Echt.The Reckoning schreef:[..]
Het is in ieder geval een stuk boeiender dan ook maar één van jouw posts lezen, stuk verdriet.

Silenoz en Shagrath nemen allebij 50% voor hun rekening op "Stormblast" wat de vocalen betreft. Ze zullen ook beiden het gitaar- en baswerk voor hun rekening nemen. Hellhammer drums en Mustis de keyboards.The Reckoning schreef:[..]
Ik ben benieuwd wat Shagrath qua vocalen gaat doen op de nieuwe Stormblast.
Ik had dit al eerder geplaatst, maar een verandering is dat de intro van het openingsnummer (de piano intro) helemaal weggelaten is. Tevens is de intro riff van het nummer Stormblast anders. (Live hebben ze deze nieuwe versie al gespeeld.) De productie heeft wat weg van de latere Immortal. Deze verschillen vielen me na 1 luisterbeurt op.Procrustus schreef:[..]
En in hoeverre is het een verandering ten opzichte van het origineel (letwel: objectieve verandering, niet het subjectieve verbetering/verslechtering)?
Productioneel is het een stuk gladder en krachtiger dan het origineel. Hierdoor klinkt Stormblast ook meteen een stuk gemener dan het origineel.Procrustus schreef:[..]
En in hoeverre is het een verandering ten opzichte van het origineel (letwel: objectieve verandering, niet het subjectieve verbetering/verslechtering)?
Wat bedoel je hiermee? Welk copyright probleem?HellcommandeR schreef:
"Sorgens Kammer" is een totaal ander nummer, geen instrumentaal maar een (onuitgebracht??) echt nummer. Dit natuurlijk wegens het copyright probleem.
Op het origineel deed Shagrath toch gewoon alle vocals? Weet je zeker dat het Silenoz is die de meeste vocals doet?HellcommandeR schreef: Silenoz doet meerendeel van de vocals, en Shagrath is haast niet aanwezig op dit album. Meestal een scream of een grunt of een samenzang met Silenoz.
Was me op het origineel nooit opgevallen.HellcommandeR schreef: Ja, ik weet het heel zeker dat Silenoz ook op Stormblast een gedeelte van de vocals doet. Check het oude boekje van Stormblast, of neem een kijkje op de site van Dimmu Borgir of elders op het net.
Shagrath zingt trouwens ook wel wat nummers op de nieuwe cd, af en toe moeilijk om Silenoz en Shagrath uit elkaar te houden.
Jij hebt de originele Stormblast dus niet origineel, want het staat in het boekje duidelijk aangegeven.Die happy schreef:[..]
Was me op het origineel nooit opgevallen.Zingt Silenoz een stuk meer dan op het origineel?
arnibes schreef:[..]
Reckoning. Je weet van jezelf dat je zwakzinnig bent dus doe er wat aan.
Had je moeder maar een abortuspil gekocht, dan hadden we nu niet voor de zoveelste keer hoeven meegenieten van jouw zelfkennis dat je steeds tegen mij uit.arnibes schreef:[..]
Is die nieuwe stormblast dan dus nu te downloaden (ik zal dan kijken of hij echt het kopen waard is)
*knip*Meltdown schreef:[..]
Ik probeer 'm nu ergens te vinden, tot nu toe zonder succes.
Er wordt dus een videoclip gemaakt van Sorgens Kammer - Del 2.Silenoz schreef:This is what happens when some jerk off journalist decides to put it out on the net. Some stuck up prick of a reporter can't take the fact that the promo version has every song 1/3 faded, because he thinks every band on the planet, good or bad, should kiss his/her feet. It really is astonishing that in this particullar case where we have a re-recording, some magazine contributors still claim they need the WHOLE version of every song to do a review. They can all suck my Norwegian dick, because stating such nonsense is to me simply complete utter bullshit. It really is. And it also shows, that this fella didn't even realize that Sorgens Kammer is actually named Sorgens Kammer - Del II(part II), which means it's a totally different and proper track. Which I can hereby reveal we're gonna make a video for as well. We all know why the original Sorgens Kammer wasn't used.
S
Ik moet 'm nog halen. Ja, ik schaam me diep.Fear_Of_The_Dark schreef:Ben nu weer eens Stormblast aan het luisteren. Wat een heerlijke schijf is dat toch eigenlijk. Helaas dat Dimmu Borgir de laatste jaren een beetje achtergegaan is (en een nogal irritant kutpubliek aangetrokken heeft).
Weet je wat er met de eerste Sorgens Kammer aan de hand was? En heb je de nieuwe al gehoord?arnibes schreef:[..]
Als er een skogens hammer deel 2 wordt gemaakt is dat voor mij uitmelken.
Net zoals bij het spel de sims werd gedaan. Toch nog verder doorgaan op de formulen.
Maar als het een mooi clipje wordt ga ik niet meer klagen
Er is inderdaad geen wet tegen, daarom is het ook mijn mening die hier geef. Wat onze noorse vrienden doen is helemaal aan hen. En geld verdienen met je muziek is ook erg in orde, ik heb alleen moeite met twee keer geld proberen te verdienen met hetzelfde product (maar dan in een ander jasje), dat kromme dat je aanstipt zie ik dus niet helemaal.Demorpheus schreef:Ik kan me goed voorstellen dat een band die groot geworden is een oud album wil heropnemen omdat ze toch niet helemaal te spreken zijn over de oude productie.
En wat dan nog geld verdienen, ze moeten er toch van leven? of mag dat niet meer?
opzich best wel krom, gave band maar ze mogen geen geld verdienen met hun muziek.