X-Mass metalfest 2005

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Gesloten
Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » zo dec 18, 2005 2:19 pm

Audiophile schreef:Ik vond Hoypocrisy echt een belabberd geluid heben. We zijn dan ook eerder vertrokken daarvan.

Voor de rest een dag met korte sets... Exodus gaaf, Entombed gaaf. Lebg Tch'e grappig, Pleurisy is wel gaaf uiteindelijk... Onslaught ook gaaf. Alles gaaf.
Ja idd,dat vond ik dus ook.

Ik vond het een erg geslaagde dag, en (dit in tegenstelling tot andere hier merk ik) vond ik Exodus dus de beste band van de dag (ondanks weinig oudjes). Verder dacht ik veel MF'ers te herkenning, maar ik stap nooit op iemand af als ik niet 100% zeker ben.

Gebruikersavatar
arnibes
Berichten: 9147
Lid geworden op: zo feb 06, 2005 10:27 pm
Locatie: 6 meter onder zee niveau
Contacteer:

Bericht door arnibes » zo dec 18, 2005 2:29 pm

Gister hoorde ik van Audiophile dat ik de beest heb uitgehangen. Is dat waar???
Ik vind namelijk zelf dat ik me heb ingehouden, omdat ik vooral moe was.

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » zo dec 18, 2005 2:34 pm

Cathalised schreef:[..]

Keeler is een hele rits gaver dan Grimmet, vind ik persoonlijk. Maar inderdaad, ben benieuwd wat ze weten te regelen qua package voor die tour. Als het maar een goeie pot ouwe thrash is, dan ben ik tevreden.

IK vind Grimmer (In Search Of Sanity) het gaafste wat ONSLAUGHT ooit heeft gedaan....natuurlijk vind ik met name "The Force" ook gaaf, maar toch effe een tandje minder luister maar eens naar "lightning war"!
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Cathalised
Columnist
Berichten: 4857
Lid geworden op: di okt 05, 2004 5:45 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Cathalised » zo dec 18, 2005 2:34 pm

@arnibes

Ik zag jou nog wel doodgeknuppeld worden in de Hypocrisy pit. Heheheh.
Which one of these words don't you understand?

Thousands of miles, two wheels, thirteen reasons.

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » zo dec 18, 2005 2:35 pm

Saxon 747 schreef:[..]

Hehehehe, valt te hopen ja! Niet dat ze zo'n 'neothrash' bandje als The Haunted er bij gooien. Bah.
NOu ik vond de nieuwe nummers van ONSLAUGHT nu ook niet zo 80's klinken hoor.....
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
arnibes
Berichten: 9147
Lid geworden op: zo feb 06, 2005 10:27 pm
Locatie: 6 meter onder zee niveau
Contacteer:

Bericht door arnibes » zo dec 18, 2005 2:41 pm

Cathalised schreef:@arnibes

Ik zag jou nog wel doodgeknuppeld worden in de Hypocrisy pit. Heheheh.
Toen was ik helemaal gesloopt. Ik wou bangen niet pitten :cry:

Gebruikersavatar
Cathalised
Columnist
Berichten: 4857
Lid geworden op: di okt 05, 2004 5:45 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Cathalised » zo dec 18, 2005 2:41 pm

enforcer schreef:NOu ik vond de nieuwe nummers van ONSLAUGHT nu ook niet zo 80's klinken hoor.....
Ach, ik denk ook niet dat men de nieuwe Onslaught moet gaan lopen vergelijken met het oude werk, maar meer als plaat an-sich moet zien. Er zit een gat van 15 jaar tussen he, er zijn pubers die jonger zijn dan dat.
Which one of these words don't you understand?

Thousands of miles, two wheels, thirteen reasons.

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » zo dec 18, 2005 2:44 pm

Ja maar goed als je niet wil dat het vergeleken wordt moet je niet onder dezelfde naam en logo doorgaan.....dat brengt nu eenmaal bepaalde verwachtingen/verplichtingen met zich mee...

Ik begrijp die gekwelde artiesten ook nooit die lopen te klagen dat de fans het niet accepeteren dat ze zich ontwikkelen etc etc.....aan de ene kant willen ze wel een bepaalde verkoop/publiciteit genereren door hun oude vertrouwde en voor verkopen garant staande naam behouden en vervolgens niet meer geconfronteerd worden met hun verleden......

Dat gaatg er bij niet in....doe als LAAZ ROCKIT die in 1993 een (zeer goede) plaat uitgebracht hebben onder de naam GACK. Waarschijnlijk had ik hem een stuk minder gevonden als er LAAZ ROCKIT op had gestaan.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » zo dec 18, 2005 3:03 pm

arnibes schreef:Gister hoorde ik van Audiophile dat ik de beest heb uitgehangen. Is dat waar???
Ik vind namelijk zelf dat ik me heb ingehouden, omdat ik vooral moe was.
Ik zag idd audiophile behoorlijk los gaan in de pit bij exodus :D

Gebruikersavatar
Insector
Berichten: 68
Lid geworden op: do nov 03, 2005 11:14 pm
Locatie: Ergens

Bericht door Insector » zo dec 18, 2005 3:27 pm

Eindelijk kunnen opstaan net.. Heb me toch behoorlijk uitgeleefd bij Exodus en Hypocrisy.

Wintersun was op zich wel een lekker binnenkomertje.
Onslaught had ik niet veel mee, maar werd toch positief verrast door hun optreden.
Naglfar is niet mijn ding, dus tijdens hun optreden ben ik naar de mac geweest.
Entombed van een afstandje staan kijken, klonk wel goed, maar echt veel deed het niet bij mij.
Exodus was ik niet van de vloer weg te slaan. Alleen had ik liever nog wat meer nummers gehoord dan een solo van die Wintersun-gast (ik dacht ten minste dat hij dat was).
Hypocrisy was ik ook niet weg te slaan, sommigen hierboven vonden het geluid minder, toch heb ik me er goed op kunnen uitleven.

