Deze cd is werkelijk uniek, ik ken totaal geen andere band met raakvlakken, hooguit fragmenten uit de nummers. maar het totaalbeeld geeft een hele abstract beeld. heel veel diepgang in de muziek; er gebeurd vanalles op de achtergrond, maar het blijft zware kost waar mijn gevoel niet over uit komt. geldt ook voor de lyrics, ik weet niet waar het over gaat. relaties in ieder geval, maar of het positief of negatief is, weet ik niet. De atmosferische, kleeurrijke maar zware muziek wordt afgewisseld met veel raar ge-ampte gitaarstukken en solo's, samples en enkele, raar geplaatste SYLmomenten (zoals op het werkelijk briljante Earth Day). Maar Nobody's Here is dan weer pure emotie op de verwrongen manier die alleen Heavy Devi kan bedenken.
Dit is pure klasse, alleen erg zware kost. Ik kon er eerst echt niet doorheen bijten, en ben toch al veel gewend. Hij groeit nogsteeds en zal deze plaat over een tijdje wel aanbidden. Downloaden en daarna kopen! (kost geen tien euro meer!) Ook het artwork van Travis Smith behoord tot het beste wat hij heeft gemaakt (er staat nog véél meer in het boekje)