Stimmt! Nog 1 schrijfplan afronden morgen, tentamen halen en ik stoom door naar de nieuwe tijd!Eru Iluvatar schreef:[..]
Jij bent nu zeker met de Middeleeuwen bezig en vorig blok met de Oudheid?
Thrash/Speed metal IV
- Eru Iluvatar
- D3m0rph3u5
- Poseur Extraordinair
- Contacteer:
- Eru Iluvatar
Cooma schreef:Testament live niet gaaf, ga je mond spoelen met zeep, zeg!
van de 6 keer dat ik ze gezien heb waren ze 4 keer matig tot redelijk en maar 2 keer echt top.....
En ja wat mij betreft dynamo oude vorm terug in Eindhoven, maar ik vrees dat vorig jaar een eenmalig gebeuren was, reken niet op nog eens zo'n gave bill.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!
[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]
- Cathalised
- Columnist
- Contacteer:
Een puur oldschool festival zou inderdaag erg gaaf zijn. Misschien dat Onslaught met hun op handen zijnde tour in een kleine tent zou kunnen staan?Rattlehead schreef:Een puur old-school festival heeft zeker wel toekomst, nu Wacken zich meer en meer op de Black concentreerd!
Dynamo als oldschooler der festivals zou in ieder geval ernstig gaaf zijn. Of MOJO daar hetzelfde over denkt waag ik echter te betwijfelen.
IK ben bang dat het dromen is...er is een old school festival namelijk keep it true....
maar geloof me er is in NL iig geen plaats voor en groots old school festival, een festival tour in de 013 zou natuulijk wel heel gaaf zijn, daar zou je nog wel een potje kunnen breken. Maar het dynamo van 1986-1990 zal nooit meer terugkeren.
Het is al mooi als ik af en toe met die ouwe bok van een maat vamme op stap ga naar kleine clubs en hij na afloop zegt "god, dat deed me aan vroeger denken". Maar ja Thrash was toen wat de metalcore/ nu metal van nu is, en ondanks dat het best wel een marginale comeback heeft gemaakt zal het nooit meer zo gaan leven, het zou me werkelijk verbazen....
Blijft natuurlijk frappant dat de ouwe mannen de kar nog steeds moeten trekken en er geen echte nieuwe opwindende thrash bands zijn, natuurlijk hebben we MUNICIPAL WASTE en RITUAL CARNAGE maar echt van de grond komt het allemaal niet, en als we heel eerlijk zijn, zijn het nog steeds de ouwe meesters die me echt in beroering kunnen brengen, maar als je bedenkt dat lieden als Tom ANgelripper, Chuck Billy en Joey Belladonna allemaal tussen de 40 en 45 zijn stemt het me ook weer niet echt vrolijk. Gerre is met zijn 38 een "jonkie".
Ik zou het intiatief natuurlijk heel erg steunen maar ik blijf ook een beetje realistisch. Dynamo was afgelopen jaar natuurlik een grote flop objectief gezien. Natuurlijk was de opkomst gezien hetw eer en de bands nog alleszins redelijk te noemen, maar als ik aan 1997,98 en 99 denk (in 98 werd het op de ijsbaan al een "prive" feestje genoemd voor 30,000 man!!!) dan is het wtat de organisatoren betreft denk ik niet voor herhaling vatbaar (helaas)
maar geloof me er is in NL iig geen plaats voor en groots old school festival, een festival tour in de 013 zou natuulijk wel heel gaaf zijn, daar zou je nog wel een potje kunnen breken. Maar het dynamo van 1986-1990 zal nooit meer terugkeren.
Het is al mooi als ik af en toe met die ouwe bok van een maat vamme op stap ga naar kleine clubs en hij na afloop zegt "god, dat deed me aan vroeger denken". Maar ja Thrash was toen wat de metalcore/ nu metal van nu is, en ondanks dat het best wel een marginale comeback heeft gemaakt zal het nooit meer zo gaan leven, het zou me werkelijk verbazen....
Blijft natuurlijk frappant dat de ouwe mannen de kar nog steeds moeten trekken en er geen echte nieuwe opwindende thrash bands zijn, natuurlijk hebben we MUNICIPAL WASTE en RITUAL CARNAGE maar echt van de grond komt het allemaal niet, en als we heel eerlijk zijn, zijn het nog steeds de ouwe meesters die me echt in beroering kunnen brengen, maar als je bedenkt dat lieden als Tom ANgelripper, Chuck Billy en Joey Belladonna allemaal tussen de 40 en 45 zijn stemt het me ook weer niet echt vrolijk. Gerre is met zijn 38 een "jonkie".
Ik zou het intiatief natuurlijk heel erg steunen maar ik blijf ook een beetje realistisch. Dynamo was afgelopen jaar natuurlik een grote flop objectief gezien. Natuurlijk was de opkomst gezien hetw eer en de bands nog alleszins redelijk te noemen, maar als ik aan 1997,98 en 99 denk (in 98 werd het op de ijsbaan al een "prive" feestje genoemd voor 30,000 man!!!) dan is het wtat de organisatoren betreft denk ik niet voor herhaling vatbaar (helaas)
- Cathalised
- Columnist
- Contacteer:
Dat heeft meer te maken met de tijd waarin we leven denk ik. Je zegt het zelf al - wat in de 80's thrash was is nu numetal/metalcore, in die zin dat de populariteit nu anders is gaan liggen. Tijden veranderen, mensen veranderen, smaak voor muziek ook. Het is dus ook niet al te vreemd dat nieuwe thrashbandjes het moeilijk hebben, omdat veel producers meer brood zien in numetal/metalcore. Bij de gevestigde bands is het een stuk makkelijker natuurlijk, omdat die al een achterban hebben.enforcer schreef: natuurlijk hebben we MUNICIPAL WASTE en RITUAL CARNAGE maar echt van de grond komt het allemaal niet,
- Cathalised
- Columnist
- Contacteer:
Zo, ff een reviewtje tikken.

Deze DVD is een gevolg van de recentelijke reunie van deze Amerikaanse club thrashers. Hij bestaat uit twee delen, een live reunieconcert gefilmd in New Jersey, en de Extra's, waaronder een interview en een documentaire vallen.
Het concert blaast het concert van de MOMD DVD totaal weg. Er is veel ruimte voor improvisatie in het concert gelaten, wat het concert een erg goeie sfeer meegeeft. Desondanks dat je merkt dat de jaartjes toch wel mee zijn gaan tellen is Belladonna bij vlagen weergaloos te noemen. Zonde overigens dat de solo's van Spitz in AIR zijn overgedubd doordat'ie gitaarpanne kreeg, maar zoiets mag mijns inziens de pret niet drukken.
Het camerawerk is prachtig te noemen, met fraaie close-ups en overzichtsshots, en eenieder die de Thrax op Dynamo heeft mogen aanschouwen weet dat Belladonna graag de cameracrew een handje helpt terwijl hij bezig is.
De setlist is erg fraai evenals voorspelbaar (op een paar uitzonderingen na); grote afwezige op de setlist vind ik Antisocial, welke waarschijnlijk is opgeofferd voor het nummer Time danwel Lone Justice (welke als bonustrack bij de Extra's staat).
De extra's dan. De documentaire is even prachtig als dat'ie lang is - gedurende een uur wordt eerst de reunie in beeld gebracht (letterlijk) waarna de gehele geschiedenis van old-age Anthrax - met veel oude live- en opnamebeelden - langs komt rollen. Af en toe wordt er geschakeld naar een interview met ene Juliya, een wanstaltig jong zelfingenomen mokkel wat af en toe door de boel heen blért terwijl ze voorzien van een nutteloze handycam (er zijn twee andere camera's in de kamer die de boel vastleggen) doet alsof ze de band interviewt. Mooie compensatie ervoor zijn de verscheidene interviews waar elk bandlid door iemand anders wordt geinterviewd, waardoor er veel leuke verhalen op komen borrelen.
Na de doc komt er een segment getiteld 'State Of Euphoria', welke eigenlijk een verlenging is van de doc. Het begin ervan is dan weer typisch Anthrax - Belladonna die met een ijshockeymasker auditie doet voor Slipknot. Wederom zijn er weer individuele interviews en ook Juliya komt weer langs bokken.
Erna komt dat Juliya-interview wat uitgebreider aan bod. Omdat het is opgenomen in een galmende zaal zonder dasknoopmicrofoons zijn de heren bijkans slecht te verstaan, vooral als die Juliya het nodig vind om door verhalen heen te lachen, giechelen danwel brallen. Het is alsof je in een bar aan een tafel zit en luistert naar 5 maten die met elkaar lopen te praten - het is even slecht te verstaan. Misschien is dat om een of andere vage reden de bedoeling, maar het doet het interview geen goed. Belladonna en Benante hoor je ook nauwelijks tijdens het interview; het is dikwijls Ian die door Spitz en Bello wordt aangevuld.
Na het interview kan je op dezelfde wijze luisteren naar de tourverhalen van de mannen. Het is een kort segment, en met 5 mannen die allemaal wel iets te vertellen hebben over een verhaal krijg je geen vat op wat er nou eigenlijk verteld wordt.
Dan is er nog een stuk over het Anthrax-vaccin, een bijna onvermijdelijk onderwerp afgaande op de naamrel van een aantal jaren terug. Het is een persconferentie die ingaat op het verhaal dat de Amerikaanse regering haar leger wil dwingen een nog onstabiel vaccin tegen de mildvuur-bacterie in te enten.
Als laatste extra staat er nog een fotoboek op de DVD, welke niet alleen foto's van verscheidene reunieconcerten bevat maar ook redelijk veel oude foto's uit de 80's. Erg leuk om door te kijken.
Overall is dit misschien de ultieme DVD voor oldschool Anthraxfans. Op deze DVD is alles met die Juliya erbij stront, maar de rest maakt dat meer dan goed. Een aanrader zou ik zo zeggen.

Deze DVD is een gevolg van de recentelijke reunie van deze Amerikaanse club thrashers. Hij bestaat uit twee delen, een live reunieconcert gefilmd in New Jersey, en de Extra's, waaronder een interview en een documentaire vallen.
Het concert blaast het concert van de MOMD DVD totaal weg. Er is veel ruimte voor improvisatie in het concert gelaten, wat het concert een erg goeie sfeer meegeeft. Desondanks dat je merkt dat de jaartjes toch wel mee zijn gaan tellen is Belladonna bij vlagen weergaloos te noemen. Zonde overigens dat de solo's van Spitz in AIR zijn overgedubd doordat'ie gitaarpanne kreeg, maar zoiets mag mijns inziens de pret niet drukken.
Het camerawerk is prachtig te noemen, met fraaie close-ups en overzichtsshots, en eenieder die de Thrax op Dynamo heeft mogen aanschouwen weet dat Belladonna graag de cameracrew een handje helpt terwijl hij bezig is.
De setlist is erg fraai evenals voorspelbaar (op een paar uitzonderingen na); grote afwezige op de setlist vind ik Antisocial, welke waarschijnlijk is opgeofferd voor het nummer Time danwel Lone Justice (welke als bonustrack bij de Extra's staat).
De extra's dan. De documentaire is even prachtig als dat'ie lang is - gedurende een uur wordt eerst de reunie in beeld gebracht (letterlijk) waarna de gehele geschiedenis van old-age Anthrax - met veel oude live- en opnamebeelden - langs komt rollen. Af en toe wordt er geschakeld naar een interview met ene Juliya, een wanstaltig jong zelfingenomen mokkel wat af en toe door de boel heen blért terwijl ze voorzien van een nutteloze handycam (er zijn twee andere camera's in de kamer die de boel vastleggen) doet alsof ze de band interviewt. Mooie compensatie ervoor zijn de verscheidene interviews waar elk bandlid door iemand anders wordt geinterviewd, waardoor er veel leuke verhalen op komen borrelen.
Na de doc komt er een segment getiteld 'State Of Euphoria', welke eigenlijk een verlenging is van de doc. Het begin ervan is dan weer typisch Anthrax - Belladonna die met een ijshockeymasker auditie doet voor Slipknot. Wederom zijn er weer individuele interviews en ook Juliya komt weer langs bokken.
Erna komt dat Juliya-interview wat uitgebreider aan bod. Omdat het is opgenomen in een galmende zaal zonder dasknoopmicrofoons zijn de heren bijkans slecht te verstaan, vooral als die Juliya het nodig vind om door verhalen heen te lachen, giechelen danwel brallen. Het is alsof je in een bar aan een tafel zit en luistert naar 5 maten die met elkaar lopen te praten - het is even slecht te verstaan. Misschien is dat om een of andere vage reden de bedoeling, maar het doet het interview geen goed. Belladonna en Benante hoor je ook nauwelijks tijdens het interview; het is dikwijls Ian die door Spitz en Bello wordt aangevuld.
Na het interview kan je op dezelfde wijze luisteren naar de tourverhalen van de mannen. Het is een kort segment, en met 5 mannen die allemaal wel iets te vertellen hebben over een verhaal krijg je geen vat op wat er nou eigenlijk verteld wordt.
Dan is er nog een stuk over het Anthrax-vaccin, een bijna onvermijdelijk onderwerp afgaande op de naamrel van een aantal jaren terug. Het is een persconferentie die ingaat op het verhaal dat de Amerikaanse regering haar leger wil dwingen een nog onstabiel vaccin tegen de mildvuur-bacterie in te enten.
Als laatste extra staat er nog een fotoboek op de DVD, welke niet alleen foto's van verscheidene reunieconcerten bevat maar ook redelijk veel oude foto's uit de 80's. Erg leuk om door te kijken.
Overall is dit misschien de ultieme DVD voor oldschool Anthraxfans. Op deze DVD is alles met die Juliya erbij stront, maar de rest maakt dat meer dan goed. Een aanrader zou ik zo zeggen.
Laatst gewijzigd door Cathalised op vr dec 23, 2005 6:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- defenderofsteel
niet zeiken, men moet gewoon zijn gitaar pakken en een thrashbandje oprichtte. gewoon proberen anders wordt het nooit watCathalised schreef:[..]
Dat heeft meer te maken met de tijd waarin we leven denk ik. Je zegt het zelf al - wat in de 80's thrash was is nu numetal/metalcore, in die zin dat de populariteit nu anders is gaan liggen. Tijden veranderen, mensen veranderen, smaak voor muziek ook. Het is dus ook niet al te vreemd dat nieuwe thrashbandjes het moeilijk hebben, omdat veel producers meer brood zien in numetal/metalcore. Bij de gevestigde bands is het een stuk makkelijker natuurlijk, omdat die al een achterban hebben.
www.myspace.com/suddenthrash
- Cathalised
- Columnist
- Contacteer:
Ik denk dat je me verkeerd hebt begrepen; bepaalde muziek moet je nog altijd maken omdat je die leuk vind, niet omdat het populair is. Dus eenieder die een bandje opricht en trouw blijft aan de eigen smaak/formule heeft m'n zegen.defenderofsteel schreef:niet zeiken, men moet gewoon zijn gitaar pakken en een thrashbandje oprichtte. gewoon proberen anders wordt het nooit wat
- defenderofsteel
Makkelijker gezegd dan gedaan. Bedenk je wel dat je nog een drummer, een bassist, nog een gitarist en een zanger nodig hebt. Vooral de 1e en de laatste zijn niet makkelijk te vinden. Maak dan nog eens oldschool thrash, heavy metal, of weet ik veel wat voor tegenwoordig door de massa afgeschreven genre en het wordt helemaal lastig geschikte muzikanten te vinden.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!
[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]
[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]
- defenderofsteel
Nogmaals, het is gewoon moeilijk geschikte muzikanten te vinden.defenderofsteel schreef:hehe met zulk zo'n instelling wordt het ook nooit wat.
ja snap het allemaal best, maar toch gezien de achterban moet er toch wel iets meer uit te halen zijn. bedoel thrash heeft nu zo zijn opleving hoe lang willen de jongere fans dan wachten?
Hoe staat het met jouw bands en projecten, dan?
- defenderofsteel
Ah, lekker. Wat voor stijl? Overigens lijkt het me supergaaf om een Thrashbandje te beginnen, maar ik ga toch voor de Epic Metal. Een genre dat bij mij toch voorrang heeft. En in Nederland doder dan dood is.defenderofsteel schreef:hehe die vraag verwachtte ik alnatuurlijk ga ik zoiets niet lopen schreeuwen als ik het niet kan onderbouwen.
ik drum in een thrashbandje
- Cathalised
- Columnist
- Contacteer:
Besef wel dat vele fans van een genre niet de toeweiding hebben om in een band te willen zitten en het het liefst beperken tot 'luisteren naar de muziek'. Eerder dat je een beetje goed kan drummen danwel gitaar spelen ben je ook al een paar jaar verder. Het is dan ook moeilijk om 3 tot 4 mensen bij elkaar te krijgen waarvan de neuzen dezelfde kant op staan en die qua logistiek ook daadwerkelijk bijelkaar te brengen zijn.defenderofsteel schreef:bedoel thrash heeft nu zo zijn opleving hoe lang willen de jongere fans dan wachten?
- defenderofsteel
zal tussen duits en bay area inliggen. de smaken verschillen nogal binnen de band. en je hebt ook wel gelijk met muzikanten. zo ben ik verre van een grote drummer. maar he we hebben er lol in en willen er natuurlijk graag wat van maken. we zijn een goede mix tussen plezier en serieus dus dat zla het probleem niet zijn.
tja wat jij wil kan ik me inderdaad iets bij voorstellen dat dat lastig wil. hehe denk dat je dan vrienden binnen de duiste grens moet gaan zoeken
tja wat jij wil kan ik me inderdaad iets bij voorstellen dat dat lastig wil. hehe denk dat je dan vrienden binnen de duiste grens moet gaan zoeken
In Rotterdam zal dat niet makkelijk worden, denk ik. Maarja, nogmaals, het lijkt me leuk, zo'n Thrashbandje, maar alleen als ik tijd over zou hebben.defenderofsteel schreef:zal tussen duits en bay area inliggen. de smaken verschillen nogal binnen de band. en je hebt ook wel gelijk met muzikanten. zo ben ik verre van een grote drummer. maar he we hebben er lol in en willen er natuurlijk graag wat van maken. we zijn een goede mix tussen plezier en serieus dus dat zla het probleem niet zijn.
-
Welnu, laat ik nou net begonnen zijn met de gitaar. Heb je een paar jaar? Even op niveau komen, heheh.
Laatst gewijzigd door Meltdown op do dec 22, 2005 6:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Hêhêh, vishandel Berekoek.
-
Er is geen echte vraag meer naar thrashbands in Nederland, zo simpel ligt het. Je komt dus zodoende amper meer aan de bak en het grootste plezier in het spelen haal je vaak uit de optredens (en de reacties van het publiek).defenderofsteel schreef:zal tussen duits en bay area inliggen. de smaken verschillen nogal binnen de band. en je hebt ook wel gelijk met muzikanten. zo ben ik verre van een grote drummer. maar he we hebben er lol in en willen er natuurlijk graag wat van maken. we zijn een goede mix tussen plezier en serieus dus dat zla het probleem niet zijn.
Als je gewoon graag thrash wilt maken en het niet erg vind om telkens voor 50euro en een krat bier in een kroeg te spelen, moet je het vooral doen, maar wil je toch wat meer bereiken, dan denk ik dat je met thrashmetal toch niet op de juiste weg zit. Het plezier ontgaat je namelijk wel na verloop van tijd, als je investeringen doet die boven de 1000euro liggen (om over fatsoenlijke apparatuur te beschikken) en je nog steeds geen respons krijgt van zalen.
Of je moet goede contacten hebben, zodat je wel aan de bak komt

[url]http://www.metalfan.nl/forum/viewtopic.php?t=15615&highlight=[/url]
[b]Rider Lord Belial[/b]
....
- Shitload of beer
- One (1) stairway
- Two (2) Ski's
.....
[b]Rider Lord Belial[/b]
....
- Shitload of beer
- One (1) stairway
- Two (2) Ski's
.....
-
Niet zeiken over geld. Over tijd en moeite. Gewoon thrashen zonder consessies. Er bestaan ook zo goed als geen goeie thrash bands in Nederland. Als er een paar echte goeie bands komen raken er vast wel meer mensen in geintereseerd. En dan heb ik het over echte thrash. Veel mensen die het wel kunnen waarderen maar alleen de oude Grote bands goed vinden. Het word tijd dat er een nieuwe band komt die hier eens flink huis gaat houden.
- KoenM
- Contacteer:
Ik vind anders dat DeadHead, Occult & Flesh made sin aardig in het rond thrashen. Waarom denk je dat ze niet groter worden dan ze nu zijn? Juist, omdat er geen/te weinig vraag naar is.WhiplashWimpie schreef:Niet zeiken over geld. Over tijd en moeite. Gewoon thrashen zonder consessies. Er bestaan ook zo goed als geen goeie thrash bands in Nederland. Als er een paar echte goeie bands komen raken er vast wel meer mensen in geintereseerd. En dan heb ik het over echte thrash. Veel mensen die het wel kunnen waarderen maar alleen de oude Grote bands goed vinden. Het word tijd dat er een nieuwe band komt die hier eens flink huis gaat houden.
- defenderofsteel
hehe zal best zo zijn, maar we gaan gewoon kijken hoever we komen met onze eigen soort muziek. want ik heb geen zin om muziek te maken waar ik geen zin in heb. trouwens nederland verzuipt al in de death en black bandjes. en anders maar die kroegen.Thijs schreef:[..]
Er is geen echte vraag meer naar thrashbands in Nederland, zo simpel ligt het. Je komt dus zodoende amper meer aan de bak en het grootste plezier in het spelen haal je vaak uit de optredens (en de reacties van het publiek).
Als je gewoon graag thrash wilt maken en het niet erg vind om telkens voor 50euro en een krat bier in een kroeg te spelen, moet je het vooral doen, maar wil je toch wat meer bereiken, dan denk ik dat je met thrashmetal toch niet op de juiste weg zit. Het plezier ontgaat je namelijk wel na verloop van tijd, als je investeringen doet die boven de 1000euro liggen (om over fatsoenlijke apparatuur te beschikken) en je nog steeds geen respons krijgt van zalen.
Of je moet goede contacten hebben, zodat je wel aan de bak komt
maar 1 band zou ook niet het verschil maken. er moet verdomme een scene komen. dat is wat ik een beetje mis, een beetje positieve concurentie
- Lone Starr
Ik snap die hele ophef om Onslaught niet echt, zo goed zijn ze niet.Cathalised schreef:[..]
Een puur oldschool festival zou inderdaag erg gaaf zijn. Misschien dat Onslaught met hun op handen zijnde tour in een kleine tent zou kunnen staan?
Dynamo als oldschooler der festivals zou in ieder geval ernstig gaaf zijn. Of MOJO daar hetzelfde over denkt waag ik echter te betwijfelen.
"Do is die Bahnhof!!"
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]
Saxon 747 schreef:Makkelijker gezegd dan gedaan. Bedenk je wel dat je nog een drummer, een bassist, nog een gitarist en een zanger nodig hebt. Vooral de 1e en de laatste zijn niet makkelijk te vinden. Maak dan nog eens oldschool thrash, heavy metal, of weet ik veel wat voor tegenwoordig door de massa afgeschreven genre en het wordt helemaal lastig geschikte muzikanten te vinden.
Het si ons toch ook gelukt, maar ik geef het je het is niet makkelijk om mensen te vinden die ECHT thrash willen spelen voor de muziek.
- defenderofsteel
in eerste instantie niemand heeft het hier over een metallica, exodus of sodom status die trein is al 15 jaar geleden vertrokken.KoenM schreef:[..]
Ik vind anders dat DeadHead, Occult & Flesh made sin aardig in het rond thrashen. Waarom denk je dat ze niet groter worden dan ze nu zijn? Juist, omdat er geen/te weinig vraag naar is.
ten tweede die bands vind ik net een paar slagen te extreem en verzuipen als nog in de overkill aan extreme bandjes in dit land.
tenslotte boeie wie heeft het hier over een miljoenen verdienen en een totale comeback van thrash. een leuke thrash scene in nederland en ik ben blij
Dat bedoel ik. Als ik in zo'n bandje speel vind ik motivatie van de bandleden en gedrevenheid belangrijk. Niet een paar blekkies ofzo die Slayer 'ook wel leuk vinden'enforcer schreef:[..]
Het si ons toch ook gelukt, maar ik geef het je het is niet makkelijk om mensen te vinden die ECHT thrash willen spelen voor de muziek.
- Cathalised
- Columnist
- Contacteer:
Nou ja....ik vond ze ook wel OK, maar geweldig was het m.i. ook weer niet. Ik vond met name de nieuwe nummers wankelend. verder speelden ze wel strak, maar Sy heeft zeker niet meer het charisma (en uithalen) van vroeger.
-
Fout. Misschien wel een beetje, maar ze hebben gewoon niet genoeg in huis. Te saai, te standaard en te weinig talent om echte energieke knallende thrash granaten te fabriceren.KoenM schreef:[..]
Ik vind anders dat DeadHead, Occult & Flesh made sin aardig in het rond thrashen. Waarom denk je dat ze niet groter worden dan ze nu zijn? Juist, omdat er geen/te weinig vraag naar is.
Dat gezeik dat er te weinig vraag is ook altijd....KoenM schreef:[..]
Dat vind ik namelijk dikke vette bullshit. Een band als Municipal Waste tourt toch ook gewoon buiten Amerika, ja zelfs regelmatig in Europa?!? Juist ja. Kwaliteit! Al moet ik zeggen dat ik van dat lijstje Flesh made sin wel toffe zooi vind!!!
Daar heb je gelijk in, Flesh Made Sin is leuk, maar een hele cd hou ik zelden vol.WhiplashWimpie schreef:[..]
Fout. Misschien wel een beetje, maar ze hebben gewoon niet genoeg in huis. Te saai, te standaard en te weinig talent om echte energieke knallende thrash granaten te fabriceren.
@ Enforcer En met Onslaught doelde ik eigenlijk op de band niet op het optreden in de 013.

-
Orklord schreef:[..]
Daar heb je gelijk in, Flesh Made Sin is leuk, maar een hele cd hou ik zelden vol.
@ Enforcer En met Onslaught doelde ik eigenlijk op de band niet op het optreden in de 013.
nee zeker de laatste twe eplaten zijn classics! geweldig....absoluut!
WhiplashWimpie schreef:Defenderofsteel heeft gelijk. Er moet een scene komen. Met goeie bands en concurentie. Geen shows samen met black of death geneuzel. Gewoon Een paar goeie (jonge) thrash bands op een avond. Dan kan je mensen enthousiast maken!
Tja tuurlijk, maar ja het is gewoon moeilijk als metalband laat staan als je ook nog eens in een niche markt zit als "thrash metal"....
je moet het echt voor de lol en voor de liefde voor de mzuiek doen want geld, en roem is er niet te halen, ik speel als sinds 1997 pure thrash iets dat zeker destijds helemala in een verdomhoekje zat....maar ja ik zou niet anders willen, ik zou bijvoorbeeld nooit in een black metal band kunnen functioneren.
-
De metalfans van nu hebben gewoon de kennis niet om goeie thrash te maken. Volgens mij omdat ze dood gegooid worden met allerlei moderne troep en standaard inhoudloze bands. Veel mensen vinden thrash wel een beetje leuk en als je ze wat laat horen vinden ze het meestal wel gaaf. De reden waarom ze er zich niet in verdiepn is omdat als je naar een willekeurig lkaal band optreden gaat er meestal alleen maar black, death of slechte wannabe metalicca of zweeds geneuzel gespeeld word. GOEIE THRASH GODVERDOMME, dat moet er meer komen.
-
-
- Destructor
Het probleem van tegenwoordig is denik ik ook dat er zo veel sub-genres in de metal zijn. Begin jaren '80 niet toen had je eigenlijk alleen "heavy", "thrash" en "death" metal. Je had dus een veel kleiner aanbod van genres waardoor meer mensen naar 1 bepaald genre luisterden. Daarnaast is het ook zo dat voreger alles nieuw was, en het is vaak zo dat nieuwe dingen populair zijn. Neem bijvoorbeeld maar de grote nu-metal explosie in de mid jaren '90, er kwam iets nieuws en mensen gingen er massaal naar luisteren.