economische veranderingen die dat met zich zou meebrengen.
לֹא אעבוד
- ruben somewhere online
- ik stamp je kapot
- Contacteer:
- ruben somewhere online
Wat ik niet begrijp is waarom je dat alles onder een bepaalde noemer wilt doen. Als het je dan om normen en waarden gaat (het lijkt zo wel wat op een vage afsplitsing van Balkenende) waarom noem je die dan niet gewoon?Othrys schreef:[..]
Welnu ik ben geen expert, maar hier is mijn interpretatie:
het alternatief voor de westerse samenleving zoals wij die nu kennen is een terugkeer naar heidense normen en waarden die prevalent waren in het Europa van voor de introductie van het Christendom. Dat is niet in een zin samen te vatten, maar denk o.a. aan respect voor de natuur en een soort eenheid met de 'kosmische orde' zo je wil. Zaken als vaderlandse trots horen daar ook bij, vanwaaruit het pagan front helaas de link naar racisme maakt.
De pan-Europese natie is het idee dat alle Europese volkeren in den beginne een identieke heidense religie en dito samenleving hadden. De goden hadden andere namen (Odin, Wotan, Perun), maar belichaamden dezelfde normen en waarden. In zekere zin zijn alle Europeanen dus een volk.
Wat het pagan front volgens mij wil is een terugkeer naar een dergelijke vorm van samenleving, hetgeen onder andere het uitbannen van vreemde elementen (denk bijv. aan de miljoenen islamitische immigranten) inhoudt.
Lees de IJslandse Edda anders eens als je meer inzicht wilt in wat heidense normen en waarden voorstaan. De Christelijke kerk heeft ons doen geloven dat heidenen ongecivilizeerde dombo's waren, die duivels aanbeden en er geen niveau van beschaving van enige naam op nahielden. Wie zich meer in de historie van de vroege Europeanen verdiept zal ontdekken dat het tegendeel waar is.
Ik snap ook geen zak van dat terug willen naar wat ooit mensen hebben aangehangen aan goden enzo. Flikker op met die goden. Van die 1 die we hier hebben, hebben we al genoeg last. Al die symboliek en rituelen, het zal allemaal wel nodig zijn om het klootjesvolk een beetje in het gareel te houden, maar zijn er dan geen andere manieren te bedenken, manieren waarbij niet het heel idee gefundeerd is op één grote leugen?
Nou heb ik ook niets met dat vaderland gedoe. Wat is er met je aan de hand als je zo trots moet zijn op iets wat voor mij als totale willekeur overkomt. Wat doet het er toe dat je achteropa een viking was of wat dan ook? Kan je daar nou echt blij van worden, van dat feit? En hoe gaat het bij dat soort racistische clubjes? Wordt je eerst gescreend op raszuiverheid?
Nou ja, en dan nog even een vraagje over racisme: Waar is dat 'ubermensch-gevoel' nou op gebaseerd? Wat is hetgeen dat de ubermensch uber is? Kijk je bijvoorbeeld naar katten en honden dan zie je dat de bastaarden over het algemeen veel sterker zijn, beter tegen ziektes kunnen. Hoe groter de genetische variatie, hoe sterker het individu, over het algemeen. Hoe rijmt de racist dit met zijn eigen idee?
The Frog in the Face of god
[img]http://i19.photobucket.com/albums/b194/Krijst/ban.gif[/img]
Het mutileren van de genitaliën, zoals in Australië voorkomt, is een eerbetoon aan de penis van de kangoeroe. [Uit: “dus jij denkt dat je een mens bent?”]
Het mutileren van de genitaliën, zoals in Australië voorkomt, is een eerbetoon aan de penis van de kangoeroe. [Uit: “dus jij denkt dat je een mens bent?”]
- Hellhammer
Nou, dit staat er op de oude site van Nokturnal Mortum:
http://www.thepaganfront.com/oriana/art ... 0facts.htm
Voordat ik beschuldigingen naar m'n kop krijg gesmeten; ik heb geen racist.
http://www.thepaganfront.com/oriana/art ... 0facts.htm
Voordat ik beschuldigingen naar m'n kop krijg gesmeten; ik heb geen racist.
- Hellhammer
Het is dan ook een utopie die ze nastreven. In de praktijk kun je hooguit bewerkstelligen dat meer mensen over dit soort zaken gaan nadenken en er wellicht iets van opsteken, en in elk geval voor zichzelf beslissen bepaalde dingen anders te gaan doen. Op zich is Black Metal daar een goed medium voor; je bereikt individuen die al nagedacht hebben over hun plaats in de maatschappij, religie, leven en dood, goed en slecht etc. Natuurlijk zijn er ook velen die blijven steken in een soort puberaal Satanische, quasi-misantropische en destructieve instelling, getuige ook de reacties in dit topic. Maar in elk geval een aantal hebben de intellectuele capaciteiten om zich verder te ontwikkelen.AmnesJAn schreef:@Othrys:
Het is dan ook jammer dat de boodschap zo vaak doordrenkt is met fascisme en anti-semitisme, wat weer afbreuk doet aan het geheel en er bovendien geen zak mee te maken heeft.
