Bericht
door MadTinus » di sep 27, 2005 12:08 am
Voor mij persoonlijk was Hypocrisy tot dit album altijd een band waarbij op ieder album altijd 3 of 4 écht goede nummers stonden, maar voor de rest redelijk routinematige vullertjes.
Op Virus is eigenlijk ieder nummer geweldig, daarnaast is in alles een enorme verbetering te horen.
Ten eerste de drums, Lars Szöke was een OK'e drummer, maar toch ook behoorlijk beperkt. Horgh rost en beukt de pannen echt totaal van het dak, waardoor het bandgeluid enorm aan kracht heeft gewonnen.
Ten tweede het gitaarspel, dat klinkt -naar mijn mening- zoveel interessanter, gevarieerder en geïnspireerder dan op vorige albums. Ik weet niet waaraan dat ligt, maar wellicht heeft de nieuwe vaste 2e gitarist Andreas Holma hieraan bijgedragen.
Ten derde het geluid, de Abyss studio is altijd erg populair geweest, maar over de jaren zijn er toch bar weinig écht goede, heldere producties uitgekomen. Vaak erg digitaal klinkende drums en wat vooral opviel was het vreselijk korrelige onduidelijke/ondefinieerbare gitaargeluid. Op dit album echter, klinkt alles zoals het moet klinken. Vette drums, die vast en zeker getriggerd zijn, maar toch natuurlijk klinken. En ook het gitaargeluid is mooi, helder, vet (waar nodig) en definieerbaar.
Ten vierde de zang, het lijkt er erg op dat zijn sessie job bij Bloodbath Peter zichzelf heeft doen herontdekken, want wat brult en krijst 'ie vet, bruut en krachtig op dit album!
Daarom dus, vind ik.
Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs