Helloween - Keeper Of The 7 Keys III

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Bob

Bericht door Bob » wo sep 28, 2005 10:15 am

Jaded Heart speelt in Frankrijk, Spanje en nog wat landen in Europa, maar niet in Nederland.

Reb666, met "Light The Universe" kun je je lol op. Klinkt exact als "Goodbye Jenny". Tevens weet ik van sommige nummers (Come Alive met name) niet awt ik er van moet vinden.

Review + interview komen half oktober.

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » do sep 29, 2005 10:27 pm

Bob schreef:
Reb666, met "Light The Universe" kun je je lol op. Klinkt exact als "Goodbye Jenny".
Klinkt als? Dan wordt het een mooie melodie. Alleen bij 'Goodbye Jenny' gaat het mij vooral om de combi van tekst en melodie.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Eru Iluvatar

Bericht door Eru Iluvatar » vr sep 30, 2005 10:28 am

Dat ding kun je overigens downloaden via www.torrentspy.com voor de mensen die té nieuwsgierig en té haastig zijn. (zoals ik).

Bob

Bericht door Bob » vr sep 30, 2005 10:46 am

Rebellion666 schreef:[..]

Klinkt als? Dan wordt het een mooie melodie. Alleen bij 'Goodbye Jenny' gaat het mij vooral om de combi van tekst en melodie.
Vergeet het woord 'exact' niet te lezen. Het refrein is zo goed als hetzelfde.

Come Alive is een draak van een nummer trouwens.

EDIT: ik stik hier zowat in m'n koffie, in Occasion avenue zingt andi op een gegeven moment 'great will be your status when you know how to lick anus'.

Eru Iluvatar

Bericht door Eru Iluvatar » vr sep 30, 2005 11:51 am

Jep, gehoord ja, zeer opmerkelijk, maar dat nummer is wel zeer gaaf, vooral die eerste minuut met alle stukjes uit vorige Keepers nummers, vooral dat live-stukje van het nummer 'Keeper of the Seven Keys' zelf, waarbij het publiek luidkeels het refrein zingt is erg gaaf. Deze nummers op de hele cd zijn een stuk zeer episch en de gitaren nemen in mijn ogen een zeer belangrijke plaats in, zoals we dat kennen van de vorige albums. Het gitaarduo Weikath/Gerstner (?) schijnt naar eigen zelf veel beter te functioneren dan Weikath/Grapow en dan is zeker te horen.

Dit album is in mijn ogen, naar het nog maar 3x geluisterd te hebben, de beste powermetalrelease van het jaar. Ja, voor albums als 'Majestic', 'Dreamland Manor', 'Touched by the Crimson King', 'Chapter V' en 'Aeronautics' (van de ex-leden). Zo niet het beste album van het jaar.

Dit album komt in mijn lijst van favoriete Helloween-albums na de vorige Keeper albums, Walls of Jericho, en deze komt daar direct na, op gelijke voet met Time of the Oath, maar waarschijnlijk zal ie nog wel gaan stijgen in m'n lijst (hoop ik) naar wat meerdere luisterbeurten.

Bob

Bericht door Bob » vr sep 30, 2005 12:13 pm

Moet je het messageboard op http://ww.perfectgentleman.com eens lezen, ze struikelen daar over elkaar om maar te kunnen vertellen hoe kut het album is.

Rene

Bericht door Rene » vr sep 30, 2005 1:05 pm

Bob schreef:Moet je het messageboard op http://ww.perfectgentleman.com eens lezen, ze struikelen daar over elkaar om maar te kunnen vertellen hoe kut het album is.
Ja, daar kijk ik ook regelmatig op. Da's voortgevloeid uit het oude officieele Helloweenboard. Die gasten daar weten echt niet wat ze van Helloween willen horen. Zoals je het zelf al zegt lijken ze Helloween met het album kutter te gaan vinden. Ach, tegenwoordig kan ik er wel om lachem.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Bob

Bericht door Bob » vr sep 30, 2005 1:30 pm

Ik ook wel, maar soms wordt ik er Zo Ziek van (zoek de verwijzing ;) ). http://www.helloweenboard.com is dan weer het andere uiterste, maar wel te verwachten van een officieel board.

