Lunar Aurora

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Plaag

Lunar Aurora

Bericht door Plaag » vr aug 26, 2005 12:35 am

Ja!

Eén van de beste Black Metal bands die er zijn.

Onbeschrijfelijk mooi en op een gemene manier vreselijk bruut en diepgang tot en met.

Nu een topic voor en over deze Duitse zwaargewichten.

Totale verheerlijking is op haar plaats.

"Mond", die gauw uit is zal een en ander nog eens haarfijn duidelijk maken en onderstrepen.
Kop dicht, Thorko

AmnesJAn
Lult over cdtjes

Bericht door AmnesJAn » vr aug 26, 2005 12:37 am

Ik heb er hier al zoveel over gehoord, maar het nog steeds niet geluisterd. Ik moet zeggen dat ik wel benieuwd ben.

Kan wellicht iemand mij een mp3 doen toekomen?
לֹא אעבוד

Plaag

Bericht door Plaag » vr aug 26, 2005 12:40 am

AmnesJAn schreef:Ik heb er hier al zoveel over gehoord, maar het nog steeds niet geluisterd. Ik moet zeggen dat ik wel benieuwd ben.

Komt ie!
Kop dicht, Thorko

Meltdown

Bericht door Meltdown » vr aug 26, 2005 12:40 am

Ja ja, nu moet het lullen over Black Metal maar in een andere topic, niet dan, Plaag? :lol:

Ik heb alleen Zyklus, maar die begint wel goed te groeien. Compleet euforisch zoals jij ben ik er nog niet over, maar het kwartje begint te vallen. Gaaf album, dat absoluut. Koud en doods, met een voor de verandering diepe tekst. Erg boeiend om te lezen onder het draaien.

Het drumwerk mag, hoewel het inderdaad bijdraagt aan de winterse sfeer, toch zo nu en dan wel een lichte tempowisseling ondergaan, maar verder heb ik weinig reden tot klagen.
Laatst gewijzigd door Meltdown op vr aug 26, 2005 12:42 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

iscariah

Bericht door iscariah » vr aug 26, 2005 12:41 am

Ik heb Elixir Of Sorrow & Zyklus gekocht dankzij Neggie.
En ik krijg hiervan een, spreekwoordelijke, stijve ja. Heerlijk gewoon.

Plaag

Bericht door Plaag » vr aug 26, 2005 12:43 am

Meltdown schreef:Ja ja, nu moet het lullen over Black Metal maar in een andere topic, niet dan, Plaag? :lol:

Ik heb alleen Zyklus, maar die begint wel goed te groeien. Compleet euforisch zoals jij ben ik er nog niet over, maar het kwartje begint te vallen. Gaaf album, dat absoluut. Koud en doods, met een voor de verandering diepe tekst. Erg boeiend om te lezen onder het draaien.

Het drumwerk mag, hoewel het inderdaad bijdraagt aan de winterse sfeer, toch zo nu en dan wel een lichte tempowisseling ondergaan, maar verder heb ik weinig reden tot klagen.
Voor juist drumwerk is Ars Moriendi een ferme aanrader.
Kop dicht, Thorko

the true Thorko

Bericht door the true Thorko » vr aug 26, 2005 12:48 am

Zyklus is oké... de rest is maar zo-zo...
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Plaag

Bericht door Plaag » vr aug 26, 2005 12:49 am

Meltdown schreef:Ja ja, nu moet het lullen over Black Metal maar in een andere topic, niet dan, Plaag? :lol:
Los van alles is het vreemd dat er niet al een aparte topic over Lunar Aurora was.
Kop dicht, Thorko

Plaag

Bericht door Plaag » vr aug 26, 2005 12:50 am

the true Thorko schreef:Zyklus is oké... de rest is maar zo-zo...

WAT??!
Kop dicht, Thorko

the true Thorko

Bericht door the true Thorko » vr aug 26, 2005 12:52 am

Plaag schreef:[..]

WAT??!
:mrgreen:
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Meltdown

Bericht door Meltdown » vr aug 26, 2005 12:52 am

Plaag schreef:[..]

