SAXON podium hardenberg 21 oktober
- Heer-Snader
SAXON podium hardenberg 21 oktober
aangeizen het optreden in maart neit door is gegaan is het verplaatst naar 21 oktober wie gaat erheen?
kaartjes kosten 25 euro
En voor de geintereseerden ik heb 2 kaartjes en heb er dus nog 1 over, dus wie gratis naar saxon wil in hardenberg moet me even pm'en.
EDIT:Gratis kaartje is al weg dus daarvoor hoef je niet meer te pm'en
Zaal open:
Aanvang:
Voorverkoop:
Prijs: 20.0
21.0
voorverkoop
€25,00
Het concert van SAXON komt steeds dichterbij. De show op 21 oktober in Podium Hardenberg is een éénmalige show voor Nederland en gekochte kaarten voor de oorspronkelijke 18-maart-show blijven geldig.
Met SAXON in huis zet Podium zich zeer nadrukkelijk op de heay-metalkaart van Nederland. SAXON doet Podium aan op hun LIONHEARTTOUR 2005 kriskras doro Europa en de show in Podium is de enige in Nederland. Wees er op tijd bij. Saxon is met frontman Biff nog steeds een op en top Britse band en dat gaan we meemaken.
SAXON komt met de line-up: Doug Scarratt, Jörg Michael, Biff Byford, Paul Quinn, Nibbs Carter.
De warming-up wordt verzorgd door: Chinchilla
kaartjes kosten 25 euro
En voor de geintereseerden ik heb 2 kaartjes en heb er dus nog 1 over, dus wie gratis naar saxon wil in hardenberg moet me even pm'en.
EDIT:Gratis kaartje is al weg dus daarvoor hoef je niet meer te pm'en
Zaal open:
Aanvang:
Voorverkoop:
Prijs: 20.0
21.0
voorverkoop
€25,00
Het concert van SAXON komt steeds dichterbij. De show op 21 oktober in Podium Hardenberg is een éénmalige show voor Nederland en gekochte kaarten voor de oorspronkelijke 18-maart-show blijven geldig.
Met SAXON in huis zet Podium zich zeer nadrukkelijk op de heay-metalkaart van Nederland. SAXON doet Podium aan op hun LIONHEARTTOUR 2005 kriskras doro Europa en de show in Podium is de enige in Nederland. Wees er op tijd bij. Saxon is met frontman Biff nog steeds een op en top Britse band en dat gaan we meemaken.
SAXON komt met de line-up: Doug Scarratt, Jörg Michael, Biff Byford, Paul Quinn, Nibbs Carter.
De warming-up wordt verzorgd door: Chinchilla
Laatst gewijzigd door Heer-Snader op ma okt 17, 2005 10:19 am, 2 keer totaal gewijzigd.
ik denk.............................van wel
Ze noemen het de Lionhart-tour, maar ze gaan naar alle waarschijnlijkheid alleen nummers spelen uit de jaren '80. Dit alles ter ere van het 25-jarige jubileum van de NWOBHM.
Was hier trouwens al niet een topic over?
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]
Jep, was al een topic over.Rene schreef:Ze noemen het de Lionhart-tour, maar ze gaan naar alle waarschijnlijkheid alleen nummers spelen uit de jaren '80. Dit alles ter ere van het 25-jarige jubileum van de NWOBHM.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!
[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]
[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]
Ik ben er zaterdag in Antwerpen bij geweest. Supergaaf, erg veel 80's classics idd en uit de 90's Metalhead en Dogs of war. Megavet, zo'n 2 uur en tien minuten Saxon als ik het me goed herinner. Veel plezier in Hardenberg!! Dat moet zeker lukken, gezien de geweldige performance van jongstleden zaterdag.
- Heer-Snader
- Eru Iluvatar
Dit staat op www.saxon747.com
SAXON + guest: Chinchilla *
> lionheart tour 2005 - rescheduled <
DATE VENUE CITY COUNTRY
15.10.2005 Hof Ter Lo * Antwerp B
16.10.2005 Rio Bradford UK
17.10.2005 JB's Dudley UK
18.10.2005 Rock City Nottingham UK
19.10.2005 Liquid Room Edinburgh UK
21.10.2005 Podium * Hardenberg NL
22.10.2005 Nordmarkhalle Rendsburg GER
Het gaat hier aankomende vrijdag dus toch wél over de Lionheart tour, en niet om de 25th anniversary of NWOBHM tour 2005:
Rock Hard, Metaltix.de & ICS presents:
25TH ANNIVERSARY OF NWOBHM TOUR 2005 - Rescheduled Dates
> a night out with the boys <
DATE VENUE CITY COUNTRY
05.10.2005 Metropolis München GER
06.10.2005 Rockfabrik Ludwigsburg GER
07.10.2005 Garage Saarbrücken GER
08.10.2005 Antagon Halle Frankfurt GER
09.10.2005 Rockfabrik Augsburg GER
SAXON + guest: Chinchilla *
> lionheart tour 2005 - rescheduled <
DATE VENUE CITY COUNTRY
15.10.2005 Hof Ter Lo * Antwerp B
16.10.2005 Rio Bradford UK
17.10.2005 JB's Dudley UK
18.10.2005 Rock City Nottingham UK
19.10.2005 Liquid Room Edinburgh UK
21.10.2005 Podium * Hardenberg NL
22.10.2005 Nordmarkhalle Rendsburg GER
Het gaat hier aankomende vrijdag dus toch wél over de Lionheart tour, en niet om de 25th anniversary of NWOBHM tour 2005:
Rock Hard, Metaltix.de & ICS presents:
25TH ANNIVERSARY OF NWOBHM TOUR 2005 - Rescheduled Dates
> a night out with the boys <
DATE VENUE CITY COUNTRY
05.10.2005 Metropolis München GER
06.10.2005 Rockfabrik Ludwigsburg GER
07.10.2005 Garage Saarbrücken GER
08.10.2005 Antagon Halle Frankfurt GER
09.10.2005 Rockfabrik Augsburg GER
- Precious Angel
- Heer-Snader
- MindlessMayo
- fetuskiller
- Contacteer:
- Precious Angel
- fetuskiller
- Contacteer:
- Precious Angel
- fetuskiller
- Contacteer:
- Precious Angel
- fetuskiller
- Contacteer:
Je hebt toch OV man, gewoon gaan. Saxon is het dubbel en dwars waard.fetuskiller schreef:Godver! Saxon is dus een Heavy metal band die ik nog nooit gezien heb maar wel heel graag WIL zien... Waarom spelen die lui dan elk jaar in Hardenberg en nooit ergens in de buurt ofzo
- fetuskiller
- Contacteer:
W00t? W00t? Dat was het fucking gaafste concert ooit! Nooit eerder zo'n superset meegemaakt. Alle verplichte klassiekers natuurlijk, maar ook onverwachte pareltjes zoals frozen Rainbow, Into the Dragons Realm (al is dat volgens mij niet de exacte titel, mensen die er waren weten het wel), MetalHead, supergaaf supergaaf! Ook nog bedankt aan Teun en Kees, dat ik de middag met hun kon spenderen, dat scheelde enorm. Bedankt!
- Metalheank
Ja jij ook bedankt, was een erg gaaf middagje (Saxon heb ik gemist).
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA
- Eru Iluvatar
Geen dank David, kleine moeite. Jij en je ouders trouwens nogmaals bedankt dat jullie me die lift konden geven, dat scheelde echt enorm!
Het optreden van Saxon was echt fantastisch! De band hield zich (als gewoonlijk volgens mij) niet aan een typische setlist en daarom kwamen er naast de klassiekers er ook nog een paar leuke verassingen voorbij, zoals het door David al genoemd Metalhead en Dragon's Lair, maar ook andere jaren '90 pareltjes als Dogs of War, echt fantastisch. Zelf zat ik echt te genieten van al deze nummers, maar ik m'n achterhoofd had ik steeds de gedachte 'Waar blijven de Lionheart nummers?'. En ja hor, naar zo'n 1 uur en drie kwatier spelen kwam dan eindelijk het titelnummer van het album 'Lionheart', gevolgd door het zeer snelle en magistrale 'Witchfinder General', de uithalen in dat nummer van Biff waren live als je het mij vraagd net zo goed als op de studioversie zelf. De muzikanten speelden allemaal superstrak en Biff was een fantastische typische Britse frontman. Het hele optreden van Saxon duurde volgens mij maar liefst 2 uur en een kwartier! Dat was echt ongekend voor mij. Biff had erover dat ze misschien in de zomer terug zouden komen in Nederland voor de festivals! Dat zou voor mij echt fantastisch zijn want deze band wil ik zeker nog wel een keer zien!
Ohja, het voorprogramma van Chinchilla was erg goed: Een degelijke Duitse powermetalband met ballen, de nummers waren allemaal min of meer hetzelfde, maar erg catchy en ze werden superstraks gespeelt. Makkelijke motiverend-tot-mee-zingen refreinen die je na één keer horen al mee kan zingen. Heerlijke band voor in het voorprogramma. Degelijke muzikanten; de zanger was vooral erg degelijk met z'n Bruce Dickinson/Tobias Sammet achtige stem, tevens was het een zeer charismatische, goeie frontman, alleen vaak wel wat over de top.
De zaal zat overigens goed vol; echt een groot verschil met Jon Oliva vorige maand, waar naar schatting maar zo'n 200 tot hoogstens 300 man in Podium stonden. Dit keer bij Saxon in Podium zat het propvol, dus ik gok dat er wel een man of 800/900 stond; dit was natuurlijk ook het enige optreden van Saxon in Nederland (in tegenstelling tot de twee optredens van Jon Oliva hier in het land)
Al met al een fantastische avond met twee fantastische bands! Ben erg benieuwd naar het volgende optreden voor mij in Podium - Hardenberg: Helloween. De twee voorgaande optredens van Oliva en Saxon bevielen me in ieder geval erg goed!
Setlist Saxon (bron: Ekib - http://www.ultimatemetal.com/forum/show ... p?t=213308)
Motorcycle Man
Play Loud
Strong Arm Of The Law
Stallions Of The Highway
Power And The Glory
Frozen Rainbow
Suzie Hold On
Dogs Of War
Dragon's Lair
The Eagle Has Landed
To Hell And back Again
Dallas 1 PM
Redline
Stand Up And Be Counted
Metalhead
Crusader
Never Surrender
20,000 Ft
Princess Of The Night
Lionheart
Withchfynder General
747 (Strangers In The Night)
Denim And Leather
Guitarsolo
Wheels Of Steel
Heavy Metal Thunder
Het optreden van Saxon was echt fantastisch! De band hield zich (als gewoonlijk volgens mij) niet aan een typische setlist en daarom kwamen er naast de klassiekers er ook nog een paar leuke verassingen voorbij, zoals het door David al genoemd Metalhead en Dragon's Lair, maar ook andere jaren '90 pareltjes als Dogs of War, echt fantastisch. Zelf zat ik echt te genieten van al deze nummers, maar ik m'n achterhoofd had ik steeds de gedachte 'Waar blijven de Lionheart nummers?'. En ja hor, naar zo'n 1 uur en drie kwatier spelen kwam dan eindelijk het titelnummer van het album 'Lionheart', gevolgd door het zeer snelle en magistrale 'Witchfinder General', de uithalen in dat nummer van Biff waren live als je het mij vraagd net zo goed als op de studioversie zelf. De muzikanten speelden allemaal superstrak en Biff was een fantastische typische Britse frontman. Het hele optreden van Saxon duurde volgens mij maar liefst 2 uur en een kwartier! Dat was echt ongekend voor mij. Biff had erover dat ze misschien in de zomer terug zouden komen in Nederland voor de festivals! Dat zou voor mij echt fantastisch zijn want deze band wil ik zeker nog wel een keer zien!
Ohja, het voorprogramma van Chinchilla was erg goed: Een degelijke Duitse powermetalband met ballen, de nummers waren allemaal min of meer hetzelfde, maar erg catchy en ze werden superstraks gespeelt. Makkelijke motiverend-tot-mee-zingen refreinen die je na één keer horen al mee kan zingen. Heerlijke band voor in het voorprogramma. Degelijke muzikanten; de zanger was vooral erg degelijk met z'n Bruce Dickinson/Tobias Sammet achtige stem, tevens was het een zeer charismatische, goeie frontman, alleen vaak wel wat over de top.
De zaal zat overigens goed vol; echt een groot verschil met Jon Oliva vorige maand, waar naar schatting maar zo'n 200 tot hoogstens 300 man in Podium stonden. Dit keer bij Saxon in Podium zat het propvol, dus ik gok dat er wel een man of 800/900 stond; dit was natuurlijk ook het enige optreden van Saxon in Nederland (in tegenstelling tot de twee optredens van Jon Oliva hier in het land)
Al met al een fantastische avond met twee fantastische bands! Ben erg benieuwd naar het volgende optreden voor mij in Podium - Hardenberg: Helloween. De twee voorgaande optredens van Oliva en Saxon bevielen me in ieder geval erg goed!
Setlist Saxon (bron: Ekib - http://www.ultimatemetal.com/forum/show ... p?t=213308)
Motorcycle Man
Play Loud
Strong Arm Of The Law
Stallions Of The Highway
Power And The Glory
Frozen Rainbow
Suzie Hold On
Dogs Of War
Dragon's Lair
The Eagle Has Landed
To Hell And back Again
Dallas 1 PM