Face down
- XnegativeX
- Contacteer:
Face down
Aangezien deze band (volgens mijn bronnen) weer bij elkaar is, leek het mij een goede tijd voor een topic over Face down.
De meeste mensen zullen deze band kennen door hun zanger Marco Aro. Die, tot voor kort nog, bij The Haunted zong. Voor zijn carriere bij The Haunted heeft Face down 2 cd's opgenomen. Daarna zijn ze er mee opgehouden.
De rest van de band heeft ook niet stil gezeten:
Marco Aro vocals (The Haunted)
Joacim Carlsson guitars (Afflicted)
Joakim Harju bass (Construcdead)
Erik Thyselius drums (Construcdead, Terror 2000)
former members
Richard Bang drums
Peter Stjärnvind drums (see also Entombed, Krux, Murder Squad)
Ik ben in ieder geval erg blij dat Face down weer in het land van de levenden is terug gekeerd want, in mijn bescheiden mening, rost deze band het gros van die andere projektjes er totaal uit. Marco's stem komt bij Face down ook een stuk beter tot z'n recht.
Face down maakt een soort van thrash (Machine head, Pantera) gemixt met het groezelige geluid van old school zweedse death metal, wat hardcore en hele lichte Meshuggah invloeden. Dit mensel staat in ieder geval gerand voor een vette partij metal die zo agressief is als een hondsdolle pitbull.
Discography:
Mindfield (1995)
The Twisted rule the wicked (1997)
Jammer genoeg hebben ze geen recente site, maar dit is hun oude:
http://www.dataphone.se/~facedown
De meeste mensen zullen deze band kennen door hun zanger Marco Aro. Die, tot voor kort nog, bij The Haunted zong. Voor zijn carriere bij The Haunted heeft Face down 2 cd's opgenomen. Daarna zijn ze er mee opgehouden.
De rest van de band heeft ook niet stil gezeten:
Marco Aro vocals (The Haunted)
Joacim Carlsson guitars (Afflicted)
Joakim Harju bass (Construcdead)
Erik Thyselius drums (Construcdead, Terror 2000)
former members
Richard Bang drums
Peter Stjärnvind drums (see also Entombed, Krux, Murder Squad)
Ik ben in ieder geval erg blij dat Face down weer in het land van de levenden is terug gekeerd want, in mijn bescheiden mening, rost deze band het gros van die andere projektjes er totaal uit. Marco's stem komt bij Face down ook een stuk beter tot z'n recht.
Face down maakt een soort van thrash (Machine head, Pantera) gemixt met het groezelige geluid van old school zweedse death metal, wat hardcore en hele lichte Meshuggah invloeden. Dit mensel staat in ieder geval gerand voor een vette partij metal die zo agressief is als een hondsdolle pitbull.
Discography:
Mindfield (1995)
The Twisted rule the wicked (1997)
Jammer genoeg hebben ze geen recente site, maar dit is hun oude:
http://www.dataphone.se/~facedown
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- XnegativeX
- Contacteer:
The Twisted rule the wicked was inderdaad een super bruut album. Hoewel ik Mindfield ook al erg vet vond.
Maar kijk eens wat ik ondertussen heb gevonden:
http://facedown.nu
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- XnegativeX
- Contacteer:
Hmm, die nieuwe nummers klinken wel anders dan The twisted rule the wicked. Minder vet en minder technisch. Maar nogsteeds enorm agressief. Ook trekken ze af en toe iets naar de death metal toe.
Maar aangezien Face down op dit moment zonder label zit zijn het nog maar demo opnames. Dus waarschijnlijk gaat het eind resultaat wel wat anders klinken (vooral wat vetter).
Maar aangezien Face down op dit moment zonder label zit zijn het nog maar demo opnames. Dus waarschijnlijk gaat het eind resultaat wel wat anders klinken (vooral wat vetter).
Ah, geweldig, ik zal die nummers eens aan gaan horen.XnegativeX schreef:The Twisted rule the wicked was inderdaad een super bruut album. Hoewel ik Mindfield ook al erg vet vond.
Natural Born Negative
- XnegativeX
- Contacteer:
Eindelijk is het dan zover, ik heb het nieuwe album van Face down, The Will to power, in mijn bezit. En het valt me zeker niet tegen.
Ik ben erg blij dat Marco weer bij Face down zit. Ten eerste klinkt The Haunted gewoon beter maar ten tweede komt Marco zelf een stuk beter uit de verf bij Face down.
Het nieuwe album klinkt vertrouwd maar toch anders. De stijl van Face down valt ook op dit album weer te omschrijven als agressieve thrash met hardcore invloeden. Eigenlijk zoals Pantera dat op hun latere werk deed en Machine head op Burn my eyes. Al vind ik Face down nog weer een tikje agressiever als de 2 voorgenoemde bands.
Het verschil met het oude werk is dat Face down op dit nieuwe album meer recht-toe-recht-aan beukwerk maakt. Het klinkt nog weer agressiever maar minder technisch. Even wennen voor de oude fans maar dit album is zeker de moeite waard voor fans van moderne, agressieve thrash.
(En niet metalcore zoals op de frontpage vermeld staat.)
Ik ben erg blij dat Marco weer bij Face down zit. Ten eerste klinkt The Haunted gewoon beter maar ten tweede komt Marco zelf een stuk beter uit de verf bij Face down.
Het nieuwe album klinkt vertrouwd maar toch anders. De stijl van Face down valt ook op dit album weer te omschrijven als agressieve thrash met hardcore invloeden. Eigenlijk zoals Pantera dat op hun latere werk deed en Machine head op Burn my eyes. Al vind ik Face down nog weer een tikje agressiever als de 2 voorgenoemde bands.
Het verschil met het oude werk is dat Face down op dit nieuwe album meer recht-toe-recht-aan beukwerk maakt. Het klinkt nog weer agressiever maar minder technisch. Even wennen voor de oude fans maar dit album is zeker de moeite waard voor fans van moderne, agressieve thrash.
(En niet metalcore zoals op de frontpage vermeld staat.)
- stuk drijfhout
-
- XnegativeX
- Contacteer:
-
- fetuskiller
- Contacteer:
-
- XnegativeX
- Contacteer:
Omdat dat de enige band lijkt te zijn waar je non-stop over loopt te mauwen en omdat je in korte tijd in 2 band topics gepost hebt dat het wel aardig is maar dat je er niet lang naar kunt luisteren.
Maar ik gok erop dat je de nieuwe cd's van zowel Face down als The Berzerker nog amper hebt geluisterd.
Maar ik gok erop dat je de nieuwe cd's van zowel Face down als The Berzerker nog amper hebt geluisterd.
-
1. Ik heb maar 1 topic over Vader geopendXnegativeX schreef:Omdat dat de enige band lijkt te zijn waar je non-stop over loopt te mauwen en omdat je in korte tijd in 2 band topics gepost hebt dat het wel aardig is maar dat je er niet lang naar kunt luisteren.
2. Ik heb het helemaal niet zo vaak over Vader als jij denkt
3. Ik had het niet over het nieuwe album van The Berzerker, maar algemeen wat ik van ze gehoord heb. Of dat nou oud of nieuw materiaal was.
4. Ik vind Face down best aardig klinken, maar het is gewoon niet de muziek waar ik zo erg van houd.
Dus nog steeds snap ik je probleem niet..
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
review van de nieuwe:
http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=2288
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.
- fetuskiller
- Contacteer:
-
Is dat dat de nieuwe?Kristof schreef:review van de nieuwe:

- XnegativeX
- Contacteer:
-
- fetuskiller
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
Ah, met perfectie heeft dit niks te maken.Darth Vader schreef:[..]
