Death Metal IV
- XnegativeX
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
Jazeker. Maar het mooie is, er was een tijd dat ik Formulas geen ruk aan vond. Een paar jaar later raakte ik diep onder de indruk van de death metal, Death Metal! erop.arnibes schreef:Ik ken de cd niet eens. Maar ik weet wel dat van MA. Altar of madness en covenant en domination goed zijn.
Kop dicht, Thorko
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Spare-ribs Neggie, spare-ribs!XnegativeX schreef:HAHAHAHA! Dat is waar ook ja.
Je mag blij zijn dat er niet veel vlees aan je zit. Anders was je op de barbeque geeindigd.
Jammer dat de jouwe nog even op zich laten wachten. Want wat je over Vile zegt snijdt hout.
Overigens verwacht ik je de komende tijd veelvuldig in dit topic terug te vinden.
Ik heb vandaag mijn tijd een beetje gespendeerd aan de nieuwe Hypocrisy, "Virus". Wat "Virus" betreft kamp ik een beetje met een dubbel gevoel.
Enerzijds vind ik het een zeer prima plaat. Uitgeballanceerde nummers, een tikkie harder ook dan op de voorganger "the Arrival", degelijke variatie, de nodige catchyness... Om over de productie en bla al niet te spreken.
Maar anderzijds is dit een Hypocrisy-album waar de verrassing wel een beetje af is. Qua opbouw en inhoud vind ik Virus namelijk weinig anders dan de voorganger. Een stevige opener, een paar snoeiharde nummers, een paar bijna ballads, een paar meezingers, een paar nummers die van mij beest mochten ontbreken, en ook geluidstechnisch weer ongeveer dezelfde formule wieder. Het is allemaal wel heel strak verder en leuk om te horen maar ik heb wel een erg sterk gevoel van herkenning, elke keer.
Hmmm...ik weet het niet.
Perhaps you should try the morgue
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]
ik heb 'm gekocht en best veel geluisterd maar hij wil er bij mij op een of andere manier niet in.Plaag schreef:NP: Morbid Angel - Formulas Fatal To The Flesh
Ben ik de enige die doorheeft dat dat ding één van de beste MA schijven is?
Gateways To Annihilation ging er in als een tiet
[img]http://imagegen.last.fm/3blackrows/recenttracks/Emmaneul.gif[/img]
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Ik vind de zanger nog zo`n beetje het positiefste aan deze hele band.fetuskiller schreef:[..]
Nah. Behalve dat de zanger me een beetje tegen valt kan ik de rest toch wel waarderen, er zitten een paar nummers tussen die in je hoofd blijven zitten maar ook een paar vullers heb ik het idee.
Nee, hoe je het wendt of keert, deze band weet mij niet te boeien noch te raken. En de cd nodigt mij ook niet uit om de band live te gaan zien.
Tenzij ze ergens in Baroeg in `t voorprogramma van een killerband staan en ik het voorprogramma eens een keer niet mis.
dat principe snap ik natuurlijk. Maar alsnog gaat hij er niet in. Ik zal 'm binnekort luisteren. (zoals al die 928792 leuke CD's die ik nog wil luisteren en die 94328759437593 CD's die ik nog niet ken en wil ontdekken, pfffffffffff, moeilijk, dat muziekfanaat zijn.)Plaag schreef:[..]
Je moet hem ook echt een tijd doen bezinken, is mijn ervaring.
[img]http://imagegen.last.fm/3blackrows/recenttracks/Emmaneul.gif[/img]
- HellcommandeR
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
- Audiophile
Dat heb ik eigenlijk met de meeste Hypocrisy albums wel. Na een nummer of 5 á 6 zet ik vrijwel altijd iets anders op. Maarja, gelukkig maakt Warpath voor mij alles goed.Gr. Dracula schreef:[..]
Maar anderzijds is dit een Hypocrisy-album waar de verrassing wel een beetje af is. Qua opbouw en inhoud vind ik Virus namelijk weinig anders dan de voorganger. Een stevige opener, een paar snoeiharde nummers, een paar bijna ballads, een paar meezingers, een paar nummers die van mij beest mochten ontbreken, en ook geluidstechnisch weer ongeveer dezelfde formule wieder. Het is allemaal wel heel strak verder en leuk om te horen maar ik heb wel een erg sterk gevoel van herkenning, elke keer.
Hmmm...ik weet het niet.
