Non-human level

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
XnegativeX
Contacteer:

Non-human level

Bericht door XnegativeX » ma jan 09, 2006 5:33 pm

Darkane fans, en eigenlijk ook alle andere metalfans, moeten onmiddelijk naar Non-human level gaan luisteren! Dit is het projektje van Christofer Malmstrom van Darkane. Als je de bezetting ziet moet je eigenlijk al gaan watertanden:

Christofer Malmstrom (gitaar / Darkane)
Peter Wildoer (zang / Darkane)
Gustaf Hielm (bass / ex-Meshuggah)
Ryan van Poederooyen (drums / The Devin Townsend Band)

Non-human level maakt furieuse thrash zoals Darkane dat nog deed ten tijde van Rusted angel. Eigenlijk is het old school thrash (Sadus) gemixt met technische death metal invloeden (denk vooral aan Death). En ook nog eens met genoeg melodie.
Dat de muzikanten niet van een misselijk niveau zijn daar laat men geen twijfel over bestaan. Maar het is duidelijk de band van Christof want zijn geweldige riffs en solo's domineren dit album.

Checken die handel!
http://www.nonhumanlevel.com/
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

r1Co
Contacteer:

Bericht door r1Co » ma jan 09, 2006 8:47 pm

heb em al :D great stuff :D

goddethroned

Bericht door goddethroned » ma jan 09, 2006 9:14 pm

ken er 1 nummer van en dat is zeker niet verkeerd,moet maar eens meer gaan luisteren
[i]In the shadow of the light from a black sun
Frigid statue standing icy blue and numb
Where are the frost giants I've begged for protection?
I'm freezing [/i]

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di jan 10, 2006 7:06 pm

Zeker doen! Deze band wordt nog teveel over het hoofd gezien.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Destructor

Bericht door Destructor » di jan 10, 2006 7:41 pm

mwha...ik vind het niet echt boeiend. Een beetje saai, en de zang irriteerd mij enorm (veel te veel metalcore invloeden).

SoulReaper

Bericht door SoulReaper » di jan 10, 2006 7:46 pm

De beschrijving klinkt goed, ik zal het eens luisteren.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di jan 10, 2006 8:03 pm

Destructor schreef:(veel te veel metalcore invloeden).
Heh?! Die moet je me toch eens uitleggen.
Iedereen hoort tegenwoordig echt op de meest wonderlijke plaatsen metalcore. Metalcore lijkt de vervanger geworden van nu-metal. "Vind je het niks? Dan is het metalcore."

Die krijsende stem is toch iets dat bands als Kreator en Sadus ook hebben/hadden. Ok, bij Non-human level is het extremer. Het gaat meer de death metal kant op af en toe. Maar dat is ook alles.

Destructor

Bericht door Destructor » di jan 10, 2006 8:16 pm

XnegativeX schreef:[..]

Heh?! Die moet je me toch eens uitleggen.
Iedereen hoort tegenwoordig echt op de meest wonderlijke plaatsen metalcore. Metalcore lijkt de vervanger geworden van nu-metal. "Vind je het niks? Dan is het metalcore."

Die krijsende stem is toch iets dat bands als Kreator en Sadus ook hebben/hadden. Ok, bij Non-human level is het extremer. Het gaat meer de death metal kant op af en toe. Maar dat is ook alles.
hum ik vind de zang weinig met Sadus en Kreator te maken hebben, en ook niet met Death Metal. Verder vind ik het gewoon heel erg metalcore (of hoe je het ook wil noemen) achtig klinken, en dat irriteerd mij.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di jan 10, 2006 8:18 pm

Ok, wat jij wil.
Maar met metalcore heeft het in ieder geval geen flikker te maken.

Plaag

Bericht door Plaag » di jan 10, 2006 8:32 pm

XnegativeX schreef:Ok, wat jij wil.
Maar met metalcore heeft het in ieder geval geen flikker te maken.
Ik, met mijn kop die er geen kijk op heeft, maakte die vergelijking ook, door het stemgebruik denk ik, vooral.

Maar los daarvan: die instrumentale stukken, die solo's! Goed man. Haast traditioneel, virtuoos, pakkend. Het rockt allemaal als de neten.
Kop dicht, Thorko

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di jan 10, 2006 9:35 pm

Het "probleem" is dat die zogenoemde metalcore bands vaak een optelsom maken van allerlei thrash, death en black metal door elkaar. Dus als er tegenwoordig een thrash of death metal band opstaat die nieuw is en ook nog eens melodieus speelt dan is dat direkt een metalcore band.
Metalcore is, net als nu-metal, een genre-naam die kant nog wal slaat.
Metalcore was eerder altijd hardcore met een metal geluid. De bands die tegenwoordig metalcore worden genoemd hebben geen fuck met hardcore te maken.

Kortom, Non-human level is geen metalcore omdat er geen greintje hardcore in voor komt. Men maakt gewoon een mix van verschillende soorten extreme metal die toevallig lekker melodieus klinkt. Ik zou Non-human level nogmaals gewoon onder het kopje death/thrash zetten.

Plaag

Bericht door Plaag » wo jan 11, 2006 12:53 pm

XnegativeX schreef:Het "probleem" is dat die zogenoemde metalcore bands vaak een optelsom maken van allerlei thrash, death en black metal door elkaar. Dus als er tegenwoordig een thrash of death metal band opstaat die nieuw is en ook nog eens melodieus speelt dan is dat direkt een metalcore band.
Metalcore is, net als nu-metal, een genre-naam die kant nog wal slaat.
Metalcore was eerder altijd hardcore met een metal geluid. De bands die tegenwoordig metalcore worden genoemd hebben geen fuck met hardcore te maken.

Kortom, Non-human level is geen metalcore omdat er geen greintje hardcore in voor komt. Men maakt gewoon een mix van verschillende soorten extreme metal die toevallig lekker melodieus klinkt. Ik zou Non-human level nogmaals gewoon onder het kopje death/thrash zetten.
Met een aardige dosis stevige heavy metal, als je het mij vraagt.
Alleen al voor de muzikale hoogstandjes zou ik het aanschaffen.
Toen je bij ons drugs zat te gebruiken en de cd had opgezet, dacht ik tijdens de solo's: "Kunnen jullie nou niet twee tellen je kop houden? Dit is geniaal!"
Kop dicht, Thorko

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo jan 11, 2006 8:14 pm

Hahaha, als jij nou gewoon eens komt met een lijstje van andere shizzle die je nog wilt horen dan brul ik Non-human level er gewoon bij op.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma jan 23, 2006 1:08 pm

*schop*

Kom op mensen, deze band verdient meer aandacht.

Fusion

Bericht door Fusion » ma jan 23, 2006 1:16 pm

Lekkerrrrrrr!!!

Deze is wel op zn plaats: [headbang]

:D
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Plaats reactie