helaas hebben we van hatesphere maar 3 nummers gezien dankzij de bij ons onbekende en veel te stop-lichterige infrastructur van utrecht, desalnietemin, 2 geweldige optredens gezien!

Hij zei dat de 2 shows voordat ze naar Nederland kwamen so so waren, maar dat beide Nederlandse shows dus heel vet waren.God Dethroned schreef:Ik hoorde dat Mark Hunter had gezegd dat het publiek in Haarlem kut was enzo, klopt dat? En in Haarlem ook al geen wall of death.
Ja, daarom vond ik het ook nogal apart. We hebben echt wel gebeukt daar.Orklord schreef:[..]
Hmm, ik vond het publiek anders behoorlijk uit zijn dak gaan.
Zoals ik al zei:God Dethroned schreef:[..]
Ja, daarom vond ik het ook nogal apart. We hebben echt wel gebeukt daar.
MadTinus schreef:[..]
Hij zei dat de 2 shows voordat ze naar Nederland kwamen so so waren, maar dat beide Nederlandse shows dus heel vet waren.
Hoe zag de setlist van Dark Tranquillity er eigenlijk uit?MadTinus schreef:maar ik vond de set niet zo goed en veel te voorspelbaar, ze moeten er eens flink de bezem door halen en wat andere nummers gaan spelen. Natuurlijk is "Punish My Heaven" hun Angel Of Death/The Trooper, maar er staan nog veel meer geweldige nummers op The Gallery die ik ook graag/liever hoor dan PMH, ik noem een "The Dividing Line".. Daarnaast knalde het niet echt, ze speelden iets te netjes/tam allemaal.
Wat jij daar noemt over dat tamme, daar heb ik bij DT ook wel last van. Het zit allemaal erg netjes in elkaar enzo, maar soms mist het de passie, de sfeer van het live spelen. Net of je naar een film aan het kijken bent waarnaast de cd wordt afgespeeld.MadTinus schreef:[..]
Dark Tranquillity is de band waar ik in principe het meeste mee heb van de drie bands die speelden. Maar hmm, ze deden erg hun best en Mikael Stanne was zeer sympathiek en dankbaar richting het publiek, toch kon ik er niet echt warm van worden, het begin was goed en ook het laatste nummer was leuk, maar ik vond de set niet zo goed en veel te voorspelbaar, ze moeten er eens flink de bezem door halen en wat andere nummers gaan spelen. Natuurlijk is "Punish My Heaven" hun Angel Of Death/The Trooper, maar er staan nog veel meer geweldige nummers op The Gallery die ik ook graag/liever hoor dan PMH, ik noem een "The Dividing Line".. Daarnaast knalde het niet echt, ze speelden iets te netjes/tam allemaal.
.
Uit mijn hoofd speelden ze o.a.: Punish My Heaven, Zodijackyl Light, Indifferent Suns, Haven, ThereIn, White Noise/Black Silence, Monochromatic Stains, The Treason Wall (opener), My Negation, The New Build, Lost To Apathy, Final Resistance (aflsuiter), The Wonders At Your Feet... Zoiets geloof ik.Cathalised schreef:[..]
Hoe zag de setlist van Dark Tranquillity er eigenlijk uit?
Ik heb ze in November 2002 in de Effenaar gezien, dat was echt geweldig, maar de 3 keer daarna is het me keer op keer behoorlijk tegen gevallen. Het heeft geen power.KoenM schreef:[..]
Wat jij daar noemt over dat tamme, daar heb ik bij DT ook wel last van. Het zit allemaal erg netjes in elkaar enzo, maar soms mist het de passie, de sfeer van het live spelen. Net of je naar een film aan het kijken bent waarnaast de cd wordt afgespeeld.
The Dividing Line is voor mij ook een geweldig nummer!
Dat was inderdaad sympatiek en verdiend, maar waarom dan Chuck Schuldiner negeren? Dat ligt immers ook nog zeer vers in het geheugen en 3 dagen na het optreden in Tivoli was het zijn 4e sterfdag..Cooper schreef:Oh, en absoluut hoogtepunt was voor mij het feit dat Chimaira als tribute voor de 1 jaar + 2 dagen geleden vermoordde Pantera gitarist "Dimebag" Darrel Abbott het nummer "Walk" opvoerden.
Ik heb het even moeten opzoeken want ik kan echt al die namen niet onthouden. Chuck Schuldiner op Wikipedia voor hen met hetzelfde probleem.MadTinus schreef:Dat was inderdaad sympatiek en verdiend, maar waarom dan Chuck Schuldiner negeren? Dat ligt immers ook nog zeer vers in het geheugen en 3 dagen na het optreden in Tivoli was het zijn 4e sterfdag..
Pfff, die setlist moet eens opgeschoond worden. The Dividing Line, Doberman, Freecard, The Sun Fired Blanks, Edenspring, The One Brooding Warning, dat zijn allemaal nummers die ook wel eens aan de beurt mogen komen.MadTinus schreef:Uit mijn hoofd speelden ze o.a.: Punish My Heaven, Zodijackyl Light, Indifferent Suns, Haven, ThereIn, White Noise/Black Silence, Monochromatic Stains, The Treason Wall (opener), My Negation, The New Build, Lost To Apathy, Final Resistance (aflsuiter), The Wonders At Your Feet... Zoiets geloof ik.
Helemaal mee eens, maar alsjeblieft geen Projector nummersCathalised schreef:[..]
Pfff, die setlist moet eens opgeschoond worden. The Dividing Line, Doberman, Freecard, The Sun Fired Blanks, Edenspring, The One Brooding Warning, dat zijn allemaal nummers die ook wel eens aan de beurt mogen komen.