Black Metal Worship pt. DCLXVI
DMDS vind ik toch ook wel de beste Mayhem plaat. Al zit Wolf's Lair Abyss, ook al is het een EP, erg dichtbij. Die nummers zijn ongelovelijk scherp, agressief en vooral chaotisch. Erg fijn.
Maar om klassiekers als Freezing Moon, Funeral Fog en Buried by time and dust kun je natuurlijk niet heen. GDOW luister ik ook af en toe, maar absoluut niet vanwege het BM aspect. Wat mij betreft mag je best een experimentale plaat maken, maar blijf dan niet met 1 voet in de standaard BM staan, want de plaat is in weze maar voor de helft Echt experimenteel. Chimera telt wat leuke nummers, maar mist voor mij net de feeling. Ook lijken de tracks veel te veel op elkaar. En alles voor DMDS is wat mij betreft gewoon troep.
Maar om klassiekers als Freezing Moon, Funeral Fog en Buried by time and dust kun je natuurlijk niet heen. GDOW luister ik ook af en toe, maar absoluut niet vanwege het BM aspect. Wat mij betreft mag je best een experimentale plaat maken, maar blijf dan niet met 1 voet in de standaard BM staan, want de plaat is in weze maar voor de helft Echt experimenteel. Chimera telt wat leuke nummers, maar mist voor mij net de feeling. Ook lijken de tracks veel te veel op elkaar. En alles voor DMDS is wat mij betreft gewoon troep.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
nietszeggend te zijn
-
Die vocalen van Maniac op Wolfs Lair Abbyss zijn toch van een zelden gehoorde planeet, daarnaast hebben de overige bandleden ook flink uit de pot met vitamine S gegraaid. Hoor maar 'ns die bezetenheid die als een rode draad de constante dreiging veroorzaakt. Nee, je kunt mij niet wijsmaken dat dit voor Mayhem minder is, nix daarvan. Dit heerschte apelullen toen, en dat doet het godver nog steeds. Wat een heerlijk venijnige en kwaadaardige rosblack is dit, gestoord bijna door die surreële vocalen en mokerende drums. Volgens mij hoogst en schromelijk onderschat dit Pandora's zwarte doosje.
"I have solved the rrrridddllllee of eternal life..."
"I have solved the rrrridddllllee of eternal life..."
En de man zal heersen.
- ik stamp je kapot
- Contacteer:
Blazing Productions is going to release Art of Uranic Redeemer next
year.
Here is already some information:
URANIC REDEEMER BIOGRAPHY
Uranic Redeemer was formed in the beginning of 2004 by the will of Yima
and Ishvara with the purpose of spreading traditional concepts in the
shape of crude and unblemished Black Metal. Drawing spiritual and
ideological inspirations from such thinkers as Guenon, Evola, Spengler,
Degrelle, Mishima, La Rochelle, Freda, Esiodo, the duo composed and
professionally recorded 6 tracks to be released either as a minicd or possibly
as a split cd. The only reason why Uranic Redeemer was spawned is to
stand tall in a world of ruins, awaiting a new Golden Age.
URANIC REDEEMER are:
Yima: Guitars, bass and drum programming.
Ishvara: Guitars, vocals and lyrics.
More info and MP3 will follow,
http://www.blazing.ws
year.
Here is already some information:
URANIC REDEEMER BIOGRAPHY
Uranic Redeemer was formed in the beginning of 2004 by the will of Yima
and Ishvara with the purpose of spreading traditional concepts in the
shape of crude and unblemished Black Metal. Drawing spiritual and
ideological inspirations from such thinkers as Guenon, Evola, Spengler,
Degrelle, Mishima, La Rochelle, Freda, Esiodo, the duo composed and
professionally recorded 6 tracks to be released either as a minicd or possibly
as a split cd. The only reason why Uranic Redeemer was spawned is to
stand tall in a world of ruins, awaiting a new Golden Age.
URANIC REDEEMER are:
Yima: Guitars, bass and drum programming.
Ishvara: Guitars, vocals and lyrics.
More info and MP3 will follow,
http://www.blazing.ws
http://www.forum-europae.com - Forum Europae
http://www.blazing.ws - Blazing Productions
http://www.blazing.ws/shop - Mailorder
http://www.blazing.ws/melita/melita_black_metal_webzine.htm - Melita Black Metal Web-Zine
http://www.blazing.ws - Blazing Productions
http://www.blazing.ws/shop - Mailorder
http://www.blazing.ws/melita/melita_black_metal_webzine.htm - Melita Black Metal Web-Zine
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
ja, ik vind dat ze op die plaat terug betere en meer herkenbare nummers zijn gaan schrijven, maar de sfeer is inderdaad aangetastThe Chosen schreef:Chimera vind ik eigenlijk ook niet zo'n interessante plaat. Ik vind dat er veel te weinig sfeer in die plaat zit.
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.
www.lugburz.be
Kun je de EP nog wel kopen, voor full-length weet ik het niet.
Hehe, heb hem dan ook op een concertje meegepikt.
Kun je de EP nog wel kopen, voor full-length weet ik het niet.
Hehe, heb hem dan ook op een concertje meegepikt.
Verduiveld, ARGH!
Paysage d'Hiver, Schattengang! Wat een beest van een plaat! Kanker, dit walst gewoon nog even met een rotvaart over die twee splits heen, alsof die nog niet briljant genoeg waren! Alsof het allemaal zo simpel te overklassen is! Die indruk wordt maar even keihard in je smoel geramd. En altijd heerst er weer verbazing van mijn kant dat zulke ratelende hokkepokke herrie tegelijk zó prachtig en sereen kan zijn. Maar soms ook meedogenloos en allesverwoestend, een ijstijdse sneeuwstorm! Ik weet nog even niet welke ik nu de betere vind, dit of de "Paysage d'Hiver" demo. Die laatste stond voorheen met stip op één, maar daar twijfel ik nu aan. Het doet er ook niet toe. Wintherr weet overduidelijk al zijn emoties en het diepste van zijn ziel in zijn muziek te leggen, en dat mag gezegd worden, daar dat hem onderscheidt van minstens 95% van de andere Black Metal 'artiesten'. Het kaf van het koren scheiden, zo doen we dat. Jawel.
Kristall & Isa hoorde ik gisteren, wat ook al zo'n monsteralbum is. Dat is het leuke met Paysage, je weet precies wat je kunt verwachten en toch lijkt iedere release weer net een eigen smoel te hebben, zodat het materiaal niet één grote zelfde massa wordt. Maar het is altijd ijzersterk, daar kun je zeker van zijn.
Dat.......wilde ik even zeggen. Tot nu toe.
Wanneer gaat de rest van die lijst eens (her)uitgegeven worden? Ik vind het onprettig om driekwart op mp3 te moeten draaien.
Overigens wel vervelend dat Des Schwarze Metall-Eisen ontbreekt op de Schattengang LP. Begrijpelijk nadeel van het formaat natuurlijk, als je zo'n release later nog eens op deze manier uitbrengt. Toch jammer.
Paysage d'Hiver, Schattengang! Wat een beest van een plaat! Kanker, dit walst gewoon nog even met een rotvaart over die twee splits heen, alsof die nog niet briljant genoeg waren! Alsof het allemaal zo simpel te overklassen is! Die indruk wordt maar even keihard in je smoel geramd. En altijd heerst er weer verbazing van mijn kant dat zulke ratelende hokkepokke herrie tegelijk zó prachtig en sereen kan zijn. Maar soms ook meedogenloos en allesverwoestend, een ijstijdse sneeuwstorm! Ik weet nog even niet welke ik nu de betere vind, dit of de "Paysage d'Hiver" demo. Die laatste stond voorheen met stip op één, maar daar twijfel ik nu aan. Het doet er ook niet toe. Wintherr weet overduidelijk al zijn emoties en het diepste van zijn ziel in zijn muziek te leggen, en dat mag gezegd worden, daar dat hem onderscheidt van minstens 95% van de andere Black Metal 'artiesten'. Het kaf van het koren scheiden, zo doen we dat. Jawel.
Kristall & Isa hoorde ik gisteren, wat ook al zo'n monsteralbum is. Dat is het leuke met Paysage, je weet precies wat je kunt verwachten en toch lijkt iedere release weer net een eigen smoel te hebben, zodat het materiaal niet één grote zelfde massa wordt. Maar het is altijd ijzersterk, daar kun je zeker van zijn.
Wanneer gaat de rest van die lijst eens (her)uitgegeven worden? Ik vind het onprettig om driekwart op mp3 te moeten draaien.
Overigens wel vervelend dat Des Schwarze Metall-Eisen ontbreekt op de Schattengang LP. Begrijpelijk nadeel van het formaat natuurlijk, als je zo'n release later nog eens op deze manier uitbrengt. Toch jammer.
Laatst gewijzigd door Meltdown op wo sep 21, 2005 5:47 pm, 6 keer totaal gewijzigd.
Hêhêh, vishandel Berekoek.
- ik stamp je kapot
- Contacteer:
op zich wel gaaf,nuberus schreef:hoe was Glorior Belli live?
maar...
het geluid was behoorlijk slecht...
heb er ook niet veel van gezien....
maar zeker neit verkeerd...
in rotterdam ben ik er zeker wel weer bij.....
HE GOT A SHEATH MADE OF PLASTIC....
GRABS IT OVER HIS HEAD....
FOURTY GALLONS OF PETROL....
GONNA BURN YOU ALL DEAD....
GRABS IT OVER HIS HEAD....
FOURTY GALLONS OF PETROL....
GONNA BURN YOU ALL DEAD....
Bob schreef:Ik kom zojuist tot de ontdekking dat <code> toch erg gaaf is. Weet iemand meer bands in die richting?
Morgul vooral. Ram-Zet ook een beetje. Wat meer industrial erbij en je zit bij Thorns. Nog meer industrial erbij en je zit bij Aborym en Anaal Nathrakh. En wil je meer de DM kant op, dan krijg je Zyklon, Myrkskog en Arkhon Infaustus.
Maargoed, dan zit je al vrij ver van <Code>
een haiku is een
nietszeggend te zijn
nietszeggend te zijn
- CALIBANaan
- Contacteer:
- CALIBANaan
- Contacteer:
- KoenM
- Contacteer:
Khold is opzich wel leuk, heb er een jaar geleden een tijdje naar geluisterd. Vond het alleen opzich niet boeiend genoeg om er een origineel album van aan te schaffen. Een nummer sprong er overigens wel uit... Norne heette het geloof ik.CALIBANaan schreef:Ik zag net een Clip van Khold. (Død)
Goed nummer.
De clip had alleen niet gehoeven.
Volgens mij staat dat nummer op de Wurzelgeister DLP, een compilatie van allerlei bm, zoals SOTM, Lunar etc.Meltdown schreef:Verduiveld, ARGH!
Maar goed, Paysage is een reis op zich, zo'n reis naar het koude onderbewuste is zeer delicaat. Echt, we hebben het hier over kunst.
En de man zal heersen.
Dat klopt, Khold wat flink saai en Satyricon, of liever gezegd Satyr, heeft een behoorlijk ego opgebouwd, of liever gezegd is een narcist. Veel te lang intro, of liever gezegd irritant lang intro. Arrogantie ten top.Plaag schreef:[..]
Satyricon.
Achteraf gelul.
Het was 2003 en ik kan me herinneren dat ik Khold ontzettend kut vond en Satyricon jammer.
En de man zal heersen.
- XnegativeX
- Contacteer:
Morgul en Ram-zet lijken ook voor geen meter op <code>.Amibor schreef:[..]
Morgul vooral. Ram-Zet ook een beetje. Wat meer industrial erbij en je zit bij Thorns. Nog meer industrial erbij en je zit bij Aborym en Anaal Nathrakh. En wil je meer de DM kant op, dan krijg je Zyklon, Myrkskog en Arkhon Infaustus.
Maargoed, dan zit je al vrij ver van <Code>
De latere Satyricon, Gehenna en Darkthrone komen meer in de buurt. Thorns inderdaad ook wel.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- XnegativeX
- Contacteer:
Maaruh, ik ben eigenlijk zeer benieuwd naar een aantal cd's. En ik vroeg me af of iemand van de blekkies hier er misschien al wat van gehoord had.
Craft - Fuck the universe (is ie echt meer black 'n roll achtig?)
Sargeist - Tyranny returns
Vargsang - Throne of the Forgotten
Nou...brand los.
Nou...brand los.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
Welnee, XnegX, een beetje blekkie heeft bovenstaande rotzooi helemaal niet nodig.XnegativeX schreef:Maaruh, ik ben eigenlijk zeer benieuwd naar een aantal cd's. En ik vroeg me af of iemand van de blekkies hier er misschien al wat van gehoord had.
Nou...brand los.
Heb je Blood Storm nou al eens nader onder de loep genomen? Met name Pestilence From the Dragonstar. Dat geeft je echt een gevoel alsof je in de plee in elkaar gemept wordt. Lekker joh!
Kop dicht, Thorko
Maar al te bekend mee, aangezien Sargeist tot mijn favorieten behoort.XnegativeX schreef:... Sargeist - Tyranny returns ...
Ik neem aan dat je bekend bent met overig werk van Sargeist (Satanic Black Devotion, de split met Merrimack evt.)?
Tyranny Returns klinkt radicaal anders. Is Sargeist op de andere albums voornamelijk vrij melodisch, op dit album is het meer recht-toe-recht-aan werk. Gaaf werk, dat wel. (Op een paar uitzonderingen na overigens, te weten 'Preludium', 'Interludium' en 'Postludium', melodische nummers, ingespeeld met enkel gitaren en synthesizers, geen vocalen).
Het geluid is veel agressiever (scherp, rauw), de productie is slechter. Zelfs de vocalen klinken anders. Niet die typische 'hoge' stem zoals op Satanic Black Devotion, dit lijkt meer op Lunar Aurora op 'Ars Moriendi' of Mutiilation.
Dit is naar mijn weten de eerste demo van de band, en een goede ook; zeker een luisterpoging waard.
Ik zou graag een band noemen waarmee dit (qua compositie) te vergelijken is zodat je een goed idee krijgt, maar ik kan zo snel niet op iets komen.

Listen to the water
that surrounds our shore -
To the wind
that blows into our face -
To the stories they tell
before all disappears in darkness.
that surrounds our shore -
To the wind
that blows into our face -
To the stories they tell
before all disappears in darkness.
- Draconian
- Lult over cdtjes
Ik heb daar geloof ik ergens nog een cd of demo van liggen, maar die vond ik eigenlijk toch maar vrij saai...nuberus schreef:wordt ik ff aangenaam verrast door Exordium op Crushing the Holy Trinity 3LP. Spijkerblack.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
- XnegativeX
- Contacteer:
Vroeg ik dat? Nee toch?!Plaag schreef:[..]
Welnee, XnegX, een beetje blekkie heeft bovenstaande rotzooi helemaal niet nodig.
Heb je Blood Storm nou al eens nader onder de loep genomen? Met name Pestilence From the Dragonstar. Dat geeft je echt een gevoel alsof je in de plee in elkaar gemept wordt. Lekker joh!
Ik denk dat jij gewoon gaat zorgen dat Lana die cd van Blood storm gewoon even voor mij gaat branden en dan naar me opstuurt. Net als ik dat doe met de nieuwe Ondskapt.
@syarych: Ik vind Satanic black devotion inderdaad erg gaaf. Dan moet ik ook maar eens op zoek naar die demo opnames.
Nee, dat doet Lana niet, want dat ding ligt hier, bij mij thuis.XnegativeX schreef:[..]
Vroeg ik dat? Nee toch?!
Ik denk dat jij gewoon gaat zorgen dat Lana die cd van Blood storm gewoon even voor mij gaat branden en dan naar me opstuurt. Net als ik dat doe met de nieuwe Ondskapt.
Kop dicht, Thorko
- Johannes de Dopeste
- XnegativeX
- Contacteer:
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
- XnegativeX
- Contacteer:
Kijk, met jou kan ik praten.Gr. Dracula schreef:Ik haal `m morgen wel even voor je.
Ik gooi jou cd, met onderandere Ondskapt, Devilyn, Biomechanical, In flames en Gehenna, vanavond op den poscht.
Maar nu ga ik eerst opzoek naar een ander onderwerp om met Plaag over te bekvechten.
-
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Zeer krieg! Danke.XnegativeX schreef:[..]
Kijk, met jou kan ik praten.
Ik gooi jou cd, met onderandere Ondskapt, Devilyn, Biomechanical, In flames en Gehenna, vanavond op den poscht.
Zo te zien gaat Plaagje al het eea rippen voor je. Nou, dan hoop ik vanaaf te kunnen fikken en dan heb je van `t weekend ook weer teringherrie.
Vecht ze verders!
Perhaps you should try the morgue
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]
- Johannes de Dopeste
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
-
Die cd die jij hebt is nog een black metal plaat. Later wordt het meer death metal. Ik kan zowel het oude als het nieuwe werk van hun waarderen. Demigod (de nieuwste) is ook weer een meesterlijke plaat.Johannes de Dopeste schreef:[..]
Ik heb ze nog nooit live gezien. Die cd is ook de enige van hen die ik heb. Zijn andere cd's van ze net zo goed, of ook gewoon goed?
Als je Sventevith goed vindt zou ik zeker hun eerste, From The Pagan Vastlands eens een kans geven. Geheel niet onprettige straightforward Black met de wat typerende Poolse moerasproductie, staat ook nog een geslaagde cover van Deathcrush op. Ja, gave plaat wel. Hoewel ik dat hele Behemoth nooit de boeiendste band ter wereld heb gevonden.Johannes de Dopeste schreef:[..]
Ik heb ze nog nooit live gezien. Die cd is ook de enige van hen die ik heb. Zijn andere cd's van ze net zo goed, of ook gewoon goed?
Hêhêh, vishandel Berekoek.
-
- Johannes de Dopeste
Ik zal de ogen openhouden.Meltdown schreef:Als je Sventevith goed vindt zou ik zeker hun eerste, From The Pagan Vastlands eens een kans geven. Geheel niet onprettige straightforward Black met de wat typerende Poolse moerasproductie, staat ook nog een geslaagde cover van Deathcrush op. Ja, gave plaat wel. Hoewel ik dat hele Behemoth nooit de boeiendste band ter wereld heb gevonden.
Aangezien ik death metal over het algemeen niet bijster boeiend vind (uitzonderingen daar gelaten), zal ik me niet aan de nieuwere werken wagen.
Svetevith is een fijn album.
[img]http://i72.photobucket.com/albums/i191/jeweett/satans1.gif[/img]