Thrash/Speed metal IV
- defenderofsteel
ik zit te wachten op de laaz rockit dvd en de nieuwe van heathen. vooral na die laatste demo die gratis op hun site staat.
die demo is trouwens erg goed. misschien toch wel een van de betere dingen die ze uitgebracht hebben. de demo is sneller en harder dan victems of deception die ik eigenlijk een paar slagen te soft vind om echt tot mijn klassiekers te rekenen. verder hebben ze wel het eigen geluid van dat album behouden.
ben namelijk ook een beetje terug gekomen op breaking the silence. want na een paar zeer gave intro's is het eigenlijk maar vrij standaard. ze hebben daar in iedergeval geen eigen geluid zoals op victems. maar hij is wel wat harder en sneller dan victems waardoor ik toch mijn voorkeur blijf geven aan breaking the silence. die demo lijkt een perfecte mix tussen beide. dat beloofd wat voor de nieuwe plaat.
die demo is trouwens erg goed. misschien toch wel een van de betere dingen die ze uitgebracht hebben. de demo is sneller en harder dan victems of deception die ik eigenlijk een paar slagen te soft vind om echt tot mijn klassiekers te rekenen. verder hebben ze wel het eigen geluid van dat album behouden.
ben namelijk ook een beetje terug gekomen op breaking the silence. want na een paar zeer gave intro's is het eigenlijk maar vrij standaard. ze hebben daar in iedergeval geen eigen geluid zoals op victems. maar hij is wel wat harder en sneller dan victems waardoor ik toch mijn voorkeur blijf geven aan breaking the silence. die demo lijkt een perfecte mix tussen beide. dat beloofd wat voor de nieuwe plaat.
www.myspace.com/suddenthrash
- Cathalised
- Columnist
- Contacteer:
Godver, dat nummer klinkt erg lekker. Het klinkt mijns inziens wat duisterder dan het oudere werk, en dat mag ik wel. In ieder geval lekkere ouderwetse agressie, zoals het hoortDestructor schreef:Op http://www.myspace.com/sadus is trouwens 1 nummer te luisteren van het nieuwe album van Sadus, het nummer heet "Sick".

Als ik me niet vergis, zouden de volgende thrash bands in 2006 een nieuw album uit moeten brengen:
Slayer
Tankard
Sodom
Heathen (hoop?)
Mortal Sin
Onslaught
Sadus
Holy Terror
Metal Church
Violent Force
Razor
Infernal Majesty
Rigor Mortis
Agent Steel
(bron: Exodus forums)
er wordt daar ook gesproken over een nieuw Megadeth album, maar dat zal naar mijn verwachting een release zijn in oktober-november''06, eerst moet de dubbel dvd Arsenal of Megadeth uitkomen...
ik heb de grootste verwachtingen van Sodom, Sadus, Razor,Heathen en Tankard....
Slayer
Tankard
Sodom
Heathen (hoop?)
Mortal Sin
Onslaught
Sadus
Holy Terror
Metal Church
Violent Force
Razor
Infernal Majesty
Rigor Mortis
Agent Steel
er wordt daar ook gesproken over een nieuw Megadeth album, maar dat zal naar mijn verwachting een release zijn in oktober-november''06, eerst moet de dubbel dvd Arsenal of Megadeth uitkomen...
- Cathalised
- Columnist
- Contacteer:
Ik ben erg nieuwsgierig naar Onslaught, Tankard, Sadus en Heathen.Rattlehead schreef:ik heb de grootste verwachtingen van Sodom, Sadus, Razor,Heathen en Tankard....
Tankard zit mijns inziens met de afgelopen drie platen in een steigende lijn, het is kijken of ze dat kunnen doorzetten...BOB neigde al aardig naar een 'all-killers-no-fillers'-plaat vond ik. Dat nummer van de nieuwe Sadus klonk erg goed en Heathen beloofde eveneens veel met de recente demo.
Al met al kun je wel stellen dat 2006 een nog beter thrashjaar kan worden. We shall see.
Mwa, als ik ze vergelijk met Destruction en Sodom (een logische vergelijking mijns inziens) zie ik toch echt dat Kreator slechts 2 platen heeft afgeleverd waarvan ik met volle overtuiging kan zeggen: ja, toppers. Pleasure to kill en Extreme Aggression.Heidewolf schreef:[..]
Waarom vind je kreator overschat?
Ik vind het nogal vreemd dat Kreator desondanks een veel grotere naam is, dat idee heb ik althans....
- Don't Break The Oath
- Contacteer:
2006 wordt nog beter dan 2005 qua releasesRattlehead schreef:Als ik me niet vergis, zouden de volgende thrash bands in 2006 een nieuw album uit moeten brengen:
Slayer
Tankard
Sodom
Heathen (hoop?)
Mortal Sin
Onslaught
Sadus
Holy Terror
Metal Church
Violent Force
Razor
Infernal Majesty
Rigor Mortis
Agent Steel

Like I fucking would
Just a little more evil,
than you
[img]http://www.manowar.com/images/banner_tdob.gif[/img]
Just a little more evil,
than you
[img]http://www.manowar.com/images/banner_tdob.gif[/img]
Tja, nu komt het aan op smaak denk ik. Ik vind schmiers zang een beetje irritant. En natuurlijk was destruction meer thrash dan kreator natuurlijk. Kreator had nog wat black en death trekjes soms.Rattlehead schreef:[..]
Mwa, als ik ze vergelijk met Destruction en Sodom (een logische vergelijking mijns inziens) zie ik toch echt dat Kreator slechts 2 platen heeft afgeleverd waarvan ik met volle overtuiging kan zeggen: ja, toppers. Pleasure to kill en Extreme Aggression.
Ik vind het nogal vreemd dat Kreator desondanks een veel grotere naam is, dat idee heb ik althans....
Maar kreator heeft wel 2 betere thrash comeback platen gemaakt vind ik. Enemy of God is 20 keer beter als inventor of evil.
Heerlijk Helder Taalloeder
En Coma Of Souls dan? Dat steekt nog ns een stuk strakker in mekaar dan Extreme Agression. Ook qua geluid klinkt wat beter, meer ook omdat de drums daar wat meer weer naar de voorgrond gezet zijn, wat bij EA toch een gemis is vind ik. Live klinken de nummers van EA beter.Rattlehead schreef:[..]
Mwa, als ik ze vergelijk met Destruction en Sodom (een logische vergelijking mijns inziens) zie ik toch echt dat Kreator slechts 2 platen heeft afgeleverd waarvan ik met volle overtuiging kan zeggen: ja, toppers. Pleasure to kill en Extreme Aggression.
Ja, en The Antichrist rost alles omver wat Kreator heeft gemaakt sinds 1990...Heidewolf schreef:[..]
Tja, nu komt het aan op smaak denk ik. Ik vind schmiers zang een beetje irritant. En natuurlijk was destruction meer thrash dan kreator natuurlijk. Kreator had nog wat black en death trekjes soms.
Maar kreator heeft wel 2 betere thrash comeback platen gemaakt vind ik. Enemy of God is 20 keer beter als inventor of evil.
NAILED TO THE CROSS!!!!!!!!!!
Hehe, maar ik vind Coma of souls wel een gaaf album, maar gene uitgesproken topper....
Dat is een mooi rijtje ja ! Heathen zou voor de zomer uitkomen zover ik weet.Rattlehead schreef:Als ik me niet vergis, zouden de volgende thrash bands in 2006 een nieuw album uit moeten brengen:
Slayer
Tankard
Sodom
Heathen (hoop?)
Mortal Sin
Onslaught
Sadus
Holy Terror
Metal Church
Violent Force
Razor
Infernal Majesty
Rigor Mortis
Agent Steel
The anti-christ is zeker een lekkere ros plaat, maar muziektechnisg vind ik enemy of god beter.Rattlehead schreef:[..]
Ja, en The Antichrist rost alles omver wat Kreator heeft gemaakt sinds 1990...
NAILED TO THE CROSS!!!!!!!!!!
Hehe, maar ik vind Coma of souls wel een gaaf album, maar gene uitgesproken topper....
Enja, annhillator vind ik ook overschat. En megadath ook, afgezien van rust in peace.
Heerlijk Helder Taalloeder
- Rebellion666
Dan wordt 2006 toch een mooi jaar!Rattlehead schreef:Als ik me niet vergis, zouden de volgende thrash bands in 2006 een nieuw album uit moeten brengen:
Slayer
Tankard
Sodom
Heathen (hoop?)
Mortal Sin
Onslaught
Sadus
Holy Terror
Metal Church
Violent Force
Razor
Infernal Majesty
Rigor Mortis
Agent Steel
'In the land of the pigs, the butcher is king.'
