Het grote Judas Priest topic
- Rebellion666
Priest koos natuurlijk wel de meest veilige weg om een zanger uit nota bene een Priest-coverband te plukken. Geen probleem zou je zeggen, maar ik denk dat ze op dat punt wel ongenadig hard de fout in zijn gegaan. Door een gedeelte van de fans en zeker door de pers werd Priest als een parodie van zichzelf gezien.Rene schreef:En vandaag luisterde ik nog even naar Live In London. Ik kan Tim Owens prima aanhoren op de klassiekers. Hij was een goede vervanger.
Maiden had na het vertrek van Dickinson ook een keur aan zangers die alá Dickinson klonken. Denk aan Michael Kiske, Dougie White en zelfs Dio. Tóch kozen ze voor Bayley. Achteraf gezien is dit ook niet zonder kritiek gebleven maar ze Maiden bleef in tegenstelling tot Priest, toch in de 'eredivisie' meespelen.
Als je deze vergelijking trekt dan valt op dat Maiden met een kwalitatief veel mindere zanger minder in populariteit heeft ingeboet dan Priest de laatste jaren mét naar mijn mening een kwalitatief betere zanger dan Halford. Dit werd pijnlijk duidelijk toen Priest niet eens meer in staat bleek te zijn een 013 uit te verkopen. Heeft Maiden dan toch loyalere fans...?
'In the land of the pigs, the butcher is king.'
- Dragonforce
Priest heeft met de komst van Ripper een andere sound genomen terwijl Iron Maiden meer trouw bleef aan hun stijl...Rebellion666 schreef:[..]
Priest koos natuurlijk wel de meest veilige weg om een zanger uit nota bene een Priest-coverband te plukken. Geen probleem zou je zeggen, maar ik denk dat ze op dat punt wel ongenadig hard de fout in zijn gegaan. Door een gedeelte van de fans en zeker door de pers werd Priest als een parodie van zichzelf gezien.
Maiden had na het vertrek van Dickinson ook een keur aan zangers die alá Dickinson klonken. Denk aan Michael Kiske, Dougie White en zelfs Dio. Tóch kozen ze voor Bayley. Achteraf gezien is dit ook niet zonder kritiek gebleven maar ze Maiden bleef in tegenstelling tot Priest, toch in de 'eredivisie' meespelen.
Als je deze vergelijking trekt dan valt op dat Maiden met een kwalitatief veel mindere zanger minder in populariteit heeft ingeboet dan Priest de laatste jaren mét naar mijn mening een kwalitatief betere zanger dan Halford. Dit werd pijnlijk duidelijk toen Priest niet eens meer in staat bleek te zijn een 013 uit te verkopen. Heeft Maiden dan toch loyalere fans...?
It's the end of time
Dat vind jij misschien. Maar als ik een band zie als Priest, dan zie ik vijf personen. En ook al is er één belangrijk figuur weg, er is dan nog altijd de rest die net zoveel betekend heeft voor de band (jaja, de drummer in mindere mate). Dus voor mij waren ze gewoon Judas Priest.enforcer schreef:Hij was ene goede vervanger absoluut maar degradeerde Priest toch tot een veredelde coverband....
Sommige mensen zijn nu eenmala niet te vervangen.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]
- Dragonforce
Zonder K.K. en Glenn geen Priest...Rene schreef:[..]
Dat vind jij misschien. Maar als ik een band zie als Priest, dan zie ik vijf personen. En ook al is er één belangrijk figuur weg, er is dan nog altijd de rest die net zoveel betekend heeft voor de band (jaja, de drummer in mindere mate). Dus voor mij waren ze gewoon Judas Priest.
It's the end of time
- Eru Iluvatar
- ruben somewhere online
Klopt, eigenlijk is Judas Priest een trendvolger, in de jaren 80 hebben ze hun geluid aangepast aan het Amerikaanse publiek en met Tim Owens zijn ze de nu-metal kan op gegaan toen die stroming behoorlijk populair was. Qua zang is Owens even goed, misschien wel beter, als Halford, alleen niet qua songwriting. Downing en Tipton zijn de de belangrijkste personen die voor het Priest geluid zorgen.Dragonforce schreef:Priest heeft met de komst van Ripper een andere sound genomen terwijl Iron Maiden meer trouw bleef aan hun stijl...
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]
- Rebellion666
Ja, heb wel gelijk in. Al vind ik dat op 'Jugelator' de lijn van 'Painkiller' redelijk wordt doorgezet. 'Demolition' wordt een ander verhaal.Dragonforce schreef:[..]
Priest heeft met de komst van Ripper een andere sound genomen terwijl Iron Maiden meer trouw bleef aan hun stijl...
- Eru Iluvatar
Alle nummers op de Ripper albums zijn toch geschreven door Glen Tipton naar ik mag aannemen? Ik meende laatst in een interview te lezen dat Owens uberhaupt geen nummers van Priest vóór Priest mocht schrijven, wat hij dus ook niet gedaan heeft.ruben somewhere online schreef:[..]
Klopt, eigenlijk is Judas Priest een trendvolger, in de jaren 80 hebben ze hun geluid aangepast aan het Amerikaanse publiek en met Tim Owens zijn ze de nu-metal kan op gegaan toen die stroming behoorlijk populair was. Qua zang is Owens even goed, misschien wel beter, als Halford, alleen niet qua songwriting. Downing en Tipton zijn de de belangrijkste personen die voor het Priest geluid zorgen.
- Rebellion666
Hij werd niet goed genoeg bevonden. Hij moest groeien en meer van dat geëmmer. Ik denk dat dat bullshit is. Owens werd denk ik als 5de wiel aan de wagen beschouwd en gebruikt om de tijd te vullen die Halford níet op de troon zat. Het was ook niet echt de vraag óf Halford zou terugkeren maar wannéér.Eru Iluvatar schreef:[..]
Alle nummers op de Ripper albums zijn toch geschreven door Glen Tipton naar ik mag aannemen? Ik meende laatst in een interview te lezen dat Owens uberhaupt geen nummers van Priest vóór Priest mocht schrijven, wat hij dus ook niet gedaan heeft.
- Rebellion666
Blaze had het bij Maiden stukken beter voor elkaar. Die was zelfs verbaasd dat hij werd gevraagd om mee te doen aan het schrijfprocesRebellion666 schreef:[..]
Hij werd niet goed genoeg bevonden. Hij moest groeien en meer van dat geëmmer. Ik denk dat dat bullshit is. Owens werd denk ik als 5de wiel aan de wagen beschouwd en gebruikt om de tijd te vullen die Halford níet op de troon zat. Het was ook niet echt de vraag óf Halford zou terugkeren maar wannéér.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]
Volgens mij waren dat titels in de trant van "You Will Die" en "I Hate You".Djaser schreef:[..]
Een goede vraag, ik heb ergens een setlist van een van Beyond Fears optreden zien staan maar die kan ik nergens meer vinden.
Neemt niet weg dat ik er best benieuwd naar ben. Maar ik verwacht er niet veel van.
- XnegativeX
- Contacteer:
Lastig verhaal...Eru Iluvatar schreef:We hebben allemaal aan Tim 'Ripper' Owens kunnen horen dat Rob Halford vervangbaar is en dus niet essentieel is voor Judas Priest. Hoewel het natuurlijk wel de nodige bekrompen fans heeft afgeschikt.
Qua zang vond ik Ripper zelfs stukken beter. Meer afwisseling.
En Jugulator vond ik het beste Priest album ooit. 1 probleem...
Het was namelijk geen echt Priest album. Jugulator klonkt totaal anders dan welk ander Priest album ooit. Geen wonder dus dat de doorgewinterde Priest fan het niks vond. Maar ik ben geen doorgewinterde Priest fan. Ik vind alleen Painkiller en Jugulator gaaf...de rest kan me gestolen worden.
Demolition was daarna weer een koude douche en een ronduit zwak album.
Kortom, qua stem mis je Halford misschien niet maar qua songwriting wel vrees ik.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- Eru Iluvatar
Hier even een live clipje van Tim Owen's Beyond Fear:
http://www.icedearth.com.br/downloads/human.mpg
http://www.icedearth.com.br/downloads/human.mpg
- Dragonforce
Misschien wordt het wel een holbewonder concept cd, "Me Ripper, you die..."Rene schreef:[..]
Volgens mij waren dat titels in de trant van "You Will Die" en "I Hate You".
Neemt niet weg dat ik er best benieuwd naar ben. Maar ik verwacht er niet veel van.
Maar dat is helaas toch niet zo
It's the end of time
Je laat je toch niet leiden door songtitels??? Kom op, zeg!Djaser schreef:Ja inderdaad die zaten er volgens mij tussen, en 'It's me' herinner ik me nu ook.
Mij doet het te veel denken aan een beginnend nu metal bandje met Korn en Slipknot als voorbeeld, dus ik pas sowieso.
Wel als het om een project gaat van een zanger die wel voor goede bands heeft gezongen maar zo'n irritant stem geluid heeft dat het eerste nummer dat hij niet verpest nog gemaakt moet worden.Rene schreef:[..]
Je laat je toch niet leiden door songtitels??? Kom op, zeg!
Daarbij is die video clip die hier net gepost is ook weer troep.
