Helloween gaat weer touren!

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Eru Iluvatar

Bericht door Eru Iluvatar » za nov 19, 2005 4:51 pm

Saxon 747 schreef:[..]

Jij bent nu veranderd in een reusachtige pompoen, als ik de sleeve van mijn Keepers 1 mag geloven.
Arghhh! Alweer! Teringzooi. 'HALLOWEEN' !

arnibes
Contacteer:

Bericht door arnibes » za nov 19, 2005 5:15 pm

Rene schreef:Voor de geïnteresseerden, hier staat de setlist van de tour die gisteren is gestart:

http://www.helloweenboard.com/showthread.php?t=4724

Hij is wel ok, dacht ik. Ze spelen in ieder geval mijn favoriete nummer van Rabbit Don't Come Easy :D

Valt me heel erg tegen.

Saxon 747

Bericht door Saxon 747 » za nov 19, 2005 5:17 pm

arnibes schreef:[..]

Valt me heel erg tegen.
Jep, mij ook ja.
Ga dr toch maar niet heen, als ik het zo zie.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Rene

Bericht door Rene » za nov 19, 2005 6:05 pm

Eru Iluvatar schreef:Nogal zwakke setlist als je het mij vraagt; Andi Deris had er in een interview nog over dat ze alleen materiaal zouden spelen van Walls Of Jericho en de drie Keeper albums, dan valt dit wel een beetje tegen.
Nee hoor, dat heeft hij helemaal niet gezegd. Wel dat ze zouden openen met de vier epics en daarna anderhalf uur de 'hits'. Maar ook dat was nog slechts een idee.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » za nov 19, 2005 6:05 pm

EY! Die setlist is een keertje iets dat me níet tegenvalt. Opvallende songs wat mij betreft: 'A Tale That Wasn't Right', 'Mr. Torture' en 'Hell Was Made In Heaven (!!!). Ik begin er steeds meer zin in te krijgen!
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Rene

Bericht door Rene » za nov 19, 2005 6:14 pm

Ze hebben inmiddels ook zoveel songs om uit te kiezen, dus is het onmogelijk om ieders favoriet erin te proppen. Ze hadden wel Keeper Of The Seven Keys mogen vervangen door nog wat nieuwe nummers. Stiekem hoopte ik toch op My Life For One More Day hoewel ik toch wel wist dat die niet gespeeld zou worden.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Eru Iluvatar

Bericht door Eru Iluvatar » za nov 26, 2005 12:38 am

Zo, ik ben er over twee weken in ieder geval bij in Hardenberg.

Nog meer mensen die daar ook Helloween en natuurlijk Primal Fear gaan bezichtigen?

Metalheank

Bericht door Metalheank » za nov 26, 2005 12:41 am

Ja..ik. Aanwezig dus.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Eru Iluvatar

Bericht door Eru Iluvatar » za nov 26, 2005 12:47 am

Rene schreef: Ze hadden wel Keeper Of The Seven Keys mogen vervangen door nog wat nieuwe nummers.
Wat dacht je van die ándere - de ondergewaardeerde van de twee - Keeper epic: 'Halloween' ter vervanging?

Rene

Bericht door Rene » za nov 26, 2005 2:38 pm

Nee, dank je.

Harvester Of Sorrow
Contacteer:

Bericht door Harvester Of Sorrow » ma nov 28, 2005 8:12 pm

haha wat ziet andi er uitgerust uit
Afbeelding
Erelid van het [b]''Laat Krijst Krijsen Front''[/b]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0VgCPAqgZdWqnwEbvBQkqRj8vG5I6EOgt2ig8LExxWVoSp!30Ou7voYR3ns97ziu9Up9eBJzPdX22H3WmiYewWisBlhR9gXxBsNbTAg4mkllAtWFCmvbZ*deoDm956qjW/KRIJSTKRIJSTGRAAGklein.jpg[/img]

Hellhammer

Bericht door Hellhammer » ma nov 28, 2005 8:30 pm

Hij lijkt op Hazes op deze foto.

Harvester Of Sorrow
Contacteer:

Bericht door Harvester Of Sorrow » ma nov 28, 2005 9:17 pm

ja,die heeft minstens zo lang niet geslapen
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0VgCPAqgZdWqnwEbvBQkqRj8vG5I6EOgt2ig8LExxWVoSp!30Ou7voYR3ns97ziu9Up9eBJzPdX22H3WmiYewWisBlhR9gXxBsNbTAg4mkllAtWFCmvbZ*deoDm956qjW/KRIJSTKRIJSTGRAAGklein.jpg[/img]

Metalheank

Bericht door Metalheank » do dec 08, 2005 2:21 pm

Ik heb echt zin in morgen!

Vooral Primal Fear wil ik zien, Ralf Scheepers in actie zien lijkt me geweldig.
Die nieuwe nummers van ze mogen er ook wezen, met nummers als Diabolus, Seven Seals en Carniwar hebben ze zichzelf echt overtroffen.
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Eru Iluvatar

Bericht door Eru Iluvatar » do dec 08, 2005 3:18 pm

Zozo, dat was me ook wat vanmiddag! Ik stapte om ongeveer 14:40 uit de trein in Ommen (mijn 'thuisstation') op het perron, zie ik in de verte aan het begin van het perron twee voor mij best wel bekende gezichten, alleen kon ik deze gezichten niet plaatsen in de omgeving waarop ik op dat moment verkeerde (station Ommen).
Toen ik dichterbij kwam, kwamen ze me heel bekend voor. 'Hee' dacht ik, 'die twee lijken wel heel erg veel op Sascha Gerstner en Marcus Grosskopf van Helloween'. Ik keek die twee al vreemd aan en zij mij ook. Toen ik langs ze heel liep hoorde ik ze Duits praten. Toen besefte ik dat het daadwerkelijk om twee Helloween bandleden ging. Ik - de scheitert die ik ben - werd toen hartstikke zenuwachtig; ik wilde ze aanspreken, maar wist in Godsnaam niet wat ik moest zeggen, bovendien maakte ik me ook zorgen om mijn slechte Duitse en Engelse spreekvaardigheid.
Dus ben ik gewoon direkt naar m'n fiets gelopen en naar huis gefietst.

Rene

Bericht door Rene » do dec 08, 2005 3:56 pm

Haha, cool! Ach, je had gewoon iets in de trant van 'succes morgen' moete zeggen en dan kwam het gesprek vanzelf wel op gang.

Dan zal ik nog maar even checken of ze nog in het uitgaansleven van Zwolle te vinden zijn :P

Harvester Of Sorrow
Contacteer:

Bericht door Harvester Of Sorrow » do dec 08, 2005 3:56 pm

homo!

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » do dec 08, 2005 6:23 pm

Eru Iluvatar schreef:Zozo, dat was me ook wat vanmiddag! Ik stapte om ongeveer 14:40 uit de trein in Ommen (mijn 'thuisstation') op het perron, zie ik in de verte aan het begin van het perron twee voor mij best wel bekende gezichten, alleen kon ik deze gezichten niet plaatsen in de omgeving waarop ik op dat moment verkeerde (station Ommen).
Toen ik dichterbij kwam, kwamen ze me heel bekend voor. 'Hee' dacht ik, 'die twee lijken wel heel erg veel op Sascha Gerstner en Marcus Grosskopf van Helloween'. Ik keek die twee al vreemd aan en zij mij ook. Toen ik langs ze heel liep hoorde ik ze Duits praten. Toen besefte ik dat het daadwerkelijk om twee Helloween bandleden ging. Ik - de scheitert die ik ben - werd toen hartstikke zenuwachtig; ik wilde ze aanspreken, maar wist in Godsnaam niet wat ik moest zeggen, bovendien maakte ik me ook zorgen om mijn slechte Duitse en Engelse spreekvaardigheid.
Dus ben ik gewoon direkt naar m'n fiets gelopen en naar huis gefietst.
Ze staan er toch al niet bekend dat het de meest sympatieke gasten zijn dus van een gemiste kans hoef je niet te spreken. Wel leuk natuurlijk dat je ze tegenkomt op een onverwacht moment.

Eru Iluvatar

Bericht door Eru Iluvatar » do dec 08, 2005 6:32 pm

Ja, zoiets had ik zelf ook al gedacht, ik zie het zelf dan ook niet echt als een gemiste kans.

Gaan hier nog mensen naar Helloween overigens?

Kaleidoscope
Contacteer:

Bericht door Kaleidoscope » do dec 08, 2005 6:33 pm

Eru Iluvatar schreef:Ja, zoiets had ik zelf ook al gedacht, ik zie het zelf dan ook niet echt als een gemiste kans.

Niet meer hellaas, moet geld over houden voor Opeth op de 22e.
[img]http://img.photobucket.com/albums/v293/cooma/front1hn2.jpg[/img]

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » do dec 08, 2005 6:42 pm

Eru Iluvatar schreef:Ja, zoiets had ik zelf ook al gedacht, ik zie het zelf dan ook niet echt als een gemiste kans.

Stond wel op de planning, ware het niet dat door persoonlijke omstandigheden alles in de soep loopt en ik dus niet kan komen. Volgende keer dan maar. Ik verwacht dat ze van de zomer wel wat festivals gaan aandoen. Ik zie ze dan wel!

Mr. John Petrucci

Bericht door Mr. John Petrucci » do dec 08, 2005 10:36 pm

Heb er zin in morgen! Ga ook voor Primal Fear die weer een ijzersterke cd heeft uitgebracht.. All for one en Diabolus zijn 2 ijzersterke nummers, hoop dat ze die spelen!

Rene

Bericht door Rene » vr dec 09, 2005 11:17 am

Rebellion666 schreef:[..]

Ze staan er toch al niet bekend dat het de meest sympatieke gasten zijn dus van een gemiste kans hoef je niet te spreken. Wel leuk natuurlijk dat je ze tegenkomt op een onverwacht moment.
Volgens mij is Markus juist wel een erg sympathieke gast. Sascha lijkt me ook wel, want om nu al ster-alures te krijgen?

Took
Contacteer:

Bericht door Took » vr dec 09, 2005 11:19 am

nou ik vond Markus maar een saaie rotkopf, 2 jaar terug. maar Bob zal die mening niet delen.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

the witch
Contacteer:

Bericht door the witch » vr dec 09, 2005 12:30 pm

Ik ben ook aanwezig samen met diaantje en haar zus. We hebben er zin in en ik denk dat het wel een mooi feestje gaat worden met veel bier en plezier [headbang]
see you at occultfest!!!

Rene

Bericht door Rene » vr dec 09, 2005 3:37 pm

Mr. John Petrucci schreef:Heb er zin in morgen! Ga ook voor Primal Fear die weer een ijzersterke cd heeft uitgebracht.. All for one en Diabolus zijn 2 ijzersterke nummers, hoop dat ze die spelen!
Ze spelen inderdaad veel nummers van de nieuwe cd. Of ze die twee ook spelen, moet je maar afwachten ;)

Metalheank

Bericht door Metalheank » za dec 10, 2005 12:38 pm

Primal Fear was perfect. Goed geluid en Ralf Scheepers was goed bij stem, ook het publiek was erg enthousiast.
Ze begonnen wat slapjes met Demons & Angels en Rollercoaster, maar daarna werd het stukken beter. Hoogtepunten waren voor mij Seven Seals, Running In The Dust en vooral het bombastische/epische Diabolus.

Helloween begon direct al met het lange nummer King For A Thousand Years. Erg sfeervol en indrukwekkend (ook door de belichting e.d.) maar het was wel direct duidelijk dat Andy Deris wegens het "zo ziek als een pleepapiertje zijn" niet helemaal goed bij stem was. Dat bleef de hele avond wel een beetje een probleem, al deed hij het nog best aardig.
De nodige humor was er ook: de bassist ging op een speelgoeddrumstel de drummer naspelen, drummer ging met een speelgoedgitaartje een gitaarduel aan met die nieuwe gitarist, drummer die een drumsolo doet en ondertussen frisbees weggooit, etc.
Hoogtepunten waren voor mij de drumsolo (geweldige drummer!) Occasion Avenue en If I Could Fly (geweldige ballad trouwens), maar ook leuk om klassiekers als Keeper Of The Seven Keys, Mr.Torture en Future World eens te zien.

Eigenlijk 2 heel verschillende bands en shows. Helloween wat complexer, maar niet goed bij stem, Primal Fear degelijker en beukender. Primal Fear was dus wat mij betreft de winnaar van de avond.

Rene

Bericht door Rene » za dec 10, 2005 3:37 pm

Ik heb me weer erg vermaakt bij Helloween. Het leukste vond ik toch wel dat Micheal Weikath er duidelijk weer meer plezier in heeft dan vroeger. Maar ook de nieuwe drummer is volkomen goedgekeurd! Dat wisten we al vanwege zijn drum-kwaliteiten, maar hij is ook nog eens een erg lollig figuur, perfect voor Helloween. Ik moest in ieder geval erg lachen tijdens de solo's met de speelgoed-instrumenten :D Dat soort ongein wil ik zien bij de band. Het was ook mijn eerste kennismaking met Sascha. Hoewel zijn solo-spot iets te lang was, was ie toch wel indrukwekkend. Hij was duidelijk erg dankbaar voor de publieksreactie en dat sierde hem wel.

Het was een volle zaal en dat viel me reuze mee gezien het soort metal dat op de planken stond. Primal Fear had al een goede response, maar Helloween kreeg de zaal helemaal mee. Fear had echter een stukken beter geluid, toch vreemd voor een support-act. Maar Helloween gaf verder een leuke show weg en ach, dan denk je daar verder niet aan.

Primal Fear was verder ook erg goed, die wilde ik ook al zo lang graag zien. Nu kreeg ik eindelijk eens Angel In Black en Nuclear Fire te horen. De nieuwe nummers klonken ook vet, maar alle bombast op de cd was op het podium weggelaten. Metal Is Forever vond ik echter het leukste, dat zong gewoon lekker weg. Jammer dat ze een nummertje van de setlist hadden geschrapt. Vooral omdat achteraf Helloween ook al twee nummers minder had gespeeld van de reguliere set.

Rene

Bericht door Rene » za dec 10, 2005 4:51 pm

We hadden trouwens nog mazzel, want de (overingens uitverkochte) show van vandaag in Antwerpen is afgelast.

yowannuzz

Bericht door yowannuzz » za dec 10, 2005 5:26 pm

Verplaatst naar 14 februari.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Metalheank

Bericht door Metalheank » za dec 10, 2005 5:27 pm

Zal wel door een zieke Andy Deris komen.

graveworm

Bericht door graveworm » za dec 10, 2005 6:11 pm

HELLOWEEN + support act

concert uitgesteld / postponed

singer from helloween is sick

new date for helloween is 14 februari 2006

PRIMAL FEAR IS PLAYING TONINGHT IN HOF TER LO,THEY WILL PLAY A SPECIAL
HEADLINING SHOW TONIGHT 90 MINUTE

5 EURO entrance !!!

helloween is not playing tonight there will be a new concert on tuesday 14
februari

tickets & reservations stay vallid for the new date, if you can't come, you
can get you're money back at the presale adres where you bought you're
ticket,

or if you reserved the ticket please cancel it if you not gonna come to the
new date

tickets can be changed till end of this month the latest 31 december !!!

spijtig nieuws helloween moet hun concert verzetten naar dinsdag 14 februari
wegens ziekte van de zanger. tickets & reservaties blijven geldig,

als je toch niet kunt komen naar de nieuwe datum gelieve dan voor 31
december je ticket terug in te wisselen op de plaats waar je het gekocht
had.

gereserveerde tickets blijven ook staan maar als je niet komt gelieve zeker
een mailtje te sturen om de tickets te annuleren zodat we andere mensen
gelukkig kunnen maken.

VOOR DEGENE DIE GEEN TICKET MEER HAD KUNNEN BEMACHTIGEN DIE KUNNEN BINNEN
EEN VEERTIEN DAGEN

MISSCHIEN OPNIEUW RESERVEREN HOU DE SITE IN HET OOG

EN DEZE AVOND KAN IEDEREEN NAAR DE SHOW VAN PRIMAL FEAR KOMEN KIJKEN 5
EURO ENTREE

GROETEN

ROCKLIVE TEAM

Harvester Of Sorrow
Contacteer:

Bericht door Harvester Of Sorrow » za dec 10, 2005 8:15 pm

hehe gelukkig dat we toch maar niet naar antwerpen zijn gegaan dan

diaantje

Bericht door diaantje » zo dec 11, 2005 6:22 pm

Het was wel weer erg gezellig in Hardenberg.
Ondanks dat Andy inderdaad niet erg goed bij
stem was, maakten ze er toch een goede show van.

Het was trouwens wel erg gezellig om al die (oude)
bekenden even weer te zien en heerlijk te ouwehoeren.
Jammer dat we zo gauw Podium weer uitmoesten, had
nog best wel even nawillen klesten.
Iemand heeft mij later nog op de foto gezet met de gitarist
maar ik weet niet wie.

Harvester Of Sorrow
Contacteer:

Bericht door Harvester Of Sorrow » zo dec 11, 2005 8:30 pm

Rene schreef:Vooral omdat achteraf Helloween ook al twee nummers minder had gespeeld van de reguliere set.
wat speelden ze dan?

Rene

Bericht door Rene » zo dec 11, 2005 8:59 pm

Harvester Of Sorrow schreef:[..]

wat speelden ze dan?
Alles van de reguliere setlist, min The invisible Man & Dr. Stein (volgens mij de eerste keer ooit dat ze die niet gespeeld hebben).

Harvester Of Sorrow
Contacteer:

Bericht door Harvester Of Sorrow » ma dec 12, 2005 12:02 am

ok, the invisible man is wel jammer en dr. stein is wel te missen.
Wel naaihomos dat ze minder spelen.

Bob

Bericht door Bob » ma dec 12, 2005 12:08 am

Rene schreef:[..]

Alles van de reguliere setlist, min The invisible Man & Dr. Stein (volgens mij de eerste keer ooit dat ze die niet gespeeld hebben).
Vergeet Perfect Gentleman niet.

walkyr

Bericht door walkyr » ma dec 12, 2005 2:49 pm

Klote dat het zaterdag afgelast was. nou moet ik maar afwachten of ik 14 februari kan.

Lainedil Naleanor
Contacteer:

Bericht door Lainedil Naleanor » ma dec 12, 2005 2:52 pm

walkyr schreef:Klote dat het zaterdag afgelast was. nou moet ik maar afwachten of ik 14 februari kan.
moeten we die datum vrijhouden? :wink:
"For without thee my love, I shall waste away"
"...end existence - withering leaf..."

www.elexorien.com

[img]http://img234.imageshack.us/img234/5739/bannertest21zx.jpg[/img]

Rene

Bericht door Rene » ma dec 12, 2005 3:17 pm

Bob schreef:[..]

Vergeet Perfect Gentleman niet.
Die was na de eerste show alweer geschrapt.

Harvester Of Sorrow
Contacteer:

Bericht door Harvester Of Sorrow » ma dec 12, 2005 7:28 pm

oh ook jammer. dan is het een flink korte set zeg.

Rene

Bericht door Rene » ma dec 12, 2005 7:43 pm

Harvester Of Sorrow schreef:oh ook jammer. dan is het een flink korte set zeg.
Dat viel wel mee. Ze speelden uiteindelijk toch wel zo'n 1 uur en 3 kwartier. En ja, het was een beetje jammer. Maar ik heb er wel begrip voor als een zanger zo ziek is.

Bovendien moest ik de laatste trein halen. Met de normale set had ik dat niet gered, maar op deze manier had ik het hele optreden toch nog kunnen afzien.

Plaats reactie