Het grote Judas Priest topic

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Die happy
Berichten: 239
Lid geworden op: ma jul 11, 2005 12:08 pm

Bericht door Die happy » do okt 27, 2005 9:19 pm

Eru Iluvatar schreef:
(Zoals jullie kunnen zien ben ik nog niet echt goed bekend met 'Turbo', 'Point Of Entry' en 'Rocka Rolla'.)
Toevallig zijn dit de controversiële albums van de band. :wink:

Gebruikersavatar
crusaderewout
Berichten: 283
Lid geworden op: do okt 27, 2005 8:12 pm
Locatie: Beveren (België)

Bericht door crusaderewout » do okt 27, 2005 9:22 pm

Harvester Of Sorrow schreef:komt omdat dat, en rocka rolla, de enige twee zijn die jij hebt.
ik heb:
-Sin After Sin
-Stained Class
-Killing Machine
-Unleashed In The East
-British Steel
-Point Of Entry
-Screaming For Vengeance
-Defenders Of The Faith
-Turbo
-Priest ... Live!
-Ram It Down
-Painkiller
-Metal Works
-Live In London
-Diamonds & Demolition
Summon the dead.........., Baphomets call..........., Blood on my hands........, "Let Me Out Of Here"

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » do okt 27, 2005 9:24 pm

Wat is die laatste voor iets? Die ken ik niet.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Gebruikersavatar
crusaderewout
Berichten: 283
Lid geworden op: do okt 27, 2005 8:12 pm
Locatie: Beveren (België)

Bericht door crusaderewout » do okt 27, 2005 9:26 pm

Bootleg
Summon the dead.........., Baphomets call..........., Blood on my hands........, "Let Me Out Of Here"

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » do okt 27, 2005 9:26 pm

Oke.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Gebruikersavatar
ruben somewhere online
Berichten: 16982
Lid geworden op: di jul 08, 2003 2:34 pm

Bericht door ruben somewhere online » do okt 27, 2005 10:03 pm

Turbo stelt tekstueel niks voor, maar muzikaal vind ik het een topper. Geweldige productie, was volgens mij één van de eerste digitale producties op metal gebied, nummers zijn lekker catchy, gitaarsolo's klinken supergelikt en op vocaal gebied is Turbo één van de beste albums van Judas Priest ooit. Beste nummer is afsluiter Reckless, sfeer in dat nummer is fantastisch en is een perfect mainstream metal nummer, niet zo verwonderlijk dat dit nummer in eerste instantie de soundtrack zou worden van Top Gun!
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

Die happy
Berichten: 239
Lid geworden op: ma jul 11, 2005 12:08 pm

Bericht door Die happy » do okt 27, 2005 10:07 pm

ruben somewhere online schreef:Beste nummer is afsluiter Reckless, sfeer in dat nummer is fantastisch en is een perfect mainstream metal nummer, niet zo verwonderlijk dat dit nummer in eerste instantie de soundtrack zou worden van Top Gun!
Waarom ging dat dan niet door?

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » do okt 27, 2005 10:08 pm

ruben somewhere online schreef:Turbo stelt tekstueel niks voor, maar muzikaal vind ik het een topper. Geweldige productie, was volgens mij één van de eerste digitale producties op metal gebied, nummers zijn lekker catchy, gitaarsolo's klinken supergelikt en op vocaal gebied is Turbo één van de beste albums van Judas Priest ooit. Beste nummer is afsluiter Reckless, sfeer in dat nummer is fantastisch en is een perfect mainstream metal nummer, niet zo verwonderlijk dat dit nummer in eerste instantie de soundtrack zou worden van Top Gun!
Tekstueel vind ik m voor z'n 'beperkte' inhoud toch wel redelijk goed :)

Ben ff bezig met m'n favoriete JP albums, nog al moeilijke keuzes :roll:
It's the end of time

Gebruikersavatar
ruben somewhere online
Berichten: 16982
Lid geworden op: di jul 08, 2003 2:34 pm

