Nieuwe MCD van Infinite Dawn

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt

Wat vind jij van de nieuwe MCD van Infinite Dawn?

A. GENIAAL
2
13%
B. Klinkt erg lekker
3
20%
C. Mwah...kan ermee door
10
67%

Totaal aantal stemmen: 15

Newbreed

Bericht door Newbreed » di aug 03, 2004 1:06 pm

Robgoroth schreef:[..]

De klank van haar stem is goed omdat ze weinig volume heeft? Wat bedoel je daarmee? .
Nee zo zei ik het niet hehe...
Ik bedoel...dat ondanks het feit dat ze niet heel veel volume heeft...ze wel een hele mooie klank in haar stem heeft, dat maakt het dan wel weer een beetje goed dat ze niet zoveel volume heeft.
En ik bedoel die volume kan nog komen....zeker als je bedenkt dat ze iets van 17 is ofzo, en dat ze nog maar 1 week in de band zat toen ze de studio ingingen. Dus wie weet....

Maar nu ben ik echt ff pleitte...Doeiiiiii
Quando corpus morietur, fac ut animae donetur, paradisi gloria, amen.

Fusion

Bericht door Fusion » di aug 03, 2004 1:06 pm

Newbreed schreef:Bamos!
Het is 'Vamos'.
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

The Horseman

Bericht door The Horseman » di aug 03, 2004 1:07 pm

Fusion schreef:[..]

Het is 'Vamos'.
:lol:
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]

Fusion

Bericht door Fusion » di aug 03, 2004 1:08 pm

En eigenlijk zou t nog 'Voy' moeten zijn, want ze is toch alleen?
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » di aug 03, 2004 1:11 pm

zo, 'kan er mee door' gestemd
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » di aug 03, 2004 1:32 pm

Newbreed schreef:[..]

Nee zo zei ik het niet hehe...
Ik bedoel...dat ondanks het feit dat ze niet heel veel volume heeft...ze wel een hele mooie klank in haar stem heeft, dat maakt het dan wel weer een beetje goed dat ze niet zoveel volume heeft.
En ik bedoel die volume kan nog komen....zeker als je bedenkt dat ze iets van 17 is ofzo, en dat ze nog maar 1 week in de band zat toen ze de studio ingingen. Dus wie weet....

Maar nu ben ik echt ff pleitte...Doeiiiiii
En de rest?
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Erased

Bericht door Erased » di aug 03, 2004 1:35 pm

Ik heb kan er mee door gestemd, ze spelen wel strak ofzo, niet echt vernieuwend. Bla is eigenlijk al gezegd ook.
Haar stem is een beetje eentonig, te lief, maar aan de andere kant is het ook niet echt slim om de studio in te duiken als je nog maar 1 week bij een band zit.
[b]HOERO MOET MAAGD BLIJVEN!!!!![/b]
^LOL pwned.

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » di aug 03, 2004 1:36 pm

Erased schreef:Ik heb kan er mee door gestemd, ze spelen wel strak ofzo, niet echt vernieuwend. Bla is eigenlijk al gezegd ook.
Haar stem is een beetje eentonig, te lief, maar aan de andere kant is het ook niet echt slim om de studio in te duiken als je nog maar 1 week bij een band zit.
Paar keer oefenen was inderdaad niet verkeerd geweest. Ik heb een vermoeden dat die zangeres wel meer kan, dus ze zouden daar nog op moeten trainen, denk ik.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Suncross
Loves humping buffalo

Bericht door Suncross » di aug 03, 2004 1:39 pm

Robgoroth schreef:[..]
Paar keer oefenen was inderdaad niet verkeerd geweest. Ik heb een vermoeden dat die zangeres wel meer kan, dus ze zouden daar nog op moeten trainen, denk ik.
Sinds wanneer zit jij in een band dan? Je schijnt er zoveel verstand van te hebben.

Haal die undersign van je weg anders kankeren we je van het forum.

Erased

Bericht door Erased » di aug 03, 2004 1:39 pm

Ja idd, en wat gevarieerder.
[b]HOERO MOET MAAGD BLIJVEN!!!!![/b]
^LOL pwned.

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » di aug 03, 2004 1:43 pm

Suncross schreef:[..]

Sinds wanneer zit jij in een band dan? Je schijnt er zoveel verstand van te hebben.

Haal die undersign van je weg anders kankeren we je van het forum.
Zit ik niet, maar ik mag toch best kritiek geven?

Gedaan.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Suncross
Loves humping buffalo

Bericht door Suncross » di aug 03, 2004 1:45 pm

zal het even onderbouwen;

persoonlijk boeit me de inhoud van undersigns geen ene reet; ware het niet dat MF op google bijv gelijk een het heeft als men hier op zoekt. En we hebben geen zin om belaagd te worden door de lieden die bijv de Pazzop 'scherp in de gaten houden'.

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » di aug 03, 2004 1:46 pm

Suncross schreef:zal het even onderbouwen;

persoonlijk boeit me de inhoud van undersigns geen ene reet; ware het niet dat MF op google bijv gelijk een het heeft als men hier op zoekt. En we hebben geen zin om belaagd te worden door de lieden die bijv de Pazzop 'scherp in de gaten houden'.
Ach so, is inderdaad begrijpelijk. Sorry.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo aug 04, 2004 2:50 pm

Ik zal mn mening er dan ook maar even over geven:

De zangeres heeft geen schelle sopraangil als andere zangeressen, in plaats daarvan heeft ze een toonvaste, vrij lieve stem. Ik vind het in ieder geval niet storend om naar te luisteren en hoor haar veel liever dan Simone om maar iemand te noemen.

De screams doen me aan Mark Jansen denken, ik kan er zeker wel wat mee. Zoals hij op nummer 4, the grief of loss, screamt vind ik zelfs bijzonder goed.

Muzikaal gezien zijn de drums misschien niet bijzonder en de gitaarpartijen ook niet bijster origineel maar dat boeit mij niet bijzonder veel. Een eigen sound kan later altijd nog groeien. Verder is de productie zeer netjes. Ik denk dat ik de cd best wel zou willen kopen.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Fusion

Bericht door Fusion » wo aug 04, 2004 3:02 pm

Ik ben met je eens dat de screams erg goed klinken, maar voor de rest...tsja... slaapverwekkend simpel en saai. En oh ja, de sound is zeker dik in orde (vooral van de gitaren!).

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo aug 04, 2004 3:04 pm

Fusion schreef:Ik ben met je eens dat de screams erg goed klinken, maar voor de rest...tsja... slaapverwekkend simpel en saai. En oh ja, de sound is zeker dik in orde (vooral van de gitaren!).
In zekere zin kan ik me best inleven, maar ik ben zelf niet zo gigantisch veeleisend op dit gebied. Als het niet vals of poppy-blij is kan ik het altijd aanhoren. Maar ik denk dat ik deze cd dan ook vooral als relax plaatje voor een paar keer zou kopen.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

Mendel

Bericht door Mendel » wo aug 04, 2004 3:20 pm

bij de eerste sample moest ik direkt aan Virgin Black denken, en dat is zeker een compliment!
Helaas leek het verder TOTAAL niet op Virgin Black.
Voor de rest klinkt het niet echt vernieuwend of origineel, maar dat is ook niet echt hun bedoeling volgens mij.
ook goed geluid zeg(voor eerste opname/Demo)
niet slecht, maar niet mijn smaak

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » do aug 05, 2004 8:03 pm

Virgin Black? Wat is dat dan voor muziek?

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » do aug 05, 2004 8:14 pm

Overigens blijft het me weer opvallen dat het kennelijk belangrijk is om altijd met originele en technische zooi voor de dag te komen. Kom op mensen, er is meer in het leven dan rare ritmes spelen

Suncross
Loves humping buffalo

Bericht door Suncross » do aug 05, 2004 9:26 pm

Lennert from hell schreef:Overigens blijft het me weer opvallen dat het kennelijk belangrijk is om altijd met originele en technische zooi voor de dag te komen. Kom op mensen, er is meer in het leven dan rare ritmes spelen

Code: Selecteer alles

|-------------------------|-------------------------|-------------------------|
|-------------6-----------|-------------5-----------|-------------------------|
|-9-----------9-----------|-------------5-----------|-------------4-----------|
|-9-----------9-----------|-5-5-5-5-5-5-5-----------|-5-----------5-----------|
|-7-----------------------|-3-3-3-3-3-3-3-----------|-5-----------5-----------|
|-0-----------------------|-------------------------|-3-----------------------|

;)

Fusion

Bericht door Fusion » do aug 05, 2004 9:48 pm

Lennert from hell schreef:Overigens blijft het me weer opvallen dat het kennelijk belangrijk is om altijd met originele en technische zooi voor de dag te komen. Kom op mensen, er is meer in het leven dan rare ritmes spelen
En als je niet met technische zooi aankomt, maar met mooie eenvoud, dan moet t wel met ballen, eigenzinnigheid, gratie of gevoel etc worden gespeeld (ik denk aan een Type O Negative, Alice In Chains etc). En dat ontbreekt hier gewoon. Het is te zielloos, te glad, te gepolijst. En zelfs daar heb ik geen hekel aan, maar wel binnen de meeste metal genres, en zeker hoe t hier uitpakt.

Antonn

Ze kunnen slecht tegen kritiek

Bericht door Antonn » wo aug 11, 2004 12:59 pm

Ik had al wat gepost op hun guestbook, maar de heren en dame van Infinite Dawn kunnen slecht tegen kritiek.
Op hun gastenboek posten twee Amerikaanse dames die hen 'the future of gothic' noemden, 'the coming band of the year'. Deze dames schrijven heel slecht Engels, maar kunnen Groningen prima spellen.
Als je ze dan aanspreekt op het feit dat ze niet 'the future of gothic' zijn, maar slechts het verleden, krijg je postings waarin allerlei triviale dingen erbij gesleept worden zoals of je wel genoeg aandacht van je moeder hebt gehad, en dat Infinite Dawn nooit beweerd heeft the future of gothic te zijn.... Ik schreef ook dat dat elders in hun gastenboek werd beweerd, niet noodzakelijkerwijs door één van de leden. Bij die posting van de twee Amerikaanse dames zet ik mijn vraagtekens, vooral vanwege het 'Nederlandse' karakter van het Engels.
Welnu. Infinite Dawn: volgens Daan, de bassist zijn het geen death grunts maar screams. Hier post iemand weer het woord 'grunts' en toevallig is dat Newbreed, de grootste fan van Infinite Dawn op dit forum. Het vermoeden dat het hier om een bandlid gaat is al uitgesproken, ik wil er alleen nog even op wijzen dat je op internet heel erg anoniem kunt zijn.
De composities: dertien in een dozijn gothic-metal. Hier en daar hoor ik wat Nocturnus, maar dan hebben we het ook wel gehad.
Het feit dat de zangeres een week bij de band zat zou ontzag moeten oogsten, ik denk dat het de domste zet van de band is geweest om de opnames niet af te blazen. Zij heeft het materiaal niet goed in de vingers, en dat hoor je als luisteraar. Verder ligt de zang veel te hard in de mix, zijn de riffs inspiratieloos, je hoort de bas niet en de drums hadden net zo goed uit een computer kunnen komen. De productie is redelijk goed, ware het niet dat de mix een hoop dingen verkloot.
De band laat horen dat ze wat kunnen spelen, maar feitelijk is het kopiëren. Ik kan mijn CD collectie induiken en zo een aantal voorbeelden tevoorschijn halen waar ze zich op gebaseerd hebben. En dat Newbreed durft te beweren dat ze beter klinken dan After Forever???? Straks zijn ze ook superieur aan Nightwish?
Het hele concept van Grunt en Sopraan is uitgemolken. De gothic scene zelf is al aan het veranderen. Wees eens avontuurlijk, durf eens invloeden van buiten je eigen muziek aan te pakken, creëer nou eens in plaats van kopiëren. Kijk naar de reacties hier, want ik sta blijkbaar niet alleen in dat oordeel. En ik ben het eens dat Newbreed waarschijnlijk een bandlid van Infinite Dawn is. Post dan onder je eigen naam en zeg: dit is mijn CD, wat vinden jullie ervan, en niet met zo'n omweg.
En zo is het.

Fusion

Bericht door Fusion » wo aug 11, 2004 1:10 pm

Voor een eerste post op dit forum is dit niet een van de domste. Als je je niveau wat omlaag schroeft, zul je je hier prima vermaken :P

Antonn

Bericht door Antonn » wo aug 11, 2004 1:34 pm

Hmmmm, ik hoef mijn niveau niet omlaag te schroeven, jullie hoeven niet op te schroeven, ik geloof dat we elkaar best goed begrijpen hahahaha.
Maar het lijkt mij idd best een gezellig forum.
En zo is het.

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » wo aug 11, 2004 1:52 pm

En zo is het.
Front voor/der Matigheid
last.fm

szandor_lavey

Bericht door szandor_lavey » di nov 23, 2004 11:10 am

REVIEW INFINITE DAWN – THE ENIGMA OF REIGN

Infinite Dawn is een band uit de omgeving van Rotterdam die in ieder geval hun best doen om zeer professioneel voor de dag te komen. Bekende studio, full colour drukwerk op de CD, dus dat wekt de indruk dat we het hier met een band te maken hebben die weten wat ze willen en waar ze mee bezig zijn. Helaas is dat slechts de oppervlakte.
Na het intro, gebaseerd op de Dolor Mater, barst The Enigma of Reign los. Er vallen meteen een drietal zaken op: zangeres Lotus van den Wijngaard klinkt erg oppervlakkig, de keyboards zijn goed in het volgen van de gitaarlijnen en de bas en drums zijn verzopen in de mix. De gitaren missen body en de combinatie van sopraan met grunts is ook achterhaald. Heel vervelend wordt het dan als Infinite Dawn in When a Child Dies precies dezelfde opbouw gebruikt als in het eerste nummer, tot aan de rustige bridge aan toe. En Infinite Dawn heeft hier en daar een paar storende foutjes laten staan, op een demo is dat tot daar aan toe, maar dit moet doorgaan voor een mini-CD, en dan zou dat eigenlijk niet mogen. Zo mist drummer David de Waal nog wel eens een slagje of mist zangeres Lotus net de juiste toonsoort.
Het dieptepunt is het derde nummer The Grief of Loss dat op een versnelde versie van Fade to Black van Metallica lijkt, tot aan een ongeïnspireerde Kirk Hammett imitatie aan toe. Metallica is een band die zich vaker opdringt in de lijst der vergelijkingen net zoals After Forever, Epica en Within Temptation.
En daarmee ligt de vinger al meteen op de zere plek: Infinite Dawn bestaat dan wel uit mensen die gerust hun instrument beheersen, maar de composities missen een eigen identiteit.
Dus als er een CD zal volgen, let er dan even op dat er geen storende foutjes meer op staan, dat de zangeres met wat meer bezieling zingt over zulke beladen onderwerpen, dat de toetsenist ook daadwerkelijk eens gaat spelen in plaats van de gitaarlijnen na te volgen en zorg ervoor dat de nummers klinken als Infinite Dawn, en niet als een rip off van welke willekeurige band. Toon lef, want dat hoor ik absoluut niet op deze mini-CD.

5 uit 10.

Svenson

Bericht door Svenson » di nov 23, 2004 12:05 pm

Erased schreef:[..]

