Lunar Aurora
Lunar Aurora
Ja!
Eén van de beste Black Metal bands die er zijn.
Onbeschrijfelijk mooi en op een gemene manier vreselijk bruut en diepgang tot en met.
Nu een topic voor en over deze Duitse zwaargewichten.
Totale verheerlijking is op haar plaats.
"Mond", die gauw uit is zal een en ander nog eens haarfijn duidelijk maken en onderstrepen.
Eén van de beste Black Metal bands die er zijn.
Onbeschrijfelijk mooi en op een gemene manier vreselijk bruut en diepgang tot en met.
Nu een topic voor en over deze Duitse zwaargewichten.
Totale verheerlijking is op haar plaats.
"Mond", die gauw uit is zal een en ander nog eens haarfijn duidelijk maken en onderstrepen.
Kop dicht, Thorko
Ja ja, nu moet het lullen over Black Metal maar in een andere topic, niet dan, Plaag? 
Ik heb alleen Zyklus, maar die begint wel goed te groeien. Compleet euforisch zoals jij ben ik er nog niet over, maar het kwartje begint te vallen. Gaaf album, dat absoluut. Koud en doods, met een voor de verandering diepe tekst. Erg boeiend om te lezen onder het draaien.
Het drumwerk mag, hoewel het inderdaad bijdraagt aan de winterse sfeer, toch zo nu en dan wel een lichte tempowisseling ondergaan, maar verder heb ik weinig reden tot klagen.

Ik heb alleen Zyklus, maar die begint wel goed te groeien. Compleet euforisch zoals jij ben ik er nog niet over, maar het kwartje begint te vallen. Gaaf album, dat absoluut. Koud en doods, met een voor de verandering diepe tekst. Erg boeiend om te lezen onder het draaien.
Het drumwerk mag, hoewel het inderdaad bijdraagt aan de winterse sfeer, toch zo nu en dan wel een lichte tempowisseling ondergaan, maar verder heb ik weinig reden tot klagen.
Laatst gewijzigd door Meltdown op vr aug 26, 2005 12:42 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Hêhêh, vishandel Berekoek.
Voor juist drumwerk is Ars Moriendi een ferme aanrader.Meltdown schreef:Ja ja, nu moet het lullen over Black Metal maar in een andere topic, niet dan, Plaag?
Kop dicht, Thorko
- the true Thorko
- the true Thorko
- Sargatanas
Ik zat te zeiken om diepe muziek, sturen maar, homo's!AmnesJAn schreef:Ik heb er hier al zoveel over gehoord, maar het nog steeds niet geluisterd. Ik moet zeggen dat ik wel benieuwd ben.
Kan wellicht iemand mij een mp3 doen toekomen?
[url=http://www.last.fm/user/JeroenS/?chartstyle=BareTrees][img]http://imagegen.last.fm/BareTrees/tracks/5/JeroenS.gif[/img][/url]
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
De enige cd`s die ik echt goed ken zijn Zyklus en Elixir Of Sorrow en sinds kort Ars Moriendi.
En nou kan het blekkie in mij ( ergens héél diep verscholen) u melden dat de 2 eerstgenoemde schijven mij een week vreten hebben gekost.
Ik hoorde Zyclus en moest en zou deze hebben, ontdanks het feit dat het toen even totaal niet gelegen kwam. En ach, toen ik een bestelling plaatste heb ik Elixir Of Sorrow en gelijk achteraan geramd. Geen seconde spijt van gehad.
Lunar Aurora is dé blek voor mij. Blek zoals ik die rotzooi het liefst hoor. En hoewel elke Lunar Aurora anders is vind ik ze alle 3 ( die ik dus ken) even boeiend, adembenemend en bloedstollend. Ik zou ook geen favoriet kunnen kiezen.
Wel is het muziek die even tijd nodig heeft om zich goed in een ( mijn) kopf te nestelen. Met Ars Moriendi had ik dat heel erg. Eerst was het gewoon gaaf, inmiddels knijpt het m`n keel dicht. Wat een bikkelharde, ijskoude razenij.
En nou kan het blekkie in mij ( ergens héél diep verscholen) u melden dat de 2 eerstgenoemde schijven mij een week vreten hebben gekost.
Ik hoorde Zyclus en moest en zou deze hebben, ontdanks het feit dat het toen even totaal niet gelegen kwam. En ach, toen ik een bestelling plaatste heb ik Elixir Of Sorrow en gelijk achteraan geramd. Geen seconde spijt van gehad.
Lunar Aurora is dé blek voor mij. Blek zoals ik die rotzooi het liefst hoor. En hoewel elke Lunar Aurora anders is vind ik ze alle 3 ( die ik dus ken) even boeiend, adembenemend en bloedstollend. Ik zou ook geen favoriet kunnen kiezen.
Wel is het muziek die even tijd nodig heeft om zich goed in een ( mijn) kopf te nestelen. Met Ars Moriendi had ik dat heel erg. Eerst was het gewoon gaaf, inmiddels knijpt het m`n keel dicht. Wat een bikkelharde, ijskoude razenij.
Perhaps you should try the morgue
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]
- XnegativeX
- Contacteer:
Er is al veel over deze band gezegt maar dat mag ook wel. Zo vaak kom je geen band als deze tegen. Eigenlijk ken ik alleen Abigor die ik zo op hetzelfde niveau zou willen plaatsen.
De eerste 3 albums van Lunar aurora zijn erg goed maar door het toetsenwerk begonnen ze me allemaal een beetje op de zenuwen te werken. En dan vooral ...of stargates and bloodstained celestial spheres. Niet omdat ik iets tegen toetsen heb maar meer omdat de toetsen voor mijn gevoel gewoon niet bij de muziek paste.
Toen ik Ars Moriendi hoorde was ik in 1x overstag. Wat een vreselijk geniaal album is dat! Woeste, rauwe black metal met extreem duistere ondertonen die de grilligheid van de natuur perfect weergeven.
Daarna heb ik de band een tijdje uit het oog verloren totdat ik Zyklus hoorde. Eigenlijk geld hier hetzelfde verhaal als met Ars Moriendi. Alleen kent Zyklus meer variantie. Het is dit keer geen overwegend snel album geworden. Daardoor komt de sfeer nog beter tot z'n recht maar ik mis toch de woestheid hier en daar. Daarom vind ik Zyklus nogsteeds een geniaal album maar Ars moriendi geniet mijn voorkeur.
Op dit moment zit ik met smart te wachten op Mond en heb ik Elixer of sorrow in bestelling staan. En stiekem zit ik er nog over te denken om Seelenfeuer ook maar weer aan te schaffen.
De eerste 3 albums van Lunar aurora zijn erg goed maar door het toetsenwerk begonnen ze me allemaal een beetje op de zenuwen te werken. En dan vooral ...of stargates and bloodstained celestial spheres. Niet omdat ik iets tegen toetsen heb maar meer omdat de toetsen voor mijn gevoel gewoon niet bij de muziek paste.
Toen ik Ars Moriendi hoorde was ik in 1x overstag. Wat een vreselijk geniaal album is dat! Woeste, rauwe black metal met extreem duistere ondertonen die de grilligheid van de natuur perfect weergeven.
Daarna heb ik de band een tijdje uit het oog verloren totdat ik Zyklus hoorde. Eigenlijk geld hier hetzelfde verhaal als met Ars Moriendi. Alleen kent Zyklus meer variantie. Het is dit keer geen overwegend snel album geworden. Daardoor komt de sfeer nog beter tot z'n recht maar ik mis toch de woestheid hier en daar. Daarom vind ik Zyklus nogsteeds een geniaal album maar Ars moriendi geniet mijn voorkeur.
Op dit moment zit ik met smart te wachten op Mond en heb ik Elixer of sorrow in bestelling staan. En stiekem zit ik er nog over te denken om Seelenfeuer ook maar weer aan te schaffen.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
Ga "Of stargates and bloodstained celestial spheres" eens gauw bij Cold Dimensions bestellen, voordat hij uitverkocht is! Hij is iets toegankelijker dan de andere drie albums die ik ken (Ars Moriendi, Elixir of Sorrow en Zyklus) alleen lijken de synths af en toe niet echt passend. Lijken.Plaag schreef:Ik mis nog wel een hoop van Lunar Aurora.
Ik heb de split 7" met Secrets of the Moon, Elixir of Sorrow dlp, de split met Paysage d'Hiver, Ars Moriendi en Zyklus. Straks komt daar Mond bij.
Nog een off-topic vraagje: doet die kerel van Kunsthall er altijd zo lang over om een e-mail te beantwoorden? Ik wacht al een week op zijn bankgegevens of adres om te betalen voor de split met Paysage d'Hiver...
- ruben somewhere online
D. schreef:Nog een off-topic vraagje: doet die kerel van Kunsthall er altijd zo lang over om een e-mail te beantwoorden? Ik wacht al een week op zijn bankgegevens of adres om te betalen voor de split met Paysage d'Hiver...
Meltdown schreef:Niet dat ik weet. Ik kreeg steeds binnen 24 uur een antwoord terug en heb zodoende het hele handelspraatje in drie dagen afgerond. Het geld zit al even op de post naar Zwitserland.
Heb zelf ook een bestelling geplaatst bij Kunsthall, was ook allemaal vrij snel geregeld, geld is elektronisch ook al lang en breed overgemaakt, maar op dit moment steekt hij zelfs Willem de Zwijger naar de kroon.
Ontopic: Tot nu toe ken ik alleen de split met Paysage D'Hiver, waar ik behoorlijk van onder de indruk ben. Heb ondertussen Ars Moriendi, Zyklus en Elixir of Sorrow in de bestelling staan.
Welke releases van Lunar Aurora zijn ook nog aan te raden? En waar zijn ze te bestellen?
Bij voorbaat dank.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]
....Stargates is nog te krijgen bij Cold Dimensions, hun eigen label. Verder is voor zover ik weet al het oudere werk uitverkocht.ruben somewhere online schreef:Welke releases van Lunar Aurora zijn ook nog aan te raden? En waar zijn ze te bestellen?
Wat baal ik ervan dat ik deze band pas ontdekt heb toen Zyklus uitkwam...
Ontzettend gave band. Heb zelf Elixir Of Sorrow en Zyklus, en Ars Moriendi in de bestelling. Vind dit denk ik toch net een tikkeltje beter als Xasthur en Paysage D'Hiver, alhoewel Xasthur uiteraard ook hoge ogen gooit.
Overigens weer een knap voorbeeld van een band die puur door mond-op-mond reclame een relatief grote fanschare achter zich krijgt, kijk alleen hoeveel mensen van dit forum cd's van Lunar Aurora hebben.
Overigens weer een knap voorbeeld van een band die puur door mond-op-mond reclame een relatief grote fanschare achter zich krijgt, kijk alleen hoeveel mensen van dit forum cd's van Lunar Aurora hebben.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
- Judas Iscariot
Ik krijg binnenkort de split met Paysage d'Hiver en Seelenfeuer binnen. Ik vraag me niet af of deze goed zijn. ELKE release van Lunar Aurora is namelijk geweldig. Ik ben uiteraard wel erg benieuwd hoe ze klinken in vergelijking met ander materiaal.
Ik moet die split EP ook nog te pakken zien te krijgen. Dan heb ik alles op de demo's na. Maar volgens mij wordt dat toch nog best wel een klus om die te vinden...
Ik moet die split EP ook nog te pakken zien te krijgen. Dan heb ik alles op de demo's na. Maar volgens mij wordt dat toch nog best wel een klus om die te vinden...
- Sandr
- Contacteer:
qua naam ken ik ze al een jaar of 8, heb toen nog wel getwijfeld of ik er wat van zou aanschaffen, toen kwam het er niet van, en daarna heb ik de balck metal een beetje achter mij gelaten
misschien dat ik het nu maar weer eens moet beluisteren
misschien dat ik het nu maar weer eens moet beluisteren
'Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens'
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]
- ruben somewhere online
Ik ontdekte zojuist dat er een sample van het aankomende album Mond te beluisteren valt op de Cold Dimensions website.
http://lunaraurora.de/mp3/aufgewacht.mp3 Opslaan als dus....
Jaja, dit beloofd weer een gaaf album te worden alleen weet ik niet of ie Zyklus kan overtreffen.D. schreef:Ik ontdekte zojuist dat er een sample van het aankomende album Mond te beluisteren valt op de Cold Dimensions website.
Dat moet je zeker doen. En zo snel mogelijk.
Niet te snel opgeven, ik vond Elixir of Sorrow (mijn eerste Lunar Aurora plaat) de eerste paar luisterbeurten ook niet veel bijzonders en vrij saai. Nu is het een van mijn favoriete platen, en mijn favoriete Lunar Aurora plaat. Daar zou verandering in kunnen komen daar ik binnenkort als het goed is de split met Paysage d'Hiver en Weltengänger binnen moet krijgen. En de nieuwe natuurlijk...
Niet te snel opgeven, ik vond Elixir of Sorrow (mijn eerste Lunar Aurora plaat) de eerste paar luisterbeurten ook niet veel bijzonders en vrij saai. Nu is het een van mijn favoriete platen, en mijn favoriete Lunar Aurora plaat. Daar zou verandering in kunnen komen daar ik binnenkort als het goed is de split met Paysage d'Hiver en Weltengänger binnen moet krijgen. En de nieuwe natuurlijk...
- Blood&Ashes
Nog een sample: Grimm. Goed nummer, maar Aufgewacht is net iets beter imo.D. schreef:Ik ontdekte zojuist dat er een sample van het aankomende album Mond te beluisteren valt op de Cold Dimensions website.
- Sandr
- Contacteer:
gaaf nummer ditD. schreef:Ik ontdekte zojuist dat er een sample van het aankomende album Mond te beluisteren valt op de Cold Dimensions website.
'Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens'
- ruben somewhere online
- Lord Leuber
- Contacteer:
- Blood&Ashes