[Voorheen Necrophagist]
[i]That is when it seems, we move in circles day to day.[/i]
- XnegativeX
- Contacteer:
Een van de beste? Ik zeg al jaren dat het de beste Morbid angel cd is. Maar iedereen verklaard me voor gek en verwijst me naar hun oude werk. Maar voor mij blijft Formulas ongeevenaard.Plaag schreef:NP: Morbid Angel - Formulas Fatal To The Flesh
Ben ik de enige die doorheeft dat dat ding één van de beste MA schijven is?
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- XnegativeX
- Contacteer:
Hehe. Daar heb je gelijk in.XnegativeX schreef:Waarom is dat zo raar?
Alles klopt gewoon aan die cd en alles wat Morbid angel is komt daar perfect uit de verf.
De sfeer, de songs, de bruutheid en de snelheid...noem maar op.
Toen ik hem voor het eerst hoorde, toen ie net uit was, was ik nogal vooringenomen bezig, omdat David Vincent net weg was daar. Dat heeft me geen goed gedaan in het begin. Een tijd later ben ik er maar weer eens naar gaan luisteren, zo van effe lekker een potje death draaien. Zonder er al te veel bij stil te staan dat het om Morbid Angel ging en dat werkte. Wat er naderhand overbleef was een volbloed Morbid Angel album met een sfeer die zo kenmerkend is voor die band.
Een sfeer die op de latere albums wat mij betreft volledig ontbreekt.
Kop dicht, Thorko
- XnegativeX
- Contacteer:
De pest is dat Morbid angel een paar extreem sterke punten heeft, waaronder de riffs en het talent om een enorm duistere, bijna buitenaardse sfeer te scheppen, die er bijna nooit geheel uitkomen.
En op Formulas knallen die sterke punten een voor een van de plaat af.
Formulas ademt alles waar Morbid angel voor staat. En dat kun je leuk vinden of niet...maar het is de ultieme Morbid angel plaat.
Heretic mag er trouwens ook wezen maar daar krijgen de rare instrumentale nummers weer teveel de overhand.
En op Formulas knallen die sterke punten een voor een van de plaat af.
Formulas ademt alles waar Morbid angel voor staat. En dat kun je leuk vinden of niet...maar het is de ultieme Morbid angel plaat.
Heretic mag er trouwens ook wezen maar daar krijgen de rare instrumentale nummers weer teveel de overhand.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- fetuskiller
- Contacteer:
Heb Zaterdag eeb 7" gekocht van het Rotterdamse Fondle Corpse... Erg brute death/grind met een Drumcomputer die voor de verandering eens niet de hoofdrol heeft.
Alles klinkt lekker bruut en goed geproduceerd. Aanrader voor Brute death/grind fans!
http://www.fondlecorpse.nl/
Alles klinkt lekker bruut en goed geproduceerd. Aanrader voor Brute death/grind fans!
http://www.fondlecorpse.nl/
Mijn voorkeur gaat uit naar Blessed en Covenant, gevolgd door Formulas. Altars komt voorlopig op de vierde plaats, aangezien ik Domination en Gateways nog niet heb.Gr. Dracula schreef:Ja?
Nou, ik vind `m wel alleraardigst. Zowiezo zijn de 2 eerste platen van MA naar mijn bescheiden mening de beste.
Altars is leuk, maar ik vind m snel gaan vervelen... Och, misschien moet ik m gewoon weer ns gaan luisteren, wie weet kan ik m dan wel waarderen

Heus.
- XnegativeX
- Contacteer:
Ik heb een verzamel cd'tje ontvangen van de graaf met daarop (overwegend) death metal. En onder het mom van "houd de metal in Metalfan" gooi ik mijn bevindingen maar in dit topic.
Atakhama - Existence indifference
Oei!!! Dt trapt direkt al erg lekker af.
Van dit soort razendsnelle blastbeats krijg ik het altijd erg warm.
Het lijkt wel alsof Dark funeral en Cannibal corpse een huwelijk zijn aangegaan.
Het ene moment lomp hakkend en met rollende bassdrums en het andere moment weer met krijzende zang en razende blasts.
Erg lekker!
Grappig...ik lees net dat de band uit Finland komt. Dit klinkt absoluut niet fins.
Atakhama - Existence indifference
Oei!!! Dt trapt direkt al erg lekker af.
Van dit soort razendsnelle blastbeats krijg ik het altijd erg warm.
Het lijkt wel alsof Dark funeral en Cannibal corpse een huwelijk zijn aangegaan.
Het ene moment lomp hakkend en met rollende bassdrums en het andere moment weer met krijzende zang en razende blasts.
Erg lekker!
Grappig...ik lees net dat de band uit Finland komt. Dit klinkt absoluut niet fins.
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Zeer goed, zeer goed! Blijft het hier tenmisnte ook lekker leven.XnegativeX schreef: En onder het mom van "houd de metal in Metalfan" gooi ik mijn bevindingen maar in dit topic.
Ben blij dat Atakhama bevalt. En ja, hun afkomst was ook voor mij een verrassing aangezien het meer typerende Finse deathmetalgeluid doorgaans heel anders klinkt.
Atakhama is ( zoals je wederom zeer terecht opmerkt) heel divers. Een nummer als "World To Dominate" heeft bijvoorbeeld heel wat weg van Avulsed, tijdens de snelle passages, terwijl de tragere stukken weer een hele andere uithoek aandoen.
- ruben somewhere online
Zo, na het uitbundige enthousiasme van Plaag toch dat The Chasm maar eens digitaal binnengetrokken, Conjuration of the Spectral Empire. Echt grondig heb ik nog niet geluisterd, maar zo op eerste indruk klinkt 't wel oke. De zanger mag alleen wel de de Delay wat meer van z'n microfoon halen. Die constante echo erop gaat een beetje ten koste van de gitaren. Een kwestie van smaak uiteraard, maar ik ben altijd vrij gitaar-georiënteerd in muziek. Ik weet niet of het aan m'n mp3's ligt, maar de productie vind ik nou ook niet echt je van het. Op sommige stukken klinkt het zo schel dat je amper nog hoort dat er een solo bezig is. Maargoed, ik zal eens kijken wat ik ervan vind als de boel wat grondiger beluisterd is, cd's moeten toch altijd ff inslijten hier.
Al met al zeker een band die ik in de gaten ga houden, hoop alleen dat ze in de toekomst wel wat aan die, bijna blackmetalverantwoorde, productie gaan doen.
En dan is 't nu weer tijd voor mijn plaat van 't jaar; The Archaic Abattoir.
Al met al zeker een band die ik in de gaten ga houden, hoop alleen dat ze in de toekomst wel wat aan die, bijna blackmetalverantwoorde, productie gaan doen.
[Voorheen Necrophagist]
- XnegativeX
- Contacteer:
Anata - Under a stone with no inscription
Dit is nu niet direkt het meest doorsnee death metal album dat ik ooit gehoord heb. Het riffwerk en de tempowisselingen van deze band zijn op z'n minst interessant te noemen. Anata maakt ten aller tijden brute death metal maar weeft door al dat geweld vakkundig allerhande melodieuse riffs. Als ik bijvoorbeeld naar een nummer als Sewerages of the mind luister dan komt dat echt mooi naar voren. Persoonlijk vind ik deze band het beste als ze op volle snelheid zijn. Want in de midtempo stukjes boeten ze toch echt wat kracht in. Een nummer als Dance to the song of apathy, dat overwegend wat langzamer is, gaat toch wat vervelen.
Dit is nu niet direkt het meest doorsnee death metal album dat ik ooit gehoord heb. Het riffwerk en de tempowisselingen van deze band zijn op z'n minst interessant te noemen. Anata maakt ten aller tijden brute death metal maar weeft door al dat geweld vakkundig allerhande melodieuse riffs. Als ik bijvoorbeeld naar een nummer als Sewerages of the mind luister dan komt dat echt mooi naar voren. Persoonlijk vind ik deze band het beste als ze op volle snelheid zijn. Want in de midtempo stukjes boeten ze toch echt wat kracht in. Een nummer als Dance to the song of apathy, dat overwegend wat langzamer is, gaat toch wat vervelen.
Qua productie: die is niet super, nee. Het verdient aanbeveling de cd aan te schaffen, of beter nog, de DLP.Necrophagist schreef:Zo, na het uitbundige enthousiasme van Plaag toch dat The Chasm maar eens digitaal binnengetrokken, Conjuration of the Spectral Empire. Echt grondig heb ik nog niet geluisterd, maar zo op eerste indruk klinkt 't wel oke. De zanger mag alleen wel de de Delay wat meer van z'n microfoon halen. Die constante echo erop gaat een beetje ten koste van de gitaren. Een kwestie van smaak uiteraard, maar ik ben altijd vrij gitaar-georiënteerd in muziek. Ik weet niet of het aan m'n mp3's ligt, maar de productie vind ik nou ook niet echt je van het. Op sommige stukken klinkt het zo schel dat je amper nog hoort dat er een solo bezig is. Maargoed, ik zal eens kijken wat ik ervan vind als de boel wat grondiger beluisterd is, cd's moeten toch altijd ff inslijten hier.
