"Taller In More Ways" - Sugababes

Voor alle andere bands
Plaats reactie
thomaster87
Contacteer:

Bericht door thomaster87 » wo okt 26, 2005 3:10 pm

Serieuze vraag:

Fusion, leg mij een uit waarom de Sugababes zoveel beter zijn dan de Spice Girls?
...en het geld hebben we lekker toch gehad!

Fusion

Bericht door Fusion » wo okt 26, 2005 5:15 pm

Betere composities (en dat is een objectief meetbaar iets), een veel mooiere sound en 'feel' en dat is subjectief, veel donkerder en ruiger op sommige nummers), veel meer details en 'productie-technische truucjes'.
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Sandr
Contacteer:

Bericht door Sandr » wo okt 26, 2005 5:29 pm

Fusion schreef:Betere composities (en dat is een objectief meetbaar iets), een veel mooiere sound en 'feel' en dat is subjectief, veel donkerder en ruiger op sommige nummers), veel meer details en 'productie-technische truucjes'.
volgens mij vind je de Sugababes gewoon een stuk lekkerder :P :wink:
'Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens'
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]

Fusion

Bericht door Fusion » wo okt 26, 2005 6:29 pm

Mutya scoort bij mij vrij hoog in geiligheidsfactor, ehm, ik bedoel, wat lul je nou Sandr! t Gaat hier om een serieuze discussie! :P
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » wo okt 26, 2005 6:40 pm

Fusion schreef:....maar verder is dit topic bedoeld voor mensen die wél de goede pop van de Sugababes kunnen waarderen.
Goede pop? Praat je er niet al een tijdje langs? Begin nu ernstig te vermoeden dat je het allemaal meent ook. :P
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

paradigm shift

Bericht door paradigm shift » do okt 27, 2005 2:59 pm

Rebellion666 schreef:[..]

Goede pop? Praat je er niet al een tijdje langs? Begin nu ernstig te vermoeden dat je het allemaal meent ook. :P
Hoezo zou goede pop niet kunnen bestaan? Beatles, Elvis Costello, Tori Amos, Duran Duran... Er zijn zat goede pop-acts.
οu φροντiς

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » do okt 27, 2005 6:29 pm

paradigm shift schreef:[..]

Hoezo zou goede pop niet kunnen bestaan? Beatles, Elvis Costello, Tori Amos, Duran Duran... Er zijn zat goede pop-acts.
Ik doelde ook op The Sugababes. Het is mijn ding gewoon niet, te goedkoop allemaal. Kun je van The Beatles niet echt zeggen. Dat is een legende en van verre goedkoop.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Tymon
Contacteer:

Bericht door Tymon » do okt 27, 2005 6:57 pm

Fusion schreef:Betere composities (en dat is een objectief meetbaar iets), een veel mooiere sound en 'feel' en dat is subjectief, veel donkerder en ruiger op sommige nummers), veel meer details en 'productie-technische truucjes'.
Hmm... betere composities zou ik niet zo snel zeggen. Hoe zou jij dat dan meetbaar aangeven?
[img]http://www.exivious.net/banner/banner.gif[/img]

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do okt 27, 2005 7:23 pm

Hmm, goede composities
Daar plaats ik zo m'n vraagtekens bij, gezien de simpelheid.

Het is verre van goed en gewoon makkelijk verteerbaar voer voor de massa.

Gemaakt voor en om het geld, niets meer, niets minder.
Ik had toch wat meer verstand bij jou gezocht, Fusion.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Fusion

Bericht door Fusion » do okt 27, 2005 7:33 pm

Tymon schreef:[..]

Hmm... betere composities zou ik niet zo snel zeggen. Hoe zou jij dat dan meetbaar aangeven?
Veel interessantere key changes (en de bruggen zijn imho af en toe echt kippevel bezorgend goed!!!), veel grotere en interessantere 'layering', veel mooiere en originelere vocale harmonien, veel meer gedurfde (en betere en meer donkere) invloeden van andere genres (tot een veel smaakvoller geheel dan de Spice Girls, maar dat laatste is dan weer subjectief). Daarnaast (op niet-compositorisch vlak) is de hoeveelheid 'digitale producers truucjes' veel groter en zijn ze veel interessanter. En persoonlijk kan ik van sommige synth patches bij de Sugababes echt kippevel krijgen, bij de Spice Girls heb ik daar echt geen last van. Ik vind overigens de Spice Girls niet slecht, alleen t is allemaal te vrolijk, te veel op tieners en nog jonger gericht, en muzikaal minder.

