Chimaira - Dark Tranquillity - Hatesphere

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
r1Co
Contacteer:

Bericht door r1Co » zo dec 11, 2005 10:24 am

VERDOMME wat was dat bruut :D ikzelf kwam vooral voor dark tranquillity, terwijl de meesten overduidelijk voor chimaira kwamen... mensen wat een pit, meteen al bij nothing remains =)...

helaas hebben we van hatesphere maar 3 nummers gezien dankzij de bij ons onbekende en veel te stop-lichterige infrastructur van utrecht, desalnietemin, 2 geweldige optredens gezien! :D

Gentix
Contacteer:

Bericht door Gentix » zo dec 11, 2005 1:59 pm

Heeft er iemand een link met foto's van gister???

Audiophile

Bericht door Audiophile » zo dec 11, 2005 2:08 pm

Geen metal moses gebeuren. De homo's
[quote="Black No. 1"][..]

Ben je niet toevallig mijn snorloze broer? :P[/quote]

God Dethroned

Bericht door God Dethroned » zo dec 11, 2005 2:27 pm

Ik hoorde dat Mark Hunter had gezegd dat het publiek in Haarlem kut was enzo, klopt dat? En in Haarlem ook al geen wall of death.
[url=http://www.last.fm/user/BloodyBlasphemy/?chartstyle=Geldropdown-small][img]http://imagegen.last.fm/Geldropdown-small/recenttracks/BloodyBlasphemy.gif[/img][/url]

Mortukai

Bericht door Mortukai » zo dec 11, 2005 3:02 pm

ach ja dat hoor je wel vaker. trek me dr niks van aan
Http://www.myspace.com/mortukai

[img]http://i4.photobucket.com/albums/y131/Ratje/Bo_EL_bannermc7.gif[/img]

MadTinus

Bericht door MadTinus » zo dec 11, 2005 4:40 pm

God Dethroned schreef:Ik hoorde dat Mark Hunter had gezegd dat het publiek in Haarlem kut was enzo, klopt dat? En in Haarlem ook al geen wall of death.
Hij zei dat de 2 shows voordat ze naar Nederland kwamen so so waren, maar dat beide Nederlandse shows dus heel vet waren.

Mijn mening dan, heb ook nog enkele nummertjes van Hatesphere meegepikt, had ze in oktober al in het voorprogramma van Soilwork gezien, toen vond ik ze al erg vermakelijk en ook gisteren klonk het weer lekker.

Dark Tranquillity is de band waar ik in principe het meeste mee heb van de drie bands die speelden. Maar hmm, ze deden erg hun best en Mikael Stanne was zeer sympathiek en dankbaar richting het publiek, toch kon ik er niet echt warm van worden, het begin was goed en ook het laatste nummer was leuk, maar ik vond de set niet zo goed en veel te voorspelbaar, ze moeten er eens flink de bezem door halen en wat andere nummers gaan spelen. Natuurlijk is "Punish My Heaven" hun Angel Of Death/The Trooper, maar er staan nog veel meer geweldige nummers op The Gallery die ik ook graag/liever hoor dan PMH, ik noem een "The Dividing Line".. Daarnaast knalde het niet echt, ze speelden iets te netjes/tam allemaal.

Chimaira liet vervolgens 'even' zien wat knallen is, vanaf de eerste tonen ging het dak er compleet af, wat een pletwals van energie! Ik ken helemaal geen CD's van de band, had ze alleen twee keer live gezien, maar dat belette mij niet een erg goede tijd te hebben tijdens de gig. Een sympathieke energieke frontman, vette band (die drummer!), een uitstekend geluid en een zeer geoliede show, super optreden! Ook leuk dat ze aandacht vroegen voor Dimebag, maar waarom werd Chuck Schuldiner dan genegeerd, overmorgen is het immers 4 jaar geleden dat hij overleed, maar goed...
Laatst gewijzigd door MadTinus op zo dec 11, 2005 4:42 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams

Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » zo dec 11, 2005 4:40 pm

Dat was me het avondje wel zeg!

Stipt om 6(!) uur begon de eerste band Hatesphere zijn rete strakke optreden, wat me opviel was dat de zaal al behoorlijk goed gevult was en dat voor 6 uur! waar ik overgens ook geen reet van begreep want het was om 10 uur al afgelopen. Maar goed, Hatesphere. goed optreden, matig geluid, goede set list en een enorm enthousiaste presentatie. voordeel van de twijfel dus.
Dark Tranquillity daarna had ook te kampen met een matig geluid, maar ook hier was het wel genieten geblazen! Naarmate het optreden vorderde werd gelukkig ook het geluid beter en was het genieten van krakers als White Noise, Black Silence, Punish my heaven en Lost to Apathy. De band was ik top vorm en het pulbiek liet zich lekker gaan, weer een goed optreden dus.
Chimaira was hierna de terechte afsluiter en roste de hele tivoli naar de tering! geopend werd er met het inmens brute Nothing Remains en het publiek ging compleet los op de brute metal van dit vijftal. nummers als Severed, Powertrip, Pure Hatred en Cleansation roste werkelijk als een tiet, het geluid was goed en de presentatie geniaal! Werdel optreden dus.

Al met al een super brute avond met veel gezelligheid en iets teveel bier voor mij.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » zo dec 11, 2005 7:47 pm

God Dethroned schreef:Ik hoorde dat Mark Hunter had gezegd dat het publiek in Haarlem kut was enzo, klopt dat? En in Haarlem ook al geen wall of death.
Hmm, ik vond het publiek anders behoorlijk uit zijn dak gaan. :P

God Dethroned

Bericht door God Dethroned » zo dec 11, 2005 7:53 pm

Orklord schreef:[..]

Hmm, ik vond het publiek anders behoorlijk uit zijn dak gaan. :P
Ja, daarom vond ik het ook nogal apart. We hebben echt wel gebeukt daar.
[url=http://www.last.fm/user/BloodyBlasphemy/?chartstyle=Geldropdown-small][img]http://imagegen.last.fm/Geldropdown-small/recenttracks/BloodyBlasphemy.gif[/img][/url]

MadTinus

Bericht door MadTinus » ma dec 12, 2005 10:50 am

God Dethroned schreef:[..]

Ja, daarom vond ik het ook nogal apart. We hebben echt wel gebeukt daar.
Zoals ik al zei:
MadTinus schreef:[..]

Hij zei dat de 2 shows voordat ze naar Nederland kwamen so so waren, maar dat beide Nederlandse shows dus heel vet waren.
Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams

Last.fm

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » ma dec 12, 2005 10:52 am

Foto's van Haarlem komen zo snel mogelijk.

Cathalised
Columnist
Contacteer:

Bericht door Cathalised » ma dec 12, 2005 11:33 am

MadTinus schreef:maar ik vond de set niet zo goed en veel te voorspelbaar, ze moeten er eens flink de bezem door halen en wat andere nummers gaan spelen. Natuurlijk is "Punish My Heaven" hun Angel Of Death/The Trooper, maar er staan nog veel meer geweldige nummers op The Gallery die ik ook graag/liever hoor dan PMH, ik noem een "The Dividing Line".. Daarnaast knalde het niet echt, ze speelden iets te netjes/tam allemaal.
Hoe zag de setlist van Dark Tranquillity er eigenlijk uit?
Which one of these words don't you understand?

Thousands of miles, two wheels, thirteen reasons.

Dark Angel

Bericht door Dark Angel » ma dec 12, 2005 1:51 pm

ik vond het een zeer geslaagde avond,buiten dat ik het geluid matig vond, i

k ga geen heel verslag maken want daar heb ik geen zin in hehe
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y43/fetusgirl/storm.jpg[/img]

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » ma dec 12, 2005 1:53 pm

Luie draak!
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Dark Angel

Bericht door Dark Angel » ma dec 12, 2005 1:54 pm

fetuskiller schreef:Luie draak!
moet jij nodig zeggen, jij zit met je luie reet achter de computer, en ik ben maar hard aan het werk gheheh
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y43/fetusgirl/storm.jpg[/img]

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » ma dec 12, 2005 2:15 pm

Nog even vertellen over Haarlem. Toen we aankwamen was het behoorlijk rustig. Ik denk dat het ook te maken had met Napalm Death en Hatebreed die in Amsterdam speelden.

De eerste band Hatesphere, ik had alleen wat goede dingen van ze gelezen, maar verder niks van ze gehoord. Het was dus totaal een verrassing voor mij en die pakt zeer positief uit, deze band ga ik in de gaten houden. Ik vond ze erg gaaf.

Dark Tranquillity
was ik ook niet bekend mee en ook dat pakt positief uit. Ik vond ook erg leuk klinken en hier moet ik maar eens wat muziek van binnenhalen.

Nu was het de beurt aan Chimaira en ze rosste vanaf de eerst noot, wat een optreden alleen jammer dat het publiek niet in 2e werd gespleten. Ik kan niks anders zeggen dat het optreden erg goed en dat ik me erg heb vermaakt.

Na het concert de gasten van Chimaira nog gesproken, maar ze hadden niet veel tijd, want ze gingen proberen er nog bij Napalm Death in te komen.

emillio
Contacteer:

Bericht door emillio » za dec 17, 2005 5:04 pm

pix from Antwerp online @ www.musketeerofdeath.nl
www.musketeerofdeath.nl

JustinBB7

Bericht door JustinBB7 » zo dec 18, 2005 10:16 pm

Ik was er ook en het was een erg vet concert, stond helemaal vooraan en heb handen geschud met wat gitaristen en zangers etc.

Veel foto's kan je hier vinden:

http://www.hatesphere.com/forum/viewtopic.php?t=196

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » zo dec 18, 2005 11:18 pm

MadTinus schreef:[..]

Dark Tranquillity is de band waar ik in principe het meeste mee heb van de drie bands die speelden. Maar hmm, ze deden erg hun best en Mikael Stanne was zeer sympathiek en dankbaar richting het publiek, toch kon ik er niet echt warm van worden, het begin was goed en ook het laatste nummer was leuk, maar ik vond de set niet zo goed en veel te voorspelbaar, ze moeten er eens flink de bezem door halen en wat andere nummers gaan spelen. Natuurlijk is "Punish My Heaven" hun Angel Of Death/The Trooper, maar er staan nog veel meer geweldige nummers op The Gallery die ik ook graag/liever hoor dan PMH, ik noem een "The Dividing Line".. Daarnaast knalde het niet echt, ze speelden iets te netjes/tam allemaal.

.
Wat jij daar noemt over dat tamme, daar heb ik bij DT ook wel last van. Het zit allemaal erg netjes in elkaar enzo, maar soms mist het de passie, de sfeer van het live spelen. Net of je naar een film aan het kijken bent waarnaast de cd wordt afgespeeld.

The Dividing Line is voor mij ook een geweldig nummer!
Facebook band

All life is temporary - what lasts is consciousness

Last.fm profiel

Cooper

Bericht door Cooper » ma dec 19, 2005 1:06 am

Ik heb deze ook meegemaakt in Tivoli. Lange review geschreven voor een ander forum wat nu down is. Als er interesse is prik ik die hier er later nog wel bij.
Samengevat:
Hatesphere - FAN-TAS-TISCH! Van begin af aan een pit. Di's notabene het voorprogramma!
Dark Tranquility - Saai. Ze vonden zichzelf heel wat, wat mij best tegen stond.
Chimaira - Weergaloos. Security had het moeilijk met het accepteren van de aanwezigheid van corwdsurfers, tot onvrede van de zanger, maar verder ging het fantastisch daaro.
If you can read this you're probably not dead yet.
- Johnny The Homicidal Maniac -

Cooper

Bericht door Cooper » ma dec 19, 2005 1:15 am

Oh, en absoluut hoogtepunt was voor mij het feit dat Chimaira als tribute voor de 1 jaar + 2 dagen geleden vermoordde Pantera gitarist "Dimebag" Darrel Abbott het nummer "Walk" opvoerden.
Niet zo indrukwekkend als de minuut stilte tijdens het optreden van DevilDriver toen ze voorprogramma waren van Lamb Of God in de Melkweg (dat was echt onwerkelijk. Loeiharde pit en oorverdovende bakken met decibels, en vervolgens vrijwel complete stilte), maar wat mij betreft vele malen toepasselijker.

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » ma dec 19, 2005 8:46 am

MadTinus

Bericht door MadTinus » ma dec 19, 2005 2:16 pm

Cathalised schreef:[..]

Hoe zag de setlist van Dark Tranquillity er eigenlijk uit?
Uit mijn hoofd speelden ze o.a.: Punish My Heaven, Zodijackyl Light, Indifferent Suns, Haven, ThereIn, White Noise/Black Silence, Monochromatic Stains, The Treason Wall (opener), My Negation, The New Build, Lost To Apathy, Final Resistance (aflsuiter), The Wonders At Your Feet... Zoiets geloof ik.
KoenM schreef:[..]

Wat jij daar noemt over dat tamme, daar heb ik bij DT ook wel last van. Het zit allemaal erg netjes in elkaar enzo, maar soms mist het de passie, de sfeer van het live spelen. Net of je naar een film aan het kijken bent waarnaast de cd wordt afgespeeld.

The Dividing Line is voor mij ook een geweldig nummer!
Ik heb ze in November 2002 in de Effenaar gezien, dat was echt geweldig, maar de 3 keer daarna is het me keer op keer behoorlijk tegen gevallen. Het heeft geen power.
Cooper schreef:Oh, en absoluut hoogtepunt was voor mij het feit dat Chimaira als tribute voor de 1 jaar + 2 dagen geleden vermoordde Pantera gitarist "Dimebag" Darrel Abbott het nummer "Walk" opvoerden.
Dat was inderdaad sympatiek en verdiend, maar waarom dan Chuck Schuldiner negeren? Dat ligt immers ook nog zeer vers in het geheugen en 3 dagen na het optreden in Tivoli was het zijn 4e sterfdag..

