Helloween - Keeper Of The 7 Keys III

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » za okt 08, 2005 1:33 am

ruben somewhere online schreef:[..]

De Keeper albums en Walls of Jericho.
Persoonlijk zou ik er dan wel bij willen zeggen dat ik je dan Keepers I en II adviseer. The legacy is een geweldig album maar heeft totaal niets van doen met de eerste 2. Dat vinden alleen de mensen die toendertijd in de poepluiers lagen :lol:
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Bob

Bericht door Bob » za okt 08, 2005 7:15 pm

Orklord schreef:Ik ben nog niet bekend met deze band, wat raden jullie me aan?
De laatste 4.

Vooral Better Than Raw en The Dark Ride.

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » za okt 08, 2005 7:24 pm

Hij bedoeld de eerste 4 :lol:

Bob

Bericht door Bob » za okt 08, 2005 7:26 pm

Wou jij PBGA meetellen dan? ;)

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » za okt 08, 2005 7:32 pm

Bob schreef:Wou jij PBGA meetellen dan? ;)
:roll:

Mag ik 'Live At The UK' meetellen? :silly:

Bob

Bericht door Bob » za okt 08, 2005 7:34 pm

Volgens mij was The Best, The Rest, The Rare eerder zelfs ;)

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » za okt 08, 2005 7:36 pm

Dat zal elkaar niet echt ontlopen denk ik.

Ik geef me ongelijk maar toe...

Hij bedoelde de eerste 3 albums :P

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » za okt 08, 2005 7:36 pm

ruben somewhere online schreef:[..]

De Keeper albums en Walls of Jericho.
Luister naar deze man...

voor deze ene keer...
It's the end of time

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » za okt 08, 2005 7:39 pm

Rebellion666 schreef:Dat zal elkaar niet echt ontlopen denk ik.

Ik geef me ongelijk maar toe...

Hij bedoelde de eerste 3 albums :P
Die moet ik ff terugdraaien! Volgens de discografie op de officiele site stamt 'The Best...' uit 1991 en 'Live....' uit 1989.

Bob

Bericht door Bob » za okt 08, 2005 7:41 pm

Pff. Vooruit dan.

Toch vind ik dat het nieuwe werk niet uitgesloten mag worden, als je een band wilt leren kennen. Je kunt niet zeggen dat BTR en TDR minder zijn qua kwaliteit.

Rene

Bericht door Rene » za okt 08, 2005 7:43 pm

Als je een oude lul bent, dan moet je gaan voor de eerste drie. Ben je wat meer "open-minded", ga dan voor Better Than Raw of Time Of The Oath. En stiekem zijn die twee ook nog steeds klassieke Helloween-platen met hetzelfde soort muziek als de Keeper-cd's.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » za okt 08, 2005 7:43 pm

Bob schreef:Pff. Vooruit dan.

Toch vind ik dat het nieuwe werk niet uitgesloten mag worden, als je een band wilt leren kennen. Je kunt niet zeggen dat BTR en TDR minder zijn qua kwaliteit.
dan kan echt wel...

Gewoon beginnen bij Walls Of Jericho
Laatst gewijzigd door Dragonforce op za okt 08, 2005 7:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
It's the end of time

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » za okt 08, 2005 7:44 pm

Ik hou van beide periodes maar het heeft vind ik niet zoveel meer met elkaar te maken. En zoals bekent, ik ben een overtuigd Hansen-fan. Zonder Hansen zullen er geen briljantjes worden gemaakt als halverwege/ eind jaren 80.

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » za okt 08, 2005 7:45 pm

Rene schreef:Als je een oude lul bent, dan moet je gaan voor de eerste drie.
Ik bén een ouwe lul.... 8) :lol:

Rene

Bericht door Rene » za okt 08, 2005 7:47 pm

Dragonforce schreef:[..]
dan kan echt wel...
Nou, waarom vind jij ze dan minder van kwaliteit?
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » za okt 08, 2005 7:47 pm

Rebellion666 schreef:[..]

Ik bén een ouwe lul.... 8) :lol:
Hoe oud moet je zijn om een ouwe lul te zijn
It's the end of time

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » za okt 08, 2005 7:49 pm

ehm....ligt er ook aan hoe lang je naar metal luisterd....ik word volgende maand 27, luister daarvan ongeveer 17 jaar naar metal. Dus ehm, ik ben oud ja... :lol:

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » za okt 08, 2005 7:50 pm

Rebellion666 schreef:ehm....ligt er ook aan hoe lang je naar metal luisterd....ik word volgende maand 27, luister daarvan ongeveer 17 jaar naar metal. Dus ehm, ik ben oud ja... :lol:
Dit is overigens een geintje

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » za okt 08, 2005 7:51 pm

Rene schreef:[..]