Owja, was even vergeten dat jij perfect bent..
Maar wel met je negatief uitlaten over onderwerpen (muziek in dit geval) waar je weinig tot geen verstand van hebt. Je hebt geen idee waar je naar aan het luisteren bent maar je hebt je mening wel direkt klaar. Dat is gewoon jammer. Vooral omdat je daardoor misschien anderen van een luisterbeurt weerhoudt. Zonde, want Face down is gewoon een goede band. Maar dan moet je wel van dit soort muziek houden...en niet alleen van death metal.
(Ja, ik bedoel jou ook Fetty)
-
Sorry hoor, maar ik luister echt niet alleen maar death metal. Mijn vorkeur gaat misschien wel uit naar death metal en goregrind, maar ik luister ook wel af en toe naar thrash, heavy metal, metalcore en af en toe zelfs iets als Lynyrd Skynyrd.XnegativeX schreef:[..]
Ah, met perfectie heeft dit niks te maken.
Maar wel met je negatief uitlaten over onderwerpen (muziek in dit geval) waar je weinig tot geen verstand van hebt. Je hebt geen idee waar je naar aan het luisteren bent maar je hebt je mening wel direkt klaar. Dat is gewoon jammer. Vooral omdat je daardoor misschien anderen van een luisterbeurt weerhoudt. Zonde, want Face down is gewoon een goede band. Maar dan moet je wel van dit soort muziek houden...en niet alleen van death metal.
Jij vertelde in je openingspost dat Face Down ongeveer dezelfde stijl speelt als Machine Head en Pantera. Omdat Machine Head al heel lang een van m'n favoriete bands is, en ik Pantera ook wel gaaf vind, wou ik het eens proberen. Maar het doet me gewoon meer aan Götheburg denken dan aan Machine Head en Pantera, en dat is dus niet de muziek waar ik op een paar bands na zo dol op ben.
- XnegativeX
- Contacteer:
Heh?! Die moet je me toch eens uitleggen.Darth Vader schreef:[..]
...het doet me gewoon meer aan Götheburg denken dan aan Machine Head en Pantera....
Bij Göthenburg denk ik toch echt aan bands als At the gates, Dark tranquillity en In flames. Een sound die ik meters van de sound van Face down af vind liggen (Dat vind ik niet alleen, dat is ook zo).
Je hebt gelijk als je zegt dat Face down niet lijkt op Pantera of Machine head. Toch maken ze dezelfde stijl muziek. Thrash metal met wat hardcore invloeden. Machine head en Pantera doen dat op een totaal andere manier...maar de stijl is hetzelfde.
- fetuskiller
- Contacteer:
Hoezo zou ik geen verstand van muziek hebben? Ik luister naar alle stijlen muziek, van death metal tot thrash metal en tegenwoordig zelfs erg veel pagan/folk en black metal. Face Down wekte in eerste instantie mijn intresse vanwege de zanger, die ik bij The Haunted behoorlijk goed tot zijn recht vond komen, bij Face Down heeft hij echter veel meer melodie in zijn stem wat mij veel aan Pantera doet denken, en dat is dan precies het soort grunt/zang waar ik niet echt gek op ben, vandaar dat ook Face Down mij niet helemaal kan bekoren. Ik zal het heus nog wel een keer aanzetten maar kopen doe ik het niet.XnegativeX schreef:[..]
Ah, met perfectie heeft dit niks te maken.
Ik ben het met je eens dat dit een goede band is, dat wil zeggen dat je dus niet persé van deze muziek moet houden om te horen dat dit een sterke band is. En dat ik alleen van Death metal hou is gelul en dat weet jij net zo goed als ik.
-
Ze doen me dus inderdaad meer denken aan Zweedse bands als At The Gates, Dark Tranquility en The Haunted. Grotendeels ook door de zang hoor, maar ook muziekaal.XnegativeX schreef:[..]
Heh?! Die moet je me toch eens uitleggen.
Bij Göthenburg denk ik toch echt aan bands als At the gates, Dark tranquillity en In flames. Een sound die ik meters van de sound van Face down af vind liggen (Dat vind ik niet alleen, dat is ook zo)
Zoals je zegt, bands die dezelfde stijl spelen hoeven niet hetzelfde te klinken. Maar het kan dus wel, en daarom had ik het toch maar geprobeert.Je hebt gelijk als je zegt dat Face down niet lijkt op Pantera of Machine head. Toch maken ze dezelfde stijl muziek. Thrash metal met wat hardcore invloeden. Machine head en Pantera doen dat op een totaal andere manier...maar de stijl is hetzelfde.
- XnegativeX
- Contacteer:
- The Horseman
Ik heb zojuist een paar nummers geluisterd en ook dit zal mijn favoriete band absoluut niet worden.
Ik mis memorable gitaarriffs en een bepaalde nuance.
Het is allemaal wel lekker agressief enzo maar het gaat langs je heen.
Daarbij vind ik de zang storend omdat het nogal geforceerd overkomt.
Ja, dit zegt nu helemaal niks meer.
Het is ongetwijfeld een hele goede band maar ik kan er gewoon niks mee.
Ik mis memorable gitaarriffs en een bepaalde nuance.
Het is allemaal wel lekker agressief enzo maar het gaat langs je heen.
Daarbij vind ik de zang storend omdat het nogal geforceerd overkomt.
Ja, dit zegt nu helemaal niks meer.
Het is ongetwijfeld een hele goede band maar ik kan er gewoon niks mee.
Laatst gewijzigd door The Horseman op ma jan 02, 2006 9:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]
- arrested proser
- XnegativeX
- Contacteer:
De eerste paar luisterbeurten blijft het inderdaad niet hangen. Maar dat deed Face down nooit echt bij mij. Elk Face down album is een groeiplaat. Er zitten inderdaad weinig herkenbare refreintjes en memorabele riffs in maar de zieke sfeer en de pure waanzin (luister maar eens naar het nummer War hog) openbaren zich pas bij latere luisterbeurten.
En Darth vader, de vergelijking met Gothenburg metal volg ik maar gedeeltelijk. Gothenburg metal is old school zweedse death gemixt met heavy metal (Iron maiden) melodieeen en vaak een krijsende zanger.
Face down heeft zeker invloeden van old school zweedse death metal.
Dat gruizige gitaargeluid van Entombed en Grave hoor ik er duidelijk in terug. Maar Iron maiden melodieeen zitten er totaal niet in. De krijsende zang komt maar heel sporandisch voor als Marco even totaal flipt en z'n schreeuwende stem totaal overslaat.
De vergelijking met The Haunted is natuurlijk logisch gezien Marco Aro ook in The Haunted heeft gezongen. Maar waar The Haunted een gestroomlijnde moordmachine is, daar is Face down een botte bijl.
Beide erg effectief maar op een andere manier
En Darth vader, de vergelijking met Gothenburg metal volg ik maar gedeeltelijk. Gothenburg metal is old school zweedse death gemixt met heavy metal (Iron maiden) melodieeen en vaak een krijsende zanger.
Face down heeft zeker invloeden van old school zweedse death metal.
Dat gruizige gitaargeluid van Entombed en Grave hoor ik er duidelijk in terug. Maar Iron maiden melodieeen zitten er totaal niet in. De krijsende zang komt maar heel sporandisch voor als Marco even totaal flipt en z'n schreeuwende stem totaal overslaat.
De vergelijking met The Haunted is natuurlijk logisch gezien Marco Aro ook in The Haunted heeft gezongen. Maar waar The Haunted een gestroomlijnde moordmachine is, daar is Face down een botte bijl.
Beide erg effectief maar op een andere manier

- XnegativeX
- Contacteer: