Het grote US Metal topic

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Eru Iluvatar

Het grote US Metal topic

Bericht door Eru Iluvatar » zo nov 20, 2005 3:34 pm

'US Metal' een misschien wat vaag begrip.

Dit topic is bedoelt om over metal bands te discussiëren die afkomstig zijn uit de Verengde Staten (en natuurlijk Canada, maar voor het gemak die naam),vooral uit de jaren '80, die niet zo zeer in bekende Amerikaanse metalgenrés in te delen zijn zoals Hair/Glam Metal en Thrash Metal. Oftewel Amerikaanse bands die muziek maken/maakten die je in zou kunnen delen in het genre epic/power/speed/heavy/prog/technisch/NWOBHM of een mix van deze genre's.

De term 'US Metal' dient dus meer als een verzamelbak voor al dit soort bands (te vergelijken met NWOBHM).

Ik zal even wat voorbeelden geven van bands die je wel met deze brede 'verzamelterm' aan kunt duiden:

Metal Church, Attacker, Abattoir, Hexx, Wild Dogs, Warlord, Chastain, Vicious Rumors, Crimson Glory, Jag Panzer, Titan Force, Sanctuary, Manilla Road, Meliah Rage, Leatherwolf, Ballistic, Armoured Saint, Omen, Riot, Dokken, Malice, Helstar, Distant Thunder, Virgin Steele, Griffin, Powermad, Steeler, Winter's Bane, Savatage, Fates Warning, Queensryche.

Veel van deze opgenoemde bands hebben al een topic, vooral de grotere, bekendere bands. De topics van de wat kleinere bands blijven nogal klein - een paar pagina's. Mede daarom leek me zo'n breed topic als deze geschikter om dit soort bands te bespreken, zeg maar net zoals het NWOBHM topic (in plaats voor topics over Blitzkrieg, Angel Witch, Raven, etc.)

Took
Contacteer:

Bericht door Took » zo nov 20, 2005 3:36 pm

nogal een erg brede verzamelnaam he. De enige overeenkomst die ze hebben is dus het continent. Wat is daar nou zo speciaal aan?
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Eru Iluvatar

Bericht door Eru Iluvatar » zo nov 20, 2005 3:40 pm

Het geluid, de sfeer. Ik vind dat deze nogal verschilt van bands uit de VK en bijvoorbeeld Duitsland. Vergelijk jaren '80 powermetalbands uit Duitsland maar eens met die uit de VS.
Duitse powermetalbands hebben vaak nogal een optimistisch vrolijk geluid en dito teksten (zoals Helloween, Gamma Ray en Scanner). Amerikaanse bands uit het genre hebben echter een veel duistere sfeer en een ander geluid (bands als Helstar, Powermad, Vicious Rumors).

Took
Contacteer:

Bericht door Took » zo nov 20, 2005 3:45 pm

maar het geluid van een US death metal band is ook al totaal anders dan dat van een US power metal band. de enige overeenkomst blijft dus het continent waar ze vandaan komen. Logischer is dan een topic over US death metal, US power metal, US crap metal, etc. Want afgezien van dat ze beide uit de US komen hebben bijvoorbeeld Queensrÿche en Deicide geen reet met elkaar van doen.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » zo nov 20, 2005 3:53 pm

us metal is wel een veelgebruikte term, en een goede term vind ik..vooral als je in bakken vol vinyl wilt zoeken naar een bepaalde oude plaat op een metalmarkt

alle typische 80's en begin 90's band die powermetal met ballen (dus niet kinderachtig als sommige duitse varianten) zoals jag panzer, powermad,..
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

jeffrey

Bericht door jeffrey » zo nov 20, 2005 3:58 pm

Bij US Metal denk ik gelijk aan bepaalde stijl Heavy en Power/Speed. Zet dat anders maar even in de titel erbij. Misschien iets makkelijker.

Ik luister nu al een aardig tijd naar Wild Dogs. Twee dagen wel is waar, maar dat vind ik echt een gave band. Iemand die andere bands kent die hier op lijken?