Gebruikersavatar
MusicAgainstCancer2006
Berichten: 79
Lid geworden op: do jun 02, 2005 11:53 am
Locatie: Culemborg
Contacteer:

Bericht door MusicAgainstCancer2006 » zo dec 18, 2005 4:11 pm

Ben al enigzins hersteld van gister...alleen die piep moet nog verdwijnen uit mijn oren.:P

Before Silence vond ik niet echt boeiend..ik vond het eenbeetje een on-samenhangend bandje...

Wintersun was erg vet, alleen vond ik het geluid wat te hard..

Onslaught kende ik niet zo heel goed, maar vond het het beste optreden van de avond...echt heel vet...ben ook echt helemaal los gegaan..(en na het optreden persoonlijk van de drummer z'n stokje gehad en van de bassist zijn plectrum :P)

Naglfar vond ik echt zwaaaar tegenvallen...wat een arrogante kerel is die zanger...en dan ook zomaar weglopen na het laatste nummer...maar goed, was dus niks..

In-Quest was beter als ik had verwacht...het stond gewoon...en klonk zeer lekker...(was volgens mij alleen wel een van de enige in die zaal die los ging, maar ok)

Exodus was erg goed, al ben ik niet zo heel erg bekend met hun werk moet ik eerlijk toegeven...dus kan ook geen mening vormen over de song-keuze. Maar het stond als een huis en klonk erg vet..(wat een agressieve dwerg is die zanger..jezus!)

Hypocrisy heb ik van een afstandje bekeken..eerst ff wat fototjes gemaakt en toen de trap op gegaan om het van veraf te bekijken, ik was echt te gesloopt om nog in die pit te gaan...Maar ik vond het erg goed.
Wat heeft Peter toch een gruwelijke stem (in de positieve zin dan). Daar kun je mij wel voor wakker maken midden in de nacht.


Al met al een zeer geslaagde middag/avond. Heb zwaar genoten, en het bolletje is ook te hard heen en weer gegaan, zodat ik nu met een halve whiplash zit..haha..maar dat was het allemaal dubbel en dwars waard
[img]http://i7.photobucket.com/albums/y269/Avalyn87/MAClogosite2006.jpg[/img]

*Nemesea
*Autumn
*Morning
*Soulstitia
*Xystus

goatworshipper
Berichten: 4270
Lid geworden op: za nov 08, 2003 2:14 pm
Locatie: Reusel

Bericht door goatworshipper » zo dec 18, 2005 4:33 pm

ben er niet geweest, maar in de little devil was het erna zeer gezellig!
alcohol in my veins...

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » zo dec 18, 2005 5:33 pm

Ook weer terug naar me eigen huis. :P

Ik vond het gister Onslaught toch ook wel het gaafst. Exodus viel me ook een beetje tegen, vooral doordat er weinig oude nummers gespeeld werden. Verder vond ik Entombed ook erg gaaf, jammer dat het er niet zo druk was. Nog Pleurisy gezien en dat was wel leuk en In Quest vond ik helemaal niks. Wintersun was ook niet iets voor mij net als Hypocrisy.

Nog wat metalfanners gezien en geproken en dat was het wel weer.

Foto;s volgen nog.

Gebruikersavatar
defenderofsteel
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo dec 14, 2003 2:22 pm

Bericht door defenderofsteel » zo dec 18, 2005 6:32 pm

heb gisteren wintersun, onslaught en exodus gezien.

wintersun kende ik niet. had eigenlijk witte gezichtenmuziek verwacht, maar klonk best lekker. weet iemand hoe het rustige nummer ergens in het midden van de set heette?

onslaught viel me een beetje tegen. eigenlijk maar 2 3 echt leuke nummers gehoord. nu ken ik power from hell niet van hun. maar vond het allemaal eigenlijk maar erg standaard.

en helaas exodus viel erg tegen. nu vindi k die laatste 2 platen erg gaaf en krijgen bij mij de voorkeur tegenover hun oudere werk. maar toch viel het allemaal een beetje tegen. hoe gaaf ik SHKM ook vind die zanger maakte het live niet echt waar.

al met al waren alle optredens die ik zag maar matigjes

maar volgend jaar mogen ze als het goed is in de herkanzing. exodus en onslaught schijnen weer terug te komen dan.
www.myspace.com/suddenthrash

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » zo dec 18, 2005 6:37 pm

Ik moet wel zeggen dat het met de verkoop van cd erg hard achteruit is gegaan, ik vond gisteren niet eens Virus van Hypocrisy.

Gebruikersavatar
Cathalised
Columnist
Berichten: 4857
Lid geworden op: di okt 05, 2004 5:45 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Cathalised » zo dec 18, 2005 6:39 pm

Het was het op een na laatste optreden van de tour, ik kan me wel enigszins indenken dat ze er gisteravond al doorheen waren...
Which one of these words don't you understand?

Thousands of miles, two wheels, thirteen reasons.

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » zo dec 18, 2005 6:42 pm

Namens mij en Dark Angel.

Als eerste even wezen kijken bij de eerste band BEFORE SILENCE die een behoorlijk lekker en vet geluid hadden, muziekaal kon het mij echter totaal niet boeien, de zanger was irritant en de muziekanten mogen ook nog wel even door oefenen.
WINTERSUN hierna viel me eigenlijk ook tegen, de cd vind ik best te pruimen maar wat ze hier lieten zien vond ik benen peil. Het geluid was slecht de gitarist ging vaak de fout in en de zanger was nauwelijks te horen, jammer.
PLEURISY speelde een erg lekkere set, met drie goed klinkende nieuwe nummers en het oudje Mission Transformed, het geluid was zeer goed aan te horen en muzikaal zat het ook weer snor, lekker optreden dus.
Na pleurisy kwam voor mij de verassing van de dag, ONSLAUGHT speelde een super goed optreden met absoluut hoogtepunt Power From Hell, het geluid stond supper goed afgeslelt en de band was lekker enthousiast aan het spelen en de interactie met het publiek was ook vermakelijk.
LENG TCH'E was een van de bands waar ik voor kwam, en maakte dat volkomen waar, ik ben compleet uit m'n plaat gegaan op nummers als Don't touch my spandex en Pimp. werelds!
IN-QUEST en NAGLFAR heb ik wegens grote honger helaas moeten missen.
Eenmaal weer binnen aangekomen was het alweer tijd voor ENTOMBED die in mijn ogen de beste show van de dag neerzette, helaas geen Sinner's Bleed maar wel krakers als Wolverine Blues, Chief Rebel Angel, To ride, shoot straight and speak the truth en natuurlijk de kraker Left hand path. Het geluid was zeer de moeite waard en de band zelf was lekker op dreef, tering gaaf optreden!
FEAR MY THOUGHTS heb ik ook gemist en het daarop volgende EXODUS vond ik zeer gaaf! jammer van de weinige oude nummers maar krakers als Blacklist, Deathemphetamine en War is my shepperd kunnen zich best meten met de oudere nummers Bonded by Blood en Leason in Violence. Goed optreden.
PRIMORDIAL vond ik bagger en heb ik na 1 nummer verlaten.
HYPOCRISY als headliner leek me al geen goed plan en die gedachten werden bevestigt. Het geluid was welliswaar goed maar ze hebben niet genoeg in hun mars om een festival als dit te headlinen, Nummers als Warpath, Let the knife de the talking en Roswell 47 klonken lekker maar nét niet goed genoeg.

Al met al een best gave dag met toch nog veel goede optredens. Verder nog een paar mf'ers gesproken, Audiophile, Orklord en Thijs. Gezellig was het zeker, en volgend jaar ben ik er gewoon weer bij denk ik.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
Audiophile
Berichten: 7671
Lid geworden op: wo sep 29, 2004 8:24 pm
Locatie: Soest

Bericht door Audiophile » zo dec 18, 2005 7:21 pm

arnibes schreef:Gister hoorde ik van Audiophile dat ik de beest heb uitgehangen. Is dat waar???
Ik vind namelijk zelf dat ik me heb ingehouden, omdat ik vooral moe was.
Heb je de pepernoten truuk nog uitgehaald? :D
[quote="Black No. 1"][..]


Ben je niet toevallig mijn snorloze broer? :P[/quote]

Gebruikersavatar
MusicAgainstCancer2006
Berichten: 79
Lid geworden op: do jun 02, 2005 11:53 am
Locatie: Culemborg
Contacteer:

Bericht door MusicAgainstCancer2006 » zo dec 18, 2005 7:22 pm

Pepernotentruuk?
[img]http://i7.photobucket.com/albums/y269/Avalyn87/MAClogosite2006.jpg[/img]

*Nemesea
*Autumn
*Morning
*Soulstitia
*Xystus

Gebruikersavatar
Dark Angel
Berichten: 1679
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 4:37 pm
Locatie: amersfoort

Bericht door Dark Angel » zo dec 18, 2005 7:25 pm

Audiophile was jij nog met de trein naar huis gegaan of niet?

wij waren pas om 3 uur thuis, omdat de treinen niet reden, toen moesten we met de bus... beetje jammer ..
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y43/fetusgirl/storm.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Audiophile
Berichten: 7671
Lid geworden op: wo sep 29, 2004 8:24 pm
Locatie: Soest

Bericht door Audiophile » zo dec 18, 2005 7:27 pm

Pepernoten op de grond, dat word best wel glad, leuk voor in de pit. Al was het wel glad genoeg met al het bier...
[quote="Black No. 1"][..]


Ben je niet toevallig mijn snorloze broer? :P[/quote]

Gebruikersavatar
Audiophile
Berichten: 7671
Lid geworden op: wo sep 29, 2004 8:24 pm
Locatie: Soest

Bericht door Audiophile » zo dec 18, 2005 7:29 pm

Dark Angel schreef:Audiophile was jij nog met de trein naar huis gegaan of niet?

wij waren pas om 3 uur thuis, omdat de treinen niet reden, toen moesten we met de bus... beetje jammer ..
Jep. De vroege trein. Halverwege Hypocrisy gaan lopen, ik was iets over 12 thuis volgens mij, lekker frituren...
[quote="Black No. 1"][..]


Ben je niet toevallig mijn snorloze broer? :P[/quote]

Gebruikersavatar
Dark Angel
Berichten: 1679
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 4:37 pm
Locatie: amersfoort

Bericht door Dark Angel » zo dec 18, 2005 7:30 pm

Audiophile schreef:[..]