Voor juist drumwerk is Ars Moriendi een ferme aanrader.
Daar zal ik dan op letten. Was sowieso al van plan om aan de hand van Zyklus de rest van het oeuvre te gaan beluisteren.

AmnesJAn
Lult over cdtjes

Bericht door AmnesJAn » vr aug 26, 2005 12:56 am

Net van Plaag een mp3 mogen ontvangen en ik moet zeggen dat ik het jammer vind dat ik hier niet eerder naar geluisterd heb.
Razernij en medlodie, een ontzettende diepte in de muziek.
Hier gaat binnenkort wat van angeschaft worden.
לֹא אעבוד

Sargatanas

Bericht door Sargatanas » vr aug 26, 2005 2:17 am

AmnesJAn schreef:Ik heb er hier al zoveel over gehoord, maar het nog steeds niet geluisterd. Ik moet zeggen dat ik wel benieuwd ben.

Ik zat te zeiken om diepe muziek, sturen maar, homo's!
[url=http://www.last.fm/user/JeroenS/?chartstyle=BareTrees][img]http://imagegen.last.fm/BareTrees/tracks/5/JeroenS.gif[/img][/url]

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » vr aug 26, 2005 11:40 am

De enige cd`s die ik echt goed ken zijn Zyklus en Elixir Of Sorrow en sinds kort Ars Moriendi.

En nou kan het blekkie in mij ( ergens héél diep verscholen) u melden dat de 2 eerstgenoemde schijven mij een week vreten hebben gekost.

Ik hoorde Zyclus en moest en zou deze hebben, ontdanks het feit dat het toen even totaal niet gelegen kwam. En ach, toen ik een bestelling plaatste heb ik Elixir Of Sorrow en gelijk achteraan geramd. Geen seconde spijt van gehad.

Lunar Aurora is dé blek voor mij. Blek zoals ik die rotzooi het liefst hoor. En hoewel elke Lunar Aurora anders is vind ik ze alle 3 ( die ik dus ken) even boeiend, adembenemend en bloedstollend. Ik zou ook geen favoriet kunnen kiezen.

Wel is het muziek die even tijd nodig heeft om zich goed in een ( mijn) kopf te nestelen. Met Ars Moriendi had ik dat heel erg. Eerst was het gewoon gaaf, inmiddels knijpt het m`n keel dicht. Wat een bikkelharde, ijskoude razenij.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Squid

Bericht door Squid » vr aug 26, 2005 12:19 pm

Alleen 'Zyklus' kon ik echt waarderen. De rest vond ik ook maar zo-zo.

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » vr aug 26, 2005 2:55 pm

Ik ken alleen Elixer... en Zyklus.

Elixer of Sorrow valt in de categorie "goed" en Zyklus in de categorie "zeer goed", maar meesterwerken zijn het geen van beide.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

sammath
Contacteer:

Bericht door sammath » vr aug 26, 2005 3:46 pm

Draconian schreef:Ik ken alleen Elixer... en Zyklus.

Elixer of Sorrow valt in de categorie "goed" en Zyklus in de categorie "zeer goed", maar meesterwerken zijn het geen van beide.
geen meesterwerken??????
furious black metal
http://www.sammath.nl http://www.hammerheart.com

Plaag

Bericht door Plaag » vr aug 26, 2005 4:49 pm

Wel meesterwerken.

En hoe.
Kop dicht, Thorko

Plaag

Bericht door Plaag » vr aug 26, 2005 4:54 pm

Ik mis nog wel een hoop van Lunar Aurora.
Ik heb de split 7" met Secrets of the Moon, Elixir of Sorrow dlp, de split met Paysage d'Hiver, Ars Moriendi en Zyklus. Straks komt daar Mond bij.

Dus wie de overige zaken heeft en het maar zo-zo vindt, MELDEN!
Kop dicht, Thorko

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr aug 26, 2005 6:04 pm

Er is al veel over deze band gezegt maar dat mag ook wel. Zo vaak kom je geen band als deze tegen. Eigenlijk ken ik alleen Abigor die ik zo op hetzelfde niveau zou willen plaatsen.

