Zwartplaag
- NecroCannibal
Zwartplaag
ZWARTPLAAG (een blackmetal band uit Nederland) heeft onderhand 2 demo's uitgebracht, waarover hier meer info te vinden.
Het nummer "Within cold immortal dreams" van de 2e ZWARTPLAAG demo is nu te downloaden op deze site.
Het nummer "Within cold immortal dreams" van de 2e ZWARTPLAAG demo is nu te downloaden op deze site.
www.myspace.com/disordereddefecation
Oh leuk, wéér zo'n Judas Iscariot kloon.
Wat willen mensen hier toch in godsnaam mee?
Kijk, dit is objectief heus niet oerslecht, maar springt er op geen enkel front uit. Echt helemaal nergens. Een paar niet eens zo verkeerde riffs worden zonder enig verband of gevoel slordig in Darkthrone stijl aan elkaar geplakt, overigens te laag in de mix. Daar wordt wat overheen gerocheld en het nummer wordt voorzien van een drumcomputer die fucking constant hetzelfde beatje op de voorgrond mept. Fijn voor op een gabberfeest, maar die verhoudingen moeten toch echt andersom.
Maar wat wil men hiermee? Wat denkt 'men' hiermee over te brengen? Een boodschap? Duisternis? Een bepaalde sfeer? Haat? Ik merk er nimmer iets van in dit soort zielloos materiaal. Dit is slechts muziek, een huls zonder inhoud. Ik voel hier niets bij.
Natuurlijk, Darkthrone deed op UAFM hetzelfde, maar dan wél goed. Simplisme is niet verkeerd, maar leer eerst eens hoe je daadwerkelijk een boeiend nummer schrijft, hoe je agressie overbrengt, je luisteraar meezuigt. Dat moet een bepaalde combinatie van riffs zijn, van stampend drumwerk en spugende vocalen. Het valt niet eenvoudig uit te leggen hoe en wanneer iets een ziel bevat en wanneer niet, maar dit is het duidelijk níet. Als een muzikant werkelijk passie in zijn muziek stopt, valt dat vanzelf terug te horen. Dit straalt meer een tergend gevoel uit van "Hee, jij hebt een gitaar, ik ook, weer je wat, wij gaan ook Black Metal maken. Dan zijn we gaaf! Verzin jij eens wat riffs, dan blèr ik er wel overheen.".
Afijn, daar heb je demo's voor.
Leer in ieder geval. Vraag jezelf af wát je nu wilt en of je het diep in jezelf ook belangrijk genoeg acht om te laten horen voor je iets uitbrengt.
Kijk, dit is objectief heus niet oerslecht, maar springt er op geen enkel front uit. Echt helemaal nergens. Een paar niet eens zo verkeerde riffs worden zonder enig verband of gevoel slordig in Darkthrone stijl aan elkaar geplakt, overigens te laag in de mix. Daar wordt wat overheen gerocheld en het nummer wordt voorzien van een drumcomputer die fucking constant hetzelfde beatje op de voorgrond mept. Fijn voor op een gabberfeest, maar die verhoudingen moeten toch echt andersom.
Maar wat wil men hiermee? Wat denkt 'men' hiermee over te brengen? Een boodschap? Duisternis? Een bepaalde sfeer? Haat? Ik merk er nimmer iets van in dit soort zielloos materiaal. Dit is slechts muziek, een huls zonder inhoud. Ik voel hier niets bij.
Natuurlijk, Darkthrone deed op UAFM hetzelfde, maar dan wél goed. Simplisme is niet verkeerd, maar leer eerst eens hoe je daadwerkelijk een boeiend nummer schrijft, hoe je agressie overbrengt, je luisteraar meezuigt. Dat moet een bepaalde combinatie van riffs zijn, van stampend drumwerk en spugende vocalen. Het valt niet eenvoudig uit te leggen hoe en wanneer iets een ziel bevat en wanneer niet, maar dit is het duidelijk níet. Als een muzikant werkelijk passie in zijn muziek stopt, valt dat vanzelf terug te horen. Dit straalt meer een tergend gevoel uit van "Hee, jij hebt een gitaar, ik ook, weer je wat, wij gaan ook Black Metal maken. Dan zijn we gaaf! Verzin jij eens wat riffs, dan blèr ik er wel overheen.".
Leer in ieder geval. Vraag jezelf af wát je nu wilt en of je het diep in jezelf ook belangrijk genoeg acht om te laten horen voor je iets uitbrengt.
Laatst gewijzigd door Meltdown op do sep 29, 2005 10:38 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Hêhêh, vishandel Berekoek.
Alleen al voor deze stukjes tekst ga ik het straks een beluisterenMeltdown schreef:Kijk, dit is objectief heus niet oerslecht, maar springt er op geen enkel front uit. Echt helemaal nergens. Een paar niet eens zo verkeerde riffs worden zonder enig verband of gevoel slordig in Darkthrone stijl aan elkaar geplakt, overigens te laag in de mix. Daar wordt wat overheen gerocheld en het nummer wordt voorzien van een drumcomputer die fucking constant hetzelfde beatje op de voorgrond mept. Fijn voor op een gabberfeest, maar die verhoudingen moeten toch echt andersom.
Dit straalt meer een gevoel uit van "Hee, jij hebt een gitaar, ik ook, weer je wat, wij gaan ook Black Metal maken. Dan zijn we gaaf! Verzin jij eens wat riffs, dan blèr ik er wel overheen.".

Hoewel ik zwartplaag nog niet geluisterd heb, vind ik dit een aardig stukje tekst.Meltdown schreef:Oh leuk, wéér zo'n Judas Iscariot kloon.
The Frog in the Face of god
[img]http://i19.photobucket.com/albums/b194/Krijst/ban.gif[/img]
Het mutileren van de genitaliën, zoals in Australië voorkomt, is een eerbetoon aan de penis van de kangoeroe. [Uit: “dus jij denkt dat je een mens bent?”]
[img]http://i19.photobucket.com/albums/b194/Krijst/ban.gif[/img]
Het mutileren van de genitaliën, zoals in Australië voorkomt, is een eerbetoon aan de penis van de kangoeroe. [Uit: “dus jij denkt dat je een mens bent?”]
- Chucknorris
- The Reckoning
Aangezien ik, The Reckoning voor u, best graag naar gabber luister trek ik de hier genoemde vergelijking met gabberhouse ten zeerste aan. Gelieve rekening te houden met mijn tere persoontje aangezien ik nog niet zo op de hoogte ben van het feit dat ik het ben, die een mongool is.The Reckoning schreef:[..]
Mongool.
Hoegaarden or die!
- ik stamp je kapot
- Contacteer:
ok, ik zal mijn spreekwoordleijke duit in eht zakje doen:
ok, naats het feit dat de bandnaam nogal jammer is, aangezien de meeste Nederlands talige bands eigenlijk alleen op internet/fictief bestaan en je daar meteen dez edband onder zal scharen, maar neits is minder waar..
er wordt hier ook nog "muziek" gemaakt....
naats het feit dat de riffs oersaai zijn en iedereen al 10000 keer van dit soort bagger heeft gehoord, voegt eht echt geen ene reet toe aan eht genre..
de drumcomputer is behoorlijk standaard, en echt die riffs.. om te janken gewoon...... ook heb ik eht idee dat je veel hebt zitten knippen en plakken op je pc qua riffs en drums werk, want de overgangen zijn nogal houterig....
en dan die zang...
nee... doe maar niet gewoon..
laat me je een tip geven:\
niet iederene die naar black metal luisted, moet / hoeft ook meteen in een bandje te zitten..
dit klintk echt slecht en voegt totaal niks toe aan wat er heden ten dage wordt uitgebracht.. en er komt al een hoop rotzooi uit tegenwoordig, maar dit is echt slecht..
ik geef je wel credits voor eht feit dat je "uberhaupt iets hebt opgenomen..
maar doe dat in het vervolg maar niet meer..
ik zou zeggen, zet je gitaar op martkplaats, vang er 2 tientjes voor een koop wat goede black metal cd's....
voor mij hoef je dit soort ongeinspireerde rommel niet te maken, en ik denk dat er (naast jouw vriendjes) eigenlijk ook niemand op zit te wachten..
ok, naats het feit dat de bandnaam nogal jammer is, aangezien de meeste Nederlands talige bands eigenlijk alleen op internet/fictief bestaan en je daar meteen dez edband onder zal scharen, maar neits is minder waar..
er wordt hier ook nog "muziek" gemaakt....
naats het feit dat de riffs oersaai zijn en iedereen al 10000 keer van dit soort bagger heeft gehoord, voegt eht echt geen ene reet toe aan eht genre..
de drumcomputer is behoorlijk standaard, en echt die riffs.. om te janken gewoon...... ook heb ik eht idee dat je veel hebt zitten knippen en plakken op je pc qua riffs en drums werk, want de overgangen zijn nogal houterig....
en dan die zang...
nee... doe maar niet gewoon..
laat me je een tip geven:\
niet iederene die naar black metal luisted, moet / hoeft ook meteen in een bandje te zitten..
dit klintk echt slecht en voegt totaal niks toe aan wat er heden ten dage wordt uitgebracht.. en er komt al een hoop rotzooi uit tegenwoordig, maar dit is echt slecht..
ik geef je wel credits voor eht feit dat je "uberhaupt iets hebt opgenomen..
maar doe dat in het vervolg maar niet meer..
ik zou zeggen, zet je gitaar op martkplaats, vang er 2 tientjes voor een koop wat goede black metal cd's....
voor mij hoef je dit soort ongeinspireerde rommel niet te maken, en ik denk dat er (naast jouw vriendjes) eigenlijk ook niemand op zit te wachten..
HE GOT A SHEATH MADE OF PLASTIC....
GRABS IT OVER HIS HEAD....
FOURTY GALLONS OF PETROL....
GONNA BURN YOU ALL DEAD....
- ik stamp je kapot
- Contacteer:
Nee.... het is te makkelijk...ik stamp je kapot schreef:ok, naats het feit dat de bandnaam nogal jammer is, aangezien de meeste Nederlands talige bands eigenlijk alleen op internet/fictief bestaan en je daar meteen dez edband onder zal scharen, maar neits is minder waar..
Jim, jouw Nederlans is nog beroerder dan van een willekeurige Marokkaanse kangaroo.
Hoegaarden or die!
- ik stamp je kapot
- Contacteer:
- NecroCannibal
ooh btw, omdat iedereen nu waarschijnlijk denkt dat ik dit ook echt ben, maar ik ben het zelf dus niet. het registreren mislukte dus ik was zo aardig diegene (met de ook al zo originele nickname Onmensch) te laten posten.
wel uiterst vermakelijke reacties trouwens
wel uiterst vermakelijke reacties trouwens

Er is meer van deze kul en een hoop wordt verklaard: http://forum.gamers.nl/showthread.php?t ... e=95&pp=25
SLOTJE!
SLOTJE!
Kop dicht, Thorko
The Reckoning schreef:[..]
Mongool.

Ik begrijp de verwarring, Oh überkansloze, maar je moet de nadruk leggen op dat 'voorgrond' stuk. Dat het continu hetzelfde roffeltje is, ondersteunt mijn uitspraak trouwens alleen maar! Dat was me persoonlijk nog niet eens opgevallen, bedankt!
- ik stamp je kapot
- Contacteer:
oftewel te triest voor fucking woorden..
er zijn al genoeg van dit soort crap bands die het serieus proberen maar hier jammerlijk in falen en nu krijg je ook nog van die mpipo's dieneht voor de grap doenj..
jamemr jongens, maar die grappen zijn al heel wat jaren geleden gemaakt....
er zijn al genoeg van dit soort crap bands die het serieus proberen maar hier jammerlijk in falen en nu krijg je ook nog van die mpipo's dieneht voor de grap doenj..
jamemr jongens, maar die grappen zijn al heel wat jaren geleden gemaakt....
- ik stamp je kapot
- Contacteer:
- NecroCannibal
oke even een uitleg, Zwartplaag is serieus, dat is absoluut geen grap.
Bastaerdschwaerd is een gare kutband waar ik zelf 'gitaar' in speel, waarbij de artiesten zichzelf absoluut niet serieus nemen en hard lachen om een mongool uit een ver land die onze muziek nog gaaf schijnt te vinden ook. Ook is er een nummer over Zwartplaag omdat wij het ook zo gaar vinden, wat dus daar op gamer.nl te vinden was.
Bastaerdschwaerd is een gare kutband waar ik zelf 'gitaar' in speel, waarbij de artiesten zichzelf absoluut niet serieus nemen en hard lachen om een mongool uit een ver land die onze muziek nog gaaf schijnt te vinden ook. Ook is er een nummer over Zwartplaag omdat wij het ook zo gaar vinden, wat dus daar op gamer.nl te vinden was.
Je lult je er niet onderuit.NecroCannibal schreef:oke even een uitleg, Zwartplaag is serieus, dat is absoluut geen grap.
Onmogelijk.
Kop dicht, Thorko
- NecroCannibal

Laatst gewijzigd door NecroCannibal op vr sep 30, 2005 12:48 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- ik stamp je kapot
- Contacteer:
- ik stamp je kapot
- Contacteer:
- NecroCannibal
ik vind het gewoon grappig dat ik, iemand die bijna geen blackmetal luistert, en soms een gaar riffje opneemt en daar wat drums onder zet en door iemand dat laat inzingen, blijkbaar word gezien als dezelfde persoon van de band Zwartplaag, terwijl dat een true blekkie is en er serieus met zijn band bezig is.Plaag schreef:Wat is daar geweldig aan?
- ik stamp je kapot
- Contacteer:
als die agst zo serieus bezig was met zijn muziek zou die:
1: betere muziek maken
2: neit emt zulke pipo's omgaan die zulke shit maken
3: neit emt zo'n sukkel als jou omgaan...
niet serieus te nemen dus dat hele zwartplaag....
i res tmy case...
1: betere muziek maken
2: neit emt zulke pipo's omgaan die zulke shit maken
3: neit emt zo'n sukkel als jou omgaan...
niet serieus te nemen dus dat hele zwartplaag....
i res tmy case...
Wat alles zegt over de kwaliteiten van de band Zwartplaag en over de serieuze bedoelingen ervan.NecroCannibal schreef:[..]
ik vind het gewoon grappig dat ik, iemand die bijna geen blackmetal luistert, en soms een gaar riffje opneemt en daar wat drums onder zet en door iemand dat laat inzingen, blijkbaar word gezien als dezelfde persoon van de band Zwartplaag, terwijl dat een true blekkie is en er serieus met zijn band bezig is.
Kop dicht, Thorko
Ik kan dit beamen, ik ben de vocalist van Bastaerdschwaerd. BS was er eerder dan Zwartplaag, en BS is een parodie tot en met, en toen hoorde ik zwartplaag.Heb me eigenlijk best wel kapot gelachen erom, en toen in 5 minuten het nummer zwartplaag ingeblèrd, for shits and giggles. Ware het niet dat Onmensch m'n ass nu wil kicken. Het is idd hetzelfde drumprogramma, en dezelfde brakke gitaarsound. Alleen Bastaerdschwaerd heeft soms tot wel 3 gitaar/drum-riffjes, maar Zwartplaag denkt langer dan 20 minuten na over zijn teksten. Zwartplaag heeft inmiddels een echte drummer, en genoeg kritiek om te verbeteren (of gewoon te stoppenNecroCannibal schreef:oke even een uitleg, Zwartplaag is serieus, dat is absoluut geen grap.

Bastaerdschwaerd is gewoon absurde vrouwenhatelijke parodie blackmetal, we hebben ook absoluut niet de ambitie om goed te zijn. Jammer dat er hier zulke jankers zijn die niet met hun innerlijke pijn om kunnen gaan en ons nu een stel NS-joden vinden die moeten oprotten. Zal mij aan mn roestige zwaard koeken.
Ik vond het persoonlijk wel grappig dat wij expres kut klinken en dat Zwartplaag serieus zijn best doet en nog kloteriger klinkt dan ons

Dirty Sanchez
- Audiophile
-
- Contacteer:
Zozo, internet geeft dit soort knapen weer de mogelijkheid om de aandacht te krijgen die ze normaal niet zouden krijgen in het échte LEVEN.
[img]http://www.corrupt.org/transcendence/forum/yabbfiles/Templates/Forum/default/transcendence.jpg[/img]
[b][url=http://WWW.CORRUPT.ORG]CORRUPT.ORG[/url][/b]
[b][url=http://www.anus.com]AMERICAN NIHILIST UNDERGROUND SOCIETY[/url][/b]
[b][url=http://WWW.CORRUPT.ORG]CORRUPT.ORG[/url][/b]
[b][url=http://www.anus.com]AMERICAN NIHILIST UNDERGROUND SOCIETY[/url][/b]
Enfin, zat er op dit forum ook niet zo'n baas met tig blackmetal en ambient projectjes?
http://metal-archives.com/band.php?id=27318

http://metal-archives.com/band.php?id=27318

Nee, niet weer! 
Ja, Obiit/Squid/Mycomit/Judas Iscariot/Kobold van de Alkmaerder Black Circle. Maar dat hebben we al honderd keer gehad. Ghehehe..

Ja, Obiit/Squid/Mycomit/Judas Iscariot/Kobold van de Alkmaerder Black Circle. Maar dat hebben we al honderd keer gehad. Ghehehe..
Laatst gewijzigd door Meltdown op vr sep 30, 2005 10:34 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
- Sargatanas