Rosenrot - Rammstein
- AltarOfSacrifice
- Contacteer:
Rosenrot - Rammstein
Graag de meningen over 't nieuwe rammstein album, ik vind hem hier wel goed meevallen. Beter dan Reise Reise in ieder geval. Ik moet 'm nog heel wat vaker luisteren voordat ik er een goed oordeel over kan vellen, maar mensen; ga je gang.

Vigilance is, the order of the day.
Re: Rosenrot - Rammstein
Ik ben benieuwd hoe die klinkt. Hem je hem al aangezien ik hem vandaag nog niet in de winkels heb zien liggen en op internet heb ik hem ook nog niet gevonden?
- AltarOfSacrifice
- Contacteer:
- HellcommandeR
- Harvester Of Sorrow
- Contacteer:
- CALIBANaan
- Contacteer:
- AltarOfSacrifice
- Contacteer:
- HellcommandeR
- The Reckoning
- The Reckoning
- HellcommandeR
Omdat ze hier niet van volwassen bands houden. Ik vond Reise Reise tot nu toe de beste plaat die ze gemaakt hebben. Minder catchy ja, dat wel... maar muzikaaltechnisch een stuk beter.The Reckoning schreef:Ik snap nog steeds niet wat iedereen zo kut vind aan Reise Reise trouwens, afgezien van Amerika.
Hoegaarden or die!
Tussen Mutter en Reise zaten wel een flink aantal jaartjes (3-4?). Mooi toch dat ze nu een beetje opschieten.The Reckoning schreef:Tering zeg. Die Duitsers zetten er wel tempo achter.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]
Onwetend? Omdat ik Mutter opzet ipv Sehnsucht? Wat heeft dat met kennis te maken?KoenM schreef:[..]
Onwetende!
Sehnsucht ja.
Alles daarna vond ik eigenlijk minder. Zo ook dat nr. Benzin.
Nee laat maar, ik stel het in één vraag:
Heb je het syndroom van down?
[Voorheen Necrophagist]
[i]That is when it seems, we move in circles day to day.[/i]
[i]That is when it seems, we move in circles day to day.[/i]
- thomaster87
- Contacteer:
- fetuskiller
- Contacteer:
Op een of andere manier wil ik mezelf toch op de hoogte houden van mijn 'jeugthelden', heb dus het nieuwe album geluisterd en kom tot de conclusie dat ik hem beter vind dan Reise, Reise... De nummers zijn naar mijn mening gewoon wat ruiger en beter, behalve Bezin dan want dat vind ik een bagger nummer.
Verder weer een prima album als je het mij vraagt. Nu mogen ze van mij wel weer gaan touren...
Verder weer een prima album als je het mij vraagt. Nu mogen ze van mij wel weer gaan touren...
- goddethroned
Ze hebben gezegd niet meer te gaan touren.fetuskiller schreef:Op een of andere manier wil ik mezelf toch op de hoogte houden van mijn 'jeugthelden', heb dus het nieuwe album geluisterd en kom tot de conclusie dat ik hem beter vind dan Reise, Reise... De nummers zijn naar mijn mening gewoon wat ruiger en beter, behalve Bezin dan want dat vind ik een bagger nummer.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]
Rosenrot, geen verrassingen (op dat mexicaanse nummer na misschien) een lekker solide Rammstein album. Teksten zijn zo na de eerste luisterbeurt ook weer op Rammstein niveau!
Voorlopige favoriet: 'Feuer und Wasser'
Voorlopige favoriet: 'Feuer und Wasser'
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]
..
Nico zette em vandaag op in King Kong denkende dat ik em wel zou kopen
ik moet zeggen, het klonk wel leuk in mijn oren, maar ik was tegelijk ook antimatter aan het luisteren en jemig wat een heersende cd is dat (planetary confinement)

Ik heb 'm nu een paar keer geluisterd en het is gewoon een strak album. Een paar hele goede nummers muzikaal gezien en veel grappige/ironische/(tja weet iemand een goed woord om rammstein lyrics te omschrijven??) lyrics (Vooral spring vond ik gaaf). Te quero puta! viel mee, ik verwacht dat ik dat lied echt niets zou vinden...
2 tegenvallers:
Stirb nicht vor mir (veels te soft, de gast-zangeres komt er niet goed uit)
Ein Lied (gaat helemaal nergens over en schiet ook muzikaal tekort)
Dit is echter maar na een paar keer luisteren, ik verander vast nog talloze keren van gedachten
Edit: Bijna vergeten: Ik vind het ook wel positief dat ze een ontwikkeling doormaken in hun muziek. Ik zie dat mensen hier op dit forum Rammstein eentonig vinden, maar daar snap ik geen hout van, als je hun albums vergelijkt hebben ze wel een bepaalde formule maar toch heeft ieder album een andere sound. Dit album vind ik dat het gitaarspel er wat beter uitkomt, dit gaat echter wel wat ten koste van Flake zijn spel... Maar misschien was Flake juist wel wat te dominant aanwezig op Reise, Reise...
2 tegenvallers:
Stirb nicht vor mir (veels te soft, de gast-zangeres komt er niet goed uit)
Ein Lied (gaat helemaal nergens over en schiet ook muzikaal tekort)
Dit is echter maar na een paar keer luisteren, ik verander vast nog talloze keren van gedachten

Edit: Bijna vergeten: Ik vind het ook wel positief dat ze een ontwikkeling doormaken in hun muziek. Ik zie dat mensen hier op dit forum Rammstein eentonig vinden, maar daar snap ik geen hout van, als je hun albums vergelijkt hebben ze wel een bepaalde formule maar toch heeft ieder album een andere sound. Dit album vind ik dat het gitaarspel er wat beter uitkomt, dit gaat echter wel wat ten koste van Flake zijn spel... Maar misschien was Flake juist wel wat te dominant aanwezig op Reise, Reise...
Laatst gewijzigd door Napo op di nov 01, 2005 4:52 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Heb de cd geluisterd van mn broer, gelukkig heb ik m niet zelf gekocht, wat een tegenvaller! Na één keer draaien is ie best leuk, na drie keer draaien is ie geschikt als onderzetter. Na Reise Reise had ik al niet veel hoop meer. Muziek word steeds softer, het word tijd dat ze weer eens echte knallers gaan maken. En wat moet dat Mexicaanse gedoe erbij, het is geen Soulfly 

-
- Contacteer:
Man, de cd is gewoon saai!!! Als je het repertoire van Rammstein ook maar een beetje kent, dan weet je precies wat er te wachten staat. Het is teleurstellend te zien dat ze langzaamaan veranderen in een AC/DC. Maar waar AC/DC wel leuk blijft, daar verandert Rammstein gewoon in een schim van zichzelf. Zonde, want het is (was) een gave band 

Op het eerste gehoor is het een hele degelijke Rammstein cd.
Over die bonus dvd ben ik minder te spreken, wat een brak camera werk en editing, zo kwam Rammstein deze tour echt niet over. Als dit de kwaliteit word van de voledige live dvd ben ik somber gestemd.
Over die bonus dvd ben ik minder te spreken, wat een brak camera werk en editing, zo kwam Rammstein deze tour echt niet over. Als dit de kwaliteit word van de voledige live dvd ben ik somber gestemd.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]
-
....DA -z- schreef:Man, de cd is gewoon saai!!! Als je het repertoire van Rammstein ook maar een beetje kent, dan weet je precies wat er te wachten staat. Het is teleurstellend te zien dat ze langzaamaan veranderen in een AC/DC. Maar waar AC/DC wel leuk blijft, daar verandert Rammstein gewoon in een schim van zichzelf. Zonde, want het is (was) een gave band
Hier moet ik je ongelijk geven...Rosenrot is op geen enkele wijze te vergelijken met herzeleid en Sehnsucht...of het moest het de zang van Till zijn,maar voor de rest??
Trouwens,de zangeres die op dat ene nummer in het engels zingt is Sharleen Spiteri van de band Texas...ietwat vreemde combinatie,ja,maar ik vind dat het wel werkt

rock'till you drop
Ik vond het wel goed gefilmd. Ik vraag me trouwens af of de nieuwe dvd weer een compilatie wordt van verschillende optredens of dat het 1 optreden wordt met als bonus beelden van verschillende shows.Djaser schreef:Op het eerste gehoor is het een hele degelijke Rammstein cd.