Kvist

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Lost One
Contacteer:

Kvist

Bericht door Lost One » zo jan 15, 2006 6:14 pm

Kennen er hier nog meer mensen de noorse band Kvist? De band is na het uitbrengen van 1 volledige cd (For Kunsten Maa Vi Evig Vike) in 1996 alweer uitelkaar gegaan. Ik kwam dit laatst tegen en ik moet zeggen dat het een zeer puike plaat is.. Doet kwa sfeer denken aan de originele Stormblast van Dimmu..

een review: klik
verdere info: klik
Ihr werdet nicht vom heiligen Geist gerettet, ihr werdet nicht vom Plutonium gerettet. In wirklichkeit werdet ihr gar nicht gerettet...

[img]http://www.eluveitie.ch/img/banner1.jpg[/img]

ketter

Bericht door ketter » zo jan 15, 2006 6:18 pm

Die CD is errug gaaf ja. 8)
Goede drums ook.

D3m0rph3u5
Poseur Extraordinair
Contacteer:

Bericht door D3m0rph3u5 » zo jan 15, 2006 6:34 pm

Vette plaat is dat idd.
[url=http://www.last.fm/user/Demorpheus/][img]http://www.the2unlimited.com/photos/banner_come_back_2_unlimite.gif[/img][/url]
Teken de petitie op: [url]http://www.the2unlimited.com[/url]

Ravenous

Bericht door Ravenous » zo jan 15, 2006 6:42 pm

Hele lekkere plaat, luister er sinds anderhalve maand naar en ik draai hem nog regelmatig.

sanguis
Contacteer:

Bericht door sanguis » zo jan 15, 2006 6:47 pm

Ik heb er ooit eens een paar nummers van gehoord en ik vond ze toen vrij gaaf weet ik nog wel. Waarom ik er eigenlijk nooit een album van aangeschaft heb weet ik eigenlijk niet.

Amibor

Bericht door Amibor » zo jan 15, 2006 6:49 pm

Uiteraard, Kvist. Een van de eerste en gaafste albums in mijn collectie. Uit de as van Kvist is overigens Urgehal ontsproten, maar dat weet men denk ik wel.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Meltdown

Bericht door Meltdown » zo jan 15, 2006 6:57 pm

Mja, de demo is beter. Hoewel dat absoluut niet objectief zal zijn.

Maar als ik die er voor mezelf buiten laat is het nog steeds een erg goed album met een heel eigen gevoel en geluid. Vrij origineel, tevens in de zang. Dat ding heeft me een flinke tijd verslingerd, en hoewel die grip logischerwijs wat minder is geworden, is het zeker geen vergeten album geworden. For Kunsten heeft z'n plekje wel verdiend. Sowieso een mooie band, dat Kvist. Beter dan Urgehal, wat kennelijk enigzins beschouwd kan worden als een doorstart, dus wat dat betreft toch zonde dat het geen langer leven is geschonken.

[edité] daar was iemand me weer voor.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Amibor

Bericht door Amibor » zo jan 15, 2006 7:00 pm

Meltdown schreef:Mja, de demo is beter. Hoewel dat absoluut niet objectief zal zijn.

Maar als ik die er voor mezelf buiten laat is het nog steeds een erg goed album met een heel eigen gevoel en geluid. Vrij origineel. Dat ding heeft me een flinke tijd verslingerd, en hoewel die grip logischerwijs wat minder is geworden, is het zeker geen vergeten album geworden. For Kunsten heeft z'n plekje wel verdiend. Sowieso een mooie band, dat Kvist. Beter dan Urgehal, wat kennelijk enigzins beschouwd kan worden als een doorstart, dus wat dat betreft toch zonde dat het geen langer leven is geschonken.

[edité] daar was iemand me weer voor.

Ja, zeker beter dan Urgehal. Maar in principe is het appels met peren vergelijken, want beiden hebben een totaal andere sfeer. Ik hoor nou ook niet echt Kvist-invloeden in Urgehal terug.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Meltdown

Bericht door Meltdown » zo jan 15, 2006 7:05 pm

Dat is zeker waar. Maar ondanks dat heeft Kvist sowieso meer bestaansrecht vanwege het toch unieke geluid, waar Urgehal een vrij standaard beukbandje is. Voor de duidelijkheid, uiteraard gaat zo'n stelling niet op als Kvist kut was geweest, maar dat is het dus niet.

Meltdown

Bericht door Meltdown » zo jan 15, 2006 7:14 pm

De informatie op Zenial betreffende de demo klopt trouwens weer 'ns niet. Ik wou dat je zoiets kon aanpassen op die kutsite..

HellcommandeR

Bericht door HellcommandeR » zo jan 15, 2006 8:25 pm

Kvist doet me behoorlijk denken aan Satyricon tijdens de "Nemesis Divina" plaat. Zeer goed dit!

Meltdown

Bericht door Meltdown » zo jan 15, 2006 9:29 pm

Dát hoor ik er nu eigenlijk helemaal niet in terug.

Kunsten is doorgaans veel bedeesder dan Nemesis Divina, sferischer ook. Het enige wat ik kan bedenken is de productie die in beide gevallen sterk is voor een Black Metal album, hoewel die van Kvist toch echt een stuk doffer is, met name in het drumcompartiment. En ja, Satyr en Tomas Torgersbråten hebben hier- en daar wat overeenkomsten, hoewel die laatste veel verder gaat in het afgebeten gerochel. De hele manier van opbouw kan ik verder niet echt op elkaar aansluiten, net als de gitaarklank. Dus nee, mij doet het niet aan Nemesis denken. Aan weinig eigenlijk, zoals ik eerder al zei.

Voor ik het vergeet, ik moet ze nog complimenten geven voor de prachtige hoes. Ik ken er maar weinig die daadwerkelijk het algemene beeld dat opdoemt tijdens het beluisteren illustreren. Een andere die te binnen schiet is de gelijknamige demo van Paysage d'Hiver, maar verder zijn het er echt niet veel.

Plaats reactie