De eerste 3 albums van Lunar aurora zijn erg goed maar door het toetsenwerk begonnen ze me allemaal een beetje op de zenuwen te werken. En dan vooral ...of stargates and bloodstained celestial spheres. Niet omdat ik iets tegen toetsen heb maar meer omdat de toetsen voor mijn gevoel gewoon niet bij de muziek paste.

Toen ik Ars Moriendi hoorde was ik in 1x overstag. Wat een vreselijk geniaal album is dat! Woeste, rauwe black metal met extreem duistere ondertonen die de grilligheid van de natuur perfect weergeven.

Daarna heb ik de band een tijdje uit het oog verloren totdat ik Zyklus hoorde. Eigenlijk geld hier hetzelfde verhaal als met Ars Moriendi. Alleen kent Zyklus meer variantie. Het is dit keer geen overwegend snel album geworden. Daardoor komt de sfeer nog beter tot z'n recht maar ik mis toch de woestheid hier en daar. Daarom vind ik Zyklus nogsteeds een geniaal album maar Ars moriendi geniet mijn voorkeur.

Op dit moment zit ik met smart te wachten op Mond en heb ik Elixer of sorrow in bestelling staan. En stiekem zit ik er nog over te denken om Seelenfeuer ook maar weer aan te schaffen.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

D.

Bericht door D. » vr aug 26, 2005 6:31 pm

Plaag schreef:Ik mis nog wel een hoop van Lunar Aurora.
Ik heb de split 7" met Secrets of the Moon, Elixir of Sorrow dlp, de split met Paysage d'Hiver, Ars Moriendi en Zyklus. Straks komt daar Mond bij.
Ga "Of stargates and bloodstained celestial spheres" eens gauw bij Cold Dimensions bestellen, voordat hij uitverkocht is! Hij is iets toegankelijker dan de andere drie albums die ik ken (Ars Moriendi, Elixir of Sorrow en Zyklus) alleen lijken de synths af en toe niet echt passend. Lijken.

Nog een off-topic vraagje: doet die kerel van Kunsthall er altijd zo lang over om een e-mail te beantwoorden? Ik wacht al een week op zijn bankgegevens of adres om te betalen voor de split met Paysage d'Hiver...

Meltdown

Bericht door Meltdown » vr aug 26, 2005 6:45 pm

Niet dat ik weet. Ik kreeg steeds binnen 24 uur een antwoord terug en heb zodoende het hele handelspraatje in drie dagen afgerond. Het geld zit al even op de post naar Zwitserland.

ruben somewhere online

Bericht door ruben somewhere online » vr aug 26, 2005 11:31 pm

D. schreef:Nog een off-topic vraagje: doet die kerel van Kunsthall er altijd zo lang over om een e-mail te beantwoorden? Ik wacht al een week op zijn bankgegevens of adres om te betalen voor de split met Paysage d'Hiver...
Meltdown schreef:Niet dat ik weet. Ik kreeg steeds binnen 24 uur een antwoord terug en heb zodoende het hele handelspraatje in drie dagen afgerond. Het geld zit al even op de post naar Zwitserland.

Heb zelf ook een bestelling geplaatst bij Kunsthall, was ook allemaal vrij snel geregeld, geld is elektronisch ook al lang en breed overgemaakt, maar op dit moment steekt hij zelfs Willem de Zwijger naar de kroon.

Ontopic: Tot nu toe ken ik alleen de split met Paysage D'Hiver, waar ik behoorlijk van onder de indruk ben. Heb ondertussen Ars Moriendi, Zyklus en Elixir of Sorrow in de bestelling staan.

Welke releases van Lunar Aurora zijn ook nog aan te raden? En waar zijn ze te bestellen?

Bij voorbaat dank.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

Plaag

Bericht door Plaag » vr aug 26, 2005 11:37 pm

Ruben, een beetje liefhebber wil ze allemaal. Ik ook.

Het oudere werk klinkt misschien wat chaotischer. Je hoort de band zoeken naar het juiste geluid, om hun gedachtenspinsels in weer te geven.

Ik koester de split met Secrets of the Moon.
Kop dicht, Thorko

D.

Bericht door D. » za aug 27, 2005 10:50 am

ruben somewhere online schreef:Welke releases van Lunar Aurora zijn ook nog aan te raden? En waar zijn ze te bestellen?
....Stargates is nog te krijgen bij Cold Dimensions, hun eigen label. Verder is voor zover ik weet al het oudere werk uitverkocht.
Wat baal ik ervan dat ik deze band pas ontdekt heb toen Zyklus uitkwam...

Plaag

Bericht door Plaag » za aug 27, 2005 10:54 am

D. schreef:[..]

....Stargates is nog te krijgen bij Cold Dimensions, hun eigen label. Verder is voor zover ik weet al het oudere werk uitverkocht.
Wat baal ik ervan dat ik deze band pas ontdekt heb toen Zyklus uitkwam...
Zoek en gij zult vinden..
Kop dicht, Thorko

D.

Bericht door D. » za aug 27, 2005 10:59 am

Ze zijn nieuw toch gewoon uitverkocht? Tweedehands zal er nog wel aan te komen zijn ja.

Plaag

Bericht door Plaag » za aug 27, 2005 11:03 am

Dat bedoel ik. Via dit forum kwam ik betrekkelijk moeiteloos aan die 7" split. Ruilhandel heerst.
Kop dicht, Thorko

Amibor

Bericht door Amibor » za aug 27, 2005 11:45 am

Ontzettend gave band. Heb zelf Elixir Of Sorrow en Zyklus, en Ars Moriendi in de bestelling. Vind dit denk ik toch net een tikkeltje beter als Xasthur en Paysage D'Hiver, alhoewel Xasthur uiteraard ook hoge ogen gooit.
Overigens weer een knap voorbeeld van een band die puur door mond-op-mond reclame een relatief grote fanschare achter zich krijgt, kijk alleen hoeveel mensen van dit forum cd's van Lunar Aurora hebben.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Judas Iscariot

Bericht door Judas Iscariot » za aug 27, 2005 11:48 am

Ik krijg binnenkort de split met Paysage d'Hiver en Seelenfeuer binnen. Ik vraag me niet af of deze goed zijn. ELKE release van Lunar Aurora is namelijk geweldig. Ik ben uiteraard wel erg benieuwd hoe ze klinken in vergelijking met ander materiaal.

Ik moet die split EP ook nog te pakken zien te krijgen. Dan heb ik alles op de demo's na. Maar volgens mij wordt dat toch nog best wel een klus om die te vinden...

Sandr
Contacteer:

Bericht door Sandr » za aug 27, 2005 11:48 am

qua naam ken ik ze al een jaar of 8, heb toen nog wel getwijfeld of ik er wat van zou aanschaffen, toen kwam het er niet van, en daarna heb ik de balck metal een beetje achter mij gelaten
misschien dat ik het nu maar weer eens moet beluisteren
'Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens'
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]

Plaag

Bericht door Plaag » za aug 27, 2005 12:12 pm

"Mond" komt ook op vinyl uit.

Mail het label maar plat. Mijn exemplaar is al gereserveerd.
Kop dicht, Thorko

ruben somewhere online

Bericht door ruben somewhere online » za aug 27, 2005 6:42 pm

Stargates inmiddels besteld en een mailtje naar hun voor Mond op vinyl.

Plaag

Bericht door Plaag » za aug 27, 2005 7:12 pm

ruben somewhere online schreef:Stargates inmiddels besteld en een mailtje naar hun voor Mond op vinyl.
GOED ZO RUBEN.
Kop dicht, Thorko

D.

Bericht door D. » wo sep 07, 2005 9:49 pm

Ik ontdekte zojuist dat er een sample van het aankomende album Mond te beluisteren valt op de Cold Dimensions website.
http://lunaraurora.de/mp3/aufgewacht.mp3 Opslaan als dus....

AmnesJAn
Lult over cdtjes

Bericht door AmnesJAn » wo sep 07, 2005 10:05 pm

Zoals in het nieuwe aanwinsten topic vermeld heb ik vandaag Ars Moriendi en Zyklus vandaag binnengekregen. Ik moet er binnenkort eens heel goed voor gaan zitten, maar tot nu toe bevalt Ars Moriendi me nog het beste.
לֹא אעבוד

Squid

Bericht door Squid » wo sep 07, 2005 10:13 pm

D. schreef:Ik ontdekte zojuist dat er een sample van het aankomende album Mond te beluisteren valt op de Cold Dimensions website.
Jaja, dit beloofd weer een gaaf album te worden alleen weet ik niet of ie Zyklus kan overtreffen.

