Ja, erg origineel ook.iscariah schreef: Fantastische zang ook, past perfect bij de muziek.
Sunn O)))
Ik ken The Grim Robe Demos, White1, White2 en Black1. En ik denk dat Black1 bovenaan het lijstje staat, die zang heeft een boel toegevoegd en ben dan ook indd al erg benieuwd naar wat de opvolger gaat brengen. Uiteraard zal het behoorlijk in hetzelfde straatje komen te liggen.
Maar tering, volgende week heb ik eindelijk goede boxen inclusief subwoofer. Dus vanaf dan gaat Sunn pas ECHT goed tot zn recht komen
Maar tering, volgende week heb ik eindelijk goede boxen inclusief subwoofer. Dus vanaf dan gaat Sunn pas ECHT goed tot zn recht komen

- thomaster87
- Contacteer:
- thomaster87
- Contacteer:
je laat me ook geen keus zeg...iscariah schreef:Dan kan ik kort zijn, deze in huis halen of sterven.
ik heb volgende maand wel weer geld als de studieinanciering binnen is. Ik moet nog zoveel cd's kopen en heb deze maand een nieuwe bureaustoel moeten kopen omdat ik de vorige gesloopt heb.
En dan komt hij er nog wel denk ik zo

...en het geld hebben we lekker toch gehad!
- paradigm shift

Sunn O))), welke metalhead heeft die naam nog niet gehoord? Bekend als die ongelofelijk trage band die te lui is om van riff te wisselen. Nu is Sunn O))) op volle oorlogskracht teruggekeerd met hun meest toegankelijke CD tot nu toe. Nou ja, “toegankelijk”. Voor één keer hebben ze nummers geschreven die minder dan 10 minuten duren.
Black One begint direct al met Sin Nanna. Een onheilspellende intro waarvan je haren gaan rechtstaan.
Hierna begint het nummer It Took The Night To Believe, een nummer dat begint met de typsich slepende, feedback-riffs zoals we die kennen van Sunn O))). Maar dit nummer heeft ook een andere toevoeging, namelijk de zang van Wrest. Bij Black Metalfans bekend als lid van Leviathan, Lurker Of Chalice en Twilight. Zijn scream en ijzingwekkend gekrijs geven dit nummer echt een nachtmerriegevoel.
Het volgende nummer is Cursed Realms (Of The Winterdemons). Ik zie menig metalhead nu wel denken: “Heeft Immortal ook geen nummer dat zo noemt?” Dat klopt ja, dit is namelijk een cover van dat nummer. Dit is geen Immortal-nummer meer, dit is een Sunn O)))-nummer geworden. Het nummer begint met een sneeuwstorm waarna Malefic voor het eerst zijn smerige strot openzet. Malefic is vast bekend bij Black Metalfans als lid van Xasthur en Twilight. De gitaren in dit nummer zijn zo ondergedompeld in feedback dat het zelf dicht tegen de Noise aanleunt.
De volgende drie nummers (Orthodox Caveman, CandleGoat, Cry For The Weeper) zijn instrumentale nummers. Tijdens CandleGoat verslapt de aandacht even, maar dat wordt goedgemaakt door Cry For The Weeper dat met zijn Ambient-begin wat afwisseling biedt.
Het laatste nummer Báthory Erzsébet begint met klok die luidt, dit duurt zo 7 minuten lang. Hierna pompt Stephen O’malley weer een smerige Drone-riff uit zijn gitaar met onheilspellende ambientgeluiden op de achtergrond. Dit alles wordt nog smeriger dankzij de zang van Malefic. Wat de man doet in dit nummer is ongelofelijk, ik heb nog nooit zo een zang gehoord. Claustrofobisch, angstig, ijskoud … Woorden om dit verder te beschrijven zijn er niet, zijn vocale prestatie leidt dit nummer naar een ongekende hoogte.
Sunn O))) is duidelijk wat afgestapt van de Ambient/Drone die White1 & White2 kenmerkte en begeeft zich meer in Black/Drone wateren. Maar deze CD overtreft alle verwachtingen, de beste CD die Sunn O))) ooit heeft gemaakt. Een aanrader voor Dronefans en fans van een naargeestige sfeer die je alleen maar in nachtmerries tegenkomt. Laat Black Two maar komen zeg ik.
-
- the true Thorko
Heldere review... maar de live-CD die sommigen erbij geleverd kregen (:mrgreen:) is óók niet te versmaden - door de vokalen van Csihar misschien wel beter dan Black One...iscariah schreef:
Sunn O))), welke metalhead heeft die naam nog niet gehoord? Bekend als die ongelofelijk trage band die te lui is om van riff te wisselen. Nu is Sunn O))) op volle oorlogskracht teruggekeerd met hun meest toegankelijke CD tot nu toe. Nou ja, “toegankelijk”. Voor één keer hebben ze nummers geschreven die minder dan 10 minuten duren.
Black One begint direct al met Sin Nanna. Een onheilspellende intro waarvan je haren gaan rechtstaan.
Hierna begint het nummer It Took The Night To Believe, een nummer dat begint met de typsich slepende, feedback-riffs zoals we die kennen van Sunn O))). Maar dit nummer heeft ook een andere toevoeging, namelijk de zang van Wrest. Bij Black Metalfans bekend als lid van Leviathan, Lurker Of Chalice en Twilight. Zijn scream en ijzingwekkend gekrijs geven dit nummer echt een nachtmerriegevoel.
Het volgende nummer is Cursed Realms (Of The Winterdemons). Ik zie menig metalhead nu wel denken: “Heeft Immortal ook geen nummer dat zo noemt?” Dat klopt ja, dit is namelijk een cover van dat nummer. Dit is geen Immortal-nummer meer, dit is een Sunn O)))-nummer geworden. Het nummer begint met een sneeuwstorm waarna Malefic voor het eerst zijn smerige strot openzet. Malefic is vast bekend bij Black Metalfans als lid van Xasthur en Twilight. De gitaren in dit nummer zijn zo ondergedompeld in feedback dat het zelf dicht tegen de Noise aanleunt.
De volgende drie nummers (Orthodox Caveman, CandleGoat, Cry For The Weeper) zijn instrumentale nummers. Tijdens CandleGoat verslapt de aandacht even, maar dat wordt goedgemaakt door Cry For The Weeper dat met zijn Ambient-begin wat afwisseling biedt.
Het laatste nummer Báthory Erzsébet begint met klok die luidt, dit duurt zo 7 minuten lang. Hierna pompt Stephen O’malley weer een smerige Drone-riff uit zijn gitaar met onheilspellende ambientgeluiden op de achtergrond. Dit alles wordt nog smeriger dankzij de zang van Malefic. Wat de man doet in dit nummer is ongelofelijk, ik heb nog nooit zo een zang gehoord. Claustrofobisch, angstig, ijskoud … Woorden om dit verder te beschrijven zijn er niet, zijn vocale prestatie leidt dit nummer naar een ongekende hoogte.
Sunn O))) is duidelijk wat afgestapt van de Ambient/Drone die White1 & White2 kenmerkte en begeeft zich meer in Black/Drone wateren. Maar deze CD overtreft alle verwachtingen, de beste CD die Sunn O))) ooit heeft gemaakt. Een aanrader voor Dronefans en fans van een naargeestige sfeer die je alleen maar in nachtmerries tegenkomt. Laat Black Two maar komen zeg ik.
I'm not sick... I'm evil!
Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.
- Die_Eier_Von_Satan
- Contacteer:
- Hellhammer
- Die_Eier_Von_Satan
- Contacteer:
-
This is the sixth and darkest sunn0))) album yet featuring very special guests Oren Ambarchi, Wrest (Leviathan/Lurker of Chalice/ Twilight) Malefic (Xasthur, Twilight) and John Wiese (Bastard Noise). The overall ambience of this album is as bleak crushing, and devoid of light as only sunn0))) could evoke! $12Hellhammer schreef:Die is al uit.
All orders come with a ltd. edition (folded) 18"x24" BLACK ONE POSTER.
* NOTE: The vinyl version of Black One will be unleashed in 2006.
Dit staat op Southernlord.
- Hellhammer
Ideologic.org zegt ook niets over een LPrelease, vreemd.
Btw: voor het geval je met je hoofd in de grond hebt gezeten, er komt een Sunn O)))/Boris collab aan, Altar genaamd.
Releasedatum nog niet bekend.
Boris: http://www.metalfan.nl/forum/viewtopic. ... ight=boris
Btw: voor het geval je met je hoofd in de grond hebt gezeten, er komt een Sunn O)))/Boris collab aan, Altar genaamd.
Releasedatum nog niet bekend.
Boris: http://www.metalfan.nl/forum/viewtopic. ... ight=boris
- thomaster87
- Contacteer:
- Kaleidoscope
- Contacteer:
- thomaster87
- Contacteer:
- Kaleidoscope
- Contacteer:
- the true Thorko
Ach, weet je wat het met moeders is, ze zien in hun kinderen altijd talenten die er niet zijn...Kaleidoscope schreef:Moeders zijn raar, afgelopen week draaide ik Kraftwerk, dacht m'n moeder dat ik dat zelf speelde op m'n keyboard.

I'm not sick... I'm evil!
- Kaleidoscope
- Contacteer:
- Blood&Ashes
- Blood&Ashes
- Blood&Ashes
-
- thomaster87
- Contacteer:
- Blood&Ashes
Gedaan. En ik moet zeggen dat het me wel bevalt. Misschien dat ik in maart ook eens even naar het concert van ze in Groningen ga. Echt geen idee wat ik me bij zo'n concert voor moet stellen.iscariah schreef:Sunn O))) - Black1 luisteren.
Vooral Bathroy Erszebet, wat een nummer!
Zeven minuutjes Ambient en dan ziekelijke Black/Drone met Malefic die enkele van de ziekste vocalen ooit aflevert.
Een van mijn favoriet nummers.
- thomaster87
- Contacteer:
- Die_Eier_Von_Satan
- Contacteer:
- Blood&Ashes
- Die_Eier_Von_Satan
- Contacteer:
- Blood&Ashes
Volgend jaar komen ze weer.Die_Eier_Von_Satan schreef:Was dat niet vorig jaar?
Laatst gewijzigd door Blood&Ashes op vr dec 16, 2005 6:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Die_Eier_Von_Satan
- Contacteer:
-