Lachen met Karl

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
TMDC Wordfuhrer
Berichten: 501
Lid geworden op: za aug 09, 2003 3:23 pm

Lachen met Karl

Bericht door TMDC Wordfuhrer » ma nov 28, 2005 1:03 pm

Ik post hier niet meer zo vaak, maar dit wilde ik jullie even niet onthouden.

Ik kom gisteravond thuis en tot mijn grote verbazing stond de voicemail vol gemiste oproepen en heel MSN knipperde zo ongeveer. Wat was er aan de hand?

wel, dit:
NILE Frontman Slams THE MONOLITH DEATHCULT For 'Crawling Into His Print Space' - Nov. 27, 2005

In the December/January issue of the Swedish magazine Close-Up, NILE frontman Karl Sanders slams the Dutch death metal combo THE MONOLITH DEATHCULT.

"THE MONOLITH DEATHCULT come to me in Holland and they say that many journalists are saying that they sound like NILE and they think it's funny and blah blah blah," says Sanders. "They thought it would be a fun joke if I would sign a piece of paper naming them the world's only official NILE clones. Now, I listened to them and they don't sound a fucking thing like NILE, OK? I don't care, they can sound like whatever the fuck they want, but they don't sound like NILE. But it was a joke and they were nice guys, so I said 'Sure, why not?' But now, those motherfuckers have managed to crawl into all kinds of my print space and that's hard-earned print space, OK? I've been playing metal since I was a fucking teenager twenty something years ago. Every bit of my print space I've slaved for, so I don't feel like giving it to a bunch of guys that are trying to capitalize on a fucking joke. So, I hope they read this and reconsider their marketing strategy."

Did they do a thing out of the joke?

"I've seen it on their web page, I've seen it in their interviews. Come on man! What's that actually worth? It's not shit, it means nothing. It's like when we’re all sitting around here making a joke about the bartender or something, you know. Come on, it's just a joke, it shouldn't go any further."

http://www.roadrunnerrecords.com/blabbe ... emID=44796
[b]Dako schreef[/b]
De houding van TMDC kennende bedoelt meneer iets als 'we klooiden maar wat aan, en toch speelden we de rest van de Nederlandse scene helemaal zoek'. Pre Order: @ www.monolith-deathcult.com/popup.htm

Gebruikersavatar
MindlessMayo
Berichten: 12581
Lid geworden op: ma aug 11, 2003 12:17 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door MindlessMayo » ma nov 28, 2005 1:04 pm

Ah ook hier nog maar een keer spammen.. niet echt boeiend hoor, dit verhaal.
Let op! Bandopgave Occultfest 2006 binnenkort weer mogelijk.

See You At Occultfest 2006!
http://www.occultfest.nl

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma nov 28, 2005 1:08 pm

Kreeg je op ZM niet genoeg aandacht?

Weet je wat TMDC eens zou moeten doen?
Jullie zouden de muziek eens voor zichzelf moeten laten spreken en die irritante reklame campagne gewoon achterwege moeten laten.
Want die gaat op den duur alleen maar tegen jullie werken. En dat zou toch zonde zijn lijkt me.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

TMDC Wordfuhrer
Berichten: 501
Lid geworden op: za aug 09, 2003 3:23 pm

Bericht door TMDC Wordfuhrer » ma nov 28, 2005 1:17 pm

XnegativeX schreef:Kreeg je op ZM niet genoeg aandacht?

Weet je wat TMDC eens zou moeten doen?
Jullie zouden de muziek eens voor zichzelf moeten laten spreken en die irritante reklame campagne gewoon achterwege moeten laten.
Want die gaat op den duur alleen maar tegen jullie werken. En dat zou toch zonde zijn lijkt me.
Onzin, als er iets te melden valt gaat het standaard naar De Muur, ZM en Metalfan.

Jij hoeft mij helemaal niet te vertellen wat wij moeten doen. Jij moet dat stukje goed lezen om daarna te concluderen dat wij helemaal geen actie hebben ondernomen. Het staat op Blabbermouth zonder dat wij daar iets vanaf wisten.

En nu gebruiken we het voor eigen gewin.
[b]Dako schreef[/b]
De houding van TMDC kennende bedoelt meneer iets als 'we klooiden maar wat aan, en toch speelden we de rest van de Nederlandse scene helemaal zoek'. Pre Order: @ www.monolith-deathcult.com/popup.htm

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 23132
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » ma nov 28, 2005 1:19 pm

Dan zat Dissection (of KingV, zo je wilt), er toch fiks naast, met z'n "TMDC lijkt wél op Nile!"
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma nov 28, 2005 1:22 pm

TMDC Wordfuhrer schreef:[..]