- XnegativeX
- Contacteer:
Hij bedoelde het wel grappig maar opzich heeft ie wel gelijk. Dat hele pagan front draait om idealen die behoorlijk links zijn (behoud van de natuur, anti-kapitalisme, etc.) alleen zijn ze hier verpakt in een cultuur van haat, geweld en interessante symboliek. Een stuk interessanter dus. En de haat is het enige raakvlak met black metal. Hoewel selectieve haat dan weer de plank mis slaat. Misanthropy is inderdaad een goed woord als je black metal wilt omschrijven.Fear_Of_The_Dark schreef:[..]
Oeh, misanthropisch hoor!!!
Het valt natuurlijk niet uit te voeren maar het is een heerlijke mind-state om in te zijn als het je een beetje tegenloopt en knap pissig bent. Black metal is voor mij dan ook een "intelligente" vorm van escapisme.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
Over welke noemer heb je het? Door Balkenende aan te halen laat je slechts blijken dat je niet precies weet waar het over gaat. Natuurlijk hebben de Christelijke en de heidense moraal wel raakvlakken, bepaalde waarden zijn nu eenmaal universeel, maar de essentiele beginselen van de religies staan juist haaks op elkaar. Daar komt de anti-Judeochristelijke houding dan ook vandaan.Krijst schreef:[..]
Wat ik niet begrijp is waarom je dat alles onder een bepaalde noemer wilt doen. Als het je dan om normen en waarden gaat (het lijkt zo wel wat op een vage afsplitsing van Balkenende) waarom noem je die dan niet gewoon?
Ik snap ook geen zak van dat terug willen naar wat ooit mensen hebben aangehangen aan goden enzo. Flikker op met die goden. Van die 1 die we hier hebben, hebben we al genoeg last. Al die symboliek en rituelen, het zal allemaal wel nodig zijn om het klootjesvolk een beetje in het gareel te houden, maar zijn er dan geen andere manieren te bedenken, manieren waarbij niet het heel idee gefundeerd is op één grote leugen?
Nou heb ik ook niets met dat vaderland gedoe. Wat is er met je aan de hand als je zo trots moet zijn op iets wat voor mij als totale willekeur overkomt. Wat doet het er toe dat je achteropa een viking was of wat dan ook? Kan je daar nou echt blij van worden, van dat feit? En hoe gaat het bij dat soort racistische clubjes? Wordt je eerst gescreend op raszuiverheid?
Nou ja, en dan nog even een vraagje over racisme: Waar is dat 'ubermensch-gevoel' nou op gebaseerd? Wat is hetgeen dat de ubermensch uber is? Kijk je bijvoorbeeld naar katten en honden dan zie je dat de bastaarden over het algemeen veel sterker zijn, beter tegen ziektes kunnen. Hoe groter de genetische variatie, hoe sterker het individu, over het algemeen. Hoe rijmt de racist dit met zijn eigen idee?
Wat je verder niet begrepen hebt is dat het niet om de religie zelf gaat. Ik denk niet dat leden van het pagan front er daadwerkelijk een cultus op na houden. Het gaat om de waarden die de oude goden en religieuze gebruiken verbeeldden, niet om het geloof of het instandhouden van rituelen.
Wat het hebben van enig cultuurhistorisch besef, zo je wilt, vaderlandse trots, betreft: zie het als een weg die je bewandelt. Om te weten waar je je bevindt en waar je heengaat, moet je weten waar je vandaan komt.
Wat je vraag over racisme betreft: vraag het een racist zou ik zeggen, die kan je vast antwoord geven.
- XnegativeX
- Contacteer:
Leg uit.Othrys schreef:[..]
... maar de essentiele beginselen van de religies staan juist haaks op elkaar.
En mag ik dan direkt weten of jij ook daadwerkelijk geloofd in een Odin en een Thor net als de mensen dat vroeger deden? Want dat is toch een beetje waar dat hele pagan front gedoe op gebasseerd is.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
Had jij het over Doedskvad? Die moet ik nog aanschaffen, heb hem bij een maat van me gehoord en dit is goeie poep inderdaad.nightwing schreef:[..]
jazeker, verdomme alles gewoon van deze band is geniaal! Ken die albums allemaal dromen, maar heb nog steeds Bjoergvin en Nattestid niet! stom stom
Ik had ook begrepen dat het PF streeft naar kleine agrarische gemeenschappen?
Dus helemaal back to the primitive?
Fuck you.
Geen leven zonder H&M.
En Doedskvad is te gaaf voor woorden.
Dus helemaal back to the primitive?
Fuck you.
Geen leven zonder H&M.
En Doedskvad is te gaaf voor woorden.
Laatst gewijzigd door Zorya op wo sep 07, 2005 7:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
From their torment springs its delight.
Je hebt mijn vorige posts niet goed gelezen. Om te beginnen stelde ik de vraag juist aan Thorwulf waarom hij zich met het Pagan Front identificeert, ikzelf heb niks met ze te maken, laat staan dat ik dat wil.XnegativeX schreef:[..]
Leg uit.
En mag ik dan direkt weten of jij ook daadwerkelijk geloofd in een Odin en een Thor net als de mensen dat vroeger deden? Want dat is toch een beetje waar dat hele pagan front gedoe op gebasseerd is.
Bovendien zei ik al dat een daadwerkelijk geloof in de goden van weleer volgens mij niet het idee van dergelijke organisaties is. Maar misschien dat iemand als Thorwulf hier meer inzicht in kan verschaffen.
Aangezien je het mij persoonlijk op de man af vraagt: ik ben niet religieus. Dit heb ik hier al eerder gepost trouwens. Ik geloof noch in het bestaan van een of meerdere goden, noch in leven na de dood, noch in bovennatuurlijke zaken.
Dat neemt niet weg dat ik er een bepaalde moraal op nahoud en ideeen heb over wat goed en slecht is, dat kan namelijk prima zonder religie. Te denken dat normen en waarden niet los zouden kunnen staan van religie, is een nogal christelijke gedachte.
- XnegativeX
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
-
- Contacteer:
Biologisch racisme = raciaal bewustzijn gelimiteerd tot het fysieke voorkomen van het ras. Een puur materialistisch racisme. De nadruk wordt heel erg gelegd op raszuiverheid terwijl het zo kan zijn dat een 'zuiver' ras spiritueel zo goed als dood is (en vanuit een spiritueel oogpunt daarmee waardeloos).Krijst schreef:[..]
Biologisch racisme? Wat voegt dat toe aan het woord racisme? Of sluit je er andere vormen van racisme mee uit?
Zoals Evola het zegt in zijn artikel 'on the secret of degeneration':
"For there have been many cases in which a culture has collapsed even when its race has remained pure, as is especially clear in certain groups that have suffered slow, inexorable extinction despite remaining as racially isolated as if they were islands. An example quite close at hand is the case of the Swedes and the Dutch. These people are in the same racial condition today as they were two centuries ago, but there is little to be found now of the heroic disposition and the racial awareness that they once possessed. Other great cultures seem merely to have remained standing in the condition of mummies: they have long been inwardly dead, so that it takes only the slightest push to knock them down. This was the case, for example, with ancient Peru, that giant solar empire which was annihilated by a few adventurers drawn from the worst rabble of Europe."
http://www.geocities.com/CapitolHill/14 ... ation.html
Laatst gewijzigd door FrisianFreedom op wo sep 07, 2005 8:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
[img]http://www.corrupt.org/transcendence/forum/yabbfiles/Templates/Forum/default/transcendence.jpg[/img]
[b][url=http://WWW.CORRUPT.ORG]CORRUPT.ORG[/url][/b]
[b][url=http://www.anus.com]AMERICAN NIHILIST UNDERGROUND SOCIETY[/url][/b]
-
- Contacteer:
Fout, Columbus! Zie mijn bovenstaande post /\XnegativeX schreef:[..]
Biologisch rasisme is dat je alleen zwarte en bruine bloemetjes haat.
Maar witte bloemetjes zijn zwaar ok. Sterker nog, die zijn superieur.
Laatst gewijzigd door FrisianFreedom op wo sep 07, 2005 8:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
[img]http://www.corrupt.org/transcendence/forum/yabbfiles/Templates/Forum/default/transcendence.jpg[/img]
- XnegativeX
- Contacteer:
Nee, zei ik dat dan? Mijn normen en waarden komen in grondslag ongetwijfeld voort uit m'n opvoeding, maar hebben zich met de loop der jaren ontwikkeld door mijn eigen ervaringen. Dat geldt voor iedereen lijkt me.XnegativeX schreef:Waar dacht je dat jou "normen en waarden" weg kwamen dan? Dacht je dat je die zelf bedacht had? Of dat het misschien een oergevoel is dat je hebt?
Wat ik zei is dat je niet religieus hoeft te zijn om er normen en waarden op na te houden.
En ja Plaag, schijten in het bos is een oergevoel. Neuken in het bos ook trouwens.
Ik doelde op de noemer "paganfront" of iets van die strekking (paganisme?).Othrys schreef:[..]
Over welke noemer heb je het? Door Balkenende aan te halen laat je slechts blijken dat je niet precies weet waar het over gaat. Natuurlijk hebben de Christelijke en de heidense moraal wel raakvlakken, bepaalde waarden zijn nu eenmaal universeel, maar de essentiele beginselen van de religies staan juist haaks op elkaar. Daar komt de anti-Judeochristelijke houding dan ook vandaan.
Wat je verder niet begrepen hebt is dat het niet om de religie zelf gaat. Ik denk niet dat leden van het pagan front er daadwerkelijk een cultus op na houden. Het gaat om de waarden die de oude goden en religieuze gebruiken verbeeldden, niet om het geloof of het instandhouden van rituelen.
Wat het hebben van enig cultuurhistorisch besef, zo je wilt, vaderlandse trots, betreft: zie het als een weg die je bewandelt. Om te weten waar je je bevindt en waar je heengaat, moet je weten waar je vandaan komt.
Wat je vraag over racisme betreft: vraag het een racist zou ik zeggen, die kan je vast antwoord geven.
De reden dat ik Balkenende erbij haalde is omdat sinds die kerel hier rondhangt, iedereen maar blijft zeiken over normen en waarden.
Ik weet niet of het zo is dat ik niet begrepen heb dat het niet om de religie zelf gaat. Zo gauw er rituelen, verering en offeringen aan te pas komen, zou ik niet weten waarom het geen religie genoemd mag worden. Of dat het geval is, weet ik natuurlijk niet. Om kort te gaan: een en ander hangt samen met de definitie van religie en van wat ze daar bij Paganfront doen.
En wat betreft vaderlandse trots: Hetgeen waar ik ben en waar ik heenga (wat ik al weer wat minder interessant vindt) daarvoor is mijn verleden geen noodzakelijk aspect. Ik zou zelfs willen zeggen dat het alleen maar afdwaalt van wat en wie ik ben, en mij een verkeerde richting in duwt. De geschiedenis is een groot machtsmiddel, dat grote, negatieve, invloed heeft op mensen. Ze kunnen daarmee gemanipuleerd worden, en worden dat ook.
Met gemalen glas gorgelen jij! Stuk verdriet.Plaag schreef:[..]
Schijten in het bos, dat komt pas voort uit een oergevoel.
- XnegativeX
- Contacteer:
Hahaha, zo kan je het ook bekijken ja. Je normen en waarden uit de christelijke moraal halen maar niet christelijk zijn.Othrys schreef:[..]
Nee, zei ik dat dan? Mijn normen en waarden komen in grondslag ongetwijfeld voort uit m'n opvoeding, maar hebben zich met de loop der jaren ontwikkeld door mijn eigen ervaringen. Dat geldt voor iedereen lijkt me.
Wat ik zei is dat je niet religieus hoeft te zijn om er normen en waarden op na te houden.
En ja Plaag, schijten in het bos is een oergevoel. Neuken in het bos ook trouwens.
-
- Contacteer:
Er is een hoop verandert sinds Evola dat schreef.FrisianFreedom schreef:[..]
Zoals Evola het zegt in zijn artikel 'on the secret of degeneration':
"For there have been many cases in which a culture has collapsed even when its race has remained pure, as is especially clear in certain groups that have suffered slow, inexorable extinction despite remaining as racially isolated as if they were islands. An example quite close at hand is the case of the Swedes and the Dutch. These people are in the same racial condition today as they were two centuries ago, but there is little to be found now of the heroic disposition and the racial awareness that they once possessed. Other great cultures seem merely to have remained standing in the condition of mummies: they have long been inwardly dead, so that it takes only the slightest push to knock them down. This was the case, for example, with ancient Peru, that giant solar empire which was annihilated by a few adventurers drawn from the worst rabble of Europe."
http://www.geocities.com/CapitolHill/14 ... ation.html
Overigens is het een interessant thema dat hij hier aansnijdt.
-
- Contacteer:
Ja dat besefte ik mij ook, dat valt namelijk moeilijk te ontkennen.
Een deel van mijn normen en waarden komt zeker overeen met de christelijke moraal, die zijn niet zozeer christelijk, als wel universeel.XnegativeX schreef:[..]
Hahaha, zo kan je het ook bekijken ja. Je normen en waarden uit de christelijke moraal halen maar niet christelijk zijn.
- XnegativeX
- Contacteer:
Romanticism in art combined a love of nature, a desire to free oneself from the crowd, a lack of allegiance to gods or morality, nationalism and existential experience.
Als ik alleen dit stukje al lees dan had dit net zo goed uit een punk/krakers blad kunnen komen. Op het nationalisme na dan.
Als ik alleen dit stukje al lees dan had dit net zo goed uit een punk/krakers blad kunnen komen. Op het nationalisme na dan.
- Chucknorris