Het grote Judas Priest topic

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Argarath
Berichten: 2392
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 9:57 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door Argarath » wo jan 25, 2006 4:35 pm

Tokus schreef:[..]


is dat niet 1 en hetzelfde voormalige lid???
Hehe nee, ik bedoel ermee Erwin (Influence) en David (Conquestador) en ik (Conquestador en Influence).

Tevreden? :wink:
Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins
______________________________________

Rene
Berichten: 5384
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » wo jan 25, 2006 5:24 pm

Argarath schreef:Overigens voor alle Priest fans hier:

Aanstaande vrijdag, 27 januari in Willemeen, Arnhem

Judas Rising + Up the Irons

Judas Rising is Neerlands nieuwe Priest-Tribute band, met o.a. leden van (voormalig) Conquestador en Influence.

Klassiekers en nummers die de Priest zelf nooit live heeft gespeeld, dus een mix van vanalles wat!

Komt het zien!
Up The Irons ga ik 18 februari al zien in Tuk. Ik hoopte stiekem dat Judas Rising dan ook meeging, maar dan is er al een ander lokaal bandje in het voorprogramma.

Dus, doe er wat aan!!! :P
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » wo jan 25, 2006 6:22 pm

Argarath schreef:[..]


Hehe nee, ik bedoel ermee Erwin (Influence) en David (Conquestador) en ik (Conquestador en Influence).

Tevreden? :wink:
nee :P
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » wo jan 25, 2006 9:34 pm

Kan mijn idee om een Priest-tributeband wel opdoeken nu. Ik ga maar gewoon weer verder met de muziek van Dream Theater. Nog iemand interesse? :P
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Argarath
Berichten: 2392
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 9:57 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door Argarath » vr jan 27, 2006 3:04 pm

It's a friday night in Arnhem and the Priest is back!

:D
Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins
______________________________________

LadyEvil
Berichten: 166
Lid geworden op: zo jan 22, 2006 7:08 pm

Metal Gods

Bericht door LadyEvil » vr jan 27, 2006 10:24 pm

Judas Priest is, naast Maiden en Dio, mijn favoriete metal band. Met name British Steel, Sad Wings Of Destiny, Stained Class en (in iets mindere mate) Painkiller zijn klassiekers. De twee ultieme epische Priest songs, Beyond The Realms Of Death en Victim Of Changes, horen thuis in een lijstje van tien mooiste metal liedjes ooit.

Het gemopper van sommige andere posters in deze thread op diverse Priest albums begrijp ik niet zo. Zelfs een "matig" Priest album is een aanwinst, en stukken beter, origineler en interessanter dan 99% van alle andere metal releases. Koop gewoon alle cd's (in ieder geval met Halford), en buig voor de Metal Gods! :D

Angels Of Retribution vind ik een prima comeback-album. Ik mis een beetje een echte uitschieter, maar alle songs zijn sterk. Het album is een mooi eerbetoon aan Priest's geschiedenis, zowel muzikaal als tekstueel. Ik plaats AOR niet bij mijn favoriete Priest albums, maar zoals gezegd, hij is altijd nog beter dan zeker 99% (of om meer precies te zijn, 99,4%) van alle andere metal-releases. 8)

Ik ben benieuwd welke richting Priest op hun volgende album zullen nemen. En ik hoop stiekem dat ze deze zomer nog op wat festivals in de buurt op zullen treden, voordat ze weer de studio ingaan.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Metal Gods

Bericht door Eru Iluvatar » vr jan 27, 2006 10:29 pm

LadyEvil schreef: Het gemopper van sommige andere posters in deze thread op diverse Priest albums begrijp ik niet zo. Zelfs een "matig" Priest album is een aanwinst, en stukken beter, origineler en interessanter dan 99% van alle andere metal releases. Koop gewoon alle cd's (in ieder geval met Halford), en buig voor de Metal Gods! :D
Okee, ook een matig Priest album is voor jou dus een aanwinst, maar je hebt het wel over 'in ieder geval met Halford'. Mijn vraag is nu: wat vind je van het werk met Ripper Owens. Zijn dat ook aanwinsten volgens jou?