Op gitaargebied zou dit album je wel eens goed kunnen bevallen.
En edit-nog-an-toe: Als er één album een groeiplaat is, is het dit wel.
Kop dicht, Thorko
- XnegativeX
- Contacteer:
Beheaded - Ominous Bloodline
Ik kan bijna niet geloven dat dit dezelfde band is als de band die ik ken van Recounts of Disembodiment. Wat ik me van dat album herinnner klonk Beheaded toen een stuk strakker en technischer. Maar om eerlijk te zijn vind ik dit losgeslagen projectiel een stuk leuker. Het rammelt aan alle kanten maar dat heeft z'n charme. Dat komt de grind invloeden sowieso ten goede.
Dit is gewoon lekkere brute ram herrie. En dat doet het altijd goed.
Ik kan bijna niet geloven dat dit dezelfde band is als de band die ik ken van Recounts of Disembodiment. Wat ik me van dat album herinnner klonk Beheaded toen een stuk strakker en technischer. Maar om eerlijk te zijn vind ik dit losgeslagen projectiel een stuk leuker. Het rammelt aan alle kanten maar dat heeft z'n charme. Dat komt de grind invloeden sowieso ten goede.
- XnegativeX
- Contacteer:
Cinerary - Rituals of desecration
KNAL! Bij de eerste tonen lig ik al op de grond.
Dit is death metal van het bruutste soort. Niet gek ook als je band bestaat uit (ex) leden van Disgorge en Brodequin. Voordeel: Cinerary klinkt een stuk afwisselender dan Brodequin. Nadeel: het klinkt allemaal te rommelig en dit soort gorgelende grunts zijn niet helemaal mijn ding.
KNAL! Bij de eerste tonen lig ik al op de grond.
Dit is death metal van het bruutste soort. Niet gek ook als je band bestaat uit (ex) leden van Disgorge en Brodequin. Voordeel: Cinerary klinkt een stuk afwisselender dan Brodequin. Nadeel: het klinkt allemaal te rommelig en dit soort gorgelende grunts zijn niet helemaal mijn ding.
Yep, zeker een lekker bruut cd'tje! Live klinkt het allemaal nog wat bruter. Enige nadeel van de cd vind ik dat de drums wat matig zijn. Het klinkt nogal...tja...ik weet niet.XnegativeX schreef:Beheaded - Ominous Bloodline
Heus.
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Oké, ik zal er aan denken.Plaag schreef:[..]
Oké.
En dan komen we ook terug op 'Once Was Not'.
Neem die promo anders mee. Klinkt wellicht beter dan mijn mp3's.
Maargoed, de drums van Beheaded dus. Ik denk dat ik Gods Pukes z`n probleem wel vat. De drums klinken eigenlijk te iel en hol voor die muziek. Ze hebben niet de massa en volume van een donderende Tigertank, eerder dat van een non-stop vurende .373 JDJ.
En normaal gesproken zou ikzelf ook vrij vlot over dit feit zijn gestruikeld. Ware het niet dat het in dit geval geen hinder levert, omdat de strot van Borg vrijwel altijd de voorgrond domineert. De muzikale rest zorgt voor een prima ( en zoals Neggie ook al zei) losgeslagen vulling waar de vocalen overheen walsen. Als alle instrumenden zwaar en laag hadden geklonken was Beheaded 1 brei van retesnel maar totaal vormloos gebeuk en gegorgel. En dat is nu niet het geval.
- XnegativeX
- Contacteer:
Death metal fans...hoor mij aan.
Iedereen die van innovatieve death metal houdt, iedereen die niet bang is eens wat nieuws te proberen, ga de nieuwe Between the buried and me luisteren. NU!!!
Snelle, technische death metal met invloeden uit de mathcore, de black metal, de emo, de prog metal, de folk, etc etc.
Mijn plaat van het jaar.
http://www.metalfan.nl/forum/viewtopic. ... 2&start=25
Iedereen die van innovatieve death metal houdt, iedereen die niet bang is eens wat nieuws te proberen, ga de nieuwe Between the buried and me luisteren. NU!!!
Snelle, technische death metal met invloeden uit de mathcore, de black metal, de emo, de prog metal, de folk, etc etc.
Mijn plaat van het jaar.
http://www.metalfan.nl/forum/viewtopic. ... 2&start=25