Last.fm

Cooper

Bericht door Cooper » ma dec 19, 2005 2:36 pm

MadTinus schreef:Dat was inderdaad sympatiek en verdiend, maar waarom dan Chuck Schuldiner negeren? Dat ligt immers ook nog zeer vers in het geheugen en 3 dagen na het optreden in Tivoli was het zijn 4e sterfdag..
Ik heb het even moeten opzoeken want ik kan echt al die namen niet onthouden. Chuck Schuldiner op Wikipedia voor hen met hetzelfde probleem.

De meest logische reden die ik kan verzinnen waarom ze hem niet herdachten is dat ze hem simpelweg niet persoonlijk kenden. Chuck speelde toch wel een iets ander genre muziek dan wat ze zelf doen, dus hoewel ze vrijwel zeker bekend zullen zijn met zijn gitaar werk zal zijn overlijden minder in het geheugen gegrifd zijn als de moord op hun maatje.

Cathalised
Columnist
Contacteer:

Bericht door Cathalised » ma dec 19, 2005 2:46 pm

MadTinus schreef:Uit mijn hoofd speelden ze o.a.: Punish My Heaven, Zodijackyl Light, Indifferent Suns, Haven, ThereIn, White Noise/Black Silence, Monochromatic Stains, The Treason Wall (opener), My Negation, The New Build, Lost To Apathy, Final Resistance (aflsuiter), The Wonders At Your Feet... Zoiets geloof ik.
Pfff, die setlist moet eens opgeschoond worden. The Dividing Line, Doberman, Freecard, The Sun Fired Blanks, Edenspring, The One Brooding Warning, dat zijn allemaal nummers die ook wel eens aan de beurt mogen komen.
Which one of these words don't you understand?

Thousands of miles, two wheels, thirteen reasons.

MadTinus

Bericht door MadTinus » ma dec 19, 2005 4:44 pm

Cathalised schreef:[..]

Pfff, die setlist moet eens opgeschoond worden. The Dividing Line, Doberman, Freecard, The Sun Fired Blanks, Edenspring, The One Brooding Warning, dat zijn allemaal nummers die ook wel eens aan de beurt mogen komen.
Helemaal mee eens, maar alsjeblieft geen Projector nummers ;), hoewel ik The Sun Fired Blanks nog wel trek, die moeten ze dan maar spelen i.p.v. "ThereIn".

Van Damage Done eruit: "The Treason Wall", "White Noise/Black Silence".
Van Damage Done erin: "Single Part Of Two" (met afstand het meest ondergewaardeerde nummer van DD), "Hours Passed In Exile".

Van Haven eruit: "Indifferent Suns", "The Wonders At Your Feet".
Van Haven erin: "Fabric"!!! "At Loss For Words"!!! (met een straatlengte het beste nummer van Haven en sowieso een der beste DT nummers ooit) en "Not Built To Last" is ook erg sterk.

Van Character eruit: "Lost To Apathy", "My Negation".
Van Character erin: "One Thought", "Am I 1?".

Van The Mind's I mag "Zodijackyl Light" wel blijven, gaaf nummer van een verder niet bijster boeiend album.

Van The Gallery eruit: "Punish My Heaven".
Van The Gallery erin: "The Dividing Line" (maar er zijn meer kandidaten).

Van Skydancer erin: "Shadow Duet", maar dat zal wel bij wishful thinking blijven. Doe dan maar "Crimson Winds".

Last.fm

r1Co
Contacteer:

Bericht door r1Co » ma dec 19, 2005 5:46 pm

ik was het redelijk eens met de setlist, ik had alleen liever een langer optreden gezien (3 uurtjes ofzo :P :P) waarbij ze alleen senses tied wel hadden mogen vervangen voor One Thought & Mind matters, verder insanity's crescendo miste ik en Lethe en Nether Novas. verder was ut toppie imho, de duel harmony aan het einde van my negation zal me voor eeuwig bij blijven, zo mooi :')

MadTinus

Bericht door MadTinus » di dec 20, 2005 11:03 am

Lethe mag zeker ook, maar die hebben ze al vaak gespeeld.

Last.fm

Cooper

Bericht door Cooper » di dec 20, 2005 12:31 pm

Ze moesten om 22:00u stoppen omdat er rond 23:00u een of andere superfoute disco (WAAAAAAAAAAAAY EM SIE EY!) zou zijn.

Na afloop dus nog maar even de Boothill ingedoken.

Plaats reactie