k zou niet weten hoe je het anders moet noemen
zitten een hoop acoustische gitaren in
edit
Traum black ofzo

Dude, geen idee waar jij "zonder de metal" vandaan haalt.Mortukai schreef:drommerige black zonder de metal dan
k zou niet weten hoe je het anders moet noemen
zitten een hoop acoustische gitaren in
edit
Traum black ofzo
Slecht zijn die CD's niet, maar in vergelijking met Her Von Welken Nachten zijn ze meer "normaal", wat meer standaard.Orange Star schreef:De platen voor Her von welken nachten ken ik niet, omdat die vrij standaard schenen te zijn ook, zoals ik hier nu ook lees. Als ik er tegenaan loop in een platenzaak zal ik ze wellicht even luisteren maar ik verwacht er weinig van.
Maar zo te horen zet Hexenwind het experimentele dus voort, dat is een goede zaak
Hulde! Dit jaar wordt steeds beter.Stevevaifan schreef:DORNENREICH audio pre-listening from "Durch den Traum"
DORNENREICH just finished their new album "Durch den Traum" together with Markus Stock / Klangschmiede Studio E.
The album will be released in November through Prophecy Productions, a first pre-listening is available here: http://www.prophecyproductions.de/strea ... aum_II.m3u
Nou, waarom zit dit topic nog niet vol met spam over hoe magnifiek Durch den Traum wel niet is?Zorya schreef:Dornenreich - III
Het hele album Durch den Traum (de titel spreekt voor zich) is zeer effectief bij het creeren van een dromerige sfeer voor het slapen gaan. Bijna een vol uur lang duurt deze melancholische reis door de stilte van de duisternis, schoonheid waar me keer op keer weer de nekharen van overeind gaan staan.
Het lied III (III keer raden het hoeveelste nummer dit is op het album) is wat mij betreft het meest aangrijpende nummer, je kunt de muziek rustig ''spannend'' noemen, bloedstollend spannend. Een spanning die bij de eerste seconde begint, en je bij de laatste seconde nog bij lange na niet loslaat. Gitaarspel waar je, bij wijze van spreken, niet goed van wordt.
Creepy, maar wel bloedmooi.
Ja, niet dus. Hoe hard ik het ook probeer, ik blijf wat missen. De muziek weet mij gewoon lang niet zo te raken als ten tijde van Her von welken nächten. Het lijkt wel alsof hier wat diepgang ontbreekt. Ik begin me sowieso een beetje te ergeren aan die viool.XnegativeX schreef:Na het bijna orgastische genot dat ik kreeg na het bericht dat Dornenriech weer een black metal plaat zou opnemen heeft de plaat nu dan ook echt een aantal draaibeurten gemaakt in huize Negs.
Ik ben er eigenlijk best tevreden mee. Maar toch mis ik wat. Flammentriebe is niet zo schizofreen als Her von welken Nächten. Alles steekt wat strakker en professioneler in elkaar waardoor het net dat beetje onbezonnenheid mist dat Her von welken Nächten zo interessant maakte.
Aan de andere kant ben ik erg blij om te horen dat de folky, akoestische elementen beter in de muziek verwerkt zijn. Ze maken nu meer deel uit van de muziek terwijl ze bij Her von welken Nächten 2 aparte nummers vormde.
Ondanks 1 minder positieve noot vind ik het toch een erg fijn album dat bij elke luisterbeurt nog lijkt te groeien.
Beetje laat antwoord, maar live is er inderdaad een violist. Sterker nog, de band bestaat tegenwoordig uit 3 leden: De zanger/gitarist, de violist en de drummer.Gijscoman schreef:Ik vind Flammenmensch daarentegen wel erg goed klinken! Ik vind de hele plaat goed. Aangezien ik zelf viool speel erger ik me er niet aan.
Is er live trouwens ook een violist (misschien domme vraag, maar ik ken de groep niet geweldig goed)? Ik ga ze namelijk op Heidenfest zien! Verheug me er op!