Fusion

Bericht door Fusion » do okt 27, 2005 7:36 pm

Jeroen schreef:Hmm, goede composities
Daar plaats ik zo m'n vraagtekens bij, gezien de simpelheid.
Ik hoor graag van jou een 'simpele' perfect popsong. Een goede popsong schrijven is echt 1 van de moeilijkste dingen die er zijn in de muziek.
Jeroen schreef:Het is verre van goed en gewoon makkelijk verteerbaar voer voor de massa.
Jouw mening. Dat t verder makkelijk verteerbaar is voor de massa (d000h, t is immers POP muziek) staat los van t feit (en is imhop juist t KNAPPE) dat er zo veel in zit!
Jeroen schreef:Gemaakt voor en om het geld, niets meer, niets minder.
Je kunt prima commerciele muziek maken en toch je hart erin verwerken.
Jeroen schreef:Ik had toch wat meer verstand bij jou gezocht, Fusion.
Tsja.

Procrustus

Bericht door Procrustus » do okt 27, 2005 7:41 pm

Beste Fusion, ik vind het knap dat je het volhoud om serieus op al die mensen in te gaan. Ikzelf was allang afgehaakt. In dit soort zaken ben jij nu eenmaal verheven boven het gros van de mensen op dit forum.

Fusion

Bericht door Fusion » do okt 27, 2005 7:44 pm

Procrustus schreef:Beste Fusion, ik vind het knap dat je het volhoud om serieus op al die mensen in te gaan. Ikzelf was allang afgehaakt. In dit soort zaken ben jij nu eenmaal verheven boven het gros van de mensen op dit forum.
Ik kan best tegen goede argumenten, en in principe is er maar 1 argument: smaak. Je kunt met n beetje verstand van muziek echt *niet* zeggen dat de Sugababes slecht zijn (op die laatste hit na dan). Ik meen als ik zeg dat ik van de Sugababes echt behoorlijk uit mn dak kan gaan, vooral t 3e album. Daar ik als muziekliefhebber dit graag wil delen, post ik dit.

Dat ik vervolgens steeds reageer is misschien mijn fout ja :P En ik voel me nergens boven staan (was dat sarcastisch?), ik heb t idee dat veel metalheads zich verheven voelen boven ' hen die popmuziek luisteren'.

Procrustus

Bericht door Procrustus » do okt 27, 2005 7:54 pm

Fusion schreef:[..]
Ik kan best tegen goede argumenten, en in principe is er maar 1 argument: smaak. Je kunt met n beetje verstand van muziek echt *niet* zeggen dat de Sugababes slecht zijn (op die laatste hit na dan). Ik meen als ik zeg dat ik van de Sugababes echt behoorlijk uit mn dak kan gaan, vooral t 3e album. Daar ik als muziekliefhebber dit graag wil delen, post ik dit.

Dat ik vervolgens steeds reageer is misschien mijn fout ja :P En ik voel me nergens boven staan (was dat sarcastisch?), ik heb t idee dat veel metalheads zich verheven voelen boven ' hen die popmuziek luisteren'.
neu, die mededeling was geheel sarcasme vrij. Dus ik bedoelde niet te zeggen dat jij je verheven voelt, maar dat ik je in dit geval als verheven boven de massa zie (ja beschouw dat maar als compliment).

Dat je tegen goede argumenten kan vind ik opzich niet veel meer dan normaal. Maar meestal valt het hier best tegen met die goede argumenten. Meestal zijn het smaak kwesties die men verward met feiten.

Tymon
Contacteer:

Bericht door Tymon » do okt 27, 2005 10:28 pm

Veel interessantere key changes (en de bruggen zijn imho af en toe echt kippevel bezorgend goed!!!), veel grotere en interessantere 'layering', veel mooiere en originelere vocale harmonien, veel meer gedurfde (en betere en meer donkere) invloeden van andere genres (tot een veel smaakvoller geheel dan de Spice Girls, maar dat laatste is dan weer subjectief). Daarnaast (op niet-compositorisch vlak) is de hoeveelheid 'digitale producers truucjes' veel groter en zijn ze veel interessanter. En persoonlijk kan ik van sommige synth patches bij de Sugababes echt kippevel krijgen, bij de Spice Girls heb ik daar echt geen last van. Ik vind overigens de Spice Girls niet slecht, alleen t is allemaal te vrolijk, te veel op tieners en nog jonger gericht, en muzikaal minder.
OK Fusion, ik ga je hier lekker op onderuit halen :P Ik ben namelijk van mening dat de composities van de Spice Girls net zo goed, als niet beter in elkaar zitten. Heb je de akkoordenschema's van hun ballads wel eens bekeken? Maar goed, het blijven voor allebei muzikale cliche's, dus niets om wakker van te liggen naar mijn mening.

Het grappige is dat je net nog zei dat je het kon aantonen, maar dat heb je zeker niet gedaan. Wat je zegt is allemaal een kwestie van smaak.

Verder heb je het over de productie, daar heb ik verder geen vergelijking gemaakt en dat zal ik ook niet weerleggen. De productie is erg OK van de Sugababes.

Fusion

Bericht door Fusion » do okt 27, 2005 10:31 pm

OK Fusion, ik ga je hier lekker op onderuit halen :P Ik ben namelijk van mening dat de composities van de Spice Girls net zo goed, als niet beter in elkaar zitten. Heb je de akkoordenschema's van hun ballads wel eens bekeken? Maar goed, het blijven voor allebei muzikale cliche's, dus niets om wakker van te liggen naar mijn mening.

Het grappige is dat je net nog zei dat je het kon aantonen, maar dat heb je zeker niet gedaan. Wat je zegt is allemaal een kwestie van smaak.

Verder heb je het over de productie, daar heb ik verder geen vergelijking gemaakt en dat zal ik ook niet weerleggen. De productie is erg OK van de Sugababes.
Als je een popsong uitkleed tot een kaal akkoordenschema, haal je natuurlijk veel van de magie weg. Maar ik heb WEL een aantal argumenten gegeven: de layering, de vocale harmonieen, de perfecte verwerking van diverse invloeden uit andere genres, waarom zijn dat volgens jou geen argumenten? :?

the true Thorko

Bericht door the true Thorko » do okt 27, 2005 10:33 pm

OK Fusion, ik ga je hier lekker op onderuit halen. Ik ben namelijk van mening dat de composities van de Spice Girls net zo goed, als niet beter in elkaar zitten. Heb je de akkoordenschema's van hun ballads wel eens bekeken? Maar goed, het blijven voor allebij muzikale cliche's, dus niets om wakker van te liggen naar mijn mening.

[Hiero-modus]PWND![/Hiero-modus]

Vrouwen beinvloeden Fusions perceptie dusdanig dat hij niet meer helder kan denken! HA-HA! :mrgreen:
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Fusion

Bericht door Fusion » do okt 27, 2005 10:38 pm

Niet waar Mutya is de geilste eh ik bedoel de producer van de Sugababes weet veel mooiere en donkerdere sferen te creeeren dan die lelijke horken van ehm producers van de Spice Girls...

Emmaneul
Contacteer:

Bericht door Emmaneul » do okt 27, 2005 10:40 pm

dat is smaak
[img]http://imagegen.last.fm/3blackrows/recenttracks/Emmaneul.gif[/img]

the true Thorko

Bericht door the true Thorko » do okt 27, 2005 10:40 pm

Fusion schreef:Niet waar Mutya is de geilste eh ik bedoel de producer van de Sugababes weet veel mooiere en donkerdere sferen te creeeren dan die lelijke horken van ehm producers van de Spice Girls...
Zolang je van die blonde afblijft geef ik je in alles gelijk... :mrgreen:

Tymon
Contacteer:

Bericht door Tymon » do okt 27, 2005 10:52 pm

Als je een popsong uitkleed tot een kaal akkoordenschema, haal je natuurlijk veel van de magie weg. Maar ik heb WEL een aantal argumenten gegeven: de layering, de vocale harmonieen, de perfecte verwerking van diverse invloeden uit andere genres, waarom zijn dat volgens jou geen argumenten? :?
Omdat dat smaak en productie is.

