29.10.05 OPBLAASPOP IV @ Jeffrey's - Sas van Gent (NL)

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » zo okt 30, 2005 11:19 am

ja, was weer gezellige boel :)
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » zo okt 30, 2005 12:25 pm

Was een leuke avond. Mijn impressie van de bands:

Misantropical: een grote ha-fucking-ha is hier wel op zijn plaats. Leek echt nergens naar. Maargoed, das allemaal nog zo erg niet. Waar ik me wel meer aan stoorde is dat ze veel te lang speelden en hierdoor de speeltijd van The Prophecy in het gedrang kwam. Arrogante kwallen.

Ten-13: om eerlijk te zijn had ik zoiets van; weeral Ten-13? Maar ze verrasten me erg aangenaam met de nieuwe nummers die verrassend fris, innovatief en vooral anders in elkaar zitten.

Insanity reigns supreme: loodzwaar, langzaam, devastating. Wat een doom-machine. Leuk voor een optreden, maar ik zou er geen cd van kunnen aanschaffen. Sas is kapot gedoomd. (in positieve zin)

The Day After: beter dan in Gent, muzikaaltechnisch gezien erg strak gespeeld. Maar dan mijn smaak; sommige stukken vind ik geweldig, andere ronduit kut. Het is misschien nog iets te onsamenhangend, maar zeker origineel, sterk en veelbelovend!

The Prophecy: jammer dat ze in tijdnood kwamen. Ik kende de CD Ashes van begin tot einde, maar daar speelden ze maar 1 nummer van. Het nieuwe werk was allemaal veel sneller, soms zelfs zo dat er niet zo heel veel doom meer in te bespeuren viel. Desondanks een erg sterk optreden!

En vanavond naar Gent voor oa weer Ten-13, Insanity Reigns Supreme en The Prophecy.
Facebook band

All life is temporary - what lasts is consciousness

Last.fm profiel

bastrahetfield

Bericht door bastrahetfield » ma okt 31, 2005 4:25 pm

Iedereen die er was zaterdag bij deze bedankt voor het bijdrage aan een bijzonder geslaagde beukavond, thanx en tot de volgende keer!

Sebastiaan Elshout, Festival Opblaaspop

sugar daddy

Bericht door sugar daddy » ma okt 31, 2005 4:38 pm

Niks te danken.

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » ma okt 31, 2005 4:51 pm

sugar daddy schreef:Niks te danken.
oja, ik wou niet zeuren op de avond zelf, maar kan je nog eens aan je broer vragen (want ik zie die nooit meer online) of hij mijn spullen afgeeft bij jouw thuis, dan kom ik er zelf wel eens om...want een kerel wacht al meer dan acht maanden op die dismember cd die ik hem verkocht heb....dus begin het nu wel beu te geraken

oja, review van deze avond komt er aan!

AnnetS

Bericht door AnnetS » wo nov 02, 2005 12:28 pm

Was echt ook weer gezellig
The day after speelde goed gezellig en beukend, lekker optreden dus. Zo te horen mag ik blij wezen dat ik misantropical heb gemist hehe. The prophecy echt een geweldig optreden al was het jammer dat ze maar 1 nummer van Ashes hebben gespeelt. Het was een geslaagde avond. Oja en ik lijk niet op Agneta van Abba PUNT.

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » wo nov 02, 2005 12:31 pm

je hebt er wel wat van weg

Afbeelding

vrouwen vinden overigens dat ik iets weg heb van Brad Pitt, dat ga ik ook niet lopen ontkennen

AnnetS

Bericht door AnnetS » wo nov 02, 2005 12:35 pm

Nee als ik een man was zou ik dan ook niet doen :)

Nou misschien dat mijn wangetjes en haar er wat oplijken

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » wo nov 02, 2005 12:43 pm

ow neen, ik was even in de war, ze vergeleken me altijd met de Belgische professor mark reynebeau...verschil met brad pitt is overigens maar klein

Afbeelding

sprekend niet?

AnnetS

Bericht door AnnetS » wo nov 02, 2005 12:53 pm

Bepaalde kenmerken wel ja,
alleen zie jij er wat jonger en beter uit natuurlijk.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » wo nov 02, 2005 4:35 pm

Kristof schreef:ow neen, ik was even in de war, ze vergeleken me altijd met de Belgische professor mark reynebeau...verschil met brad pitt is overigens maar klein

Afbeelding

sprekend niet?
:lol:

Wat een eer.
Marc Reynebeau,
De held van "De slims mens ter wereld"!
Facebook band

Last.fm profiel

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » wo nov 02, 2005 5:07 pm

niet alleen van de slimste mens

en goed dat je dit kent, toch nog één iemand met smaak hier

vrijdagavond op canvas heeft hij ook reisprogramma samen met de zanger van the sex pistols

maar reynebeau was dus echt mijn bijnaam op school enkele jaren geleden

sugar daddy

Bericht door sugar daddy » wo nov 02, 2005 5:18 pm

Echt iets om trots op te zijn ook, Kristof.

Bij zeggen ze altijd dat ik op Sander lijk. Ik heb geen idee hoe ze erbij komen. Zo'n vent in een winkel dacht pas geleden dat ik de tweelingbroer van hem was.

@kristof, ik zal het hem wel eens vragen als ik het niet vergeet. :wink:

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » wo nov 02, 2005 5:20 pm

ik heb het al aan sander gemeld

oja, het is zeker compliment, reynebeau is slim en heeft heel veel humor

bastrahetfield

Bericht door bastrahetfield » wo nov 02, 2005 5:52 pm

naja Annet, eerlijk is eerlijk, die jongens van The Prophecy, kmoe ze toch gelijk geven,

Greetz Bassie

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » wo nov 02, 2005 6:17 pm

Kristof schreef:niet alleen van de slimste mens

en goed dat je dit kent, toch nog één iemand met smaak hier

vrijdagavond op canvas heeft hij ook reisprogramma samen met de zanger van the sex pistols

maar reynebeau was dus echt mijn bijnaam op school enkele jaren geleden
VRT & Canvas zijn de twee zenders die ik het meeste kijk. In Nederland heeft niemand wat te melden op TV en de Belgse commerciële zenders zijn zo mogelijk nog slechter.

Haha, Reynebeau, die houden we erin.
Facebook band

Last.fm profiel

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » wo nov 02, 2005 7:41 pm

ik heb niet gezegd dat jij me zo mag noemen :)
maar on topic:
ik las in de krant dat metal op toekomstige opblaaspopfestivals ver te zoeken zal zijn??

bastrahetfield

Bericht door bastrahetfield » wo nov 02, 2005 8:11 pm

Neen, dat heeft de beste man van de krant verkeerd geinterperteerd, Opblaaspop zal in zijn huidige vorm blijven alleen gaan we als organisatie wel kijken wat we buiten Opblaapsop om ook allemaal kunnen doen bij Jeffrey's so don't worry, als je Opblaaspop leest is het beuken geblazen en anders zal het " Festival Opblaaspop organiseert " ofzoiets worden maar daar gaan we nog over brainstormen,

Greetz

Sebastiaan

AnnetS

Bericht door AnnetS » wo nov 02, 2005 9:46 pm

...Tjah die Robin de Wever interpreteert wel vaker dingen verkeerd. Doom metal de meest agressieve en extreemste vorm van metal :shock: ??? (stond ook in de krant) Die jongen weet niet hoe hij moet researchen.

sugar daddy

Bericht door sugar daddy » wo nov 02, 2005 10:19 pm

Ik vond ze toch aardig agressief overkomen. Vooral die vrouw bij The Prophecy. Dat was me toch een pittige tante zeg.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » wo nov 02, 2005 10:23 pm

Robin de Wever is een droevig journalist. Heb al vaak met hem in de clinch gelegen. Die snapt niet dat je objectief moet schrijven en geen dingen naar je eigen overtuigingen moet verdraaien.
Facebook band

Last.fm profiel

AlexT

Bericht door AlexT » do nov 03, 2005 2:54 pm

lekker dan, zo´n artikel :roll:

maar goed, ff over de avond zelf
ik vond het een best wel geslaagde avond. Ik vond alle bands die er waren tof (the prohpecy natuurlijk helemaal) maar ook de rest. Moet zeggen dat ik die misantropical eigenlijk best wel tof vond. Okee, iedereen stond stil, maar ze gingen er wel voor en het klonk nog best tof ook. Ook 10 thirteen en the day after waren gaaf! Ik heb me cker wel vermaakt.
Ow ja trouwens, misantropical heeft precies zolang gespeeld als ze mochten, bassie kwam netjes het laatste nummer aangeven, en dat hebben ze gedaan. Ben benieuwd of ze nog een cdtje maken of zo
__The road may lead you to sanctuary__

AnnetS

Bericht door AnnetS » do nov 03, 2005 4:48 pm

En wie mag jij dan wel weer zijn?

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » do nov 03, 2005 4:49 pm

Precies, ga je anders even voorstellen. Groupie van Misantropical? Het was gewoon slecht, sorry.
Facebook band

Last.fm profiel

emillio
Contacteer:

Bericht door emillio » do nov 03, 2005 4:59 pm

THANX namens IRS, The Prophecy en mezelf.

Beide bands stonden versteld van zo'n een opkomst en zo'n goede en gezonde scene!

Greetz,

Emillio
www.musketeerofdeath.nl

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » do nov 03, 2005 6:15 pm

AnnetS schreef:...Tjah die Robin de Wever interpreteert wel vaker dingen verkeerd. Doom metal de meest agressieve en extreemste vorm van metal :shock: ??? (stond ook in de krant) Die jongen weet niet hoe hij moet researchen.
maar goed

de stem is een dagblad, geen muziekblad...ik vind het dan ook niet raar dat ze amper weten wat doom is

AnnetS

Bericht door AnnetS » do nov 03, 2005 8:26 pm

Als hij het niet goed weet moet hij er ook geen uitspraken over doen.

BKOD

Bericht door BKOD » vr nov 04, 2005 1:39 am

emillio schreef:THANX namens IRS, The Prophecy en mezelf.

Beide bands stonden versteld van zo'n een opkomst en zo'n goede en gezonde scene!

Greetz,

Emillio
Idd... Amsterdam is misschien wel de hoofdstad van Nederland, maar kon zeker niet op tegen de show in Nederland... Bedankt voor de opkomst!

Lex

Bericht door Lex » vr nov 04, 2005 8:53 am

KoenM, ik vind het best dat je onze band niks vind, dat is jou mening, daar kan ik niet over beoordelen, maar om ons meteen arrogante kwallen te noemen :?
We hebben zelf zo lang gespeeld als we mochten, door de problemen met de monitoring konden we ook niet eerder beginnen, want ja, probeer maar eens te spelen als je de zanger niet eens kunt horen. Lars (drummer) kon na de soundcheck nog steeds niemand horen, en dat is ook lastig om dan juist door te kunnen drummen! Maar door die problemen moesten we later beginnen, en tsja, we speelden gewoon de half uur die ons werd beloofd, en om eerlijk te zijn wist ik op het podium niet eens hoe laat het was toen we de laatste nummer gingen spelen. Dus vind het prima dat je onze muziek niet mag, maar ga dan niet meteen uitspraken doen die nergens op slaan.

Maarja, genoeg gezeik, ik vond de avond voor de rest toppie, alleen was het op het podium echt bloed heet (kon bij het tweede nummer al nauwelijks m'n plectrum vasthouden door de zweet op m'n handen) maarja, dat heb je vaker, hoewel ik toch de volgende keer een ventilator meeneem :P

Thijs
Contacteer:

Bericht door Thijs » vr nov 04, 2005 9:00 am

Lex schreef:KoenM, ik vind het best dat je onze band niks vind, dat is jou mening, daar kan ik niet over beoordelen, maar om ons meteen arrogante kwallen te noemen :?
We hebben zelf zo lang gespeeld als we mochten, door de problemen met de monitoring konden we ook niet eerder beginnen, want ja, probeer maar eens te spelen als je de zanger niet eens kunt horen. Lars (drummer) kon na de soundcheck nog steeds niemand horen, en dat is ook lastig om dan juist door te kunnen drummen!
Sorry hoor, maar dit is echt zo'n fuckin zwak excuus. Daarvoor sta je juist week in, week uit in dat oefenkot, om zo op elkaar ingespeeld te raken dat mochten er op het podium monitor-problemen zijn(en geloof mij, in 90% van de optredens heb je te maken met een kutgeluid uit je monitors) je gewoon speelt. Op gevoel spelen en niet zeiken.
Daarbij zullen jullie het vast en zeker ook weleens meemaken dat je helemaal geen monitors hebt, je dus alleen je eigen backline hebt. Wat dan, gaan zeiken bij de zaal dat ze geen PA hebben?
Maar door die problemen moesten we later beginnen, en tsja, we speelden gewoon de half uur die ons werd beloofd, en om eerlijk te zijn wist ik op het podium niet eens hoe laat het was toen we de laatste nummer gingen spelen.
Sorry, maar je hebt een kwartier ombouwtijd (bij wijze van spreken). Op het moment dat je daar langer over doet, gaat dat dus van je set af, overmacht of niet. Dat de zaal jullie toch jullie set liet afmaken, is in mijn ogen uiterst coulant, maar ga achteraf niet zitten klagen dat het publiek jullie wel weg wilde hebben.
[url]http://www.metalfan.nl/forum/viewtopic.php?t=15615&highlight=[/url]
[b]Rider Lord Belial[/b]
....
- Shitload of beer
- One (1) stairway
- Two (2) Ski's
.....

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » vr nov 04, 2005 12:53 pm

^

I rest my case.
Facebook band

Last.fm profiel

emillio
Contacteer:

Bericht door emillio » vr nov 04, 2005 3:15 pm

Lex schreef:KoenM, ik vind het best dat je onze band niks vind, dat is jou mening, daar kan ik niet over beoordelen, maar om ons meteen arrogante kwallen te noemen :?
We hebben zelf zo lang gespeeld als we mochten, door de problemen met de monitoring konden we ook niet eerder beginnen, want ja, probeer maar eens te spelen als je de zanger niet eens kunt horen. Lars (drummer) kon na de soundcheck nog steeds niemand horen, en dat is ook lastig om dan juist door te kunnen drummen! Maar door die problemen moesten we later beginnen, en tsja, we speelden gewoon de half uur die ons werd beloofd, en om eerlijk te zijn wist ik op het podium niet eens hoe laat het was toen we de laatste nummer gingen spelen. Dus vind het prima dat je onze muziek niet mag, maar ga dan niet meteen uitspraken doen die nergens op slaan.

Maarja, genoeg gezeik, ik vond de avond voor de rest toppie, alleen was het op het podium echt bloed heet (kon bij het tweede nummer al nauwelijks m'n plectrum vasthouden door de zweet op m'n handen) maarja, dat heb je vaker, hoewel ik toch de volgende keer een ventilator meeneem :P
De rest van de bands hadden te maken met dezelfde problemen - heb die daar op 't podium geen punt van horen maken.

Voor de rest - hebben jullie nog wat van de avond gezien dan? Jullie lagen wel al in heel diepe slaap toen we aankwamen in de Kwet.
www.musketeerofdeath.nl

Valium

Bericht door Valium » vr nov 04, 2005 9:09 pm

pffff...nounou...
tja wat zal ik erover zeggen...ieder zo z´n mening he. Ik heb me iig wel vermaakt. :P

BKOD

Bericht door BKOD » za nov 05, 2005 1:31 am

Hoewel ik mezelf ook niet echt hoorde waren de omstandigheden op het podium vrij OK. (In The Frontline was het geluid dit keer wel echt goed op het podium)

Maar let er wel op, vaak is het geluid nog slechter op het podium, en de plaats veeeellll beperkter. Natuurlijk is een podium als Ahoy met 15 podiummonitors,... misschien wel een droom, doch is deze situatie in 99% van de gevallen niet de realiteit...

Tip: Wanneer je je partij vrij goed kent en het geluid op het podium is slecht, concentreer je dan op de drummer.

bastrahetfield

Bericht door bastrahetfield » za nov 05, 2005 1:35 pm

Festival Opblaaspop presenteerd bij Jeffrey's zaterdag 31-12-2005 na middernacht

Nothus
Truckdriver JNR

Om het nieuwe jaar goed in te beuken. In samenwerken met The Musketeer of Death

More info soon

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » zo nov 06, 2005 6:41 pm

emillio
Contacteer:

Bericht door emillio » di nov 08, 2005 7:54 pm

Met pijn en moeite 30 pix online op www.musketeerofdeath.nl

.....twas duidelijk m'n fotodag niet.........
www.musketeerofdeath.nl

Smennieman
Contacteer:

Bericht door Smennieman » wo nov 09, 2005 2:38 pm

Ik heb slechts een paar nummers gezien vd 1e band en als dit een beginnende band is, dit weet ik niet, dan viel het mij echt wel mee. Ik heb KoenM ook wel eens zien optreden en dat op een opbouwende manier besproken. Doe dat dan zelf ook naar je collega's toe. Die gasten kwamen op mij in elk geval niet arrogant over.

Verder kan je het hen niet aanrekenen dat ze later begonnen en hun afgesproken set speelden, daarvoor moet je bij de organisatie zijn.

De organisatie moet dan weer verhaal halen bij de geluidsman, die weer moet zorgen dat zijn spullen in orde zijn. Als je als meer ervaren muzikant speelt, is het makkelijker om met een slecht geluid te spelen, je hebt immers je ervaring.

Mij lijkt het wel een leuk en goed idee om met een paar mensen, stuk of 4, eens bij elkaar te komen om ervaringen uit te wisselen. Ik denk dan aan Bassie, Emillio, Voos Jr en Sr en mezelf. Gewoon lekker brainstormen over wat goed en fout gaat en hoe dat in de toekomst verbeterd kan worden.

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » wo nov 09, 2005 4:14 pm

Volgende keer een reunie van Paralysis en Prostitute Disfgurement (nieuwe cd is echt gewoon goed, geen gimmick meer maar supermuziek) mag ook langskomen...en Burial mag ook van mij hun ding nog eens doen zodat zeeuwsch vlaanderen weer goed vertegenwoordigd is

emillio
Contacteer:

Bericht door emillio » wo nov 09, 2005 4:39 pm

Kristof schreef:Volgende keer een reunie van Paralysis en Prostitute Disfgurement (nieuwe cd is echt gewoon goed, geen gimmick meer maar supermuziek) mag ook langskomen...en Burial mag ook van mij hun ding nog eens doen zodat zeeuwsch vlaanderen weer goed vertegenwoordigd is
BURIAL zou zomaar eens kunnen........PD zal financieel nog niet gaan peins ik............Paralysis.....die spelen NOOIT meer, helaas!!!
www.musketeerofdeath.nl

Smennieman
Contacteer:

Bericht door Smennieman » wo nov 09, 2005 6:55 pm

Misschien dat ik als oudzanger van Paralysis eens kan polsen :lol:

emillio
Contacteer:

Bericht door emillio » wo nov 09, 2005 7:22 pm

Smennieman schreef:Misschien dat ik als oudzanger van Paralysis eens kan polsen :lol:
Je weet wanneer Paralysis nog een keer speelt he........ :D
www.musketeerofdeath.nl

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » wo nov 09, 2005 7:45 pm

Smennieman schreef:Ik heb slechts een paar nummers gezien vd 1e band en als dit een beginnende band is, dit weet ik niet, dan viel het mij echt wel mee. Ik heb KoenM ook wel eens zien optreden en dat op een opbouwende manier besproken. Doe dat dan zelf ook naar je collega's toe. Die gasten kwamen op mij in elk geval niet arrogant over.
Als je slecht speelt, tot daaraan toe. Daar heb ik helemaal niks op tegen, daar ben je een beginnende band voor. Waar ik me eerder aan stoor is de mentaliteit die zulk soort beginnende bandjes er op na houden. Je dient respect te hebben voor grotere bands waar je het podium mee deelt. Dat rocksterrengedrag wil mij regelmatig mateloos irriteren.
Facebook band

Last.fm profiel

emillio
Contacteer:

Bericht door emillio » wo nov 09, 2005 8:50 pm

KoenM schreef:[..]

Als je slecht speelt, tot daaraan toe. Daar heb ik helemaal niks op tegen, daar ben je een beginnende band voor. Waar ik me eerder aan stoor is de mentaliteit die zulk soort beginnende bandjes er op na houden. Je dient respect te hebben voor grotere bands waar je het podium mee deelt. Dat rocksterrengedrag wil mij regelmatig mateloos irriteren.
Daar heeft Koen wel gelijk in!
www.musketeerofdeath.nl

sugar daddy

Bericht door sugar daddy » wo nov 09, 2005 10:13 pm

Mischien moet je daar als organisatie duidelijkere grenzen stellen qua speeltijd en dergelijken. De headliner headlined meestal niet zomaar. Dus moeten die toch hun hele set af kunnen maken.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » wo nov 09, 2005 10:14 pm

sugar daddy schreef:Mischien moet je daar als organisatie duidelijkere grenzen stellen qua speeltijd en dergelijken. De headliner headlined meestal niet zomaar. Dus moeten die toch hun hele set af kunnen maken.
Spuit 11.
Facebook band

Last.fm profiel

Smennieman
Contacteer:

Bericht door Smennieman » do nov 10, 2005 6:08 pm

emillio schreef:[..]

Je weet wanneer Paralysis nog een keer speelt he........ :D
Uhhhhhhhhhh, vertel, maak me gekkkkkkkkkkkkkkkkkk

En nog even over die eerste band. Ik heb maar iets van 2 nummers gezien en zal daardoor op jullie (Emillio en KoenM) inzicht vertrouwen.

inhuman Form
Contacteer:

Bericht door inhuman Form » vr nov 11, 2005 5:44 pm

Burial wil wel spelen hoor!

inhuman Form
Contacteer:

Bericht door inhuman Form » vr nov 11, 2005 5:45 pm

Burial speelt trouwens 19-11 in de Piek

sugar daddy

Bericht door sugar daddy » vr nov 11, 2005 6:19 pm

KoenM schreef:[..]

Spuit 11.
Is het niet zo dan? :?

Als ze tever gaan gewoon de stekkers eruit trekken.

Plaats reactie