Ruins
- XnegativeX
- Contacteer:
Ruins
Deze band uit Tasmanië wist mijn aandacht te trekken door de vele positieve reviews die ik her en der las.
Het bandje bestaat uit:
Alex Pope (zang, gitaar, bass)
David Haley (drums)
David Haley is bekend van Psycroptic en The Amenta. Als dat nog niet genoeg is om indruk te maken kan ik ook nog even vertellen dat hun nieuwe album, Spun forth as dark nets, is de mix in handen van Joe Haley (Psycroptic) en wordt het album geproduceerd door Tue Madsen. Dat zit allemaal wel goed dus.
De muziek valt zich te omschrijven als hypnotiserende black/death metal die een geweldige atmosfeer creeert. Met smerige, rauwe vocalen, rollende dubbele bassdrums en veel tempowisselingen (van vrij hypnotizerende riffs opeens over op hoog tempo black metal riffs) zetten ze een zeer interessante partij muziek neer.
Ik heb vergelijkingen gelezen die varieeren van het nieuwere werk van Satyricon en het nieuwere werk van Behemoth tot Deathspell Omega. En al die vergelijkingen passen op de een of andere manier wel. En toch zet Ruins een eigen stijl neer.
Probeer het maar eens. Ik ben benieuwd wat jullie er van denken.
http://www.ruinsband.com/
Het bandje bestaat uit:
Alex Pope (zang, gitaar, bass)
David Haley (drums)
David Haley is bekend van Psycroptic en The Amenta. Als dat nog niet genoeg is om indruk te maken kan ik ook nog even vertellen dat hun nieuwe album, Spun forth as dark nets, is de mix in handen van Joe Haley (Psycroptic) en wordt het album geproduceerd door Tue Madsen. Dat zit allemaal wel goed dus.
De muziek valt zich te omschrijven als hypnotiserende black/death metal die een geweldige atmosfeer creeert. Met smerige, rauwe vocalen, rollende dubbele bassdrums en veel tempowisselingen (van vrij hypnotizerende riffs opeens over op hoog tempo black metal riffs) zetten ze een zeer interessante partij muziek neer.
Ik heb vergelijkingen gelezen die varieeren van het nieuwere werk van Satyricon en het nieuwere werk van Behemoth tot Deathspell Omega. En al die vergelijkingen passen op de een of andere manier wel. En toch zet Ruins een eigen stijl neer.
Probeer het maar eens. Ik ben benieuwd wat jullie er van denken.
http://www.ruinsband.com/
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- fetuskiller
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
- HellcommandeR
- XnegativeX
- Contacteer:
- HellcommandeR
Ruins valt te vergelijken met Immortal, Satyricon en Behemoth. Zo nu en dan kan ik er invloeden van Thorns uitpikken. Het geluid is heel machinaal, mede door het drumgeluid en het gebruik van veel double-bass. Voorderest is het gewoon een lekkere kille, duistere, agressieve blackmetal plaat. Niet vernieuwend, maar wel tot de betere bm-releases van het jaar.
Dit eventjes in het kort.
Dit eventjes in het kort.

- XnegativeX
- Contacteer:
Ik heb de cd ondertussen in mijn bezit en hij klinkt zeker lekker.XnegativeX schreef:Nope, ik lees er zelf ook net over.
Ik gok wel dat dit nog aangeschaft gaat worden.
Rauwe maar toch moderne black metal in het straatje van Disiplin en het laatste werkje van Gehenna. Maar ook het latere werk van Darkthrone en Satyricon. Hoewel er niet de industrial invloeden in zitten die Satyricon wel heeft.
Mijn voorkeur gaat zonder twijfel uit naar WW van Gehenna maar dit Ruins mag er ook zeker wezen.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.