Bericht door ruben somewhere online » do okt 27, 2005 10:19 pm

Die happy schreef:Waarom ging dat dan niet door?
Het nummer mocht anders niet meer op het album verschijnen en dat wou Priest niet, opzich wel begrijpelijk, omdat Reckless de perfecte afsluiter is op Turbo, wat in eerste instantie een 2LP zou worden met de naam 'Turbo's', maar de platenlabel wou het niet. Aanleiding van de titel van het album waren de nieuwe speeltjes van KK Downing en Glenn Tipton, beiden hadden een Porsche Turbo ofzo aangeschaft.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

Gebruikersavatar
Harvester Of Sorrow
Berichten: 2807
Lid geworden op: do jul 29, 2004 12:43 pm
Locatie: terneuzen
Contacteer:

Bericht door Harvester Of Sorrow » do okt 27, 2005 11:20 pm

Eru Iluvatar schreef:Mijn favoriete Judas Priest albums:

1. Sad Wings Of Destiny
2. Screaming For Vengeance
3. Painkiller
4. Killing Machine
5. Defenders Of The Faith
6. British Steel
7. Stained Class
8. Sin After Sin
10. Angel Of Retribution
11. Demolition
12. Ram It Down
13. Jugalator.

(Zoals jullie kunnen zien ben ik nog niet echt goed bekend met 'Turbo', 'Point Of Entry' en 'Rocka Rolla'.)

Favoriete nummers:

1. Tyrant
2. Dream Deceiver & Deceiver
3. Victim Of Changes
4. One Shot Of Glory
5. Sinnner
6. The Rage
ram it down zo laag? Die heb ik later een nieuwe kans moeten geven, nu vind ik hem erg gaaf. Eerst een beetje nietszeggend.
Erelid van het [b]''Laat Krijst Krijsen Front''[/b]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0VgCPAqgZdWqnwEbvBQkqRj8vG5I6EOgt2ig8LExxWVoSp!30Ou7voYR3ns97ziu9Up9eBJzPdX22H3WmiYewWisBlhR9gXxBsNbTAg4mkllAtWFCmvbZ*deoDm956qjW/KRIJSTKRIJSTGRAAGklein.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » vr okt 28, 2005 9:55 am

Het is niet zo zeer dat ik Ram It Down slecht vind, die albums er boven zijn puur beter. Eerst luisterde ik vrij veel naar Ram It Down en nummers als Ram It Down, Heavy Metal, Hard As Iron, Come And Get It en Blood Red Skies vind ik erg gaaf en luisterd ik vaak 'los' van de rest van het album op de pc. De rest vind ik een stuk minder en het algehele gevoel van het album uitstraalt vind ik niet zo goed aanvoellen als bij andere albums. Dat zullen waarschijnlijk de laatste resten van de 'Turbo' sound verantwoordelijk voor zijn.

Gebruikersavatar
MrBadguy
Berichten: 72
Lid geworden op: wo okt 26, 2005 6:13 pm
Locatie: Hardinxveld
Contacteer:

Bericht door MrBadguy » vr okt 28, 2005 10:34 am

Goh, bringing back memories.. Ram it Down was mijn eerste metal LP, Painkiller mijn eerste metal CD..

Vond van Ram it Down de cover Johnny B. Goode wel erg leuk, hardstikke fout natuurlijk maar wel lekker om met mooi weer met de ramen open ff lekker mee te bléren.
Laatst gewijzigd door MrBadguy op vr okt 28, 2005 11:14 am, 1 keer totaal gewijzigd.
It's self-perpetuating a parahumanoidarianised
http://www.metal-experience.com

nightwing
Berichten: 22593
Lid geworden op: do mar 27, 2003 4:35 pm

Bericht door nightwing » vr okt 28, 2005 10:45 am

ik heb nog steeds alleen de British Steel lp, verder nog niets. Maar gaaf is die dus zeker wel!
www.last.fm/user/robenroll