Hier te streamen:
http://cdbaby.com/cd/wilddogs?cdbaby=1a ... 130b38e406
Allemaal even normaal doen tegen djent

Eru Iluvatar

Bericht door Eru Iluvatar » zo nov 20, 2005 4:29 pm

Jazeker, probeer Hexx, Attacker maar vooral Abbatoir eens. 'Vicious Attack' is een erg gave plaat van deze band. Volgens mij hebben ze maar weinig uitgebracht, maar desondanks zeker waard om eens naar te luisteren.

Eru Iluvatar

Bericht door Eru Iluvatar » zo nov 20, 2005 4:31 pm

Via deze link http://vibrationsofdoom.com/test/Abattoir.html

kun je hem luisteren met RealPlayer, vooral de cover van 'Ace Of Spades' is erg gaaf, een stuk beter dan het origineel als je het mij vraagt.

dako

Re: Het grote US Metal topic

Bericht door dako » zo nov 20, 2005 5:10 pm

Eru Iluvatar schreef:Griffin
Die, ja.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Eru Iluvatar

Bericht door Eru Iluvatar » zo nov 20, 2005 6:52 pm

Jezus, wat is 'Reign Of Terror' wat Wild Dogs toch een gaaf nummer! Dat komt vooral door het ubergave en supergaaf gezongen refrein.

Saxon 747

Bericht door Saxon 747 » ma nov 21, 2005 11:06 am

Ik luister nu 'the Code of Life' van Warrior. Leuke plaat, lekker gitaar spel, maar Fighting for the Earth is echt een stuk gaver. Een duidelijke aanrader voor mensen die van stevige heavy metal houden.

Ook geweldig is Leatherwolf, die komend jaar op Bang Your Head staan, extra reden voor mij om te gaan, superband.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

avenger

Bericht door avenger » ma nov 21, 2005 12:06 pm

Eru Iluvatar schreef:Jazeker, probeer Hexx, Attacker maar vooral Abbatoir eens. 'Vicious Attack' is een erg gave plaat van deze band. Volgens mij hebben ze maar weinig uitgebracht, maar desondanks zeker waard om eens naar te luisteren.
Abattoir heeft volgens mij 2 of 3 albums uitgebracht:Vicious Attack,Only safe place en nog eentje dacht ik...niet slecht,maar om ze als voorbeeld van us metal te nemen??heb ze altijd maar een gewoon speedmetalbandje gevonden...dan is idd attacker een beter voorbeeld,hun battle at helm's deep schijf kickt gigantisch aars...
rock'till you drop

MadTinus

Bericht door MadTinus » ma nov 21, 2005 12:08 pm

Bij US Metal denk ik momenteel toch meer aan bands als Killswitch Engage, Chimaira, Trivium, Unearth etc..
Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams

Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

avenger

Bericht door avenger » ma nov 21, 2005 12:10 pm

NWOUSM??Zoiets dan toch,want de us metal op zich gaat echt wel meer over de jaren 80

Trouwens,Sword iemand??metallized is in mijn opinie een van de beste jaren 80 metal-albums,samen met marshall law van Obsession
rock'till you drop

Bob

Bericht door Bob » ma nov 21, 2005 12:13 pm

Normaal noemen ze zoiets toch US Power Metal?

De nieuwe lichting metalcorebands (Trivium en consorten) zou je New Wave Of American Heavy Metal kunnen noemen.

Saxon 747

Bericht door Saxon 747 » ma nov 21, 2005 12:14 pm

Ja, Sword is erg lekker ja.

Overigens heb ik liever NWoBHM dan US metal. NWoBHM is net wat vrolijker en rockender. US Metal vind ik altijd vrij serieus over komen, kijk maar naar een Metal Church.

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Saxon 747

Bericht door Saxon 747 » ma nov 21, 2005 12:16 pm

Bob schreef:Normaal noemen ze zoiets toch US Power Metal?
Nee.

Een band als Omen is niet echt onder Power Metal te gooien. US Metal is gewoon een verzamelnaam voor Heavy Metal uit de 80ies, uit Amerika. US Power Metal is dus weer een term om Power Metal uit de US aan te duiden, ipv Power Metal uit bijv. Duitsland.

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » ma nov 21, 2005 12:17 pm

Uit dat lijstje ben ik eigenlijk alleen nog maar bekend met Metal Church, Riot en Virgin Steel. Misschien maar eens wat verdiepen in wat bands.

Bob

Bericht door Bob » ma nov 21, 2005 12:18 pm

Saxon 747 schreef:[..]

Nee.

Een band als Omen is niet echt onder Power Metal te gooien. US Metal is gewoon een verzamelnaam voor Heavy Metal uit de 80ies, uit Amerika. US Power Metal is dus weer een term om Power Metal uit de US aan te duiden, ipv Power Metal uit bijv. Duitsland.
Noem het dan US Heavy Metal?

avenger

Bericht door avenger » ma nov 21, 2005 12:19 pm

Saxon 747 schreef:Ja, Sword is erg lekker ja.

Overigens heb ik liever NWoBHM dan US metal. NWoBHM is net wat vrolijker en rockender. US Metal vind ik altijd vrij serieus over komen, kijk maar naar een Metal Church.
Eigenlijk zou het net andersom moeten zijn,nietwaar?Het feit dat de meeste britse bands zijn opgericht in van die grote zware industrie steden,zou je toch denken dat ze minder vrolijk zouden zijn,dan de gemiddelde Us band die is opgericht in het zonnige San Fransisco of ergens anders :)
rock'till you drop

Bob

Bericht door Bob » ma nov 21, 2005 12:20 pm

avenger schreef:[..]

Eigenlijk zou het net andersom moeten zijn,nietwaar?Het feit dat de meeste britse bands zijn opgericht in van die grote zware industrie steden,zou je toch denken dat ze minder vrolijk zouden zijn,dan de gemiddelde Us band die is opgericht in het zonnige San Fransisco of ergens anders :)
Misschien dient de muziek om een balans te vormen met de omstandigheden.

Saxon 747

Bericht door Saxon 747 » ma nov 21, 2005 12:20 pm

Bob schreef:[..]

Noem het dan US Heavy Metal?
Ja. Noem Black Metal dan Brown metal.

Dat slaat toch nergens op. De term is US Metal. Als mensen dan aan andere bands gaan denken, omdat ze geen verstand van het genre hebben, is het toch gewoon jammer. Daar ga je toch geen genre naam voor veranderen. Dit is gewoon een verzamelnaam voor oude Heavy Metal uit de US. Niks meer, niks minder.

Moeten we de naam NWoBHM dan ook maar veranderen, omdat er nu ook weer nieuwe bands zijn in Engeland die Heavy Metal maken? Bands als Conquest of Steel? Moet het dan zo? Dat slaat toch nergens op.

Bob

Bericht door Bob » ma nov 21, 2005 12:23 pm

Genre-indelingen zijn bedoeld om duidelijkheid te verschaffen. Jouw opmerkingen staan daar recht tegenover.

Saxon 747

Bericht door Saxon 747 » ma nov 21, 2005 12:24 pm

Bob schreef:Genre-indelingen zijn bedoeld om duidelijkheid te verschaffen. Jouw opmerkingen staan daar recht tegenover.
Dus? Het is zo toch goed? Dat het onduidelijk is, is misschien alleen maar beter. Dan krijgt dit ondergewaardeerde genre misschien nog wel de aandacht die het verdient.

Saxon 747

Bericht door Saxon 747 » ma nov 21, 2005 12:38 pm

Ik vind Dokken in de eerste post overigens niet echt passend. Hoe gaaf de Don ook is, het blijft gewoon Amerikaanse Hard Rock. US Metal zou ik het zeker niet snel noemen.

Bob

Bericht door Bob » ma nov 21, 2005 12:48 pm

Saxon 747

Bericht door Saxon 747 » ma nov 21, 2005 12:50 pm

Bob schreef:Maar ze komen toch uit de US?

http://www.metal-archives.com/band.php?id=16095
Heel knap, Bob. Maar dan kan je alle Amerikaanse Hard Rock US Metal noemen. En dat slaat gewoon helemaal nergens op.

avenger

Bericht door avenger » ma nov 21, 2005 12:51 pm

ja,maar us metal is een vrij breed begrip,net zoals NWOBHM...je kan Samson moeilijk vergelijken met Raven,terwijl dat toch beiden NWOHBM is....
rock'till you drop

Bob

Bericht door Bob » ma nov 21, 2005 12:51 pm

Ze staan daar als Heavy Metal aangegeven. Zijn de feiten ondergeschikt aan jouw mening?

Dat bedoel ik dus met duidelijkheid scheppen.

Saxon 747

Bericht door Saxon 747 » ma nov 21, 2005 12:54 pm

Bob schreef:Ze staan daar als Heavy Metal aangegeven. Zijn de feiten ondergeschikt aan jouw mening?

Dat bedoel ik dus met duidelijkheid scheppen.
Dat zegt Metal Archives er van ja. Een site die door alles en iedereen kut en niet kloppend genoemd wordt, tenzij ze er iets mee kunnen. Dokken valt voor mij onder Hard Rock. Als je het dan nog Amerikaanse Hard Rock wilt noemen, ga je gang. Maar om het Heavy Metal te noemen, nee, dat vind ik niet passend. Maargoed, ook daar kunnen de meningen over verschillen. Zo blijkt alweer.

Saxon 747

Bericht door Saxon 747 » ma nov 21, 2005 12:57 pm

avenger schreef:ja,maar us metal is een vrij breed begrip,net zoals NWOBHM...je kan Samson moeilijk vergelijken met Raven,terwijl dat toch beiden NWOHBM is....
Heb je gelijk in. Maar ik vind dat het verschil tussen Hard Rock en Heavy Metal in dit geval wel erg groot is. Een band als Y&T is ook niet in het hokje US Metal te plaatsen, vind ik.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma nov 21, 2005 12:58 pm

Ah, weer zo'n heerlijk vaag begrip, net als "nu-metal" of "metalcore".

Ik vind de meeste amerikaanse bands net iets agressiever als hun engelse of duitse tegenhangers.

Het eerste album van Syris is geweldig! En het laatste album van Cage mag er ook zeker zijn.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Saxon 747

Bericht door Saxon 747 » ma nov 21, 2005 1:02 pm

XnegativeX schreef:Ah, weer zo'n heerlijk vaag begrip, net als "nu-metal" of "metalcore".

Ik vind de meeste amerikaanse bands net iets agressiever als hun engelse of duitse tegenhangers.

Het eerste album van Syris is geweldig! En het laatste album van Cage mag er ook zeker zijn.
Agressiever, en serieuzer. Dat valt mij dan op. De meeste US Metal bands hebben serieuzere teksten, over oorlog, politiek en dat soort dingen (ja, behalve Dokken dan. Zeikende lullen) terwijl bij bijvoorbeeld New Wave (nee, niet alle nee) het meer over liefde, zuipen, rock and roll gaat. Dat laatste pakt mij zelf ook meer. Ik vind bijvoorbeeld Clips van New Wave bands vaak ook leuker en spontaner dan bijvoorbeeld clips van Metal Church.

Eru Iluvatar

Bericht door Eru Iluvatar » ma nov 21, 2005 3:16 pm

Ach ja, beide genre's en hun clips hebben hun charme's.

Ik moet zeggen dat de clip van het nummer 'Date With Poverty' van Metal Church supergaaf is en ook zeer humoristisch.

De clip van 'Don't Wait For Me' van Vicious Rumors is al helemaal geweldig; het straalt net zo veel kracht uit als het nummer zelf.

Zagato

Bericht door Zagato » ma nov 21, 2005 3:22 pm

Fifth Angel moet in dit kader ook genoemd worden:

Afbeelding
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Eru Iluvatar

Bericht door Eru Iluvatar » ma nov 21, 2005 3:24 pm

Ohja, klote, helemaal vergeten, ik heb 'Time Will Tell', een erg gaaf album. Net als Queensryche en Crimson Glory ook afkomstig uit Seattle.
Ik heb wel eens gelezen dat men vond dat ze nogal een 'Helloween' achtig geluid; ik vind dat wel meevallen.

Zagato

Bericht door Zagato » ma nov 21, 2005 3:26 pm

Eru Iluvatar schreef:Ohja, klote, helemaal vergeten, ik heb 'Time Will Tell', een erg gaaf album. Net als Queensryche en Crimson Glory ook afkomstig uit Seattle.
Ik heb wel eens gelezen dat men vond dat ze nogal een 'Helloween' achtig geluid; ik vind dat wel meevallen.
Ik ken alleen het eerste album 'Fifth Angel' enne Crimson Glory komt uit Florida en niet uit Seattle. Het eerste album van CG is erg gaaf, tweede is OK de rest kun je laten staan!

Edit: Van de CG website:
Crimson Glory, originally named "Beowulf, was formed in 1982 in Sarasota, Florida, by guitarist-Jon Drenning, guitarist-Ben Jackson, and bassist-Jeff Lords. The group spent the next four-years in seclusion rehearsing and developing their own "distinctive" look and sound which eventually led to the recording of their self-titled debut album "Crimson Glory" in 1986 on Roadrunner Records (Europe). The band performed throughout Holland and parts of Germany immediately following the release of their self-titled LP in the fall of 1986 too much success and acclaim.
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Eru Iluvatar

Bericht door Eru Iluvatar » ma nov 21, 2005 3:42 pm

Ik heb alleen de eerste twee van Crimson Glory. De eerste vind ik de hardere van de twee, maar op de tweede vind ik de nummers beter in elkaar zitten.
De rest heb ik niet. Op dat derde album schijnen ze een wat meer commercieler geluid te hebben aangenomen, klopt dat?

Zagato

Bericht door Zagato » ma nov 21, 2005 3:49 pm

Eru Iluvatar schreef:Ik heb alleen de eerste twee van Crimson Glory. De eerste vind ik de hardere van de twee, maar op de tweede vind ik de nummers beter in elkaar zitten.
De rest heb ik niet. Op dat derde album schijnen ze een wat meer commercieler geluid te hebben aangenomen, klopt dat?
Ik heb het album destijds geluisterd in een platenzaak en het niet gekocht, terwijl ik de eerste 2 albums echt goed vind, dat is het enige wat ik mij herinner. Daarnaast een erg gaaf optreden op de Ardschokdag inclusief die belachelijke maskertjes. Ga het maar weer eens opzetten, ik heb trouwens ook nog een 12" van Dream Dancer dat in ieder geval niet op de originele vinyl uitvoering van het eerste album staat.

jeffrey

Bericht door jeffrey » ma nov 21, 2005 5:28 pm

Orklord schreef:Uit dat lijstje ben ik eigenlijk alleen nog maar bekend met Metal Church, Riot en Virgin Steel. Misschien maar eens wat verdiepen in wat bands.
Ja in Omen!!!!

...Oftewel Amerikaanse bands die muziek maken/maakten die je in zou kunnen delen in het genre epic/power/speed/heavy/prog/technisch/NWOBHM of een mix van deze genre's.

De term 'US Metal' dient dus meer als een verzamelbak voor al dit soort bands (te vergelijken met NWOBHM).
Dit vis ik godverdomme letterlijk uit de openingspost.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma nov 21, 2005 6:23 pm

Saxon 747 schreef:Overigens heb ik liever NWoBHM dan US metal. NWoBHM is net wat vrolijker en rockender. US Metal vind ik altijd vrij serieus over komen, kijk maar naar een Metal Church.
Ah, dat zal wel de reden zijn dat ik de US zooi gaver vind dan de NWOBHM
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » ma nov 21, 2005 6:54 pm

jeffrey schreef:[..]

Ja in Omen!!!!
Ik zal er wat van luisteren. :wink:

Eru Iluvatar

Bericht door Eru Iluvatar » ma nov 21, 2005 7:34 pm

Lennert from hell schreef:[..]

Ah, dat zal wel de reden zijn dat ik de US zooi gaver vind dan de NWOBHM
Dat geld ook voor mij, op een paar bands na: Iron Maiden (gaver) en Angel Witch, Satan en Blitzkrieg (tenminste net zo gaaf als menige US band).

Metalheank

Bericht door Metalheank » ma nov 21, 2005 7:50 pm

Saxon 747 schreef:[..]

terwijl bij bijvoorbeeld New Wave (nee, niet alle nee) het meer over liefde, zuipen, rock and roll gaat. Dat laatste pakt mij zelf ook meer.
Haha, zulke teksten vind ik altijd zwaar kut. Tankard blijft een uitzondering. :)
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma nov 21, 2005 9:08 pm

Ik ook.

Zijn er hier ook mensen bekend met Syris?
Zo niet...check dan onmiddelijk hun titelloze debuut uit.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Edwynn

Bericht door Edwynn » ma nov 21, 2005 10:09 pm

Eru Iluvatar schreef:Ik heb alleen de eerste twee van Crimson Glory. De eerste vind ik de hardere van de twee, maar op de tweede vind ik de nummers beter in elkaar zitten.
Strange And Beautiful is een schaamteloze poging om in te haken op het succes van de hair/glam exponenten destijds in Amerika. Ik vind het persoonlijk wel een aardige plaat maar met de sfeervolle metal van de eerste twee platen heeft het helemaal niets van doen.
Heb jij gezegd dat ik een lul was...?

Sargatanas

Bericht door Sargatanas » ma nov 21, 2005 10:18 pm

Abattoir, ook zeer gaaf.
Ik raad iedereen the only safe place aan.

En is Chastain al genoemd?

Fighting to stay alive!
[url=http://www.last.fm/user/JeroenS/?chartstyle=BareTrees][img]http://imagegen.last.fm/BareTrees/tracks/5/JeroenS.gif[/img][/url]

Ernst

Bericht door Ernst » ma nov 21, 2005 10:22 pm

Hmm als ik dit topic zo eens doorlees heb ik hier ook best wat spul van liggen. Vooral Metal Church kan me zeer bekoren, maar die Omen van Jeffrey's z'n avatar ligt hier ook.....leuk plaatje! Net als het debuut van Fifth Angel (pricekiller kvtl!!!) wat ook fijn spul is.....

maar het blijft een ruim genre, wat best wat overlap heeft met speed en US power metal......

Sargatanas

Bericht door Sargatanas » ma nov 21, 2005 10:23 pm

Rattlehead schreef:Hmm als ik dit topic zo eens doorlees heb ik hier ook best wat spul van liggen. Vooral Metal Church kan me zeer bekoren, maar die Omen van Jeffrey's z'n avatar ligt hier ook.....leuk plaatje! Net als het debuut van Fifth Angel (pricekiller kvtl!!!) wat ook fijn spul is.....

maar het blijft een ruim genre, wat best wat overlap heeft met speed en US power metal......
Zie mijn post, kun jij volgens mij ook wel waarderen.
[url=http://www.last.fm/user/JeroenS/?chartstyle=BareTrees][img]http://imagegen.last.fm/BareTrees/tracks/5/JeroenS.gif[/img][/url]

Eru Iluvatar

Bericht door Eru Iluvatar » di nov 22, 2005 1:49 pm

Chastain is wel een gave band ja, vooral vanwege het gitaarwerk van David T. Chastain en de nogal Mike Howe achtige zang van Leather Leone.
De muziek straalt een epische sfeer uit en is zeer goed uitgevoerd.

Gesloten