En ja ik overdrijf.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]
- Rebellion666
Ben ik niet helemaal met je eens. Lees de teksten van Primal Fear of Rhapsody eens. Daar zie je toch al aan af dat je niet bepaald met een brute deathmetalprojectje te maken hebt. Ik lach me overigens helemaal suf om die teksten!Rene schreef:[..]
Je laat je toch niet leiden door songtitels??? Kom op, zeg!
HAIL HAIL.....GREAT SWORDMASTÛÛÛÛÛRRRRRRR
Haha, ja dat is zeker waar. Maar je noemt nu weer net bands waarvan de teksten misschiem belabberd zijn, maar de muziek verder wel goed is. Dat zou met Beyond Fear ook best zo kunnen zijn.Rebellion666 schreef:[..]
Ben ik niet helemaal met je eens. Lees de teksten van Primal Fear of Rhapsody eens. Daar zie je toch al aan af dat je niet bepaald met een brute deathmetalprojectje te maken hebt. Ik lach me overigens helemaal suf om die teksten!
HAIL HAIL.....GREAT SWORDMASTÛÛÛÛÛRRRRRRR
- Dragonforce
De teksten zijn geweldig van die bands. Soms nogal vaag en idioot maar wel goedRene schreef:[..]
Haha, ja dat is zeker waar. Maar je noemt nu weer net bands waarvan de teksten misschiem belabberd zijn, maar de muziek verder wel goed is. Dat zou met Beyond Fear ook best zo kunnen zijn.
It's the end of time
- ruben somewhere online
Laatste tijd helemaal weer verslaafd geraakt aan Hell Bent For Leather, samen met Screaming For Vengeance de beste twee platen van Judas Priest. Het mooiste van HBFL is de machtige stem van Halford, waar op de latere platen Halford steeds hoger begon te zingen klinkt het op deze plaat zijn stem zwaar en rauw, heerlijk. De gitaarsound is ook heel goed en de drums klinken voor de verandering niet te simpel. Favoriete nummer is Burnin' up, verdomde catchy. Eigenlijk staat er geen zwak nummer op, ok, vond Killing Machine en Evil Fantasies in eerste instantie niks aan, maar door vaker te luisteren hebben die nummers een bepaalde aantrekkingskracht waardoor ze toch interessant zijn.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]
- Dragonforce
de gehele sound van HBFL (killing Machine) is gewoon geweldig.was de eerste priest plaat die ik kreeg en vind hem nog steeds de besteruben somewhere online schreef:Laatste tijd helemaal weer verslaafd geraakt aan Hell Bent For Leather, samen met Screaming For Vengeance de beste twee platen van Judas Priest. Het mooiste van HBFL is de machtige stem van Halford, waar op de latere platen Halford steeds hoger begon te zingen klinkt het op deze plaat zijn stem zwaar en rauw, heerlijk. De gitaarsound is ook heel goed en de drums klinken voor de verandering niet te simpel. Favoriete nummer is Burnin' up, verdomde catchy. Eigenlijk staat er geen zwak nummer op, ok, vond Killing Machine en Evil Fantasies in eerste instantie niks aan, maar door vaker te luisteren hebben die nummers een bepaalde aantrekkingskracht waardoor ze toch interessant zijn.
Laatst gewijzigd door Waste op za nov 26, 2005 5:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
WE SPIT ON THOSE WHO CHOOSE TO POSE,WE THRASH WITH ALL THE REST
- Dragonforce
'Heavy Metal Parking Lot', sommigen zullen em al ns gezien hebben. Metalfans voor aanvang van een Priest concert midjaren 80 ergens. Leuk filmpje.
http://www.youtube.com/results.php?sear ... arking+Lot
http://www.youtube.com/results.php?sear ... arking+Lot
-
- Harvester Of Sorrow
- Contacteer:
zo, rising in the east is binnen, hiero.
kippenvel bij the hellion! Maar het is wel klote gemonteerd vind ik, zoveel losse beelden kort na elkaar.
Beetje net als maiden en rock in rio.
verder wel geweldig met worth fighting for en exciter erbij. Super!
kippenvel bij the hellion! Maar het is wel klote gemonteerd vind ik, zoveel losse beelden kort na elkaar.
Beetje net als maiden en rock in rio.
verder wel geweldig met worth fighting for en exciter erbij. Super!
Erelid van het [b]''Laat Krijst Krijsen Front''[/b]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0VgCPAqgZdWqnwEbvBQkqRj8vG5I6EOgt2ig8LExxWVoSp!30Ou7voYR3ns97ziu9Up9eBJzPdX22H3WmiYewWisBlhR9gXxBsNbTAg4mkllAtWFCmvbZ*deoDm956qjW/KRIJSTKRIJSTGRAAGklein.jpg[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0VgCPAqgZdWqnwEbvBQkqRj8vG5I6EOgt2ig8LExxWVoSp!30Ou7voYR3ns97ziu9Up9eBJzPdX22H3WmiYewWisBlhR9gXxBsNbTAg4mkllAtWFCmvbZ*deoDm956qjW/KRIJSTKRIJSTGRAAGklein.jpg[/img]
- Harvester Of Sorrow
- Contacteer:
- Harvester Of Sorrow
- Contacteer:
- Harvester Of Sorrow
- Contacteer:
According to Rockdetector.com, JUDAS PRIEST guitarist Glenn Tipton will be issuing an album of recordings he made with THE WHO bassist John Entwistle and RAINBOW, BLACK SABBATH and WHITESNAKE drummer Cozy Powell. The CD, entitled "Edge of the World", is due on March 7 via Rhino Records. Rhino will also re-release Tipton's 1997 album "Baptism of Fire" on the same day.
Glenn Tipton has many unused tracks in the archives from the early '90s. Tipton recorded many tracks prior to his the release of his "Baptism of Fire" opus with two high-profile rockers both no longer with us, bassist John Entwistle and drummer Cozy Powell.
Speaking with Rockdetector.com's Garry Sharpe-Young in 1994, Cozy Powell mentioned this project. "While I was away (from BLACK SABBATH) I did some things with Glenn Tipton from JUDAS PRIEST," he said. "Great songwriter. So I put drums down on his album. That was fun, we both have a very similar sense of humor so that was very enjoyable, very relaxed. Glenn is just itching to get out there again and do something. PRIEST can't find a singer though so I'm working with a singer called John West too so something will hopefully come of that. Right now though I am totally committed to BLACK SABBATH but I have cushion there of my solo album if needs be. John is a great singer, a bit of an undiscovered talent. Maybe me, John, Glenn and Neil Murray. That would be quite a band. It could happen."
Speaking to Garry in 1997, Glenn Tipton said, "I had a whole album's worth of material ready actually but I scrapped all of that and decided to re-do it. For all the new stuff I put down my guide vocals, which is what I often do with JUDAS PRIEST anyway before Rob [Halford] sings the real thing, but someone said, you know what, this sounds OK, it has a nice, raw quality. So that's what I did. The stuff I recorded before 'Baptism Of Fire' sounds great. Hopefully one day I can get to release that too."
Dat lijkt me bijzonder interessant. Glenn is immers een steengoede gitarist en songwriter. En nu heb ik ook eens de kans om Baptism Of Fire te kopen.
Glenn Tipton has many unused tracks in the archives from the early '90s. Tipton recorded many tracks prior to his the release of his "Baptism of Fire" opus with two high-profile rockers both no longer with us, bassist John Entwistle and drummer Cozy Powell.
Speaking with Rockdetector.com's Garry Sharpe-Young in 1994, Cozy Powell mentioned this project. "While I was away (from BLACK SABBATH) I did some things with Glenn Tipton from JUDAS PRIEST," he said. "Great songwriter. So I put drums down on his album. That was fun, we both have a very similar sense of humor so that was very enjoyable, very relaxed. Glenn is just itching to get out there again and do something. PRIEST can't find a singer though so I'm working with a singer called John West too so something will hopefully come of that. Right now though I am totally committed to BLACK SABBATH but I have cushion there of my solo album if needs be. John is a great singer, a bit of an undiscovered talent. Maybe me, John, Glenn and Neil Murray. That would be quite a band. It could happen."
Speaking to Garry in 1997, Glenn Tipton said, "I had a whole album's worth of material ready actually but I scrapped all of that and decided to re-do it. For all the new stuff I put down my guide vocals, which is what I often do with JUDAS PRIEST anyway before Rob [Halford] sings the real thing, but someone said, you know what, this sounds OK, it has a nice, raw quality. So that's what I did. The stuff I recorded before 'Baptism Of Fire' sounds great. Hopefully one day I can get to release that too."
Dat lijkt me bijzonder interessant. Glenn is immers een steengoede gitarist en songwriter. En nu heb ik ook eens de kans om Baptism Of Fire te kopen.
Overigens voor alle Priest fans hier:
Aanstaande vrijdag, 27 januari in Willemeen, Arnhem
Judas Rising + Up the Irons
Judas Rising is Neerlands nieuwe Priest-Tribute band, met o.a. leden van (voormalig) Conquestador en Influence.
Klassiekers en nummers die de Priest zelf nooit live heeft gespeeld, dus een mix van vanalles wat!
Komt het zien!
Aanstaande vrijdag, 27 januari in Willemeen, Arnhem
Judas Rising + Up the Irons
Judas Rising is Neerlands nieuwe Priest-Tribute band, met o.a. leden van (voormalig) Conquestador en Influence.
Klassiekers en nummers die de Priest zelf nooit live heeft gespeeld, dus een mix van vanalles wat!
Komt het zien!
Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins