Edguy!
- goddethroned
Rhapsody heeft best aardige zang,Edguy komt bij ook een beetje over als een soort popbandje met wat gitaartjesEru Iluvatar schreef:[..]
Aha, je wilt dus zeggen dat jouw favoriete powermetalband Rhapsody GEEN verschrikkelijke zang heeft en over de top powermetal maakt? Want als één band dat wel doet, dan is dat Rhapsody wel! Dat lijkt me volkomen duidelijk!
[i]In the shadow of the light from a black sun
Frigid statue standing icy blue and numb
Where are the frost giants I've begged for protection?
I'm freezing [/i]
I'm freezing [/i]
- Eru Iluvatar
- Rebellion666
Hij heeft natuurlijk wel een beetje gelijk. De muziek is erg gelikt en barst van melodie en bombast. Het gaat natuurlijk wel om de manier hóe je het doet. Daar slaat Edguy keer op keer de plank mis. Alleen 'Vain Glory Opera' kan me bekoren. Voor de rest lach ik er maar om. Zeker als je ziet hoe Sammet probeert 'de grootste' zanger uit te hangen maar daarmee meer het tegenovergestelde bereikt. Lachwekkend mannetje met totaal geen eigen indentiteit.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'
Ik vind Edguy voornamelijk lollig, en dat hoeft nog niet eens negatief te zijn. Daarbij denk ik dat Sammet het ook allemaal niet zo serieus ziet, als het om imago gaat. Welke andere zanger zie je met koeienpantoffels op het podium?
Eigen identiteit? Je moet niet vergeten dat Edguy zo'n beetje begon toen Helloween Chameleon uitbracht en Gamma Ray meer naar hardrock neigde. Er was toen gewoon weinig powermetal. Dus is het niet verwonderlijk dat een band die dat wél speelt het niet zo nauw neemt met originaliteit.
Eigen identiteit? Je moet niet vergeten dat Edguy zo'n beetje begon toen Helloween Chameleon uitbracht en Gamma Ray meer naar hardrock neigde. Er was toen gewoon weinig powermetal. Dus is het niet verwonderlijk dat een band die dat wél speelt het niet zo nauw neemt met originaliteit.
- Eru Iluvatar
- Eru Iluvatar
- Metalheank
Lul niet zo gek Sibren. Ik heb jou ooit eens horen zeggen dat je Bruce Dickinson 1 van de beste zangers vind, zo niet de beste. En Tobias Sammet lijkt dus qua zang héél erg op Bruce.goddethroned schreef:ik vind Edguy megakut,over de top power metal met verschrikkelijke zang.Niet om aan te horen.
Laatst gewijzigd door Metalheank op za nov 26, 2005 12:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA
- Rebellion666
Als je het als frontman daarvan moet hebben is het redelijk somber met je gesteld. Goede stem en uitstraling zou voldoende moeten zijn toch? Helaas beschikt Sammet over beide niet dus dan zijn die koeienpantoffels wel weer verklaarbaar.Bob schreef:Welke andere zanger zie je met koeienpantoffels op het podium?
Voor 'Vain Glory Opera' had geen mens (op een aantal duitsers na) van die hele band iets gehoord. In de tijd dat dat album uitkwam (1998) hadden volgens mij zowel Helloween als Gamma Ray zich weer hervonden en speelde weer volop powermetal of iets dat er naar neigt. De veredelde demo 'Savage Poetry' en 'Kindom Of Madness' tel ik voor het gemak dan ook maar niet mee. Dat er dus behoefte was aan dat soort metal gaat in dit geval dus niet op.Eigen identiteit? Je moet niet vergeten dat Edguy zo'n beetje begon toen Helloween Chameleon uitbracht en Gamma Ray meer naar hardrock neigde. Er was toen gewoon weinig powermetal. Dus is het niet verwonderlijk dat een band die dat wél speelt het niet zo nauw neemt met originaliteit.
Had de 'terugkomst' van Helloween reden moeten zijn voor Edguy om te kappen? Edguy is nog steeds een band die vooral veel lol heeft in het spelen van muziek, mogen ze van mij blijven doen.Rebellion666 schreef:[..]
Voor 'Vain Glory Opera' had geen mens (op een aantal duitsers na) van die hele band iets gehoord. In de tijd dat dat album uitkwam (1998) hadden volgens mij zowel Helloween als Gamma Ray zich weer hervonden en speelde weer volop powermetal of iets dat er naar neigt. De veredelde demo 'Savage Poetry' en 'Kindom Of Madness' tel ik voor het gemak dan ook maar niet mee.
- Rebellion666
Nee, maar dat bedoel ik ook helemaal niet!Bob schreef:[..]
Had de 'terugkomst' van Helloween reden moeten zijn voor Edguy om te kappen? Edguy is nog steeds een band die vooral veel lol heeft in het spelen van muziek, mogen ze van mij blijven doen.
Het geen wat mij bij Edguy stoort is gewoon het feit dat het op alle fronten ontbreekt aan orginaliteit en dat op het podium zulke duidelijke paralellen worden getrokken met Maiden dat het lachwekkend is.
Dat koeienoutfitgebeuren was volgens mij Wacken dit jaar toch? Ik weet niet of je meer optredens van de beste band in het verleden hebt gezien maar dit optreden werd door veel mensen (waaronder mijzelf) bestempeld als slecht. Voor mij was de lol er al af toen de band met een hoop machtsvertoon per helicopter (???) 20 minuten te laat Wacken aandeed. Er stond op de vliegmachine met KOEIENLETTERS Edguy. Neem van me aan, dit stond van te voren vast en ze zijn echt niet door een 'Edguy-heli' uit de 'stau' geplukt. Tel daarbij op de matige setlist en de dramatische uitvoering daarvan. Optreden om snel te vergeten.
- Rebellion666
Wijs gesprokenBob schreef:Ik denk niet dat wij hier ooit uit gaan komen...
Ik vond Wacken dit jaar alles behalve amusant. Door dat weer en die modder werden we gewoon iedere dag richting 'Zur Post' gedreven. Voor de mensen onderons die niet weten wat 'Zur Post' is: een aardige bistrootje met goed eten voor weinig geld!ik vond het vooral amusant.
- Eru Iluvatar
Ach, zo'n bandje begint gewoon met het maken van muziek die ze zelf leuk vinden. En als ze daar dan ook nog 'groot' mee worden, prima toch?Rebellion666 schreef:[..]
Nee, maar dat bedoel ik ook helemaal niet!
Het geen wat mij bij Edguy stoort is gewoon het feit dat het op alle fronten ontbreekt aan orginaliteit.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]
Tja, misschien dat Edguy zichzelf als band wat te serieus neemt, persoonlijk heb ik daar lak aan. Heb ze dan ook nog nooit live gezien en zal dat ook niet zo snel doen denk ik.
Hoe dan ook soms ben je in een bui dat je helemaal geen zin hebt in "serieuze" muziek, met hoogstaande complexe originele composities, ingewikkelde teksten en diepgaande zang-lijnen. Dan is het gewoon ff lekker om in de auto te zitten, en lekker over de top alle beslommeringen van de dag van je af te blèren. Daar is Edguy gewoon een top-bandje voor.
Hoe dan ook soms ben je in een bui dat je helemaal geen zin hebt in "serieuze" muziek, met hoogstaande complexe originele composities, ingewikkelde teksten en diepgaande zang-lijnen. Dan is het gewoon ff lekker om in de auto te zitten, en lekker over de top alle beslommeringen van de dag van je af te blèren. Daar is Edguy gewoon een top-bandje voor.
It's self-perpetuating a parahumanoidarianised
http://www.metal-experience.com
http://www.metal-experience.com
- Sandr
- Contacteer:
ik denk juist dat ze zichzelf niet zo serieus nemenMrBadguy schreef:Tja, misschien dat Edguy zichzelf als band wat te serieus neemt, persoonlijk heb ik daar lak aan. Heb ze dan ook nog nooit live gezien en zal dat ook niet zo snel doen denk ik.
.
het is volgens mij veel meer een band die gewoon doet waar ze zin in hebben, er zijn al genoeg bands die zichzelf veel te serieus nemen
en daarbij weet men wel degelijk een ferm staaltje muziek af te leveren, met name Mandrake draai ik nog regelmatig
'Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens'
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]
- Eru Iluvatar
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Ik wil op mijn uitspraak dat ik Edguy kut vind (uit een ander topic) gedeeltelijk terugkomen. Ik vind ze zeker niet de beste powermetal band, maar kan er inmiddels best naar luisteren. Persoonlijk hoor ik Tobias wel liever op Avantasia
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
- goddethroned
doe ik wel vakerMetalheank schreef:[..]
Lul niet zo gek Sibren.
Bruce Dickinson vind ik ook idd 1 van de beste heavy metal zangers.De zanger van Edguy komt daar nooit bij in de buurt.Edguy is gewoon saai,inspiratieloos,commercieele powerpop etc.Ik heb jou ooit eens horen zeggen dat je Bruce Dickinson 1 van de beste zangers vind, zo niet de beste. En Tobias Sammet lijkt dus qua zang héél erg op Bruce.
Kortom:ik ken het wel en vind het volkomen kut.
[i]In the shadow of the light from a black sun
I'm freezing [/i]
I'm freezing [/i]
- under the weeping moon
-
- Contacteer:
-
- Contacteer:
- Fighting.Ace
Bob's review van de nieuwe plaat:
http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=2360
interview volgt als het meezit vandaag nog.
http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=2360
interview volgt als het meezit vandaag nog.
ik zie al waarom Edguy niet naar Nederland komt. te weinig fans, zoals in dit topic ook blijkt
toch een interviewtje:
http://www.metalfan.nl/interviews.php?id=313
toch een interviewtje:
- Don't Break The Oath
- Contacteer:
Is ook niet bekend, had ze al heel vaak in de winkels zien liggen, altijd liggen dezelfde platen van ze er nog Tot voorkort wist ik ook niet wat voor metaal ze maaktenTokus schreef:ik zie al waarom Edguy niet naar Nederland komt. te weinig fans, zoals in dit topic ook blijkt
toch een interviewtje:
Like I fucking would
Just a little more evil,
than you
[img]http://www.manowar.com/images/banner_tdob.gif[/img]
Just a little more evil,
than you
[img]http://www.manowar.com/images/banner_tdob.gif[/img]
Gave interview Tokus, jammer dat ze niet naar Nederland komen maar op zich wel terecht kwa fanbasis.Tokus schreef:ik zie al waarom Edguy niet naar Nederland komt. te weinig fans, zoals in dit topic ook blijkt
toch een interviewtje:
It´s not the world that is wrong but the way some people tend to think.
Lijkt me wel een leuk plaatje die ik wel zal gaan kopen. Edguy is lekker voorspelbaar, dus ik weet wat ik koop. Hoewel ik ook die stagnatie vrees, zoals Bob al in zijn review melde. Superheroes vond ik daarom al wat saaier dan de rest van Edguy/
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Die laatste clip van ze met al die konijnenmeisjes is overigens geniaal, hoewel ze muzikaal gezien steeds verder afdwalen richting normale hard rock a la bon jovi.
Nou ja, eigenlijk klinkt het stiekem gaver dan hun oude werk
Nou ja, eigenlijk klinkt het stiekem gaver dan hun oude werk
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
- Rebellion666
Die band stagneert al sinds 'Theater Of Salvation'. En dan die humor, om te janken. Maar goed die discussie hebben we al een keer gehad. Ik koop al jaren geen album meer van die lui en ben het ook niet van plan te doen.Rene schreef:Lijkt me wel een leuk plaatje die ik wel zal gaan kopen. Edguy is lekker voorspelbaar, dus ik weet wat ik koop. Hoewel ik ook die stagnatie vrees, zoals Bob al in zijn review melde. Superheroes vond ik daarom al wat saaier dan de rest van Edguy/
Die discussie hebben wij niet gevoerd, helaasRebellion666 schreef:[..]
Die band stagneert al sinds 'Theater Of Salvation'. En dan die humor, om te janken. Maar goed die discussie hebben we al een keer gehad. Ik koop al jaren geen album meer van die lui en ben het ook niet van plan te doen.
Humor vind ik nooit erg, integendeel. Maar bij Edguy klinkt het altijd net iets te geforceerd. Echt zo'n 'kijk ons eens grappig zijn'-mentaliteit.
- Der Schreckliche
- Contacteer:
- Rebellion666
Read this:Rene schreef:[..]
Die discussie hebben wij niet gevoerd, helaas
Life And Times Of A Bonus Track
Poor artist went to a label, truckloads of money in mind
Rich artist left the building
Cause all the labels had been standing in line
And so they signed
Artist wrote rock'n roll history
Concentrated on an album so strong
But business claimed limited editions
Insisting on additional songs
That was the time when I had been born
When I first saw the light of day
And even if you got a different opinion
From my point of view - needless to say -
That I'm happy to be
Even if you don't want me to be
The world wouldn't go round without me
I'm a bonus track on my way to Japan
And I'm gonna be spread on the Internet
I'm a bonus track, to Brazil and back
Enjoying worldwide fame
They'll screw the industry, pay no royalty
Burn me on CD, all illegally
Chinese bootlegs, Russian piracy
Cuthroat Germans they all copy me
And I don't give a shit, to me it's all the same
As long as I get all the fame
And the girls know my name
I don't give a fucking shit, no, I don't give a shit
Don't give a fucking shit, no, no...
Not a single little fucking shit
Oh this is it... This is it! It!
I'm a bonus traaaaaaaaaaaaack...
Dit bedoel ik dus met humor 'om te janken'. Dit is toch totaal niet grappig? Ik denk dat de teksten van André Rieu (...) nog meer humor bevatten.