LadyEvil
Berichten: 166
Lid geworden op: zo jan 22, 2006 7:08 pm

Re: Metal Gods

Bericht door LadyEvil » vr jan 27, 2006 11:07 pm

Eru Iluvatar schreef:[..]
Okee, ook een matig Priest album is voor jou dus een aanwinst, maar je hebt het wel over 'in ieder geval met Halford'. Mijn vraag is nu: wat vind je van het werk met Ripper Owens. Zijn dat ook aanwinsten volgens jou?
Tja, ik vind de Ripper Owens-releases eigenlijk albums van een andere band. Meer vanwege de muziek (en teksten) dan de zang. Ik heb die albums nog steeds niet goed beluisterd, om eerlijk te zijn. Ik heb ze na een paar keer draaien links laten liggen. Eigenlijk vond ik Painkiller al een "on-typisch" Priest album, maar de geweldige riffs en composities maken het toch een uitschieter. De richting die Priest insloeg met Ripper Owens was aan mij niet besteedt. Dat lag echter niet zozeer aan Owens zelf, maar aan de composities en sound (en dus aan Glenn Tipton, neem ik aan).

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Re: Metal Gods

Bericht door Dragonforce » vr jan 27, 2006 11:34 pm

LadyEvil schreef:Het gemopper van sommige andere posters in deze thread op diverse Priest albums begrijp ik niet zo. Zelfs een "matig" Priest album is een aanwinst, en stukken beter, origineler en interessanter dan 99% van alle andere metal releases. Koop gewoon alle cd's (in ieder geval met Halford), en buig voor de Metal Gods! :D

Angels Of Retribution vind ik een prima comeback-album. Ik mis een beetje een echte uitschieter, maar alle songs zijn sterk. Het album is een mooi eerbetoon aan Priest's geschiedenis, zowel muzikaal als tekstueel. Ik plaats AOR niet bij mijn favoriete Priest albums, maar zoals gezegd, hij is altijd nog beter dan zeker 99% (of om meer precies te zijn, 99,4%) van alle andere metal-releases. 8)

Ik ben benieuwd welke richting Priest op hun volgende album zullen nemen. En ik hoop stiekem dat ze deze zomer nog op wat festivals in de buurt op zullen treden, voordat ze weer de studio ingaan.
Koop in ieder geval ook de albums met Ripper, je moet je er niet een beetje tussen de haakjes uitlullen.

En hoeveel metal-releases zijn er om precies te zijn?

Eerst maar eens wachten op het aankomende nieuwe album van Halford voordat we weer op Priest gaan wachten :D Maar het zou wel mooi zijn als ze wat festivals in de buurt mee pakken, maar dan wel met nummers van Halford erbij.
It's the end of time

Rene
Berichten: 5384
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » za jan 28, 2006 12:27 am

D'r is echt wel een uitschieter op Angel Of Retribution en dat is Judas Rising.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
ruben somewhere online
Berichten: 16982
Lid geworden op: di jul 08, 2003 2:34 pm

Bericht door ruben somewhere online » za jan 28, 2006 1:19 am

Volg ik je volledig in Rene, schitterende opener ook voor een optreden.

Painkiller was voor Priest begrippen al een aardig extreem album qua hardheid, maar met Owen ging het nog eventjes verder.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » za jan 28, 2006 2:37 am

Als uitschieter op AOR ga ik voor Deal With The Devil of Hellrider.

goud kereltje
Berichten: 101
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 8:25 pm

Bericht door goud kereltje » za jan 28, 2006 3:41 am

Worth Fighting For vind ik anders een van de beste nummers op de laatste plaat.

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » za jan 28, 2006 10:47 am

goud kereltje schreef:Worth Fighting For vind ik anders een van de beste nummers op de laatste plaat.
Vriend!