Mortukai

Bericht door Mortukai » do okt 27, 2005 11:06 pm

Fusion effe offtopic maare wat vind je eigenlijk van
BUSTED
je weet wel die poprock groep met die groote hit The year 3000
:?:
Http://www.myspace.com/mortukai

[img]http://i4.photobucket.com/albums/y131/Ratje/Bo_EL_bannermc7.gif[/img]

Fusion

Bericht door Fusion » do okt 27, 2005 11:18 pm

Omdat dat smaak en productie is.
Kwestie van definitie. Ik bedoel componeren in de breedste zin van t woord. Niet alleen maar t basis akkoordenschema samenstellen. En nogmaals, een akkoordenschema laat de vocale harmonien (of die nou wel of niet t schema volgen) buiten beschouwing, de ritmische invloeden uit trip-hop en jungle etc. Dat bedoel ik met componeren. En in dat opzicht vind ik de Sugababes veel en veel sterker. Nogmaals ik vind de Spice Girls ook goed (buiten t feit dat ik idd qua smaak de Sugababes VEEL beter vind)

Fusion

Bericht door Fusion » do okt 27, 2005 11:19 pm

Mortukai schreef:Fusion effe offtopic maare wat vind je eigenlijk van
BUSTED
je weet wel die poprock groep met die groote hit The year 3000
:?:
Echt nog nooit van gehoord.

Mortukai

Bericht door Mortukai » do okt 27, 2005 11:31 pm

Echt nog nooit van gehoord.
k spreek van schande
echt een aanrader als je van pop rock houd :P

Fusion

Bericht door Fusion » do okt 27, 2005 11:31 pm

Hmmm kon ook geen sampletje vinden ergens...

Tymon
Contacteer:

Bericht door Tymon » vr okt 28, 2005 12:02 am

Kwestie van definitie. Ik bedoel componeren in de breedste zin van t woord. Niet alleen maar t basis akkoordenschema samenstellen. En nogmaals, een akkoordenschema laat de vocale harmonien (of die nou wel of niet t schema volgen) buiten beschouwing, de ritmische invloeden uit trip-hop en jungle etc. Dat bedoel ik met componeren. En in dat opzicht vind ik de Sugababes veel en veel sterker. Nogmaals ik vind de Spice Girls ook goed (buiten t feit dat ik idd qua smaak de Sugababes VEEL beter vind)
Dat bedoel ik ook met compositie. Maar die dergelijke invloeden stellen naar mijn idee zeer weinig voor. Dat is puur een kwestie van een doelgroep selecteren -> selectie van het materiaal -> vakmanschap. En dat is ook wat ik hoor bij Sugababes. Goed gekozen materiaal en vanmanschap. Geen gewaagde ideeen of een eerlijk bedoelde boodschap etc etc etc.

Het is en blijft simpele commerciele pop muziek. En ik zeg niet dat daar per se iets mis mee is, maar ik zeg wel dat het puur een kwestie van smaak is of je de Sugababes kan waarderen. Ik luister zelf bijvoorbeeld veel liever naar Black Eyed Peas en N*E*R*D als het om commerciele popmuziek gaat. Ooh, en qua productie vind ik Pharell echt een stuk innovatiever en creatiever dan wie de Sugababes heeft gedaan.

Mortukai

Bericht door Mortukai » vr okt 28, 2005 12:10 am

Fusion schreef:Hmmm kon ook geen sampletje vinden ergens...
http://www.busted.com