Rene

Bericht door Rene » vr sep 30, 2005 1:38 pm

Ja,. die vinden alles weer geweldig. Nou ja, voor objectieviteit kunnen we gelukkig hier terecht :P
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Hellhammer

Bericht door Hellhammer » vr sep 30, 2005 2:40 pm

Eru Iluvatar schreef: Dit album is in mijn ogen, naar het nog maar 3x geluisterd te hebben, de beste powermetalrelease van het jaar. Ja, voor albums als 'Majestic', 'Dreamland Manor', 'Touched by the Crimson King', 'Chapter V' en 'Aeronautics' (van de ex-leden). Zo niet het beste album van het jaar.
Helemaal met je eens.

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » vr sep 30, 2005 10:45 pm

Rene schreef:[..]

Ja, daar kijk ik ook regelmatig op. Da's voortgevloeid uit het oude officieele Helloweenboard. Die gasten daar weten echt niet wat ze van Helloween willen horen. Zoals je het zelf al zegt lijken ze Helloween met het album kutter te gaan vinden. Ach, tegenwoordig kan ik er wel om lachem.
Ik kan er niet om lachen. Eerlijk gezegd moet je zoiets ook meenemen om een objectieve mening te vormen. Ik snap die lui wel die lopen te zeiken, al ben ik het lang niet altijd met ze eens. Het blijft natuurlijk allemaal een kwestie van smaak en over smaak valt niet te twisten toch?

Zonder de andere 2 te benadelen is het magische trio Weikath/ Hansen/ Kiske niet meer. Zonder hen ook géén waardige opvolger voor de 2 keeper-albums. Ze hadden er beter aan gedaan een andere titel te verzinnen. De kwaliteit is er namelijk wel en dit is het beste album uit de Deris-era. Rest mij nog te zeggen dat mijn persoonlijke voorkeur uitgaat naar Majestic van Gamma Ray als beste powermetalalbum van 2005...zo dat is er uit! :P
Rene schreef:Ja,. die vinden alles weer geweldig. Nou ja, voor objectieviteit kunnen we gelukkig hier terecht :P
:?

Eru Iluvatar

Bericht door Eru Iluvatar » za okt 01, 2005 12:16 pm

Ik las in een interview op de officiele Helloween-site met Andi Deris dat de setlist van de aankomende tour onder andere bestaat uit:

Het eerste uur: Start met 'Helloween', gevolgd door 'Keepers of the Seven Keys', dan naar de epics van het nieuwe Keepers album, 'King For Thousand Years', en 'Occassion Avenue'. Uit die vier nummers bestaat het 'eerste uur'.

Het tweede uur: Begint met de Kai Hansen zangera nummers van Walls of Jericho, waarnaar er een mix komt van de kortere nummers (de niet-epics) van de Keepers albums, zoals 'I'm Alive', 'Future World', 'Eagle Fly Free', 'Rise & Fall', 'Docter Stein' en hopelijk als afsluiter het magistrale 'I Want Out'.

Dit is zeker een setlist om naar uit te kijken!

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » za okt 01, 2005 12:18 pm

Is inderdaad een setlist om naar uit te kijken. Niks mis mee en ik denk dat de meeste daar zo over denken.

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » za okt 01, 2005 12:30 pm

Eru Iluvatar schreef:Ik las in een interview op de officiele Helloween-site...
Over interview gesproken. Kwam nog wat aardigs tegen op de site van Helloween over wat Kai Hansen nu vindt van het nieuwe album van Helloween en de titel daarvan:

What did you think when you learned the new album would be titled “Keeper Of The Seven Keys – The Legacy”? Do you believe it was the right decision to do another “Keeper”-album without you and Kiske?