Jep. De vroege trein. Halverwege Hypocrisy gaan lopen, ik was iets over 12 thuis volgens mij, lekker frituren...
haha , dan heb je zeker mazzel gehad!!
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y43/fetusgirl/storm.jpg[/img]

Gebruikersavatar
MusicAgainstCancer2006
Berichten: 79
Lid geworden op: do jun 02, 2005 11:53 am
Locatie: Culemborg
Contacteer:

Bericht door MusicAgainstCancer2006 » zo dec 18, 2005 7:32 pm

Ik ben gestrand op Den Bosch...heb toen heel lief mijn ouders gebeld, en die zijn mij komen ophalen in DB..:P
[img]http://i7.photobucket.com/albums/y269/Avalyn87/MAClogosite2006.jpg[/img]

*Nemesea
*Autumn
*Morning
*Soulstitia
*Xystus

Gebruikersavatar
Mortukai
Berichten: 786
Lid geworden op: za jul 30, 2005 8:20 pm
Locatie: hoogvliet

Bericht door Mortukai » zo dec 18, 2005 7:34 pm

defenderofsteel schreef:weet iemand hoe het rustige nummer ergens in het midden van de set heette?
death and the healing, of sleeping stars

weet niet precies welke je bedoeld
Http://www.myspace.com/mortukai

[img]http://i4.photobucket.com/albums/y131/Ratje/Bo_EL_bannermc7.gif[/img]

Gebruikersavatar
Dark Angel
Berichten: 1679
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 4:37 pm
Locatie: amersfoort

Bericht door Dark Angel » zo dec 18, 2005 7:37 pm

MusicAgainstCancer2006 schreef:Ik ben gestrand op Den Bosch...heb toen heel lief mijn ouders gebeld, en die zijn mij komen ophalen in DB..:P
dat heb je goed bekeken, dat hoef ik bij mijn ouders niet te proberen hehe
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y43/fetusgirl/storm.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Audiophile
Berichten: 7671
Lid geworden op: wo sep 29, 2004 8:24 pm
Locatie: Soest

Bericht door Audiophile » zo dec 18, 2005 7:37 pm

Dark Angel schreef:[..]


haha , dan heb je zeker mazzel gehad!!
Tsja, me pa heeft jarenlang als machinist gewerkt en kent alle treintijden nog uit zen kop. Ik heb het al verscheidene keren aan moeten horen welke trein ik moest nemen...
[quote="Black No. 1"][..]


Ben je niet toevallig mijn snorloze broer? :P[/quote]

Gebruikersavatar
Dark Angel
Berichten: 1679
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 4:37 pm
Locatie: amersfoort

Bericht door Dark Angel » zo dec 18, 2005 7:39 pm

Audiophile schreef:[..]

Tsja, me pa heeft jarenlang als machinist gewerkt en kent alle treintijden nog uit zen kop. Ik heb het al verscheidene keren aan moeten horen welke trein ik moest nemen...
haha, tja op die momenten heb je er toch wat aan gehad !
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y43/fetusgirl/storm.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Thijs
Berichten: 1108
Lid geworden op: za aug 13, 2005 10:02 am
Locatie: Wouw
Contacteer:

Bericht door Thijs » zo dec 18, 2005 7:40 pm

Dark Angel schreef:Audiophile was jij nog met de trein naar huis gegaan of niet?

wij waren pas om 3 uur thuis, omdat de treinen niet reden, toen moesten we met de bus... beetje jammer ..
Konden jullie lekker ontnuchteren ;)
[url]http://www.metalfan.nl/forum/viewtopic.php?t=15615&highlight=[/url]
[b]Rider Lord Belial[/b]
....
- Shitload of beer
- One (1) stairway
- Two (2) Ski's
.....

Gebruikersavatar
arnibes
Berichten: 9147
Lid geworden op: zo feb 06, 2005 10:27 pm
Locatie: 6 meter onder zee niveau
Contacteer:

Bericht door arnibes » zo dec 18, 2005 7:45 pm

Audiophile schreef:[..]

Heb je de pepernoten truuk nog uitgehaald? :D
Heb je niet veel mensen op hun smoelwerk zien gaan?

Ik was trouwens ook om 3 uur thuis. Dat komt omdat m'n fiets was gejat. En ik naar huis mocht lopen. Die klootzakken hebben m'n axa slot gekraakt :curse:

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » zo dec 18, 2005 7:52 pm

Ik zat gewoon in een hotel. :P

Gebruikersavatar
valkyrian
Berichten: 4642
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:54 am

Bericht door valkyrian » zo dec 18, 2005 7:53 pm

jij kon natuurlijk niet meer terug, zat hotels daar

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » zo dec 18, 2005 8:06 pm

Wat was er mis dan bij de NS dan???????, meestal gaan wij ook wel met de trein, maar voor het gemak hebben deze keer maar de wagen genomen.

Gebruikersavatar
Audiophile
Berichten: 7671
Lid geworden op: wo sep 29, 2004 8:24 pm
Locatie: Soest

Bericht door Audiophile » zo dec 18, 2005 8:08 pm

Ze moeten een rechtstreekse verbinding nar utrecht maken, ipv via den bosch. Malloten...
[quote="Black No. 1"][..]


Ben je niet toevallig mijn snorloze broer? :P[/quote]

Karlijn
Berichten: 3700
Lid geworden op: wo aug 24, 2005 3:23 pm

Bericht door Karlijn » zo dec 18, 2005 8:11 pm

Audiophile schreef:Ze moeten een rechtstreekse verbinding nar utrecht maken, ipv via den bosch. Malloten...
Ja, helemaal mee eens. Elke maandag gezeik als ik via Den Bosch naar Utrecht moet :?

Maar gister geen last van treinen gehad, ze werkten allemaal mee 8)

Gebruikersavatar
Audiophile
Berichten: 7671
Lid geworden op: wo sep 29, 2004 8:24 pm
Locatie: Soest

Bericht door Audiophile » zo dec 18, 2005 8:12 pm

Als je op tijd naar de trein gaat wel ja...
[quote="Black No. 1"][..]


Ben je niet toevallig mijn snorloze broer? :P[/quote]

Gebruikersavatar
Thijs
Berichten: 1108
Lid geworden op: za aug 13, 2005 10:02 am
Locatie: Wouw
Contacteer:

Bericht door Thijs » zo dec 18, 2005 8:20 pm

Audiophile schreef:Ze moeten een rechtstreekse verbinding nar utrecht maken, ipv via den bosch. Malloten...
Rechtstreeks van Roosendaal/Breda naar Utrecht idd!
[url]http://www.metalfan.nl/forum/viewtopic.php?t=15615&highlight=[/url]
[b]Rider Lord Belial[/b]
....
- Shitload of beer
- One (1) stairway
- Two (2) Ski's
.....

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » zo dec 18, 2005 8:21 pm

Ja een rechtstreekse verbinding met Utrecht zou wel makkelijker zijn.

Gebruikersavatar
arnibes
Berichten: 9147
Lid geworden op: zo feb 06, 2005 10:27 pm
Locatie: 6 meter onder zee niveau
Contacteer:

Bericht door arnibes » zo dec 18, 2005 8:22 pm

sanguis schreef:Wat was er mis dan bij de NS dan???????, meestal gaan wij ook wel met de trein, maar voor het gemak hebben deze keer maar de wagen genomen.
Ze laten je een half uur 's nachts op Rotterdam Centraal staan omdat de trein kapot is.

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » zo dec 18, 2005 8:58 pm

de vorige keer toen wij gingen was er iemand voor de trein gesprongen tussen tilburg en breda. wordt je ook nie vrolijk van als je bij de laatste trein staat en die rijdt niet verder vanwege die springer. het was dan ook nog is zo recent gebeurt dat het trein personeel het ook pas in tilburg wisten.
Gelukkig konden mijn ouders mij ff komen halen, daarom rijden wij weer met de wagen, weet je bijna zeker dat je terug kunt, en kun je nog wat gaan drinken ergens na 013, en zit je niet met bepaalde tijden dat je weg moet.

Gebruikersavatar
Insector
Berichten: 68
Lid geworden op: do nov 03, 2005 11:14 pm
Locatie: Ergens

Bericht door Insector » zo dec 18, 2005 9:04 pm

Netjes de trein van 23:04 naar Rotterdam :)
Kwamen daar wel paar minuutjes te laat aan, maar dat was niet zo gek veel. Gelukkig stond mijn pa me al op te wachten om me met de auto terug te brengen naar Spijkenisse :)

Gebruikersavatar
puist
Berichten: 2688
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 9:07 pm

Bericht door puist » zo dec 18, 2005 9:22 pm

Before Silence: niet gezien.
Wintersun: niet gezien
Pleurisy: laatste paar nummers van gezien. Leuke band
Onslaught: lekkere thrash. Ook hier de laatste paar nummers van gezien
Leng Tch'e: al een keer eerder gezien. Blijft niet mijn soort muziek dus ook hier alleen de laatste paar nummers van gezien
Naglfar: na anderhalf nummer maar weggegaan. Ik vind er niets aan.
In-Quest: een aantal nummers van gezien maar kon mij niet overtuigen
Entombed: erg lekker
Fear My Thoughts: niet gezien, niets gemist
Exodus: erg gaaf optreden
Primordial: niet gezien
Hypocrisy: heb er van genoten

Conclusie: ik heb me kostelijk vermaakt tijdens deze editie van x-mass
Heavy Metal! Just my way
Heavy Metal! Just my devil

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Bericht door Heidewolf » zo dec 18, 2005 9:26 pm

Thijs schreef:[..]

Rechtstreeks van Roosendaal/Breda naar Utrecht idd!
Niet zeiken, daarvoor is er een interliner. Die brengt je er heen in een uur.
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Elessar » zo dec 18, 2005 11:53 pm

puist schreef:Before Silence: niet gezien.
Wintersun: niet gezien
Pleurisy: laatste paar nummers van gezien. Leuke band
Onslaught: lekkere thrash. Ook hier de laatste paar nummers van gezien
Leng Tch'e: al een keer eerder gezien. Blijft niet mijn soort muziek dus ook hier alleen de laatste paar nummers van gezien
Naglfar: na anderhalf nummer maar weggegaan. Ik vind er niets aan.
In-Quest: een aantal nummers van gezien maar kon mij niet overtuigen
Entombed: erg lekker
Fear My Thoughts: niet gezien, niets gemist
Exodus: erg gaaf optreden
Primordial: niet gezien
Hypocrisy: heb er van genoten

Conclusie: ik heb me kostelijk vermaakt tijdens deze editie van x-mass
Je enthousiasme is inderdaad wel overduidelijk af te lezen!




:roll:
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Cooper
Berichten: 73
Lid geworden op: zo dec 18, 2005 10:42 am
Locatie: Veenendaal

Bericht door Cooper » ma dec 19, 2005 12:58 am

Vol spanning wandelen Dulce_Licores en ik op het loket af van de 013. Zij had vrijkaarten gewonnen, en was zo lief om mij mee te vragen. Nu heb ik zelf nog nooit ergens vrijkaarten voor gekregen, plus de knakker die voor ons in de rij stond die blijkbaar afspraken had voor backstage passes kreeg nul op zijn request, wat de zenuwen toch best door m'n lijf deed gieren. Voor hetzelfde geld was dat 'Je hebt gewonnen!' mailtje wat ze kreeg een misplaatste grap. De zorgen bleken ongegrond, want haar naam was spoedig gevonden op de lijst en we mochten naar binnen.