Onzin, als er iets te melden valt gaat het standaard naar De Muur, ZM en Metalfan.

Jij hoeft mij helemaal niet te vertellen wat wij moeten doen. Jij moet dat stukje goed lezen om daarna te concluderen dat wij helemaal geen actie hebben ondernomen. Het staat op Blabbermouth zonder dat wij daar iets vanaf wisten.

En nu gebruiken we het voor eigen gewin.
Kapen met posten over elke scheet die je dwars zit en er telkens een nieuw topic over aanmaken. Gewoon muziek maken en optreden.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Poggwyd
Berichten: 7087
Lid geworden op: di dec 18, 2001 9:29 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Poggwyd » ma nov 28, 2005 1:26 pm

dako schreef:Dan zat Dissection (of KingV, zo je wilt), er toch fiks naast, met z'n "TMDC lijkt wél op Nile!"
Thijs had gelijk. Het lijkt er wel op.
Net zo'n saaie meuk.
Hoegaarden or die!

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 23132
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » ma nov 28, 2005 1:29 pm

Jaja, maar dan zouden TMDC en Nile ook op DJ Tiesto lijken, is het niet?
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Krijst
Berichten: 5164
Lid geworden op: di jan 18, 2005 6:17 pm

Bericht door Krijst » ma nov 28, 2005 1:50 pm

dako schreef:Jaja, maar dan zouden TMDC en Nile ook op DJ Tiesto lijken, is het niet?
WTF is TMDC?
The Frog in the Face of god
[img]http://i19.photobucket.com/albums/b194/Krijst/ban.gif[/img]
Het mutileren van de genitaliën, zoals in Australië voorkomt, is een eerbetoon aan de penis van de kangoeroe. [Uit: “dus jij denkt dat je een mens bent?”]

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 23132
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » ma nov 28, 2005 1:52 pm

Een Nile-kloon.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Lachen met Karl

Bericht door Took » ma nov 28, 2005 1:55 pm

TMDC Wordfuhrer schreef: 'Crawling Into His Print Space'
gewoon dit volgende keer als albumtitel gebruiken, om hem te stangen.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
D3m0rph3u5
Poseur Extraordinair
Berichten: 656
Lid geworden op: do okt 20, 2005 1:39 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door D3m0rph3u5 » ma nov 28, 2005 1:55 pm

Officieel zelfs als we het papiertje mogen geloven.
[url=http://www.last.fm/user/Demorpheus/][img]http://www.the2unlimited.com/photos/banner_come_back_2_unlimite.gif[/img][/url]
Teken de petitie op: [url]http://www.the2unlimited.com[/url]

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 23132
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » ma nov 28, 2005 1:55 pm

Om even op de Krijst-toer te gaan, wtf is een print space?
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
D3m0rph3u5
Poseur Extraordinair
Berichten: 656
Lid geworden op: do okt 20, 2005 1:39 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door D3m0rph3u5 » ma nov 28, 2005 1:56 pm

Wat de naam zegt, afdruk ruimte.
[url=http://www.last.fm/user/Demorpheus/][img]http://www.the2unlimited.com/photos/banner_come_back_2_unlimite.gif[/img][/url]
Teken de petitie op: [url]http://www.the2unlimited.com[/url]

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » ma nov 28, 2005 1:57 pm

Krijst schreef:[..]


WTF is TMDC?
The Monolith Deathcult, Krijst. Een Hollandse DM band die wel of niet op Nile lijkt.

Sommigen zeggen van wel, vaak om te jennen, en sommigen zeggen van niet. De desbetreffende bands behoren tot die laatste categorie.


Karl Sanders, overigens, is een piepende janklul, die er niet tegen kan als je iets zegt over Nile dat hem niet bevalt. Kom niet aan Nile.
(De laatste Nile bevalt me minder en minder; zolangzamerhand vind ik het het minste album dat ze hebben uitgebracht.
Over TMDC kan ik weinig zeggen, ook over een gelijkenis met Nile, want ik heb me nooit echt beziggehouden met TMDC, omdat metal me nauwelijks interesseert.)
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 23132
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » ma nov 28, 2005 2:02 pm

D3m0rph3u5 schreef:Wat de naam zegt, afdruk ruimte.
De link met de contect is me volslagen onduidelijk.

Wat gebeurt er doorgaans in zo'n ruimte?
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25636
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma nov 28, 2005 2:13 pm

Persoonlijk vind ik TMDC tig keer boeiender dan Nile
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Krijst
Berichten: 5164
Lid geworden op: di jan 18, 2005 6:17 pm

Bericht door Krijst » ma nov 28, 2005 2:14 pm

Plaag schreef:[..]


The Monolith Deathcult, Krijst. Een Hollandse DM band die wel of niet op Nile lijkt.

Sommigen zeggen van wel, vaak om te jennen, en sommigen zeggen van niet. De desbetreffende bands behoren tot die laatste categorie.


Karl Sanders, overigens, is een piepende janklul, die er niet tegen kan als je iets zegt over Nile dat hem niet bevalt. Kom niet aan Nile.
(De laatste Nile bevalt me minder en minder; zolangzamerhand vind ik het het minste album dat ze hebben uitgebracht.
Over TMDC kan ik weinig zeggen, ook over een gelijkenis met Nile, want ik heb me nooit echt beziggehouden met TMDC, omdat metal me nauwelijks interesseert.)
Zijn de huilbuien hier op het forum representatief voor de muziek die ze maken?
The Frog in the Face of god
[img]http://i19.photobucket.com/albums/b194/Krijst/ban.gif[/img]
Het mutileren van de genitaliën, zoals in Australië voorkomt, is een eerbetoon aan de penis van de kangoeroe. [Uit: “dus jij denkt dat je een mens bent?”]

nightwing
Berichten: 22593
Lid geworden op: do mar 27, 2003 4:35 pm

Bericht door nightwing » ma nov 28, 2005 2:36 pm

Lennert from hell schreef:Persoonlijk vind ik TMDC tig keer boeiender dan Nile
eigenlijk vind ik Nile ook maar een saaie band, die eerste TMDC is wel erg goed te doen. Die andere ken ik niet.
www.last.fm/user/robenroll

Gebruikersavatar
goddethroned
Berichten: 1483
Lid geworden op: za jul 16, 2005 2:50 pm
Locatie: Heino

Bericht door goddethroned » ma nov 28, 2005 2:42 pm

vind ze beide goed en maak me er niet druk om dat TMDC dingen jat van Nile,zij jatten net zo hard van anderen
[i]In the shadow of the light from a black sun
Frigid statue standing icy blue and numb
Where are the frost giants I've begged for protection?
I'm freezing [/i]

Dennus
Berichten: 3195
Lid geworden op: di jun 29, 2004 5:11 pm

Bericht door Dennus » ma nov 28, 2005 2:48 pm

TMDC. Niet mijn muziek, maar humor hebben ze wel als ik die tourverslagen op hun site mag geloven. Kromgelegen van het lachen.
Maar eens wat mp3's (jawel mp3's) van hun geluisterd en toen besloten dat het niet mijn ding is.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25636
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma nov 28, 2005 2:51 pm

Die tourverslagen waren inderdaad geniaal, van mij mogen ze er ook meer maken
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
D3m0rph3u5
Poseur Extraordinair
Berichten: 656
Lid geworden op: do okt 20, 2005 1:39 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door D3m0rph3u5 » ma nov 28, 2005 3:21 pm

dako schreef:[..]


De link met de contect is me volslagen onduidelijk.

Wat gebeurt er doorgaans in zo'n ruimte?
Nou, daar komt tekst te staan, of een foto, of een combinatie van de twee.
[url=http://www.last.fm/user/Demorpheus/][img]http://www.the2unlimited.com/photos/banner_come_back_2_unlimite.gif[/img][/url]
Teken de petitie op: [url]http://www.the2unlimited.com[/url]

TMDC Wordfuhrer
Berichten: 501
Lid geworden op: za aug 09, 2003 3:23 pm

Bericht door TMDC Wordfuhrer » ma nov 28, 2005 3:42 pm

Nou NegativeX, als de frontman van één van de beste en meest sucesvolle deathmetalbands de moeite neemt om mien bandtien uut Kamp'n op Blabbermouth publiekelijk aan te spreken vind ik dat geen scheet die dwars zit.

Wel grappig dat ie niet zegt dat die onze muziek schijt vindt.

Ik snap het verhaal van Sanders ook niet helemaal. Wat kunnen wij er nu aan doen dat de pers of metalfans in het algemeen hebben besloten dat we op Nile lijken. Wij hebben dit zelf altijd ontkent. We kunnen ons voorstellen dat de naam Nile komt bovendrijven net zoals bij iedere thrashband de naam van Slayer komt bovendrijven. Daarna leggen we altijd uit dat Nile mijlenver op ons voor ligt op alle fronten.

Afijn, ik heb hem gmaild om opheldering te vragen, anders plaats ik zelf wel iets op Blabbermouth. De publieke opinie hebben we iig mooi mee.

Owja, het gewraakte briefje:
Afbeelding
[b]Dako schreef[/b]
De houding van TMDC kennende bedoelt meneer iets als 'we klooiden maar wat aan, en toch speelden we de rest van de Nederlandse scene helemaal zoek'. Pre Order: @ www.monolith-deathcult.com/popup.htm

Gebruikersavatar
Krijst
Berichten: 5164
Lid geworden op: di jan 18, 2005 6:17 pm

Bericht door Krijst » ma nov 28, 2005 4:09 pm

TMDC Wordfuhrer schreef:Nou NegativeX, als de frontman van één van de beste en meest sucesvolle deathmetalbands de moeite neemt om mien bandtien uut Kamp'n op Blabbermouth publiekelijk aan te spreken vind ik dat geen scheet die dwars zit.

Wel grappig dat ie niet zegt dat die onze muziek schijt vindt.

Ik snap het verhaal van Sanders ook niet helemaal. Wat kunnen wij er nu aan doen dat de pers of metalfans in het algemeen hebben besloten dat we op Nile lijken. Wij hebben dit zelf altijd ontkent. We kunnen ons voorstellen dat de naam Nile komt bovendrijven net zoals bij iedere thrashband de naam van Slayer komt bovendrijven. Daarna leggen we altijd uit dat Nile mijlenver op ons voor ligt op alle fronten.

Afijn, ik heb hem gmaild om opheldering te vragen, anders plaats ik zelf wel iets op Blabbermouth. De publieke opinie hebben we iig mooi mee.

Owja, het gewraakte briefje:
Afbeelding
Het komt er dus op neer dat je muziek maakt, die enorm veel op Nile lijkt, maar waarvan jij vindt dat ie totaal niet op Nile lijkt. Dat is gek. Waarom noemt iedereen het een Nile-clone, en niet een Frans Bauer-clone? Jij kan het dan wel over mijlenver hebben, maar als iedereen in jullie muziek een tweede Nile hoort, dan kan je dat heel hard lopen ontkennen, waarschijnlijk omdat je graag zelf zo origineel als Nile had willen zijn, maar daarmee is de vergelijking nog niet weg. En waarom zou je het toch zo graag willen ontkennen? Is er iets mis met Nile? Of is er iets mis om op Nile te lijken? Je kent Nile dus wel? Als je nou echt zo origineel was geweest dan had je de hele band Nile niet gekend, en had je misschien per ongeluk dezelfde soort muziek gemaakt. Dat had je dan of geen kloot kunnen interesseren of je had gedacht: he, geinig, die maken ongeveer dezelfde muziek. Maar waar gaat dit nou over? Je bent boos omdat anderen jouw muziek niet zien zoals je zou willen dat ze het zouden zien? Waar is dat goed voor? Is je image belangrijker dan je muziek? Ga lekker muziek maken en lul niet over wat Pietje over je gezegd heeft. of nee, beter, maak van je bandje een soap-serie (voor zover dat nog niet het geval is) en laat de muziek maar voor wat het is.
The Frog in the Face of god
[img]http://i19.photobucket.com/albums/b194/Krijst/ban.gif[/img]
Het mutileren van de genitaliën, zoals in Australië voorkomt, is een eerbetoon aan de penis van de kangoeroe. [Uit: “dus jij denkt dat je een mens bent?”]

TMDC Wordfuhrer
Berichten: 501
Lid geworden op: za aug 09, 2003 3:23 pm

Bericht door TMDC Wordfuhrer » ma nov 28, 2005 4:19 pm

Het komt er dus op neer dat je muziek maakt, die enorm veel op Nile lijkt, maar waarvan jij vindt dat ie totaal niet op Nile lijkt.
-Klopt, we hebben er iets van weg net zoals Deadhead op Slayer lijkt en Severe T iets weg heeft van Cannibal Corpse.
Dat is gek. Waarom noemt iedereen het een Nile-clone, en niet een Frans Bauer-clone?
-Omdat men er van houdt de muziek in een hokje te drukken? In reviews refereerd men ook aan Hate Eternal en Immolation. Daarnaast zoet men het. zoals iemand hierboven ook al schreef om ons te etteren.
Jij kan het dan wel over mijlenver hebben, maar als iedereen in jullie muziek een tweede Nile hoort, dan kan je dat heel hard lopen ontkennen,
-Wij mochten willen dat men dat hoorde, dat zou een godscompliment zijn. Heb jij TMDC en Nile wel eens gehoord? Ik heb het idee van niet namelijk.
waarschijnlijk omdat je graag zelf zo origineel als Nile had willen zijn, maar daarmee is de vergelijking nog niet weg.
-Correct, maar ik wil ook wel zo orgineel zijn als Korn of Strapping Young Lad. Orginele muziek maken is bijna onmogelijk, alles is al wel gedaan.
En waarom zou je het toch zo graag willen ontkennen? Is er iets mis met Nile? Of is er iets mis om op Nile te lijken? Je kent Nile dus wel?
-leuk dat je meedoet, maar je mist de hele essentie van de discussie. Wij zeggen niet op Nile te lijken en Karl Sanders zegt zelf ook dat we niet op Nile lijken. Eigenlijk zijn we het dus met elkaar eens. Daarom snap ik zijn punt niet.
Als je nou echt zo origineel was geweest dan had je de hele band Nile niet gekend, en had je misschien per ongeluk dezelfde soort muziek gemaakt.
-Jij snapt geloof ik niet waar we het nu over hebben hè?
Dat had je dan of geen kloot kunnen interesseren of je had gedacht: he, geinig, die maken ongeveer dezelfde muziek. Maar waar gaat dit nou over?
-Welk deel van de discussie begrijp je nu niet? ben je nu werkelijk zo dom?
Je bent boos omdat anderen jouw muziek niet zien zoals je zou willen dat ze het zouden zien? Waar is dat goed voor?
-Ik ben niet boos, Karl Sanders is boos omdat wij niet op Nile lijken. precies wat wijzelf ook al de hele tijd zeggen
Is je image belangrijker dan je muziek?
ja
Ga lekker muziek maken en lul niet over wat Pietje over je gezegd heeft. of nee, beter, maak van je bandje een soap-serie (voor zover dat nog niet het geval is) en laat de muziek maar voor wat het is.
-Jij mag de volgende keer pas weer meedoen in een discussie als je snapt waar het over gaat. Iets met klokken en klepels.
[b]Dako schreef[/b]
De houding van TMDC kennende bedoelt meneer iets als 'we klooiden maar wat aan, en toch speelden we de rest van de Nederlandse scene helemaal zoek'. Pre Order: @ www.monolith-deathcult.com/popup.htm

Gebruikersavatar
Krijst
Berichten: 5164
Lid geworden op: di jan 18, 2005 6:17 pm

Bericht door Krijst » ma nov 28, 2005 4:23 pm

TMDC Wordfuhrer schreef:-Welk deel van de discussie begrijp je nu niet? ben je nu werkelijk zo dom?
ja. Maar ik kan er niets aan doen.
The Frog in the Face of god
[img]http://i19.photobucket.com/albums/b194/Krijst/ban.gif[/img]
Het mutileren van de genitaliën, zoals in Australië voorkomt, is een eerbetoon aan de penis van de kangoeroe. [Uit: “dus jij denkt dat je een mens bent?”]

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » ma nov 28, 2005 4:36 pm

Ik ben van mening dat dit gezeik allemaal precies goed is voor TMDC... Ze lopen al een paar jaar te zeiken dat ze zo gaaf zijn terwijl de muziek helemaal niet zo geniaal is als ze zelf zeggen. Al kan ik daar de humor zeker van in zien. Als Carl Sanders (Een grootheid in de DM) dan zo'n ophef maakt over 'een' nederlands bandje, komt dat dus alleen maar ten goede... Nu gaat iedereen die dat op blabbermouth leest opzoek naar TMDC mp3tjes, en zo krijg je wel meer bekentheid, En dat is nou net waar ze heen willen... Als ze maar aandacht krijgen, Het maakt niet hoe, als het maar gebeurd. Negatief of positief, wat maakt het uit? Nadeel is waarschijnlijk wel dat als er een tour of optreden buiten europa komt, dat er op het affiche komt te staan 'The Monolith Deathcult - Death metal like Nile'.
Bekentheid moet je winnen door je muziek zo goed mogelijk te versprijden, en niet om overal allerlei domme verhalen te topics openen over hoe goed jullie wel niet zijn.
Zoals gezegt denk ik dat dit precies is waar TMDC op zat te wachten, Aandacht.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
goddethroned
Berichten: 1483
Lid geworden op: za jul 16, 2005 2:50 pm
Locatie: Heino

Bericht door goddethroned » ma nov 28, 2005 4:43 pm

wat een gezeik altijd dat TMDC aandachtshoeren zijn.zij zoeken tenminste de aandacht.Iedere band wil dat andere mensen het kennen,maar ik zie soms interviews met kleinere bands die klagen dat ze niet goed genoeg gepromoot worden door een platenmaatschappij.Dan denk ik:joh,je kunt zelf ook heel veel doen door bijvoorbeeld links naar je site op forums plaatsen,posters ophangen,mp3's online zetten en ga zo maar door.
Wat ik hier dus mee wil zeggen is dat TMDC zichzelf promoot zodat mensen hun muziek gaan luisteren.Of de muziek dan goed is moeten ze dan maar uitmaken.
[i]In the shadow of the light from a black sun
Frigid statue standing icy blue and numb
Where are the frost giants I've begged for protection?
I'm freezing [/i]

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » ma nov 28, 2005 4:50 pm

goddethroned schreef:wat een gezeik altijd dat TMDC aandachtshoeren zijn.zij zoeken tenminste de aandacht.Iedere band wil dat andere mensen het kennen,maar ik zie soms interviews met kleinere bands die klagen dat ze niet goed genoeg gepromoot worden door een platenmaatschappij.Dan denk ik:joh,je kunt zelf ook heel veel doen door bijvoorbeeld links naar je site op forums plaatsen,posters ophangen,mp3's online zetten en ga zo maar door.
Wat ik hier dus mee wil zeggen is dat TMDC zichzelf promoot zodat mensen hun muziek gaan luisteren.Of de muziek dan goed is moeten ze dan maar uitmaken.
Eens.
Ik vind alleen de maniet waarop TDMC aandacht zoekt irritant, Als honderd mensen zeggen dat ze op Nile lijken is het moeilijk om van dat imago af te komen, Maar die honderd mensen zeggen dat toch niet voor niets, En dan kan je als band wel bijven zeiken dat het niet zo is, maar ga dan gewoon andere muziek spelen.
Er zitten zeker dingen in de muziek van TMDC die op Nile lijken, Ik snap dus ook niet waarom ze dat niet toegeven.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
goddethroned
Berichten: 1483
Lid geworden op: za jul 16, 2005 2:50 pm
Locatie: Heino

Bericht door goddethroned » ma nov 28, 2005 4:54 pm

Hoezo is het irritant,want zo ervaar ik dat namelijk niet
[i]In the shadow of the light from a black sun
Frigid statue standing icy blue and numb
Where are the frost giants I've begged for protection?
I'm freezing [/i]

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » ma nov 28, 2005 4:58 pm

TMDC Wordfuhrer schreef:
Het komt er dus op neer dat je muziek maakt, die enorm veel op Nile lijkt, maar waarvan jij vindt dat ie totaal niet op Nile lijkt.
-Klopt, we hebben er iets van weg net zoals Deadhead op Slayer lijkt en Severe T iets weg heeft van Cannibal Corpse.
Dat is gek. Waarom noemt iedereen het een Nile-clone, en niet een Frans Bauer-clone?
-Omdat men er van houdt de muziek in een hokje te drukken? In reviews refereerd men ook aan Hate Eternal en Immolation. Daarnaast zoet men het. zoals iemand hierboven ook al schreef om ons te etteren.
Jij kan het dan wel over mijlenver hebben, maar als iedereen in jullie muziek een tweede Nile hoort, dan kan je dat heel hard lopen ontkennen,
-Wij mochten willen dat men dat hoorde, dat zou een godscompliment zijn. Heb jij TMDC en Nile wel eens gehoord? Ik heb het idee van niet namelijk.
waarschijnlijk omdat je graag zelf zo origineel als Nile had willen zijn, maar daarmee is de vergelijking nog niet weg.
-Correct, maar ik wil ook wel zo orgineel zijn als Korn of Strapping Young Lad. Orginele muziek maken is bijna onmogelijk, alles is al wel gedaan.
En waarom zou je het toch zo graag willen ontkennen? Is er iets mis met Nile? Of is er iets mis om op Nile te lijken? Je kent Nile dus wel?
-leuk dat je meedoet, maar je mist de hele essentie van de discussie. Wij zeggen niet op Nile te lijken en Karl Sanders zegt zelf ook dat we niet op Nile lijken. Eigenlijk zijn we het dus met elkaar eens. Daarom snap ik zijn punt niet.
Als je nou echt zo origineel was geweest dan had je de hele band Nile niet gekend, en had je misschien per ongeluk dezelfde soort muziek gemaakt.
-Jij snapt geloof ik niet waar we het nu over hebben hè?
Dat had je dan of geen kloot kunnen interesseren of je had gedacht: he, geinig, die maken ongeveer dezelfde muziek. Maar waar gaat dit nou over?
-Welk deel van de discussie begrijp je nu niet? ben je nu werkelijk zo dom?
Je bent boos omdat anderen jouw muziek niet zien zoals je zou willen dat ze het zouden zien? Waar is dat goed voor?
-Ik ben niet boos, Karl Sanders is boos omdat wij niet op Nile lijken. precies wat wijzelf ook al de hele tijd zeggen
Is je image belangrijker dan je muziek?
ja
Ga lekker muziek maken en lul niet over wat Pietje over je gezegd heeft. of nee, beter, maak van je bandje een soap-serie (voor zover dat nog niet het geval is) en laat de muziek maar voor wat het is.
-Jij mag de volgende keer pas weer meedoen in een discussie als je snapt waar het over gaat. Iets met klokken en klepels.
Wil je even stoppen met die -jes voor je zinnen? Dat doe ik toch ook niet? Precies, nou dan.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
Johannes de Dopeste
Berichten: 819
Lid geworden op: do jul 14, 2005 1:08 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Johannes de Dopeste » ma nov 28, 2005 5:07 pm

Wat moet de naam 'Wordfuhrer' eigenlijk voorstellen?
[img]http://i72.photobucket.com/albums/i191/jeweett/satans1.gif[/img]

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » ma nov 28, 2005 5:09 pm

Woordvoerder.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8201
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » ma nov 28, 2005 5:14 pm

Waarom bestaat er in vredesnaam geen TMDC-topic? Uit narigheid zou je er zelf bijna 1 aan gaan maken :?
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22303
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » ma nov 28, 2005 5:15 pm

Johannes de Dopeste schreef:Wat moet de naam 'Wordfuhrer' eigenlijk voorstellen?
:stupid:

Voor de rest: wat een slap geouwehoer. Metalfans zijn net ouwe wijven.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

TMDC Wordfuhrer
Berichten: 501
Lid geworden op: za aug 09, 2003 3:23 pm

Bericht door TMDC Wordfuhrer » ma nov 28, 2005 5:20 pm

-Er zitten zeker dingen in de muziek van TMDC die op Nile lijken, Ik snap dus ook niet waarom ze dat niet toegeven.
Correct, er zijn raakvlakken, maar niet meer dan dat? Als wij, de uitvoerder van de muziek waarover het gaat en Karl Sanders, de frontman van de band waar wij volgens velen op lijken ALLEBEI zeggen dat het niet zo is, dan lijkt met het toch wel duidelijk dat het ook niet zo is?

Nogmaals, er zijn raakvlakken, maar we lijken net zoveel op Nile als Deadhead op Slayer/oude Kreator en Severe T op Cannibal Corpse lijkt.

Daarnaast genereer ik pas aandacht NADAT Sanders ons aanviel. Als iemand me niet had gemaild met dit bericht had ik het niet eens meteen gezien. Als een grote band als Nile mijn band aavalt vraagt dat op zijn minst om een tegenreactie nietwaar?

Daarnaast is het gedoe rondom TMDC maar een gedeelte van wat we verder te bieden hebben. 2 albums die goed zijn ontvangen, we zijn nog geen moment labelloos geweest en zijn 3 keer op tour geweest.

Dus naast het gedoe eromheen hebben we genoeg te bieden lijkt me zo.
[b]Dako schreef[/b]
De houding van TMDC kennende bedoelt meneer iets als 'we klooiden maar wat aan, en toch speelden we de rest van de Nederlandse scene helemaal zoek'. Pre Order: @ www.monolith-deathcult.com/popup.htm

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » ma nov 28, 2005 8:10 pm

Metalheank schreef:Waarom bestaat er in vredesnaam geen TMDC-topic? Uit narigheid zou je er zelf bijna 1 aan gaan maken :?
Zijn blijkbaar geen mensen op dit forum die de band zo geweldig vinden dat ze die moeite willen nemen.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » ma nov 28, 2005 8:11 pm

yowannuzz schreef:[..]


Zijn blijkbaar geen mensen op dit forum die de band zo geweldig vinden dat ze die moeite willen nemen.
Een topic kan helpen mensen over de drempel te sleuren.

Dat is onder andere het nut van een forum als dat van metalfan.nl.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » ma nov 28, 2005 8:14 pm

Blijf ik er bij dat iemand de moeite moet nemen dat topic te starten en dat waarschijnlijk dan doet uit waardering voor die band.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » ma nov 28, 2005 8:18 pm

yowannuzz schreef:Blijf ik er bij dat iemand de moeite moet nemen dat topic te starten en dat waarschijnlijk dan doet uit waardering voor die band.
TMDC Wordfuhrer doet dat wel eens, geloof ik.

We kunnen natuurlijk deze topic ook als TMDC topic gebruiken.



Vinden trouwens meer mensen Sanders een arrogante huilbaby?
Check dat Nile forum eens, je kan dan flink lachen. Soms.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
Thijs
Berichten: 1108
Lid geworden op: za aug 13, 2005 10:02 am
Locatie: Wouw
Contacteer:

Bericht door Thijs » ma nov 28, 2005 8:23 pm

Monolith moet eens meer speulen en minder mauwen.

Staat er nog wat op het programma Michiel?
[url]http://www.metalfan.nl/forum/viewtopic.php?t=15615&highlight=[/url]
[b]Rider Lord Belial[/b]
....
- Shitload of beer
- One (1) stairway
- Two (2) Ski's
.....

TMDC Wordfuhrer
Berichten: 501
Lid geworden op: za aug 09, 2003 3:23 pm

Bericht door TMDC Wordfuhrer » ma nov 28, 2005 8:37 pm

Thijs. TMDC mauwt niet, ik reageer op een jankpost van Sanders.

We zijn druk bezig nieuwe nummers te schrijven, we willen volgend jaar zomer toch een nieuwe cd inblikken. Bij welk label we dat gaan doen is momenteel nog niet bekend, daarover later meer.

Verder spelen we in januari een keer in Hometown Kampen samen met Deadhead en in mei in het BWH. Tussendoor zullen we nog wel wat shows doen, maar we zijn niet actoef op zoek. We hopen dit voorjaar nog mee te kunnen op een tour met een grote band.

Nile ofzo hehe
[b]Dako schreef[/b]
De houding van TMDC kennende bedoelt meneer iets als 'we klooiden maar wat aan, en toch speelden we de rest van de Nederlandse scene helemaal zoek'. Pre Order: @ www.monolith-deathcult.com/popup.htm

Gebruikersavatar
goddethroned
Berichten: 1483
Lid geworden op: za jul 16, 2005 2:50 pm
Locatie: Heino

Bericht door goddethroned » ma nov 28, 2005 9:40 pm

zolang de cd maar weer net zo goed als de vorige twee worden vind ik het helemaal goed
[i]In the shadow of the light from a black sun
Frigid statue standing icy blue and numb
Where are the frost giants I've begged for protection?
I'm freezing [/i]

Gebruikersavatar
Audiophile
Berichten: 7671
Lid geworden op: wo sep 29, 2004 8:24 pm
Locatie: Soest

Bericht door Audiophile » ma nov 28, 2005 10:32 pm

Ahahaha!
[quote="Black No. 1"][..]


Ben je niet toevallig mijn snorloze broer? :P[/quote]

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » ma nov 28, 2005 10:33 pm

Audiophile schreef:Ahahaha!
Geweldige bijdrage. Echt.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
Audiophile
Berichten: 7671
Lid geworden op: wo sep 29, 2004 8:24 pm
Locatie: Soest

Bericht door Audiophile » ma nov 28, 2005 10:34 pm

Plaag schreef:[..]


Geweldige bijdrage. Echt.
Ahahaha!
[quote="Black No. 1"][..]


Ben je niet toevallig mijn snorloze broer? :P[/quote]

Gebruikersavatar
Kankur
Berichten: 45
Lid geworden op: do aug 14, 2003 3:50 pm

Bericht door Kankur » ma nov 28, 2005 10:41 pm

goddethroned schreef:zolang de cd maar weer net zo goed als de vorige twee worden vind ik het helemaal goed
Lekker he, zo'n bruine arm.
Dit is nog gayer dan de stinkende piemel van Rob Halford.

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Bericht door ketter » di nov 29, 2005 5:21 pm

Vind jij zoiets lekker?

Smerig.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di nov 29, 2005 8:53 pm

Krijst schreef:[..]


Zijn de huilbuien hier op het forum representatief voor de muziek die ze maken?
Gek genoeg is de muziek van TMDC sterk genoeg om op te vallen zonder al deze poeha. Het zijn juist de kinderachtige "huilbuien" van de heren die de band een slechte naam geeft. Maar ja, dat kan ze blijkbaar weinig rotten.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Plaats reactie