Haha dit bedoel ik dus. Een ontzettend simpele en duidelijke post veel te ingewikkeld bekijken. Ik gooi er een paas cliches tegenaan om duidelijk te maken dat het allemaal niet zo ingewikkeld is, en wat doet meneer, op wetenschappelijke wijze mijn post ontleden. Je snapt er werkelijk helemaal niets van.N.E. schreef:[..]
hahahaha ik heb in een zin nog nooit zo'n contradictie gelezen,
neem een ieder zoals ie is? beetje vrijblijvend, modernistisch, disrespect voor je (persoonlijke) geschiedenis, vind je niet?
Geniet van je leven? je gaat toch niet op de Carpe Diem en hedonistische tour he?![]()
zoals je ouders jou hebben gemaakt, zo is de maatschappij een voortkoming uit het vorige. disrespect voor de geschiedenis, zowel ouderlijk als maatschappelijk is kwalijk.
wederom, jij refereert naar materie, is de verheerlijking van materie daadwerkelijk, ZELFS in BM, zo gigantisch dat complete redenaties aan dat verleend worden...![]()
![]()
![]()
het lichaam is idd een hoopje vlees en bloed, een huls. Zonder een geest kan dat klote lichaam ook geen hol, dus waarom zoveel waarde hechten aan die materie... jezus... ongelooflijk.
Feit dat deze onzin naar boven komt, bewijst wederom weer dat mensen tegenwoordig van Buiten naar Binnen leven ipv Binnen naar Buiten. Het inferieure wordt hierarchisch hoger gezien dan het Superieure, Lichaam boven Geest.
De maatschappij vormt de mens ipv van dat de mens de maatschappij vormt. het Uiterlijk is reflectie van Innerlijk. met dit soort passieve onzin verandert er nooit wat. je kunt ook Actief van je leven genieten ipv huilen dat het zuigt en machteloos toekijken. tuurlijk, vast niet voor de gehele maatschappij, maar who cares.
Tegenwoordig zijn er programmas zoals: je bent wat je eet, je bent wat je rijdt....![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
sinds wanneer bepaald materie (eten en auto) wat je bent hahahaha en de gehele maatschappij schijnt het nog eens te zijn met dit soort inferieure materiele gedachten.
Zoals true Torko al zei, KIJK om je heen, meer is niet nodig. theorien zijn interessant maar pas 'handig' of nuttig als ze aangepast kunnen worden aan de Hedendaagse realiteit.
Edit; en volgens mij ben jij hier een van de weinige die 'de mens nemen zoals ie is' een belachelijk iets vindt. Jij beoordeelt iemand dus duidelijk niet op zijn persoonlijkheid, karakter en gedrag, maar op zijn geschiedenis. Walgelijk.
En zoals ik en de meeste anderen dat doen, gaat het prima samen met het genieten van je leven. Ik zie nergens een contradictie. Ik zie alleen iemand die geindoctrineerd is door geschreven werken en ideologieen van andere mensen, die minstens even slim of dom zijn als jezelf. Noem je dat voor jezelf denken?