Black Metal Deel ?²
-
- ruben somewhere online
- Internet Black Metal
Turken moeten oprotten uit dit true aryan Black Metal topic.
Laatst gewijzigd door Internet Black Metal op za jan 14, 2006 9:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Internet Black Metal
- Internet Black Metal
Lieve mensjes, voordat je überhaupt overweegt nog iets van een serieuze houding aan te nemen jegens een metalforum als dit en enigszins overwogen een gezonde discussie over black metal en dergelijke te voeren, zou ik er maar eens als de sodemieter voor zorgen dat ik godverdomme goed Nederlands kon schrijven.
Kop dicht, Thorko
En wat is de volgende stap?Plaag schreef:Lieve mensjes, voordat je überhaupt overweegt nog iets van een serieuze houding aan te nemen jegens een metalforum als dit en enigszins overwogen een gezonde discussie over black metal en dergelijke te voeren, zou ik er maar eens als de sodemieter voor zorgen dat ik godverdomme goed Nederlands kon schrijven.
[Voorheen Necrophagist]
[i]That is when it seems, we move in circles day to day.[/i]
Dat staat in de zin die ik postte.Necrophagist schreef:[..]
En wat is de volgende stap?
Stel forumnichten hier. Tering nog aan toe.
Echt niet meer in staat om ergens normaal over te lullen. Alleen maar meeloperij, alleen nog maar standaard internettaal.
Laatst zaten er twee knullen achter me in de trein, die exact op dezelfde manier praatten als het gros hier. Ik dacht zelfs dat ze 'omg omg omg' zeiden, maar dat was het geluid van slokjes cola die ze namen.
Ik wilde de knullen afranselen met het bagagerek.
Kop dicht, Thorko
Dat het hier één grote kansloze chaos is geworden waar de echte muziekliefhebber z'n ei niet meer op een normale manier in kwijt kan, ben ik met je eens.Plaag schreef:[..]
Dat staat in de zin die ik postte.
Stel forumnichten hier. Tering nog aan toe.
Echt niet meer in staat om ergens normaal over te lullen. Alleen maar meeloperij, alleen nog maar standaard internettaal.
Laatst zaten er twee knullen achter me in de trein, die exact op dezelfde manier praatten als het gros hier. Ik dacht zelfs dat ze 'omg omg omg' zeiden, maar dat was het geluid van slokjes cola die ze namen.
Ik wilde de knullen afranselen met het bagagerek.
Ik stoor me daar dan minder aan, aangezien ik fora überhaupt geen serieuze bezigheid vind.
Lui die overigens daadwerkelijk in msn/sms/neger/1337omg-taal praten mogen inderdaad flink bewerkt worden met een bagagerek.
[Voorheen Necrophagist]
Zeg, er liep hier ergens iemand rond die nogal iets had met het Tazmaanse Striborg. Volgens mij was het Xnegative, maar dat maakt ook niet uit. Kan diegene me misschien uitleggen hoe hij door een regelrecht gordijn van bekkengetik en ander vreemdsoortig gezoem heenluistert? Ik word er nogal kriebelig van.
En ik wil deze band best begrijpen, daar ook moeite voor doen, want ergens vind ik het wel iets hebben. Een paar nummers van deze 'Spiritual Catharsis' full-length klinken zelfs ontzettend boeiend! Maar tering, wat een vreemde productie. Fuckt met m'n kloten. Aan de ene kant zo kut dat ik het gewoon opzij wil leggen omdat ik er geen reet uit op kan maken, anderzijds toch wel charmant. Ik geef toe dat het niet mijn ding is om om hulp te vragen bij zoiets smaakgerelateerds als muziek, maar dit is wel een heel aparte kwestie.
En ik wil deze band best begrijpen, daar ook moeite voor doen, want ergens vind ik het wel iets hebben. Een paar nummers van deze 'Spiritual Catharsis' full-length klinken zelfs ontzettend boeiend! Maar tering, wat een vreemde productie. Fuckt met m'n kloten. Aan de ene kant zo kut dat ik het gewoon opzij wil leggen omdat ik er geen reet uit op kan maken, anderzijds toch wel charmant. Ik geef toe dat het niet mijn ding is om om hulp te vragen bij zoiets smaakgerelateerds als muziek, maar dit is wel een heel aparte kwestie.
Hêhêh, vishandel Berekoek.
Dit verhaal alleen al nodigt uit om ernaar te gaan luisteren.Meltdown schreef:Zeg, er liep hier ergens iemand rond die nogal iets had met het Tazmaanse Striborg. Volgens mij was het Xnegative, maar dat maakt ook niet uit. Kan diegene me misschien uitleggen hoe hij door een regelrecht gordijn van bekkengetik en ander vreemdsoortig gezoem heenluistert? Ik word er nogal kriebelig van.
Kop dicht, Thorko
Dat moet je zeker doen. Juist jij, met je zoektocht naar originaliteit. Dit heb ik absoluut nog niet eerder gehoord, en de algemene eerste indruk is gitzwart. Maar tegelijk is het constante geratel soms zo overheersend dat ik gewoon niets anders hoor dan een waas van behelste Noise met een ontzettend vreemde echo die voor de zang door gaat. En daar vraag ik me af of ik het verkeerd aanpak als ik er ook Black Metal onder zoek.
Echter, nu ik tegen het einde van het album kom, moet ik zeggen dat dergelijke momenten nog vrij schaars zijn en je de rest van de tijd (zeker met behulp van de koptelefoon die ik nu op mijn kop heb, duidelijk een vereiste) toch zeker wel een behoorlijk meeslepend staaltje riffwerk uit de diepte kunt opgraven. Ja, dit is toch echt wel interessant spul, hoogst onalledaags en kil.
Echter, nu ik tegen het einde van het album kom, moet ik zeggen dat dergelijke momenten nog vrij schaars zijn en je de rest van de tijd (zeker met behulp van de koptelefoon die ik nu op mijn kop heb, duidelijk een vereiste) toch zeker wel een behoorlijk meeslepend staaltje riffwerk uit de diepte kunt opgraven. Ja, dit is toch echt wel interessant spul, hoogst onalledaags en kil.
Wat wil je ook als half Nagelfar in de band zit?the true Thorko schreef:De kracht van Graupel zit 'm niet in het blastvermogen maar de algehele intensiteit... verplichte aanschaf.
Graupel is gaaf, zoals ook Nagelfar gaaf is.
The Frog in the Face of god
[img]http://i19.photobucket.com/albums/b194/Krijst/ban.gif[/img]
Het mutileren van de genitaliën, zoals in Australië voorkomt, is een eerbetoon aan de penis van de kangoeroe. [Uit: “dus jij denkt dat je een mens bent?”]
[img]http://i19.photobucket.com/albums/b194/Krijst/ban.gif[/img]
Het mutileren van de genitaliën, zoals in Australië voorkomt, is een eerbetoon aan de penis van de kangoeroe. [Uit: “dus jij denkt dat je een mens bent?”]
- Internet Black Metal
Nou, om even on-topic te blijven...
Ik had gisteren voor het eerst goed de split van Lunar Aurora en Paysage D'Hiver geluisterd. Beide bands hebben zichzelf al voldoende bewezen met hun geniale albums. Toen ik hem voor de eerste keer hoorde was ik er niet laaiend over, maar nu ik hem wat beter heb gehoord kan ik er alleen maar positief over zijn. Lunar Aurora levert hier hun beste werk tot op heden af. Paysage D'Hiver kan veel beter, maar ook deze nummers vind ik ronduit geweldig. De wat vollere productie van Paysage D'Hiver was even wennen in het begin.
Dit is de ultieme split, een split die je naar een andere wereld brengt. Het geheel baad in een depressief en koud, donker sfeertje zoals alleen deze twee bands het kunnen.
Ik had gisteren voor het eerst goed de split van Lunar Aurora en Paysage D'Hiver geluisterd. Beide bands hebben zichzelf al voldoende bewezen met hun geniale albums. Toen ik hem voor de eerste keer hoorde was ik er niet laaiend over, maar nu ik hem wat beter heb gehoord kan ik er alleen maar positief over zijn. Lunar Aurora levert hier hun beste werk tot op heden af. Paysage D'Hiver kan veel beter, maar ook deze nummers vind ik ronduit geweldig. De wat vollere productie van Paysage D'Hiver was even wennen in het begin.
Dit is de ultieme split, een split die je naar een andere wereld brengt. Het geheel baad in een depressief en koud, donker sfeertje zoals alleen deze twee bands het kunnen.
- Internet Black Metal
Tuurlijk heb ik die gehoord. Qua voller productie doel ik meer op het feit dat de drumcomputer wat doffer is en, over de gehele lijn, de gitaren wat zwaarder zijn. "Schattengang" heeft een heleboel ijzige, snijnende momenten terwijl dat op de split niet echt merkbaar is. Deze mening is natuurlijk volledig subjectief en misschien ligt het gewoon aan mijn gehoor. 

Internet Black Metal schreef:Tuurlijk heb ik die gehoord. Qua voller productie doel ik meer op het feit dat de drumcomputer wat doffer is en, over de gehele lijn, de gitaren wat zwaarder zijn. "Schattengang" heeft een heleboel ijzige, snijnende momenten terwijl dat op de split niet echt merkbaar is. Deze mening is natuurlijk volledig subjectief en misschien ligt het gewoon aan mijn gehoor.

Doei.
From their torment springs its delight.
- the true Thorko
Een koptelefoon (of gewoon zeer goede speakers) kan soms inderdaad een wereld van verschil betekenen. Zo ook bij bijvoorbeeld A Fallen Unicorn van Nocternity. De eerste drie tracks na het intro komen van de opnamesessies van Onyx maar klonken mij desondanks bij de eerste luisterbeurt nogal rommelig in de oren.Meltdown schreef: Echter, nu ik tegen het einde van het album kom, moet ik zeggen dat dergelijke momenten nog vrij schaars zijn en je de rest van de tijd (zeker met behulp van de koptelefoon die ik nu op mijn kop heb, duidelijk een vereiste) toch zeker wel een behoorlijk meeslepend staaltje riffwerk uit de diepte kunt opgraven. Ja, dit is toch echt wel interessant spul, hoogst onalledaags en kil.
Daarna met een degelijke Sennheiser koptelefoon hetzelfde opus nogmaals beluisterd en toen herkende ik de volle sound van Onyx weer. Er zit bij Nocternity nou eenmaal een flinke hoeveelheid reverb op de toms en de vocals en mijn speakers konden dat blijkbaar niet onderscheiden van de gitaarmuur.
Het is mij trouwens een raadsel waarom Nocternity die drie overgebleven nummers niet gewoon op Onyx hebben gezet, het zijn zeer goede songs en Onyx is in feite een veredelde mini CD met z'n 5 tracks plus outro en een speelduur van amper 40 minuten.
The True North, Strong and Free
- the true Thorko
- the true Thorko
't Klinkt wel oké, maar soms waan ik me bij Nocternity in vergeten Dissection-landschappen... been there, done that.Othrys schreef:[..]
Een koptelefoon (of gewoon zeer goede speakers) kan soms inderdaad een wereld van verschil betekenen. Zo ook bij bijvoorbeeld A Fallen Unicorn van Nocternity. De eerste drie tracks na het intro komen van de opnamesessies van Onyx maar klonken mij desondanks bij de eerste luisterbeurt nogal rommelig in de oren.
Daarna met een degelijke Sennheiser koptelefoon hetzelfde opus nogmaals beluisterd en toen herkende ik de volle sound van Onyx weer. Er zit bij Nocternity nou eenmaal een flinke hoeveelheid reverb op de toms en de vocals en mijn speakers konden dat blijkbaar niet onderscheiden van de gitaarmuur.
Het is mij trouwens een raadsel waarom Nocternity die drie overgebleven nummers niet gewoon op Onyx hebben gezet, het zijn zeer goede songs en Onyx is in feite een veredelde mini CD met z'n 5 tracks plus outro en een speelduur van amper 40 minuten.
I'm not sick... I'm evil!
Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.
- Internet Black Metal
Dissection? Nee, dat hoor ik er geenszins in terug. Abigor en Absu, die wel.the true Thorko schreef:[..]
't Klinkt wel oké, maar soms waan ik me bij Nocternity in vergeten Dissection-landschappen... been there, done that.
Maar ik vind niet dat je Nocternity plagiaat kan verwijten, ze hebben een herkenbare eigen sound ontwikkeld en naar mijn mening is dit een van de beste bands van de laatste jaren die met hun Black Metal nog echt een duister middeleeuws sfeertje weten neer te zetten.
The True North, Strong and Free
- Draconian
- Lult over cdtjes
Van Striborg kan ik je aanraden om Mysterious Semblance te luisteren, en dan vooral het geniale "Mysterious Semblance of Spectral Trees". In je omschrijving kan ik me zeker vinden: ik heb zelden zo'n bevreemdende muziek gehoord. De productie is flinterdun, maar met name de beangstigende keyboard-effecten en de hysterische zang geven het geheel een compleet eigen sfeer mee. Zeker geen muziek die je altijd kan luisteren, maar waar je echt voor in de "stemming" moet zijn. Tip: pak een krantenwijk en luister het album op een koude ochtend door je koptelefoon.Meltdown schreef:Zeg, er liep hier ergens iemand rond die nogal iets had met het Tazmaanse Striborg. Volgens mij was het Xnegative, maar dat maakt ook niet uit. Kan diegene me misschien uitleggen hoe hij door een regelrecht gordijn van bekkengetik en ander vreemdsoortig gezoem heenluistert? Ik word er nogal kriebelig van.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
vandaag nog eens een album uit de kast getrokken dat stof lag te happen
"Oblivion" van Ceremonial Embrace, een Finse band die geweldige keyboard aangedreven symfonische blackmetal speelt die bijna elke bekende band het nakijken geeft
kent iemand dit geweldige plaatje?
"Oblivion" van Ceremonial Embrace, een Finse band die geweldige keyboard aangedreven symfonische blackmetal speelt die bijna elke bekende band het nakijken geeft
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.
Die CD ligt hier ook stof te verzamelen. Het kan idd stukken slechter maar ikvind'm niet echt bijzonder.Kristof schreef:vandaag nog eens een album uit de kast getrokken dat stof lag te happen
Dat idee heb ik iig gezien ik die CD al een jaar of drie niet meer gedraaid heb.
[quote="KoenM"][..]
Vervelende elitaire aap. Met je misantropische herrie.
Met je gezeik op muzieksoorten die je niet mag.
Met je snor!
Godver.[/quote]
Vervelende elitaire aap. Met je misantropische herrie.
Met je gezeik op muzieksoorten die je niet mag.
Met je snor!
Godver.[/quote]
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
ik vind de plaat vooral sfeervol, catchy, lekker up-tempo en vooral zeer degelijke scandinavische kwaliteitV. schreef:[..]
Die CD ligt hier ook stof te verzamelen. Het kan idd stukken slechter maar ikvind'm niet echt bijzonder.
Dat idee heb ik iig gezien ik die CD al een jaar of drie niet meer gedraaid heb.
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.
Mysterious Semblance, hè? Ik heb daar ergens een sample van, en volgens mij vond ik daar de genoemde 'euvels' nog sterker aanwezig, haha. Maar ik zal het doen!Draconian schreef:[..]
Van Striborg kan ik je aanraden om Mysterious Semblance te luisteren, en dan vooral het geniale "Mysterious Semblance of Spectral Trees". In je omschrijving kan ik me zeker vinden: ik heb zelden zo'n bevreemdende muziek gehoord. De productie is flinterdun, maar met name de beangstigende keyboard-effecten en de hysterische zang geven het geheel een compleet eigen sfeer mee. Zeker geen muziek die je altijd kan luisteren, maar waar je echt voor in de "stemming" moet zijn. Tip: pak een krantenwijk en luister het album op een koude ochtend door je koptelefoon.
Hij heeft trouwens ook weer een nieuwe plaat uit sinds kort, Trepidation heet 'ie, dacht ik. Heb je daar al een indruk van?
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
Jep, dat is zeker een leuk plaatje, al bied het helemaal niets nieuws.Kristof schreef:vandaag nog eens een album uit de kast getrokken dat stof lag te happen
Luistert prima weg, daar niet van.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
- the true Thorko
'Trepidation' is - hoe verrassend - van hetzelfde laken een pak, maar daarom niet minder. Blikkerige galm over de vocalen en hemeltergende BM... heerlijk.Meltdown schreef:[..]
Mysterious Semblance, hè? Ik heb daar ergens een sample van, en volgens mij vond ik daar de genoemde 'euvels' nog sterker aanwezig, haha. Maar ik zal het doen!
Hij heeft trouwens ook weer een nieuwe plaat uit sinds kort, Trepidation heet 'ie, dacht ik. Heb je daar al een indruk van?
- Jeroen
- Contacteer:
ik denk minder, want ik vind de toenmalige zanger er uitstekend bij passen. Sinds Hoest er bij zit ben ik het zelfs minder interessant gaan vinden, al is Blackdoor Miracle absoluut geen misselijk album.sanguis schreef:Ik heb daarstraks In Nomine Satanas van Ragnarok nog eens uit de kast getrokken, wat een lekkere plaat is dat zeg. Ben alleen wel benieuwd hoe die had geklonken met hoest op zang.
Geweldige band trouwens, vooral vanaf Diabolical Age werd het echt interessant al zijn de pagan gerelateerde voorgangers ook prima te doen.
Absoluut één van m'n favorieten met In Nomine Sathanas aan kop. Schande schande, ik moet em nog altijd origineel hebben, de rest is allemaal al binnen.
Persoonlijk vind ik het nummer Crowned As Prince Of Darkness het hoogte punt van die plaat.Jeroen schreef:[..]
ik denk minder, want ik vind de toenmalige zanger er uitstekend bij passen. Sinds Hoest er bij zit ben ik het zelfs minder interessant gaan vinden, al is Blackdoor Miracle absoluut geen misselijk album.
Geweldige band trouwens, vooral vanaf Diabolical Age werd het echt interessant al zijn de pagan gerelateerde voorgangers ook prima te doen.
Absoluut één van m'n favorieten met In Nomine Sathanas aan kop. Schande schande, ik moet em nog altijd origineel hebben, de rest is allemaal al binnen.
Ik vind hoest een van de gaafste zanger in het genre. Ik heb ze nu 2 keer live gezien en ook dan komen de nummers erg goed uit de verf vind ik.
Alleen heb ik ze nog nooit met de toenmalige zanger gezien, want toen ze toerden voor in nomine satanas was hoest er al bij.
- Jeroen
- Contacteer:
allerminst een slechte zang, allerminst, maar ik vond het wat diepere stemgeluid van de voorganger wat passender.
Mijn hoogtepunt, tja Under the Wings of Satan, briljante opbouw en een top-lead op het hoogtepunt.
Mijn hoogtepunt, tja Under the Wings of Satan, briljante opbouw en een top-lead op het hoogtepunt.
- the true Thorko
Ken 't niet - even hoezen bekeken op Metal Archives, maar ook die komen me niet bekend voor. Waar valt het mee te vergelijken? Hmmm... Napalm - ben niet zo'n fan van hun releases.sanguis schreef:Zijn er mensen bekend met de band Morgul??
-
the true Thorko schreef:[..]
Ken 't niet - even hoezen bekeken op Metal Archives, maar ook die komen me niet bekend voor. Waar valt het mee te vergelijken? Hmmm... Napalm - ben niet zo'n fan van hun releases.
Bij de 'modernere' Morgul, dwz de releases na hun eerste 2 albums (je ziet ook meteen verschil in artwork) associeer ik altijd met <Code>, maar of dat aan de muziek of aan de sfeer ligt moet ik nog even nagaan. Het is iig behoorlijk gaaf, en vrij vooruitstrevend. En bovendien helder geproduceerd. Er zaten ook violen in geloof ik, hm, ik kom er nog op terug, de band is de laatste maanden weer een beetje weggezakt merk ik, dat is niet de bedoeling.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
nietszeggend te zijn
- the true Thorko
Ik ben niet vies van 'rare', vooruitstrevende BM maar een heldere productie daar ben ik dan weer niet zo'n fan van... ik zal het eens aan een luisterbeurt en kritisch oor onderwerpen.Amibor schreef:[..]
Bij de 'modernere' Morgul, dwz de releases na hun eerste 2 albums (je ziet ook meteen verschil in artwork) associeer ik altijd met <Code>, maar of dat aan de muziek of aan de sfeer ligt moet ik nog even nagaan. Het is iig behoorlijk gaaf, en vrij vooruitstrevend. En bovendien helder geproduceerd. Er zaten ook violen in geloof ik, hm, ik kom er nog op terug, de band is de laatste maanden weer een beetje weggezakt merk ik, dat is niet de bedoeling.
the true Thorko schreef:[..]
Ik ben niet vies van 'rare', vooruitstrevende BM maar een heldere productie daar ben ik dan weer niet zo'n fan van... ik zal het eens aan een luisterbeurt en kritisch oor onderwerpen.
Dan zullen Parody Of The Mass en Lost in shadows grey je meer kunnen bekoren. Daar worden volgens mij nog geen 'rare' uitstapjes gemaakt. God, ik heb teveel muziek om alles correct te recenseren, vervelend is dat.
een haiku is een
nietszeggend te zijn
nietszeggend te zijn
A, Sketch Of Supposed Murder heeft iig meer midtempo stukken, industrial en klassieke invloeden en is gegoten in een meer bombastische en bijna symphonische gietvorm. Op dit moment zou ik het beschrijven als een kruising tussen <Code> en Ram-Zet, en ik moet zeggen (en op dit forum zal het wel weer anti-reclame zijn) hier en daar schemeren wat CoF-achtige sfeerlandschappen door, ten tijde van Midian.
Heb ik het overigens alleen over dit album.
Edit; de sfeer zit overigens ook dicht bij de zog. 'horror metal' van The Vision Bleak.
Heb ik het overigens alleen over dit album.
Edit; de sfeer zit overigens ook dicht bij de zog. 'horror metal' van The Vision Bleak.
een haiku is een
nietszeggend te zijn
nietszeggend te zijn
- the true Thorko
Het laatste album 'All Dead here' is een stuk sneller en wat mij betreft interessanter. Er worden ook flarden gezongen die mij doen denken aan Solefald. En ook krijg ik hier en daar een Arcturus-gevoel.
Maargoed, van al die bands die ik in de afgelopen posts heb genoemd zit het toch wel het dichtst bij Ram-Zet in de buurt. Maar het blijft origineel. En de viool is prominent aanwezig.
Zal straks nog even 'Horror Grandeur' opzetten, om te kijken of ik iets ben vergeten.
Morgen zullen de eerste 2 cd's besproken worden, hehe.
Maargoed, van al die bands die ik in de afgelopen posts heb genoemd zit het toch wel het dichtst bij Ram-Zet in de buurt. Maar het blijft origineel. En de viool is prominent aanwezig.
Zal straks nog even 'Horror Grandeur' opzetten, om te kijken of ik iets ben vergeten.
Morgen zullen de eerste 2 cd's besproken worden, hehe.
een haiku is een
nietszeggend te zijn
nietszeggend te zijn