Porcupine Tree, 4 december 2005, 013 Tilburg.
-
-
Ook net thuis, ondanks vertraagde trein nog nét mijn laatste bus gehaald.
Het was inderdaad mooi, vooral de setlist was te gek en zeer verrassend! Ik vond alleen het geluid in het begin niet goed, véééél te veel basgitaar en kickdrum (bij Oceansize was dat nog veel erger, echt verschrikkelijk), waardoor de eerste 3 nummers toch wel een beetje verloren gingen.
Kan ook aan je positie in de zaal liggen, ik stond midden vooraan, net voor de trap.
Setlist:
1. Intro/Open Car
2. Blackest Eyes
3. Lazarus (behoorlijk verpest door slecht geluid (lees: teveel laag))
4. Hatesong (te gek!)
5. Don't Hate Me
6. Mother & Child Divided
7. Buying New Soul (wie had dat ooit gedacht??! Wow!!)
8. So-called Friend
9. Arriving Somewhere But Not Here
10. .3 (kon maar niet op de titel komen, maar net schiet 't me eindelijk te binnen!)
11. Start Of Something Beautiful
12. Halo
==============
13. Radioactive Toy
14. Trains
Het was inderdaad mooi, vooral de setlist was te gek en zeer verrassend! Ik vond alleen het geluid in het begin niet goed, véééél te veel basgitaar en kickdrum (bij Oceansize was dat nog veel erger, echt verschrikkelijk), waardoor de eerste 3 nummers toch wel een beetje verloren gingen.
Kan ook aan je positie in de zaal liggen, ik stond midden vooraan, net voor de trap.
Setlist:
1. Intro/Open Car
2. Blackest Eyes
3. Lazarus (behoorlijk verpest door slecht geluid (lees: teveel laag))
4. Hatesong (te gek!)
5. Don't Hate Me
6. Mother & Child Divided
7. Buying New Soul (wie had dat ooit gedacht??! Wow!!)
8. So-called Friend
9. Arriving Somewhere But Not Here
10. .3 (kon maar niet op de titel komen, maar net schiet 't me eindelijk te binnen!)
11. Start Of Something Beautiful
12. Halo
==============
13. Radioactive Toy
14. Trains
Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
Last.fm
- Kaleidoscope
- Contacteer:
Ondanks dat ik niet meer zo 'into the prog' ben, en ik slechts 3 nummers van ze ken, vond ik t toch echt geweldig. Super geluid, mooie nummers, goede drummer, t was
. Jammer genoeg kwam Oceansize niet zo goed tot zn recht, maar de nummers die ik van ze ken, smaken toch naar meer.

"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine
[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]
Zeker! Wat zat de heer Harrison weer fijn te grooven en te viben, werelddrummer! Echt een genot om die man te horen en te zien spelen.Fusion schreef:..., goede drummer, t was.
Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams
Last.fm
Last.fm
- Soulcollector
- Contacteer:
het optreden stond als een huis en ik moet maar weer meer in PT duiken. een aantal nummers die ik niet kende en gister hoorde waren geniaal.
oceansize klonk ook erg goed en kwam soms kei hard uit de hoek. ik moet daar ook maar wat van gaan luisteren.
oceansize klonk ook erg goed en kwam soms kei hard uit de hoek. ik moet daar ook maar wat van gaan luisteren.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]
Ik vond Oceansize behoorlijk tegenvallen, ik had er geen verwachtingen van (ken geen materiaal van ze), maar wat ik live hoorde heeft me nu niet bepaald aangespoord om materiaal van ze op te scharrelen.
Het geluid was echt verschrikkelijk (van waar ik stond tenminste), de basgitaar en kickdrum stonden zó belachelijk hard dat mijn broekspijpen ervan wapperden. Zelfs mét oordoppen was het nog amper te harden. Ze hebben standaard al 3 gitaren en bij 1 nummer verwisselde de bassist zijn bas ook voor een gitaar en nóg hoorde je alleen nog maar een gons van laag.
PT had dit euvel bij de 1ste 3 nummers ook, maar vanaf Hatesong was het beter, maar nog niet écht optimaal, ik vond het geluid bij de gig in april beter.
Het geluid was echt verschrikkelijk (van waar ik stond tenminste), de basgitaar en kickdrum stonden zó belachelijk hard dat mijn broekspijpen ervan wapperden. Zelfs mét oordoppen was het nog amper te harden. Ze hebben standaard al 3 gitaren en bij 1 nummer verwisselde de bassist zijn bas ook voor een gitaar en nóg hoorde je alleen nog maar een gons van laag.
PT had dit euvel bij de 1ste 3 nummers ook, maar vanaf Hatesong was het beter, maar nog niet écht optimaal, ik vond het geluid bij de gig in april beter.
Last.fm
Last.fm
-
Ik had totaal geen last van het slechte geluid waar ik stond, bij PT in ieder geval. Ik stond helemaal vooraan, en kon John Wesley bijna aanraken
. Oceansize klonk inderdaad nergens naar, qua geluid dan. Qua originaliteit vond ik ze echt super, een soort mix van prog, emo, metal, en dan vergeet ik vast nog een paar stijlen. Ik ga er dan ook zeker nog eens iets van opzoeken.

[b]DAUDR!![/b]
Ik kon er totaal geen lijn in ontdekken, het deed me helemaal niets.
Last.fm
Last.fm
- Sven Mesman
Mixed feeling bij Oceansize. Het klonk best ok, maar de zanger moet dus niet gaan schreeuwen want dan verzandt het in een brij van herrie en das jammer.
Porcupine Tree was gewoon goed, de laatste twee nummers heb ik niet meer gehoord aangezien we richting trein moesten. Maar de reguliere set stond als een huis en hoezee, hoezee ze speelden weer Lazarus wat ik toch zolangzaamaan tot een vanmijn favoriete PT nummers mag rekenen.
Porcupine Tree was gewoon goed, de laatste twee nummers heb ik niet meer gehoord aangezien we richting trein moesten. Maar de reguliere set stond als een huis en hoezee, hoezee ze speelden weer Lazarus wat ik toch zolangzaamaan tot een vanmijn favoriete PT nummers mag rekenen.
Reality is an illusion created by the lack of alcohol.
Love is an illusion created by the lack of common sense.
Love is an illusion created by the lack of common sense.
Het was super, gisterenavond. Oceansize viel niet tegen, hoewel ik ze op sommige momenten wat aan de langdradige kant vond. Verder niets op aan te merken, ik vond het wel een lekkere show en ga zeker hun nieuwe cd even beluisteren.
Porcupine Tree speelde weer geweldig! Mooie setlist ook, misschien nog wel beter als in april. Wilson stond lekker te ouwehoeren tussen de nummers door en als bassist Edwin het woord 'relaxen' niet bedacht heeft weet ik het ook niet meer. Ge-ni-aal!
Porcupine Tree speelde weer geweldig! Mooie setlist ook, misschien nog wel beter als in april. Wilson stond lekker te ouwehoeren tussen de nummers door en als bassist Edwin het woord 'relaxen' niet bedacht heeft weet ik het ook niet meer. Ge-ni-aal!
Oh ja, ik heb mijn grote vijand
XNegaX de hand geschud, als blijk van verzoening.
En Vlammy ik heb n CD van "Into The Everflow" voor je. Vlg concert waar jij ook bent neem ik m mee.

"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine
Mán, ik heb heel de avond de naam 'Fusion' moeten aanhoren.Fusion schreef:Oh ja, ik heb mijn grote vijandXNegaX de hand geschud, als blijk van verzoening.
En Vlammy ik heb n CD van "Into The Everflow" voor je. Vlg concert waar jij ook bent neem ik m mee.

Wat had ik daar graag bij willen zijn, jullie verzoening.
Alvast bedankt voor die cd!
- XnegativeX
- Contacteer:
Ik had niet eens de kans om weg te rennenFusion schreef:Oh ja, ik heb mijn grote vijandXNegaX de hand geschud, als blijk van verzoening.

Waar was je trouwens later? Ik had je toch echt naar het MF-kamp gewezen.
Terugkomend op het concert:
Oceansize viel me een beetje tegen. Opzich een leuke band maar men wist me gewoon niet helemaal te overtuigen. De muziek die ik er zo hier en daar van gehoord had klonk op cd toch beter.
Porcupine tree heerschte alle pannen van het dak en legde ze daarna doodleuk even netjes terug ook. Wat ongelovelijk goed. En zo vol van emotie. Prachtig gewoon...ik heb er verder geen worden voor.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.