- defenderofsteel
hirax precies, veel van die underground bands die een kvlt status hebben ontwikkeld zijn vaak overrated. bijvoorbeeld atrophy.Daeminion schreef:Om zelf een aantal overschatte bands te noemen:
Annihilator en Hirax.
denk meetsal maar zo, er is een rede dat die bands die tijd niet groot zijn geworden.
www.myspace.com/suddenthrash
Mwa, die status van Atrophy is niet zo heel groot naar mijn weten....defenderofsteel schreef:[..]
hirax precies, veel van die underground bands die een kvlt status hebben ontwikkeld zijn vaak overrated. bijvoorbeeld atrophy.
denk meetsal maar zo, er is een rede dat die bands die tijd niet groot zijn geworden.
er zijn ook maar zat bands die ronduit pech hebben gehad...ik noem een Toxik, Heathen, Vio-Lence, Deathrow etc. etc.....
- defenderofsteel
Hmm ik weet het niet, de charme van Morbid Saint schuilt voor mij toch ook wel sterk in dat ontzettend rauwe geluid. Bij een groter label hadden ze ongetwijfeld minder rauw geklonken, daarnaast kwamen zij relatief laat in de scene en hebben ze een veel minder toegankelijk geluid dan veel tijdgenoten.....maar ze hadden zeker weten erg veel potentie!Daeminion schreef:Wat dacht je van een Morbid Saint? Met een redelijk bekend label onder hun aars hadden die lui zeker een grote schare fans kunnen krijgen a la Forbidden. Apocrypha uit Las Vegas is er ook zo een.
Apocrypha is idd erg sterk ook !
Helemaal mee eens, dat maakt het verzamelen van thrash ook erg leuk...het is haastwel een archelogische tocht door metal hahaha!defenderofsteel schreef:denk dat de bands die echt pecht gehad hebben maar een handje vol zijn en de meeste gewoon niet goed genoeg waren om nu nog groot te zijn als exodus metallica megadeth etc.
maar zo valt er tenminste nog wat te zoeken en te graven anders was de hobby snel klaar.
- The Horseman
Ik vind het toch moeilijk te bepalen welke bands er een wereldalbum gaan afleveren
Het is toch afwachten met die reunie's.
Ik heb wel vertrouwen in een goede Heathen plaat en hoop op een goede Megadethplaat.
En ben het volledig met Kristof eens wat betreft Forbidden.
Over een overgewaarde en/of kut thrashband denk ik even over na.
Het is toch afwachten met die reunie's.
Ik heb wel vertrouwen in een goede Heathen plaat en hoop op een goede Megadethplaat.
En ben het volledig met Kristof eens wat betreft Forbidden.
Over een overgewaarde en/of kut thrashband denk ik even over na.
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]
Damn, dat word dan een leuk jaar.Rattlehead schreef:Als ik me niet vergis, zouden de volgende thrash bands in 2006 een nieuw album uit moeten brengen:
Slayer
Tankard
Sodom
Heathen (hoop?)
Mortal Sin
Onslaught
Sadus
Holy Terror
Metal Church
Violent Force
Razor
Infernal Majesty
Rigor Mortis
Agent Steel
Ik ben zelf erg benieuwd naar Agent Steel, Sodom, Rigor Mortis, Onslaught en Metal Church.
Ik zie het vaker op forums staan maar weet het nog steeds nietdefenderofsteel schreef:[..]
hirax precies, veel van die underground bands die een kvlt status hebben ontwikkeld zijn vaak overrated. bijvoorbeeld atrophy.
Wat is kvlt?
[img]http://www.freewebs.com/fubartheband/metalfansig.jpg[/img]
- ruben somewhere online
Voor mij gewoon Slayer, sinds de jaren 90 albums uitgebracht die verschilden qua stijlen, maar allemaal wisten ze me te bekoren, Slayer is lui, maar heeft me nooit teleurgesteld.Rattlehead schreef:Als ik me niet vergis, zouden de volgende thrash bands in 2006 een nieuw album uit moeten brengen:
Slayer
Tankard
Sodom
Heathen (hoop?)
Mortal Sin
Onslaught
Sadus
Holy Terror
Metal Church
Violent Force
Razor
Infernal Majesty
Rigor Mortis
Agent Steel
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]
- Die_Eier_Von_Satan
- Contacteer:
- ruben somewhere online
- Destructor
- The Horseman
Ik vind die platen die erna komen best hun waarde hebben en een aantal zeer gave nummers herbergen.
Punt is alleen dat ik het weinig draai.
Sowieso geen hele dagen Slayer voor mij.
God Hates Us All begint met naar mijn mening 2 zeer aangename nummers maar daarna is het me te geforceerd agressief en een soort diepgang die het oude werk wel heeft mist het.
Punt is alleen dat ik het weinig draai.
Sowieso geen hele dagen Slayer voor mij.
God Hates Us All begint met naar mijn mening 2 zeer aangename nummers maar daarna is het me te geforceerd agressief en een soort diepgang die het oude werk wel heeft mist het.
Laatst gewijzigd door The Horseman op zo jan 01, 2006 9:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Nou goed, iedereen kent mijn anti-Slayer houding, maar dan moet ik er wel bij zeggen dat ik Season in the Abyss redelijk te doen vind.
Ik heb iig goede hoop voor Metal Church en Agent Steel en ben op zich ook wel benieuwd naar Sodom
Ik heb iig goede hoop voor Metal Church en Agent Steel en ben op zich ook wel benieuwd naar Sodom
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
ik merk ook dat mensen mijn smaak niet helemaal kunnen volgenRattlehead schreef:Tering, wat ben jij soms onnavolgbaar.....ik draai het nieuwere Slayer werk echt nooit, zeer oninteressant.....maaaaar live vind ik ze ook heel saai, maar dat hangt grotendeels ook vast aan de saaie setlist....ik zou liever wat meer werk van Hell Awaits en Show no mercy horen...
wat ik zo geweldig vind aan diabolus in musica wat niet veel andere thrash (voor zover je het thrash kunt noemen)-platen hebben, is:
- de meesterlijke duivelse sfeer
- de uit de los geschreven teksten die toch interessanter zijn als je denkt
- paul bostaph die overal uitkomt
- de zinloze agressie van bijvooreeld 'point'
- het angstaanjagende, niet voorspelbare, niet zieke-maar toch walgelijkle artwork
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.
- The Horseman
- Lone Starr
In process......Beste wensen trouwensRattlehead schreef:Ik maak in dit topic, tussen de discussie door, nog even melding van Nasty Savage, die ik deze week herontdekt heb. Wat een gave zooi! LoneStarr, als je het nog niet kent, zeker checken. Fantastische zanger ook, die Nasty Ronnie!

"Do is die Bahnhof!!"
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]
-
Yeah, None shall defy. Geweldig duister album. Een van mijn favorieten.Rattlehead schreef:Hmm ik heb dat nooit ervaren, eigenlijk, een duivelse sfeer op dat album....ik vind deze albums veel meer in aanmerking komen voor een ronduit kwaadaardig sfeertje,
met stipt op 1:
None shall defy - Infernal Majesty
Daarnaast
Hell awaits
oude Sodom
Morbid Saint
-
Een deel van een live optreden van een Turkse thrash band. Rectifier!!!!
Covers van Exodus, Destruction, Kreator en een eigen nummer.
http://www.sidik.ws/download/rectifier_ ... 1_2005.wmv
- Destructor
-
Alhoewel ik vind dat Slayer nooit het spoor volledig kwijt geraakt is, en de spirit ook niet verloren zijn, vind ik de oude platen toch stukken beter.Kristof schreef:ik kan echt geen enkel slayer concert meer uitzitten, vreselijk saai
maar de nieuwe platen draai ik vreemd genoeg toch nog vrij vaak, vooral 'diabolus in musica' vind ik een geweldig meesterwerkje
Zo simpel als ik ben luister ik tienmaal liever Reign In Blood dan bijvoorbeeld Diabolus In Musica of God Hates Us All.
Eigenlijk ben ik best wel heel erg benieuwd naar het nieuwe Slayeralbum waar die eikels al jaren mee bezig zouden zijn.
- Cathalised
- Columnist
- Contacteer:
Hahaha geniaal! Piranha!WhiplashWimpie schreef:Een deel van een live optreden van een Turkse thrash band. Rectifier!!!!

- AltarOfSacrifice
- Contacteer:
-
Kerel, echt...Overkill schreef:Slayer is best gaaf maar ik vind heel veel dingen nogal op elkaar lijken. Iemand zei trouwens dat ze ook een cover album hebben gemaakt. Is dat waar?
Je kan niet alles weten, maar bepaalde dingen die ongeveer op elke muur geschreven staan kan je niet gaan vragen. Naast dat het nutteloos is, en enkel pure luiheid weergeeft, staat het zeldzaam dom, en zal het enkel resulteren in geïrriteerde reacties.