Thrash/Speed metal IV
Stel je niet aan.
1. Ik ken de hele Slayer geschiedenis en discografie niet, ik eigenlijk alleen dingen als Seasons In The Abyss, God Hates Us All en Reign In Blood
2. Die vriend lult ontzettend veel
1. Ik ken de hele Slayer geschiedenis en discografie niet, ik eigenlijk alleen dingen als Seasons In The Abyss, God Hates Us All en Reign In Blood
2. Die vriend lult ontzettend veel
[url=http://www.sloganizer.net/en/][img]http://www.sloganizer.net/en/style2,Overkill.png[/img][/url]
Ja een album met punkcovers; Undisputed Attitude.Overkill schreef:Slayer is best gaaf maar ik vind heel veel dingen nogal op elkaar lijken. Iemand zei trouwens dat ze ook een cover album hebben gemaakt. Is dat waar?
Gave en aparte link trouwens. Nooit gedacht dat ik een Turk nog zou zien headbangen.
Edit: Staan er nou echt alleen maar 3 gasten als publiek?
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?
"Wat?"
Ja dus.
The Wörld Is Yours
- The Horseman
-
Heathen? www.heathenmetal.comDarth Vader schreef:Ik weet nog dat ik een bay area thrash band had leren kennen, waarvan je alle 2 of 3 de albums kon downloaden en/of streamen op de site. Ik vond het best gaaf klinken, maar ben de naam van de band kwijtWeet iemand welke band dat zou kunnen zijn?
-
- Cathalised
- Columnist
- Contacteer:
- Lone Starr
Mag ik jullie ook even herinneren aan Speedica, Limburgs metaal met Marcel Coenen in de gelederen.
Ikzelf vind het hele lekkere speed/thrash metal.
http://www.speedica.fiberworld.nl/m13.html
"Do is die Bahnhof!!"
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]
-
Muzikaal klinkt het goed. Alleen vind ik de zang er niet bij passen, lang niet agressief genoeg.Lone Starr schreef:Mag ik jullie ook even herinneren aan Speedica, Limburgs metaal met Marcel Coenen in de gelederen.
- Lone Starr
- XnegativeX
- Contacteer:
Opzich is dat ook wel logisch...
Er komen tegenwoordig maar zeer weinig goede, ouderwetse thrash albums uit. En de albums die er nog uitkomen komen over het algemeen van de oude "helden". Er is ook geen eer aan te behalen om een nieuwe thrash band op te richten lijkt me.
Er komen tegenwoordig maar zeer weinig goede, ouderwetse thrash albums uit. En de albums die er nog uitkomen komen over het algemeen van de oude "helden". Er is ook geen eer aan te behalen om een nieuwe thrash band op te richten lijkt me.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- The Horseman
- XnegativeX
- Contacteer:
Oh, mijn excuus in dat geval.
Maar worden modernere thrash bandjes hier nog wel gesteund dan?
Ik noem een Non-human level en een Face down.
Toegegeven, het is geen pure thrash meer maar de thrash roots zijn zeker nog sterk aanwezig.
Toegegeven, het is geen pure thrash meer maar de thrash roots zijn zeker nog sterk aanwezig.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
Overigens wil ik hier nog even melding maken van de Belgische band Cyclone....ik ken enkel hun tweede album, Inferior to none. Maar dit is wel tamelijk geniale thrash! Een ontzettend sterk album vind ik het eigenlijk, alleen duurde het wel even, het moest zeg maar groeien.
Zeer zonde dat dit echt een erg zeldzaam cd'tje is, ik zou hem zeer graag in mijn bezit hebben!
Zeer zonde dat dit echt een erg zeldzaam cd'tje is, ik zou hem zeer graag in mijn bezit hebben!
-
Ik vind het niet zo heel geweldig. Misschien dat ik het vaker moet luisteren, maar het doet me nog weinig.Rattlehead schreef:Overigens wil ik hier nog even melding maken van de Belgische band Cyclone....ik ken enkel hun tweede album, Inferior to none. Maar dit is wel tamelijk geniale thrash! Een ontzettend sterk album vind ik het eigenlijk, alleen duurde het wel even, het moest zeg maar groeien.
- The Horseman
Wakker de discussie wat mij betreft maar aanXnegativeX schreef:Oh, mijn excuus in dat geval.

Ik ga vandaag Facedown wel even een kans geven
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]
- Destructor
zeer gave band inderdaad.Rattlehead schreef:Overigens wil ik hier nog even melding maken van de Belgische band Cyclone....ik ken enkel hun tweede album, Inferior to none. Maar dit is wel tamelijk geniale thrash! Een ontzettend sterk album vind ik het eigenlijk, alleen duurde het wel even, het moest zeg maar groeien.
Ik steun moderne thrash bands zeker, mits het maar goed is. Kijk naar een band als Evile! Ik open hier een topic voor ze, met het voorstel om de EP aan te schaffen......7 man in totaal hier vna metalfan hebben gereageerd en hebben het leuke EP'tje nu thuis. Dus ik kan met zekerheid wel zeggen dat het gesteund wordt. Voor nieuwe thrash vind ik de Japanse zooi als Fastkill erg sterk....ook in Zuid-Amerika wordt het een en ander moois gemaakt!XnegativeX schreef:Oh, mijn excuus in dat geval.
Ik denk zeker wel dat er toekomst is voor nieuwe thrash band, mits het maar kwaliteit is! Het is echt niet zo dat ik niet naar een band zal gaan puur omdat hij te nieuw is ofzo....
- Destructor
hummm...ik had laatst een nummer van Non-Human Level gehoord maar ik vond er niet veel aan, een beetje oppervlakkig en ik vond het een beetje te veel naar metalcore neigen.XnegativeX schreef:Oh, mijn excuus in dat geval.
- XnegativeX
- Contacteer:
Cool. Laat ik dan eens met een lekker controversieele opmerking komen:The Horseman schreef:[..]
Wakker de discussie wat mij betreft maar aan![]()
Het loont op dit moment totaal niet om een nieuwe thrashband op te richting.
Je wordt namelijk constant vergeleken met de oude garde bands. Als je ook maar iets anders of vernieuwend te werk gaat ben je niet thrash genoeg of zelfs helemaal geen thrash (The Haunted).
Kortom, de thrash scene zal over een aantal jaren totaal zijn uitgedroogd.
-
Vrijdag de 13e, Cafe de Vrachtwagen, breda. 8 uur. Kom kijken zou ik zeggen.XnegativeX schreef:Oh, mijn excuus in dat geval.

- XnegativeX
- Contacteer:
Interessante stelling, though I beg to differ. Als ik zo rond kijk wordt er in ieder metal genre vergeleken met de klassiekers van het desbetreffende genre......doch ook daar komen nieuwe bands in. Dat er in Nederland weinig activiteit is betreffende nieuwe thrash bands, wil niet zeggen dat dit wereldwijd zo is...XnegativeX schreef:[..]
Cool. Laat ik dan eens met een lekker controversieele opmerking komen:
Je wordt namelijk constant vergeleken met de oude garde bands. Als je ook maar iets anders of vernieuwend te werk gaat ben je niet thrash genoeg of zelfs helemaal geen thrash (The Haunted).
Hehe, ik heb hemRattlehead schreef:Overigens wil ik hier nog even melding maken van de Belgische band Cyclone....ik ken enkel hun tweede album, Inferior to none. Maar dit is wel tamelijk geniale thrash! Een ontzettend sterk album vind ik het eigenlijk, alleen duurde het wel even, het moest zeg maar groeien.

Maar leuke band en een best leuk album. Ik vond het inderdaad ook in het begin tegenvallen maar naar vakere luisterbeurten toch een goed album! Ik denk vooral doordat het behoorlijke lange nummers zijn dat het echte groei nummers zijn.
-
Hmm, bij 'moderne thrashbandjes' denk ik aan een geluid wat enigszins (als in: een beetje, met invloeden uit) hard- of metalcore klinkt (vooral vocaal), deze zijn voor mij sowieso niet aantrekkelijk. Ik vind het altijd iets te 'schreeuwerig'. Muzikaal vind ik het meestal wat te gladjes of te opgeleukt klinken.XnegativeX schreef:Oh, mijn excuus in dat geval.
Ik luister stukken liever wat (eventueel obscure) 80's thrash. Niet dat ik zozeer het hele nieuwe thrashgedeelte wil boycotten, maar omdat ik me er simpelweg niet in kan vinden. Ik vind trouwens veel nieuwe thrashbands die proberen de oudjes na te bootsen veelal maar middelmatig. Het Engelse Evile doet een leuke poging, maar niet veel meer dan dat.
Ik verwacht dan ook niet dat er nog snel echte klassiekers gemaakt worden. Ook vind ik dat er de laatste jaren nauwelijks klassiekers verschenen zijn.
Volgens mij zijn de meeste klassiekers dan ook in de begindagen en de daarop volgende toptijden gemaakt.
De nieuwe Exodus en de laatste Kreator komen (vind ik) niet eens een beetje in aanmerking.
Ik wil niet strijden tegen vernieuwing, maar luister liever wat oud (voor mij) interessant materiaal.
-
Mee eens.XnegativeX schreef:[..]
Een thrashband starten die oldschoolthrash speeld is hardstikke leuk, stel dat je nog een enigszins acceptabel oldschoolgeluid weet neer te zetten, het zal niet lonen: de hoogtijdagen zijn voorbij, en enkel een kleine selectie diehards zal je steunen. Maximaal.
Een thrashband met een nieuw geluid (waar de band zich meestal heeft laten inspireren door de oude helden) zal door de diehards vrijwel meestal genegeerd/afgezeken worden omdat ze een onpuur thrashgeluid produceren.
Wat er in de toekomst gaat gebeuren zal me erg benieuwen. De 'oude helden' moeten binnen een jaar of tien wel in dergelijke conditie zijn dat blijven musiceren onmogelijk wordt.
De metalscene is nog te jong om hier uitspraken over te doen (die daadwerkelijk ergens op gebaseerd zijn).
Van mij hoeven bandjes als The Haunted enzo ook allemaal niet, ik vind er niks aan. Als dat nu de thrash van de toekomst is, heeft het voor mij geen betekenis. Je kan zeggen dat het simpelweg kortzichtig is om dergelijke nieuwe thrashbands geen toekomstlicht te gunnen, maar waarom zou een fan van het oude geluid zich bij iets neerleggen waar hij eigenlijk niets mee opheeft?
Je kan mensen niet dwingen een bepaalde smaak aan te nemen.
-
Ik denk dat het een kwestie is van tijd. Ik bedoel: toen ik begon met metal luisteren wist ik niet eens wat thrash was. Pas na een jaar of 3 met metal bezig te zijn geweest rakkte ik geintreseerd in thrash. Nu luister ik niets anders meer. Ik denk dat er veel meer jongere metalfans in thrash geintreseerd raken als er maar genoeg goeie nieuwe bands komen. Het feit dat er tegenwoordig zoveel stijlen en ongeloofelijk veel kut(en ook wel wat goeie ander soort metal) bands zijn maakt het moeilijker om mensen enthousiast te maken. Ik zie het nog wel gebeuren dat er iets van een scene ofzo ontstaat. Niet dat het populair moet worden, maar gewoon genoeg fans en bandjes om het actief te laten bestaan. Maar daar moet dan wel hard aangewerkt worden.goud kereltje schreef:[..]
Mee eens.
Een thrashband starten die oldschoolthrash speeld is hardstikke leuk, stel dat je nog een enigszins acceptabel oldschoolgeluid weet neer te zetten, het zal niet lonen: de hoogtijdagen zijn voorbij, en enkel een kleine selectie diehards zal je steunen. Maximaal.
Een thrashband met een nieuw geluid (waar de band zich meestal heeft laten inspireren door de oude helden) zal door de diehards vrijwel meestal genegeerd/afgezeken worden omdat ze een onpuur thrashgeluid produceren.
Wat er in de toekomst gaat gebeuren zal me erg benieuwen. De 'oude helden' moeten binnen een jaar of tien wel in dergelijke conditie zijn dat blijven musiceren onmogelijk wordt.
De metalscene is nog te jong om hier uitspraken over te doen (die daadwerkelijk ergens op gebaseerd zijn).
Van mij hoeven bandjes als The Haunted enzo ook allemaal niet, ik vind er niks aan. Als dat nu de thrash van de toekomst is, heeft het voor mij geen betekenis. Je kan zeggen dat het simpelweg kortzichtig is om dergelijke nieuwe thrashbands geen toekomstlicht te gunnen, maar waarom zou een fan van het oude geluid zich bij iets neerleggen waar hij eigenlijk niets mee opheeft?
Je kan mensen niet dwingen een bepaalde smaak aan te nemen.
Ken jij nog wat leuke bands uit Zuid-Amerika? Ik ben eigenlijk alleen bekend met Bywar en dat is erg gaaf.Rattlehead schreef:[..]
Ik steun moderne thrash bands zeker, mits het maar goed is. Kijk naar een band als Evile! Ik open hier een topic voor ze, met het voorstel om de EP aan te schaffen......7 man in totaal hier vna metalfan hebben gereageerd en hebben het leuke EP'tje nu thuis. Dus ik kan met zekerheid wel zeggen dat het gesteund wordt. Voor nieuwe thrash vind ik de Japanse zooi als Fastkill erg sterk....ook in Zuid-Amerika wordt het een en ander moois gemaakt!
Ik denk zeker wel dat er toekomst is voor nieuwe thrash band, mits het maar kwaliteit is! Het is echt niet zo dat ik niet naar een band zal gaan puur omdat hij te nieuw is ofzo....
-
En dan nog, op een moment zijn de old-skool ook te oud om te spelen. En dan komt de moderne thrash wel opl. Een band als kreator klinkt ook niet meer als 20 jaar geleden, maar worden niet uigespuugd. En slayer ook niet door sommige.
Maar het is wel onontkoombaar dat de thrashsecene wel een olkd-skool genre is als geen ander.
Maar het is wel onontkoombaar dat de thrashsecene wel een olkd-skool genre is als geen ander.
Heerlijk Helder Taalloeder
-
Als het goed is kan je met deze link nog meer bands bekijken en beluisteren. http://www.audiostreet.net/artist.aspx?artistid=2461Orklord schreef:Ik zie het in je sig staan.![]()
Ga het even beluisteren.
- AltarOfSacrifice
- Contacteer:
- Cathalised
- Columnist
- Contacteer:
Het is niet belangrijk dat je muziek loont, maar dat je het leuk vind om te spelen. De mate van de hoeveelheid mensen die het leuk vinden om te luisteren zou geen rol moeten spelen, anders verliest je muziek aan individualiteit.goud kereltje schreef:Mee eens.
Een thrashband starten die oldschoolthrash speeld is hardstikke leuk, stel dat je nog een enigszins acceptabel oldschoolgeluid weet neer te zetten, het zal niet lonen
De meeste muziekstromingen zullen nooit uitsterven. Kijk bijvoorbeeld maar naar punk; ooit beleefde het z'n hoogtijdagen, nu loopt iedereen te schreeuwen dat het dood is terwijl er nog steeds een fikse undergroundscene is. Dat het niet populair meer is wil niet zeggen dat iets zal uitsterven. Allerminst.
- defenderofsteel
in dat vergelijken met de oude garde heb je denk ik een sterk punt. tuurlijk zou het altijd gebeuren, maar denk dat je dat bij thrash wel sterk heb. en of nieuwe bands daardoor een kans krijgen weet ik niet. maar om groot te worden met oldskool thrash ben je 20 jaar telaat. maar een undergroundscene moet er toch wel inzitten. veel van de jongere garde komen niet verder dan black en death omdat dat nu wat groter is. zitten misschien wel hordes thrash fans tussen. nieuwe thrashbands richten zich allemaal op de oude garde van vroeger maar haast nooit op de jeugd deze dagen. daar valt nog wel iets te halen gok ikXnegativeX schreef:[..]
www.myspace.com/suddenthrash
Nee, metal in het algemeen ben ik niet veel tegen gekomen in Turkije, en dan heb ik het niet alleen over shirtjes, maar ook cd's, flyers, in souvenierwinkels enz.!slayer! schreef:[..]
Hoe vaak zie jij dan gewoon normaal op straat iemand lopen met een gaaf thrash shirtje hier in Nederland? Dat kom je hier toch ook maar zelden tegen.
http://www.myspace.com/sadus
Weer een nieuw Sadus nummer online! Verdomme, ook dit klinkt weer goed. Ben echt benieuwd geraakt naar de nieuwe full-length, die 27 februari uitkomt! Zou wel eens hoog kunnen eindigen in mijn jaarlijstje voor 2006
Weer een nieuw Sadus nummer online! Verdomme, ook dit klinkt weer goed. Ben echt benieuwd geraakt naar de nieuwe full-length, die 27 februari uitkomt! Zou wel eens hoog kunnen eindigen in mijn jaarlijstje voor 2006