Death Metal IV
- fetuskiller
- Contacteer:
-
Ik zal het zeker een keer uitproberen, maar niet "NU", want ik heb hier op school geen geluidXnegativeX schreef:Death metal fans...hoor mij aan.
Iedereen die van innovatieve death metal houdt, iedereen die niet bang is eens wat nieuws te proberen, ga de nieuwe Between the buried and me luisteren. NU!!!
Snelle, technische death metal met invloeden uit de mathcore, de black metal, de emo, de prog metal, de folk, etc etc.
Mijn plaat van het jaar.
http://www.metalfan.nl/forum/viewtopic. ... 2&start=25

En de nieuwe van Vile boeit mij niet zo heel erg. Ik heb 'm 2 of 3 keer geluisterd, maar hij verveelde me al erg snel.
Laatst gewijzigd door Darth Vader op do okt 06, 2005 2:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Waar hoor je Deicide en MA er boven op liggen?fetuskiller schreef:Ondanks dat Deicide en Morbid Angel er nog wel boven op liggen is dit schijfje stukken beter dan zijn voorganger.
Nog maar es een paar keer luisteren...
Perhaps you should try the morgue
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]
- fetuskiller
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
- fetuskiller
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
Vile gebruikt dezelfde verwrongen riffs als Morbid angel.Gr. Dracula schreef:[..]
Ja, dat snap ik.
Maar wáár hoor je die bands in de muziek van Vile?
Jij anders, Neggie?
In sommige nummers hoor je echt een duidelijke referentie naar die band.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
Darkness Eternal
Death metal waar ik langer dan 1 lied naar kan luisteren en dat gebeurt de laatste tijd niet zoveel meer.
De hele band bestaat uit welgeteld 1 persoon namelijk George Velaetis. Die naam komt mij bekend voor alleen weet ik niet waarvan. Naar eigen zeggen is hij beinvloed door Immolation, The Chasm, Incantation en Autopsy. En ik moet zeggen ik kan me daar wel in vinden. Vooral de naam The Chasm schiet mij regelmatig te binnen.
http://darknesseternal.ark11.net (officele site)
http://www.soundclick.com/bands/pagemus ... dID=192835 (mp3 bovenste link)
Death metal waar ik langer dan 1 lied naar kan luisteren en dat gebeurt de laatste tijd niet zoveel meer.
De hele band bestaat uit welgeteld 1 persoon namelijk George Velaetis. Die naam komt mij bekend voor alleen weet ik niet waarvan. Naar eigen zeggen is hij beinvloed door Immolation, The Chasm, Incantation en Autopsy. En ik moet zeggen ik kan me daar wel in vinden. Vooral de naam The Chasm schiet mij regelmatig te binnen.
Heavy Metal! Just my way
Heavy Metal! Just my devil
Heavy Metal! Just my devil
Klinkt goed, ja.puist schreef:Darkness Eternal
Daar wil ik wel meer van horen.
Kop dicht, Thorko
- fetuskiller
- Contacteer:
Carceri!
Een nederlandse band uit delft sie een enorm brute bak death metal spelen... de demo is al een hele tijd uit maar ik hoorde het net voor het eerst. Dit is echt een band die het zou kunnen gaan maken.
Grootste raak vlak is Suffocation maar dan wel met hoop eigen inbreng.
Kijk voor downloads ff op http://www.carceri.tk/
Een nederlandse band uit delft sie een enorm brute bak death metal spelen... de demo is al een hele tijd uit maar ik hoorde het net voor het eerst. Dit is echt een band die het zou kunnen gaan maken.
- sugar daddy
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Ja, dat was ook de eerste gedachte die mij bekroop.Plaag schreef:[..]
Of je moet al die tijd naar 'Vile' van Cannibal Corpse hebben zitten luisteren.
Maar dat zal wel niet.
Voor de rest zijn Cannibal Corpse en Vile water en vuur, hemel en aarde, paradijs en hel.
Ik snap echt niet hoe iemand deze 2 bands kan groeperen.
-
InderdaadGr. Dracula schreef:[..]
Ja, dat was ook de eerste gedachte die mij bekroop.
Maar dat zal wel niet.
Voor de rest zijn Cannibal Corpse en Vile water en vuur, hemel en aarde, paradijs en hel.

Om er nog eventjes op terug te komen: ik heb Ominous Bloodline nog maar eens geluisterd. De drums klinken inderdaad hol, dat woord zocht ik! En ik moet toegeven, als de drums een stuk voller zouden zijn, dan zou het waarschijnlijk een gigantische klodder zijn van bruut vormloos gerag. Maar een klein beetje voller zou geen kwaad kunnen. Dat geeft net iets meer agressie en bruutheid mee.Gr. Dracula schreef:[..]
Oké, ik zal er aan denken.
Maargoed, de drums van Beheaded dus. Ik denk dat ik Gods Pukes z`n probleem wel vat. De drums klinken eigenlijk te iel en hol voor die muziek. Ze hebben niet de massa en volume van een donderende Tigertank, eerder dat van een non-stop vurende .373 JDJ.
En normaal gesproken zou ikzelf ook vrij vlot over dit feit zijn gestruikeld. Ware het niet dat het in dit geval geen hinder levert, omdat de strot van Borg vrijwel altijd de voorgrond domineert. De muzikale rest zorgt voor een prima ( en zoals Neggie ook al zei) losgeslagen vulling waar de vocalen overheen walsen. Als alle instrumenden zwaar en laag hadden geklonken was Beheaded 1 brei van retesnel maar totaal vormloos gebeuk en gegorgel. En dat is nu niet het geval.
Heus.
Hmm, ik welGr. Dracula schreef:[..]
Ja, dat was ook de eerste gedachte die mij bekroop.
Maar dat zal wel niet.

Let wel, bovenstaande is geen waardeoordeel! Verre van.
Makkers staakt uw wild geraas
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Voor zover ik het nog goed heb hadden we het over de laatste van Vile.Rascul schreef:[..]
Hmm, ik welNiet dat ik Vile een kloon wil noemen, maar vooral afgaande op hun eerste tweealbums zijn hun helden Cannibal Corpse en Suffocation.
En voor de rest, de meeste bands zijn door een andere band beinvloed. Zeker de "oude rotten in `t vak", die dus al 10-15 jaar meedraaien, zijn altijd wel een inspiratiebron voor een jongere hond.
Wat USDM betreft... bijna al die bands spieken bij elkaar. Ik ken maar weinig, nauwelijks, lieverd gezegd, bands die een geheel op zichzelf staand geluid hebben. Voor de rest kun je een band altijd wel ergens aan relateren. En inzake USDM zijn het heel vaak bands als, inderdaad, Cannibal Corpse, Suffocation, Deicide, Morbid Angel, etc. De bands die min of meer de grondleggers en hoeders van het genre zijn.
Ook Vile onsnapt er niet aan. Wat dat betreft ben ik het zonder meer met je eens.
Maar een uitpraak dat Vile op Cannibal Corpse lijkt is onterecht. Hoe je het wendt of keert.
Bla...
- arnibes
- Contacteer:
Ik heb ze samen met krisiun gezien. Jezus die gasten spelen goed.fetuskiller schreef:Carceri!
Ik ga morgen even kijken voor The Chasm cd's en Sinister. Welke van Sinister zijn goed?
Ik heb al Diabolical Summoning, Cross the Styx en Creative Killings aan te raden gekregen. Maar ik neem aan dat Cross the Styx het best is.
Hate, Arnibes.arnibes schreef:[..]
Ik heb ze samen met krisiun gezien. Jezus die gasten spelen goed.
Ik ga morgen even kijken voor The Chasm cd's en Sinister. Welke van Sinister zijn goed?
Ik heb al Diabolical Summoning, Cross the Styx en Creative Killings aan te raden gekregen. Maar ik neem aan dat Cross the Styx het best is.
Kop dicht, Thorko
- Terrorizer
- fetuskiller
- Contacteer:
Ik persoonlijk vind Cross the styx en Diabolical summoning de beste, kan er niet echt tussen kiezen. Hate is ook goed maar haalt het voor mij niet bij zijn voorgangers...arnibes schreef:[..]
Ik heb ze samen met krisiun gezien. Jezus die gasten spelen goed.
-
Heb eens Chainsaw Dismemberment van Mortician opgezet. Hiervoor kende ik alleen Zombie Apocalypse, en ondanks dat daar een paar erg vette nummers op staan, irriteerde ik me aan al die samples. Ik vind samples best leuk, maar als nummers niet langer dan 2 minuten duren en voor de helft sample zijn, is het best irritant na een paar luisterbeurten
Anyway, ik vind MOrtician echt moddervette death metal, en als iemand meer van dit soort bands kent hoor ik 't graag 

- fetuskiller
- Contacteer:
-
Ja, ik zag 't net op hun sitefetuskiller schreef:Meer bands die echt in het straatje van Mortician liggen ken ik eigenlijk niet.
Ik wel erg uit naar hun optreden binnekort in Arnhem... Of zou het meer om Blood Red Throne gaan

Chances are dat ik dan ook even mijn bakkes vertoon... Heb dan toch niet veel te doenfetuskiller schreef:Meer bands die echt in het straatje van Mortician liggen ken ik eigenlijk niet.
Ik wel erg uit naar hun optreden binnekort in Arnhem... Of zou het meer om Blood Red Throne gaan
Makkers staakt uw wild geraas
- Terrorizer
- fetuskiller
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
Ik heb net even Goresplattered suicide van Avulsed geluisterd.
Dat klinkt toch echt ongelovelijk vet! Ze borduren verder op het vorige album maar alles komt nu nog beter uit de verf. De brute stukken zijn nu nog bruter en de melodieuse/sfeervolle stukken nog melodieuser. Dit moet zeker aangeschaft worden.
Ook heb ik 1 nummer gechecked van Portal. Vessel of Balon genaamd. Dat mag er ook zeker zijn. Ik dacht dat dit ongelovelijk chaotische ruis was maar ik zal wel in de war zijn geweest met een andere band. Dit klinkt wel een beetje rommelig maar dat maakt het des te agressiever. Hier moet ik maar eens wat meer van gaan checken.
Dat klinkt toch echt ongelovelijk vet! Ze borduren verder op het vorige album maar alles komt nu nog beter uit de verf. De brute stukken zijn nu nog bruter en de melodieuse/sfeervolle stukken nog melodieuser. Dit moet zeker aangeschaft worden.
Ook heb ik 1 nummer gechecked van Portal. Vessel of Balon genaamd. Dat mag er ook zeker zijn. Ik dacht dat dit ongelovelijk chaotische ruis was maar ik zal wel in de war zijn geweest met een andere band. Dit klinkt wel een beetje rommelig maar dat maakt het des te agressiever. Hier moet ik maar eens wat meer van gaan checken.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
Xneg, haal die "l" nou eens weg uit de titel van de laatste Avulsed.XnegativeX schreef:Ik heb net even Goresplattered suicide van Avulsed geluisterd.
En over Portal: moet ik je de hele cd Seepia doen toekomen? MP3 via MSN, weet je wel?
Kop dicht, Thorko
Hallelujah X gaat aan Portal. Vanwaar heeft dat zo lang geduurd?XnegativeX schreef:Ik heb net even Goresplattered suicide van Avulsed geluisterd.
En de man zal heersen.
Sterker nog, ik denk dat ik hem te ruil heb.Plaag schreef:[..]
Xneg, haal die "l" nou eens weg uit de titel van de laatste Avulsed.
En over Portal: moet ik je de hele cd Seepia doen toekomen? MP3 via MSN, weet je wel?
KOM NOU EENS GODVERDOMME MET JE LIJST! Die je me eerder stuurde heb ik niet meer.
Dus.
Kop dicht, Thorko
- Chucknorris
- XnegativeX
- Contacteer:
Chill biatch! Ik stuur hem vanavond even. Dan zal ik hem direkt even updaten.Plaag schreef:[..]
Sterker nog, ik denk dat ik hem te ruil heb.
KOM NOU EENS GODVERDOMME MET JE LIJST! Die je me eerder stuurde heb ik niet meer.
Dus.
Op MSN zit ik eigenlijk nooit meer. Maar houd die Portal maar even voor me achter. Ik heb er zeker wel belang bij.
Komt goed.XnegativeX schreef:[..]
Chill biatch! Ik stuur hem vanavond even. Dan zal ik hem direkt even updaten.
Op MSN zit ik eigenlijk nooit meer. Maar houd die Portal maar even voor me achter. Ik heb er zeker wel belang bij.
En onthoud: Het is "Gorespattered" en niet "Goresplattered".
Hoeveel beeldschermen heb ik al niet van het balkon geflikkerd, uit woede om zulke fouten. Man, je moest eens weten.
Kop dicht, Thorko
- XnegativeX
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer: