Thrash/Speed metal IV

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Saxon 747

Bericht door Saxon 747 » do dec 22, 2005 7:55 pm

Destructor schreef:Het probleem van tegenwoordig is denik ik ook dat er zo veel sub-genres in de metal zijn. Begin jaren '80 niet toen had je eigenlijk alleen "heavy", "thrash" en "death" metal. Je had dus een veel kleiner aanbod van genres waardoor meer mensen naar 1 bepaald genre luisterden. Daarnaast is het ook zo dat voreger alles nieuw was, en het is vaak zo dat nieuwe dingen populair zijn. Neem bijvoorbeeld maar de grote nu-metal explosie in de mid jaren '90, er kwam iets nieuws en mensen gingen er massaal naar luisteren.
Daar geef ik je helemaal gelijk. Het trucje is al vaak gedaan. Niet dat daar wat mis mee is, begrijp me niet verkeerd, maar inderdaad, men wil iets nieuws. Maargoed, die blek en death trent moet eens afgelopen zijn. Ben benieuwd wat we daarna krijgen, hahaah.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Destructor

Bericht door Destructor » do dec 22, 2005 8:00 pm

Saxon 747 schreef:[..]

Daar geef ik je helemaal gelijk. Het trucje is al vaak gedaan. Niet dat daar wat mis mee is, begrijp me niet verkeerd, maar inderdaad, men wil iets nieuws. Maargoed, die blek en death trent moet eens afgelopen zijn. Ben benieuwd wat we daarna krijgen, hahaah.
De death metal van nu wel ja, maar de oude Death Metal bands zoals Death, Cynic, Pestilence, Atheist etc. zijn wel super gaaf. Verder is het probleem dat de meeste nieuwe thrash metal bands van tegenwoordig geen pure thrash meer zijn, er zit veels te veel black en death metal doorheen.

Eru Iluvatar

Bericht door Eru Iluvatar » do dec 22, 2005 8:02 pm

WhiplashWimpie schreef:Nou ja ik draaf weer door.
Valt wel mee hor, ik ben het helemaal met je eens.

Ernst

Bericht door Ernst » do dec 22, 2005 8:06 pm

Wat er volgt Saxon? Lees dit topic nog eens door zou ik zo zeggen! Zoals alles is metal namelijk ook gewoon een golfbeweging....

Thijs
Contacteer:

Bericht door Thijs » do dec 22, 2005 8:18 pm

defenderofsteel schreef: Maar 1 band zou ook niet het verschil maken. er moet verdomme een scene komen. dat is wat ik een beetje mis, een beetje positieve concurentie
En net als in de andere scenes een overkill aan bands krijgen, alwaar de volgende problemen zich voordoen:
*vriendjespolitiek
*een overschat aan bands zonder kwaliteit, maar omdat hun wel voor 50 euro willen komen, spelen ze (kwantiteit over kwaliteit)
*iedereen in de zaal speelt wel in "een band" en staat te kijken (met hun armen uiteraard over elkaar) naar wat de band op het podium fout doet
*moordende concurrentie, bands die elkaar zwart proberen te maken
*15000000 projectbands

Nee, laatde thrashscene maar ongeveer uit de huidige bands bestaan, maar laat het publiek er maar een beetje warmer voor worden.
[url]http://www.metalfan.nl/forum/viewtopic.php?t=15615&highlight=[/url]
[b]Rider Lord Belial[/b]
....
- Shitload of beer
- One (1) stairway
- Two (2) Ski's
.....

The Horseman

Bericht door The Horseman » do dec 22, 2005 10:03 pm

Leuke conversaties om te lezen.
Ik moet hier misschien mijn ambitie maar bekend maken om ooit nog deel uit te maken van een old schoolthrash gezelschap.
Als gitarist zal dat wel niks worden.
Maar als aanjager/zanger a la Chuck Billy(Testament) of Sean Killian(Vio-lence) wil ooit nog een keer een poging gaan wagen.
Maar een band vinden dan wel vormen, zal een hele opgave worden als ik jullie zo hoor.
Zeker gezien de omgeving waar ik woon maar goed…

Het punt dat Thijs aanhaalt is er ook één waar ik me soms aan kan storen.
We hebben in ons land soms wel een erg mat publiek.
Als iets goed is mag dat ook beloond worden.
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]

defenderofsteel

Bericht door defenderofsteel » do dec 22, 2005 11:47 pm

Thijs schreef:[..]

En net als in de andere scenes een overkill aan bands krijgen, alwaar de volgende problemen zich voordoen:
*vriendjespolitiek
*een overschat aan bands zonder kwaliteit, maar omdat hun wel voor 50 euro willen komen, spelen ze (kwantiteit over kwaliteit)
*iedereen in de zaal speelt wel in "een band" en staat te kijken (met hun armen uiteraard over elkaar) naar wat de band op het podium fout doet
*15000000 projectbands

Nee, laatde thrashscene maar ongeveer uit de huidige bands bestaan, maar laat het publiek er maar een beetje warmer voor worden.
tja welkom op aarde, als iedereen zo gaat denken dan kun je beter je instument in de kast zetten. snap je niet, beter een scene dan geen.
en zijn de verschillende scenes uberhaupt wel te vergelijken. death en black zijn vrij groot in nederland. thrash valt daarbij totaal uit het niets. daarnaast is thrash niet half zo populair als die genres. ik zie die doomscenario van jou niet zo snel gebeuren bij een gerne dat nog zo klein is. en verder vind ik concurentie goeds of kwaadsschiks erbij horen.
plezier staat in iedergeval voorop. als je succes wil had metal luisterend europa en verder nu al van je gehoord moeten hebben.

mij lijkt het leuk als er een kleine gezellige thrash scene ontstaat. en daar ben ik ben van plan daar in de toekomst ook moeite voor te doen. contacten met andere bands etc. of het lukt is een 2e. eerst maar is zorgen dat ik een fatsoenlijke drummer wordt en met mijn bandje leuke nummers neer zet.

bedoel verder is er nog niets, naast varianten zoals flesh made sin, occult. maar die neigen teveel naar extremere varianten van metal. nu thrash weer een beetje terug is dan lijkt me dat er ook ruimte is voor wat nieuwe bandjes.
www.myspace.com/suddenthrash

WhiplashWimpie

Bericht door WhiplashWimpie » vr dec 23, 2005 12:55 am

*vriendjespolitiek
*15000000 projectbands

De thrash scene uit de huidige bands laten bestaan? Er zijn amper goeie nieuwe thrashbands. De Oudjes gaan er ook op een dag mee stoppen, en dan? Moeten we dan maar nostalgisch thuis cdtjes gaan luisteren?

Elessar
Contacteer:

Bericht door Elessar » vr dec 23, 2005 1:31 am

WhiplashWimpie schreef:[..]
Moeten we dan maar nostalgisch thuis cdtjes gaan luisteren?
En lekker slap ouwehoeren over ''die goeie ouwe tijd'' met een pijp in onze smoel.
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

defenderofsteel

Bericht door defenderofsteel » vr dec 23, 2005 10:06 am

Elessar schreef:[..]

En lekker slap ouwehoeren over ''die goeie ouwe tijd'' met een pijp in onze smoel.
alleen jammer dat niemand hier op 1 of 2 na die tijd bewust hebben meegemaakt.
www.myspace.com/suddenthrash

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » vr dec 23, 2005 10:33 am

*vriendjespolitiek
*15000000 projectbands

ja, maar als je echt een knaller van een album uit je mouw schudt en overal gaat optreden waar je maar kan...dan kan je wel nog naam maken

en de thrashscene van nu? naar mijn mening is enkel de 80's en begin jaren 90's thrash echt geweldig (er zijn altijd uitzonderingen, maar niet veel)
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Eru Iluvatar

Bericht door Eru Iluvatar » vr dec 23, 2005 11:31 am

defenderofsteel schreef:[..]

alleen jammer dat niemand hier op 1 of 2 na die tijd bewust hebben meegemaakt.
Misschien was die 'oude tijd' in verhouding wel helemaal niet zo 'goed' vergeleken met deze tijd.

Sandr
Contacteer:

Bericht door Sandr » vr dec 23, 2005 11:42 am

Eru Iluvatar schreef:[..]

Misschien was die 'oude tijd' in verhouding wel helemaal niet zo 'goed' vergeleken met deze tijd.
zo gaat het altijd
van vroeger onthoudt men alleen het goede en in het het hier en nu zeurt men vooral over wat er niet deugt
daarbij komen oude tijden gewoon nooit terug, en ik denk dat het erg slecht is voor de metalscene als er teveel old-school bands zijn, die helpen een genre ook niet vooruit
'Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens'
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]

WhiplashWimpie

Bericht door WhiplashWimpie » vr dec 23, 2005 11:47 am

Sandr schreef:[..]
zo gaat het altijd
van vroeger onthoudt men alleen het goede en in het het hier en nu zeurt men vooral over wat er niet deugt
daarbij komen oude tijden gewoon nooit terug, en ik denk dat het erg slecht is voor de metalscene als er teveel old-school bands zijn, die helpen een genre ook niet vooruit
Oude tijden komen inderdaad niet terug. Maar dat wil niet zeggen dat je nu maar meteen geen Oude stijl muziek moet maken. Je moet wat je doet gewoon goed doen. Wat voor stijl het dan ook is. Maar het 'probleem'is gewoon dat er geen goede nieuwe echte thrash metal bands zijn die puure thrash spelen. De nieuwere bands die hier al eerder genoemd zijn, zijn misschien niet slecht. Maar het is gewoon een ander genre. Te afwijkend en extreem. En slecht voor de scene? Wat een onzin. Er is gewoon een groot gapend gat in de scene, en die moet opgevuld worden.

Sandr
Contacteer:

Bericht door Sandr » vr dec 23, 2005 11:55 am

Oude tijden komen inderdaad niet terug. Maar dat wil niet zeggen dat je nu maar meteen geen Oude stijl muziek moet maken. Je moet wat je doet gewoon goed doen. Wat voor stijl het dan ook is. Maar het 'probleem'is gewoon dat er geen goede nieuwe echte thrash metal bands zijn die puure thrash spelen. De nieuwere bands die hier al eerder genoemd zijn, zijn misschien niet slecht. Maar het is gewoon een ander genre. Te afwijkend en extreem. En slecht voor de scene? Wat een onzin. Er is gewoon een groot gapend gat in de scene, en die moet opgevuld worden.
het naspelen van oude helden heeft niks met creativiteit te maken, en je verliest het toch altijd van de vroegere bands
er zijn tegenwoordig genoeg nieuwe thrash-bands (een band als Darkane vind ik erg goed, jij zult er wel niks aan vinden), die wat mij betreft net zo goed het stempel thrash-metal mogen dragen als bands uit de jaren tachtig
ik heb niks tegen retro-bands (al zijn die in mijn collectie nauwelijks te vinden, maar dat terzijde), maar ik vind dat die nauwelijks iets toevoegen aan het metal-genre als geheel.
'Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens'
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]

Eru Iluvatar

Bericht door Eru Iluvatar » vr dec 23, 2005 12:04 pm

Laten we niet vergeten dat al die bands in populairdere rockgenre's als Britpop ook totaal niet progressief zijn, Franz Ferdinand, Blur, Oasis etc. Dat zijn in feite gewoon goedkope aftreksels van Britse rockbands uit de jaren '60 zoals met name The Kinks. Over het algemeen kun je wel stellen dat metal in het algemeen het progessiefste popgenre is; kijk maar ealleen maar eens in hoeveel subgenre's dit popgenre is in te delen en hoeveel progressie er in deze genre's is geboekt sinds eind jaren '70. In tegestelling met de progressie van 0,01% in bijvoorbeeld het Britpop genre.

Destructor

Bericht door Destructor » vr dec 23, 2005 1:22 pm

Sandr schreef:[..]
het naspelen van oude helden heeft niks met creativiteit te maken, en je verliest het toch altijd van de vroegere bands
er zijn tegenwoordig genoeg nieuwe thrash-bands (een band als Darkane vind ik erg goed, jij zult er wel niks aan vinden), die wat mij betreft net zo goed het stempel thrash-metal mogen dragen als bands uit de jaren tachtig
ik heb niks tegen retro-bands (al zijn die in mijn collectie nauwelijks te vinden, maar dat terzijde), maar ik vind dat die nauwelijks iets toevoegen aan het metal-genre als geheel.
als je het zo gaat bekijken is bijna niks meer origineel. Black en Death metal bestaan ook al zo'n 20 jaar en dat zijn twee van de meest populaire sub-genres. En dan is metalcore over 10 jaar ook niet origineel meer.....