Fusion

Bericht door Fusion » vr okt 28, 2005 10:31 am

Tymon schreef:Dat bedoel ik ook met compositie. Maar die dergelijke invloeden stellen naar mijn idee zeer weinig voor. Dat is puur een kwestie van een doelgroep selecteren -> selectie van het materiaal -> vakmanschap.
Niet met je eens. Luister jij maar eens het HELE album "Three" en vertel mij maar dat dat muziek is voor één doelgroep en dat daar slechts een klein aantal, veilig gekozen, invloeden op staan. Niet dus.
Tymon schreef:Geen gewaagde ideeen of een eerlijk bedoelde boodschap etc etc etc.
Tsja boodschap, ik snap niet precies wat je daarmee bedoelt. En Voor popmuziek vind ik de ideeen bovengemiddeld gewaagd.Vergelijk t maar eens met de rest van wat op TMF gedraaid wordt :roll:
Tymon schreef:Het is en blijft simpele commerciele pop muziek.
Ik snap niet dat jij dat zegt, te meer jij ooit ook hier eens hebt verkondigd dat een goede popsong schrijven 1 van de moeilijkste dingen is. Ik denk dat jij en ik makkelijker een gigantisch symfonisch jazz/metal epos schrijven van 2 uur, dan een super catchy, slick geproduceerde popsong. Voor mij geldt dat althans wel.
Tymon schreef:Ik luister zelf bijvoorbeeld veel liever naar Black Eyed Peas en N*E*R*D als het om commerciele popmuziek gaat. Ooh, en qua productie vind ik Pharell echt een stuk innovatiever en creatiever dan wie de Sugababes heeft gedaan.
Die 2 (vooral NERD) luister ik ook graag. Maar Pharell is misschien iets origineler, maar bij hem vind ik nou juist weer dat hij 'één trucje' (zwaar overdreven uiteraard) kan en vind ik eigenlijk op n paar nummers na, alles erg tzelfde klinken. En, zo origineel als Pharell is, noem mij maar 1 act die qua sound op de Sugababes lijkt!!!

Uiteraard heb jij t nu zelf ook over smaak :P

Tymon
Contacteer:

Bericht door Tymon » vr okt 28, 2005 11:10 am

Niet met je eens. Luister jij maar eens het HELE album "Three" en vertel mij maar dat dat muziek is voor één doelgroep en dat daar slechts een klein aantal, veilig gekozen, invloeden op staan. Niet dus.
Dat heb ik ook niet gezegd. Maar veilig gekozen is het wel.
Tsja boodschap, ik snap niet precies wat je daarmee bedoelt. En Voor popmuziek vind ik de ideeen bovengemiddeld gewaagd.Vergelijk t maar eens met de rest van wat op TMF gedraaid wordt
Dat vind ik niet. Dat willen ze je misschien laten denken maar het is en blijft licht verteerbare muziek voor de massa.
Ik snap niet dat jij dat zegt, te meer jij ooit ook hier eens hebt verkondigd dat een goede popsong schrijven 1 van de moeilijkste dingen is. Ik denk dat jij en ik makkelijker een gigantisch symfonisch jazz/metal epos schrijven van 2 uur, dan een super catchy, slick geproduceerde popsong. Voor mij geldt dat althans wel.
Hmm dat is een lastige vraag. Maar ik denk dat het niet moeilijker is, een stuk makkelijker zelfs, maar het valt simpelweg niet te vergelijken. Als je echt goed thuis bent in de muzikale cliche's, je verdiept je in de stijlen die je erin wil verwerken en je bent een beetje producer met de juiste hard/software... dan kom je een heel eind. Maar dan nog, ik heb nooit gezegd dat de beste man die dit heeft geproduced/gecomponeerd geen talent heeft o.i.d.
Die 2 (vooral NERD) luister ik ook graag. Maar Pharell is misschien iets origineler, maar bij hem vind ik nou juist weer dat hij 'één trucje' (zwaar overdreven uiteraard) kan en vind ik eigenlijk op n paar nummers na, alles erg tzelfde klinken. En, zo origineel als Pharell is, noem mij maar 1 act die qua sound op de Sugababes lijkt!!!
Tja, het is een samenraapsel van verschillende stijlen. Ik heb ook niet gezegd dat er ontzettend veel Sugababes kopieen rondlopen (daarvoor zit ik ook te weinig in de pop muziek), ik zeg dat ik het bovenal niet origineel / vernieuwend / innovatief etc vind klinken. En nogmaals, dit is niet per se negatief, maar dit is simpelweg waar ik het niet met jou eens ben.
Uiteraard heb jij t nu zelf ook over smaak :P
Zekerweten! Maar dat is waar ik je van probeer te overtuigen! Dat het WEL smaakgebonden is of de Sugababes "goed zijn".

Emmaneul
Contacteer:

Bericht door Emmaneul » vr okt 28, 2005 11:44 am

Maar Pharell is misschien iets origineler, maar bij hem vind ik nou juist weer dat hij 'één trucje' (zwaar overdreven uiteraard) kan en vind ik eigenlijk op n paar nummers na, alles erg tzelfde klinken. En, zo origineel als Pharell is, noem mij maar 1 act die qua sound op de Sugababes lijkt!!!
Dat over Pharrell, daar ben ik het helamaal mee eens. Als je "In Search Of" hebt gehoord dan valt het erg op. Altijd dezelfde soort syncope ritmes.

Sinds ik dat album heb gehoord hoor ik zijn stijl overal. Of het nou bij Snoop is, bij Mystical of bij Gwen Stefani. Het wordt daardoor allemaal 1 pot nat. En ik vind zijn falsetstem erg matig maar gebruikt 'm te pas en te onpas.

Het was heel lang leuk maar ondertussen heb ik z'n truukje wel gehoord.

Tymon
Contacteer:

Bericht door Tymon » vr okt 28, 2005 11:54 am

Emmaneul schreef:[..]

Dat over Pharrell, daar ben ik het helamaal mee eens. Als je "In Search Of" hebt gehoord dan valt het erg op. Altijd dezelfde soort syncope ritmes.

Sinds ik dat album heb gehoord hoor ik zijn stijl overal. Of het nou bij Snoop is, bij Mystical of bij Gwen Stefani. Het wordt daardoor allemaal 1 pot nat. En ik vind zijn falsetstem erg matig maar gebruikt 'm te pas en te onpas.

Het was heel lang leuk maar ondertussen heb ik z'n truukje wel gehoord.
Daar ben ik het wel een beetje mee eens idd. Maar ik denk dat het ook erg afhankelijk is in welke context hij produced/componeerd. Vooral de laatste tijd lijkt het alsof hij die nummertjes achter elkaar uit zijn mouw schud.

Maar ik ben heel erg benieuwd wat bijvoorbeeld de combinatie Michael Jackson en Pharrell zou opleveren!!

Emmaneul
Contacteer:

Bericht door Emmaneul » vr okt 28, 2005 12:08 pm

dat zou wel leuk kunnen worden.

Kan die Gwen Stefani eindelijk in de kast.

Fusion

Bericht door Fusion » vr okt 28, 2005 12:17 pm

Emmaneul schreef:dat zou wel leuk kunnen worden.

Kan die Gwen Stefani eindelijk in de kast.
Die mag wel bij mij in de kast. :mrgreen: Xou liever Pharell met Pink zien samenwerken, wat een FANTASTISCHE stem!! Ik heb 2 albums van haar, en daar staan echt een paar hele mooi nummers op!

Fusion

Bericht door Fusion » vr okt 28, 2005 12:20 pm

Tymon schreef:Dat vind ik niet. Dat willen ze je misschien laten denken maar het is en blijft licht verteerbare muziek voor de massa.
Ik denk dat jij echt geen TMF luistert, geloof me, t niveau ligt een stuk lager.

Tymon schreef:Tja, het is een samenraapsel van verschillende stijlen. Ik heb ook niet gezegd dat er ontzettend veel Sugababes kopieen rondlopen (daarvoor zit ik ook te weinig in de pop muziek), ik zeg dat ik het bovenal niet origineel / vernieuwend / innovatief etc vind klinken. En nogmaals, dit is niet per se negatief, maar dit is simpelweg waar ik het niet met jou eens ben.
Tsja, dat is jouw perceptie. Ik vind ze echt wel een orignele sound hebben, tuurlijk is t een product van allerlei recente genres, maar wat is dat niet?
Tymon schreef:Zekerweten! Maar dat is waar ik je van probeer te overtuigen! Dat het WEL smaakgebonden is of de Sugababes "goed zijn".
Niet dus! De composities zijn gewoon goed. Niet spectaculair (want dat is de uitvoering, maar das dan weer sunbjectief), maar goed, degelijk.

Equinox
Contacteer:

Bericht door Equinox » vr okt 28, 2005 12:24 pm

alles is subjectief, probeer jij maar eens volledig objectief te blijven bij het beoordelen van een compositie..
...the end of eternity...
[url]http://www.dimaeon.com[/url]
progressive death metal

Fusion

Bericht door Fusion » vr okt 28, 2005 12:39 pm

Equinox schreef:alles is subjectief, probeer jij maar eens volledig objectief te blijven bij het beoordelen van een compositie..
Ja d0000h. Zo objectief mogelijk als kan uiteraard.