Gebruikersavatar
ruben somewhere online
Berichten: 16982
Lid geworden op: di jul 08, 2003 2:34 pm

Bericht door ruben somewhere online » vr okt 28, 2005 8:23 pm

Eru Iluvatar schreef:Het is niet zo zeer dat ik Ram It Down slecht vind, die albums er boven zijn puur beter. Eerst luisterde ik vrij veel naar Ram It Down en nummers als Ram It Down, Heavy Metal, Hard As Iron, Come And Get It en Blood Red Skies vind ik erg gaaf en luisterd ik vaak 'los' van de rest van het album op de pc. De rest vind ik een stuk minder en het algehele gevoel van het album uitstraalt vind ik niet zo goed aanvoellen als bij andere albums. Dat zullen waarschijnlijk de laatste resten van de 'Turbo' sound verantwoordelijk voor zijn.
Idd, de helft van de nummers op Ram it Down zijn nummers die oorspronkelijk bedoeld waren voor Turbo, de andere helft is verschenen op de rereleases van hun albums. Was in eerste instantie ook niet kapot van Ram it Down, maar na een paar keer in zijn geheel te hebben beluisterd vind ik het wel een heerlijk album, vocaal gezien misschien wel het beste Priest album.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

Gebruikersavatar
crusaderewout
Berichten: 283
Lid geworden op: do okt 27, 2005 8:12 pm
Locatie: Beveren (België)

Bericht door crusaderewout » vr okt 28, 2005 9:21 pm

MrBadguy schreef:Goh, bringing back memories.. Ram it Down was mijn eerste metal LP, Painkiller mijn eerste metal CD..

Vond van Ram it Down de cover Johnny B. Goode wel erg leuk, hardstikke fout natuurlijk maar wel lekker om met mooi weer met de ramen open ff lekker mee te bléren.
Die cover is inderdaad geweldig
Summon the dead.........., Baphomets call..........., Blood on my hands........, "Let Me Out Of Here"

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » vr okt 28, 2005 9:32 pm

Van Judas Priest heb ik alleen Painkiller, en dat vind ik één van de beste heavy metal platen allertijden, wat een ongelooflijk vette plaat is dat.

Verder ken ik van Priest eigenlijk alleen maar losse nummertjes, welke platen zijn nog meer aan te raden?

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » vr okt 28, 2005 9:36 pm

Hellhammer schreef:Van Judas Priest heb ik alleen Painkiller, en dat vind ik één van de beste heavy metal platen allertijden, wat een ongelooflijk vette plaat is dat.

Verder ken ik van Priest eigenlijk alleen maar losse nummertjes, welke platen zijn nog meer aan te raden?
Alles, maar om te beginnen, Sad Wings Of Destiny, Sin After Sin, British Steel :)
It's the end of time

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » vr okt 28, 2005 9:38 pm

Dank.
Dat wordt dus maar 'ns aanschaffen.

Gebruikersavatar
crusaderewout
Berichten: 283
Lid geworden op: do okt 27, 2005 8:12 pm
Locatie: Beveren (België)

Bericht door crusaderewout » vr okt 28, 2005 9:48 pm

Als je genoeg geld hebt, kan je gelijk de Remasters-Box halen.
Summon the dead.........., Baphomets call..........., Blood on my hands........, "Let Me Out Of Here"

Gebruikersavatar
ruben somewhere online
Berichten: 16982
Lid geworden op: di jul 08, 2003 2:34 pm

Bericht door ruben somewhere online » vr okt 28, 2005 9:50 pm

Alles tot en met Defenders of the Faith iig, misschien point of entry uitgezonderd.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

Gebruikersavatar
crusaderewout
Berichten: 283
Lid geworden op: do okt 27, 2005 8:12 pm
Locatie: Beveren (België)

Bericht door crusaderewout » vr okt 28, 2005 9:53 pm

point of entry mag er zeker bij, heading out to the highway, don't go, hot rockin, desert plains, solar angels, ...
allemaal geweldige nummers
Summon the dead.........., Baphomets call..........., Blood on my hands........, "Let Me Out Of Here"

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » vr okt 28, 2005 10:19 pm

crusaderewout schreef:point of entry mag er zeker bij, heading out to the highway, don't go, hot rockin, desert plains, solar angels, ...
allemaal geweldige nummers
precies :) Geweldig album. Daarom zei ik ook alles, want alle JP albums hebben wel hun charme :P
It's the end of time

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » vr okt 28, 2005 10:24 pm

Ik ben erg benieuwd maar de nieuwe DVD!
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
crusaderewout
Berichten: 283
Lid geworden op: do okt 27, 2005 8:12 pm
Locatie: Beveren (België)

Bericht door crusaderewout » vr okt 28, 2005 10:25 pm

zal wel niet zo speciaal zijn, gewoon een live-dvd
Summon the dead.........., Baphomets call..........., Blood on my hands........, "Let Me Out Of Here"

Gebruikersavatar
ruben somewhere online
Berichten: 16982
Lid geworden op: di jul 08, 2003 2:34 pm

Bericht door ruben somewhere online » vr okt 28, 2005 10:31 pm

Dat wel, maar het gaat om de performance, dat maakt juist een live-dvd zo speciaal.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » vr okt 28, 2005 10:36 pm

Ik vind het wel speciaal zeker daar er totaal geen pre 1986 live materiaal op video is van de line up met HALFORD....de andere line up vond ik persoonlijk niet echt interessant al was de "london" DVD wel aardig...

Bovendien vind ik sde set geniaal, en ook het laatste album vond ik persoonlijk een van de highlight van vorig jaar dus een live versie van een nummer als "hellrider" gaat er bij wel in!
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » vr okt 28, 2005 10:38 pm

enforcer schreef:Ik vind het wel speciaal zeker daar er totaal geen pre 1986 live materiaal op video is van de line up met HALFORD....de andere line up vond ik persoonlijk niet echt interessant al was de "london" DVD wel aardig...
en wat is de dvd in de Metalogy boxset dan? Die is namelijk van 1982.....
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » vr okt 28, 2005 10:42 pm

Tokus schreef:[..]


en wat is de dvd in de Metalogy boxset dan? Die is namelijk van 1982.....

Excuus ik bedoel POST.....als ik heel eerlijk bent vind ik albums als "Turbo", "point of entry" en eigenlijk "british steel" ook nogal corny met die suffe jaren 80 meezingers (alhoewle BS natuurlijk wel classic is) maar vanaf "ram it down" en natuurlijk vooral "painkiller" vind ik ze weer fantastisch!

de jaren 70 albums vind ik eigenlijk allemaal wel erg goed, maar in de 80's wisselend "screaming for vengeance" heeft zeker zijn momenten en is me nog altijd veellliever dan ""number of the beast" (de hype om dat album heb ik nooit begrepen) en "defenders of the faith" is zeker een van mijn favoriete heavy metal albums uberhaupt staat bijna op een gedeelde eerste plek met "painkiller" maar het nieuwe album staat ook zeker in mijn priest top 5.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
crusaderewout
Berichten: 283
Lid geworden op: do okt 27, 2005 8:12 pm
Locatie: Beveren (België)

Bericht door crusaderewout » vr okt 28, 2005 10:43 pm

die "meezingers" zijn juist geweldig
Summon the dead.........., Baphomets call..........., Blood on my hands........, "Let Me Out Of Here"

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » vr okt 28, 2005 10:47 pm

Nee ik zit echt niet te wachten op "breaking the law", "living after midnight" of "united" dat heb ik na 1 keer wel gehad, ik zie priest nu liever met serieuzere nummers als "exciter", "beyond the realms of death", "painkiller" of "hell patrol"
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
ruben somewhere online
Berichten: 16982
Lid geworden op: di jul 08, 2003 2:34 pm