Anyhow, Judas Rising opende gisteren met Judas Rising, nu ben ik er helemaal van overtuigd dat Priest dat ook moet gaan doen.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Harvester Of Sorrow
Berichten: 2807
Lid geworden op: do jul 29, 2004 12:43 pm
Locatie: terneuzen
Contacteer:

Bericht door Harvester Of Sorrow » za jan 28, 2006 11:32 am

ik vond judas rising niet zo sterk gebracht in Den Bosch, had het wat beter verwacht, maar op cd is dat samen met worth fighting for echt de topper.
Erelid van het [b]''Laat Krijst Krijsen Front''[/b]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0VgCPAqgZdWqnwEbvBQkqRj8vG5I6EOgt2ig8LExxWVoSp!30Ou7voYR3ns97ziu9Up9eBJzPdX22H3WmiYewWisBlhR9gXxBsNbTAg4mkllAtWFCmvbZ*deoDm956qjW/KRIJSTKRIJSTGRAAGklein.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Stevevaifan
Berichten: 937
Lid geworden op: ma dec 26, 2005 11:00 pm
Locatie: Westervoort

Bericht door Stevevaifan » za jan 28, 2006 11:48 am

Unleashed in The East is mijn favo Priest album ... de studio schijfjes vind ik toch minder
Modern Composers Refuse To Die
http://www.last.fm/user/fanofzappa/

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » za jan 28, 2006 12:10 pm

Ik vind Judas Rising en Demonizer de uitschieters.

Las net ook het nieuws dat Beyond Fear's album begin mei uit komt. Ripper beweert dat het 't beste album is dat hij ooit heeft opgenomen, behoorlijke statement, ben toch benieuwd gezien hij niet alles alleen heeft geschreven :D
It's the end of time

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » za jan 28, 2006 2:12 pm

Wie heeft/hebben de rest geschreven?

Gebruikersavatar
Motörhead
Berichten: 110
Lid geworden op: za jan 28, 2006 10:54 am

Bericht door Motörhead » za jan 28, 2006 2:43 pm

Stevevaifan schreef:Unleashed in The East is mijn favo Priest album ... de studio schijfjes vind ik toch minder
Is ook 1 van mijn favoriete Priest albums. Een klassieker. De studio albums zijn goed, maar dit is wel een topper.
SYWISY

Rene
Berichten: 5384
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » za jan 28, 2006 3:15 pm

Eru Iluvatar schreef:Wie heeft/hebben de rest geschreven?
De andere helft heeft hij samen met de gitarist van zijn band geschreven.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » za jan 28, 2006 4:01 pm

Stevevaifan schreef:Unleashed in The East is mijn favo Priest album ... de studio schijfjes vind ik toch minder
Ik kan daar redelijk in meekomen eigenlijk. Ik draai sowieso liever een live-album van een band. Het is eerlijker en vaak ook veel sfeervoller. Ik vind Maiden daar ook een mooi voorbeeld van.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » za jan 28, 2006 4:47 pm

Rene schreef:D'r is echt wel een uitschieter op Angel Of Retribution en dat is Judas Rising.
Wel meerdere ook, ik vind het hele album sterk en zou juist willen beweren din plaats van over uitschieters te praten eerder over zwakkere nummers op de plaat te praten.

HIj staat zeker in mijn top 5 wat Priest betreft, niet het allerbeste album dat ze ooit gemaakt hebben maar zeker niet een van de minste!
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Alt-X
Berichten: 235
Lid geworden op: di dec 13, 2005 8:30 am
Contacteer:

Bericht door Alt-X » za jan 28, 2006 4:51 pm

Iemand by the way vanmiddag de Metal Classic Albums documentaire op RTL7 over British Steel van Judas Priest gezien?

Voor de verandering een keer een serieus programma over metal op de tv...

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » za jan 28, 2006 5:12 pm

Had je dat niet eerder kunnen melden?