D.

Bericht door D. » wo sep 07, 2005 10:13 pm

Dat moet je zeker doen. En zo snel mogelijk.
Niet te snel opgeven, ik vond Elixir of Sorrow (mijn eerste Lunar Aurora plaat) de eerste paar luisterbeurten ook niet veel bijzonders en vrij saai. Nu is het een van mijn favoriete platen, en mijn favoriete Lunar Aurora plaat. Daar zou verandering in kunnen komen daar ik binnenkort als het goed is de split met Paysage d'Hiver en Weltengänger binnen moet krijgen. En de nieuwe natuurlijk...

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » vr sep 09, 2005 10:54 am

D. schreef:Ik ontdekte zojuist dat er een sample van het aankomende album Mond te beluisteren valt op de Cold Dimensions website.
Nog een sample: Grimm. Goed nummer, maar Aufgewacht is net iets beter imo.

Sandr
Contacteer:

Bericht door Sandr » vr sep 09, 2005 11:31 am

gaaf nummer dit
'Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens'
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]

nuberus

Bericht door nuberus » vr sep 09, 2005 11:38 am

Voor diegene die Lunar Aurora ook om de schouders willen hebben hangen.....bijvoorbeeld het Einsamkeit und Dunkelheit shirt, even bij mij melden voor een leuk ruiltje.
En de man zal heersen.

nuberus

Bericht door nuberus » vr sep 09, 2005 11:40 am

en godver wat gaat dat Mond tekeer....althans de twee nummers die ik nogtoe gehoord heb.

Mond samen met Graupel's nieuwe LP bestelt btw.
En de man zal heersen.

ruben somewhere online

Bericht door ruben somewhere online » vr sep 09, 2005 9:05 pm

Heb Ars Morendi een keer vluchtig beluisterd en vooral het eerste nummer beult als een bezetende, de drums doen me denken aan Pure Holocaust van Immortal.

Plaag

Bericht door Plaag » zo sep 11, 2005 7:20 pm

ruben somewhere online schreef:Heb Ars Morendi een keer vluchtig beluisterd en vooral het eerste nummer beult als een bezetende, de drums doen me denken aan Pure Holocaust van Immortal.
Ramnummer ja. Je wordt ongenadig hard de rest van de cd in gehamerd.
Kop dicht, Thorko

Gangrad

Bericht door Gangrad » ma sep 12, 2005 8:45 pm

voor de liefhebber heb ik nog een Seelenfeuer shirt te koop.

Plaag

Bericht door Plaag » ma sep 12, 2005 8:50 pm

Gangrad schreef:voor de liefhebber heb ik nog een Seelenfeuer shirt te koop.
Hoeveel?
Kop dicht, Thorko

Lord Leuber
Contacteer:

Bericht door Lord Leuber » ma sep 12, 2005 10:17 pm

Ik heb nu alleen nog Elixer of Sorrow en de Paysage d'Hiver split, maar ik was dermate onder de indruk dat ik inmiddels Ars Moriendi, Mond en Zyklus bij Displeased besteld heb.

Zeer gave band.

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » ma sep 12, 2005 11:12 pm

Lord Leuber schreef:Ik heb nu alleen nog Elixer of Sorrow en de Paysage d'Hiver split, maar ik was dermate onder de indruk dat ik inmiddels Ars Moriendi, Mond en Zyklus bij Displeased besteld heb.

Zeer gave band.
Inderdaad. Vooral Zyklus is erg goed. Hun beste album imo (Mond niet meegerekend. :wink: )

Nynke
Contacteer:

Bericht door Nynke » ma sep 12, 2005 11:13 pm

Zyklus is ook mijn favoriete album, al vind ik Ars Moriendi en Of Stargates... ook erg goed.

nuberus

Bericht door nuberus » di sep 13, 2005 8:50 am

Gangrad schreef:voor de liefhebber heb ik nog een Seelenfeuer shirt te koop.
bootje
En de man zal heersen.

Plaats reactie