Nou, waarom vind jij ze dan minder van kwaliteit?
Ik vind ze wel goed, maar niet zo goed als de genoemde eerdere albums. dus minder in kwaliteit...
It's the end of time

Bob

Bericht door Bob » za okt 08, 2005 9:22 pm

Er is een verschil tussen smaak en kwaliteit.

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » za okt 08, 2005 9:33 pm

Bob schreef:Er is een verschil tussen smaak en kwaliteit.
waarom snap je dat dan zelf niet?
It's the end of time

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » zo okt 09, 2005 11:47 am

Ik denk dat heel weinig mensen in staat zijn albums op kwaliteit te beoordelen. Met alle respect, maar hier lopen die zéker niet rond.

Bob

Bericht door Bob » zo okt 09, 2005 12:54 pm

Het is een knop die je om moet zetten. Als jij een objectieve vergelijking zou moeten maken tussen Midnight Sun en Dr. Stein, welke zou je beter vinden?

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » zo okt 09, 2005 2:13 pm

En voor mensen die die knop niet eens hebben, en daardoor totaal geen kwaliteit kunnen herkennen, is er de top 40
It's the end of time

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » zo okt 09, 2005 3:09 pm

Bob schreef:Het is een knop die je om moet zetten. Als jij een objectieve vergelijking zou moeten maken tussen Midnight Sun en Dr. Stein, welke zou je beter vinden?
Teksten: Beide waardeloos
Melodie: Dr. Stein is sterker (betere opbouw)
Periode: Dr. Stein - zoekende, Midnight Sun - kunstje herhalen
Bezettig: Volle overtuiging, Dr.Stein werd door een betere bezetting gespeeld

Wat me erg irriteert aan Midnight Sun is dat whooooohooooooohooooooo-gedoe ergens middenin het nummer. Ik vind dat helemaal niks. Dat geldt overigens ook voor Maiden die zich er ook nog wel eens schuldig aan maakt.

Conclusie: Ik hoor liever Dr. Stein dan Midnight Sun

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo okt 09, 2005 3:10 pm

laatst eens Rabbit's Don't come easy gekocht. Ik vind dat wel een leuk album, ben van plan om er eens wat meer in te verdiepen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » zo okt 09, 2005 3:11 pm

Het is wel een leuk album, maar meer dan dat ook niet. Het verveeld nogal snel. Vooral dat reagge-nummer....ver-schrik-ke-lijk!

Rene

Bericht door Rene » zo okt 09, 2005 3:13 pm

En ik vind het juist weer één van de betere cd's. Lekker hoog tempo de hele tijd en ja, dat is het dan wel :P

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo okt 09, 2005 3:19 pm

ik heb em nog te weinig geluisterd om tot een goed oordeel te komen, tot nu toe bevalt ie me echter best
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Rene

Bericht door Rene » zo okt 09, 2005 3:23 pm

Ik ben die cd helaas kwijt en da's al de tweede keer. In Australie was ik eens mijn discman verloren met die cd erin. En nu kan ik 'm gewoon nergens vinden.

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » zo okt 09, 2005 3:25 pm

Rene schreef:Ik ben die cd helaas kwijt en da's al de tweede keer. In Australie was ik eens mijn discman verloren met die cd erin. En nu kan ik 'm gewoon nergens vinden.
Als je nog een paar maanden wacht lig'tie bij Van Leest voor €6,99 in de uitverkoop! :P

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » zo okt 09, 2005 4:32 pm

Als je nog een paar maanden wacht lig'tie bij Van Leest voor €6,99 in de uitverkoop! :P
ja, over een paar maanden ligt ie er voor 1 euro minder dan nu...
It's the end of time

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo okt 12, 2005 3:31 pm

Van metal-archives geplukt, het album heeft met 4 stemmen het gemiddelde van 80%, dat zo laag ligt door deze stemmer:

I'm taking about 10 points off for the title. I mean had they called this one "Dancing With Fairies" or something equally Pink Bubbles-like, I would have said "oh what the fuck, this is mediocre, but it isn't actually directly shitting on the Kai Hansen years, so I suppose it'll pass". But, alas, aforementioned defecation is non-hypothetical, and therefore, this album gets a fucking forty.

It's not really *bad* in that "latest Phil Anselmo project that claims to be black metal" sense - and it's even a tad better than that terrible Pussy Don't Come Easy shit - but it's not actually good, and to speak of it in the same sentence as Keeper I and II without somehow throwing in an "is defecated on by" construction would be blasphemy.

It's pretty much what you'd imagine from Helloween nowadays - sorta generic and uninspired songwriting, Deris's Deutsche-AOR vocals, and the occasional cute chorus. But, alas, this is a tired band at work - a band whose last super-gonzo-brilyuntzorz idea was the middle break in Midnight Sun and a Mahogany Rush cover (it's a FUCKING Juggernaut, fellas, I thought I should warn you)... and since then has come up for air once (The Dark Ride), and then decided to descend into self-parody through riff recycling and overproduction (Never Be a Star/Perfect Gentleman), shuffling through guitarists and drummers, and then coming up with this thing, which can basically be called "Pussy Still Don't Come Easy - now with longer songs".

Oh really, some of it is okay, but I mean some of that pussy shit was okay too - it's just that the last few years of Helloween's career have been so goddamn forgettable and generic and "mix up chorus here, solo there, little melodic lick here, and you'd never know the difference"... most of the songs on here are just like that. Seriously, can someone tell me, in an objective manner, what the difference is between, say, Do You Feel Good, and Do You Know What You're Fighting For?

The truth of the matter is, you could probably pick up the Mrs. God single and have all you need: Mrs. God, and My Life for One More Day - both of which are singalong blasts of fun. Especially the second one, which for a few seconds here and there puts the Power back in power metal. Also, the ballad, Light the Universe, is surprisingly good... Deris-era ballads have been hit (Forever and One, Where The Eagle Learns to Fly) or miss (the rest, basically), but give one point to the good guys here, because this ballad ain't anywhere near bad.

But, the thing is, there's only so many points to give... when I was trying to pull reference material, I put in A Million to One (because I had mistakenly remembered that as being ballad-like), and kept it in, because that song fucking rules, and the problem with this album is that there is nothing on here that fucking rules of that caliber. No overtly fist-fuck-and-loving-it-amazing solos... (ahem, March of Time) no soul crusher riffs (ahem, that thrash section in Halloween) - Keeper of the Seven Keys, this is not.

If you want Keeper of the Seven Keys part III, try Scanner's "Terminal Earth", or maybe Gamma Ray's Powerplant if you want something that shares at least one member with the first two. The latest Helloween turd-platter, however, has an extremely tenuous claim on the title. This technically may feature Weiki and Grosskopf, but the divergence away from That Sound is pretty damn overt, and has been so since approximately 1996. Not that Helloween have not put out great albums since then (the next two), but still, Before the War is the last thing that could wear Ride the Sky on its sleeve with dignity and grace. This cannot, and therefore it has no place being called the Keeper of anything.

Seriously, what sort of brilliant marketing douchebag came up with the idea to call the new Helloween LP "Keeper of the Seven Keys - the Legacy". I suppose "More of the Rabbit Don't Come Easy Sound, Though a Bit Better Produced, With that one Riff from Megadeth's This Was My Life to Start Track Ten" didn't have a good ring.

Seriously, it's the Pussy Legacy, if it's any legacy at all. The long songs are long, and not particularly epic - their only similarity to Halloween and Keeper being that the length in minutes is expressed with multiple digits... oh and there's a few samples at the beginning of Occasion Avenue where the dude channel-surfs through Helloween classics and scoffs them all. Well, the feeling is reciprocal.

As for the short songs - just really worth mentioning. I can't say I'm planning on cranking this one any time soon. Oh, maybe I'll go to that folder on my hard drive, but then I'll immediately realise - oh hey I've got Time of the FUCKING Oath right here. Mrs. God got a smirk out of me, and just when I was about to turn the damn thing off, My Life for One More Day came up promising, and kinda delivered... but there are no Steel Tormentors here. No We Burn or I Can or All Over the Nations or any of that, really.

And, certainly, no Save Us or Twilight of the Gods. Those songs caught you by the throat and whipped your head into a fuck-frenzy of unmitigated Raw Fucking Power - that is what I think of when I think of the Keeper era. Even the goofy stuff of that era, like Rise and Fall and Future World, completely smokes the "serious" stuff of this album.

Legacy my ass.

Eindcijfer: 40%
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Rene

Bericht door Rene » wo okt 12, 2005 5:09 pm

Ik stopte met lezen toen ik vernam dat hij blijkbaar de cd vergelijkt met het nummer 'A Million To One' :P

Van enkele officiële metal-sites lees ik enkel lovende reviews, dus het komt wel goed met deze cd.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo okt 12, 2005 5:10 pm

Oh, dat ook wel, hij had voor deze review een gemiddelde van 93%, maar dit viel me gewoon wel meteen op, ondanks dat het groot gezeik is
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Rene

Bericht door Rene » wo okt 12, 2005 5:40 pm

Ik las ergens anders ook al zo'n afkraak-review, maar die gast was dan ook totaal geen Helloween-liefhebber. Waarom doe je die cd dan? Het is hetzelfde als Tokus de nieuwe zou reviewen :P

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » do okt 13, 2005 6:21 pm

Rene schreef:Ik las ergens anders ook al zo'n afkraak-review, maar die gast was dan ook totaal geen Helloween-liefhebber. Waarom doe je die cd dan? Het is hetzelfde als Tokus de nieuwe zou reviewen :P
Je moet een recensie laten schrijven door een liefhebber van de muziek. Een fan moet zeker géén recensie schrijven omdat je dan een totaal vertekend beeld krijgt van het album. Allicht dat die het allemaal geweldig vind!

Ik heb het album nu een ruime tijd in huis en Helloween heeft gedaan waar het goed in is. Goede en vooral aanstekelijke muziek maken. Wat mij betreft een 8 uit 10 dus. Het was hoger uitgevallen als het schijfje een andere titel had gedragen. De titel verwijst naar een periode die niet meer is en nooit meer zal terugkomen. Er wordt dus een oneerlijke vergelijking gemaakt. En ik weet dat niet iedereen hier het er mee eens is maar het album haalt niet het niveau van I en II.

Hellhammer

Bericht door Hellhammer » do okt 13, 2005 6:28 pm

Ik heb het album nu een ruime tijd in huis
Promo?

Bob

Bericht door Bob » do okt 13, 2005 6:29 pm

Het was hoger uitgevallen als het schijfje een andere titel had gedragen.
What's in a name? De titel verwijst naar een verhaal dat begonnen is in een periode die niet meer terugkomt. In feite wil je dus punten aftrekken als gevolg van je eigen teleurstelling in je eigen - onterechte - verwachtingen.

Bob

Bericht door Bob » do okt 13, 2005 6:29 pm

Hellhammer schreef:[..]

Promo?
Download.

Hellhammer

Bericht door Hellhammer » do okt 13, 2005 6:32 pm

Ik vind overigens The Legacy de beste Helloween plaat in jaren, toch wel van hetzelfde niveau als - of beter dan - de beste platen van de Deris jaren.

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » do okt 13, 2005 7:27 pm

Hellhammer schreef:[..]

Promo?
Promo

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » do okt 13, 2005 7:38 pm

Hellhammer schreef:Ik vind overigens The Legacy de beste Helloween plaat in jaren, toch wel van hetzelfde niveau als - of beter dan - de beste platen van de Deris jaren.
Heb je mij niet horen zeggen dat dat niet zo is. Uit de Deris-era is dit ná BTR het beste album. Het gros van de nummers komt creatief over, met niet al te veel lollige deuntjes van Weiki, die maakte zich daar de laatste jaren nogal eens schuldig aan.

Al vind ik 'Light The Universe' (de credits van dit nummer zijn overigens aan Deris toe te schrijven) wel erg zwak. Het is een doodleuke kopie van een nummer dat verschenen is op een solo-album van Deris. Dit is zó opvallend gedaan dat het gewoon erg goedkoop overkomt en het nog niet haalt bij de orginele versie. Dát zijn vuiltjes die je eigenlijk niet kunt maken op een nieuw album. Beetje inspiratieloos.

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » do okt 13, 2005 7:45 pm

Bob schreef:[..]

What's in a name? De titel verwijst naar een verhaal dat begonnen is in een periode die niet meer terugkomt. In feite wil je dus punten aftrekken als gevolg van je eigen teleurstelling in je eigen - onterechte - verwachtingen.
Laat me raden... Deze onzin wordt door de band zelf de wereld ingeslingerd om kritische geluiden bij voorbaat te weren? Marketinggelul!

Het was de laatste tour al van 3 km afstand al duidelijk dat het deze kant op zou gaan. Meneer Weiki voelde zich beperkt en was de laatste 4 jaar (duidelijk te horen) zo inspiratieloos als een gemiddelde hordeur.

Ze (met name Weiki) willen dolgraag die tijd weer laten herleven. Vreemd genoeg met een band die geen ene fuck meer te maken heeft met 'het grote' Helloween van pakweg 20 jaar geleden.

Bob

Bericht door Bob » do okt 13, 2005 7:49 pm

Laat me raden... Deze onzin wordt door de band zelf de wereld ingeslingerd om kritische geluiden bij voorbaat te weren? Marketinggelul!

Het was de laatste tour al van 3 km afstand al duidelijk dat het deze kant op zou gaan. Meneer Weiki voelde zich beperkt en was de laatste 4 jaar (duidelijk te horen) zo inspiratieloos als een gemiddelde hordeur.

Ze (met name Weiki) willen dolgraag die tijd weer laten herleven. Vreemd genoeg met een band die geen ene fuck meer te maken heeft met 'het grote' Helloween van pakweg 20 jaar geleden.
Laat me raden... dat heeft Weikath jou bekend toen hij op je schouder aan het uithuilen was over de slechte ontvangst van Rabbit Don't Come Easy bij de fans?

Wacht nu maar af. Over een paar dagen staat het interview online, dan kun je exact nalezen waarom het tijd was voor een nieuw Keepers album. En dat heeft alles te maken met de teksten, niet met de muziek of de lichtelijk overtrokken glorie-jaren. Alsof de band het sinds Master Of The Rings zo slecht heeft gehad.

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » do okt 13, 2005 8:01 pm

Bob schreef:[..]

Laat me raden... dat heeft Weikath jou bekend toen hij op je schouder aan het uithuilen was over de slechte ontvangst van Rabbit Don't Come Easy bij de fans?

Wacht nu maar af. Over een paar dagen staat het interview online, dan kun je exact nalezen waarom het tijd was voor een nieuw Keepers album. En dat heeft alles te maken met de teksten, niet met de muziek of de lichtelijk overtrokken glorie-jaren. Alsof de band het sinds Master Of The Rings zo slecht heeft gehad.
Ben erg benieuwd hoe kritisch de vragen zijn van dit interview. Weet ik nu niet dus daar kan ik geen oordeel over geven.

Je doet nu ook net alsof ik met alles wat vanaf MotR is uitgekomen de vloer aanveeg. Dat is niet waar natuurlijk, daarvoor draag ik de band een té warm hart toe. Ik ben immers door Maiden/ Helloween naar metal gaan luisteren toen ik 9 was ofzo. Helloween was mijn eerste metal-concert die ik bezocht. Ik vind lang niet alles best wat de band heeft gepresteerd de afgelopen 15 jaar maar van ieder album word ik nog steeds vrolijk en dat is bij 'The Lagecy' niet anders.

Enige kritische noten mogen toch wel en sorry, aan interviews hecht ik al jaren geen waarde meer. Het is vergelijkbaar met een grammafoonplaat die telkens weer wordt gedraaid. Een stukje ingestudeerde tekst die 100x wordt opgedreund. En waarom? Omdat interviewers allemaal dezelfde vragen stellen.

Rene

Bericht door Rene » do okt 13, 2005 8:37 pm

Ik kan de reactie van rebbelion666 wel begrijpen. Ik neem aan dat de band er wel rekening mee heeft gehouden dat er mensen zullen zijn die de naam niet gepast vinden. Maar de muziek telt en dat doet het dus ook.

Ikzelf vind het wel tof dat er weer verhaalt wordt over de Keeper. De tekst van King For A 1000 Years vond ik wat dat betreft erg geslaagd. En ik gun het Deris wel dat hij nu ook een eigen Keeper heeft. Hij zit immers ook alweer een hele poos bij de band.

Bob

Bericht door Bob » do okt 13, 2005 10:05 pm

Hoe kritisch de vragen zijn? Moeilijk te zeggen, ik heb erg open vragen gesteld en heb zoveel mogelijk het woord aan Deris gelaten.

Ik moet wel zeggen dat ik zeker een vraag gesteld zou hebben over "Light The Universe", als ik dat nummer toen al gehoord zou hebben. Helaas moest ik m'n luistersessie al na Occasion Avenue afkappen.

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » do okt 13, 2005 10:15 pm

Bob schreef: "Light The Universe", als ik dat nummer toen al gehoord zou hebben. Helaas moest ik m'n luistersessie al na Occasion Avenue afkappen.
Dat viel je dus ook al op. Armoe troef toch als je zo'n nummer op een nieuw album plaatst nota bene bij je broodheer!?

Bob

Bericht door Bob » zo okt 16, 2005 3:48 pm

Langverwacht, nu eindelijk online:

http://www.metalfan.nl/interviews.php?id=280

Het interview met Andi Deris

De review volgt over een aantal dagen.

Plaats reactie