Van de originele lijst van bands had ik nog niemand live gezien, en enkel de muziek gehoord van Aborted, Entombed, Exodus en Hypocrisy. Na de aanpassingen aan de line-up was in de lijst van bekende bands enkel Aborted vervangen door Leng Tch'E, die ik inmiddels ook al een keer live gezien had. De dag beloofde dus weer een interessante ontdekkingsreis van de hardere kant van de hedendaagse muziek te worden.
In het oorpronkelijke schema begon de eerste band om 16:20, dus zorgden we ervoor dat we rond 15:45 aankwamen zodat we nog een beetje rond konden kijken bij de merch. standjes en zo. Dat liep dus een beetje anders, want toen we goed en wel binnen waren was Before Silence al begonnen met spelen in de kleine zaal. Deze Franse band was opgericht eind 2003, maakte hun eerste demo eind 2004 en begin volgend jaar staat hun eerste volledige CD in de schappen. Hun muziek stijl is redelijk snelle gitaar metal, beetje in de stijl van Xystus of The Old Dead Tree zonder grunts. Het beviel mij uitstekend! Als dit de opener was, dan beloofde dat wat voor de rest van de dag. Ik ben later op de dag nog op zoek gegaan naar hun merchandise stand om te kijken of ik misschien al een CD kon bemachtigen, maar ze waren alweer vertrokken of hadden gewoon niets uitgestald. Jammer, maar helaas.

Door naar de opvallend volle grote zaal voor de volgende band, Wintersun, de muzikale uitspatting van Jari Mäenpää. Hij schijnt alles zelf geschreven te hebben, wat in mijn boekje toch best een prestatie te noemen is. Musicaal stond het als een huis. Lekkere snelle metal met heel veel snaarstrak gitaarwerk erin. Minder was de zang, die Jari, naast het nodige gitaar werk, voor eigen rekening nam. De goede man mist simpelweg het bereik. Zodra ze dat probleem oplossen denk ik dat je hier een wereld band hebt staan. Door de drukte kwamen we niet veel verder dan de deur, maar desondanks hadden we redelijk goed zicht op het podium (wat ook wel eens anders geweest is). Nadeel hier was wel dat door de 5 minuten overlap tussen de acts de laatste 10 minuten van het optreden we telkens aan de kant moesten voor mensen die naar de andere zaal wilden, wat op een gegeven moment toch knap irritant wordt.

Vlug weer terug naar de kleine zaal voor In-Quest, de eerste death metal band van de dag. Het was wat lastig de zaal in te komen, wat deed vermoeden dat het volle bak was. Gezien de drukte in de grote zaal zou dat best haalbaar moeten zijn. Bleek dat de zaal half vol was, en het meeste publiek achterin bleef staan. Go figure. Beetje wurmen later hadden we een mooi stekkie rechts-voor. De mannen gingen lekker tekeer, maar de pit die je bij een dergelijke act zou verwachten bleef uit. Okay, aan het einde waren 2 lui die tegen elkaar op gingen duwen, maar dat was meer voor de vorm. Musicaal was In-Quest niet erg opmerkelijk. Gewoon, degelijke metal, zonder technische hoogstandjes. Ze zijn nog niet zo gek lang bezig, dus misschien komt dat nog, of wellicht hebben ze het daar gewoon niet op. Na afloop even het schema goed bestudeerd, want de volgende band in de kleine zaal waren mijn nieuwe helden, Leng Tch'E, waar ik geen seconde van wou missen.

Toch nog even naar de grote zaal om nog een stukje Onslaught mee te pikken. Wederom kwamen we door de drukte niet veel verder dan de deur, maar uiteindelijk toch nog een beetje van de mannen in actie kunnen zien. De trash metal ouwe stijl klonk best aardig, en zanger Sy Keeler was leuk bezig het publiek op te zwiepen, maar uiteindelijk kon het me niet echt boeien. Dat had wellicht te maken met het feit dat ik m'n best deed de tijd in de gaten te houden. Na 3 of 4 nummers weer terug naar de kleine zaal.

Hier waren de mannen van Leng Tch'E (japanse naam van de Death Of A Thousand Cuts marteldood) nog bezig met opbouwen. Zo'n tien minuten later was alles op orde en konden ze beginnen, maar al meteen bij het eerste nummer gaf de microfoon problemen. Het probleem was redelijk snel verholpen, maar omdat de meeste nummers van Leng Tch'E nogal kort zijn was tegen die tijd het nummer alweer afgelopen. Ik heb deze mannen pas 3 weken geleden voor het eerst gezien op de Arnhem Metal Meeting, en toen waren ze weergaloos. Ook hier stelden ze niet teleur. Een enorm energiek optreden waarbij zanger Boris weer de vreemdste capriolen uithaalde, en tussen de nummers door de zaal met zijn KURK droge humor amuseerde. Wat ik ook enorm waardeer aan deze zanger is dat hij een strot kan opzetten waar je u tegen zegt, en direct daarna met z'n eigen, vrolijke vlaamse accentje doorbabbelt. Als je hem zo hoort zou je nooit durven geloven dat hij de zanger van een brul bandje was. En dan is er nog de rest van de band, die een bonk geluid neerzet die als een lawine over je heen dendert. Ik heb daar staan genieten, beste mensen! Na een nummertje of 3 kwam de pit in actie. Dit was de eerste noemenswaardige pit van de dag waar ik zicht op had. Net als op de AMM hadden ze slechts een half uur te spelen, maar WAT een half uur!