Equinox
Contacteer:

Bericht door Equinox » vr okt 28, 2005 12:43 pm

het maken van een popliedje is simpel als je alles bij elkaar jat..
progressive death metal

Fusion

Bericht door Fusion » vr okt 28, 2005 1:02 pm

Equinox schreef:het maken van een popliedje is simpel als je alles bij elkaar jat..
Tsja... als je daarmee suggereert dat de producers van de Sugababes dat doen, heb je t fout. Althans, er van uitgaande dat je met jatten 'klakkeloos kopieren' bedoelt. Als je dat niet bedoelt, tsja, wie jat er niet? Zo is er een band waarvan een aantal leden hier posten die terecht door velen als een Opeth-kloon wordt gezien. Toch zullen de bandleden zeggen dat ze niet jatten, maar slechts beinvloed zijn. Er ligt natuurlijk een dunne scheidslijn ergens...

Equinox
Contacteer:

Bericht door Equinox » vr okt 28, 2005 1:08 pm

Ach, het klakkeloos kopieren wordt zoveel gedaan tegenwoordig.. dat "freak like me" liedje bijvoorbeeld. Dan heb je al weer een mooie hoofdmelodie, hoef je die niet meer zelf te bedenken. Andere bands doen dat nog veel meer..
En dat andere ga ik maar niet op in :lol:
.....dat merk je vanzelf... :P
progressive death metal

Fusion

Bericht door Fusion » vr okt 28, 2005 1:15 pm

Equinox schreef:Ach, het klakkeloos kopieren wordt zoveel gedaan tegenwoordig.. dat "freak like me" liedje bijvoorbeeld. Dan heb je al weer een mooie hoofdmelodie, hoef je die niet meer zelf te bedenken. Andere bands doen dat nog veel meer..
En dat andere ga ik maar niet op in :lol:
.....dat merk je vanzelf... :P
Ja, dat kun je jatten noenem, je kunt t een eerbetoon noemen :roll: Als jij van 1 van je favoriete metalbands een thema van een andere favo band hoort gebruiken vind je t ws geweldig. Ik weet toevallig dat de producers dit als eerbetoon deden. Flauw hoor. Alsof dat synth lijntje wat van een oude hit afkomstig is, een gegarandeerde hit zou garanderen bij een totaal ander publiek in een totaal andere tijd.

Equinox
Contacteer:

Bericht door Equinox » vr okt 28, 2005 1:24 pm

Ja, dat kun je jatten noenem, je kunt t een eerbetoon noemen :roll: Als jij van 1 van je favoriete metalbands een thema van een andere favo band hoort gebruiken vind je t ws geweldig. Ik weet toevallig dat de producers dit als eerbetoon deden. Flauw hoor. Alsof dat synth lijntje wat van een oude hit afkomstig is, een gegarandeerde hit zou garanderen bij een totaal ander publiek in een totaal andere tijd.
Ik zeg niet dat het een hit garandeerde... maar ja, als eerbetoon kun je het wel verkopen eej :roll:
En wat ik al zei, andere (pop)bands doen dat veel meer, tot het klakkeloos kopieren van een liedje aan toe.
Metalbands: ja, Dream Theater heeft de neiging dat soort "eerbetonen" in hun muziek te stoppen. Als ze dan gedurende 1 maat het overbekende Bohemian Rhapsody piano riffje in mineur ipv majeur spelen (99% van de luisteraars zal het niet opvallen), dan vind ik dat kunnen. Als je gehele nummer erop steunt (in het geval van "freak"), dan vind ik dat minder...
progressive death metal

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr okt 28, 2005 1:24 pm

Ben je nu al 10 pagina's bezig om je gelijk te krijgen Fussie?
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Equinox
Contacteer:

Bericht door Equinox » vr okt 28, 2005 1:26 pm

:lolup:
progressive death metal

Tymon
Contacteer:

Bericht door Tymon » vr okt 28, 2005 1:26 pm

Ik denk dat jij echt geen TMF luistert, geloof me, t niveau ligt een stuk lager.
Ik maakte geen vergelijking.
Tsja, dat is jouw perceptie. Ik vind ze echt wel een orignele sound hebben, tuurlijk is t een product van allerlei recente genres, maar wat is dat niet?
Yep, en dat is jouw perceptie...
Niet dus! De composities zijn gewoon goed. Niet spectaculair (want dat is de uitvoering, maar das dan weer sunbjectief), maar goed, degelijk.
Om te zeggen dat "de composities gewoon goed zijn" is iets heel subjectiefs. Als je zegt dat de composities degelijk zijn in het pop idioom is dat objectief. Daar ben ik het ook mee eens. Maar dat maakt de muziek niet "goed".

Dus het blijft allemaal een kwestie van smaak...

Equinox
Contacteer:

Bericht door Equinox » vr okt 28, 2005 1:29 pm

Fussie probeert zich te verontschuldigen voor het feit dat hij de Sugababes leuke muziek vindt maken... geeft niet jong, iedereen heeft zo zn zonden, ga nu maar weer posten in topics over bands die echte muziek maken :P
progressive death metal

Emmaneul
Contacteer:

Bericht door Emmaneul » vr okt 28, 2005 1:32 pm

Taller In More Ways lag voor 10 euro bij de Media Markt zag ik vandaag.

De andere CD's waren zelfs goedkoper.

Fusion

Bericht door Fusion » vr okt 28, 2005 2:52 pm

Equinox schreef:Ik zeg niet dat het een hit garandeerde... maar ja, als eerbetoon kun je het wel verkopen eej :roll:
Ja eej, en t doelpubliek mbt commerciele aspect van de Sugababes kent dat riedeltje ook echt ja :roll: Das ver voor hun tijd.
Equinox schreef:En wat ik al zei, andere (pop)bands doen dat veel meer, tot het klakkeloos kopieren van een liedje aan toe.
Ja, ik heb daar geen bezwaar tegen. En nogmaals bij "Freak Like Me" is het dus NIET makkelijk meeliften omdat alleen ouwe zakken als ik t deuntje kennen.
Equinox schreef:Als je gehele nummer erop steunt (in het geval van "freak"), dan vind ik dat minder...
Das jouw mening, ik heb daar geen problemen mee.

Fusion

Bericht door Fusion » vr okt 28, 2005 3:00 pm

Tymon schreef:Ik maakte geen vergelijking.
Ik zei ook niet dat je dat deed, t was puur ter illustratie, dat t niveau (wat uiteraard altijd een vergelijking is) van de Sugababes vrij hoog ligt.
Tymon schreef:Yep, en dat is jouw perceptie...
Idd :P
Tymon schreef:Om te zeggen dat "de composities gewoon goed zijn" is iets heel subjectiefs. Als je zegt dat de composities degelijk zijn in het pop idioom is dat objectief. Daar ben ik het ook mee eens. Maar dat maakt de muziek niet "goed".
Ik denk dat je met me eens bent dat als je een nummer gaat uitkleden er een steeds vager wordende grens is tussen 'objectief goed' en 'subjectief goed'. Uiteindelijk heb je t over geluidsfrequenties en blijft er niets meer over. Toch blijf ik er van overtuigd dat de composities (idd binnen t pop idoom) objectief gezien goed zijn. Objectief omdat ze zich aan de 'regels' houden en daarnaast nog met verrassend mooie modulaties uit de bocht kunnen komen.

Zoals jij t brengt kun je eigenlijk niet zeggen of een compostie goed is of niet, want jij kleed t onmiddelijk uit tot een akkoordenschema, en tsja, binnen popmuziek ljiken alle akkoordenschema's natuurlijk op elkaar. Het gros van de metal wordt dan overigens al helemaal gereduceerd tot NIX. :P

the true Thorko

Bericht door the true Thorko » vr okt 28, 2005 3:01 pm

Ik denk dat je met me eens bent dat als je een nummer gaat uitkleden er een steeds vager wordende grens is tussen 'objectief goed' en 'subjectief goed'. Uiteindelijk heb je t over geluidsfrequenties en blijft er niets meer over. Toch blijf ik er van overtuigd dat de composities (idd binnen t pop idoom) objectief gezien goed zijn. Objectief omdat ze zich aan de 'regels' houden en daarnaast nog met verrassend mooie modulaties uit de bocht kunnen komen.

Zoals jij t brengt kun je eigenlijk niet zeggen of een compostie goed is of niet, want jij kleed t onmiddelijk uit tot een akkoordenschema, en tsja, binnen popmuziek ljiken alle akkoordenschema's natuurlijk op elkaar.
Hehehe... het is 'uit de bocht vliegen' of 'uit de hoek komen'! :lol:

Plaats reactie