WhiplashWimpie

Bericht door WhiplashWimpie » vr dec 23, 2005 1:34 pm

Het heeft niks te maken met kopieeren. Het heeft te maken met die vibe, de energie, en dat ene speciale wat thrash, thrash maakt. Als je dat gevoel hebt en echt wil thrashen, dan kan je met goeie riffs en vette zanglijnen en opzwepende drums iets vets neerzetten. En tegenwoordig is niks meer origineel. Bands als Sentenced hebben niks meer met thrash te maken, en zijn alles behalve origineel. Maar wat doet iedereen moeilijk eigenlijk. Al dat geouwe hoer, Thrash metal heeft toch ook gewoon bestaans recht. Net als iedere andere metal stroming. Al dat geouwe hoer over dat het iets van vroeger is enzo. Bah.

Soulcollector
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » vr dec 23, 2005 1:35 pm

om ff de discussie te doorbreken:

ADX - Weird Visions

een geniale en tijdloze speed metal plaat. ik heb em al een tijd niet meer geluisterd, maar dat ga ik snel weer doen. de nummers zitten goed in elkaar en zijn doorspekte met vette riffs.

een andere plaat die de moeite waard is, is First Depression van Depressive Age. geen pure thrash, maar technische prog-thrash. de riffs zijn superstrak en de nummers bevatten af en toe plotselinge breaks.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Destructor

Bericht door Destructor » vr dec 23, 2005 1:37 pm

WhiplashWimpie schreef:Het heeft niks te maken met kopieeren. Het heeft te maken met die vibe, de energie, en dat ene speciale wat thrash, thrash maakt. Als je dat gevoel hebt en echt wil thrashen, dan kan je met goeie riffs en vette zanglijnen en opzwepende drums iets vets neerzetten. En tegenwoordig is niks meer origineel. Bands als Sentenced hebben niks meer met thrash te maken, en zijn alles behalve origineel. Maar wat doet iedereen moeilijk eigenlijk. Al dat geouwe hoer, Thrash metal heeft toch ook gewoon bestaans recht. Net als iedere andere metal stroming. Al dat geouwe hoer over dat het iets van vroeger is enzo. Bah.
precies.

Saxon 747

Bericht door Saxon 747 » vr dec 23, 2005 1:43 pm

*vriendjespolitiek
*15000000 projectbands

Nou nou nou. Dat slaat toch ook weer totaal nergens op. Kijk naar het kleine Heavy Metal scenetje dat we tegenwoordig hebben. Supergezellig, ik heb nog nooit bandleden in het publiek aantekekingen zien maken over wat er allemaal verkeert gaat. Het ideale voorbeeld daarvan zijn underground festivals zoals HMMF, Hall of Fame, en ja, in zekere zin ook Ragnarock. Een sfeer die er heerst, geweldig. En geen gezeik over skills, gewoon spelen. En wat jij zegt over kwaliteitloze bands die voor een euro of 50 spelen, in een goede scene lijkt het me niet dat dat soort bands veel kans krijgen.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Destructor

Bericht door Destructor » vr dec 23, 2005 2:52 pm

Ik zit nu effe naar Demonized te luisteren (ik zag het staan in de undersign van Wim dus heb ik het even gecheckt), dit is nou een nieuwe band die 100% pure old school thrash speelt zoals het hoort. Super gave shit.

WhiplashWimpie

Bericht door WhiplashWimpie » vr dec 23, 2005 3:29 pm

Destructor schreef:Ik zit nu effe naar Demonized te luisteren (ik zag het staan in de undersign van Wim dus heb ik het even gecheckt), dit is nou een nieuwe band die 100% pure old school thrash speelt zoals het hoort. Super gave shit.
Gaaf he. Op de exodus website staat ergens een videoclip. Ik zal hem es effe opzoeken.

Ernst

Bericht door Ernst » vr dec 23, 2005 3:29 pm

Heel gaaf spul! Sowieso een sterke underground scene, dat Chili!

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » vr dec 23, 2005 4:56 pm

WhiplashWimpie schreef:Het heeft niks te maken met kopieeren. Het heeft te maken met die vibe, de energie, en dat ene speciale wat thrash, thrash maakt. Als je dat gevoel hebt en echt wil thrashen, dan kan je met goeie riffs en vette zanglijnen en opzwepende drums iets vets neerzetten. En tegenwoordig is niks meer origineel. Bands als Sentenced hebben niks meer met thrash te maken, en zijn alles behalve origineel. Maar wat doet iedereen moeilijk eigenlijk. Al dat geouwe hoer, Thrash metal heeft toch ook gewoon bestaans recht. Net als iedere andere metal stroming. Al dat geouwe hoer over dat het iets van vroeger is enzo. Bah.
Wim, goeie muziek is goeie muziek termen als "achterhaald", "oudbakken" of "önorigineel" zeggen me helemaal niets! als wat er tegenwoordig als vernieuwend/goed/esthetisch verantwoord wordt gezien de norm is dan denk ik dat we wat dat betreft diep gezakt zijn. Ik betrap mezelf erop dat er weinig platen zijn uit de 80's die ik echt niets aan vind terwijl er tegenwoordig een zeldzaamheid is als er een plaat uitkomt waar ik wel wat aan vind. Thrash heeft zeker bestaansrecht en er zijn nog genoeg fans, het is alleen underground en dat zal het altijd wel blijven, en misschien maar goed ook.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Ernst

Bericht door Ernst » vr dec 23, 2005 4:58 pm

Ik maak in dit topic, tussen de discussie door, nog even melding van Nasty Savage, die ik deze week herontdekt heb. Wat een gave zooi! LoneStarr, als je het nog niet kent, zeker checken. Fantastische zanger ook, die Nasty Ronnie!

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » vr dec 23, 2005 5:00 pm

ja, nasty savage met ronnie die graag dingen sloopt

zeker vermakelijk, moeten maar weer eens touren
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Ernst

Bericht door Ernst » vr dec 23, 2005 5:01 pm

Ja zeker, ik zou ze heel graag eens aan het werk zien!

The Horseman

Bericht door The Horseman » vr dec 23, 2005 5:07 pm

enforcer schreef:[..]
Thrash heeft zeker bestaansrecht en er zijn nog genoeg fans, het is alleen underground en dat zal het altijd wel blijven, en misschien maar goed ook.
Maar dat is met Metal in het algemeen toch wel, Metal is toch een en al underground.]
Waar hij op doelt is dat er een thrash scene in Nederland zou moeten ontstaan.

Metalheank

Bericht door Metalheank » vr dec 23, 2005 6:39 pm

Rattlehead schreef:Ik maak in dit topic, tussen de discussie door, nog even melding van Nasty Savage, die ik deze week herontdekt heb. Wat een gave zooi! LoneStarr, als je het nog niet kent, zeker checken. Fantastische zanger ook, die Nasty Ronnie!
Hee!, van Nasty Savage heb ik maandag Psycho Psycho gekocht. Best aardige band, best origineel, klinkt nog erg 80'ssch maar het is niet erg aanstekelijk. De zang vind ik trouwens het grootste minpunt, wat vlottere zang zou de band veel goeds doen.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Ernst

Bericht door Ernst » vr dec 23, 2005 7:08 pm

Ik vind het oude werk wel gaver, vooral het debuut.....het is inderdaad niet al te snel, maar vind het wel erg tof!

The Horseman

Bericht door The Horseman » vr dec 23, 2005 8:32 pm

Ik heb de gemasterde demo 'Wage Of Mayhem'.
Moet ik deze dagen maar weer eens luisteren.

goud kereltje

Bericht door goud kereltje » vr dec 23, 2005 9:03 pm

Nasty Savage is inderdaad erg sterk, alleen klinken sommige hoge uithalen tochwel iets te vrouwelijk.
Toch zijn de eerste twee album uitermate goed verteerbaar voer voor elke thrashmetalfan.

Verdere aanraders: Hellwitch; eind jaren 80 al hard bezig met uitmuntende thrash, Syzygial Miscreancy en de Terraasymmetry EP waren al krachtvoer voor de hongerige thrashfan, onlangs bracht de band weer een promo uit, na, volgens mij, enkele jaren stilgezeten te hebben. Die promo was erg goed te teren. Sowieso heeft de band nooit typische hokjesthrash gespeeld, maar dit is absoluut geen saaie troep van bands die het kunstje allang verleerd zijn, al zal de ultieme oldschoolthrasher waarschijnlijk toch afhaken.

Ook het Engelse Warfare kan mij erg bekoren. De eerste helft van de jaren 80 brachten zij Pure Filth, Metal Anarchy en Mayhem Fuckin' Mayhem uit (helaas nooit gereleased op CD), wat mij in de oren klinkt als ongeperfectioneerde, lomp doch overtuigende thrashmetal in de meest incomplete vorm (simpelweg een combo van speedmetalelementen/NWOBHM restanten).
De band had toendertijd geloof ik niet te klagen aan belangstelling, al zal het nu wel door menigeen afgedankt worden door de niet als te hoge speelkwaliteiten en de wat simpele songstructuren.
De band schijnt een officiele VHS uitgebracht te hebben, die ik helaas nooit heb kunnen vinden. Zelfs een kopie valt nergens te bemachtigen.
Dit is wel zo'n typische band die vervallen is na enkele succesvolle albums in middelmatig tot slechte prut. Hammer Horror en dergelijke albums zijn het moeite van het luisteren nauwelijks waard.

Stillborn
Contacteer:

Bericht door Stillborn » vr dec 23, 2005 9:11 pm

Voor de liefhebbers: momenteel wordt Metal Church live in waldrock 2005 op KinkFM uitgezonden.
"Maya subjects you..."

Overkill
Contacteer:

Bericht door Overkill » vr dec 23, 2005 9:47 pm

Metal Church is gaaf, gezien op FoR.
Geen zin om de overige 29 pagina's door te lezen dus:
Wat vindt men van Annihilator
Ik heb het laatst ontdekt(Never, Neverland en Alice In Hell "gekocht") en het is erg gaaf. Vooral de nummers Alison Hell, Ligeia en I Am In Command
[url=http://www.sloganizer.net/en/][img]http://www.sloganizer.net/en/style2,Overkill.png[/img][/url]

AltarOfSacrifice
Contacteer:

Bericht door AltarOfSacrifice » za dec 24, 2005 2:10 am

Dat zijn erg sterke cd's, vooral Never, Neverland vind ik erg gaaf. Ik mis soms wel wat hard roswerk bij Annihilator, maar dat word gewoon goed gemaakt door het gave gitaarwerk.
Vigilance is, the order of the day.

The Horseman

Bericht door The Horseman » za dec 24, 2005 9:40 am

Alice In Hell is absoluut de beste in mijn ogen.
Vooral het nummer Alison Hell is magistraal, ook dankzij het voorafgaande Crystal Ann.
Maar er staan nog meer fijne knallers op, al weet me de zang af en toe te irriteren.

Never, Neverland is ook zeer aardig.
The Fun Palace en het titelnummer vind ik de beste nummers.
Maar ik ga hem weer eens een kans geven.
Ook daar is de zanger al minder maar respectabel.

De 3e plaat heb ik van een vriend een dag in de discman gehad en daar kun je kort over zijn.
Geen materiaal te herkennen voor de Thrashfan.
Dat ik de ballad Phoenix Rising het beste nummer vind is een teken aan de wand.
Al vind ik dat een prachtnummer, maar moet mezelf eraan blijven herrineren dat het van Annihilator is.

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » za dec 24, 2005 10:19 am

The Horseman schreef:[..]

Maar dat is met Metal in het algemeen toch wel, Metal is toch een en al underground.]
Waar hij op doelt is dat er een thrash scene in Nederland zou moeten ontstaan.

Die is er nooit echt geweest, wat zijn er nu voor Nederlandse thrash bands? die zijn op 1 of misschien 2 handen te tellen geweest zelfs in de hoogtijdagen.

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » za dec 24, 2005 10:21 am

The Horseman schreef:Alice In Hell is absoluut de beste in mijn ogen.
Vooral het nummer Alison Hell is magistraal, ook dankzij het voorafgaande Crystal Ann.
Maar er staan nog meer fijne knallers op, al weet me de zang af en toe te irriteren.

Never, Neverland is ook zeer aardig.
The Fun Palace en het titelnummer vind ik de beste nummers.
Maar ik ga hem weer eens een kans geven.
Ook daar is de zanger al minder maar respectabel.

De 3e plaat heb ik van een vriend een dag in de discman gehad en daar kun je kort over zijn.
Geen materiaal te herkennen voor de Thrashfan.
Dat ik de ballad Phoenix Rising het beste nummer vind is een teken aan de wand.
Al vind ik dat een prachtnummer, maar moet mezelf eraan blijven herrineren dat het van Annihilator is.

ho ho ho...set the world on fire vind ik wel een hele gave plaat, zeker het titelnummer!

En NASTY SAVAGE is natuurlijk al, gaaf dat zei ik een jaar geleden al 8) 8) alleen toen vond niemand er schijnbaar wat aan......ik vind "penetration point" werelds maar eerlijk is eerlijk hun comeback CD "psycho psycho" is wel een van de sterkste thrash comebacks ever!

Cooper

Bericht door Cooper » za dec 24, 2005 11:13 am

Ik heb Alice In Hell destijds helemaal grijs gedraaid, en inderdaad voornamelijk vanwege de combo Crystal Ann / Alison Hell. De opbouw in dat nummer deed 't 'm gewoon.
Set The World On Fire vond ik aardig, maar niet veel meer dan dat.
If you can read this you're probably not dead yet.
- Johnny The Homicidal Maniac -

jeffrey

Bericht door jeffrey » za dec 24, 2005 3:29 pm

Oke Thrashers, raad mij eens een paar bands aan. Sodom vind ik erg gaaf, en ik zag dernet dat Intruder ook op mijn computer staat en dat bevalt me ook uitstekend.
Allemaal even normaal doen tegen djent

kimmey
Contacteer:

Bericht door kimmey » za dec 24, 2005 3:42 pm

Zelf vind ik Instil en Dominion erg lekker klinken
[url=http://www.last.fm/user/kimmey12/?chartstyle=Awesome35][img]http://imagegen.last.fm/Awesome35/recenttracks/5/kimmey12.gif[/img][/url]

jeffrey

Bericht door jeffrey » za dec 24, 2005 3:43 pm

Dan ga ik daar eens naar opzoek, bedankt
Allemaal even normaal doen tegen djent

WhiplashWimpie

Bericht door WhiplashWimpie » za dec 24, 2005 3:48 pm

jeffrey schreef:Oke Thrashers, raad mij eens een paar bands aan. Sodom vind ik erg gaaf, en ik zag dernet dat Intruder ook op mijn computer staat en dat bevalt me ook uitstekend.
Infernal majesty-None shall defy
Testament-the legacy
Exodus-Bonded by blood
Kreator-Pleasure to kill
Overkill- Taking over
Destruction- Infernal overkill
Whiplash-Insult to injury
Razor- Violent restitution
En nog zoveel meer. Maar hier is zoiezo makkelijk aan te komen.

Stillborn
Contacteer:

Bericht door Stillborn » za dec 24, 2005 3:48 pm

Instil is geen thrash.
In het straatje van Sodom zijn natuurlijk Kreator, Destruction en Coroner (veel melodieuzer) aan te raden. Maar ook Exodus, Testament, Forbidden, Laaz Rockit, Annihilator, Vio-Lence en noem maar op.

Trouwens, een preview van de nieuwe Testament dvd: http://video.google.com/videoplay?docid ... =Testament
:)
"Maya subjects you..."

kimmey
Contacteer:

Bericht door kimmey » za dec 24, 2005 3:53 pm

Leptotrichia - spit and swallow
[url=http://www.last.fm/user/kimmey12/?chartstyle=Awesome35][img]http://imagegen.last.fm/Awesome35/recenttracks/5/kimmey12.gif[/img][/url]

ketter

Bericht door ketter » za dec 24, 2005 3:54 pm

Wat wil je daar mee zeggen?

WhiplashWimpie

Bericht door WhiplashWimpie » za dec 24, 2005 3:55 pm

kimmey schreef:Leptotrichia - spit and swallow
Dit is toch echt het thrash topic. Ik ben net naar die website van Leptodinges geweest, maar er staat daar dat het death metal is.

kimmey
Contacteer:

Bericht door kimmey » za dec 24, 2005 3:58 pm

Dit is toch echt het thrash topic. Ik ben net naar die website van Leptodinges geweest, maar er staat daar dat het death metal is.
zat bij de verkeerde band te kijken

mijn excusses!

kimmey
Contacteer:

Bericht door kimmey » za dec 24, 2005 3:58 pm

Stillborn schreef:Instil is geen thrash.
Instil - Sole Rights
Beschrijving: Agressieve Thrashmetal, gecombineerd met harde metalcore.

edit: bron mindview.be
Laatst gewijzigd door kimmey op za dec 24, 2005 4:02 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten