Thrash/Speed metal III
B-0day is een zeer sterk album, de enige albums die ik niet zou aanraden(niet zozeer omdat ze niet goed zijn maar meer omdat ze niet erg representatief zijn) zijn "The Tankard" (vrij experimenteel) "Two faced" (Te Serieus), "Disco Destroyer" (Zwak album) en "Kings Of Beer" (slechte productie)..
verder is alles goed van ze met anme "B-day", "Beasts of Bourbon", "Stone Cold Sober", "Chemical Invasion", "The Morning After" of "The Meaning Of Life" en als je het gelijk goed wil doen koop je "fat, Ugly and Live" een van de ebste live thrash albums ever en gelijk ook een zeer goed overzicht over het vroege werk van TANKARD!
verder is alles goed van ze met anme "B-day", "Beasts of Bourbon", "Stone Cold Sober", "Chemical Invasion", "The Morning After" of "The Meaning Of Life" en als je het gelijk goed wil doen koop je "fat, Ugly and Live" een van de ebste live thrash albums ever en gelijk ook een zeer goed overzicht over het vroege werk van TANKARD!
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!
[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]
Ik heb Universe op de Combat release, hierop staat ook het eerste Album van DBC op. Best leuke muziek, al luister ik het verder niet echt heel vaak.avenger schreef:iemand bekend hier met DBC?oftewel Dead Brain Cells?Hebben 2 lp's uitgebracht eind jaren 80....hun eerste schijf(Dead Brain Cells)draait hier nog regelmatig rondjes in mijn harde schijf...geweldige thrash,vooral power and corruption,tempest en M.I.A...hun tweede schijf heb ik ook(universe)maar die is me iets te experimenteel uitgevallen....indien niet bekend,zeker eens checken
Zijn ze nou weer bij elkaar of niet?avenger schreef:iemand bekend hier met DBC?oftewel Dead Brain Cells?Hebben 2 lp's uitgebracht eind jaren 80....hun eerste schijf(Dead Brain Cells)draait hier nog regelmatig rondjes in mijn harde schijf...geweldige thrash,vooral power and corruption,tempest en M.I.A...hun tweede schijf heb ik ook(universe)maar die is me iets te experimenteel uitgevallen....indien niet bekend,zeker eens checken
Terug van weg geweest
- The Horseman
StoneLone Starr schreef:[..]
Zo bedoel ik het dan ook niet, wat ik probeer te zeggen is; Coroner is ontzettend technisch (meer als genre-aanduiding) én goed. Die twee dingen staan mijns inziens ook los van elkaar. Feitelijk zijn zij een van de weinige boeiende technische bands...sterker nog, ik zou zo geen andere goede technische band kunnen noemen.

Overigens mag je Toxik toch ook wel een etiketje technisch geven, of niet ?
Oh ja en dat Ultimatum klinkt zeer aangenaam.
Die nummers van "Puppet Of Destruction" hebben passages met fijnen gitaarstukken en de zang doet me denken aan Zetro(ex- Exodus).
Ook prettig dus !
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]
The Horseman schreef:[..]
Stone![]()
Overigens mag je Toxik toch ook wel een etiketje technisch geven, of niet ?
Oh ja en dat Ultimatum klinkt zeer aangenaam.
Die nummers van "Puppet Of Destruction" hebben passages met fijnen gitaarstukken en de zang doet me denken aan Zetro(ex- Exodus).
Ook prettig dus !
Ja maar het tweede TOXIK album (waar ze dus duidelijk proberen over the top te gaan) doet me totaal niets.....
STONE is wel tof maar lig er ook niet echt wakker van...het eerste album vind ik wel gaaf die draai ik nog wel eens af en toe en emotional playground ook wel maar zelden eigenlijk.
-
Sindrome.avenger schreef:nog enkele geweldige bands
Revenant(ben wel vergeten hoe hun enige schijf heet...Prophecies of a dying world???juist ja)
holy Terror...mind Wars rost als de beesten
Hobbs Angel of death
Anacrusis
kan zijn dat deze bands hier al vernoemd zijn;maar ik ben op dit moment te lui om het hele topic na te lezen
Oh ja,en niet te vergeten Sindrome...hun Into the halls of extermination demo is pure KULT
![Headbanger [headbang]](./images/smilies/rockdevil.gif)
Ik heb Into the halls of extermination en nog een(demo)cd. Kei gaaf, alleen heb ik helaas niet de originele, maar gewoon van internet geplukt.
Het doet me een beetje denken aan Master gemengd met Infernal Majesty.
- The Horseman
Ik vind hun 2e album "No Aneasthesia" erg goed, van die eerste ken ik geen materiaal, idem voor "Emotional Playground".enforcer schreef:[..]
STONE is wel tof maar lig er ook niet echt wakker van...het eerste album vind ik wel gaaf die draai ik nog wel eens af en toe en emotional playground ook wel maar zelden eigenlijk.
Van "Colours" ken ik 3 nummers en overdondert alleen de eerste track 'Stone Cold Soul' echt.
'White Worms' is meer experimenteel, al waardeer ik dat zo af en toe ook wel.
- Oblivion
- Contacteer:
enforcer schreef:B-0day is een zeer sterk album, de enige albums die ik niet zou aanraden(niet zozeer omdat ze niet goed zijn maar meer omdat ze niet erg representatief zijn) zijn "The Tankard" (vrij experimenteel) "Two faced" (Te Serieus), "Disco Destroyer" (Zwak album) en "Kings Of Beer" (slechte productie)..

En Disco Destroyer heb ik echt bijna grijs gedraaid, vind ik een erg goed album (ok, andere cd's van hun zijn wel vele malen beter dat wel !)
"Poep, Zweet en Tranen"
[quote="Fear_Of_The_Dark"]Hij heb een beetje een roggelstem, vind ik eigenlijk wel lache[/quote]
[quote="Fear_Of_The_Dark"]Hij heb een beetje een roggelstem, vind ik eigenlijk wel lache[/quote]
- KillDivision
Verder nog optredens in het verschiet, Herr Killdivision?KillDivision schreef:[..]
Dank dank.
Reviews in de duitse bladen zijn ongelofelijk goed, daar zijn we dus blij mee.
[url]http://www.metalfan.nl/forum/viewtopic.php?t=15615&highlight=[/url]
[b]Rider Lord Belial[/b]
....
- Shitload of beer
- One (1) stairway
- Two (2) Ski's
.....
[b]Rider Lord Belial[/b]
....
- Shitload of beer
- One (1) stairway
- Two (2) Ski's
.....
Nou ja "slecht" is ook niet het juiste woord, een echt slecht album heeft TANKARD nooit uitgebracht, maar vind die albums wat minder geinspireerde indruk maken, de laatste twee albums knaller weer als een gek trouwens!Oblivion schreef:[..]
Kings of Beer vind ik echt totaal geen slechte productie hebben, een echt goeie eigelijk eerlijk gezegd.
En Disco Destroyer heb ik echt bijna grijs gedraaid, vind ik een erg goed album (ok, andere cd's van hun zijn wel vele malen beter dat wel !)
- KillDivision
19 november in de Lantaarn - Hellendoorn met The Haunted en God Forbid.Thijs schreef:[..]
Verder nog optredens in het verschiet, Herr Killdivision?
Haatland is net uit in de benelux, 25 november komt ie uit in Duitsland en de scandinavische landen. Waarschijnlijk komen nu de optredens los, ook in Duitsland. Kreeg net het review van Heavy Oder Was (duits blad, groter dan Aardschok, maatje RockHard) binnen, 11 punten!!
Ik hoop eens wat duitse festivals mee te kunnen pakken.
"Anspieltips überflüssig, hier wird über die gesamte Laufzeit von 42:25 Minuten höchste Qualität abgeliefert. Neben ‚Enemy Of God’ das Thrashalbum des Jahres!
Andreas Reissnauer (11 Punkte)"
Daar krijg ik wel een harde van.
-
- arnibes
- Contacteer:
Ik vond dit:Rattlehead schreef:IK ben erg blij dat ik hem heb in ieder geval!
Ik zie het zo in thrash: DE drie onbekende kroonjuwelen die in geen enkele metal collectie zouden misstaan en al jaren Out of print zijn:
1. Toxik - World Circus
2. Sadus - Swallowed in black
3. Sabbat - Dreamweaver
Gelukkig is er het afgelopen jaar erg veel thrash gerereleased, er zijn al heel wat minder albums echt lastig te vinden. Ik vind dat Morbid Saint - Spectrum of death, en Wargasm - Why play around? overigens ook hard aan een re-release toe zijn!
(als het niet mag zal ik het weghalen).
http://www.pcmdusa.com/ms/index.html
Kan je dus spectrum of death downloaden.
- The Horseman
Ik moet hun 2e album maar weer eens een kans geven.
De eerste paar luisterbeurten vielen me tegen in vergelijking tot Spectrum Of Death wat me door de woonkamer slingerde.
De eerste paar luisterbeurten vielen me tegen in vergelijking tot Spectrum Of Death wat me door de woonkamer slingerde.
- Hellhammer
- defenderofsteel
Ik heb er een cd versie van gezien op E-bay Hans, maar dat is al een poosje terug en van wat ik uit die advertentie begreep zijn er 25 promo-achtige exemplaren van gedrukt, meer niet. Verbazingwekkend genoeg ging ie voor een euro of 60 weg, vrij weinig voor zoiets zeldzaams leek mij! Het leek me ook erg lastig om nou te zien of het een bootleg of amateuristisch, obscuur releasje was......wel megazeldzaam iig!
Tja ach voor hetzelfde geld heeft een of andere idioot er zelf een persing van laten maken dat is vandaag de dag niet zo moeilijk meer, en je ziet het redelijk vaak.
Ik heb mensen $ 90 zien betalen voor een bootleg van die VIOLENT FORCE plaat, tja door dat opgefokte ebay gedrag is bijna elke "obscure" release walgelijk veel "waard"....
Ook bootleg uitgaves van DEATHROW's "raging steel" en "riders of doom" heb ik over de $ 70-80 zien gaan, waar zijn we dan in godsnaam mee bezig...voor mij is zo'n bootleg even veel waard als een paar MP3'tjes op een CD-R met een mooi kleurenhoesje erop.
Touwens ga nu allemaal eens naar QUICK CHANGE luisteren ik hoor nooit wat hier over hun megavette "circus of death" plaat!
Ik heb mensen $ 90 zien betalen voor een bootleg van die VIOLENT FORCE plaat, tja door dat opgefokte ebay gedrag is bijna elke "obscure" release walgelijk veel "waard"....
Ook bootleg uitgaves van DEATHROW's "raging steel" en "riders of doom" heb ik over de $ 70-80 zien gaan, waar zijn we dan in godsnaam mee bezig...voor mij is zo'n bootleg even veel waard als een paar MP3'tjes op een CD-R met een mooi kleurenhoesje erop.
Touwens ga nu allemaal eens naar QUICK CHANGE luisteren ik hoor nooit wat hier over hun megavette "circus of death" plaat!
-
Die heb ik gedownload van de exodus website. Ik heb het alleen niet vaak geluisterd omdat er een of andere vreemde hapering of tik in somige nummers zit.enforcer schreef:Tja ach voor hetzelfde geld heeft een of andere idioot er zelf een persing van laten maken dat is vandaag de dag niet zo moeilijk meer, en je ziet het redelijk vaak.
- Oblivion
- Contacteer:
Echt hartelijk bedankt !!arnibes schreef:[..]
Ik vond dit:
(als het niet mag zal ik het weghalen).
http://www.pcmdusa.com/ms/index.html
Kan je dus spectrum of death downloaden.
Wat is Morbid Saint toch echt fucking vet !!!
"Poep, Zweet en Tranen"
- AltarOfSacrifice
- Contacteer:
- The Horseman
Overigens id die Raging Steel wel een enorm fijne plaat.enforcer schreef:
Vooral dat dreigende intro en dan het beukende titelnummer.
Maar goed daar gaat het punt hier niet om.
-
Raging Steel si inderdaad een zeer vet album, ik heb ook die bootleg maar nooit dat ik er dat soort geld voor zou betalen, ik heb er 10 euro voor betaald ofzo!The Horseman schreef:[..]
Overigens id die Raging Steel wel een enorm fijne plaat.
Vooral dat dreigende intro en dan het beukende titelnummer.
Maar goed daar gaat het punt hier niet om.
Wat vindt men hier van Vengeance Rising? Ik kreeg de tip van Rattlehead en maar meteen wat van gedownload en hierna meteen Once Dead gekocht (voor 6 euro ook nog maar, volgens mij heb ik hier best geluk mee gehad). De teksten zijn ook erg grappig, de hoofden afhakken van heidenen enzo en titels als 'I love hating Evil'
Het nummer 'Receive Him is trouwens wel ontzettend lachwekkend. Maarja, zeer lekkere en geweldadige thrash voor een stel gristenen. Nu is overigens de hele band vertrokken behalve de zanger en hij is ineens bekeerd tot het satanisme. Eens een keer iets anders dan al die Amerikaanse thrash bands die juist bekeren tot het christendom.

Terug van weg geweest
-
- defenderofsteel
thrash topic maar weer eens omhoog schoppen.
ik hoor mensen altijd over toxik - world circus. maar think this is toch ook zeker de moeite waard. al blijf ik ook van mening dat world circus gaver is.
world circus is heel direct, terwijl je think this toch eens vaker dan 1 x zou moeten luisteren om het gave eruit te halen. vond het in het begin altijd een moeilijke plaat om naar te luisteren, maar nu valt het wel mee en luisterd hij lekker weg. toch een plaat die meer aandacht verdiend.
ik hoor mensen altijd over toxik - world circus. maar think this is toch ook zeker de moeite waard. al blijf ik ook van mening dat world circus gaver is.
world circus is heel direct, terwijl je think this toch eens vaker dan 1 x zou moeten luisteren om het gave eruit te halen. vond het in het begin altijd een moeilijke plaat om naar te luisteren, maar nu valt het wel mee en luisterd hij lekker weg. toch een plaat die meer aandacht verdiend.
www.myspace.com/suddenthrash