(laughs) Good question. My initial thought was “oh nooo!”. I would not want to take up something as big as this. Not with a different lineup. It’s a great task. At first I thought Helloween shouldn’t do a “Keeper” without Michi. Is a “Keeper” possible without me? I don’t know, you can that decide for yourself. With all the songs I wrote for the “Keeper’s”, take “I Want Out” for example, I had Michi’s voice in mind and that influenced me a lot. It wasn’t just the songs that defined the album, it was the whole chemistry we had at that time. Of course you can record an album with that title but if it will develop the same magic, that’s another question. So, these were my thoughts when I first heard the rumors. The title causes a lot of anticipation, the press is enthusiastic, there automatically is a lot of interest in the album. A clever marketing-maneuver for sure. But however, there is a danger that the album doesn’t measure up with the expectations.

Vooral in de laatste zin kan ik me erg goed vinden en ik vind dat Hansen hier erg eerlijk uit de hoek komt.

Bob

Bericht door Bob » za okt 01, 2005 1:31 pm

Eru Iluvatar schreef:Ik las in een interview op de officiele Helloween-site met Andi Deris dat de setlist van de aankomende tour onder andere bestaat uit:

Het eerste uur: Start met 'Helloween', gevolgd door 'Keepers of the Seven Keys', dan naar de epics van het nieuwe Keepers album, 'King For Thousand Years', en 'Occassion Avenue'. Uit die vier nummers bestaat het 'eerste uur'.

Het tweede uur: Begint met de Kai Hansen zangera nummers van Walls of Jericho, waarnaar er een mix komt van de kortere nummers (de niet-epics) van de Keepers albums, zoals 'I'm Alive', 'Future World', 'Eagle Fly Free', 'Rise & Fall', 'Docter Stein' en hopelijk als afsluiter het magistrale 'I Want Out'.

Met andere woorden, er worden 6 albums vergeten? Shitzooi, ben ik helemaal niet blij mee.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » za okt 01, 2005 1:41 pm

Eru Iluvatar schreef:Ik las in een interview op de officiele Helloween-site met Andi Deris dat de setlist van de aankomende tour onder andere bestaat uit:

Verdammt... dat is dan weer uitstekend :shock:
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Rene

Bericht door Rene » za okt 01, 2005 2:25 pm

Ik hoef die vier epics ook niet te horen. Er zijn zat meer nummers die ik liever wil horen. Gelukkig was het op dat moment slechts een idee.

Rene

Bericht door Rene » za okt 01, 2005 6:47 pm

Vandaag heb ik in de rij moeten staan voor een kaartje voor Helloween. De populariteit blijkt opeens te groeien sinds ze het album weer Keeper hebben genoemd :P

Oh nee, iedereen kwam voor Bon Jovi en Kane. Ik moest ook kaartjes halen voor Bon Jovi en dan is het wel geinig dat je als enige en tot de verkoper's verbazing ook nog een kaartje koopt voor Helloween :P

Bob

Bericht door Bob » za okt 01, 2005 7:32 pm

En, en, en, wat vind je van m'n interview?

Rene

Bericht door Rene » za okt 01, 2005 8:23 pm

Ik stuur je wel een PM, want ik vind het een beetje ongepast om hier te gaan praten over een interview dat nog niet geplaatst is.

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » za okt 01, 2005 9:46 pm

Rene schreef:Ik stuur je wel een PM, want ik vind het een beetje ongepast om hier te gaan praten over een interview dat nog niet geplaatst is.
Dat doen wij wel voor je als het interview geplaatst is! :twisted:

Rene

Bericht door Rene » zo okt 02, 2005 12:35 am

Nou, ik kan wel verklappen dat de vraag waarom de cd weer Keeper heet erg goed en uitgebreid wordt uitgelegd. Ik durf te stellen dat degenen die misschien menen dat ze het om commerciele redenen hebben gedaan wel de mond gesnoerd wordt.

