Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
-
Oblivion
-
Contacteer:
Bericht
door Oblivion » di nov 01, 2005 11:20 pm
@ !slayer!:
mwah, op zich niet erg, ze klinken nog erg goed

en er missen geen nummers (behalve 2 op Think This godverdegodver!!)
"Poep, Zweet en Tranen"
[quote="Fear_Of_The_Dark"]Hij heb een beetje een roggelstem, vind ik eigenlijk wel lache[/quote]
-
Lone Starr
Bericht
door Lone Starr » di nov 01, 2005 11:29 pm
!slayer! schreef:[..]
Dan heb je dus ook gewoon een nepperd. Zit wat mij betreft geen waarde aan.
Boeiend, dan heb je de muziek toch origineel? Hoge bedragen vang je er niet mee nee maar wie weet, misschien kom je nog wel eens een echte tegen maar tot die tijd voldoet mijn "nepperd" prima.
"Do is die Bahnhof!!"
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]
-
!slayer!
Bericht
door !slayer! » di nov 01, 2005 11:34 pm
Lone Starr schreef:[..]
Boeiend, dan heb je de muziek toch origineel? Hoge bedragen vang je er niet mee nee maar wie weet, misschien kom je nog wel eens een echte tegen maar tot die tijd voldoet mijn "nepperd" prima.
Hoezo? Dan kun je het net zo goed downloaden. Een gewone re-release is niks mis mee, maar dat zijn gewoon illigale bootleg versies.
Achja, ik ben een labelneuker
-
Oblivion
-
Contacteer:
Bericht
door Oblivion » di nov 01, 2005 11:35 pm
\
Inderdaad, groot gelijk
"Poep, Zweet en Tranen"
[quote="Fear_Of_The_Dark"]Hij heb een beetje een roggelstem, vind ik eigenlijk wel lache[/quote]
-
enforcer
-
Contacteer:
Bericht
door enforcer » wo nov 02, 2005 6:59 am
Oblivion schreef:Beter Dreamweaver van ze aanschaffen, echt STUKKEN beter maar dan ook echt veel beter !!!
Oh History of a Time To Come! Mourning is veruit de slechtste maar nog altijd best aardig....
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!
[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]
-
RegnumIrae
Bericht
door RegnumIrae » wo nov 02, 2005 10:06 am
Lone Starr schreef:Zijn er mensen bekend met Ultimatum (US)?
http://www.ultimatum.net/mainframe.html
ik kom ze net tegen maar ik moet zeggen dat ik het nummer Spirit... best lekker vind klinken. ik ben benieuwd naar een volledig album want ik had er nog nooit van gehoord.
Ja, die ken ik wel. Nog niet veel muziek van, maar ik heb een album in mp3 hierzo.
Die zanger van Ultimatum zingt trouwens ook in Once Dead, wat weer een reunie van Vengeance Rising is zonder de originele zanger.
-
avenger
Bericht
door avenger » wo nov 02, 2005 11:49 am
enforcer schreef:[..]
Oh History of a Time To Come! Mourning is veruit de slechtste maar nog altijd best aardig....
mmm,persoonlijk vind ik HOATTC het beste wat Sabbat heeft uitgebracht...vind de productie op hun volgende releases zwaar zuigen,maar dit is natuurlijk mijn eigen mening
rock'till you drop
-
dako
Bericht
door dako » wo nov 02, 2005 11:50 am
Hmm, ik ken alleen Mourning, en die vind ik prima te pruimen.
Dat belooft nog wat dan, hehe.
sabaton is mijn favoriete epic metal band
-
The Horseman
Bericht
door The Horseman » wo nov 02, 2005 11:53 am
Hoezo? Dan kun je het net zo goed downloaden. Een gewone re-release is niks mis mee, maar dat zijn gewoon illigale bootleg versies.
Achja, ik ben een labelneuker
Beetje overdreven, er zit ook waarde aan dat je hem in je kast hebt staan en het boekje eens door kunt lezen.
"nepperd"of niet, je betaalt in ieder geval voor je muziek.
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]
-
Kriestof
- Commander Kansloos
-
Contacteer:
Bericht
door Kriestof » wo nov 02, 2005 12:35 pm
The Horseman schreef:[..]
Beetje overdreven, er zit ook waarde aan dat je hem in je kast hebt staan en het boekje eens door kunt lezen.
"nepperd"of niet, je betaalt in ieder geval voor je muziek.
neen, waarom zou iemand een bootleg kopen?
a) je kan dan beter een kopie in je kast hebben staan
b) de band wordt er niet rijker van
betalen om een raar bedrijfje dat zich bezighoudt met illegale praktijken te verrijken? neen bedankt
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.
-
The Horseman
Bericht
door The Horseman » wo nov 02, 2005 12:38 pm
Kristof schreef:[..]
betalen om een raar bedrijfje dat zich bezighoudt met illegale praktijken te verrijken? neen bedankt
Daar heb je een punt, ik ben iets te snel van de stapel gelopen.
-
defenderofsteel
Bericht
door defenderofsteel » wo nov 02, 2005 12:57 pm
het is gewoon de verzamelwaarde die aan zon cd zit. en voor bepaalde mensen is dat geld waard. van 2e hands cds vangen bands ook niets. dus ook niet als hun cd voor veel te veel geld op ebay weggaat.
dus als je echt de band wil steunen moet je de officiele rereleases kopen. maarja als die er niet zijn, moet je gewoon zoeken alles komt wel een keer boven drijven.
www.myspace.com/suddenthrash
-
Kriestof
- Commander Kansloos
-
Contacteer:
Bericht
door Kriestof » wo nov 02, 2005 12:59 pm
ja, maar er zit nog verschil tussen tweedehands cd's en illegale uitgaves
deze laatste brengen geld op voor bedrijven die vaak niets met de band hebben te maken, dat is diefstal
tweedehandse cd's niet, want daar is ooit voor betaald geweest
-
Dennus
Bericht
door Dennus » wo nov 02, 2005 1:00 pm
Zegt de man die promo's doorverkocht.

-
defenderofsteel
Bericht
door defenderofsteel » wo nov 02, 2005 1:10 pm
Kristof schreef:ja, maar er zit nog verschil tussen tweedehands cd's en illegale uitgaves
deze laatste brengen geld op voor bedrijven die vaak niets met de band hebben te maken, dat is diefstal
tweedehandse cd's niet, want daar is ooit voor betaald geweest
is waar, maar ik koop gewoon waar ik zelf het meeste waarde aan hecht. of dat nu een officiele eerste druk is, een rerelease met extra nummers of een bootleg van een LP die verder niet is uitgebracht. of juist de LP omdat daar de artwork veel mooier uitkomt of die juits goedkoper is dan de CD
ligt er maar aan welke waarde ik er zelf aan geef
-
Oblivion
-
Contacteer:
Bericht
door Oblivion » wo nov 02, 2005 1:43 pm
Nou, in mijn Toxik cd's zitten de teksten, de artwork etc. en de nummers doen t uitstekend, mij hoor je niet klagen
(alhoewel ik t wel kut vind dat ik later ontdekt heb dat RoadRacer een of ander illegaal iets is, terwijl ik eerst dacht dat t een soort van re-release instelling was

)
"Poep, Zweet en Tranen"
-
!slayer!
Bericht
door !slayer! » wo nov 02, 2005 2:13 pm
Oblivion schreef:Nou, in mijn Toxik cd's zitten de teksten, de artwork etc. en de nummers doen t uitstekend, mij hoor je niet klagen
(alhoewel ik t wel kut vind dat ik later ontdekt heb dat RoadRacer een of ander illegaal iets is, terwijl ik eerst dacht dat t een soort van re-release instelling was

)
Roadracer is niet illigaal trouwens, maar volgens mij is die uitgave door een totaal andere bedrijf uitgebracht. Dus gewoon de naam Roadracer gebruikt, zonder daar de rechten van te hebben.
Ik heb trouwens nog wel een roadracer Toxik - World Circus te koop.

-
Lone Starr
Bericht
door Lone Starr » wo nov 02, 2005 2:16 pm
Oblivion schreef:Nou, in mijn Toxik cd's zitten de teksten, de artwork etc. en de nummers doen t uitstekend, mij hoor je niet klagen

)
Same here, maar ik ben er nog steeds blij mee voor dat tientje dat ie volgens mij kostte.
"Do is die Bahnhof!!"
-
enforcer
-
Contacteer:
Bericht
door enforcer » wo nov 02, 2005 2:39 pm
Roadracer is niet illigaal trouwens, maar volgens mij is die uitgave door een totaal andere bedrijf uitgebracht. Dus gewoon de naam Roadracer gebruikt, zonder daar de rechten van te hebben.
Ik heb trouwens nog wel een roadracer Toxik - World Circus te koop.

RoadRacer was gewoon de USA tak van Roadrunner, die naam mocht daar toen niet gebruikt worden vanwege het stripfiguurtje...
Who cares over bootlegs dan moeten ze die platen maar een behoorlijke officiele rerelease geven, en trouwens destijds hebben die bands ook geen cent gezien van Roadrunner dat waren ook honden!
Ik koop ook alleen originele eigenlijk tenzij het echt onmogelijk is iets origineel te vinden, of er nooit een officiele CD release geweest is (Malevolent Assault Of Tommorow van Violent Force bijvoorbeeld!) maar ik kean best begrijpen dat iemand geen € 50 voor een Cd'tje neer wil leggen.
-
Ernst
Bericht
door Ernst » wo nov 02, 2005 3:08 pm
Overigens, ik lees net op zwaremetalen iets over de mogelijkheid van Overkill op X-mass in Tilburg (dus het X-mass package met Exodus en Onslaught zou dat zijn). Weet iemand hier daar iets van? Zou ik echt fantastisch vinden, ik heb ze afgelopen zomer gemist namelijk!
-
Orklord
-
Contacteer:
Bericht
door Orklord » wo nov 02, 2005 3:10 pm

Wat, als dat zo is, dan is dat geweldig.
Maken ze de baroeg nog even goed.

-
!slayer!
Bericht
door !slayer! » wo nov 02, 2005 3:15 pm
Rattlehead schreef:Overigens, ik lees net op zwaremetalen iets over de mogelijkheid van Overkill op X-mass in Tilburg (dus het X-mass package met Exodus en Onslaught zou dat zijn). Weet iemand hier daar iets van? Zou ik echt fantastisch vinden, ik heb ze afgelopen zomer gemist namelijk!
Dat zou heel erg gaaf zijn !!
-
valkyrian
Bericht
door valkyrian » wo nov 02, 2005 3:24 pm
zoe erg gaaf zijn, maar t lijkt me niet echt waarschijnlkijk, waarom zouden ze de line up binnen een maand nog aanpassen, is er een band afgevallen dan?
-
Orklord
-
Contacteer:
Bericht
door Orklord » wo nov 02, 2005 3:25 pm
Er komen toch nog 6 bands bij?
-
Cathalised
- Columnist
-
Contacteer:
Bericht
door Cathalised » wo nov 02, 2005 3:27 pm
Wat Orklord zei inderdaad.
Overkill ben ik voor. Zo mogen ze nog wel 5 van die keuzes maken

-
The Horseman
Bericht
door The Horseman » wo nov 02, 2005 3:41 pm
Rattlehead schreef:Overigens, ik lees net op zwaremetalen iets over de mogelijkheid van Overkill op X-mass in Tilburg (dus het X-mass package met Exodus en Onslaught zou dat zijn). Weet iemand hier daar iets van? Zou ik echt fantastisch vinden, ik heb ze afgelopen zomer gemist namelijk!
Dat zou fantastisch zijn, dan stijgt de kans dat ik zou komen.
Heersch, dat zou me een Thrashfeest worden.
-
Kriestof
- Commander Kansloos
-
Contacteer:
Bericht
door Kriestof » wo nov 02, 2005 5:18 pm
-
arnibes
-
Contacteer:
Bericht
door arnibes » wo nov 02, 2005 5:31 pm
Op zwaremetalen worden er zoveel dingen over x-mass tours gezegd.
Morbid angel in nighttown

-
Oblivion
-
Contacteer:
Bericht
door Oblivion » wo nov 02, 2005 5:56 pm
Same here, maar ik ben er nog steeds blij mee voor dat tientje dat ie volgens mij kostte.
Damn, ik had m voor 17,95

"Poep, Zweet en Tranen"
-
Edwynn
Bericht
door Edwynn » wo nov 02, 2005 6:01 pm
Orklord schreef:Maar History of a Time to come is ook niet verkeerd of kan je die beter laten liggen?
Fantastische plaat en de enige Sabbat die fatsoenlijk verkrijgbaar is...
Heb jij gezegd dat ik een lul was...?
-
defenderofsteel
Bericht
door defenderofsteel » wo nov 02, 2005 7:38 pm
Rattlehead schreef:Pff je moet op les bij Ferdy! Die jongen begreep het tenminste wel!

ik heb hem nu een paar keer geluisterd, maar het enige wat ik bijzonder vind aan die plaat is de zanger. zijn stem, hoe hij de nummers invult etc. en dat is juist het gene wat me na een paar nummers irriteerd.
maar komop ernst je moet beter dan dan simpelweg schreeuwen dat het een gave plaat is.
net zoiets is wargasm - why play around? out of print rare duur etcetc. en een best gave plaat. maar vind de muziek te standaard om op de langere duur interesant te blijve. vind ook dat het album goed begint maar met een aantal wat saaiere nummers nogal indut aan het eind van het album.
niet alles wat op ebay weg gaat voor veel geld is instant klassieker
-
enforcer
-
Contacteer:
Bericht
door enforcer » wo nov 02, 2005 7:42 pm
WOW die plaat is IMO echt supergeniaal!
-
Ernst
Bericht
door Ernst » wo nov 02, 2005 7:42 pm
Ik vind het tekstueel alleen al een meesterwerk! Ook qua opbouw van de nummers vind ik het een groot feest

Een van de zeer weinige thrash albums waar veel lange nummers juist wel goed uitpakken naar mijn mening!
-
defenderofsteel
Bericht
door defenderofsteel » wo nov 02, 2005 7:43 pm
enforcer schreef:WOW die plaat is IMO echt supergeniaal!
kun je daar iets meer over zeggen? heb hem gister pas voor het eerst gehoord en leuk album etc maar niet echt materiaal voor de langere termijn vind ik
-
!slayer!
Bericht
door !slayer! » wo nov 02, 2005 7:46 pm
Ik vind hem echt super gaaf. Hoe vaker ik die luister hoe gaver die wordt. Ook heel erg bijzondere gitaarwerk! Wargasm is ook echt zo'n band met zijn eigen geluid. De zanger kan ik ook heel goed waarderen. Top CDtje!
-
enforcer
-
Contacteer:
Bericht
door enforcer » wo nov 02, 2005 7:57 pm
Gitaarwerk is magistraal ook qua sound, zeer originele sound en zang...er is geen tweede band die op ze lijkt, je hebt 10tallen typische bay area bands maar WARGASM is echt superorigineel net zoals bijvoorbeeld RIGOR MORTIS
Ik weet niet de nummers zitten gewoon geweldig inelkaar als je hoort hoe de accenten gelegd worden enzo met de drums dat is gewoon geweldig...
Op het eerste gehoor misschien wat "simpel" (heb zo'n hekel aan die term, want er is niets mis met simpele muziek!) maar verkijk je niet het is superstrak en de riffs zijn echt niet van deze aarde!
WARGASM's debuut is zeker een van mijn top 5 albums aller tijden.
-
defenderofsteel
Bericht
door defenderofsteel » wo nov 02, 2005 8:06 pm
is inderdaad niets mis met simpele muziek, maar vond het eerder allemaal vrij standaard, neutraal over komen. vooral verderop het album.
vooral de riffs kwamen vrij standaard over op hier en daar een riff na die eruit springt bijvoorbeeld bij bullets and blades.
maar natuurlijk zeker geen slechte plaat tegendeel, maar had er meer vvan verwacht. wat mij betreft hadden 100 andere bands dit album kunnen maken. te neutraal zo voel ik er over.
-
enforcer
-
Contacteer:
Bericht
door enforcer » wo nov 02, 2005 8:19 pm
NOu dan voelenj we er totaal anedrs over als er een album niet neutraal en uitwisslbaar klinkt is het dat album wel....
Bands als Vio-lence, Morbid Saint (of welke Dark Angel kloon dan ook) of Intruder klinken IMO vrij uitwisselbaar alhoewel ik veel van hun albums goed vind!
Er zijn nu eenmaal bands die echt een eigen smoelwerk hadden zoals Wargasm, Rigor Mortis, Nasty Savage, Vendetta, Coroner enzo...
Maar goed ieder zijn mening, ik vind ook de latere CD's van WARGASM "Ugly" en "Suicide notes" erg gaaf zei het toch lnag niet zo gaaf als het debuut.
-
Ernst
Bericht
door Ernst » wo nov 02, 2005 8:24 pm
Haha wat een meningsverschillen toch weer! Ik vind juist Vio-Lence een band die een zeer eigen, over the top geluid heeft!
Coroner, daar kan ik me zeker wel in vinden! Vrij unieke band zonder meer. Die eerste van Wargasm moet ik nog eens zien te vinden, nog nooit gehoord helaas. Zelfde geldt voor alles van Nasty Savage na het debuut, wat ik hier op lp heb liggen.
-
Lone Starr
Bericht
door Lone Starr » wo nov 02, 2005 9:31 pm
Coroner is supertechnische thrash. Echt een verademing om te horen nu we dood gegooid worden met de ruis-meuk van tegenwoordig.
"Do is die Bahnhof!!"
-
enforcer
-
Contacteer:
Bericht
door enforcer » wo nov 02, 2005 10:01 pm
technisch zegt me echt niets, een lege en loze kreet IMO, maar CORONER is wel een geweldige band. Maar technische muziek staat lang niet altijd garant voor goede songs....
In het geval van CORONER vind ik dat ze gewoon talent hadden in het schrijven van coole hooks en refreins een duister geluid met toch een bepeelde vorm van melodie.
Maar goed ik vind bijvoorbeeld WARGASM net zo goed, anders maar zeker zo goed.
@ Rattlehead, ik vind VIO-LENCE ook een goede band alleen om het nu origineel te noemen, de zang is wel apart ja dat klopt....ik noemde gewoon en paar voorbeelden van tweede generatie thrash bands had net zo goed DEFIANCE ofzo kunnen neerzetten..
Ik vind bijna alle 80's thrash goed omdat ik een thrash freak ben, maar ik ben in zake 80's ook niet echt objectief....
-
Lone Starr
Bericht
door Lone Starr » wo nov 02, 2005 10:05 pm
enforcer schreef:technisch zegt me echt niets, een lege en loze kreet IMO, maar CORONER is wel een geweldige band. Maar technische muziek staat lang niet altijd garant voor goede songs....
Zo bedoel ik het dan ook niet, wat ik probeer te zeggen is; Coroner is ontzettend technisch (meer als genre-aanduiding) én goed. Die twee dingen staan mijns inziens ook los van elkaar. Feitelijk zijn zij een van de weinige boeiende technische bands...sterker nog, ik zou zo geen andere goede technische band kunnen noemen.
"Do is die Bahnhof!!"
-
enforcer
-
Contacteer:
Bericht
door enforcer » wo nov 02, 2005 10:11 pm
LOL dan en ik het helemaal met je eens, nu ja technisch "nothings sacred" van LAAZ ROCKIT of het tweede FORBIDDEN album zijn ook wel redelijk heftig en ook supergaaf, maar zoals je zegt dat heeft niets met de techniek te maken.
-
WhiplashWimpie
Bericht
door WhiplashWimpie » wo nov 02, 2005 10:32 pm
Eerst vond ik Ugly van Wargasm niet zo bijzonder. De muziek kon ik wel waarderen, maar de zang niet zo. Maar ik heb hem nog een paar keer geluisterd, en ik vind het toch wel een kei vette cd. Lekker afwisselend.
-
defenderofsteel
Bericht
door defenderofsteel » wo nov 02, 2005 11:06 pm
RoadRacer was gewoon de USA tak van Roadrunner, die naam mocht daar toen niet gebruikt worden vanwege het stripfiguurtje...
Who cares over bootlegs dan moeten ze die platen maar een behoorlijke officiele rerelease geven, en trouwens destijds hebben die bands ook geen cent gezien van Roadrunner dat waren ook honden!
Ik koop ook alleen originele eigenlijk tenzij het echt onmogelijk is iets origineel te vinden, of er nooit een officiele CD release geweest is (Malevolent Assault Of Tommorow van Violent Force bijvoorbeeld!) maar ik kean best begrijpen dat iemand geen € 50 voor een Cd'tje neer wil leggen.
dat roadrunner klootzakken waren kan ik me best voorstellen, maar waarom nog interesante voorbeelden?
-
Lone Starr
Bericht
door Lone Starr » do nov 03, 2005 12:03 am
enforcer schreef:LOL dan en ik het helemaal met je eens, nu ja technisch "nothings sacred" van LAAZ ROCKIT of het tweede FORBIDDEN album zijn ook wel redelijk heftig en ook supergaaf, maar zoals je zegt dat heeft niets met de techniek te maken.
Klopft alsch een busch

"Do is die Bahnhof!!"
-
enforcer
-
Contacteer:
Bericht
door enforcer » do nov 03, 2005 7:10 am
defenderofsteel schreef:[..]
dat roadrunner klootzakken waren kan ik me best voorstellen, maar waarom nog interesante voorbeelden?
Hoe bedoel je "voorbeelden"?
-
avenger
Bericht
door avenger » do nov 03, 2005 7:34 am
iemand bekend hier met DBC?oftewel Dead Brain Cells?Hebben 2 lp's uitgebracht eind jaren 80....hun eerste schijf(Dead Brain Cells)draait hier nog regelmatig rondjes in mijn harde schijf

...geweldige thrash,vooral power and corruption,tempest en M.I.A...hun tweede schijf heb ik ook(universe)maar die is me iets te experimenteel uitgevallen....indien niet bekend,zeker eens checken

rock'till you drop
-
avenger
Bericht
door avenger » do nov 03, 2005 8:34 am
nog enkele geweldige bands
Revenant(ben wel vergeten hoe hun enige schijf heet...Prophecies of a dying world???juist ja)
holy Terror...mind Wars rost als de beesten
Hobbs Angel of death
Anacrusis
kan zijn dat deze bands hier al vernoemd zijn;maar ik ben op dit moment te lui om het hele topic na te lezen
Oh ja,en niet te vergeten Sindrome...hun Into the halls of extermination demo is pure KULT
rock'till you drop
-
Karlijn
Bericht
door Karlijn » do nov 03, 2005 11:12 am
Zag laatst een aantal goedkope cd's van Tankard liggen, maar ken de band alleen van één optreden. Vond ze toen wel aardig maar meer ook niet. Maar wil het wel effe verder beluisteren dus welke cd's zijn aan te raden?