Death Metal V
Ik vind de drums op de nieuwe Vader mcd overdreven ratelen. De snelheden die ze ermee halen zijn ongekend voor Vader tot deze mcd, maar het geluid van de drums is een mij zeer storend element. Op het irriterende af.
Maar wat eerder al te lezen viel, je kan wat met Vader, of het is je ding totaal niet.
En geldt dat niet voor de meeste death metal bands?
Maar wat eerder al te lezen viel, je kan wat met Vader, of het is je ding totaal niet.
En geldt dat niet voor de meeste death metal bands?
Kop dicht, Thorko
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Ik vind Dying Fetus op cd eigenlijk maar "zo-zo". Ik ben het wel met de voorgaande sprekers eens dat "Destroy The Opposition" en "Killing On Ardenalin" hun betere schijven zijn, maar ook deze werken hebben mij nooit echt lang kunnen boeien.Darth Vader schreef: Ik ben erg benieuwdDe vorige twee albums vind ik persoonlijk erg gaaf, vooral Stop at Nothing, en denk dat de nieuwe plaat zeker geen teleurstelling zal zijn
Ik heb eigenlijk nooit zin om dit thuis te draaien.
Daarintegen kom ik wel altijd braaf opdraven als deze band ergens speelt. Want live is Dying Fetus een regelrechte nucleaire bom. Totale gekte heerst er dan.
Ik denk dus dat ik niet eens de moeite ga nemen om de nieuwe cd te evalueren. Als het een knaller wordt merk ik het vanzelf wel, anders hoor ik de nieuwe nummers wel vanaf de stage.
Perhaps you should try the morgue
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Als je de MCD "The Art Of War" bedoelt, deze is al een dikke 10 dagen uit.Terrorizer schreef:Ik wacht met smart op de nieuwe Vader! Na de review op Metalfan, en na de nummers die ik gehoord heb wilde ik hem erg graag hebben. Al mensen die hem hebben, en hem goed vinden?
Ik vind "The Art Of War" zeker goed ( getuige de review) en binnen Vaderse marges is dit 1 van de beste dingen die de band heeft gemaakt.
Voor de loopbaan van de band is deze MCD een gouden zet geweest. Want kakte Vader met "The Beast" een beetje in, nu beuken en rammen ze als nooit tevoren en hanteren ondertussen hun kenmerkende Vaderfrutsels waardoor de band zowel vooruitstrevend alswel oud en vertrouwd klinkt.
Voor Vaderliefhebbers is dit schijfje een geschenk uit de hemel.
-
- XnegativeX
- Contacteer:
Die uitleg heb ik ook al tig keer gegeven. Kwestie van lezen.Darth Vader schreef:[..]
Vanaf ik op dit forum zit, heb ik jou dat al iets van 80 keer horen zeggen, wat opzich niet erg is, maar ik heb je nog nooit horen zeggen "waarom". Dus.. Als je het even zou kunnen uitleggen..?
Maar speciaal voor jou leg ik het nog een keer uit...
Vader zit goed in elkaar en wordt retestrak gespeeld. Maar ik mis een bepaalde energie en agressie. Litany knalt het pleister van het plafond maar de rest van de Vader platen missen die energie. En daardoor wordt het voor mij al snel saai.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
Dan denk ik dat de laatste mcd wel wat voor jou is. Want of ik Vader nou kut vind of niet, de objectiviteit gebiedt mij te zeggen dat hun laatste prut toch wel erg energiek beukt.XnegativeX schreef:[..]
Die uitleg heb ik ook al tig keer gegeven. Kwestie van lezen.
Vader zit goed in elkaar en wordt retestrak gespeeld. Maar ik mis een bepaalde energie en agressie. Litany knalt het pleister van het plafond maar de rest van de Vader platen missen die energie. En daardoor wordt het voor mij al snel saai.
Kop dicht, Thorko
- XnegativeX
- Contacteer:
Tsja, ik kan wel eens kijken. Maar mini's zijn sowieso mijn ding niet.
Misschien check ik hun aankomende full-length nog wel. Wie weet.
Maar andere poolse bands als Decapitated en vooral Lost soul zijn mijn aandacht meer waardig.
Maar andere poolse bands als Decapitated en vooral Lost soul zijn mijn aandacht meer waardig.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
En anders hoor je hem wel als je de volgende keer hier bent om te blowen.XnegativeX schreef:Tsja, ik kan wel eens kijken. Maar mini's zijn sowieso mijn ding niet.
Kop dicht, Thorko
- XnegativeX
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
-
Aaah, kijk, nu snap ik hetXnegativeX schreef:[..]
Die uitleg heb ik ook al tig keer gegeven. Kwestie van lezen.

Maar goed, eergisteren ruilde ik op de gok mijn Metal Church-onderzetter voor de cd "Accion Mutante" van de Slowaakse death metal band Pathology Stench, met Lennert from Hell.
Op de gok dus, want ik had nog nooit van Pathology Stench gehoord, maar alles beter dan Metal Church. En als de gok verkeerd uitpakt is er altijd nog de tradelist.
Nou, niks tradelist dus. Pathology Stench zit sinds ik de cd gisteren ontving, gehakt van me te maken. Dat door middel van een muur van gitaren waar je U tegen zegt, zeer strak drumwerk, en waar doet het me godverdomme aan denken? Want men wil natuurlijk weer vergelijkingsmateriaal van me vernemen, maar ik ben slecht in bands van gelijke strekking uit mijn mouw schudden.
Reken in elk geval maar dat het allemaal bulkt van de creatieve geestdrift, niet erg origineel ofzo, maar soms is dat echt niet belangrijk. Het gaat om gas geven, het gaat om technisch geen pleefiguur slaan, het gaat erom dat ik vanaf het moment dat ik het cd-laatje voor het eerst dicht deed met "Accion Mutante" erin, het vertik om voorlopig iets anders te draaien.
Met andere woorden, om kort te zijn: dit rost je billen schraal en je wil meer van deze band.
http://www.pathologystench.sk/indexe.php?id=0
Op de gok dus, want ik had nog nooit van Pathology Stench gehoord, maar alles beter dan Metal Church. En als de gok verkeerd uitpakt is er altijd nog de tradelist.
Nou, niks tradelist dus. Pathology Stench zit sinds ik de cd gisteren ontving, gehakt van me te maken. Dat door middel van een muur van gitaren waar je U tegen zegt, zeer strak drumwerk, en waar doet het me godverdomme aan denken? Want men wil natuurlijk weer vergelijkingsmateriaal van me vernemen, maar ik ben slecht in bands van gelijke strekking uit mijn mouw schudden.
Reken in elk geval maar dat het allemaal bulkt van de creatieve geestdrift, niet erg origineel ofzo, maar soms is dat echt niet belangrijk. Het gaat om gas geven, het gaat om technisch geen pleefiguur slaan, het gaat erom dat ik vanaf het moment dat ik het cd-laatje voor het eerst dicht deed met "Accion Mutante" erin, het vertik om voorlopig iets anders te draaien.
Met andere woorden, om kort te zijn: dit rost je billen schraal en je wil meer van deze band.
http://www.pathologystench.sk/indexe.php?id=0
Kop dicht, Thorko
- XnegativeX
- Contacteer:
Nu we het toch over Vader hadden...
Op de frontpage staat op dit moment een review over het nieuwe album van de band Usipian. Mensen die Litany van Vader konden waarderen en die ook niet vies zijn van wat Morbid angel invloeden moeten die band eens gaan checken.
Dit beukt erg lekker.
Op de frontpage staat op dit moment een review over het nieuwe album van de band Usipian. Mensen die Litany van Vader konden waarderen en die ook niet vies zijn van wat Morbid angel invloeden moeten die band eens gaan checken.
Dit beukt erg lekker.
- XnegativeX
- Contacteer:
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Dat rijmt.Kristof schreef: 5. nile en vile
@ Neggie:
Inzake Prosti kan ik wel snappen dat mensen ( waaronder ikzelf) deze plaat op handen dragen.
Het is namelijk zo dat Prostitute een uitermate uniek exemplaar heeft afgeleverd. LIGF is niet alleen maar genadeloos beuken, retestrak beuken en afwisselender beuken dan voorheen, maar deze schijf is in een zeer duistere en kwaadaardige saus gedompelt die het slechtste in je naar boven weet te halen.
Dit is een schijf die echt een zwartgallige sfeer uitademt en ondertussen snoeiharde death metal er doorheen pompt. En dat combineert echt fantastisch.
Ik ben zowiezo erg blij met deze vooruitgangen in eigen detah metal-land. Want behalve Prosti is ook Severe Torture ( goh, dat had ik nog vast niet gezegd) in de innovatieve hoek geroeid, wat de band alleen maar ten goede is gekomen.
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
blood red throne heeft me raar genoeg nooit kunnen boeien, niet om cd niet op het podiumXnegativeX schreef:Geen Blood red throne en/of Lost soul?
Wat is er trouwens zo speciaal aan die Prostitute disfigurement?
Lekker album hoor...maar niet erg speciaal.
het album van lost soul ken ik niet, zal het eens beluisteren
wat er er zo speciaal is aan de nieuwe PD?? niets, maar hij blaast me totaal op ver, geweldige sfeer, leuke melodieuze refreinen die in je hoofd blijvan hangen en verrassende gitaarsolo's, ze hebben zichzelf overtroffen en dat verdient een applaus
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.
[quote="XnegativeX"]Nu we het toch over Vader hadden...
de nieuwe the art of war is eindeijk weer vader waardig
alleen jammer van dat hele lelijke artwork
de nieuwe the art of war is eindeijk weer vader waardig
alleen jammer van dat hele lelijke artwork
ah , my good old trustworthy beer , my love for you will never die
Wiping my ass and finding no shit on the toilet paper is equal to a flawless victory in Mortal kombat.
Wiping my ass and finding no shit on the toilet paper is equal to a flawless victory in Mortal kombat.
- No_Remorse
- Contacteer:
-
Sinds Baroeg gisteren, krijgt Nox weer mijn volledige aandacht en dat niet zonder reden. Nox is namelijk een moorddadige death metal machine op het oorlogspad.
De eerste full length, "Ixaxaar" (via Wicked World) zou nu toch zo'n beetje uit moeten komen?
Iemand met meer informatie hierover? Wicked World rept over 'later this year'.
Hoe dan ook: die staat hoog op mijn verlanglijst.
De MCD "Zazaz" is een orgie van geweld en blasfemie zoals meneer Plaag het verdomde graag hoort.
Nox is verplicht.
De eerste full length, "Ixaxaar" (via Wicked World) zou nu toch zo'n beetje uit moeten komen?
De MCD "Zazaz" is een orgie van geweld en blasfemie zoals meneer Plaag het verdomde graag hoort.
Nox is verplicht.
Kop dicht, Thorko
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Wat de eerste full-length van Nox betreft denk ik dat de band het "probleem" heeft dat de helft van de band uit Severe Torture-leden bestaat.
En zoals wij weten heeft Severe Torture zelf net een nieuwe CD uit waarbij er nu de nodige tijd in de promotie wordt gestoken.
Wel had ik gezien dat de nieuwe cd in de Excess wordt/is opgenomen. Dat wordt dus smullen.
En zoals wij weten heeft Severe Torture zelf net een nieuwe CD uit waarbij er nu de nodige tijd in de promotie wordt gestoken.
Wel had ik gezien dat de nieuwe cd in de Excess wordt/is opgenomen. Dat wordt dus smullen.
Je bent zelf smullen.Gr. Dracula schreef:Wat de eerste full-length van Nox betreft denk ik dat de band het "probleem" heeft dat de helft van de band uit Severe Torture-leden bestaat.
Kop dicht, Thorko
Dat is nou iets waar ik het hartgrondig mee eens ben. Ik heb de heren een tijdje geleden live gezien en het was geen kattepis! Rossend, bruut, hard, inderdaad een orgie van geweld en blasfemie, maar wel met ruimte voor goede riffs en sterke songs. Een beetje zoals Diabolic dat ook kon, maar dan weer anders.Plaag schreef:Sinds Baroeg gisteren, krijgt Nox weer mijn volledige aandacht en dat niet zonder reden. Nox is namelijk een moorddadige death metal machine op het oorlogspad.
Nox is verplicht.
Persoonlijk zou ik Nox bijna beter inschatten (over een jaar of twee dus) dan Severe Torture, maar omdat ik de nieuwe van laatstgenoemde nog niet echt goed heb laten doordringen zal dat een voorbarige conclusie zijn.
Makkers staakt uw wild geraas
- XnegativeX
- Contacteer:
Ik zit inderdaad ook op een full length van Nox te wachten. 12 minuten (of wat is het) is echt kort, alhoewel het wel een gave schijf is.Plaag schreef:Sinds Baroeg gisteren, krijgt Nox weer mijn volledige aandacht en dat niet zonder reden. Nox is namelijk een moorddadige death metal machine op het oorlogspad.
Nox is verplicht.
Uit betrouwbare bron wel vernomen dat het onderling niet helemaal pluis is. Maar severe zal denk ik op het moment zeker ook voorrang krijgen.
Zelf gisteren besloten Vomitory maar eens wat vaker op te zetten.
Unleashing the Bloodthirsty
Dat is inderdaad waar (goh), maar het zijn toch hele andere hoezen dan die sfeerloze voorkant van this is the war.XnegativeX schreef:Waarom niet? Bolt thrower hoezen staan constant vol met dit soort taferelen.
Over de muziek kan ik nog niet oordelen, want die heb ik nog niet gehoord.
Maar ik hoop dat je ongelijk hebt.

-
- Soulcollector
- Contacteer:
ik vind de hoes goed bij de muziek passen. het is een stuk machinaler en grauwer geworden. het is verfrissend om de nieuwe ratelende drums te horen bij de oude vertrouwde gitaarpartijen. de snelheid was de laatste jaren verslapt bij vader, maar die is nu weer helemaal terug.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]
Een echte oorlog is ook een teleurstelling. Alleen maar moderne technologie. Precisiebombardementen, soldaten met de laatste snufjes; net robots, superieur aan alles met mindere middelen. Kil en voorgeprogrammeerd.Darth Vader schreef:Ik vind de hoes van The Art of War een zware teleurstelling (de videoclip trouwens ook. Best mooi gemaakt, maar ik zie liever de band spelen, dan dat ik een oorlog tussen robots zie). Geef mij maar het artwork van De Profundis, Litany, Reign Forever World en Revelations
Zo gaan die dingen.
(Ik vermoed dat een volgende Vader, een full-length, niet zulk afstotelijk artwork zal hebben.)
Kop dicht, Thorko
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
- Arghoslent
- arnibes
- Contacteer:
Hoe klinken de drums?Kristof schreef:nieuwe bolt thrower is ook weer erg vet
meer van hetzelfde maar dan wel GOED, een lekker lopende oorlogsmachine met lekkere refreinen
kunnen herhaalbands als sfu nog wat van leren: net dezelfde stijl spelen maar toch fris overkomen
Daar hebben ze wat aan lopen klooien.
Is broken hope een aardig bandje?
Ik ben namelijk stiekem weer aan het sparen om een giga bestelling te doen bij de large. En toen kwam ik dit oa. tegen http://www.emp.de/bin/shop.php?prog=sho ... rub=search
En nu wil ik dus vooral weten of Broken Hope een goed bandje is.
Laatst gewijzigd door arnibes op di nov 22, 2005 8:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb "Grotesque Blessings" wel voor je liggen. Bestel jij bij Large The Chasm - Deathcult for Eternity: The Triumph voor me (mits ze die hebben), krijg jij Broken Hope. Digipak.arnibes schreef:[..]
Klinkt dus lomp en dom. Ik ga binnenkort even actief zoeken naar dit bandje.
Hehehehehe.
Kop dicht, Thorko