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » zo okt 02, 2005 12:46 am

Ik geloof inderdaad niet dat dat echt meegespeeld heeft. De intensie band is daar te eerlijk voor. Je zag het de vorige tour al van 3 km afstand aankomen dat er zoiets dergelijks zou gaan gebeuren. De nadruk lag net íets teveel op de glorietijd. En daar zit het hem dus ook gewoon. De band heeft zich laten leiden door sentiment en dat hadden ze beter achterwege kunnen laten. Gewoon goede nummers schrijven en het album onder een andere titel uitbrengen. Zo simpel als maar kan dus! :)

Rene

Bericht door Rene » zo okt 02, 2005 12:48 am

Jouw mond wordt dus gesnoerd :P

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » zo okt 02, 2005 12:52 am

Tegelijkertijd met de titel zal ook een mooi verhaal verzonnen zijn dat de wereld in gedonderd wordt zodra het album uitkomt. Geeft verder niks.

Mijn wedervraag, wat was er geantwoord als je tijdens de rabbittour had gevraagd of er een veredelde Keeper III komt? Ik weet het antwoord want het ís gevraagd, ik stond er met m'n neus bovenop. Het antwoord was een wegwuivend gebaar met een hoonlach....door de heer Weiki zelf.

Rene

Bericht door Rene » zo okt 02, 2005 1:03 am

In de rock-tribune staat in een interview met ze dat ze naarmate het schrijfproces vorderde, steeds meer het gevoel kregen dat het allemaal wel erg het Keeper-gevoel heeft. Was dat niet het geval, dan had men de cd zeker niet zo genoemd, aldus Weiki. Natuurlijk, je zou kunnen zeggen dat hij dat misschien wel verzonnen heeft. Maar we weten allemaal wel dat Weiki een man is die geen blad voor de mond neemt en waarvan zijn uitspraken daarom zeker wel te vertrouwen is.

Bovendien, ik vind het wel gaaf dat ze weer verder gaan met het verhaal van de Keeper. De tekst van King For A 1000 Years vind ik best wel gaaf. De duivel die uiteindelijk toch iemand gevonden heeft om voor hem te regeren op aarde en zo.

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » zo okt 02, 2005 1:07 am

Het gaat er gewoonweg niet om of het verhaal een vervolg krijgt of hoe goed/ slecht het album is. Het gaat erom (nog 1x en dan zeg ik het ook niet meer) dat dit album gedoemd is altijd in de schaduw te blijven staan van zijn 2 grote broers terwijl dit het beste album is dat ze in 15 jaar hebben uitgebracht. Nee, dat moet je willen!

Rene

Bericht door Rene » zo okt 02, 2005 1:13 am

Ok, daar heb je gelijk in, dat het wel in de schaduw zal gaan staan. Maar persoonlijk ben ik meer fan van de stem van Andi, dus ik heb het gevoel dat ik deze meer ga waarderen.

Ach, wat maakt uiteindelijk de naam nou uit. Als er maar goede muziek op staat, toch?

Bob

Bericht door Bob » zo okt 02, 2005 2:19 pm

http://www.lordsofmetal.nl/showintervie ... 02&lang=nl

Verdomme. Kiske is gewoon een volslagen idioot.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » zo okt 02, 2005 2:43 pm

Nou goed, ik heb hem nu in ieder geval voorgoed afgeschreven

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » zo okt 02, 2005 9:04 pm

Rene schreef:Ok, daar heb je gelijk in, dat het wel in de schaduw zal gaan staan. Maar persoonlijk ben ik meer fan van de stem van Andi, dus ik heb het gevoel dat ik deze meer ga waarderen.

Ach, wat maakt uiteindelijk de naam nou uit. Als er maar goede muziek op staat, toch?
Misschien is dat wel het allerbelangrijkste! ;)

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » zo okt 02, 2005 9:11 pm

Bob schreef:http://www.lordsofmetal.nl/showintervie ... 02&lang=nl

Verdomme. Kiske is gewoon een volslagen idioot.
Na 6x lezen, ik snap je punt niet. :roll:

Bob

Bericht door Bob » zo okt 02, 2005 9:22 pm

"Particularly Edguy does not fit in my life. It is true those guys are not evil, but they are naïve, making the same mistakes Helloween did at the time. The reason why I recorded a recent song for their last cd is because I liked the lyrics, in which Toby attacks certain journalists who always pigeonhole artists, which is a theme I can relate to. But to be totally honest I did not even like the beginning of the song, not the end. It was the Queenish part that attracted my attention. Aina is a completely different story, though. It is a fairytale put on music. It has nothing to do with metal, except that it is made by people who are part of the metal scene. But I understand that this can be confusing to some."

Vervolgens:

"Now that I have done the Edguy-song, I will never do metal again."

En tot slot:

"If I was asked to join Helloween at Wacken I would do it."

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » zo okt 02, 2005 9:26 pm

Tsja, of het kies is wat'tie zegt daar kun je over discussieren maar het is zijn goed recht om dit (hardop) te denken. Het getuigt eigenlijk wel van lef al zal die er geen vrienden mee maken. Dit voorval heeft zich overigens al eens voorgedaan na zijn gastoptreden op 'Land Of The Free'. Toen kreeg Gamma Ray de volle laag. Het is gewoon een frusto.

Persoonlijk heb ik nooit een hoge pet op gehad van Kiske, 10 jaar geleden niet en nu nog steeds niet.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo okt 05, 2005 10:18 pm

Bless me Bob for I have sinned

Herinner je je nog dat ik Better than raw heb verkocht omdat ik het niks vond? Ik hem hem nu weer geleend en vind hem briljant :?

Sandr
Contacteer:

Bericht door Sandr » wo okt 05, 2005 10:20 pm

Better than Raw is ook een fantastisch album, dat je die kunt verkopen
tss....
'Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens'
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo okt 05, 2005 10:28 pm

Ja, sorry, sorry, sorry.

Overigens heb ik ook master of the rings geleend en die vind ik dan weer compleet niet denderend

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » wo okt 05, 2005 10:33 pm

Ik vind dat ook een waardeloos album. Die teksten zijn écht op een dieptepunt geschreven:

Have you see this little toy
when you're down it gives you joy.....

een dildo?? :roll:

Terwijl ik dit typ breekt me het zweet uit en krijg ik braakneigingen....

Metalheank

Bericht door Metalheank » wo okt 05, 2005 10:33 pm

Ik vind de plaat ook tegenvallen. Er zijn zat powermetalbandjes die deze aandacht wel verdienen.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Eru Iluvatar

Bericht door Eru Iluvatar » do okt 06, 2005 12:15 am

Mijn meest favoriete tot minst favoriete Helloween albums (die ik in bezit heb/ken):

1. Keeper of the Seven Keys Part I/Part II (moeilijk te kiezen welke nou de beste is)
2. Walls Of Jericho.
3. Time of the Oath.
4. Better Than Raw.
5. The Dark Ride.
6. Master of the Rings.

Waar Keeper of the Seven Keys - The Legacy moet komen, weet ik nog niet, waarschijnlijk net onder of net boven Time of the Oath. De epics op The Legacy vind ik fantastisch, maar ik weet niet of de afzonderlijke kortere nummers van het album het winnen van 'hits' op Time of the Oath als Wake Up the Mountian, Steel Tormentor, Kings Will Be Kings, etc.

Rabbit don't come easy ken ik niet, op een paar nummers na, die ik een stuk beter vond klinken dan het The Dark Ride materiaal.

Na het nieuwe album nu een keer of dertig te hebben gehoort, kan ik oordelen dat ik het album zeker beter vind dan albums als Master of the Rings, Better Than Raw en The Dark Ride. Maar of ie beter is dan Time of the Oath...ik weet het nog niet. Over Rabbit kan ik pas wat zeggen als ik dit album in m'n bezit heb.

Mijn favoriete nummers van The Legacy zijn trouwens: King For A Thousand Years, Occasion Avenue, The Invisible Man, Pleasure Drone, Do You Know What Your Fightning For, Mrs. God, Get It Up en My Life for One More Day.

De andere nummers vind ik niet echt veel minder, behalve Light The Universe, toch wel een erg simpele ballad, dat was If I Could Fly - waar het nummer overigens veel op lijkt - ook, maar dit is gewoon te simpel dat het te veel aan kracht en 'catchynes' verliest.

Hellhammer

Bericht door Hellhammer » do okt 06, 2005 4:27 pm

Ik vind Master of the Rings juist geweldig!

Maar goed, van de albums die ik heb vind ik dit de beste:

1. Keeper 1
2. Walls of Jericho
3. Master of the Rings
4. The Dark Ride
5. Better Than Raw

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » do okt 06, 2005 7:25 pm

Kom'tie! :P

1 Keeper II (90/100)
2 Walls Of Jericho (85/100)
3 Better Than Raw (83/100)
4 Keeper I (79/100)
5 Keeper - The Legacy (75/100)
6 The Dark Ride (75/100)
7 The Time Of The Oath (73/100)
8 Rabbit Don't Come easy (70/100)
9 Master Of The Rings (50/100)
10 Pink Bubbles Go Ape (50/100)
11 Chameleon (40/100)
12 Metal Jukebox (20/100)

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » do okt 06, 2005 11:56 pm

Overigens moeten de mensen die Helloween een homo band vinden hun bek houden, Better than raw rost keihard. Ik was vergeten hoe stevig ze kunnen zijn

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » do okt 06, 2005 11:56 pm

Ik ben nog niet bekend met deze band, wat raden jullie me aan?

Eru Iluvatar

Bericht door Eru Iluvatar » do okt 06, 2005 11:58 pm

Better Than Raw - Push ! Push yourself for independence! Gaaf ruig/rauw/thrashy nummer, net als 'Liar' bijvoorbeeld op Rabbit Don't Come Easy. Heerlijk.

Took
Contacteer:

Bericht door Took » vr okt 07, 2005 7:32 am

Lennert from hell schreef:Overigens moeten de mensen die Helloween een homo band vinden hun bek houden
nou, met zulke teksten....
Bob schreef:EDIT: ik stik hier zowat in m'n koffie, in Occasion avenue zingt andi op een gegeven moment 'great will be your status when you know how to lick anus'.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Rene

Bericht door Rene » vr okt 07, 2005 1:35 pm

Tokus schreef:[..]
Ja maarrrrr, er staat niet dat je de kont van een vent hoeft te likken.

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » vr okt 07, 2005 1:44 pm

In teksten is Helloween wel erg wisselvallig de laatste jaren. Maar goed, als je daar niet veel waarde aan hecht boeit dat ook niet zo. Het gaat immers om de muziek.

GrafGraver

Bericht door GrafGraver » vr okt 07, 2005 1:48 pm

'great will be your status when you know how to lick anus'.

Het is toch waar? In deze wereld maak je het nou eenmaal als je ieders kont kust (spreekwoordelijk). Tjah, dat zij het zo amusant kunnen verwoorden maakt ze nog geen homoband.
"If there's nothing to do, God we'll turn to you
But if we're an image of you
I reckon you are just as puzzled and ugly too"

ruben somewhere online

Bericht door ruben somewhere online » vr okt 07, 2005 8:34 pm

Orklord schreef:Ik ben nog niet bekend met deze band, wat raden jullie me aan?
De Keeper albums en Walls of Jericho.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

Plaats reactie