Bericht door ruben somewhere online » vr okt 28, 2005 10:48 pm

enforcer schreef:Excuus ik bedoel POST.....als ik heel eerlijk bent vind ik albums als "Turbo", "point of entry" en eigenlijk "british steel" ook nogal corny met die suffe jaren 80 meezingers (alhoewle BS natuurlijk wel classic is) maar vanaf "ram it down" en natuurlijk vooral "painkiller" vind ik ze weer fantastisch!

de jaren 70 albums vind ik eigenlijk allemaal wel erg goed, maar in de 80's wisselend "screaming for vengeance" heeft zeker zijn momenten en is me nog altijd veellliever dan ""number of the beast" (de hype om dat album heb ik nooit begrepen) en "defenders of the faith" is zeker een van mijn favoriete heavy metal albums uberhaupt staat bijna op een gedeelde eerste plek met "painkiller" maar het nieuwe album staat ook zeker in mijn priest top 5.
Toch raar van Ram it Down, wat eigenlijk voor de helft Turbo is en Defenders of the Faith vind ik niet zo denderende productie hebben.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

Gebruikersavatar
ruben somewhere online
Berichten: 16982
Lid geworden op: di jul 08, 2003 2:34 pm

Bericht door ruben somewhere online » vr okt 28, 2005 10:50 pm

enforcer schreef:Nee ik zit echt niet te wachten op "breaking the law", "living after midnight" of "united" dat heb ik na 1 keer wel gehad, ik zie priest nu liever met serieuzere nummers als "exciter", "beyond the realms of death", "painkiller" of "hell patrol"
Sorry hoor, maar Painkiller is eigenlijk net zo cliché als Point of Entry, Turbo en Ram it Down qua lyrics.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » vr okt 28, 2005 10:50 pm

Ram It Down heeft een digitale productie iets dat in 88 nog in de kinderschoenen stond en dat is te horen ook, ik vind vooral de drums wanstaltig klinken maar daar hebben meer albums uit die tijd last van, productie interesseert me verder niet zo...

Overigens klink "defenders" prima voor 1984, het gitaargeluid is echt super voor die tijd.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » vr okt 28, 2005 10:51 pm

ruben somewhere online schreef:[..]


Sorry hoor, maar Painkiller is eigenlijk net zo cliché als Point of Entry, Turbo en Ram it Down qua lyrics.

Waar heb je mij het woord lyrics horen noemen? als "painkiller" iets niet is is het wel cliche, sterker het is het sterkste metalnummer ooit IMO, en ik weet nog hoe fucking heftig het was toen het uitkwam niemand had zo'n knaller meer verwacht van Priest!
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
crusaderewout
Berichten: 283
Lid geworden op: do okt 27, 2005 8:12 pm
Locatie: Beveren (België)

Bericht door crusaderewout » vr okt 28, 2005 10:52 pm

enforcer schreef:Nee ik zit echt niet te wachten op "breaking the law", "living after midnight" of "united" dat heb ik na 1 keer wel gehad, ik zie priest nu liever met serieuzere nummers als "exciter", "beyond the realms of death", "painkiller" of "hell patrol"
nu, ze moeten niet meer gemaakt worden, want ze zijn er al. En af en toe is het toch is leuk om eens effe lekker mee te kweelen
Summon the dead.........., Baphomets call..........., Blood on my hands........, "Let Me Out Of Here"

Gebruikersavatar
ruben somewhere online
Berichten: 16982
Lid geworden op: di jul 08, 2003 2:34 pm

Bericht door ruben somewhere online » vr okt 28, 2005 10:53 pm

enforcer schreef:Ram It Down heeft een digitale productie iets dat in 88 nog in de kinderschoenen stond en dat is te horen ook, ik vind vooral de drums wanstaltig klinken maar daar hebben meer albums uit die tijd last van, productie interesseert me verder niet zo...

Overigens klink "defenders" prima voor 1984, het gitaargeluid is echt super voor die tijd.
Vind eigenlijk alleen Eat Me Alive echt goed klinken op het DOTF album, een wereldnummer zoals The Sentinel komen de duizelingwekkende solo's totaal niet uit de verf.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » vr okt 28, 2005 10:54 pm

crusaderewout schreef:[..]

nu, ze moeten niet meer gemaakt worden, want ze zijn er al. En af en toe is het toch is leuk om eens effe lekker mee te kweelen
Precies; UNITED WE STAND!!! :silly:

Bijna alle nummers van Priest zijn geweldig op hun eigen manier :)
It's the end of time

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » vr okt 28, 2005 10:56 pm

ACh het hoort wel bij een Priest show maar ik vind het zonde dat de set vaak gedomineerd wordt door dat soort nummers terwijl echt veel mensen liever eens wat obscuurdere nummers willen horen, hetzelfde heb ik overigens in mindere mate met AC/DC of maiden ofzo...

Het is natuurlijk zo dat zulke bands zoveel "klassiekers" hebben dat het onmogelijk is het iedereen naar de zin te maken, en tja er zijn fans die komen alleen maar om zulk soort nummers te horen...
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
ruben somewhere online
Berichten: 16982
Lid geworden op: di jul 08, 2003 2:34 pm

Bericht door ruben somewhere online » vr okt 28, 2005 10:58 pm

enforcer schreef:Waar heb je mij het woord lyrics horen noemen? als "painkiller" iets niet is is het wel cliche, sterker het is het sterkste metalnummer ooit IMO, en ik weet nog hoe fucking heftig het was toen het uitkwam niemand had zo'n knaller meer verwacht van Priest!
Nergens, maar ik had het over het geheel, muzikaal moet ik je absoluut gelijk geven, het is de ultieme heavy metal nummer qua intensitiviteit en de solo van Glenn Tipton is gewoon memorabel.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » vr okt 28, 2005 11:03 pm

enforcer schreef:ACh het hoort wel bij een Priest show maar ik vind het zonde dat de set vaak gedomineerd wordt door dat soort nummers terwijl echt veel mensen liever eens wat obscuurdere nummers willen horen, hetzelfde heb ik overigens in mindere mate met AC/DC of maiden ofzo...

Het is natuurlijk zo dat zulke bands zoveel "klassiekers" hebben dat het onmogelijk is het iedereen naar de zin te maken, en tja er zijn fans die komen alleen maar om zulk soort nummers te horen...
Dat is inderdaad wel jammer ja, dat zulke nummers de live shows domineren, maar als ik lekker thuis zit luister ik ook graag nummers als United :)
It's the end of time

Gebruikersavatar
MrBadguy
Berichten: 72
Lid geworden op: wo okt 26, 2005 6:13 pm
Locatie: Hardinxveld
Contacteer:

Bericht door MrBadguy » vr okt 28, 2005 11:19 pm

crusaderewout schreef:[..]

Die cover is inderdaad geweldig
Dat was ook eigenlijk de enige reden dat ik die plaat kocht, ik wist echt totaal niet wat voor muziek in moest verwachten, was ook niet veel meer gewend dan bijv. Van Halen. Maar toen ik die LP zag staan moést ik hem gewoon hebben..
It's self-perpetuating a parahumanoidarianised
http://www.metal-experience.com

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » za okt 29, 2005 12:20 am

Dragonforce schreef:[..]
Alles, maar om te beginnen, Sad Wings Of Destiny, Sin After Sin, British Steel :)
Maar nee, die vind ik dan weer erg tegenvallen. Twee lame ballads, Diamond and Rust klinkt niet half zo gaaf als op Unleashed in the East, eigenlijk zijn alleen Sinner, Starbreaker en Dissident Agressor de moeite waard.

Ok, en Run with the Devil op de remaster ook wel.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
destroyer
Berichten: 286
Lid geworden op: zo feb 20, 2005 8:05 pm

Bericht door destroyer » za okt 29, 2005 1:09 am

Sin after sin is geniaal. Zonder twijfel het meest duistere en obscure priest album. Sinner is daarbij ook een van m'n Priet favorieten.

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » za okt 29, 2005 9:37 am

enforcer schreef:Ram It Down heeft een digitale productie iets dat in 88 nog in de kinderschoenen stond en dat is te horen ook, ik vind vooral de drums wanstaltig klinken maar daar hebben meer albums uit die tijd last van, productie interesseert me verder niet zo...

Overigens klink "defenders" prima voor 1984, het gitaargeluid is echt super voor die tijd.
Boze tongen beweren dat die 'drums' op Ram It Down zelfs uit een doosje komen.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
crusaderewout
Berichten: 283
Lid geworden op: do okt 27, 2005 8:12 pm
Locatie: Beveren (België)

Bericht door crusaderewout » za okt 29, 2005 10:10 am

IROn schreef:[..]


Maar nee, die vind ik dan weer erg tegenvallen. Twee lame ballads, Diamond and Rust klinkt niet half zo gaaf als op Unleashed in the East, eigenlijk zijn alleen Sinner, Starbreaker en Dissident Agressor de moeite waard.

Ok, en Run with the Devil op de remaster ook wel.
Diamonds and Rust zijn origineel toch beter dan live, live gaat het veel te traag
Summon the dead.........., Baphomets call..........., Blood on my hands........, "Let Me Out Of Here"

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » za okt 29, 2005 10:20 am

crusaderewout schreef:[..]

Diamonds and Rust zijn origineel toch beter dan live, live gaat het veel te traag
Welke live versie heb jij in je hoofd dan??

Is het je overigens bekend dat het origineel een Joan Baez nummer is?
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » za okt 29, 2005 10:42 am

Edwynn schreef:[..]


Boze tongen beweren dat die 'drums' op Ram It Down zelfs uit een doosje komen.
Dat zou best eens kunnen, maar ja de gitaarsynthesizers zijn op die midden jaren 80 albums ook niet van de licht...ik hou er niet zo van, maar hetzelfde heb ik met de moderne Andy Sneap producties dat klinkt ook allemaal erg casio.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Harvester Of Sorrow
Berichten: 2807
Lid geworden op: do jul 29, 2004 12:43 pm
Locatie: terneuzen
Contacteer:

Bericht door Harvester Of Sorrow » za okt 29, 2005 10:52 am

vind de trommels op ram it down daarom toch verrekte gaaf klinken, gister weer eens opgezet, echt een stoer album.
Erelid van het [b]''Laat Krijst Krijsen Front''[/b]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0VgCPAqgZdWqnwEbvBQkqRj8vG5I6EOgt2ig8LExxWVoSp!30Ou7voYR3ns97ziu9Up9eBJzPdX22H3WmiYewWisBlhR9gXxBsNbTAg4mkllAtWFCmvbZ*deoDm956qjW/KRIJSTKRIJSTGRAAGklein.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » za okt 29, 2005 11:22 am

Iemand anders dan Harvester Of Sorrow schreef: -- mp3 linkje --
wil je geen linkjes meer plaatsen naar mp3s, tenzij die op officiele band of labelsites staan...
Laatst gewijzigd door Took op za okt 29, 2005 11:38 am, 1 keer totaal gewijzigd.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Harvester Of Sorrow
Berichten: 2807
Lid geworden op: do jul 29, 2004 12:43 pm
Locatie: terneuzen
Contacteer:

Bericht door Harvester Of Sorrow » za okt 29, 2005 11:32 am

quote dan iemand ipv het zomaar na mij te posten grapjas
Erelid van het [b]''Laat Krijst Krijsen Front''[/b]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0VgCPAqgZdWqnwEbvBQkqRj8vG5I6EOgt2ig8LExxWVoSp!30Ou7voYR3ns97ziu9Up9eBJzPdX22H3WmiYewWisBlhR9gXxBsNbTAg4mkllAtWFCmvbZ*deoDm956qjW/KRIJSTKRIJSTGRAAGklein.jpg[/img]

Gesloten