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » za jan 28, 2006 5:13 pm

Oh excuses, het was al gemeld in een ander topic

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » za jan 28, 2006 7:14 pm

Alt-X schreef:Iemand by the way vanmiddag de Metal Classic Albums documentaire op RTL7 over British Steel van Judas Priest gezien?

Voor de verandering een keer een serieus programma over metal op de tv...
Ik heb die van Deep Purple & Iron Maiden gezien, maar daarna was het er een paar weken niet, nu zag ik net een uurtje geleden dat het er vandaag weer was, irritant :evil:
It's the end of time

Gebruikersavatar
Alt-X
Berichten: 235
Lid geworden op: di dec 13, 2005 8:30 am
Contacteer:

Bericht door Alt-X » za jan 28, 2006 8:35 pm

Dragonforce schreef:[..]
Ik heb die van Deep Purple & Iron Maiden gezien, maar daarna was het er een paar weken niet, nu zag ik net een uurtje geleden dat het er vandaag weer was, irritant :evil:
Ja, ik kwam er zelf toevallig achter omdat ik zat te zappen toen ik op de bank een boterhammetje zat te eten... Ik kom er normaal gesproken ook altijd te laat achter dat er een keer wel iets interessants op de tv was... :?

Gebruikersavatar
crusaderewout
Berichten: 283
Lid geworden op: do okt 27, 2005 8:12 pm
Locatie: Beveren (België)

Bericht door crusaderewout » ma jan 30, 2006 7:25 pm

Columbia Records/Legacy Recordings will release the two-CD set "The Essential Judas Priest" on April 4.

JUDAS PRIEST rocketed out of the tough steel town of Birmingham, England, more than three decades ago, and the 34 songs collected here form nothing less than the very backbone — the pure essence — of heavy metal. This uncompromising style of rock 'n' roll has earned a remarkably loyal fan base worldwide and no other band defines heavy metal better than JUDAS PRIEST.

The core of vocalist Rob Halford, lead guitarists Glenn Tipton and K.K. Downing and bass guitarist Ian Hill worked with several drummers in the earlier years, with longtime current member Scott Travis rounding out the definitive lineup due to his incredible power and versatility. JUDAS PRIEST knows that what matters is the music, and its ability to blend unforgettable melodies with atomic-bomb power has never been equalled.

All the songs on "The Essential Judas Priest" are the complete original studio album versions featuring the Halford/Tipton/Downing/Hill axis — from the 1976 landmark "Sad Wings Of Destiny" through the astonishing 2005 reunion platter "Angel Of Retribution".

The track listing is as follows:

Disc 1:

01. Judas Rising ("Angel Of Retribution" - 2005)
02. Breaking The Law ("British Steel" - 1980)
03. Hell Bent For Leather ("Hell Bent For Leather" - 1979)
04. Diamonds And Rust ("Sin After Sin" - 1977)
05. Victim Of Changes ("Sad Wings Of Destiny" - 1976)
06. Love Bites ("Defenders Of The Faith" - 1984)
07. Heading Out To The Highway ("Point Of Entry" - 1981)
08. Ram It Down ("Ram It Down" - 1988)
09. Beyond The Realms Of Death ("Stained Class" - 1978)
10. You've Got Another Thing Comin" ("Screaming For Vengeance" - 1982)
11. Jawbreaker ("Defenders Of The Faith" - 1984)
12. A Touch Of Evil ("Painkiller" - 1990)
13. Delivering The Goods ("Hell Bent For Leather" - 1979)
14. United ("British Steel" - 1980)
15. Turbo Lover ("Turbo" - 1986)
16. Painkiller ("Painkiller" - 1990)
17. Metal Gods ("British Steel" - 1980)

Disc 2:

01. The Hellion ("Screaming For Vengeance" - 1982)
02. Electric Eye ("Screaming For Vengeance" - 1982)
03. Living After Midnight ("British Steel" - 1980)
04. Freewheel Burning ("Defenders Of The Faith" - 1984)
05. Exciter ("Stained Class" - 1978)
06. The Green Manalishi (With The Two-Pronged Crown) ("Hell Bent For Leather" - 1979)
07. Blood Red Skies ("Ram It Down" - 1988)
08. Night Crawler ("Painkiller" - 1990)
09. Sinner ("Sin After Sin" - 1977)
10. Hot Rockin' ("Point Of Entry" - 1981)
11. The Sentinel ("Defenders Of The Faith" - 1984)
12. Before The Dawn ("Hell Bent For Leather" - 1979)
13. Hell Patrol ("Painkiller" - 1990)
14. The Ripper ("Sad Wings Of Destiny" - 1976)
15. Screaming For Vengeance ("Screaming For Vengeance" - 1982)
16. Out In The Cold ("Turbo" - 1986)
17. Revolution ("Angel Of Retribution" - 2005)

"The Essential Judas Priest" liner notes were written by respected veteran rock journalist Geoff Barton.

Sony Music's Legacy Recordings divison has issued the best-selling, critically acclaimed "Essential" series of compilations from many of the greatest popular-music recording artists in history.
bron: Blabbermouth
niks speciaals dus
Summon the dead.........., Baphomets call..........., Blood on my hands........, "Let Me Out Of Here"

Gebruikersavatar
ruben somewhere online
Berichten: 16982
Lid geworden op: di jul 08, 2003 2:34 pm

Bericht door ruben somewhere online » ma jan 30, 2006 7:53 pm

Been there done that aldus Steve Harris.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

Gebruikersavatar
sugar daddy
Berichten: 1236
Lid geworden op: vr nov 19, 2004 10:47 pm
Locatie: Crystal Dijk

Bericht door sugar daddy » ma jan 30, 2006 9:14 pm

oh wat gaaf die moet ik hebben

Gebruikersavatar
crusaderewout
Berichten: 283
Lid geworden op: do okt 27, 2005 8:12 pm
Locatie: Beveren (België)

Bericht door crusaderewout » ma jan 30, 2006 9:26 pm

Meen je dat?
Summon the dead.........., Baphomets call..........., Blood on my hands........, "Let Me Out Of Here"

Gebruikersavatar
sugar daddy
Berichten: 1236
Lid geworden op: vr nov 19, 2004 10:47 pm
Locatie: Crystal Dijk

Bericht door sugar daddy » ma jan 30, 2006 9:28 pm

nee

Gebruikersavatar
crusaderewout
Berichten: 283
Lid geworden op: do okt 27, 2005 8:12 pm
Locatie: Beveren (België)

Bericht door crusaderewout » ma jan 30, 2006 9:33 pm

Dat dacht ik al 8)
Summon the dead.........., Baphomets call..........., Blood on my hands........, "Let Me Out Of Here"

Gebruikersavatar
crusaderewout
Berichten: 283
Lid geworden op: do okt 27, 2005 8:12 pm
Locatie: Beveren (België)

Bericht door crusaderewout » ma jan 30, 2006 9:39 pm

JUDAS PRIEST guitarist Glenn Tipton told Greg Prato of Billboard.com that the band will reconvene next month to begin writing the follow-up to 2005's "Angel of Retribution", which was the band's first album with singer Rob Halford since 1990's "Painkiller".

"We've had a break — we've been out for almost two years," Tipton said. "We all decided to take January off, and then we're going to start writing the new album in February. We are doing a charity show for the Teenage Cancer Trust at [London's] Albert Hall in April, and we are talking about some summer festivals [in Europe]. But our main priority is to write the next JUDAS PRIEST album — that'll be the number one thing on our agenda."

Regarding the upcoming reissue of his 1997 solo album "Baptizm of Fire" and the release of a collection of recordings made with THE WHO bassist John Entwistle and veteran session drummer Cozy Powell, Tipton said, "At the time I was with Atlantic, and in their words, they thought [the Entwistle/Powell recordings were] 'a bit old-school. They wanted me to work with some younger guys, and mix and match the tracks. I went to L.A. and worked with some young guys," including ex-DAVID LEE ROTH bassist Billy Sheehan and METALLICA bassist Robert Trujillo.

"A really great album came out of it, but what it did was leave all these other tracks that I'd done with John and Cozy," Tipton said. "I always knew that Cozy was a great drummer, but I never realized what good a bass player John was, until he came down to the studio and started to play. I always felt that these tracks were valuable tracks, and deserved to see the light of day."
Summon the dead.........., Baphomets call..........., Blood on my hands........, "Let Me Out Of Here"

Gebruikersavatar
sugar daddy
Berichten: 1236
Lid geworden op: vr nov 19, 2004 10:47 pm
Locatie: Crystal Dijk

Bericht door sugar daddy » ma jan 30, 2006 9:42 pm

kent u mij dan lieveling?

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » ma jan 30, 2006 10:35 pm

crusaderewout schreef:
JUDAS PRIEST guitarist Glenn Tipton told Greg Prato of Billboard.com that the band will reconvene next month to begin writing the follow-up to 2005's "Angel of Retribution", which was the band's first album with singer Rob Halford since 1990's "Painkiller".

"We've had a break — we've been out for almost two years," Tipton said. "We all decided to take January off, and then we're going to start writing the new album in February. We are doing a charity show for the Teenage Cancer Trust at [London's] Albert Hall in April, and we are talking about some summer festivals [in Europe]. But our main priority is to write the next JUDAS PRIEST album — that'll be the number one thing on our agenda."

Regarding the upcoming reissue of his 1997 solo album "Baptizm of Fire" and the release of a collection of recordings made with THE WHO bassist John Entwistle and veteran session drummer Cozy Powell, Tipton said, "At the time I was with Atlantic, and in their words, they thought [the Entwistle/Powell recordings were] 'a bit old-school. They wanted me to work with some younger guys, and mix and match the tracks. I went to L.A. and worked with some young guys," including ex-DAVID LEE ROTH bassist Billy Sheehan and METALLICA bassist Robert Trujillo.

"A really great album came out of it, but what it did was leave all these other tracks that I'd done with John and Cozy," Tipton said. "I always knew that Cozy was a great drummer, but I never realized what good a bass player John was, until he came down to the studio and started to play. I always felt that these tracks were valuable tracks, and deserved to see the light of day."
Een nieuw album en eindelijk BoF, wederom geweldig 2006 nieuws
It's the end of time

LadyEvil
Berichten: 166
Lid geworden op: zo jan 22, 2006 7:08 pm

Bericht door LadyEvil » ma jan 30, 2006 10:44 pm

Dragonforce schreef:[..]
Een nieuw album en eindelijk BoF, wederom geweldig 2006 nieuws
Plus dat Judas Priest volgens Tipton van plan is om enkele festivalshows te doen in Europa deze zomer. Ik vermoed dat ze de Benelux ook wel aan zullen doen. En wie weet, misschien proberen ze dan een of twee nieuwe songs uit!

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » ma jan 30, 2006 10:55 pm

LadyEvil schreef:[..]


Plus dat Judas Priest volgens Tipton van plan is om enkele festivalshows te doen in Europa deze zomer. Ik vermoed dat ze de Benelux ook wel aan zullen doen. En wie weet, misschien proberen ze dan een of twee nieuwe songs uit!
Dat zou de zomer goed maken :D
It's the end of time

Argarath
Berichten: 2392
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 9:57 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door Argarath » di jan 31, 2006 7:49 pm

Misschien vinden jullie het leuk, misschien ook niet ;)

Maar op www.judasrising.com bij media staat een filmpje van Metal Gods online van de Willemeen afgelopen vrijdag (met gsm genomen, beeld is matig, geluid is nog goed te doen) ik hoor graag wat jullie ervan vinden.

