Die heb ik dus al besteld.Saxon 747 schreef:[..]
Je moet Age of Chaos kopen, nu.
Lijkt me erg tof.
Helemaal te gekke band..totdat de zanger zijn klep los trekt.Saxon 747 schreef:Trouwens, nog lui bekend met Cirith Ungol? Ik ben al een aardig tijdje bekend met Frost and Fire, maar de rest (en juist epischere shit) ken ik totaal niet. Ja, een keertje hier gehoord en een keertje daar, maar ik ken het niet goed. Nog liefhebbers?
Edot: King of the Dead komt binnen rennen.
Je doet hem niet weg, geldloos als je bent?Metalheank schreef:[..]
Helemaal te gekke band..totdat de zanger zijn klep los trekt.
Ik heb de dubbel-compilatie-cd Servants Of Chaos eens gekocht. De 2e helft van de eerste cd is helemaal perfect. Deze nummers zijn vooral instrumentaal gepiel, maar zo ontzettend sfeervol!
Vooral de keyboards verdienen de aandacht, die lijken wel uit de prehistorie te komen! (echt een geweldig geluid)
Il Met In Lankhmar en Return To Lankhmar zijn serieus de beste instrumentale nummers die ik ken, hebben ze meerdere soortgelijke instrumentale nummers?
Zoals gezegd vind ik de zang kut, het snerpt me net iets te hard.
Fallen Idols vind ik trouwens ook een geweldig nummer, ondanks dat die wel gezongen is.
<Metalheank schreef:Nee, vanwege de 2e helft van de eerste cd![]()
Echt geweldig, ik heb hem maar weer opgezet.
Gave instrumentale nummers van ze zijn dus:
Maybe that's why
Ill met in Lankhmar
Return To Lankhmar
Darkness Weaves
Obsidian
Shit, nu moet ik toch bekennen dat ik toch wel wat meer niet-instrumentale nummers goed van ze vind. Vooral Fallen Idols, I'm Alive en zeker Better Off Dead (geweldige riff, heeft the Offspring ooit is gejat en had er een hit mee ofzo)
Als je wil, slinger ik er wat op de pc.
Duh. Virgin Steele blijft geweldig. Check vooral House of Atreus!jeffrey schreef:Dat ik nooit eerder actief naar Virgin Steele heb gezocht, ondanks de lovende woorden over ze, is mij volstrekt een raadsel. Ik heb Marriage of Heaven and Hell part II opstaan...verdomd gaaf!
Goede zaak dus, een nieuwe Valor, een fulllength zo te zien. Ben erg benieuwd.www.valor.gr schreef:We have completed the composing for most of the songs of our forthcoming full length CD.
Some of the titles are:
Perseus
Valis Knight
No Flowers on My Grave
The Evil in Your Mind
Into the Night
Thoughts of Greatness
Calvary
Ik vind hem zelf niet zo sterk, valt nog een beetje tegen.Thaxll'ssillyia schreef:Oke, dan klopt het wel, beide wijzen ze naar hetzefde bestand. Ik ben dawnrider eens beluisterd, maar er zitten misschien wat teveel keyboard elementjes in. Morgen nog maar een keer luisteren.
Ik heb die s/t hier liggen, nog niet goed naar geluisterd, maar hun titelsong is wel erg lekker.Thaxll'ssillyia schreef:Ah wil je die Dark Quarterer nog? Heb hier de S/T. Jeffrey, hij komt eraan, ging gister wat mis.
Edit: Sorcerer heb ik ook nog, Heathens From The North.
Eerst de plaat man. Die dvd is best leuk hoor, dat wel. Maar het gaat om de plaat, uiteraar.Hellhammer schreef:Ik zet zo maar effe die dvd die ik erbij kreeg maar effe op.
House of Atreus part 1 of Marriage pt 1 of meteen de delen 2 er ook bij. Invictus doet het ook goed, als je van Manowar houdt. Het ligt er een beetje aan. Gezien jouw smaak zijn de eerste 2 (Virgin Steele I en II:Guardians of the Flame) niet echt iets voor jou. Noble Savage is ook een erg goede plaat en de epische tracks op Age of Consent zijn ook supergoed, al is de rest meer hardrock. Life among Ruins is ook meer Hard Rock.Hellhammer schreef:Zo, ik heb van gisteravond 'ns een epic metal avondje gemaakt met de langspeler van Wotan en de nieuwe Battleroar.
Over die Battleroar heb ik nog niet echt mening, ik denk dat ik die plaat meerdere keren moet luisteren voordat ik m'n mening klaar heb.
Maar die Wotan, jezus gristus wat rost die plaat! Tering zeg, ik had het gevoel dat ik naar een epischere variant van Manowar aan het luisteren was, en dat is alleen maar goed.
En trouwens, met welke plaat van Virgin Steele moet de leek beginnen? Ik wil namelijk daar 'ns een cd van kopen en ik heb geen idee waarmee ik moet beginnen.
Mijn dank is groot.Saxon 747 schreef:[..]
House of Atreus part 1 of Marriage pt 1 of meteen de delen 2 er ook bij. Invictus doet het ook goed, als je van Manowar houdt. Het ligt er een beetje aan. Gezien jouw smaak zijn de eerste 2 (Virgin Steele I en II:Guardians of the Flame) niet echt iets voor jou. Noble Savage is ook een erg goede plaat en de epische tracks op Age of Consent zijn ook supergoed, al is de rest meer hardrock. Life among Ruins is ook meer Hard Rock.
Ben ik met je eens ja. Gates of Fire is een toffe plaat, die lange nummers storen mij totaal niet en zelfs het gegrunt van Hellroadie (is het niet?) deugt mij, maar het is het net niet. Ik zet 20x liever Crystal Logic op, wat een wereldplaat. Goede zaak, overigens, van Virgin Steele. Zie het topic voor meer info.Hellhammer schreef:[..]
Mijn dank is groot.
Ik sta overigens op het punt om Marriage 1 & 2 en Invictus te bestellen.
Oja, en de nieuwe Battleroar is een meesterwerk.
Overtreft zelfs de nieuwe Manilla Road, die ik bij nader inzien toch wat minder vind.
Het probleem met de nieuwe MR vind ik namelijk is dat de nummer én te lang zijn én ze hebben gewoon geen hoogtepunt.
Desalniettemin is het een mooie plaat en kan iedere epic metal liefhebber 'm blind aanschaffen!
Zeker, die nieuwe Adramelch draait ook hier nog wel eens zijn virtuele rondjes. Erg lekker. De zang bekoort mij vooral. Topband.Orklord schreef:Adramelch past hier toch ook tussen?
Ik lusiter nu hun nieuwe cd Broken History en tot nu toe klinkt het allemaal erg gaaf. De andere cd Irae Melanox heb ik gister eens beluisterd en dat was ook zeker niet verkeerd.
Irea Melanox is duidelijk de betere, de sfeer en het gitaargeluid alleen al.Orklord schreef:Adramelch past hier toch ook tussen?
Ik lusiter nu hun nieuwe cd Broken History en tot nu toe klinkt het allemaal erg gaaf. De andere cd Irae Melanox heb ik gister eens beluisterd en dat was ook zeker niet verkeerd.
Die moet ik ook nog steeds eens bestellen, het schiet ook maar niet op.jeffrey schreef:[..]
Irea Melanox is duidelijk de betere, de sfeer en het gitaargeluid alleen al.
Jotenheim is volgens mij hier ook wel bekend. Ironsword hard en ruig? Vergelijken met deze titanen klinkt Ironsword bijna als Helloween (nouja beetje overdreven).
Zware lompe Epic Metal. Vocalen ala Ironsword en muziekaal in het hoekje van Manilla Road.
Volgens mij moet ik dat 'ns gaan uitchecken.jeffrey schreef:[..]
Jotenheim is volgens mij hier ook wel bekend. Ironsword hard en ruig? Vergelijken met deze titanen klinkt Ironsword bijna als Helloween (nouja beetje overdreven).
Zware lompe Epic Metal. Vocalen ala Ironsword en muziekaal in het hoekje van Manilla Road.
Van Jotenheim?Thaxll'ssillyia schreef:Ja ik heb LP (splatterd zwart/rode kleur). Echt enorm gaaf spul. De cd heb ik ook maar besteld, lyric sheet zat niet bij de LP.
Edit: reactie op Jeffrey.
Inderdaad, het voelt gewoon niet écht goed aan.Saxon 747 schreef:[..]
Ben ik met je eens ja. Gates of Fire is een toffe plaat, die lange nummers storen mij totaal niet en zelfs het gegrunt van Hellroadie (is het niet?) deugt mij, maar het is het net niet. Ik zet 20x liever Crystal Logic op, wat een wereldplaat.
Hehehe, dank.Saxon 747 schreef:[..]Goede zaak, overigens, van Virgin Steele. Zie het topic voor meer info.