Terug naar de grote zaal, en nu maar de achterdeur genomen die je bovenin de zaal uit laat komen. Dat bleek een uitstekend idee te zijn, want hoewel het hier ook redelijk vol was had je beduidend meer bewegingsvrijheid en beter zicht op het podium, al stond je wat verder weg. Dit maal was het Naglfar die het podium onveilig aan het maken was. Bij de AMM bleek de band die we na Leng Tch'E zagen (Dismember) er een zware dobber aan te hebben om het optreden van Leng Tch'E te overtroeven. Naglfar had hier toch aanzienlijk minder moeite mee. Ik vond ze niet beter, maar ze deden het errug goed. Lekkere death metal die een uitstekende combinatie weet te vinden van het betere beuk werk en wat melodisch gitaarspel. Helaas begon rond deze tijd de innerlijke mens zich te roeren, dus gingen we halverwege de act naar de Bat-Cave voor een snelle hap. Ze hadden de tent omgedoopt naar 'Vet-Cave', maar gezien het assortiment van belegde broodjes en porties sate is het misschien tijd een andere naam te verzinnen? Geen vette meuk te bekennen, wat ik overigens een plus punt vond. Op een gegeven moment is de lol van het eeuwige patatje er ook wel van af.

De innerlijke mens verzorgd, en een beetje uitgepuft op de bankjes in de hal konden we fris door naar de kleine zaal waar Pleurisy al begonnen was. Wederom was het achterste deel van de zaal het populairst, maar konden we met wat wring werk weer een prima plekje vinden. De muz... Hey? Is dat niet George van het recentelijk opgeheven Orphanage? COOL! Oorspronkelijk lag het in de planning om Orphanage voor het eerst in actie te zien als headliner van Music Against Cancer 2006 (22 januari in de Melkweg. Jij komt toch ook?). Dat liep dus even anders, maar om de front-man hier in actie te zien bij zijn andere bandje was toch een leuke troost prijs. Misschien moet ik vooraf toch een beetje onderzoek doen naar de bands die ik ga zien... NAAAH! Enniewees, muzikaal deed deze band het ook errug goed. Ritmische death metal met die droge strot van George eroverheen. Geen idee waar dat kleine mannetje het geluid vandaan haalt, maar ik vond het prachtig, en het leek erop alsof mijnheer zelf het ook prima naar z'n zin had.

Daarna wederom via de achteringang de grote zaal betreedt waar metal goden Entombed te bewonderen waren. Nu moet ik bekennen dat ik de muziek van Entombed nooit echt boeiend heb gevonden. Mij iets te langzaam, en ik heb het idee dat er inmiddels zat andere bands zijn die hetzelfde beter doen. Maar goed, het zijn klassiekers, en ze staan niet voor niks alweer 15 jaar op de planken. Er zit inmiddels alweer een nieuwe plaat aan te komen, maar ik verwacht ook daar eigenlijk niks meer van. M'n metgezellin daarentegen genoot zichtbaar van het optreden, dus het zal wel aan mij gelegen hebben. En om haar met een smile van oor tot oor op te zien gaan in de muziek is mij ook wel wat waard. :)

Terug naar de kleine zaal voor Fear My thoughts. Kijk, dat is nou muziek waar je mij voor wakker mag maken! Technische getaal metal in de stijl van Soilwork en Mnemic. Het enige minpuntje wat ik hier kon bespeuren was dat de basgitaar soms een noot raakte die wat resoneerde, maar verder was dit voor mij puur genieten. Later de band nog even gesproken bij de merchandise stand. Jammer dat zo weinig bands hier de laatste tijd voor te porren zijn. Je bent er toch al, waarom niet even staan babbelen met de fans? Door te openen met de 5 magische woorden (Man, you guys rocked tonight) 5 euro korting gekregen op de 2 CDs die ik kocht. :D

En wederom de trap op naar de achteringang van de grote zaal voor Exodus. Helaas was het hier (rechts-achterin) inmiddels ook stampvol, dus dan maar de ingang links-achter gepakt, waar vandaan we weer een plekje vonden waar het prima vertoeven was. Wat een bulk HERRIE maken die lui van Exodus. DAAAYUM! Ik kende de band enkel van de Shovel Headed Kill Machine CD die hier ergens op m'n harde schijf geparkeerd staat. Die CD beviel me wel, maar aangezien deze mannen in de afgelopen 20 jaar alweer 10 CDs in de schappen hebben geduwd zegt dat natuurlijk niets over de te verwachten setlist. Uiteindelijk had ik over de gespeelde set niets te klagen: hard, snel en lekker! De bass-drum stond wel veel te hard en overstemde daarmee het meeste van het gitaarwerk wat best jammer was. Tegen het einde van de set kreeg een van de gitaristen een of ander stukkie taart en een glas wijn aan een tafeltje te verorberen terwijl de andere gitarist met een voor mij onbekende knakker een half solo duelletje ging doen (en vervolgens grondig werd ingemaakt). Dit solo geneuzel duurde me eerlijk gezegd te lang. Even is leuk, maar iets van 10 minuten non-stop solo, waarbij de Exodus man notabene meer met z'n gitaar zat te gooien dan daadwerkelijk noten te spelen, was echt teveel van het goede. Afijn, taartje verorberd, wijn weggespoeld, tijd om weer de beuk erin te gooien. Dit duurde nog iets van 2 nummers, en toen zat het alweer erop. Denk dat ik toch eens het oudere werk van deze lui moet gaan beluisteren, want de nummers bevielen me wel. Misschien dat ik dan ook kan horen of die gitaristen spannende dingen doen tijdens hun nummers...