Thanx!
Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins
______________________________________

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » di jan 31, 2006 8:16 pm

Argarath schreef:Misschien vinden jullie het leuk, misschien ook niet ;)

Maar op www.judasrising.com bij media staat een filmpje van Metal Gods online van de Willemeen afgelopen vrijdag (met gsm genomen, beeld is matig, geluid is nog goed te doen) ik hoor graag wat jullie ervan vinden.

Thanx!
Mss een idee om een keer een videocamera (o.i.d. met betere kwaliteit) mee te nemen :roll:
It's the end of time

Gebruikersavatar
ruben somewhere online
Berichten: 16982
Lid geworden op: di jul 08, 2003 2:34 pm

Bericht door ruben somewhere online » di jan 31, 2006 8:21 pm

Hmmm... vind de hoge uithalen van de zanger wel heerschend klinken, maar een toontje lager klinkt het niet al te geweldig.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

Argarath
Berichten: 2392
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 9:57 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door Argarath » di jan 31, 2006 9:33 pm

Dragonforce schreef:[..]
Mss een idee om een keer een videocamera (o.i.d. met betere kwaliteit) mee te nemen :roll:
Hadden we ook, alleen dit is ff voor de gein erop gezet. Die andere komt nog online.
Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins
______________________________________

Argarath
Berichten: 2392
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 9:57 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door Argarath » di jan 31, 2006 9:33 pm

ruben somewhere online schreef:Hmmm... vind de hoge uithalen van de zanger wel heerschend klinken, maar een toontje lager klinkt het niet al te geweldig.
Ik denk dat als je in de zaal had gestaan, dat je een andere mening was toegedaan.
Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins
______________________________________

Gebruikersavatar
ruben somewhere online
Berichten: 16982
Lid geworden op: di jul 08, 2003 2:34 pm

Bericht door ruben somewhere online » wo feb 01, 2006 2:14 pm

Staat Turbo Lover ook op de setlist, of is het te gay?
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » wo feb 01, 2006 5:29 pm

ruben somewhere online schreef:Staat Turbo Lover ook op de setlist, of is het te gay?
Een beetje goede JP coverband zet het gewoon op de playlist, anders kunnen ze net zo goed stoppen.
It's the end of time

Argarath
Berichten: 2392
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 9:57 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door Argarath » wo feb 01, 2006 5:40 pm

Yup, Turbo Lover staat zeker op de setlist.

Hoort er nu eenmaal bij.
Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins
______________________________________

Gebruikersavatar
Geheim_502
Berichten: 1291
Lid geworden op: di dec 06, 2005 11:57 am
Locatie: Ridderkerk

Bericht door Geheim_502 » wo feb 01, 2006 8:14 pm

Er is helemaal niks met Turbo lover.

Ik krijg altijd bedenkingen bij het nummer London Leatherboys van Accept. Toch is het wel een gaaf nummer hoor. Dat dan weer wel. [headbang]
FACTA NON VERBA

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » wo feb 01, 2006 9:10 pm

Geheim_502 schreef:Er is helemaal niks met Turbo lover.

Ik krijg altijd bedenkingen bij het nummer London Leatherboys van Accept. Toch is het wel een gaaf nummer hoor. Dat dan weer wel. [headbang]
Dat heb ik meer met de cover van het desbetreffende album :D
It's the end of time

LadyEvil
Berichten: 166
Lid geworden op: zo jan 22, 2006 7:08 pm

Bericht door LadyEvil » do feb 02, 2006 7:11 pm

Geheim_502 schreef:Ik krijg altijd bedenkingen bij het nummer London Leatherboys van Accept. Toch is het wel een gaaf nummer hoor. Dat dan weer wel. [headbang]
Ik ben gek op London Leatherboys! :oops:

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » do feb 02, 2006 7:39 pm

LadyEvil schreef:[..]


Ik ben gek op London Leatherboys! :oops:
Het is dan ook een erg lekker nummer :D Als je om een gayachtergrond van het nummer het nummer afkeurt ben je zelf gay bezig.
It's the end of time

Gesloten