Black Metal deel ?

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » vr nov 18, 2005 12:45 pm

Scream filled Silence schreef:[..]


Oeeh dat zou gaaf zijn, ik ben benieuwd hoe dat live moet klinken en hoe die ervaring moet zijn. Het album is al iets waarvan je alleen maar stil kan worden en moet luisteren tot de laatste seconde en dan stil voor je uit kijken en denken what the fuck...

Ik zal er zeker zijn, mocht dit door gaan...
Het gaat ook door. Zie Festivals en Concerten.

Edit:

Afbeelding
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
Scream filled Silence
Berichten: 1658
Lid geworden op: di mar 02, 2004 7:39 pm

Bericht door Scream filled Silence » vr nov 18, 2005 3:41 pm

Zwaar heerschend :twisted:
[url]www.hopsandbarley.nl[/url]

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » vr nov 18, 2005 6:27 pm

Tering, da's gaaf.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11746
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » za nov 19, 2005 2:09 pm

Zo, Hoffnungstad van Wigrid weer eens opgezet, wat blijft dat een prachtige muziek. Heerlijk depressief, een soort van middenweg tussen Burzum en Xasthur.
Ik hoop dat de meesten het al kennen, zo niet, kopen die hap.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25358
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo nov 20, 2005 2:12 am

ik ben het helemaal met je eens. De zang is gewoon een burzumkloon, maar verder, echt geweldig.

Vooral het titelnummer met die ijzingwekkend mooie leads.

Trouwens een album dat ik nog eens moet aanschaffen.
Was het toch al van plan.

Hoe is Asche eines Lebens trouwens, die heb ik nog niet gehoord.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Judas Iscariot
Berichten: 950
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 9:47 pm

Bericht door Judas Iscariot » zo nov 20, 2005 11:29 am

Wigrid - Hoffnungstod is inderdaad geweldig. Een Burzum kloon vind ik het eigenlijk niets eens. Alleen wat Jeroen al zei: de zang. De opbouw van de nummers en de riffs zijn toch flink anders. Typisch Wigrid zou ik bijna zeggen. Minpunt is dat alle nummers precies in dezelfde toon gespeeld zijn. Daardoor hebben de nummers en de leads erg de neiging op elkaar te lijken.

Het nieuwe album heb ik een tijdje geleden (gelukkig) gedownload omdat die sample al vrij afwijkend was van het Hoffnungstod materiaal.
Die asche... vind ik helaas een stuk minder. Volgens mij drumt hij hier trouwens ook zelf, de drums zijn dan ook een heel stuk minder dan op Hoffnungstod. De nummers zelf zijn meestal gewoon saai. Er staan geen memorabele nummers en riffs op zoals bij Hoffnungstod. Er is geen een moment dat me écht weet te raken. Jammer dat hij na 3 jaar met zoiets aankomt. Maar misschien moet ik 'm nog eens wat vaker luisteren.

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11746
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » zo nov 20, 2005 11:58 am

Ik vind de laatste ook beduidend minder ja. Nog steeds wel een erg sfeervol imo, maar niet a la Hoffnungstad.
Bij de eerste wordt je echt meegezogen in een droevig, eindeloos tranendal van magnifieke riffs en schitterende semi-dissonante melodielijnen.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25358
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo nov 20, 2005 1:40 pm

gisteren weer eens ff Strange Old Brew gedraaid van Carpathian Forest.

Hij overtreft misschien niet het gave "Black Shining Leather" , maar toch zijn er geweldige passages te bespeuren.
Ik kan bij die band zo verslaafd raken aan die rockende passages en die heerlijk zieke zang.

Blijft toch één van m'n favoriete black metal bands. Een band die zich bewijst op elk album.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Zorya
Berichten: 2850
Lid geworden op: wo feb 23, 2005 5:14 pm

Bericht door Zorya » zo nov 20, 2005 5:58 pm

Kutkutkutkut!

Het optreden van The Stone in Nederland gaat niet door.
Maar ze spelen wel in Gent, grmpf.

Het had ook niet anders gekunt.
From their torment springs its delight.

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » zo nov 20, 2005 6:07 pm

Zorya schreef:Kutkutkutkut!

Het optreden van The Stone in Nederland gaat niet door.
Maar ze spelen wel in Gent, grmpf.

Het had ook niet anders gekunt.
Het is allemaal jouw schuld!


:mrgreen:
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
Zorya
Berichten: 2850
Lid geworden op: wo feb 23, 2005 5:14 pm

Bericht door Zorya » zo nov 20, 2005 6:09 pm

the true Thorko schreef:[..]

Het is allemaal jouw schuld!


:mrgreen:
Zeikwijf.

:cry:
From their torment springs its delight.

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » zo nov 20, 2005 6:11 pm

Zorya schreef:[..]


Zeikwijf.

:cry:
Je haalt me de woorden uit de mond... 8)
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
Zorya
Berichten: 2850
Lid geworden op: wo feb 23, 2005 5:14 pm

Bericht door Zorya » zo nov 20, 2005 6:15 pm

the true Thorko schreef:[..]

Je haalt me de woorden uit de mond... 8)
*mept Thorko op z'n smoel*

Ga je billen wassen, offtopic-held!
From their torment springs its delight.

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » zo nov 20, 2005 6:41 pm

Jeroen schreef:gisteren weer eens ff Strange Old Brew gedraaid van Carpathian Forest.

Hij overtreft misschien niet het gave "Black Shining Leather" , maar toch zijn er geweldige passages te bespeuren.
Ik kan bij die band zo verslaafd raken aan die rockende passages en die heerlijk zieke zang.

Blijft toch één van m'n favoriete black metal bands. Een band die zich bewijst op elk album.
vind ik ook, vooral he's turning blue vind ik erg gaaf. gewoon lekker simpel raggen.

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » zo nov 20, 2005 7:51 pm

Zorya schreef:[..]


*mept Thorko op z'n smoel*

Ga je billen wassen, offtopic-held!
Goedmaak-sex... your place or mine? :mrgreen:

Ontopic: Ben uitgekeken op Carpathian Forest...
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
Helhûn
Berichten: 6
Lid geworden op: zo nov 20, 2005 6:41 pm
Locatie: Moarre
Contacteer:

Bericht door Helhûn » zo nov 20, 2005 9:26 pm

Friezen ta striid, foar Fryslân, it frysk
Friezen kom út, foar ús heitelân, ús thús

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » zo nov 20, 2005 9:33 pm

Anders stel je je eerst netjes voor, zoals goed-opgevoede-mensen.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Gangrad
Berichten: 304
Lid geworden op: vr sep 03, 2004 1:32 pm

Bericht door Gangrad » zo nov 20, 2005 9:40 pm

Ligt het aan mij, of is die site gewoon helemaal leeg.

Gebruikersavatar
K.
Berichten: 5115
Lid geworden op: zo dec 19, 2004 9:42 am

Bericht door K. » zo nov 20, 2005 10:06 pm

Je moet op de pentagrammetjes klikken he, zo hebben de krijgers het gewild!

Gebruikersavatar
Gangrad
Berichten: 304
Lid geworden op: vr sep 03, 2004 1:32 pm

Bericht door Gangrad » zo nov 20, 2005 10:09 pm

kanker, wat gay.

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » zo nov 20, 2005 10:10 pm

Treurnis troef...
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
Gangrad
Berichten: 304
Lid geworden op: vr sep 03, 2004 1:32 pm

Bericht door Gangrad » zo nov 20, 2005 10:12 pm

Afbeelding

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » zo nov 20, 2005 10:13 pm

Gangrad schreef:Afbeelding
Krijgt Metal Mike z'n blad niet meer vol?
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo nov 20, 2005 10:31 pm

Hebben we het al over de nieuwe 1349 gehad? Nee? Waarom niet?
Hellfire is echt een geweldig album dat me zo aan je haren meesleept naar de tijd dat Immortal, Gorgoroth en Enslaved de noorse scene runde.
Furieuse blastbeats en geweldige, nachtmerrie-achtige riffs maken deze plaat weer een van de toppers van dit jaar.

Dit is sowieso al een heel sterk black metal jaar geweest voor mij. Met 1349, Craft, Lunar aurora, Averse sefira, Twilight, Gehenna, Endstille, Ondskapt, Mutiilation en <code>. Ik ben benieuwd of dit volgend jaar weer zo zal zijn.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25358
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo nov 20, 2005 11:16 pm

XnegativeX schreef:Hebben we het al over de nieuwe 1349 gehad? Nee? Waarom niet?
Hellfire is echt een geweldig album dat me zo aan je haren meesleept naar de tijd dat Immortal, Gorgoroth en Enslaved de noorse scene runde.
Furieuse blastbeats en geweldige, nachtmerrie-achtige riffs maken deze plaat weer een van de toppers van dit jaar.

Dit is sowieso al een heel sterk black metal jaar geweest voor mij. Met 1349, Craft, Lunar aurora, Averse sefira, Twilight, Gehenna, Endstille, Ondskapt, Mutiilation en <code>. Ik ben benieuwd of dit volgend jaar weer zo zal zijn.
ik heb nooit echt wat gehad met 1349, vraag me niet waarom. Ik erken de muzikale kwaliteiten van het gezelschap, maar het weet me muzikaal gewoon niet zodanig te boeien.

Het is inderdaad geen slecht jaar geweest voor de bm, beter als vorig jaar. Ik wil aan jouw lijstje nog even Pantheon en Infernal War toevoegen. Brute platen hebben die uitgebracht.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » ma nov 21, 2005 5:12 pm

XnegativeX schreef:Hebben we het al over de nieuwe 1349 gehad? Nee? Waarom niet?
Hellfire is echt een geweldig album dat me zo aan je haren meesleept naar de tijd dat Immortal, Gorgoroth en Enslaved de noorse scene runde.
Furieuse blastbeats en geweldige, nachtmerrie-achtige riffs maken deze plaat weer een van de toppers van dit jaar.

Dit is sowieso al een heel sterk black metal jaar geweest voor mij. Met 1349, Craft, Lunar aurora, Averse sefira, Twilight, Gehenna, Endstille, Ondskapt, Mutiilation en <code>. Ik ben benieuwd of dit volgend jaar weer zo zal zijn.
ik heb hem een paar weken geleden aangeschaft samen met de nieuwe dark funeral. Na heel wat luisterbeurten mag ik voor me zelf concluderen dat dit mijn black metal album van het jaar is.

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » ma nov 21, 2005 8:12 pm

Ik heb hem ook geluisterd, maar ik moest moeite doen om hem niet uit te zetten voor het eind. Op de één of andere manier kan 1349 me niet meer boeien.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma nov 21, 2005 10:17 pm

Jeroen en Blood&Ashes zijn knap vaag over hun redenen van het niet kunnen waarderen van 1349. Maar hoe vaker IK de cd luister hoe beter ik hem ga vinden.

Ik ontdekte er vandaag zelfs riffs in die me deden denken aan het titelloze debuut van Borknagar. Wat ik beschouw als een van mijn all-time favoriete black metal albums.

Borknagar mag tegenwoordig dan niet zo veel meer voorstellen maar met hun debuut hebben ze een monument van sfeervolle doch rauwe en agressieve black metal neergezet.

En 1349 heeft diezelfde kwaliteiten. Hoewel bij 1349 de nadruk meer op de agressie ligt dan op de sfeer.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » ma nov 21, 2005 10:21 pm

XnegativeX schreef:Jeroen en Blood&Ashes zijn knap vaag over hun redenen van het niet kunnen waarderen van 1349. Maar hoe vaker IK de cd luister hoe beter ik hem ga vinden.
Tja, 't is een gevoelskwestie. Ik ben me de laatste paar maanden enorm in black metal gaan verdiepen en heb heel veel goede bands leren kennen. Bands die ik veel beter vind dan 1349. Dat is de reden waarom het mij niet echt meer aanspreekt. Mijn smaak is gewoon veranderd, het was geen commentaar op de band.

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » ma nov 21, 2005 10:31 pm

Tsja, gelukkig valt er over smaak niet te twisten. Ik persoonlijk vind het een van de betere bands uit het genre.

Vind persoonlijk Hellfire een stuk beter dan beyond the apocalypse.

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11746
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » ma nov 21, 2005 10:36 pm

Mijn smaak begon ook meer bij de 'ros' bands, maar nu is het toch vooral richting de uitgesponnen sfeer bands en de progressievere bands. Om het even cru te zeggen; Carpathian Forest - Xasthur - Solefald.
Toch prachtig dat het eerst allemaal maar 1 brok herrie voor je is, en dat je nu binnen de BM alleen zoveel verschillende stijlen kunt ontdekken. Blijft leuk, dat metal.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » ma nov 21, 2005 10:40 pm

Ik vind zelf dat er binnen de metal zelf (ook buiten BM) erg leuke dingen te ontdekken zijn.

Gebruikersavatar
K.
Berichten: 5115
Lid geworden op: zo dec 19, 2004 9:42 am

Bericht door K. » ma nov 21, 2005 10:43 pm

XnegativeX schreef:Jeroen en Blood&Ashes zijn knap vaag over hun redenen van het niet kunnen waarderen van 1349. Maar hoe vaker IK de cd luister hoe beter ik hem ga vinden.

Ik ontdekte er vandaag zelfs riffs in die me deden denken aan het titelloze debuut van Borknagar. Wat ik beschouw als een van mijn all-time favoriete black metal albums.

Borknagar mag tegenwoordig dan niet zo veel meer voorstellen maar met hun debuut hebben ze een monument van sfeervolle doch rauwe en agressieve black metal neergezet.

En 1349 heeft diezelfde kwaliteiten. Hoewel bij 1349 de nadruk meer op de agressie ligt dan op de sfeer.
Ik vind het gitaargeluid bij 1349 iets te dun, iets te schel. Ik heb alleen "Liberation" en "Beyond The Apocalypse" dus over de nieuwe plaat kan ik niks zeggen. Maar stel je het nummer Pitch Black op Liberation toch eens voor met een zwaar gitaargeluid, argh!

Normaal houd ik wel van rauw spul (mits het niet de zoveelste bedroom Burzumkloon is), maar ik vind het gitaargeluid bij 1349 niet echt geslaagd.

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » ma nov 21, 2005 10:47 pm

Aan het gitaargeluid is, vind ik weinig veranderd vergeleken bij beyond...., maar ik vind de nummers op het nieuwe album gewoon veel sterker.

Dus ik verwacht dat met die nieuwe 1349 je mening niet zal veranderen.

Gebruikersavatar
K.
Berichten: 5115
Lid geworden op: zo dec 19, 2004 9:42 am

Bericht door K. » ma nov 21, 2005 10:58 pm

Dat kan, zal er geen seconde minder om slapen ;)

1349 heeft me nooit echt geboeid, de enige reden dat ik het gaaf vind is het drumgeweld van Frost.

Gebruikersavatar
ruben somewhere online
Berichten: 16982
Lid geworden op: di jul 08, 2003 2:34 pm

Bericht door ruben somewhere online » di nov 22, 2005 9:19 pm

Jeroen schreef:Het is inderdaad geen slecht jaar geweest voor de bm, beter als vorig jaar. Ik wil aan jouw lijstje nog even Pantheon en Infernal War toevoegen. Brute platen hebben die uitgebracht.
Vorig jaar was ook niet bepaald een misselijk jaar qua black metal betreft.

Back ontopic: Het is bekend dat Auf alten wegen van Graupel een pracht plaat is, maar hoe zit het met die mini "Als der Nebel" van ze?
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di nov 22, 2005 9:59 pm

Een tijdje geleden haalde Plaag de band Vinterland aan in dit topic.
Nou kende ik die band al van heel vroegah maar dat oude bandje is al lang een keer gesneuveld en daarna heb ik er geen aandacht meer aan besteed.

Nou heb ik het maar eens even weer gedownload en ik kan niet geloven dat ik vergeten was hoe ongelovelijk gaaf die band was.
Hun album Welcome my last chapter doet me sterk denken aan Dissection ten tijde van Storm of the lights bane en vooral aan Naglfar ten tijde van Vittra. Niet bijster origineel dus maar er zijn maar weinig bands die het niveau van die 2 albums kunnen halen (zelfs Naglfar en Dissection zelf niet) dus een extra album in die stijl is nooit weg.

Nu maar hopen dat er nog aan te komen valt.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » di nov 22, 2005 10:02 pm

Amibor schreef:Mijn smaak begon ook meer bij de 'ros' bands, maar nu is het toch vooral richting de uitgesponnen sfeer bands en de progressievere bands. Om het even cru te zeggen; Carpathian Forest - Xasthur - Solefald.
Toch prachtig dat het eerst allemaal maar 1 brok herrie voor je is, en dat je nu binnen de BM alleen zoveel verschillende stijlen kunt ontdekken. Blijft leuk, dat metal.
Hoe is die nieuwe Solefald trouwens?

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » di nov 22, 2005 10:10 pm

XnegativeX schreef:Een tijdje geleden haalde Plaag de band Vinterland aan in dit topic.
Nou kende ik die band al van heel vroegah maar dat oude bandje is al lang een keer gesneuveld en daarna heb ik er geen aandacht meer aan besteed.

Nou heb ik het maar eens even weer gedownload en ik kan niet geloven dat ik vergeten was hoe ongelovelijk gaaf die band was.
Hun album Welcome my last chapter doet me sterk denken aan Dissection ten tijde van Storm of the lights bane en vooral aan Naglfar ten tijde van Vittra. Niet bijster origineel dus maar er zijn maar weinig bands die het niveau van die 2 albums kunnen halen (zelfs Naglfar en Dissection zelf niet) dus een extra album in die stijl is nooit weg.

Nu maar hopen dat er nog aan te komen valt.
Niet bijster origineel naar de huidige maatstaven, bedoel je. Maar reken maar dat hij, toen ik hem kocht vlak nadat hij uit was, flink baanbrekend klonk.
En inderdaad, de vergelijking met "Vittra" is aardig op haar plaats, hoewel ik het gevoel heb (ik heb "Vittra" niet, ik heb 'm lang geleden voor het laatst gehoord), dat Vinterland wat voller klinkt.

Mooi dat je deze cd noemt. Ik zet hem meteen even op.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di nov 22, 2005 10:13 pm

Plaag schreef:[..]


Niet bijster origineel naar de huidige maatstaven, bedoel je. Maar reken maar dat hij, toen ik hem kocht vlak nadat hij uit was, flink baanbrekend klonk.
En inderdaad, de vergelijking met "Vittra" is aardig op haar plaats, hoewel ik het gevoel heb (ik heb "Vittra" niet, ik heb 'm lang geleden voor het laatst gehoord), dat Vinterland wat voller klinkt.

Mooi dat je deze cd noemt. Ik zet hem meteen even op.
Met het eerste gedeelte van je post heb je helemaal gelijk.

Qua Vittra vrees ik dat ik niet helemaal subjectief kan oordelen.
Ik ken dat album al vanaf het moment dat het uitkwam en ik ben er sinds die tijd helemaal verliefd op. Ik verkies Vittra zelfs boven Storm of the lights bane. Wat veel mensen waarschijnlijk moeilijk te behapstukken zullen vinden maar voor mij is het gewoon zo. Ik vind Vittra domweg geweldig.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » di nov 22, 2005 10:18 pm

XnegativeX schreef:[..]


Met het eerste gedeelte van je post heb je helemaal gelijk.

Qua Vittra vrees ik dat ik niet helemaal subjectief kan oordelen.
Ik ken dat album al vanaf het moment dat het uitkwam en ik ben er sinds die tijd helemaal verliefd op. Ik verkies Vittra zelfs boven Storm of the lights bane. Wat veel mensen waarschijnlijk moeilijk te behapstukken zullen vinden maar voor mij is het gewoon zo. Ik vind Vittra domweg geweldig.
Dat is ook één van de 'oudjes' die ik nog moet hebben. Zo'n essentieel ding dat ik toen maar niet heb gekocht.
Af en toe verdien ik slaag.

En Vinterland's "Welcome My Last Chapter" is mijn favoriete melodieuze bm schijf.

Nu we toch op de melodieuze toer zijn: Probeer Tribes of Caïn uit Zwitserland eens.
Kop dicht, Thorko

Opsodemieteren
Berichten: 13
Lid geworden op: wo nov 23, 2005 11:28 am

Bericht door Opsodemieteren » wo nov 23, 2005 11:34 am

K. schreef:Dat kan, zal er geen seconde minder om slapen ;)

1349 heeft me nooit echt geboeid, de enige reden dat ik het gaaf vind is het drumgeweld van Frost.
Ja, ik ken alleen Liberation. Pitch Black!

Gebruikersavatar
Johannes de Dopeste
Berichten: 819
Lid geworden op: do jul 14, 2005 1:08 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Johannes de Dopeste » wo nov 23, 2005 11:52 am

Vobiscum.

True Austrian Black Metal.

Dope muziek.
[img]http://i72.photobucket.com/albums/i191/jeweett/satans1.gif[/img]

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » wo nov 23, 2005 11:55 am

Johannes de Dopeste schreef:Vobiscum.

True Austrian Black Metal.

Dope muziek.
Jammer dat daar niet een sample van te vinden is.

Of wel soms?
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
Johannes de Dopeste
Berichten: 819
Lid geworden op: do jul 14, 2005 1:08 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Johannes de Dopeste » wo nov 23, 2005 12:06 pm

Plaag schreef:[..]


Jammer dat daar niet een sample van te vinden is.

Of wel soms?
Denk 't niet, heb slechts cd van ze.
[img]http://i72.photobucket.com/albums/i191/jeweett/satans1.gif[/img]

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » wo nov 23, 2005 12:23 pm

Johannes de Dopeste schreef:[..]


Denk 't niet, heb slechts cd van ze.
Hoe klinkt het? Zijn ze ergens mee vergelijkbaar?

Maak er een mooi verhaal van. Eén dat maakt dat ik geboeid raak en de cd koop.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
Johannes de Dopeste
Berichten: 819
Lid geworden op: do jul 14, 2005 1:08 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Johannes de Dopeste » wo nov 23, 2005 12:30 pm

Ik kan de cd ook wel rippen, mocht er interesse zijn, heb op moment geen tijd om een mooi betoog te schrijven, wellicht vanavond of later deze week.
[img]http://i72.photobucket.com/albums/i191/jeweett/satans1.gif[/img]

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » wo nov 23, 2005 12:32 pm

Plaag schreef:[..]


Hoe klinkt het? Zijn ze ergens mee vergelijkbaar?

Maak er een mooi verhaal van. Eén dat maakt dat ik geboeid raak en de cd koop.
En doe voor mij hetzelfde. Irritant hoe mensen menen aan het neerpleuren van een naampje + is vet genoeg werk te hebben verzet. Dat werkt niet. Behalve als ik nu zeg dat Mond een gave plaat is, want die ís al uitvoerig uit de doeken gedaan.

edit:
Johannes de Dopeste schreef:Ik kan de cd ook wel rippen, mocht er interesse zijn, heb op moment geen tijd om een mooi betoog te schrijven, wellicht vanavond of later deze week.
Kom dan tegen die tijd met die band aanzetten.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Bericht door Zagato » wo nov 23, 2005 12:33 pm

Ik verdiep me de laatste tijd wat meer in BM, waarbij (soms tot mijn verbazing) sommige band mij goed bevallen. Omdat er al ontelbaar veel post m.b.t. onderwerp zijn gepost (en die ga ik echt niet allemaal lezen) kom ik hierbij met een vraag die vast al een eerder gesteld is:

Wat zijn de 'klassieke' albums die je in huis moet hebben?

Ik ben er achter dat extreem snelle BM niet mijn ding is en ik heb al het één en ander in huis:

-Burzum (alle albums)
-Immortal (Diabolical Fullmoon Mysticism, Pure Holocaust, Battles In The North)
-Mayhem (De Mysteriis Dom Sathanas)
-Emperor (zo'n beetje alles)
-Darkthrone (A Blaze In The Northern Sky, Transylvanian Hunger)

Verder nog wat dingen dingen die sporadisch hun weg vinden naar de diverse media om muziek af te spelen.

Met andere woorden wat moet er volgens jullie beslist aan dit rijtje worden toegevoegd?
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » wo nov 23, 2005 12:34 pm

Meltdown schreef:[..]


En doe voor mij hetzelfde. Irritant hoe mensen menen aan het neerpleuren van een naampje + is vet genoeg werk te hebben verzet. Dat werkt niet. Behalve als ik nu zeg dat Mond een gave plaat is, want die ís al uitvoerig uit de doeken gedaan.
Ja, "Mond" maakt me monddood. Ik kan er nauwelijks een zinnig woord over zeggen. Overweldigend.
Kop dicht, Thorko

Gesloten