We hadden misschien nog naar Primordial kunnen gaan, maar het idee kwam eigenlijk nieteens ter sprake. Even beneden bijkomen, en daarna weer terug naar boven in afwachting van Hypocrisy. Door de nodige technische problemen begonnen ze een goede 10 minuten te laat, wat wellicht de reden was dat toen ze eenmaal gingen spelen er verdomd weinig tijd tussen de nummers zat om applaus in ontvangst te nemen of even een woordje te spreken met het publiek. Het probleem met de alles-overstemmende bass-drum was hier opgelost, waardoor je je kon laten meeslepen door de simpele, maar oh zo effectieve gitaar loopjes van Andreas Holma. Bij dit optreden was het ook voor het eerst dat ik wat crowdsurfers in actie zag. Blijkbaar waren de aanwezige security mensen hier niet bijster happy mee. Crowdsurfers werden snel en adequaat van het publiek afgetild. Tot zo ver niks mis mee, maar op een gegeven moment was er een gast die voor de zoveelste (3e?) keer van het publiek afgesjord werd, en even indringend door de security pief werd aangesproken, overduidelijk over het feit dat het niet de bedoeling is dat je gaat crowdsurfen. Best jammer eigenlijk. Toen hij even later iemand anders omhoog hielp voor het surfen werd hij wederom bij die security pief geroepen om duidelijk te maken dat ook dat niet de bedoeling is. Ik vond het maar flauw. Het stond overigens ook nergens aangegeven dat het niet de bedoeling was. Maar terug naar de muziek. Mijn persoonlijke favoriet was 'Roswell 47', wat het laatste nummer werd van de reguliere set. Mijn toch al perfectedag kon nu echt niet meer stuk. De mannen gingen even weg voor het traditionele (maar wat mij betreft compleet overbodige) terug juichen, maar nog voor het geschreeuw goed en wel tot stand kwam waren ze alweer aanwezig op het podium. Mij hoor je niet klagen. Nog 2 nummers werden gespeeld, waarbij tijdens het laatste stuk van het laatste nummer de mannen van Exodus de gitaren van de mannen van Hypocrisy overnamen. Had wat mij betreft niet gehoeven, maar goed. Uiteindelijk was het 22:45 toen ze klaar waren. Kwartiertje uitgelopen, maar desondanks hun complete set gespeeld (en ook dat heb ik wel eens anders gezien).

En toen was het voorbij :(
Zes en een half uur aan praktisch non-stop muziek in wat voelde als een klein uurtje meegemaakt. De 60 euro die de 2 kaartjes ons niet kostten was het absoluut waard geweest. Beste bands van de dag waren wat mij betreft Leng Tch'E, Hypocrisy en Fear My Thoughts. Minste waren Wintersun en Onslaught, maar zelfs die waren niet echt slecht. De techniek had op het optreden van Exodus na zijn zaakjes prima op orde. Als ze dit volgend jaar weer doen zullen we er beslist weer bij zijn.
If you can read this you're probably not dead yet.
- Johnny The Homicidal Maniac -

Gebruikersavatar
valkyrian
Berichten: 4642
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:54 am

Bericht door valkyrian » ma dec 19, 2005 12:59 am

ahja, dat bedoelde je dus ongeveer met ik schrijf reviews voor de lol :P

Gebruikersavatar
MindlessMayo
Berichten: 12581
Lid geworden op: ma aug 11, 2003 12:17 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door MindlessMayo » ma dec 19, 2005 1:26 am

Nou Cooper, ik lees toch een aantal fouten in je review. Overigens was het niet zo heel erg druk, een ieder die de moeite nam zich even door de drukte heen te te worstelen kwam in een zee van ruimte uit. Zo ver mogelijk bij de deur vandaan was het mooi rustig steeds, snap niet waarom iedereen altijd bij de deur moeten gaan stilstaan.

Anyway, Exodus en Hypocrisy waren geweldig! Wintersun trouwens ook, leuk dagje zo met de gratis gewonnen kaarten.
Let op! Bandopgave Occultfest 2006 binnenkort weer mogelijk.

See You At Occultfest 2006!
http://www.occultfest.nl

Gebruikersavatar
zwarte krijser
Berichten: 3392
Lid geworden op: do mei 13, 2004 2:37 am
Locatie: Eindhoven

Bericht door zwarte krijser » ma dec 19, 2005 7:00 am

Ik wou eigenlijk niet gaan dit jaar omdat ik die avond om 22.45 in Rotterdam moest zijn om een potje te gaan werken, maar bij nader inzien trok ik het niet om Hypocrisy te moeten missen. Ik was op tijd voor Naglfar en die vond ik itt iedereen behoorlijk gaaf, beter dan op cd zelfs.

Bij Entombed heb ik me vervolgens ook behoorlijk vermaakt terwijl het eigenlijk niet mijn ding is, maar ze speelden erg goed en behoorlijk enthousiast. Exodus gezien, zeker niet onaardig maar Hypocrisy was toch de band waar ik voor kwam en toch wel 1 van m'n favoriete livebands, ze zijn ook wel een afsluiter wat mij betreft.

Hypocrisy speelde nog een paar van m'n favorieten waaronder Untill the end, adjusting the sun en fire in the sky. Gaaf, maar om tien uur moest ik echt weg waardoor ik het grootste gedeelte van het optreden alsnog moest missen helaasch.

Gebruikersavatar
puist
Berichten: 2688
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 9:07 pm

Bericht door puist » ma dec 19, 2005 8:24 am

Elessar schreef:[..]


Je enthousiasme is inderdaad wel overduidelijk af te lezen!




:roll:
Ondanks dat het overgrote deel van de bands mij tegenviel heb ik mij toch vermaakt. Kan jij je alleen vermaken als de bands goed zijn?
Heavy Metal! Just my way
Heavy Metal! Just my devil

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » ma dec 19, 2005 8:40 am

MindlessMayo schreef:
Anyway, Exodus en Hypocrisy waren geweldig! Wintersun trouwens ook, leuk dagje zo met de gratis gewonnen kaarten.
Ik vond Wintersun niet zo, vooral omdat ik het geluid niet zo geweldig vond.

Gesloten