:lolup:

Fusion op dreef :P
ÉÉN opmerking betekent niet gelijk dat iemand op dreef is, pfff.
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot

Wilmar
Contacteer:

Bericht door Wilmar » zo nov 28, 2004 12:36 am

Maar wat vindt eenieder nu van deze review die hierboven geplaatst is? Ik heb de mini CD nog niet gehoord, maar deze review doet mij er niet naar verlangen.... Heb trouwens wel bij ongekend talent eea gehoord van deze band. Boeit mij niet echt, maar ik moet er eerlijk bij zeggen dat elke vorm van gothic metal mij niet boeit. Het enige boeiende aan het optreden van Within Temptation op Waldrock was dat Sharon ging springen (en met haar haar imponerende borstomvang)

Attar
Contacteer:

Bericht door Attar » zo nov 28, 2004 1:29 am

Heeft die Lotus toevallig een zus die Bilitis heet?

AltarOfSacrifice
Contacteer:

Bericht door AltarOfSacrifice » zo nov 28, 2004 9:17 am

Ik vind dit wel lekker klinken.

Maar dat kan komen omdat ik pas 10 minuten wakker ben.
Vigilance is, the order of the day.

Blikskaters

Bericht door Blikskaters » zo nov 28, 2004 9:57 am

Newbreed schreef:[..]

Tjah...Naja kan ik wel weer op in gaan dat ik het er niet mee eens ben, maar zoals ik al zei: smaken verschillen :) Right?
"Smaken verschillen"

Dit is zo'n ongelofelijke dooddoener. Wat de fuck moet je hierop terug zeggen? Toegegeven: Jouw smaak verschilt met die van mij. Ik hou namelijk niet zo van kutmuziek.

Maar, het is je goed recht om van kutmuziek te houden. Slechte smaak is echter geen excuus om mensen lastig te vallen met dit soort mediocere bagger.

Speedpiano

Bericht door Speedpiano » zo okt 02, 2005 9:49 pm

Heb het van de week leren kennen. Kan ermee door, alleen vind ik de keyboardpartijen echt drie keer niks, dat kan echt veel gevarieerder dan alleen het meespelen van de gitaarriffs. De zang vind ik wel oke, alhoewel het hier en daar soms wat onderdrukt aanklinkt ivm met het volume van de gitaren. Het geluid van de gitaren is vet!
En tja, de rest is al gezegd, gewoon meer durven en willen ze nieuwe nummers gaan schrijven, dan mag de opbouw well wat meer variatie hebben.

arnibes
Contacteer:

Bericht door arnibes » zo okt 02, 2005 9:51 pm

Speedpiano schreef:Heb het van de week leren kennen. Kan ermee door, alleen vind ik de keyboardpartijen echt drie keer niks, dat kan echt veel gevarieerder dan alleen het meespelen van de gitaarriffs. De zang vind ik wel oke, alhoewel het hier en daar soms wat onderdrukt aanklinkt ivm met het volume van de gitaren. Het geluid van de gitaren is vet!
En tja, de rest is al gezegd, gewoon meer durven en willen ze nieuwe nummers gaan schrijven, dan mag de opbouw well wat meer variatie hebben.
Weet je waarom de keyboard partijen kut zijn? Ze wouden mij niet hebben als toetsenist omdat ik te jong ben. En nu hebben ze geen goede andere toetsenist gevonden :twisted:

Speedpiano

Bericht door Speedpiano » zo okt 02, 2005 9:55 pm

Beetje jammer dat ze je vanwege je leeftijd dan gaan afkeuren.
hoe oud was je dan toen je ging solliciteren?

arnibes
Contacteer:

Bericht door arnibes » zo okt 02, 2005 9:58 pm

Speedpiano schreef:Beetje jammer dat ze je vanwege je leeftijd dan gaan afkeuren.
hoe oud was je dan toen je ging solliciteren?
het was zo'n 9 maanden geleden. Dus reken maar uit :lol:

Plaats reactie